Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Milan

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 12/12/16 14:09 af Tottithorsen

Topkamp på Stadio Olimpico.
Rækkens nr. 2 og 3 mødes i en direkte duel om fortsat at hænge med på førerholdet Juventus, som ordnede Torino 3-1 i gårsdagens Torino derby.

Roma har været forrygende hjemme med 7 sejre i ligeså mange kampe, så det er et fort vi har bygget selv uden de fanatiske ultras på lægterne.

Roma har Strootman med efter Roma appellerede de 2 dages karantæne han fik efter derbyet, og dommen blev heldigvis omstødt!
Totti er ude af truppen pga. sygdom.

Romas forventede 11:

Roma (4-2-3-1): Szczesny; Bruno Peres, Manolas, Fazio, Rüdiger; De Rossi, Strootman; Perotti, Nainggolan, El Shaarawy; Dzeko.

Kampen kan ses på Kennedys og ViasatSport1 kl. 20:45





2

38 kommentarer


AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 12/12/16 19:54

ROMA (3-4-2-1): Szczesny; Manolas, Fazio, Rudiger; Peres, De Rossi, Strootman, Emerson; Nainggolan, Perotti; Dzeko


Forstår simpelthen ikke at vi stiller op med Bruno Peres.
Den mand er jo så lud doven og til tider ugidelig.
Han løber og står forkert det meste at tiden.
Fætter virkelig ikke Spalletti nogen gange.
Håber virkelig Peres kommer igang med nogle gode indlæg og med noget defensivt arbejde.
Han må meget gerne gøre mine ord til skamme.

Der forventes iøvrigt 45 tusind i aften på Olimpico.
Det har virkelig ikke været det samme uden et fyldt Curva Sud

FORZA ROMA


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/12/16 20:39

Jeg er ikke helt sikker på om din kommentar en parodi på indlæg herinde, eller om du mener det @AS-Roma-Italien. Lige meget hvad, så syntes jeg at Peres spillede et hæderligt derby. Ellers har jeg også været en tand skuffet over ham indtil videre.

FORZA ROMA!


AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 12/12/16 20:53

Hvad mener du Sofus?
Tror ikke jeg forstår dig heller?

Jeg mener skam det jeg skriver.
Sammen med Juan Jesus har Bruno Peres været vores absolut dårligste spiller.
Han presser ikke rigtig boldholderne, han løberfor det meste altid frem fremfor tilbage.
Så meget som han blev talt op før, har han virkelig ikke været en eneste Euro værd.
Fordi han spiller 1 god kamp som var Derbyet, betyder det ikke lige pludselig hans præstationer i efteråret har været godkendt.
Langt fra


Lamela
1793 indlæg.
d. 12/12/16 20:59

Jeg er faktisk enig med Asroma-Italien her. Jeg havde håbet på meget mere, men der kommer jo intet fra ham i kampene.


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/12/16 21:02

Sorry, det var bare din retorik der forvirrede mig :) Jeg er helt enig med dig i at han og Jesus har været de værste. Emerson kan ligeledes komme på den liste.


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/12/16 21:32

Super redning af Szszechny som i min bog var nødsaget til at begå det. Jeg er dog lidt bange for Lapadula vs Fazio.

Vi er uden tvivl det bedste hold, men jeg er lidt i tvivl om vi har kreativiteten og kvaliteterne til at åbne deres forsvar op. Det minder lidt om Lazio kampen, hvor vi jo fik første mål foræret.


Lamela
1793 indlæg.
d. 12/12/16 21:32

Havd sker for, vi er total overmatchet af det Milan hold. Den midtbane burde vi æde groft.

Vi bliver nødt til at skifte system og tage Fazio og smide SES ind fra 2.halvleg start.

[Rettet af: Lamela - 12/12/2016 - 21:37]


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/12/16 21:36

De får alt for meget plads og overtag lige nu. Savner 4-3-3, den her formation holder jo ikke.


