Login
Glemt password Opret bruger

AS Roma v Hellas Verona

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 17/01/16 08:11 af Tottithorsen

Spalletti 2.0

1. kamp i 2 halvdel af sæsonen byder på en hjemmekamp mod ligaens absolutte bundprop, Verona som fortsat har sæsonens første sejr tilgode. Blot 8 point er det blevet til efter 19 kampe med en målscore på 12-31! Èt af de point Verona har skrabet sammen var i åbningskampen på sæson 15-16, hvor de fik 1-1 hjemme mod Roma efter en meget lige kamp.

Roma har i den forgangne fyret Rudi Garcia og hentet en gammel kending ind, nemlig Luciano Spalletti, som stod i spidsen for Roma i perioden 2005-2009, hvor han sørgede for 2 coppa Italia triumfer, én super cup pokal samt 3 kvartfinaler i CL på 4 deltagelser, samtidig står Spalletti bag 7 af de 100 bedste Roma kampe nogensinde iflg. en afstemning, så der er store forventninger til ham især med tanke på, at materialet er noget bedre end dengang.

Spalletti blev dengang kendt for at opfinde et system, hvor Roma i princippet spillede uden en decideret angriber, og hvor Totti lå helt fremme med kæmpe succes.

Han er en træner med mange forskellige taktiske ideer og er stadig elsket af mange fans.

I 2009 stoppede han dog sit virke i klubben efter en ringe start med 2 nederlag og var samtidig raget uklar med ledelsen og Mr. Roma (Totti) og så kender alle udfaldet.

Den nye kontrakt lyder på 18 måneder, hvilket er fornuftigt af ledelsen, for ændrer tilstanden sig ikke mentalt på holdet og kommer resultaterne ikke, vil det ikke være den store økonomiske katastrofe, hvis der igen skal findes en ny cheftræner.

Spalletti har fået Andreazzoli ind som assistenttræner, som også er en gammel kending i klubben.

I det første interview Spalletti holdt var han hurtig ude og appellere til at alle ultras igen bør finde vej til Olimpico, for holdet har brug for deres 12. mand.

Derudover påpegede han samtidig at han ikke ser Florenzi som højre back, men som en offensiv spiller.

Strootman er stadig ude, men er dog begyndt at træne med Primavera holdet og gør stille og roligt fremskridt, så forhåbentlig ser vi ham i truppen inden sæsonen er slut.

Der er lidt forskellige meldinger ang. Gervinho, den ene går på han er ude med muskulære problemer og et andet rygte går på at han er ved at blive solgt til en kinesisk klub for 10 mill. euro.

De italienske medier forventer Spalletti vælger følgende 11 fra start. Alle skal ud og overbevise den nye træner om at de er værd at satse på fremover, så det bør være et topmotiveret mandskab, der fra start lægger et stort pres på rækkens svageste mandskab.

4-3-3:

Szcezny
Torosidis Manolas Rúdiger Digne
Nainggolan DDR Pjanic
Salah Dzeko Florenzi

Kampen kan ses på EurosportDK med kickoff kl. 15.

P.S. Min 4 årige søn siger at Roma vinder 3-1!

Forza Roma





1

48 kommentarer


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 17/01/16 10:25

Der skulle selvfølgelig stå hellas verona


geggeri
649 indlæg.
d. 17/01/16 10:59

Det er rettet til. Hvordan overså jeg det?


Zmartguy
1026 indlæg.
d. 17/01/16 14:32

4-2-3-1. :) dejligt spalletti som at være i 2008 igen :)


tdj89
837 indlæg.
d. 17/01/16 15:02

Er Gervinho skadet, eller er han blot på vej væk?


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 17/01/16 15:07

Har du ikke læst optakten??

1

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 17/01/16 15:08

Der har været en del rygter, som siger han er på vej til Kina, men tror ikke der er noget konkret endnu. Det er vidst også nævnt i optakten :-)



[Rettet af: Crap_Bag - 17/01/2016 - 15:09]


tdj89
837 indlæg.
d. 17/01/16 15:11

@Tottithorsen

Nej, nu har jeg :)


mexes
1753 indlæg.
d. 17/01/16 15:19

Flot opbakning til Hellas må man sige.
De styrer fuldstændig lydkulissen på Olimpico (ikke at det siger så meget jo...)


