Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Palermo

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 21/02/16 09:18 af Tottithorsen

Efter 4 sejre i træk i serie A led Roma desværre et nederlag i CL da de på et godt pakket olimpico tabte 0-2 til mægtige Real Madrid. Resultatet var dog lidt ufortjent eftersom Roma ydede en særdeles god indsats mod favoritterne fra Madrid men et afrettet skud fra Ronaldo og en ren foræring gjorde udslaget. Især det sidste mål viste ineffektivt forsvarsspil hvor Jese fik lov at løbe 50 meter med bolden uden nogen gik til ham!

Kampen viste at Roma er på rette vej og det skal fortsætte i aftenens opgør mod Palermo som vi slog 4-2 ude i efteråret.

Uroen lurer "internt" i klubben efter Totti har været ude og fremhæve at han ikke kan fortsætte i Roma medmindre situationen ændrer sig. Totti er 100% klar men sidder udelukkende og varmer bænken. Han er klar over han qua sin alder ikke kan spille samtlige minutter i samtlige kampe, men han savner respekt fra træner spalletti, som har udtalt at han stiller det hold han finder stærkest og at han træner Roma og ikke Totti.

Så der er igen ballade mellem de 2 som der var under Spallettis første periode som træner for Roma.

Totti har kontraktudløb til sommer så det bliver interessant om denne forlænges eller om han trækker stikket og lægger støvlerne på hylden. Han fortjener helt klart respekt men burde også være voksen nok til ikke at ytre sig negativt til pressen!

Ifølge de italienske medier vælger LS følgende 11 gladiatorer :

4-2-3-1

Szcezny
Florenzi manolas rüdiger zukanovic
Vanqueir naingollan
Salah Totti el shaarawy
Dzeko

Kampen kan ses på RCD's ny samlingspunkt, Pub & Sport i København med kick OFF kl 20.45! Ledelsen har indgået en lukrativ aftale og der er 20% på fadbamserne, dog kun ved fremvisning af RCD medlemskortet.





1

49 kommentarer


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 21/02/16 10:27

Lad os håbe, at "kurven" bliver fyldt igen, det er bare noget helt andet, når der er larm på tilskuerpladserne!

Og ja, det bliver interessant at se, om Spalletti vælger at "tækkes" Totti's lidt barnagtige, men på sin vis også forståelige opførsel. Jeg er dog helt enig i, at man, for så vidt muligt, holder den slags internt!


mester
365 indlæg.
d. 21/02/16 12:19

Har altid været kæmpe Totti fan , men dette ødelægger alt det opsparede . Han ER GAMMEL og færdig
ligenu tuder han så man skulle tro han var CR 7
INGEN er større end klubben , heller ikke kongen af ROM


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 21/02/16 13:12

Totti er IKKE med i Spallettis trup, angiveligt pga. sit udbrud. Ser ikke godt ud...


mester
365 indlæg.
d. 21/02/16 13:15

Bare det kunne løses internt i klubben & ikke i medierne .
Det er ikke værdigt af nogle af parterne


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 21/02/16 13:35

Ja. Bare det kunne løses. Alternativet til Totti som spiller er jo en direktørrolle i klubben i stedet, som der ofte bliver talt om. Men hvor smart er det hvis han ikke kan med træneren? Jeg tror ikke der sker det store, Tottis rolle i klubben må være kraftigt dalende. Han har på ingen måde det nære forhold med ejerne og administrationen som han havde med Sensi. Uværdigt at det skal slutte på den måde.


Tomas R
358 indlæg.
d. 21/02/16 13:37

Medierne vil svælge i den her ballade.
Problemet - eller rettere Tottis problem - er, at så længe Spalletti vinder, er det svært at argumentere imod. Og nå ja... Så er han 39 og langt over the Hill.
Det her kan ende grimt og desværre i et meget uværdigt farvel, hvis ikke knuden bliver løst op.