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/12/16 21:42

Endnu en skade. Den ser grum ud


Lamela
1793 indlæg.
d. 12/12/16 21:43

Ligner menisken. Det er simpelthen for noget lort.


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/12/16 21:52

Var det ikke noget med anklen? Lignede han tog sig der ihvertfald.


asromadk
3083 indlæg.
d. 12/12/16 21:56

3 minutters tillægstid... Næring til folk som ikke fatter, at man synes sport med in-effektiv spilletid er noget værd. Bruno P lå vel på banen i 5-7 minutter, straffe + et standard minut for en udskiftning etc. 3 min. Videre. Så bliver det ikke mere sløjt. Kan godt forstå at man som fx amerikaner sidder og keder sig. Det handler om perspektiv. Vi keder os med alle de spilstop i NBA, NFL osv - men jeg kan satme godt forstå at man keder sig når man bliver berøvet 5 minutter af en kamp uden nogen logisk grund.


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/12/16 22:06

Jeg er lidt bange for, at det bliver en klassisk Roma-aften...

1

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 12/12/16 22:22

Milan taktisk kloge idag. Klogere end os. Presser højt og bryder vores rytme.
Montellas fortjeneste!


Lamela
1793 indlæg.
d. 12/12/16 22:24

Kæft en langgaber af en kamp. Spal har taget pynten af Perotti, efter han er blevet flyttet over til højrekanten.
Emerson kan ikke lave indlægge, han er ustyrlige ringe til det job.
Vi må være, det hold i ligaen, der er aller dårligst på hjørne. Hvilket ikke er foreneligt med, vi har Dzeko, Manolas, Fazio og Rudiger inde i feltet. Men, servicen til dem er møg ringe.


MURO
550 indlæg.
d. 12/12/16 22:25

Radjaaaaaaaaaa!


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/12/16 22:25

Den mand er jo fantastisk!!!


Lamela
1793 indlæg.
d. 12/12/16 22:25

Og hvilket mål af NINJA...HOLD nu kæft, det var vildt. Det var som at se en Totti i de gode gamle dage.!!

VAI!!


mexes
1753 indlæg.
d. 12/12/16 22:27

Radja!

Egentlig nogen som kan teksten, hvad de synger om Radja? (altså på italiensk) har aldrig kunne gennemskue det...


AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 12/12/16 22:30

RadJAAAAA


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/12/16 22:45

Fuld kontrol lige nu, men wow, det er godt nok vildt så dårlige vi er på dødbolde.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 12/12/16 22:50

Iturbe ind nu


Lamela
1793 indlæg.
d. 12/12/16 22:50

Sidder bare og venter på et Milan mål. Fuldstændig ude af kontrol i øjeblikket.

Edit: Spal har ikke meget tiltro til bænken må man formode.

[Rettet af: Lamela - 12/12/2016 - 22:51]


mexes
1753 indlæg.
d. 12/12/16 22:52

Venter på Milan mål?
Siger ikke kampen er hjemme endnu, men vi har da fuld kontrol. Milan har jo ikke haft en reel chance siden vi har scoret??


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/12/16 22:58

Kedelig kamp, men vigtig og sikker sejr. Hvornår holdte vi sidst 3 cleansheets i streg? God kamp af Dzeko, Rüdiger og selvfølgelig Ninja :)


P.Totti
953 indlæg.
d. 12/12/16 23:01

Stærkt med 3 point. Men er du gal en langgaber. Derudover vanvittigt kedelig kamp hvor hverken Milan eller Os viser at det var nr 2 mod nr 3 i serie a. Meget lavt niveau.

Vi havde kontrol i den forstand at vi havde bolden, men laver stadig mange positionelle fejl uden bold.

Og jeg nævner det igen, hvor er Spallettis passion?? Ingen reaktion da Radja scorede og ingen reaktion ved slutfløjt. Ikke andet end at stirre tomt ud i luften.
Forstår simpelthen ikke hans tilgang


Lamela
1793 indlæg.
d. 12/12/16 23:08

Men, hans tilgang virker dog alligevel på banen P.Totti. Man behøver ikke at vise passion som en Conte f.eks. At han stod og stirrede til sidst, fortolker jeg som hans utilfredshed med selve spillet i kampen.

