Login
Glemt password Opret bruger

Real Madrid - Roma

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 08/03/16 12:37 af Tottithorsen

Det kræver intet mindre end et mirakel hvis Roma skal sikre sig videre avancement til kvartfinalerne i Champions League, efter et 0-2 nederlag på Stadio Olimpico for 3 uger siden.

En lige kamp endte med et lidt ufortjent nederlag, hvor Ronaldos afslutning blev rettet af og Jese fik lov at spadsere 50 meter med bolden uden at blive presset, så det er op af bakke i aften.

Spalletti har været ude og understrege at Roma på ingen måde har givet op endnu, og kommer Roma foran kan alt ske.

Der vil ikke blive blæst til angreb fra start, da Reals kontramaskine er dødbringende, så det handler om at slå til når mulighederne byder sig, for Roma havde mulighederne i det første møde, men skarpheden manglede.

Real Madrid manglede ikke skarphed i weekenden hvor de rundbarberede Celta Vigo med hele 7-1, blandt på 4 mål af Ronaldo, så vi må håbe de har opbrugt scoringskvoten for denne gang. Romas defensiv har set meget solid ud på det seneste.

Real er til aftenens brag uden Benzema, men har til gengæld Gareth Bale klar igen efter en mindre skade.

Roma har desværre fortsat DDR ude og iflg. rygterne er Nainggolan og Rüdiger heller ikke med i truppen i dag.

Det ligner en startplads til Dzeko, som sad på bænken i fredagens fantastiske 4-1 afklapsning af de direkte rivaler om 3. pladsen i Serie A, Fiorentina, som blev udspillet på kryds og tværs, i en kamp hvor Spalletti igen mønstrede en startopstilling uden en decideret angriber, men med 3 meget bevægelige folk oppe foran ved El Shaarawy, Perotti og Salah.

Bliver spændende at se hvad den gode taktiker disker op med!

Iflg. de italienske medier stiller Roma op med følgende 11:

Szezcsny
Florenzi Manolas Zukanovic Digne
Vanqueir Keita Pjanic
Salah El Shaarawy
Dzeko

Kampen kan ses på Pub og Sport og TV3+ med kickoff kl. 20.45






32 kommentarer


MURO
550 indlæg.
d. 08/03/16 16:38

Jeg ved sgu ikke hvordan tilganden til denne kamp skal være?
burde vi at stille med et svækket hold, da det næsten er urealistisk at hente noget som helst på deres bane efter 0-2 nederlag.
Burde vi ikke sende et reservehold og fokusere på de kristiske kampe vi har tilbage i Serie A for at sikre os den direkte adgangsgivende CHL plads for næsten sæson?


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 08/03/16 16:55

Jeg er ikke i tvivl. Den skal have fuld skrue og fuld styrke - vi skal gå benhårdt efter at komme op og score mål. Og så skal vi tro på det kan lade sig at gør - det er Champions League det her! Serie A er også meget vigtig mht. CL kval, men jeg mener godt at vi kan give den fuldt ud i denne kamp uden at det skal svække vores chancer yderligere.

2

Lamela
1793 indlæg.
d. 08/03/16 17:09

Vi skal selvfølgelig ikke smide håndklædet i ringen allerede.

Vi scorer relativ mange mål i første halvleg (der gør Real os), men kan vi få puttet et mål i første halvleg, så kan alt ske i 2. halvleg.

Hverken Benzema eller Mayoral er med som topangribere. Enten bruger Zidane endnu et ungt talent derop, eller bliver det Ronaldo eller Jese. Hvis det bliver en af de sidstnævnte, så vil de være svækket på bænken. Går udfra Bale kommer ind i 2. Halvleg. i stedet for en Isco eller James. Ingen af de sidste nævnte har spillet særlig godt på det seneste.

Ronaldo er dog et monster, jeg håber han får lov til at spille top-angriber, så kan Manolas holde ham i kort snor.

[Rettet af: Lamela - 08/03/2016 - 17:10]


Jonas
4077 indlæg.
d. 08/03/16 19:52

Dagens (4-2-3-1): Szczesny; Florenzi, Manolas, Zukanovic, Digne; Keita, Pjanic; Salah, Perotti, El Shaarawy; Dzeko.

Det er alt eller intet! Daje Roma!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/03/16 20:44

Digne overfor bale av av


Lamela
1793 indlæg.
d. 08/03/16 20:53

Pis Bale fra start af.!

De er fandme et niveau over os, spiller den hurtig rundt, og vi løber mange forgæves meter efter.

[Rettet af: Lamela - 08/03/2016 - 20:57]


Svenzoni
344 indlæg.
d. 08/03/16 21:00

Jeg er så træt af dig Dzeko! Så træt!!!!!


P.Totti
953 indlæg.
d. 08/03/16 21:00

Fuck Dzeko, pinligt ringe!! Luksusspiller, laver ingenting.


VeniVidiVici1927
72 indlæg.
d. 08/03/16 21:05

Dzeko ligner en mand der bliver overrasket hver eneste gang han får en chance - det er mig et under at han ikke kan putte dem ind lidt oftere end hver halve år..