Lund
227 indlæg.
d. 17/01/16 15:22

Puha Castan ser ikke for godt ud. Er det kun mig, der undrer sig over, at Nainggolan ligger længere fremme end Pjanic? Jeg mener godt nok, at Nainggolan er bedre i rollen som den oprydende midtbanespiller.

[Rettet af: Lund - 17/01/2016 - 15:23]


mexes
1753 indlæg.
d. 17/01/16 15:29

Nainggolan er i mine øjne en boks-til-boks spiller. Men er helt enig i, at Pjanic skal ligger i trequartista rollen. Men han er da godt nok nede og hente boldene op idag ja.


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 17/01/16 15:30

Jeg tænker det samme Lund, Nainggolan spiller nærmest venstre fløj.

Umiddelbart er vores spillestil lidt mere direkte, men man skal nok ikke forvente de store ændringer endnu.


asromadk
3083 indlæg.
d. 17/01/16 15:31

Naingo er ikke dygtig nok tror jeg. Spalletti har fokus på boldomgangen hos de 2 'def'.

Savner Sadiq.


Sofus
1910 indlæg.
d. 17/01/16 15:31

Pjanic og Nainggolan skal byttes om så vi får set Pjanic i trequartista. Derudover, føler jeg at det er lidt latterligt at både Salah og Florenzi render rundt ude i højreside og vi har ingen i venstre side.

Casten virker desværre som færdig. Trist historie med ham.


asromadk
3083 indlæg.
d. 17/01/16 15:42

Spalletti ser jo Pjanic som en "Pizarro" og Nainggolan bringer jo noget power offensivt


Sofus
1910 indlæg.
d. 17/01/16 15:44

Det er da den gamle De Rossi der er tilbage! Måske har han set nogle messi-videoer op til kampen.


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 17/01/16 15:44

Sådan! Spillere i feltet = mål.


asromadk
3083 indlæg.
d. 17/01/16 15:47

Der var 3,5 mand i feltet, rooolig. Dzeko brænder og heldet tilsmiler os (endelig). Verona har været fint med.


Lund
227 indlæg.
d. 17/01/16 15:52

Det kan godt være, at han leder efter en ny Pizzaro, men det begrunder jo ikke, hvorfor man skubber Nainggolan frem? Nainggolan kommer med power, ligegyldigt hvor han spiller, men manden har jo gennem hele sæsonen udstillet hans mindre gode opspilsevner, men tag ikke fejl jeg mener, at han er en klassespiller, men ikke som offensiv midtbane. Jeg så hellere, at man forsøgte at skole Nainggolan til Pizzaro-rollen, fordi jeg mener, at det vil gøre ham til en komplet midtbanespiller. Målet skal desuden ikke bruges som et argument for, hvorfor han skal skubbes frem. Det var ikke et trequartista-mål med mere et mål for en felt-til-felt midtbanespiller. Hvis nogen agerede De Rossi vel som trequartista i situationen.


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 17/01/16 16:01

Der var 5 mand i feltet, men nu ser jeg det også på pc-skærmen, så ser det nok lidt anderledes ud.


Lund
227 indlæg.
d. 17/01/16 16:07

Castan gider jo ikke - så halvhjertet.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 17/01/16 16:15

Lund: du mener Roma gider jo ikke?


Lund
227 indlæg.
d. 17/01/16 16:20

Det kan du sige, men Castan har i mine øjne skilt sig særlig negativt ud, og med straffesparket fuldendte han det billede.


asromadk
3083 indlæg.
d. 17/01/16 16:20

Fuld fortjent må man sige. Og straffe kan sagtens forsvares.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 17/01/16 16:22

Vilje til forskel!!!