Det er meget sjældent, jeg har Kevin være så usynlig, som han var. Snakken over ugen, har nok lagt et mentalt press på ham. Heldigvis ikke noget, der udmøntede sig i pointtab for holdet.

De der hjørne og frisspark, bliver vi nødt til at gøre noget ved. Godt nok har vi mistet Pjanic, der tog sig af al dødbolde, men de må sku gøre det bedre end det der. Der er mange point i at hente på dødbolde.


mexes
1753 indlæg.
d. 12/12/16 23:09

Det var bestemt en skuffende kamp underholdningsmæssigt.
Men udover en brøler fra Szczesny, som han selv klarer, så har Milan jo INGENTING. Vi stod rigtig solidt på banen idag, som i hvertfald kan tages med fra kampen.
Offensivt var det ikke kønt nej. Dzeko gjorde det nu rigtig fint idag.
Men vi skal helt klar op i gear, hvis vi skal kunne spille med i Torino på lørdag.

Men tophold vinder også på de dage, hvor spillet ikke fungerer. DAJE!


Koch
832 indlæg.
d. 12/12/16 23:09

Du vælger jo også kun, at se hvad du vil se, P. Totti. Spalletti var ganske animeret på sidelinjen gennem hele kampen, specielt i slutminutterne. Men ellers har hans rolige adfærd da altid været kendetegnet ved ham, så forstår ikke hvorfor du gang på gang skal bringe det op. Ville han være en bedre træner hvis han styrtede rundt ligesom Conte? Der er jo også forskel på hvordan spillerne fejrer mål når de scorer. Det handler om hvordan man er og folk har deres forskellige måder at gøre tingene på.

2

mexes
1753 indlæg.
d. 12/12/16 23:15

Jeg synes også, at følelser fra trænere generelt er skønt.
Zeman er den værste jeg ved, hvad det angår. Han så jo nærmest mere sur ud, når vi scorede. Kunne ikke fordrage det. Conte-jublen er måske lige overdrevet nok... :)
Men enig med Koch i, at man kender Spa. Han er generelt rolig, men han kan så sandelig også vise følelser.
Husker tydeligt da vi slog Chelsea for en del år siden, hvor han altså var en del af den jubelbunke, som lå midt på banen! <3

1

Lamela
1793 indlæg.
d. 12/12/16 23:24

Husker, da vi vandt Derbyet i hans første sæson, hvor han løb rundt på banen iført den skadede capitanos trøje og jublede som, vi havde vundet mesterskabet.


P.Totti
953 indlæg.
d. 12/12/16 23:47

Spalletti må gerne vise at det betyder noget for ham. Vi har igennem mange år nu været totalt ustabile på det spillemæssige plan. Vi vinder mange kampe lige pt, men modstanden vi møder kan også til tider være absurd ringe, f.eks Milan idag. Tænk de kan ligge nr 3.! Serie A er på vanvittigt ringe niveau i år og synes ikke vi vinder kampene overbevisende nok når man tænker på den kvalitet vi har i truppen.

Tror bare det ville have stor effekt hvis vores mentalt ustabile spillete havde en træner på sidelinjen som de kunne spejle sig i rent følelsesmæssigt.

Men nok om det, vi kan vende tilbage til diskussionen om 1 år eller 2, når Spalletti intet har rykket og bliver fyret pga manglende resultater.


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/12/16 23:51

Lamela
1793 indlæg.
d. 13/12/16 00:29

Milan absurd ringe i dag? De fik stækket vores midtbane ned i første halvleg, grundet godt hjemmearbejde lavet af Mr. Montella. Nogen gange tror jeg altså ikke, vi ser den samme kamp?

