Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Fiorentina

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 04/03/16 12:32 af Tottithorsen

Slaget om 3. pladsen finder sted på Stadio Olimpico fredag aften med kick off kl. 20.45.
Roma har som bekendt en imponerende formkurve med 6 sejre i træk i Serie A, kun afbrudt af et lidt ufortjent 0-2 nederlag mod Real Madrid i Champions League, så man må sige Spalletti har fået styr på tropperne tilsat en portion held i nogle af kampene, blandt andet ude mod Sassuolo, hvor Berardi brændte straffe i 89. minut ved stillingen 0-1, samt en heldig sejr hjemme mod Sampdoria, som ramte overliggeren i sidste minut hvor Roma førte 2-1, men held skal der som bekendt også til, og det har vi været gode til at opsøge....
Fiorentina spillede 1-1 i mandagens opgør hjemme i Firenze mod Napoli, i en rigtig flot kamp, hvor hjemmeholdet virkelig havde napolitanerne i torvene, men udeholdet fik et enkelt point med hjem.
Især ved dødbolde viste viola skræmmende styrke og især Gonzales skal der holdes et vågent øje med.

Spalletti har været ude i medierne og sige "at folk der elsker Roma møder op på stadion i aften og dem der bliver væk elsker ikke Roma" og det har virkelig stødt Romas hardcore fans, som har proklameret de bliver væk i protest, så vi skal desværre heller ikke forvente nogen opbakning fra Curva Sud i dagens vigtige opgør...
Ærgerligt når holdet virkelig præsterer og i den grad har brug for 12. manden i slutfasen af sæson 15/16!

Totti forventes at holde møde med Pallotta omkring en fornyelse af kontrakten som udløber til sommer, der arbejdes på en 1-årig forlængelse. I øvrigt ligner det igen en plads på bænken til vores elskede kaptajn, især nu hvor holdet vinder og vinder og de 3 offensive kræfter (Salah, Dzeko og El Shaarawy) gør det rigtig godt, er det svært at finde plads til den aldrende legende.

Pjanic og Nainggolan meldes i øvrigt begge på vej til Chelsea til sommer, som efter al sandsynlighed overtages af Conte, som har set sig lun på de 2 fremtrædende Romere og med tanke på det underskud klubben har, er et salg nok faretruende nært.

Ifølge medierne stiller Roma op med følgende 11:

Szezcny
Florenzi Manolas Rüdiger Digne
Nainggolan Keita Pjanic
Salah Dzeko El Shaarawy

Kampen kan ses på Pub og Sport og Viasat sport 2.







25 kommentarer


Lamela
1793 indlæg.
d. 04/03/16 12:48

Stærk opstilling TT, men jeg tvivler på Spa udelader Perrotti i denne kamp.
Men Keita har været godt spillende i DDR's fravær, så jeg er glad for, det ikke mig, der skal udtage truppen.

Jeg tror der bliver enten 4-3-3 eller 4-2-3-1. Hvor Keita og Ninja spiller CM pladserne, med Salah-Pjanic-Perrotti og El Sha/Dzeko på toppen.

Jeg håber faktisk, vi kun starter med en af kanterne, os med tanke på Real kampen. I første kamp mod Real, løb Salah og El Sha træt efter 60 min. Da vi ikke har andre alternativ, ville det være godt med lidt power fra bænken.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 04/03/16 13:42

Er jo også mediernes forventede opstilling ;o)
Dzeko vil være god at have med især til at forsvare ved Fiorentinas dødbolde og hjørnespark hvor de er farlige på låget..... men er enig i Perotti er svær at komme udenom. Han er rigtig god i presspillet, har blik for medspillerne og meget løbestærk modsat vores bosniske tankcenterforward.... som også har været plaget af sygdom...


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 04/03/16 16:24

Jeg er for alvor begyndt at se frem til Roma kampene igen! Jeg havde ellers mistet gnisten lidt under Rudi, hvilket desværre så ud til at smitte af på spillerne.. Spalletti virker umiddelbart til, at have lidt/en del flere taktiske finurligheder i bagagen, hvorimod Rudi fremstod noget begrænset, hvad det angik.


asromadk
3083 indlæg.
d. 04/03/16 17:48

Er stået helt af. Trods det, at jeg - også - er ganske optimist, så synes det kører af sporet. Spal har været nødt til at tilpasse sig en smule, da han ikke selv har opbygget holdet. Der er jo ikke tale om, at han er en træner der skifter rundt imellem opstillinger, såfremt han får tid til at bygge et hold op.