Liam Gallagher
801 indlæg.
d. 17/01/16 16:24

Castan har været totalt håbløs i dag. Det er i det hele taget jammerligt at være vidne til. Vi møder rækkens klart dårligste hold - det er sgu svært at se


Liam Gallagher
801 indlæg.
d. 17/01/16 16:25

Og lad os så få Totti eller Falque på banen, tak. Florenzi har intet vist i dag.


mmmdkRoma
66 indlæg.
d. 17/01/16 16:29

Det ligner noget vi kender. AS Roma står som en rodet klub, hvor organisationen (som top klub) ikke er på plads. Kulturen og selvforståelsen i klubben ligner den fra Aarhus og AGF (eller måske BIF?), dog sans de mange nedrykninger og med pænere resultater- men ingen mesterklub.

Roma vinder næppe denne søndag og slet ikke på næste søndag imod Juventus.


Svenzoni
344 indlæg.
d. 17/01/16 16:36

Dzecko....eller hvordan helvede han staves....Hold kæft hvor er jeg træt af dig!!!!!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 17/01/16 16:42

Få sadiq ind og salah ud


tdj89
837 indlæg.
d. 17/01/16 16:44

Rudi raus!!!

1

Svenzoni
344 indlæg.
d. 17/01/16 16:45

Sker ikke en skid....latterligt.


mmmdkRoma
66 indlæg.
d. 17/01/16 16:50

I min bog er det holdet der fejler, ikke enkelte spillere. Garcia har efterladt en dybt dysfunktionel trup. De indre linier i klubben stikker dybere end Garcia.


Svenzoni
344 indlæg.
d. 17/01/16 16:52

Seriøst. Farvel til Dzeko! Simpelthen så ringe!



Svenzoni
344 indlæg.
d. 17/01/16 16:55

Håbløst. Fuldstændig. Vores offensiv er simpelthen så tandløs! Ingen kan noget som helst!


Zmartguy
1026 indlæg.
d. 17/01/16 16:56

Vi kom til en masse chancer så er posetiv at så dzeko ikke kan scorer er ikke Spallettis skyld... Der er fremskridt at spore


asromadk
3083 indlæg.
d. 17/01/16 16:57

mmmdkroma, det er jo den evige diskussion om, hvad der frembringer vedvarende resultater på den lange bane. Jeg holder stadig på, at det kræver en enorm mængde tålmodighed, og at man er istand til at komme igennem svære tider uden at vige fra de ideer man har. Man går ikke i panik, og man er bevidst om, at træerne ikke vokser ind i himlen.

Jeg er sikker på, at vi nu går en tid i møde som i tiden før Garcia. Et skridt frem og et tilbage. Men der bliver aldrig skabt en homogen klub, hvis ikke man kan bevare troen på tingene. Synes stadig at RG fortjente at få dette transfervindue med og så ellers overveje det til sommer. Evaluere resultaterne som helhed.

Nu satsede man. Gav en ny træner sæsonens letteste kamp. Man gamblede og man tabte.


Derudover, så er der ikke meget positivt at spore idag. Et lidt mere aggressivt genpres måske - det var fedt at se. 1-1 er på ingen måde ufortjent, og Verona kunne ligeså godt have sparket de 2-3 andre store chancer ind de havde idag. Kunne nemt have endt 3-4.

1

[Rettet af: asromadk - 17/01/2016 - 17:00]


asromadk
3083 indlæg.
d. 17/01/16 17:00

Og så trækker jeg mig ellers fra diskussionen! :)

Vi synes alle det er ærgerligt det hele. Det kan vi vel altid blive enige om..


mmmdkRoma
66 indlæg.
d. 17/01/16 17:02

At Roma kommer til mange halve chancer imod Europas pt. ringeste fodboldklub (I de top 5 ligaer), er ikke fremgang. Kampen imod Juventus bliver der hvor kortene kommer på bordet.


asromadk
3083 indlæg.
d. 17/01/16 17:04

Sidste kommentar. Spalletti skal selvfølgelig have tid. Men jeg er ganske enkelt komplet uenig. Roma under RG har været fint kørende i de store kampe. Det er kampene som idag, det har haltet med. Det har de fleste af RG-kritikerne også været enige om så vidt jeg husker.


mmmdkRoma
66 indlæg.
d. 17/01/16 17:04

asromadk, fint skrevet! Baby steps!! :-)


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 17/01/16 17:04

Uanset hvad så skal vi sgu vinde sådan en kamp!!! Fanme for ringe.
Hvorfor startede Castan inde?
Hvorfor kom sadiq ikke ind og truede i luften?
Juventus slagter os!