Lamela
1793 indlæg.
d. 08/03/16 21:08

Håber han er fortid til sommer. Her kan der tales om ikke at få value for the money.

[Rettet af: Lamela - 08/03/2016 - 21:09]


Lamela
1793 indlæg.
d. 08/03/16 21:11

Vi har sku chancerne, for helved, får nu øjnene op for hinanden.


chrisdinho
111 indlæg.
d. 08/03/16 21:15

Vi er røv elendige i afslutningerne :(
Det er forskellen på topklasse (Real Madrid) og de næstbedste i europa (Roma).
Real skal kun bruge en stor chance for at score, mens Roma sikkert skal bruge en masse.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/03/16 21:21

Forskellen på Ronaldo og dzeko


Lamela
1793 indlæg.
d. 08/03/16 21:23

Forkert chrisdinho
Real skal kun bruge en stor chance for at score, mens Roma sikkert skal bruge en masse.




De skal bruge 1/10 af chancen, så skyder de mod mål.

Dzeko skal bare vinde boldene og lade El Shaarawy om at afslutte i stedet.

Digne og Keita har været helt væk i kampen.

[Rettet af: Lamela - 08/03/2016 - 21:24]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/03/16 21:29

Skift de 2 x Bosnien ud tak. Pjanic er helt væk. Dzeko om muligt endnu længere væk


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 08/03/16 21:47

Æv hvor er det ærgerligt at vi ikke er mere skarpe. Dzeko skylder 1 og Salah 2! Vi spiller ellers rigtigt flot og kommer frem til gode chancer. Holder dem fint nede og angriber rigtigt flot. Bestemt muligheder i 2. halvleg.

Dzeko spiller ikke videre godt - Pepe og Ramos kan fint styre ham. Hans langsomme bevægelser og tvivlsomme teknik hiver dynamikken ud af angrebet. Ud med ham i pausen. Pjanic passer ikke på den dybe playmakerrolle som Spalletti gerne vil have. Er helt sikker på Nainggolan skulle have spillet den hvis han var klar og Pjanic længere frem. Ud med Dzeko ind med Vainqeur og få Pjanic længere frem. Ellers godt set af Spalletti at sætte både Perrotti og Sharawyy ud på Danilo der har haft en dårlig sæson, og i samme side som Ronaldo der ikke arbejder vildt meget defensivt - de har bare ikke rigtig fået noget ud af det! Mulighederne er der, lad os håbe Spalletti kan finde dem i 2. halvleg!


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 08/03/16 21:56

Salah skylder 3


Lamela
1793 indlæg.
d. 08/03/16 21:57

Jeg brækker mig. Så stor chancer, hvordan kan de misbruge dem?

Totti ind i stedet for Dzeko!!!!

[Rettet af: Lamela - 08/03/2016 - 21:57]


Svenzoni
344 indlæg.
d. 08/03/16 22:03

Ind med Totti nu! Nu har de fået rigeligt med chancer dem oppe foran....


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 08/03/16 22:07

Sådan gør man det, Roma!


Svenzoni
344 indlæg.
d. 08/03/16 22:08

Åh gud...


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/03/16 22:08

Digne forsvarer pisse ringe. Man sad kun og ventede på de ville score på deres første store chance... Øv øv


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 08/03/16 22:11

Ikke en snitter.. Det ville være vildt ufortjent


Daniel-Cumen
102 indlæg.
d. 08/03/16 22:14

Hvorfor er Roma så fucking dårlige når det virkelig gælder ... År efter år... Det er så trættende at se på


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 08/03/16 22:20

Selvfølgelig er det pisse ærgerligt at vi ikke er skarpere, men alt i alt kan vi ikke være utilfredse med at ryge ud til Real Madrid. Vi må tage det gode spil med og kigge fremad. Havde vi haft en lidt nemmere lodtrækning og mødt eks. Gent havde det været noget helt andet.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/03/16 22:26

Vi spiller lige op med Real Madrid over 2 kampe så lidt overdrevet at sige vi spiller fucking dårligt. Vi er Roma og ikke i top 3 i Europa. Synes sgu vi har vist en god gang bold men der er forskel på Ronaldo og dzeko. Så respekt til Roma herfra!
Vi rejser hjem med hovedet højt og skal lade det gå udover Udinese på søndag.


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 08/03/16 22:30

Når jeg får kampen(e) lidt på afstand, vil jeg helt sikkert være tilfreds med vores præstation. Men lige nu og her, mener jeg godt, at man kan tillade sig, at være lidt skuffet over vores manglende effektivitet. Havde vi scoret på bare én af 4 åbne chancer, indenfor den første time, så havde vi haft en helt anden kamp. Der er et par spillere som vil sove dårligt i nat!

Men som du nævner DanieleTotti, så var det en meget svær opgave, hvor vi i mine -og sikkert også mange andres- øjne, har klaret os betydeligt bedre end forventet og godt kunne have fortjent en lidt mindre trist skæbne.. Vi havde chancerne og Real Madrid var til at tale med!


