Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Porto

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 23/08/16 15:26 af Tottithorsen

1-1 i første møde for 8 dage siden i Porto har givet Giallorossi et særdeles fornuftigt udgangspunkt, inden aftenens altafgørende kval kamp for at komme med i gruppespillet i Champions League, hvor de fede kampe er og de mange millioner kr ligger og venter.

Roma sled sig igennem 50 minutter med 10 mand og fik heldigt 1-1 med hjem, efter Vermaelen fik sit andet gule kort og marchordre efter blot 40 minutter i hans debut for Roma da de to hold tørnede sammen i onsdags.

Holdet fik dog klaret sig igennem med skindet på næsen og kan selv afgøre tingene. 0-0 er nok, men Spalletti udtaler at det ikke er et resultat holdet ønsker at spille efter, selvom tingene kan ændre sig i løbet af kampen hvis der fx stadig ikke er scoret efter 70 minutter. Men vi går på banen for at sætte os på modstanderen og selv afgøre kampen så tilfældigheder ikke kan blive en afgørende faktor.

Roma møder op med en frisk sejr i Serie A - 4-0 hjemme over Udinese efter en søvnig 1. halvleg, satte Roma tempoet et gear op og scorede hele 4 gange, bl. a på 2 straffe eksekveret af den indskiftede Perotti, som ser ud til at starte inde i aften!
Dzeko fik også tanket selvtillid da han scorede til 3-0 efter et super oplæg fra Naingollan. Målet blev sat ind 1 meter fra mål - samme afstand som han Dzeko præsterede at sparke forbi i sidste sæson på Olimpico mod Palermo, så han er træfsikker i år ;)

Desværre er Florenzi, Rui og Düdiger stadig fraværende med skader og Vermaelen sidder ude med karantæne.

Alle de italienske medier er enige i 10 af 11 pladser i startopstillingen - eneste usikkerhed er hvem der skal holde kuglen ude af nettet:

Szczesny/Allisson

Pires Manolas Jesus Emerson
Naingollan DDR Strootman
Salh Dzeko Perotti

Kampen kan ses på Kennedys (Gl. Kongevej) med kickoff kl. 20.45






60 kommentarer


Jonas
4077 indlæg.
d. 23/08/16 19:27

Dagens opstilling (4-3-3): Szczesny; Peres, Manolas, De Rossi, J. Jesús; Nainggolan, Paredes, Strootman; Salah, Dzeko, Perotti.
Daje Roma!!!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23/08/16 19:41

Lækkert at DDR rykkes ned i forsvaret og emerson dermed ryger på bænken


Sofus
1910 indlæg.
d. 23/08/16 19:45

Bedst mulige opstilling ja.


Tomas R
358 indlæg.
d. 23/08/16 20:37

Noget af er signal at sende til Fazio.
Fed opstilling af flere årsager. Den åbner op for en 3-5-2.

Forza Roma!!!!


Sofus
1910 indlæg.
d. 23/08/16 20:42

3-5-2? Ville nødigt se Perotti/Salah/Strootman som wing-back...


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23/08/16 20:54

Jesus!! Følger ikke sin mand. Øv kom nu igang

[Rettet af: Tottithorsen - 23/08/2016 - 20:57]


Lund
227 indlæg.
d. 23/08/16 20:59

Jeg stiger snart af Paredes toget. Gud fader bevares hvor er han langsom, halvhjertet i tacklingerne og hvor slår han tit op i banen.

[Rettet af: Lund - 23/08/2016 - 21:04]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23/08/16 21:14

Fazio ind og DDR som 6'er. Paredes ud. Helst nu


Svenzoni
344 indlæg.
d. 23/08/16 21:15

Dzeko ud!


Skytt0
1151 indlæg.
d. 23/08/16 21:15

Hvor har Bruno Peres set skidt ud! Alt for offensiv, hvor Porto slår alle deres angreb i vores højre side!
Deruover har Paredes dog været en katastrofe af de helt store.


Lamela
1793 indlæg.
d. 23/08/16 21:18

Jeg har helt ondt i maven af vores spil.. Hvor fanden er det flydende spil fra den første kamp og fra Udinese kampen?

Paredes
Dzeko
Peres
Strootman rammer nada.


Skytt0
1151 indlæg.
d. 23/08/16 21:18

Generelt har begge vores backs været helt væk!