Tomas R
358 indlæg.
d. 21/02/16 13:40

"Uværdigt at det skal slutte på den her måde".
Rigtigt - men Totti bærer også en del af skylden selv.
Eks stod han formentlig til spilletid i dag, hvis han havde holdt kæft.
Omvendt er det jo også totalt mangel på fingerspitzgefuhl, at Spalletti/ledelsen ikke har taget en alvorssnak med Capitano inden det kom så vidt.


RomaAndo
10 indlæg.
d. 21/02/16 14:58

Hold da kæft Mester, du burde fandme skamme dig over den kommentar! Skriver meget sjældent herinde, men bliver simpelthen nød til at minde dig om, hvem fanden du kalder kalder gammel og færdig!

For det første har resten af verden kaldt Totti gammel og færdig mange gange før og taget fejl. Første gang jeg husker det var det Brian Laudrup, der sagde det da Totti først begyndte at starte ude under Ranieri. Laudrup tog fejl, men det vel forståeligt, men en mand, der kalder sig Roma fan og har set Totti blive i ilden når alle andre flygtede - smide massevis af trofæer og nok også en Ballon d'or til siden, for at HJÆLPE Roma's hold. Fuldstændig tålmodig over for Vucinic's gigant afbrænder og Doni's massevis af drop, gik Il Capitano på banen og brillierede og viste stolthed for sin elskede klub.

Da jeg først begyndte at høre fra Roma fans, at han var færdig var i sidste sæson, bl.a. i første halveg af derby'et hvor vi var bagud 2-0, blev der skrevet herinde at han var færdig, i 2. halveg husker vi alle så hvordan Totti reddet dagen igen med 2 basser især 1 vidunder mål og spillede smukt.

Altså dybt seriøst - overvej lige det faktum af, at han slog Champions League rekorden for ældste målscorer som 38 årig, ved at løbe i dyben og chippe den over Joe Hart.
- Og så scorede han også lige direkte på frispark i Rusland i kampen efter i CL.

10 mål og 7 assist lavede han i sidste sæson, altså topscorer og manden med 2. flest assist i sidste sæson er færdig ifølge dig..

Og fuck hans tal manden spiller jo altid pænt, det må virkelig være en fornøjelse at spille med ham. Tror ham og Perrotti vil spille rigtig godt sammen, ligesom vi så Totti gøre med Cassano i sin tid.

Det der virkelig pisser mig af Mester, er at du siger alt han har opsparede hos dig er opbrugt, fordi manden vil spille?! Du må enden have Verdens nærigste opsparings konto eller meget kort hukommelse. Der ingen grund til at gå i dybden med hvor Legendarisk Totti har været for vores klub - det ved vi alle, og hvis det for dig kan nulstilles ved en kommentar omkring spilletid, er du fandme ikke en millionedel så loyal mod Totti, som han har været mod os!

Måske var det ikke så smart at gå til medierne, og sige han vil spille, men det kan man da fandme godt forstå han vil, han er stadig den bedste tekniker og den klogeste fodboldspiller på holdet - og måske skal han ikke spille hver kamp længere, men så hver anden, han ville være perfekt til at åbne et hold som Palermo op på hjemmebane i aften.

Er sikker på jeg og mange andre herinde altid vil elske Totti for hans mål, assist, hælafleveringer, jubelscener og kærlighed til klubben. En mand der fik givet 10'eren af Del Piero efter EM 2000, fordi han synes kun den bedste italiener fortjente trøjen - og samtidig vil Totti ikke have fredet 10'eren i Rom, så en anden Roma fan kan udleve sin egen drøm. Den bedste spiller i Roma's historie og nok også Italiens, skal fandme aldrig have andet en kærlighed fra os!

9

[Rettet af: RomaAndo - 21/02/2016 - 14:59]


Nicklas95
315 indlæg.
d. 21/02/16 15:59

Det kunne ikke siges bedre.