Spal fik ændret noget i løbet af pausen, og vi fik kontrollen over midtbanen og holdte Milan fra chancerne i stor set 2.halvleg. Dzeko grundet stor arbejds indsats kom ikke rigtig frem til de helt åbne mål chancer, grundet godt midterforsvar arbejde af Romagnolli og Paletta. Det var, som Ninja også sagde efter kampen, kampe vi normalt tabte. I dag vandt vi. Det må da kunne bevise noget. Vi har altså ikke en Pogba eller Messi, der egenhændigt afgør kampe. Derfor bliver vi nødt til at spille os frem som hold. Når holdne står godt og stækker vores kæder, så skal de også krediteres.

Man kan sagtens vise handling og passion på en mere roligere facon end det som Conte står for, som du efterspørger.


Romaswag
78 indlæg.
d. 13/12/16 15:59

Blot en lille info til alle omkring vores venstreback Emerson, som i alle er så utilfreds med. (og som jeg selv heller ikke ser som den bedste løsning overhovedet.) Han har været serie a's bedste venstre back målt på stats. Afl, indlæg, tacklinger, dueller, clean sheets, brudte afleveringer. Han fører ikke dem alle, men samlet.

Dette er ikke et forsvar, men ville bare sætte lidt perspektiv på tingene.

Kilde; WhoScored app'en.

Udover det er det dejligt med lidt aktivitet på hjemmesiden igen. Thumps up! Bliv ved med det (også selvom vi skulle tabe i mod juve)

[Rettet af: Romaswag - 13/12/2016 - 16:00]


Sofus
1910 indlæg.
d. 13/12/16 16:01

Jeg syntes også klart Emerson har spillet sig op i forhold til starten af sæsonen! I de sidste 2-3 kampe har man ikke kunne sætte en finger på hans indsats rent defensivt :) Det er bare svært at tilgive ham efter Porto.


mexes
1753 indlæg.
d. 13/12/16 17:45

Jeg synes helt klart også, at Emerson har spillet sig op. Men det synes jeg nu også bør tilskrives, at vi i højere grad på det seneste har spillet en 3-4-2-1 formation, hvor man er kommet længere frem på banen og spiller som Wingback, som han helt klart mere har kvaliteter til. Jeg synes stadigvæk, at hans defensive kvaliteter er langt fra, hvad vi bør stræbe efter. Men han har helt klart spillet sig op.
Men at du siger, Romaswag; Emerson, som i alle er så utilfreds med. synes jeg godt at utilfredsheden har været berettiget (!) Hans start på sæsonen og hans næsten utilgivelige indsats mod Porto kræver i mine øjne bestemt også en del gode præstationer for, at få vasket væk.
Men igen, synes bestemt også at han har steppet op. Førhen har jeg været meget "åh nej, Emerson starter inde/kommer ind".. mens jeg nu mere er helt rolig ved, at han spiller fra start, selv i top kampe. Så klart en forbedring fra hans side.

Men når alt dette så er sagt, så ser jeg nu ikke nogen stor fremtid i ham. Dertil er hans defensive kvaliteter simpelthen ikke gode nok. Så jeg giver altså ikke meget for de stats, som du/app'en tilsyneladende har fundet frem. Jeg kunne nu nævne flere backs i ligaen, som i mine øjne har gjort det bedre i år. Men igen, jeg synes også, at han er blevet en fin spiller. Men heller ikke mere end det :)


Romaswag
78 indlæg.
d. 13/12/16 18:08

Som sagt synes jeg heller ikke han skal være vores første valg, men bare nogle gange glemmer fansene, som vi jo er herinde, at rose når roses skal, eller hvert fald ikke kritiseres :)


Seneste Nyheder

Sassuolo - Roma
(20/05/18) 17 2


Roma - Juventus
(13/05/18) 0


Cagliari - Roma
(06/05/18) 0


Roma - Liverpool
(02/05/18) 34 0


Roma - Chievo
(28/04/18) 1


Liverpool - Roma
(24/04/18) 43 2


SPAL - Roma
(21/04/18) 12 0


Roma - Genoa
(18/04/18) 13 0


Lazio - Roma
(15/04/18) 0


Roma - Barcelona
(10/04/18) 35 0