Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Inter

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 19/03/16 16:28 af Tottithorsen

Lørdag aften tørner Roma og Inter sammen på Stadio Olimpico i et direkte opgør om 3 pladsen i Serie A. Roma kan med en sejr tage afgørende afstand til Inter med 8 point ned, og Roma må siges at møde op med selvtilliden i orden efter 8 sejre i træk, mens Inters form er alt andet end stabil. Dog fik de tanket lidt selvtillid i Coppa Italia med en 3-0 sejr over Juventus selvom det endte med et exit.

Inter har problemer op til kampen. Icardi, Melo og Kondogbia er skadet og Palacio har karantæne så det bliver formentlig lejesvenden fra Roma, Ljajic der skal iscenesætte eder som stadig har sit første mål tilgode i Inter trøjen.

Handanovic er desværre klar. I sæsonens første møde diskede han op med flere klasseredninger i et opgør som Inter endte med at vinde 1-0 efter et mål af Medel fra 25 meters afstand.

Roma burde have vundet sæsonen første opgør mod Inter, men det har de chancen for at revanchere i dag.

Spalletti har i medierne udtalt at han ikke gider snakke mere om Il Capitano. Det er op til Palotta og Totti at blive enige og det ser ud til de ikke er det. Totti ønsker forlængelse af kontrakten med endnu 1 år mens Palotta hellere ser ham på direktionsgangen.
Spændende at se hvad den sag ender med.

De italienske medier forventer følgende startopstilling:

Szeszny
Florenzi, Manolas, Zukanovic, Digne
Naingollan, Keita
Salah, Perotti, El Shaarawy
Dzeko

Lad os se om ikke der er plads til Pjanic?

Kampen kan ses på Pub og Sport samt Viasat sport 1 med kick off kl. 20.45






30 kommentarer


mexes
1753 indlæg.
d. 19/03/16 18:02

Glæder mig som en gal til aftenens kamp.
Håber vi starter i en 4-2-3-1, med Pjanic og Nainggolan bag Perotti som den offensive midt.
Szczesny
Florenzi-Manolas-Rudiger-Digne
Nainggolan-Pjanic
Salah-Perotti-El Shaarawy
Dzeko

Yderemere vil det være smukt og se nogle minutter til Kevin igen idag!

Lad os gå på landsholdspause med den 9. sejr på stribe - og slukke Inters håb om CL Kval! FORZA ROMA!


Sofus
1910 indlæg.
d. 19/03/16 20:32

Dzeko ude. Tror vi vinder i dag, Salah, Perotti og SES på toppen plejer at være giftigt.


Lamela
1793 indlæg.
d. 19/03/16 21:05

Måske en kamp, Dzeko burde have været med i, der er ingen til at genere Miranda og Murillo inde i feltet, og vi får ikke plads fra deres meget dybe bagkæde til vores omstillinger.

[Rettet af: Lamela - 19/03/2016 - 21:06]


Lamela
1793 indlæg.
d. 19/03/16 21:30

Tam forestilling uden de helt store chancer.


Sofus
1910 indlæg.
d. 19/03/16 21:47

Masser af fejl for begge sider og alt i alt en rigtig kedelig og tam forestilling.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 19/03/16 21:49

Vores problem er nagatomo!! Har hurtigheden til at lukke ned for salah. Og så har Inter fået trukket tempoet ud af kampen og kontrollerer den desværre ret fornuftigt.
Lige før jeg savner dzeko i feltet


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 19/03/16 21:52

Ja, man kunne godt smide dzeko ind for Perrotta eller Shaarawy og så lægge Salah over i venstre side. Det er meget begrænset, hvad han bidrager med i opspillet, hvor jeg mener at han stadig skal forbedre sig en del.

[Rettet af: Crap_Bag - 19/03/2016 - 21:52]


Sofus
1910 indlæg.
d. 19/03/16 21:58

For helvede Roma...


Sofus
1910 indlæg.
d. 19/03/16 22:02

Sådan skal det være Spalletti. God offensiv satsning.


Sofus
1910 indlæg.
d. 19/03/16 22:04

Skidt kamp af Pjanic.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 19/03/16 22:05

Naingollan og pjanic er i fare for karantæne. ROM derby næste runde om 2 uger. Kom nu igang Roma


Lamela
1793 indlæg.
d. 19/03/16 22:12

Man skulle tro, vi spillede mod et bundhold, sådan som Inter stiller sig defensivt.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 19/03/16 22:13

Skift ham ud igen


Sofus
1910 indlæg.
d. 19/03/16 22:13

helt vildt dzeko...


Lamela
1793 indlæg.
d. 19/03/16 22:19

Hvorfor er Umar røget ud i kulden igen? For helved nogle chancer, Dzeko brænder.