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/16 16:12

Der er vel ingen, der sætter spørgsmålstegn ved Totti, hans kvaliteter og hans passion for holdet. Men hans offentligt kritik af en presset træner og ledelsen hjælper ikke just klubben.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 21/02/16 17:31

Totti sætter sit ego højere end klubben og holdet! Han har sat spalletti i en umulig situation.
Men ingen tvivl om Totti stadig kan bidrage til holdet, og håber på der findes en løsning snarest for sådan skal tottis karriere ikke slutte!
Han fortjener en kæmpe hyldest for sin lange tro tjeneste til sin elskede klub!!!


mexes
1753 indlæg.
d. 21/02/16 17:56

@RomaAndo...

Hvad er det da at skrive, at han skal skamme sig. Uanset om du er enig eller ej, så er det i mine øjne ekstremt barnligt, at skrive sådan. Jeg er uendelig enig med dig i, at ens respekt og kærlighed til Totti aldrig kan ødelægges. Det er som du skriver en uendelig opsparingskonto for livet. Men come on. Du skriver indledningsvis, at det er respektløst at kalde ham gammel og færdig. Han er gammel - det er jo bare fakta. Snart 40 er gammel som fodboldspiller - endda markspiller. At kalde ham færdig handler jo lidt om hvordan man definere det. Han er færdig i den forstand, at han ikke kommer til at spille nogen stor rolle for Roma længere - langt fra. Tro mig, der ville intet glæde mig mere end hvis han kunne score mål på stribe for os. Men alderen har indhentet vores kaptajn - desværre. Jeg skal ikke afvise, at han kan komme ind og spille fremragende i en kamp eller to. Men faktum er altså, at han ikke er forrest i køen - og i mine øjne, rent sportsligt, med rette. Hans sidste indhop var jo mildest talt også en joke.
Derfor synes jeg situationen er problematisk. For han er jo bare ikke den bedste på pladsen længere. Han sætter sig over klubben og holdet, og det klæder ingen. Han er den største spiller i Rom, i Italien måske ja - men han er IKKE større end klubben. Derfor er det retfærdigt, at han er på bænken for tiden. Ligesom Tottithorsen skriver, så håber jeg også på en løsning, som ikke ender Tottis karriere på en alt andet end flot måde. Det fortjener han så inderligt.

C'e solo un Capitano!

3

[Rettet af: mexes - 21/02/2016 - 18:17]


Wør3n
306 indlæg.
d. 21/02/16 17:59

Godt skrevet RomaAndo. Jeg har brugt det meste af min tømmermændsramte søndag på at læse om denne sørgelige historie.

Jeg er utroligt skuffet over at dette overhovedet er blevet en sag. Både Spalletti og Totti burde være mere voksne end dette.
Det giver alvorlige ridser i lakken og gør vores elskede Roma til et endnu større galehus end det var i forvejen.

Jeg er af den overbevisning om at spillerne skal rette ind og gøre hvad træneren beder dem om. Det er trods alt ham der er chefen og ingen bør være hævet over holdet og træneren sætter jo det hold han synes er det bedste.

Jeg håber virkelig de får løst det her internt, selvom jeg frygter at det ikke vil ske - det er simpelthen for ærgerligt og jeg begynder næsten at tude, hvis det er denne måde Totti skal afslutte sin karriere på.

Forza Roma! Forza Capitano!

3

TottiTheBest
1459 indlæg.
d. 21/02/16 20:39

RomaAndo - Fantastisk skrevet!

Jeg kan godt følge at nogen vil tage Spalletti's parti. Det skal selvfølgelig være træneren der bestemmer.
Men men, som Totti har sagt, så burde Spalletti også være helt ærlig og åben med spillerne.
Derudover tror jeg alle i verden vil være skuffet over ikke at få mere spilletid, når en angriber der skal bruge 6-7 kampe pr. mål er ham der starter inde foran en. Hvis Dzeko scorede i hver kamp kunne man selvfølgelig forstå, at det ville være svært at give spilletid til Totti.