[Rettet af: Tottithorsen - 17/01/2016 - 17:05]


asroma87
790 indlæg.
d. 17/01/16 17:28

Haha rolig nu gutter!

Giv nu lige Spalletti noget tid, til at arbejde med holdet.

Idag var vi bare mega uheldige, med blandt andet 2 stolpe skud og et hav af chancer til Dzeko og så lige en Castan som var helt væk og nok har spillet sin sidste Roma kamp.

I kan sgu da ikke forvente at Spalletti kan gøre noget på så få dage.

Tag jer lige sammen!

Med en 2-3 signings her i januar, til Spallettis system, så tror jeg godt vi kan ende i top 3.


asromadk
3083 indlæg.
d. 17/01/16 18:06

Et ret vildt rygtet er dukket op idag. Men understreger, at det er et RYGTE. Som tilsyneladende kan spores tilbage til en meget omdiskutabel side (dagospia). Roma er sat til salg, og årsagerne ifølge rygtet skulle være mange. Nedturen, det dysfunktionelle ved at styre en kaotisk klub på så lang afstand, problemerne i det italienske bureaukrati med at få gennemført planer for stadion og ikke mindst: en erkendelse af, at der simpelthen måske ikke er så god forretning i det, som man havde forventet. Kilde

Der spekuleres i forlængelse heraf, om trænerskiftet skulle samtidig i høj grad samtidig være udtrykket for, at man prøver at hive kortsigtede resultater hjem, da klubben allerede skulle være på markedet.

Pallotta er ude og afvise det på det kraftigste og Dagospia er som sagt ikke særlig pålidelig. Fuld af gossip om det italienske samfund generelt. Men ville alligevel lige nævne det, såfremt rygtet ikke når frem til de engelske nyhedssider.



[Rettet af: asromadk - 17/01/2016 - 18:06]



Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 17/01/16 20:49

Kan dårligt bebrejde dem hvis det er sandt. Blodrøde tal på bundlinjen ca minus 300 mill kr så...


asromadk
3083 indlæg.
d. 17/01/16 21:01

Det er nok en and. Men stadig. I bund og grund er det ikke urealistisk. I så fald havde de en ide om, at de ville skabe et verdensomspændende franchise med et koncept og en rød tråd og stabilitet (Rudi Garcia). De sidste par måneder har jeg ikke læst om andet end at planerne for byggeriet bare igen og igen udsættes. Samtidig så synes jeg altså ikke de for alvor har investeret i spillermaterialet. Måske man også har skævet lidt til Arsenal fx. I forhold til først og fremmest at have en sund økonomi for øje. Men det kræver bare at fundamentet er på plads og at man stoler på det. Det var ekstremt lovende at RG var begyndt at bruge nogle af de unge gutter.

Det bliver spændende at se, hvor meget man ønsker at skyde i klubben for at redde sæsonen. Og det er ikke nok at bruge 35 mio euro hvis man samtidig sælger for 40... Der skal sælges/bortgives fra bunden og hentes til toppen hvis man vil gøre sig nogen forhåbninger om at lukke et hul på 10 point.

[Rettet af: asromadk - 17/01/2016 - 21:16]


Charlie
55 indlæg.
d. 19/01/16 10:05

Det ville være skønt at få klubben solgt. Amerikanerne er kun i Roma med én hensigt, og det er at lave profit.


Seneste Nyheder

Fiorentina v Roma
(03/11/18) 34 0


Roma - CSKA Moskva
(23/10/18) 27 0


Empoli - Roma
(06/10/18) 30 0


Roma - Plzen
(02/10/18) 27 0


Derby Della Capitale
(27/09/18) 37 0


Roma v Frosinone
(25/09/18) 39 1


Bologna - Roma
(22/09/18) 59 0


Champions League: Real Madrid - Roma
(18/09/18) 43 1


Roma - Chievo
(16/09/18) 0


Milan v Roma
(31/08/18) 38 0