Sofus
1910 indlæg.
d. 19/03/16 22:28

Han er en super målmand Handanovic, men han har vel trukket 3 minutter i dag.


Sofus
1910 indlæg.
d. 19/03/16 22:28

JAAAAAA


Sofus
1910 indlæg.
d. 19/03/16 22:29

Så fik vi endelig noget ud af Dzekos sparketeknik...


FendeR
39 indlæg.
d. 19/03/16 22:29

Ninja!!


Lamela
1793 indlæg.
d. 19/03/16 22:31

Lækkert, han er så ringe til at afslutte.

I øvrigt, skidt af Olimpico buer ad Ljajic.


Sofus
1910 indlæg.
d. 19/03/16 22:35

dzeko...


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 19/03/16 22:41

Tænk at vi skal af med 11 mill euro til sommer for dzeko?!


Lamela
1793 indlæg.
d. 19/03/16 22:44

Dzeko spillede på X'et. Sindsyg, hvor er han uheldig, karma vil bare ikke hans vej. Savner City-Wolfsburg Dzeko.


bobo
79 indlæg.
d. 19/03/16 23:53

Dzeko med en god assist.
hvis bare alle spillede som ham....


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 20/03/16 07:23

"I øvrigt, skidt af Olimpico buer ad Ljajic."

Skidt at de buher af en spiller der skifter til en direkte konkurrent? Hmm.
Dzeko er købt og er vores helt ud - desværre.

Sjovt at se Dzekos reaktion da bolden går ind. Han var næsten for chokeret over sig selv til at juble ser det ud til.


Lupo1927
30 indlæg.
d. 20/03/16 08:57

Det er sjovt som Dzeko bliver lagt for had på dette forum. Ikke et ord om at spillet bliver mere direkte og chancerne for alvor opstår efter han kommer ind og fylder foran mål. Heller ikke et ord om at han rent faktisk kommer frem til de chancer, som tidligere ikke opstod i feltet. Udelukkende et hadsk fokus på at han ikke får dem puttet ind.

Det er selvfølgelig også kritisabelt, men det er en spiller som bare mangler lidt medgang og I fokuserer KUN på spildte chancer og forbander ham ad helvede til. Det er unuanceret og jeg brækker mig over tonen.

Jeg bliver næsten altid irriteret når jeg læser kommentarer herinde fordi tonen er så negativ - det handler bare om hvem der er den største idiot og skal sælges. Spøjst at det ikke har ændret sig i takt med den gode stime - er det udgangspunktet for Roma fans? Skal holdet spille som Barca før vi er tilfredse?


mexes
1753 indlæg.
d. 20/03/16 12:00

helt enig. Lupo1927. Dzeko har scoret 3 mål og lavet 2 assist i hans seneste to starter.
Vi var markant farligere - og han gjorde alle de andre bedre. Jeg siger slet ikke han skal hyldes for hans præstation igår. Men forklar lige hvordan han skulle skiftes ud igen.
Vi kom frem til nul og nix før han kom ind.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 20/03/16 13:45

Min kommentar om dzeko skulle skiftes ud var ment en kende ironisk. Glemte en smiley efter for er enig i at han kom ind og gjorde holdet klart farligere. At han så sparker dem forbi er ærgerligt men han har på det seneste vist at det går i den rigtige retning.
Men jeg håber samtidig på at vi i næste sæson også har sanabria i truppen.
Dzeko har sgu ikke levet op til nogens forventninger?!
Igår brændte han en direktør, smed en del bolde væk, men lavede en fantastisk assist ;0)
Sorry men han er ikke min kop te.


Lamela
1793 indlæg.
d. 20/03/16 15:41

Skidt at de buher af en spiller der skifter til en direkte konkurrent? Hmm.

Det var nu ikke hans primær valg at skifte væk fra Roma, han vil vist gerne have blevet i Roma, men Saba og Rudy havde mere interesse i at få Falque i hus end at beholde Ljajic. Klart endnu en fejl fra den sportslige ledelse, tvinge ham ud på den måde.

Lupo

Dzeko er da ikke lagt for had på forumet, der er bare store forventninger til ham, grundet hans meritter fra City og Wolfsburg. Med denne start i sin første kamp og hans dyre hyre i mente, er det i orden at forvente lidt flere mål, assists fra hans side.


mexes
1753 indlæg.
d. 21/03/16 01:19

tottithorsen

Dzeko har uden tvivl skuffet - også fælt, i Roma. Det synes jeg også er indiskutabelt. Man havde troet, at vi langt om længe havde den 20+ målscorer, som vi længe havde sukket efter - men det bliver ikke lige tilfældet i år, må vi erkende. Jeg har dog ikke opgivet håbet om en Dzeko i form endnu.