Login
Glemt password Opret bruger

Roma v Palermo

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 23/10/16 10:47 af Tottithorsen

Roma har mulighed for at hente 3 point ind på Juventus, som tabte 1-0 mod Milan lørdag aften. Kampen blev afgjort efter et kongemål af den bare 18 årige komet Locatelli, som hamrede bolden forbi Buffon helt oppe i krogen.
Locatellis mål burde dog kun havde været en udligning til 1-1, efter Juventus fik annulleret en ellers helt korrekt scoring. Rizzoli dømte først mål på Pjanics frispark, men linjedommeren var sikker i sin sag og fik overbevist Rizzoli om at der var offside, hvilket der IKKE var, så sjældent at se en dom gå så meget imod Juventus....

Roma har derfor en sjælden chance for at hente ind på førerholdet i serie A, men som man har set det før, kniber det gevaldigt når presset er max på romerne, som tidligere har forspildt lignende muligheder.... men en kamp hjemme mod Palermo SKAL give 3 point, og kan giallorossi undgå at falde i søvn bliver det også til en sejr.

Men man ved aldrig med vores elskede hold - forleden formåede vi igen at smide en sikker føring - alt åndede fred og ro, da Florenzi smadrede kuglen i nettet til 3-1 føring hjemme mod upåagtede Austria Wien, i øvrigt på flot oplæg af Totti, som spillede sin Europa kamp nr 100 for Roma, men 2 mål på 120 sekunder gjorde at Roma blot fik 3-3 mod de godt kæmpende østrigere.

Det rygtes at ultras fra Palermo vil strejke solidarisk med Romas ultras udenfor stadion, så der forventes kun ca. 20.000 tilskuere inde på Olimpico i aften. Trist.

Romas forventede start 11´er:

Szeczny
Florenzi Manolas Fazio Jesus
DDR Paredes Strootman
Salah Dzeko Sharawy










15 kommentarer

Sofus
1910 indlæg.
d. 23/10/16 14:54

Tak til linjedommeren og tak til Locatelli, Montella og Donnarumma. Jeg tror vi holder hovedet koldt for en gangs skyld og vinder i aften.


mexes
1753 indlæg.
d. 23/10/16 15:26

Hvis der er hold i, at der kun kommer 20.000 så kalder jeg snart vores egne ultras og situationen for pinlig.
Nok er simpelthen nok. Jeg har sympati med dem, men det de opgiver og koster, det simpelthen for meget nu.
Vores opbakning er SIMPELTHEN ikke en topklub værdigt. Den er så langtfra. Jeg synes det er decideret pinligt. Stemningen er simpelthen så pinlig ringe på Olimpico. Vi har jo nærmest knap nok en fordel i, at spille hjemme. Det er simpelthen så elendigt.
Jeg giver snart nul og niks for deres frustrationer. Der er seriøst bedre stemning på nærmest samtlige andre stadions i Italien. Det er bare ikke godt nok og rammer jo uden tvivl også på det sportslige plan.
Jeg har været rundt på utallige fodboldstadion i Europa. Jeg kom fra 3 kampe i England med blandt +80.000 tilskuere på Old Trafford, ned til Rom til en midtuge kamp med omkring 35.000 tilskuere. Men jeg var ikke i tvivl om, at stemningen, så objektivt som jeg nu engang kan vurdere det, SUVERÆNT var fedest i Rom, selvom der var langt mindre.
Men god stemning er en gammel by i Rusland efterhånden. Selv det seneste derby jeg var nede og se var jo en ren kirkegård, med få enkelte udbrud "alé forza roma alé". Thats it!
Totti, De Rossi og Florenzi har også på det seneste ved flere lejligheder udtalt sig om situationen. Men for at slutte hvor jeg startede, så citerer jeg Tottis udtagelse. Nok er nok.

Jeg tror på en sten sikker sejr i aften. Det føler jeg mig overbevist om.