Tomas R
358 indlæg.
d. 08/03/16 22:46

@Crap_Bag
Det er ikke tit, jeg er nig med dig, men jeg kunne ikke have sagt det her bedre.

Operationen lykkedes, men patienten døde.
Nejjj, hvor har vi store chancer.

Lidt mere klasse oppe foran, så havde vi sgu stået i kvartfinalen.


Nicklas95
315 indlæg.
d. 09/03/16 00:16

De her to kampe mod Real Madrid, synes jeg bestemt viser hvorfor at Spalletti er en LANGT bedre træner end Garcia. Han gør ALT rigtigt, og det er kun op til spillerne at sparke de chancer de får ind. Både i første og anden kamp. Kæmpe applaus til Spalletti, og holdets indstilling.


asromadk
3083 indlæg.
d. 09/03/16 12:22

Det er sjovt, jeg er direkte uenig Nicklas95.

Kampene viser netop, hvor ligegyldig træneren er, så længe de 11 på banen ikke præsterer, som pågældende træner ønsker/forventer.

I begge kampe, under begge trænere, har holdet ikke været der mht. til at kunne vinde noget som helst. Siger man så, at vi har stået bedre mod Real Madrid, så mener jeg igen det er at se virkeligheden præcis som man ønsker den.

1) 4-0 Samlet vs 7-2. --> Viser det ikke meget godt netop forskellen på Barca og Real? Det er vel som at sammenligne Juventus og Fiorentina lige pt. Det er bare ikke helt relevant at sætte dem sådan op mod hinanden.
2) Der er imo forskel på at spille en kamp i gruppespillet, som ikke er direkte altafgørende og så en knald-eller-fald kamp.


Chancerne var der, men jeg var faktisk utrolig skuffet igår. Åbenbart som den eneste. Det var ganske enkelt pinligt at se på, næsten tangerende tidligere store nederlag. Real Madrid leger på bolden fra det 31.minut (nærmest som havde de set frem i tiden vidende at Roma ikke kan score) og jeg synes virkelig det var pinligt, at AS Roma endnu en gang bliver udstillet som den ultimative fiasko 'top klub'.

Jeg mener ikke at Spalletti nødvendigvis traf de rigtige beslutninger.
- Burde Totti måske havde haft chancen istedet for Dzeko? Har man ikke netop set, at Spallettis Roma spiller bedre uden Dzeko på toppen? Der manglende noget intelligens i angrebet i sådan en kamp. Totti.
- Pjanic bør man have mere ud af - så må han sku rykke ham frem på banen. Jeg kunne ikke tro mine egne øjne, da Vanishhh kom på banen så tidligt ved 0-0.

Real Madrid spiller en vanvittig middelmådig kamp - og mon ikke de havde fundet noget seriøsitet frem, såfremt Roma havde lavet en kasse.

'Æren' er reddet - synes nogen. Jeg synes det er den sædvanlige historie og er enormt skuffet over de 2 kampe.



2

Nicklas95
315 indlæg.
d. 09/03/16 12:42

Som du selv siger asromadk, så er der kæmpestor forskel på at spille knockout og gruppespil for et hold som Barcelona. Værd at huske er også at Barcelona var søde ved os, og "kun" lavede 6 mål. Vi er heldige at få et point med på hjemmebane, af et gudemål af Florenzi. Vi kan sagtens blive enige om at Barcelona er bedre end Madrid, men derfor er Real Madrid i hvertfald et top fire hold i verden.


Samtidig er både jeg og alle eksperterne i danske studiet også enige om at Roma var ligeså gode som Real Madrid over to kampe, og det kun var forskellen på de 2 forreste der gjorde forskellen, hvilket jeg bestemt synes man kan være tilfreds med.

Angående opstillingen vil jeg give dig ret i at Pjanic skulle have været længere fremme, og Dzeko aldrig skulle have været i nærheden af banen. Jeg tror dog det skyldes at Nainggolan var ude, og derfor var han nødsaget til at hive Pjanic ned og putte en Dzeko på top. Totti har ikke niveauet til at følge med i 90 minutter på Bernabue.
Med Nainggolan klar er jeg sikker på at han ville han spillet med Pjanic på Off. midt også de 3 teknikere foran.

[Rettet af: Nicklas95 - 09/03/2016 - 12:43]


Charlie
55 indlæg.
d. 11/03/16 07:23

"Samtidig er både jeg og alle eksperterne i danske studiet også enige om at Roma var ligeså gode som Real Madrid over to kampe,..."

Jeg ved ikke hvad du ryger, men pass that shit.

2

Seneste Nyheder

Sassuolo - Roma
(20/05/18) 17 2


Roma - Juventus
(13/05/18) 0


Cagliari - Roma
(06/05/18) 0


Roma - Liverpool
(02/05/18) 34 0


Roma - Chievo
(28/04/18) 1


Liverpool - Roma
(24/04/18) 43 2


SPAL - Roma
(21/04/18) 12 0


Roma - Genoa
(18/04/18) 13 0


Lazio - Roma
(15/04/18) 0


Roma - Barcelona
(10/04/18) 35 0