Login
Glemt password Opret bruger

Juventus - Roma

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 24/01/16 09:53 af Tottithorsen

Den gamle dame v den trætte dame:

Et hjemmehold i fantastisk form med 10 sejre i træk i serie A, mod et Roma hold som i den grad mangler selvtillid, senest illustreret med 1-1 hjemme mod rækkens bundprop, Verona. Roma har blot én sejr i de seneste 10 serie A kampe!

Juventus startede ellers sæsonen miserabelt med 2 nederlag i træk, hvorimod Roma startede godt, men sidenhen er meget forandret.
Vindermentaliteten skinner igennem hos "den gamle dame" og presset i Roma stiger og stiger og spillerne har mere end svært ved at finde melodien. Det gik udover Rudi Garcia, som bekendt blev erstattet af Luciano Spalletti, som kun har haft ansvaret for holdet i 1½ uge, så det er urimeligt at forvente/forlange så meget af ham endnu, men holdet er tvunget til at få point med hjem for ikke at tabe terræn til rækkens førerhold, Napoli og Juventus. Et nederlag i dag til Roma vil nok betyde et farvel til drømmen om et scudetto.

Romas store problem er manglende vindermentalitet, koncentrationen svigter og ikke mindst de personlige fejl, som sker alt for ofte, senest i kampen mod Verona, hvor en meget rusten Castan begik et unødvendigt straffe. Castan nævnes i øvrigt på vej på en lejeaftale til hjemlandet Brasilien.

Spalletti vil ifølge de italienske medier stille op i en
3-4-2-1 formation med følgende fra start:

Szceszny
Manolas DDR Rüdiger
Florenzi Keita Pjanic Digne
Nainggolan
Salah Dzeko

Juventus stiller formentlig op med 11 mand, hvor der skal holdes et vågent øje med Dybala, som har vist skræmmende form på det seneste.

Kampen kan ses på Eurosport Danmark samt DPlay med kickoff kl. 20:45.

Daje Roma






27 kommentarer


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 24/01/16 15:47

Spillerne har haft en fridag, Spalletti har haft en uge mere til at banke selvtillid ind i holdet og virker opsat på at stille taktikken efter bedste evner. Den sværeste test overhovedet for Spalletti, det bliver virkeligt spændende at se holdet i aften!


tdj89
837 indlæg.
d. 24/01/16 18:33

"Juventus stiller formentlig op med 11 mand"

Vil det sige, at rygterne om at de stiller op med 10 mand, er falske?

1

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/16 18:49

Hvad fanden du har læst referat denne gang? Det var ironisk selvom vi nok har en bedre chance hvis juve stillede med 10 mand!!
Vanquier starter inde istedet for keita.

1

[Rettet af: Tottithorsen - 24/01/2016 - 20:08]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/16 21:07

Hvorfor ændre formation og "prøve den af" i en udekamp mod Juventus?
Nå der er nok en grund til jeg ikke er træner ?!


asromadk
3083 indlæg.
d. 24/01/16 21:15

Fin opstilling i forhold til truppen og man må gå ud fra, at han vil spille 3-5-2 på sigt. Idag er det vel 5-3-2 og Spal har ihvertfald sat en defensiv taktik, må man sige.

Træningsøvelse for Juventus den her kamp indtil videre.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/16 21:18

Byt nu rundt på naingollan og pjanic!!


asromadk
3083 indlæg.
d. 24/01/16 21:26

Hvor er det vildt at de bedste ting Dzeko laver konsekvent er når han rammer bolden forkert.

[Rettet af: asromadk - 24/01/2016 - 21:26]


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 24/01/16 21:33

Ja ja, det har da set meget pænt ud, efter vi fik redet det første stormløb af. Er meget spændt på, hvordan vi kommer ud til 2. Jeg kan bare ikke gennemskue Salahs rolle på holdet idag, han virker rådvild.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/16 21:41

Og hvis planen er 3-4-1-2 hvad skal vi så med ses og perrotti?
Ja de sidste 20 var fornuftige.


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 24/01/16 21:48

Jeg har tænkt nøjagtigt det samme tottithorsen.


Sofus
1910 indlæg.
d. 24/01/16 21:59

Nogen der ved hvorfor De Rossi får sådan en pibekoncert?


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 24/01/16 22:08

Fordi de hader ham:-) Og fordi han har fået et gult kort og har brokket sig et par gange.


asromadk
3083 indlæg.
d. 24/01/16 22:09

Gad vide om Sabatini ikke fortryder idag, at han foretrak at gå efter Iturbe fremfor Dybala og spare 8 mio euro.