Rudi Garcia havde en tilgang til spillet - ja - og den holdt han sig til - korrekt. Men at det pludselig er så negativt, det synes jeg bare er så illusorisk og mest af alt udtrykket for den sygdom, der er i Rom. Ambitionen må vel være at man går ud og vinder på egne præmisser, og ikke på andres. Det er vel målet - ihvertfald for mig.

Luis Enrique var lidt igennem den samme smøre i Rom. Nu taler man om ham som en træner, der kan være på vej til at kunne kalde sig en af de absolut bedste. En spansk ven, der kender Barcelona indgående, sagde - for en del tid tiden (inden MSN gik helt amok i år) - at LE er en bedre træner end Guardiola. Det kan han bare ikke rigtig være i nærheden af, såfremt AS-Roma.dk havde ret...

Fred være med det hele - det er ikke for at male fanden på væggen. Men bliver bare så lang i ansigtet nogle gange, når der evigt og altid skal findes én, og kun én, syndebuk.

[Rettet af: asromadk - 04/03/2016 - 17:50]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 04/03/16 18:03

Den romerske syge vil leve for evigt!

1

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 04/03/16 18:06

Hvis det er mig du henvender dig til @asromadk, så er det såmænd ikke for at finde én syndebuk. Men min oplevelse med Rudi var ganske enkelt, at når det gik mindre godt - og det gjorde det trods alt af og til - så var han(igen, som jeg opfattede det) ikke i stand til, at dreje på de rigtige knapper, hverken taktisk eller mentalt.

Ja, det er naturligvis at foretrække, at vinde de fleste kampe på egne præmisser, men når man møder stærkere modstandere, så skal man altså også kunne omstille sig. Jeg var bestemt en af de mere tolerante, hvad Rudi angik, men jeg mener bestemt heller ikke, at det var for tidligt han fik "sparket"..

LE mindes jeg aldrig at have udtalt mig om..


asromadk
3083 indlæg.
d. 04/03/16 19:47

Nej, og det var heller ikke for at starte en længere diskussion. Men LE var ihvertfald både taktisk inkompetent og ude af stand til at motivere mm. Det er i høj grad det samme.

Jeg vil nok bare altid være ham, der holder med træneren indtil løbet i de flestes øjne ER kørt. Nu prøver vi så med Spal :)


il lupi
55 indlæg.
d. 04/03/16 20:06

Nogen der ved hvor den vises i Århus? :)


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 04/03/16 20:55

Suk en kulisse!!


Romaneren
573 indlæg.
d. 04/03/16 21:10

Jeg elsker El Shaarawy!!!!!


Romaneren
573 indlæg.
d. 04/03/16 21:14

Jeg elsker Salah!!!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 04/03/16 21:18

Jeg elsker Roma !!


asroma87
790 indlæg.
d. 04/03/16 21:21

Håber snart der kommer en officiel udmelding om at vi har købt Sharaawy permanent


Romaneren
573 indlæg.
d. 04/03/16 21:25

Målnæse-mæssigt, der har El Shaarawy i hvert fald ikke set bedre ud siden den famøse halvsæson i Milan. Indtil videre har han i hvert fald vist sig at være alt, hvad jeg havde håbet (og ikke nødvendigvis heeeelt troet) på.


Romaneren
573 indlæg.
d. 04/03/16 21:26

... Og jeg elsker Perotti!!!

3-0, det er fandme smukt. Forza Roma <3


asroma87
790 indlæg.
d. 04/03/16 21:26

Nu skal vi bare mase Fiorentina fuldstændigt! Håber på en 5-6 nuls sejr


Lamela
1793 indlæg.
d. 04/03/16 21:29

Slap af, vi er vidner til årets Roma kamp. LaViola forsvaret giver da os gaver.


JonasS
21 indlæg.
d. 04/03/16 21:29

iL lupi, Aarhus er helt død hvad ASR angår. Jeg har købt Viapaly og ser det i hjemmet her på Djursland. Kig forbi en anden gang :-)

Vildt som Spa ryster posen til hver kamp - og har succes med det. Utroligt og lækkert...