1

59971Cools
471 indlæg.
d. 23/10/16 17:26

Hmm... Hvad bruger i andre efterhånden til visning af Romas kampe?
Jeg har de senere år haft YouSee med alt sport, men de viser jo efterhånden stort set ingen Roma kampe... :-/

Bruger I andre noget viaplay, DPlay, eller hvor er det bedst og ikke mindst billigst? :-)

Takker for input,


mexes
1753 indlæg.
d. 23/10/16 18:24

Det er jeg nu rimelig uenig i Cools. Synes tit Roma kommer i tv'et. Jeg har også Yousee.
Men ellers synes jeg Viaplay er suveræn. Viser alle italienske kampe og ikke mindst upåklagelig kvalitet.
Det vigtigste for mig er at kvaliteten er ordentlig. Så kommer prisen sgu lidt i anden rang.
Men viaplay viser jo alle kampe og mere til. Synes umiddelbart at viaplay er markant bedre end Dplay.
Det eneste dplay viser mere er EL kampene (dem som ikke kommer i tv'et) og så synes jeg nu at viaplay er bedre.
Er virkelig lykkelig over at viaplay har købt serie a rettighederne! Virkelig!!

1

MURO
550 indlæg.
d. 23/10/16 21:40

Er Florenzi småskadet siden at han sidder på bænken. Emerson og Juan Jesus er tikkende bomber.


Lamela
1793 indlæg.
d. 23/10/16 21:43

Emerson har gjort det middelmådigt, men JJ er helt væk. Han kan blive meget dyr i aften.


JonasS
21 indlæg.
d. 23/10/16 21:44

Jeg ser kampene på Yousee, og viser de dem ikke, sætter jeg Viaplay igang. Jeg synes dog at billed-kvaliteten er ret ringe på Viaplay - og vises med lidt forsinkelse. Ser også mange andre Seria A kampe på Viaplay.

Apropros tilskuere, så synes jeg da der er flere på Curva end der plejer, eller er det bare mig!?


MURO
550 indlæg.
d. 23/10/16 22:00

Kan godt lide at selv Dzeko griner af hans aflevering :D


Sofus
1910 indlæg.
d. 23/10/16 22:10

Fuld kontrol og Paredes er super i aften.


MURO
550 indlæg.
d. 23/10/16 22:19

Hvorfor bryder vi os ikke om Diamanti?


JonasS
21 indlæg.
d. 23/10/16 22:25

Andre hvis Viaplay crashede v. det 63. minut?


Lamela
1793 indlæg.
d. 23/10/16 22:31

Også her....


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23/10/16 22:34

Mexes: viaplay er fantastisk ;)

Eneste negative Idag er vi ikke holder nullet. Flot kamp ellers. Selv emerson har gjort det godt.
Jesus er ringe på den back.

Hvornår er Rui klar?


mexes
1753 indlæg.
d. 23/10/16 23:23

Altså dybt seriøst, så crashede mit altså ikke! :)

Jeg er helt enig, tottithorsen. Vi skulle holde det 0. Jeg tror vi alle os, tilskuerne og endda spillerne, bare ville have bolden ud, så Totti kunne komme ind. Men ok, det går jo nok.

Vi spillede rigtig godt idag! Kan ikke huske hvornår jeg sidst har nydt en 'must win' hjemmekamp så meget. Synes sgu det var en fornøjelse at se idag og glæder mig nu endnu mere over, at vi allerede spiller igen i midt ugen!
SES spillede bedre end længe set, Dzeko fortsætter og alle de andre spillede sgu også fint. Jesus håber jeg godt nok vi sende direkte tilbage til Inter. Hans niveau passer vidst bedre der.

JonasS: Jeg tænkte også, at det faktisk lignede, at der var flere på curvaen end der plejede. Generelt synes jeg også, at stemningen virkede bedre end den har været længe. Men det er selvfølgelig svært at måle bag skærmen her.
Forhåbentlig kan gode præstationer give flere folk og bedre stemning.

Nu har vi 3 udekampe i steg, som jo bør give 9 point. Så lad os fortsætte og hente Juve!

Dejlig aften! FORZA !!


ClausA
227 indlæg.
d. 24/10/16 12:30

Synes det er plat og barnligt med den strejke efterhånden!!


Seneste Nyheder

Sassuolo - Roma
(20/05/18) 17 2


Roma - Juventus
(13/05/18) 0


Cagliari - Roma
(06/05/18) 0


Roma - Liverpool
(02/05/18) 34 0


Roma - Chievo
(28/04/18) 1


Liverpool - Roma
(24/04/18) 43 2


SPAL - Roma
(21/04/18) 12 0


Roma - Genoa
(18/04/18) 13 0


Lazio - Roma
(15/04/18) 0


Roma - Barcelona
(10/04/18) 35 0