PS: Er det kun mig der ikke ligefrem finder Totti's udtalelser for slemme? Det jo ikke fordi han siger noget grimt om nogen?

[Rettet af: TottiTheBest - 21/02/2016 - 20:40]


Rytter
80 indlæg.
d. 21/02/16 21:14

Hahhahahahahahahha Dzeko


Romaneren
573 indlæg.
d. 21/02/16 21:15

Av, av, av, av, av, av, av, Dzeko.


Sofus
1910 indlæg.
d. 21/02/16 21:15

Dzeko er ikke engang Danmarkserieniveau.


Rytter
80 indlæg.
d. 21/02/16 21:16

Det gjorde han så meget godt hahahhahahahahhahahahhahaha


FendeR
39 indlæg.
d. 21/02/16 21:16

Man er vel eftrhånden ikke chokeret, over at se Džeko misse sådan en.... og mens jeg skriver, gør han efterfølgende det så til 1-0 :-)


Sofus
1910 indlæg.
d. 21/02/16 21:17

Så gjorde han da lige mine ord til skamme :)


Romaneren
573 indlæg.
d. 21/02/16 21:17

Det var nok det mest nødvendige mål i hele verden..... Han havde ALDRIG fået samlet sig selv op, hvis han var gået til halvleg med den misser i bagagen.


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 21/02/16 21:21

Som jeg ser det, så brænder Dzeko den første med vilje, så hans mål kort efter, kommer til at stå i et bedre lys! Stort, stort overskud han viser..


Sofus
1910 indlæg.
d. 21/02/16 21:32

Hvad er odds på at Iachini bliver fyret hvis Roma vinder i dag?

1

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 21/02/16 21:33

Vi skulle jo have været foran med 3-0. Men vi kontrollerer, og får serviceret Dzeko. 2 kæmpechancer og 2 halve bare til ham i første halvleg er flot. Spalletti er virkelig ved at få sat holdet sammen så kvaliteterne bliver fremhævet hos de enkelte spillere. Og fantastisk dejligt endelig at få skubbet Pjanic frem i en fri offensiv rolle i stedet for den dybe boldbessidende!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 21/02/16 21:44

De første 25 var frygtelige men de sidste 20 rigtig gode. Vi gør også alt for at iscenesætte dzeko...
Savner perotti Idag. Rigtig god i presspillet og kreativ.
Kampen skal lukkes så der ikke går cirkus Roma i den tilsidst.
Dejligt at se strootman tilbage på holdet. Kommer næppe ind Idag medmindre vi fører 4-0


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/16 21:45

Når, et mål mere i anden halvleg, så kan vi måske få lov til at se vaskemaskinen, fjerne de lyserøde pletter væk i denne kamp.

Jeg er sku træt af denne pik måling af en sag mellem Spa og Totti. Dog hæfter jeg mig ved, at det er dumt, han ytrer sig i medierne om det. Det har sku intet med, Totti er 40 år eller for gammelt til at spille. Men der skal os tænke længere fremad. Vi når/ når ikke 3. pladsen i år. Så kan vi ligeså godt få afprøvet nogle spillere, hvor der er mere perspektiv i. Og helt ærligt, Totti er lige kommet tilbage fra en langvarig skade, samtidig med holdet er begyndt at vinde igen, hvorfor skal der ændres på et winning team.

Et super pinligt sag, der kan skade Tottis legacy hos nogle fans. Det vil jeg blive utrolig ked af, da han om nogen var grunden til, jeg begyndte at blive forelsket i denne klub. Han er i øvrigt ikke kun anfør, men holdets talisman, han bliver forgudet af fansne, og har kæmpe respekt hos de øvrige holds spillere, ledere og fans. Det vil være et sørgelig måde at afslutte sin karriere i hans hjertebarn på.

Han vil gerne have den kontrakt forlængelse, jeg tror overhovedet ikke, det er et issue, ledelsen skal nok give ham den. Der er jo tids nok.