MURO
550 indlæg.
d. 24/01/16 22:22

Det mål kan vi takke florenzi for.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/16 22:28

Er spalletti faldet i søvn? Få nu skiftet salah ud!


tdj89
837 indlæg.
d. 24/01/16 22:33

Rudi raus!!!

1

asromadk
3083 indlæg.
d. 24/01/16 22:35

Nej han prøver at køre 1-0 hjem.

3...2...1.. Lad savnet af Rudi Garcia begynde. Ej så fræk vil jeg selvfølgelig ikke tillade mig at være... eller vil jeg. ej.

Spøg til side. Spalletti var min favorit som alternativ. Men det må jo bare være hævet over enhver tvivl, at timingen af fyringen ikke var den rigtige for "at komme tilbage på sporet". Da man ikke tog beslutningen i julepausen, så synes jeg virkelig man skulle have gået linjen ud, istedet for at handle på resultater som, trods alt, stadig var åbne for at kunne indfri sæsonforventningerne.



Edit: Idag har været intet mindre end en katastrofe. I det mindste gik RG aldrig på kompromis og forsøgte at spille mod de andre tophold. Han havde sjovt nok gode resultater mod disse. Idag har vi jo bare pakket os?

1

[Rettet af: asromadk - 24/01/2016 - 22:37]


Zmartguy
1026 indlæg.
d. 24/01/16 22:42

Hvorfor fik vi ikke spalletti i december den her ledelse er skyld i det hele.. 0-0 havde være fair vi stod godt vi viste vi havde lært at forsvare bedre end under Rudi, og at så angrebet halter gir jo sig selv vi er nød til at starte med det vigtig og det må være vores skændsel af et forsvar... Men ja heldet har vi ikke men jeg ser mange lyspunkter og kan begynde at se Spallettis træning har en virkning.. Hvem havde regnet med vi bare vil gå ud og knuse juve??? Vi gjorde det vi skulle at vi så manglede heldet er jo bare sådan det er.. Er en glad taber i dag.


Nicklas95
315 indlæg.
d. 24/01/16 22:44

Og hvad skete der da Rudi Garcia ikke tog hensyn til sine modstandere og mødte de rigtig store hold?

Derudover må man bare indse at Juve har en stærkere trup og inde i en langt bedre stime i øjeblikket, og derfor kan vi selvfølgelig ikke regne med at få noget med fra Torino, fra en kamp jeg egentlig synes var okay i store dele af kampen

- Dzeko sutter så lange løg.


P.Totti
953 indlæg.
d. 24/01/16 22:44

Asromadk - du kan simpelthen ikke slippe din konstante ævl om Rudi.

Det var det rigtige at Rudi blev fyret, dog formentlig ikke det rigtige at ansætte Spalletti. Som type tror jeg ikke han er den rette til at rette op på skuden. Havde formentlig været bedre med en midlertidig løsning indtil næste sæson, for derefter at finde den rette.

Spalletti kan få os til at spille flot, har han vist tidligere! Men han er ikke en tupisk vinder.

Havde foretrukket Capello eller lign i 6 måneder. Masser af disciplin og resultater.


Sofus
1910 indlæg.
d. 24/01/16 22:44

"Edit: Idag har været intet mindre end en katastrofe. I det mindste gik RG aldrig på kompromis og forsøgte at spille mod de andre tophold. Han havde sjovt nok gode resultater mod disse. Idag har vi jo bare pakket os?"

Rudi Garcia's udekampe mod Juventus:

5. Januar 2014: Juventus - Roma 3:0
5. oktober 2014: Juventus - Roma 3:2


Gode resultater mod disse? Ja, fyringen skulle have kommet i vinterpause. Ja, Sabatini burde følge med. Alle dine indlæg handler om hvordan vi skulle have beholdt Garcia og at han fik fantastiske resultater, kom nu bare videre.


Sofus
1910 indlæg.
d. 24/01/16 22:46

Derudover kan man jo også sige, at da RG ikke gik på kompromis mod de store hold og blev ved med sit naive spil, så gik vi hen og tabte 7-1, 3-0 eller 6-1.