Svenzoni
344 indlæg.
d. 23/08/16 21:19

Vores dødbolde er af så ringe kvalitet at det skriger til himlen!


Lamela
1793 indlæg.
d. 23/08/16 21:20

Totti ind! :)


Svenzoni
344 indlæg.
d. 23/08/16 21:21

Hold kæft hvor er vi ringe!!!! Kom nu i gang!


Sofus
1910 indlæg.
d. 23/08/16 21:21

Enig @Lamela! 9 hjørnespark og intet kvalitet.


Koch
832 indlæg.
d. 23/08/16 21:26

Er desværre ikke overrasket. Hold kæft hvor er det sølle.


Lund
227 indlæg.
d. 23/08/16 21:27

Too much talk over and over again. When will we ever learn...


Lamela
1793 indlæg.
d. 23/08/16 21:27

Jamen tak for lort.. Det vå den sæson.


Kelevra
1091 indlæg.
d. 23/08/16 21:28

Overvejer at skrive en kommentar, men det bliver ikke pænt.


Svenzoni
344 indlæg.
d. 23/08/16 21:28

Hold nu op....De Rossi for fanden ..

[Rettet af: Svenzoni - 23/08/2016 - 21:29]


P.Totti
953 indlæg.
d. 23/08/16 21:28

De Rossi din kæmpe bøsserøv - CL - tak for denne gang!!

De Rossi er en katastrofe - ned på b-holdet resten af sæsonen!!

Hvordan kan vores anfører være så håbløs idiotisk.

Hader ham


Sofus
1910 indlæg.
d. 23/08/16 21:31

godt nok latterligt


ClausA
227 indlæg.
d. 23/08/16 21:40

Vild udtagelse p.totti. Det jo blasfemisk at sige sådan om DDR. Man kan håbe at de kommer forvandlet ud til anden halvleg og de viser vi høre til i CHL.

[Rettet af: ClausA - 23/08/2016 - 21:40]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23/08/16 21:43

Europa League venter. Rystende at DDR kan blive ved med at få de hjerneblødninger? Tragisk at så rutineret en mand ikke bliver klogere. Vi må bare erkende at vi ikke er gode nok.

Som Lund skriver: vi har travlt med at snakke om scudetto etc istedet for at holde kæft og vise nosser på banen.

Ønsker nainggolan bliver klonet!!


Lamela
1793 indlæg.
d. 23/08/16 21:47

Ninja og tildels Salah kan være deres indsats bekendt. Selv Manolas har koget 2 gange i aften. Venter bare på døds stødet efter endnu en straffe scoring.

Paredes - Strootman, 2 6'er på samme tidspunkt var ikke noget succes.


Lund
227 indlæg.
d. 23/08/16 21:53

11 Nainggolan'er ville være stærkt!

Vi har så travlt med at tale om at have mod, turde drømme om succes og Scudettoen. Man fristes til at tro, at klubben tror trofæer vindes udenfor og ikke indenfor stregerne. Fokus er aldrig kun på banen i Rom, og koncentration er en svag illusionistisk tilstand.

Få skubbet Paredes langt væk. Nu har jeg set rigeligt af ham (3 gældende kampe + plus træningskampe) til at konkludere, at han er langt mindre end 20-25 millioner euro værd. Giv mig hellere en løbestærk og fightende midtbanespiller eller en kreativ midtbanespiller, som kan komme med andre løsninger end i frimærket mod Salah. Vi mangler Pjanic mere end vi aner!


Koch
832 indlæg.
d. 23/08/16 21:57

hvad fanden foregår der


Svenzoni
344 indlæg.
d. 23/08/16 21:59

Jeg er målløs...


P.Totti
953 indlæg.
d. 23/08/16 21:59

De Rossi har gjort der så mange gange, kan slet ikke stå for presset.

De Rossi skal bare ud, vi vinder aldrig noget med ham på banen.

Og nu endnu et rødt kort - seriøst hvad er det dee sker, er de helt væk!

De Rossi kickstarter endnu en skuffende sæson med CL eller mangel på samme.


Svenzoni
344 indlæg.
d. 23/08/16 22:00

Har nogen set lyset i Dzeko? Lang ufarlig, klodset ....


Lamela
1793 indlæg.
d. 23/08/16 22:00

Der røg en evt. Valero / Moutinho.


