Login
Glemt password Opret bruger

Officielt: Roma henter Rudiger

Kategori: Transfer og rygter

Kilde: asroma.it

Skrevet d. 30/05/16 18:41 af Jonas

AS Roma meddeler her til aften at man har udnyttet sin købsoption på Antonio Rüdiger.

Roma betaler 9 mio. euro for den 23-årige tysker, der skifter fra VfB Stuttgart.

Rudiger har skrevet under på en 4-årig kontrakt med Roma, frem til sommeren 2020.

Der er dog ingen garanti for at forsvarsspilleren er at finde i klubben næste sæson, da han har været rygtet til flere klubber i løbet af de seneste par uger.






11 kommentarer

mexes
1753 indlæg.
d. 30/05/16 19:17

Glimrende. Han har virkelig spillet sig op under Spalletti. Så det er en super nyhed.
Dog lidt bad, at begge vores midterforsvarsspillere er sååå dårlige teknisk med fødderne, men til gengæld er de begge fysiske bæster.

9 mio. € for en ung tysk landsholdsspiller - det kan man vidst ikke kalde andet en et scoop!


asromadk
3083 indlæg.
d. 31/05/16 12:10

Meldingerne lyder dog på, at Rudiger er med i puljen af 'unge' spillere, som Sabatini vil gå efter at ofre i forsøget på at holde på profilerne. Ordene kommer fra selveste Di Marzio, og det ville være det fornuftige synes jeg. Radja, Manolas og Pjanic er vigtigere. Er salg absolut nødvendige, så må Paredes, Sanabria og Rudiger ofres. Så må man bare håbe at klubben ikke har 'gældsat' sig selv igen i forhold til FFP slut august.

Rudiger har fået et priskilt på 25m euro, hvor Chelsea ligner en mulig kommende arbejdsgiver.


asroma87
790 indlæg.
d. 02/06/16 08:03

Jeg forstår ikke hvis man kun sælger ham for 25 mio. euro

De engelske klubber har røven fuld af penge, så det er da bare med at presse prisen i vejret.

30-35 mio. euro som minimum, så kan et salg overvejes.


asromadk
3083 indlæg.
d. 02/06/16 10:40

Fordi Roma (som den eneste klub i verden åbenbart) ikke kan finde ud af at handle så man ikke er tvunget til at sælge ud... Det er som om, at hver sommer så er klubben i problemer i forhold til FFP.

Selv 31 mio euro for Marquinhos er jo ikke et vanvittigt godt salg... Men kun et godt salg i forhold prisen man gav kort tid forinden.

Klubben bør få sat sig i en mere sikker position, hvor man ikke er tvunget til at sælge, så man kan begynde at få mere for sine spillere. Således at hvis Barcelona pludselig vil have Pjanic, så bliver det en seriøs pris i forhold til andre 'top handler'..


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 02/06/16 11:36

Klubben bør få sat sig i en mere sikker position, hvor man ikke er tvunget til at sælge, så man kan begynde at få mere for sine spillere. Således at hvis Barcelona pludselig vil have Pjanic, så bliver det en seriøs pris i forhold til andre 'top handler'..


Det er vi også igang med. Det er en proces over flere år. Manglende kontinuitet i vores CL deltagelse over mange år har kostet penge. Amerikanerne overtog eg hold fra Sensi familien der skulle fornyes meget kraftigt, hvilket det også har gjort. Samtidig var det markedsføringsmæssige potentiale overhovedet ikke udfyldt, noget som også er ved at blive optimeret. Samtidig har vi spillet et par sæsoner uden hovedsponsor, hvilket uden tvivl også har givet et kæmpe hul. Der har været mange mangler, men jeg håber det begynder at få frem ad. Vi har måske solgt godt på enkelte spillere, men vi har altså også købt stort ind ! Jeg tror det bliver bedre i de kommende sæsoner når vi bliver mere økonomisk stabile.


asromadk
3083 indlæg.
d. 02/06/16 13:32

men vi har altså også købt stort ind

Dét er måske netop problemet. Man har handlet (lidt for meget), velvidende om, at det ville bide klubben i røven senere.

Men selvfølgelig tager det tid; det ville bare klæde klubben at sortere en smule i det, så man måske giver en ung chancen istedet for at forværre budgettet med middelmådighed i svære tider.


mexes
1753 indlæg.
d. 02/06/16 17:02

Jeg er nu ikke ligeså sikker på, at Rudiger videresælges. Men det må tiden jo vise.
Det vil være dumt ift. kontinuerligteten og vi så skulle spille en ny CB ind. Jeg tror ikke på han sælges. Så vil det være lettere at sælge en mand som Pjanic, hvis det bliver nødvendigt.

Btw. så er jeg uening ift. Marquinhos. jeg synes 31 mio. for Marcus var en god pris. Så vild er han altså ikke.


asromadk
3083 indlæg.
d. 02/06/16 17:17

Jeg synes ihvertfald Marcos var og er vild. Absolut top-klasse. Prisen er +10m under hvad PSG gav for Thiago Silva og det halve af David Luiz. Marcos var ung, og Roma lavede en 'cash in'. Synes det var en fin beslutning, men havde man en stabil økonomi, så skulle man gerne undgå disse salg, hvor, synes jeg, udregninger på bundlinjen uden tvivl kommer i første række, og så må man tage det sportslige løbende.

Gad bare virkelig godt se Roma komme styrket ud af et transfervindue - hvor man ikke afskiber nøglespillere fra den forgangne sæson.





Lamela
1793 indlæg.
d. 02/06/16 19:43

Tror jeg, vi alle ønsker.

Det kræver 3-4 sæsoner i træk med CHL, gode talenter, der kan erstatte de dyre køb, gode værdifulde sponsorater, masser af merchandaise salg World Wide og ikke mindst, et stadion, hvor det fulde indtægt kommer til at indgå i driften.

3-4 sæsoners CHL deltagelse er, hvad der ser mest overskueligt ud nu. Stadion byggeriet er ramt af bureaukratiet og det bliver hele udskudt pga. Italiens uigennemsigtige system.
Talenter, dem har vi masser af, men tror fra trænerne mangler, så de når ikke at blive implementeret korrekt. Sponsoratet ved jeg sku ikke.

[Rettet af: Lamela - 02/06/2016 - 19:44]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/06/16 05:17

Rudiger er formentlig ude de næste 6 måneder efter han smadrede knæet igår!!!!


Tomas R
358 indlæg.
d. 09/06/16 22:02

Det er ganske skrækkeligt.

Nu skal man pludselig ud og finde en billig forsvar i en fart, samtidig med at man skal leve op til FFP.

Bye, bye Pjanic (og Nainggolan)!!!

Edit: For helvede da!!!!! Sgu da ikke til Juventus!!!!!!


Seneste Nyheder

Fiorentina v Roma
(03/11/18) 34 0


Roma - CSKA Moskva
(23/10/18) 27 0


Empoli - Roma
(06/10/18) 30 0


Roma - Plzen
(02/10/18) 27 0


Derby Della Capitale
(27/09/18) 37 0


Roma v Frosinone
(25/09/18) 39 1


Bologna - Roma
(22/09/18) 59 0


Champions League: Real Madrid - Roma
(18/09/18) 43 1


Roma - Chievo
(16/09/18) 0


Milan v Roma
(31/08/18) 38 0