[Rettet af: Sofus - 24/01/2016 - 22:46]


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 24/01/16 22:51

Vi spiller en helt fornuftig kamp idag, langt fra den 4-5 mål's snitter undertegnede(og sikkert flere andre) havde frygtet.


asromadk
3083 indlæg.
d. 24/01/16 22:56

1) Jeg er ligeglad med, hvad kampen bliver. 0 point er 0 point

2) Folk snakker og snakker om de store nederlag, men glemmer, at modstanderen på dagen var absurd god. Altså god i den forstand, at rigtig mange hold taber stort. Vi spiller 1-1, lidt heldigt, på hjemmebane mod Barca. De river os rundt 6-1, men slår altså Real Madrid på Bernabeu 0-4 kort inden. What's the point again? At vi kun skulle have tabt 4-0? (glem nu ikke, at Dzeko skylder 1-2 i den kamp - chancer, man vitterlig t ikke kan klandre en træner for at angriberen brænder)

3) Min pointe, som folk ikke kan tage til sig - hvilket jeg sagtens kan forstå og respektere - det er, at Rudi Garcia udgjorde en meget del af klubbens/holdets problem. Ved at fyre ham, har vi symptombehandlet. Det er jeg ikke tilhænger af.

4) Gode takter defensivt idag? Jeg er ikke enig. Marginalt bedre - men man stiller vel også op med 5 i forsvaret og pakker sig store dele af kampen. Så får man et bedre udgangspunkt for at klare sig defensivt, ja. Derudover kunne vi have været kommet bagud i 1H (de bliver snydt for straffe) og nemt have indkasseret yderligere, som følge af at skulle frem af banen.




Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/16 23:06

Hvornår blev de snydt for straffe? Der var jo fløjtet for frispark på DDR forinden hvis det er situationen hvor pjanic utilsigtet slår til bolden med hånden.
Jeg glæder mig til at se hvem vi henter for de kinesiske gryn. Sikkert 2 nye wings!!
Godkendt indsats Idag. DDR spillede en stor kamp. Hellere et nederlag som Idag end dem vi fik under garcia.


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 25/01/16 08:42

"2) Folk snakker og snakker om de store nederlag, men glemmer, at modstanderen på dagen var absurd god. Altså god i den forstand, at rigtig mange hold taber stort."

Barca og Bayern var ikke absurd gode på dagen. Mod Bayern faldt holdet sammen og mod Barca var taktikken fuldstændig forfejlet.


"4) Gode takter defensivt idag? Jeg er ikke enig. Marginalt bedre - men man stiller vel også op med 5 i forsvaret og pakker sig store dele af kampen"

Defensivt og som hold var vi markant bedre i dag. Meget mere energi, mindre frustration og der blev kæmpet. Offensivt var vi en stor katastrofe. Vores trequartista blev valgt for at forsvare og Salah vidste ikke hvad der foregik overhovedet. Dzeko viste ingen af de kvaliteter der var nødvendige idag.

"Edit: Idag har været intet mindre end en katastrofe. I det mindste gik RG aldrig på kompromis og forsøgte at spille mod de andre tophold."

Lige præcis. Garcia var taktisk begrænset for os som træne, og havde slet ingen fornemmelse af holdet. Garcia skal have bygget holdet op med helt bestemte typer der passer ind i hans meget snævre taktiske optik. Der er hentet adskillige spillere under mens han var her, ingen af dem præsterede ektraordinært pånær Gervinho. Vi har ikke brug for en så ensidig træner med den situation holdet er i. Vi skal have en træner der får det bedst mulige ud af truppen med de kvaliteter der er tilstede.

2

MURO
550 indlæg.
d. 25/01/16 09:33

Roma spillede som de skulle, defensiv tilgang med kontrabolde. vi lukkede fint ned og havde ret godt styr på et af de bedste hold i verden. det som kostede var Florenzi's latterlige ego-tur hvor holdet blev fanget på en omstilling. Det så da også ud til at han fik sig en skideballe af Spalletti.

Ja Dzeko og Salah så ikke så skarpe ud, og til tider så de ideløse ud, men det her er jo kun spalettis 2 kamp og er ret sikker på at det hele nok skal hænge bedre sammen på længere sigt.

2

Seneste Nyheder

Fiorentina v Roma
(03/11/18) 34 0


Roma - CSKA Moskva
(23/10/18) 27 0


Empoli - Roma
(06/10/18) 30 0


Roma - Plzen
(02/10/18) 27 0


Derby Della Capitale
(27/09/18) 37 0


Roma v Frosinone
(25/09/18) 39 1


Bologna - Roma
(22/09/18) 59 0


Champions League: Real Madrid - Roma
(18/09/18) 43 1


Roma - Chievo
(16/09/18) 0


Milan v Roma
(31/08/18) 38 0