Sofus
1910 indlæg.
d. 23/08/16 22:02

EMERSON SKAL ALDRIG TRÆKKE I ROMA TRØJEN IGEN


Sofus
1910 indlæg.
d. 23/08/16 22:08

Hvorfor ikke SES i stedet for Iturbe?


Svenzoni
344 indlæg.
d. 23/08/16 22:10

Vildt vi kun er bagude med 1-0...


Lamela
1793 indlæg.
d. 23/08/16 22:11

Os sørgeligt Tottis sidst CHL kamp skal slutte sådan.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23/08/16 22:11

Hvorfor dzeko? Perotti ud for SES


Sofus
1910 indlæg.
d. 23/08/16 22:18

Same old Iturbe der sætter en mand og snubler bagefter...


Lamela
1793 indlæg.
d. 23/08/16 22:20

Hvorfor er der ingen, der løber tilbage?


Svenzoni
344 indlæg.
d. 23/08/16 22:21

Ja. Slut for Chl...


P.Totti
953 indlæg.
d. 23/08/16 22:21

LOL Cirkus Roma forsætter!!!


Tomas R
358 indlæg.
d. 23/08/16 22:23

Jeg er simpelthen så skuffet.

At vi spiser SÅ ringe i starten, at De Rossi - med AL den rutine - laver sådan noget l...!
Palmieri behøver ingen kommentarer.

Jeg tror jeg er nødt til at tage en kold Roma-tyrker.
Jeg magter ikke at vi ryger ud på den her måde


Sofus
1910 indlæg.
d. 23/08/16 22:23

godnat :)


Sofus
1910 indlæg.
d. 23/08/16 22:24

Håber ikke Radja smutter, nu hvor det er Europa League..


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23/08/16 22:24

En kold Roma tyrker?


il lupi
55 indlæg.
d. 23/08/16 22:36

Ses plastik fans! :)

1

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23/08/16 22:39

Ægte fans boycuytter ALDRIG Roma!!!


Sofus
1910 indlæg.
d. 23/08/16 22:43

Boykot er nu lige at stramme den - selvom Emerson gerne må sendes til 2.division øst eller Rigshospitalet for at blive tjekket for hjerneblødninger.

EDIT:

Ligner Muro slettede sin kommentar.

[Rettet af: Sofus - 23/08/2016 - 22:44]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23/08/16 22:45

Så må vi gå efter at vinde EL for tottis skyld!

emerson kan følges med DDR til Rigshospitalet


P.Totti
953 indlæg.
d. 23/08/16 22:57

Sæsonen er færdig. Vi kommer til st sejle herfra.

De Rossi har dødsdømt truppen.
Er bange for at det spadestik De Rossi tog med det røde kort, simpelthen er så dybt at vi kommer til at sejle rundt i de næste par kampe.

Synd for Totti, som må have dårlig smag i munden over at se så talentløse spillere på banen i stedetfor ham selv.

Hver sæson tror jeg på det, men det ender altid på samme måde! I total fiasko!!!


Sofus
1910 indlæg.
d. 23/08/16 23:02

@P.Totti

Ro på. Vi har spillet EN ligakamp (som vi vandt 4-0)? At kalde sæsonen for færdig er da helt brændt af.


Lamela
1793 indlæg.
d. 23/08/16 23:05

Tømmermænd effekterne har været massive, når vi har oplevet pinligheder i CHL.

Undskyld, jeg skal lige ud og brække mig for 10 gang. Føj føj føj for EB omgang. Hvordan helvede, kan en rutineret spiller som De Rossi tabe hovedet sådan. Jeg er målløs.

[Rettet af: Lamela - 23/08/2016 - 23:10]


Max Tonetto
5 indlæg.
d. 23/08/16 23:05

...........


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23/08/16 23:22

Er jeg den eneste der sidder tilbage og tænker hvorfor DDR blev rykket ned i bagkæden? Det ødelagde overtaget på midtbanen hvor paredes var en katastrofe. Fazio må være i ringe form. Så kunne vi have brugt Jesus centralt, peres i venstre og rutinerede torosidis på højre back

Porto havde for let spil centralt

Ja så fik DDR en hjerneblødning IGEN!

Nå denne farce skal hævnes søndag på sardinien. !!!

Forza Roma Per sempre

1

asroma87
790 indlæg.
d. 23/08/16 23:26

Håber ikke vi bliver nød til at sælge en af profilerne nu, Manolas, Ninja osv. Fordi vi ikke gik videre i CL

I så fald, så må vi håbe vi kan nøjes med at sælge Paredes, for han var da helt væk. Brug Gerson i stedet!