Sofus
1910 indlæg.
d. 21/02/16 21:55

Super Keita. Godt hjørnespark af Florenzi.


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/16 21:58

Flot forarbejde af Dzeko.


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/16 22:02

Lækkert!!! Også med et Dzeko assist.


Sofus
1910 indlæg.
d. 21/02/16 22:03

Vildt som Dzeko spiller sig op! Endelig valuta for pengene.


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/16 22:05

Hahaha Salah fra 180 grader?


Sofus
1910 indlæg.
d. 21/02/16 22:05

Hold da op for nogle detajler. GRANDE ROMA!


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/16 22:06

Dejligt med et smukt smil fra Capitano!!!


napstah
136 indlæg.
d. 21/02/16 22:06

JEG ER SÅ HAPPY LIGE NU!!


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 21/02/16 22:07

Flot sat ind af Salah, skulle ellers lige til at svine ham til, for at formøble endnu et angreb.

Dzeko så iøvrigt helt lettet ud, da han ikke blev spillet fri foran målet denne gang.


napstah
136 indlæg.
d. 21/02/16 22:09

Dzeko så iøvrigt helt lettet ud, da han ikke blev spillet fri foran målet denne gang.

Hold da op for en gang ævl :)

1

Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/16 22:09

Så ind med Kevin, Nura og Umar!


Sofus
1910 indlæg.
d. 21/02/16 22:11

Jeg ville ikke turde at sætte Kevin i spil allerede...


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 21/02/16 22:14

@Napstah Det var nu også ment med et glimt i øjet ;-)


napstah
136 indlæg.
d. 21/02/16 22:16

Det så iorden Crap_bag! Fangede den ikke lige i min glædes-rus!


napstah
136 indlæg.
d. 21/02/16 22:18

KEVIN PÅ VEJ PÅ BANEN!!


Sofus
1910 indlæg.
d. 21/02/16 22:20

Fantastisk modtagelse. Det har han fandme fortjent

1

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 21/02/16 22:20

Men så skriv dig bag øret, at 95% af de indlæg jeg bidrager med herinde, er noget ligegyldigt ævl! De resterende 8% sletter jeg igen indenfor et minut.

1

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 21/02/16 22:22

"Dejligt at se strootman tilbage på holdet. Kommer næppe ind Idag medmindre vi fører 4-0"
Mit indlæg i pausen!!!

1

Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/16 22:31

So fuxking crazy. Sådan Dzeko, nu skal han bare forsætte sin stime.

Grande Spa!!!

1

Sofus
1910 indlæg.
d. 21/02/16 22:35

Grande Roma. Grande Spalletti.

1

mexes
1753 indlæg.
d. 22/02/16 01:09

Dzeko var outstandig idag (fraset hans giga afbrænder, selvf.) 2 mål og 2 assist. Fornøjelse. Måske et vendepunkt? Jeg tænkte også at hans hurtige mål efter afbrænderen bestød alt!
Lækker, lækker kamp idag.


Lamela
1793 indlæg.
d. 22/02/16 01:23

En Dzeko med selvtillid er med i 4 mål. Hvad kan det ikke blive til, når han rammer formen.


Svenzoni
344 indlæg.
d. 23/02/16 10:38

Enig, Romaando!


Seneste Nyheder

Optakt: Torino - Roma
(18/08/18) 27 3


Roma og Liverpool er enige om Alisson
(18/07/18) 30 0


Nainggolan-skilsmissen kommer nærmere
(13/06/18) 10 0


Sky: Roma og Atalanta enige om Cristante
(06/06/18) 11 0


Sassuolo - Roma
(20/05/18) 17 2


Roma - Juventus
(13/05/18) 0


Cagliari - Roma
(06/05/18) 0


Roma - Liverpool
(02/05/18) 34 0


Roma - Chievo
(28/04/18) 1


Liverpool - Roma
(24/04/18) 43 2