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 04/03/16 21:35

Flot digne!!


praeste
82 indlæg.
d. 04/03/16 21:37

Nu skriver jeg ikke så tit herinde, men jeg læser da med. Men helt ærligt asromadk, så synes jeg godt nok, at du stoler alt for meget på trænerne.
Garcia vendte det for os, stor tak og ros for det, men det han gjorde da han kom til, var det samme han forsøgte efter 2,5 sæson, hvor det ikke havde fungeret det sidste år. Det er ikke godt nok, og så er jeg ærlig talt ligeglad med, hvad medier mener om, at både ham eller LE er fantastiske taktikere. Rudi kan ikke mere og det kunne han heller ikke i Lille.
LE skulle nok have haft længere tid - enig.

Men det er utopisk at finde en manager som Alex F, der sidder på stillingen i 20 år. De findes ikke længere med undtagelse af Wenger.
Der er også en grund til, at Guardiola ikke er længere i klubber end 3 sæsoner. Spillerne bliver trætte i det samme system og medmindre du som Alex F er en exceptionel motivator (i højere grad end han var taktiker) så skal der udskiftning til.

Men det er bare mit syn, og jeg ved du ikke ønskede en større diskussion men jeg ville lige skrive lidt alligevel :-)


OT:
Fedt at vi kører Fiorentina over og køb nu Shaarawy!


Lamela
1793 indlæg.
d. 04/03/16 21:39

Ja ja, vi får er offside mål godkendt, de får et ekstrem billigt straffe.


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 04/03/16 21:44

Det var tyndt, men jeg mener at det var rigtigt dømt. Der skal doppeltdækning på Tello, Digne er for langsom i vendingen, til at stå med ham alene derude..

Men ellers en rigtig flot 1. halvleg, så er det nu vi skal vise, at vi kan spille godt i en hel kamp!

[Rettet af: Crap_Bag - 04/03/2016 - 21:45]


Lamela
1793 indlæg.
d. 04/03/16 22:11

Vi sidder på alt, dejligt at se, vi ikke bare overlader alt til LaViola.


Tomas R
358 indlæg.
d. 05/03/16 00:33

Det var alt i alt en skøn kamp at være Roma-fan til.

Bortset fra et tåbeligt straffe (der måske ikke var der) dominerer vi kampen totalt. Selv om jeg ikke bryder mig om at spille med falsk 9'er må jeg bare overgive mig til det det meget flydende angrebsspil med bolden, som I aften var emget seværdigt.
Det bedste var næsten, at de ikke fik lov at dominere os, som vi har set mod mindre gode hold.

Jeg havde bange anelser inden kampen. Men vi spilelde godt nok med Selvtillid i dag.
Schzezny DRIBLER! da han bliver angrebet af en Viola-angriber, og mange af vores afleveringr i bagerste række er med stor risici, der simpelthen stinker af selvtillid. Dejligt.
Men:
Jeg har stadig bange anelser ift hvad er venter:
først Madrid så Udinese, Inter og Lazio.
Klarer vi dem (og Udinese imellem) uden at tabe, så tror jeg på, at Spal har skabt så stærk en base, at jeg glæder mig til Napoli og Milan!


Lamela
1793 indlæg.
d. 05/03/16 01:27

Real kampen er for mig en freebi, ingen regner med, vi skal vinde eller videre mod et så stjernespækket mandskab.

Men deres defensiv er til at tale med, de har ingen reale 6'er. Ingen bold brydere på midtbanen, Kroos og Modric fantastiske spillere, men deres force er primært i offensiven.

Det defensive arbejde skal primært komme fra måske de to eneste defensive spillere, de har i deres start 11'er. Nemlig, centerbacksne. Kan spa få dem frem, og smide Salah i dybden, skal der nok komme massere af chancer, omvendt, så er de fandens dygtige til omstillinger, det skal han os tage højde for.

Ellers glæder jeg mig til, Lazio, Napoli, Inter og Milan. Ærgeligt vi mødte Juve så tidligt i fasen.


Seneste Nyheder

Sassuolo - Roma
(20/05/18) 17 2


Roma - Juventus
(13/05/18) 0


Cagliari - Roma
(06/05/18) 0


Roma - Liverpool
(02/05/18) 34 0


Roma - Chievo
(28/04/18) 1


Liverpool - Roma
(24/04/18) 43 2


SPAL - Roma
(21/04/18) 12 0


Roma - Genoa
(18/04/18) 13 0


Lazio - Roma
(15/04/18) 0


Roma - Barcelona
(10/04/18) 35 0