Og De Rossi skal ligge som 6er, ikke midterforsvar, taktisk fejl af Spa.

Håber også der kommer en offentlig undskyldning fra De Rossi og eventuelt noget efterspil internt i klubben, bøde eller lignende. Emerson skal bare væk fra klubben, han er simpelthen for dårlig!

De store syndere i aften er De Rossi og Emerson, det kunne de simpelthen ikke være bekendt. Især De Rossi, han burde fandme skamme sig!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/08/16 09:58

Pallotta er ude i medierne og give dommeren en sviner - vores præsident mener dommeren
ødelagde kampen.

Ved snart ikke hvad der er mest pinligt - de røde kort eller Pallotta?`

Dommeren dømte fremragende og kan sgu ikke bebrejdes - han passede sit arbejde og styrede slaget perfekt!!!!

Gå i ritiro og stop al den snak og koncentrer jer om at spille fodbold?!


asromadk
3083 indlæg.
d. 24/08/16 14:56

Ja, det er simpelthen for lavt at synke.

"Dommeren forærede kampe til Porto. Jeg har aldrig brokket mig over folkene, der styrer kampene, men han burde skamme sig". (Pallotta)

Et desperat og taberlignende udtryk for frustrationerne stillet over for et kuldsejlet projekt.


mester
365 indlæg.
d. 24/08/16 15:20

Hvordan fanden kan DDR være fremtidens anfører når manden taber hovedet igen
Det var hans røde kort nr 12 i Romatrøjen


asroma87
790 indlæg.
d. 24/08/16 21:08

http://www.football-italia.net/90325/de-rossi-tackle-forces-surgery


Tomas R
358 indlæg.
d. 24/08/16 21:39

Puha, den kolde roma-tyrker holdt ikke længe. :-)

Jeg har tænkt meget over kampen - og har læst Spalletti forklare, hvorfor han brugte De Rossi i forsvaret og Paredes som 6'er.
Spalletti forklarer at han ville have en mand der kunne spille bolden op i Vermaelens fravær (så det kan JJ eller Fazio tilsyneladende ikke - så hvis Vermaelen ikke spiller, så gør de heller ikke??? Bekymrende)
At Paredes starter er vel er udtryk for, at Spalletti tror (eller troede) på ham - ligesom adskillige har efterlyst herinde. Det magtede han så bare ikke i går.

Nedturen begynder ikke ved De Rossis hjerneblødning, men fra start. Spillerne virker nervøse og apatiske. Det er enten skidt trænerarbejde eller bare en spillertrup, der mangler rygrad.
Uanset Spallettis evner - eller mangel på samme - må man bare sige, at den samlede sum af CHL-erfaring i går var RET lille.
Peres, Strootman, Paredes, JJ og Perotti har stort set ingen europæisk erfaring. Dem, der har, Nainggolan, Dzeko og Manolas gjorde det ok, mens banens mest rutinerede romer svigtede eklatant.

Spalletti og co har et KÆMPE opsamlingsarbejde inden weekendens kamp på Sardinien.
Of så må der kigges fremad. Der er en Coppa og Euro league, der er mulige at få og en Scudetto, man i det mindste kan drømme om endnu.

Der er masser at kæmpe for!
Så er det bare at håbe, at folk som Manolas og Nainggolan vil blive.

Insieme Per la Roma!
Forza!

Edit: hvem f... Snakker om boycot?
Når jeg siger kold tyrker skyldes det, at Roma gør mig høj, så høj at jeg er en Roma-junkie, der bare længes efter næste fix.
Det er ikke sundt de dage, holdet spiller af røven til ... som i går...

[Rettet af: Tomas R - 24/08/2016 - 21:43]


Seneste Nyheder

Udinese - Roma
(17/02/18) 33 1


Roma - Benevento
(11/02/18) 31 0


Verona - Roma
(04/02/18) 25 0


Officielt: Emerson solgt til Chelsea
(31/01/18) 0


Roma v Sampdoria
(28/01/18) 43 0


Sampdoria v Roma
(24/01/18) 41 0


Inter v Roma
(21/01/18) 39 0


Roma v Atalanta
(06/01/18) 35 0


Juventus v Roma
(23/12/17) 15 1


Roma v Cagliari
(16/12/17) 23 0