Login
Glemt password Opret bruger

Chievo v Roma

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 06/01/16 10:01 af Tottithorsen

I Danmark er den 6. januar Hellig Tre Kongers Dag, men i Italien er natten mellem den 5. og den 6. januar op gennem århundrederne blevet til heksen La Befana´s Dag.
Det er helligdag i Italien derfor dette lidt bizarre spilletidspunkt (kl. 15.00) for alle os udenfor støvlelandet.

Heks med gaver. I Italien får børnene i stedet for besøg af en grim, gammel heks, der fylder deres sokker på kaminen med bolscher og søde sager - hvis børnene vel at mærke har været søde - og med kulstykker, hvis børnene har været slemme.
Lad os håbe at Chievo ikke agerer den grimme gamle heks og giver os "kulstykker" men at de kommer med slik istedet i form af elendigt forsvarsspil!

Roma er efter en miserabel stime på 6 kampe uden sejr kommet "tilbage på sporet" med en 2-0 (Florenzi og Sadiq) sejr hjemme over Genoa, en kamp hvor Dzeko fik rødt for kort for at svine dommeren til - på engelsk?! Så han er ude med karantæne, det samme er Pjanic og Nainggolan. De Rossi er med i truppen men skal igennem nogle tests inden han kan meldes 100% klar, så det er en noget decimeret trup der er rejst til Verona, for at møde Chievo som efter en fantastisk start på sæsonen har tabt pusten.

Garcia overlevede julepausen og har meldt ud at holdet har trænet supergodt, endda så godt at de fik fri fra en eftermiddagstræning??

De 4 største sportskilder i Italien melder om følgende startformation:

Szczesny
Torosidis Manolas Rüdiger Digne
Florenzi De Rossi Vainqueur
Iago Falque Salah Gervinho

Kampen kan ses på Krølben, ViaPlay og DPlay

God fornøjelse

Forza Roma












58 kommentarer


mexes
1753 indlæg.
d. 06/01/16 13:46

De Rossi skulle eftersigende ikke have klaret testen, Sadiq ventes at starte på toppen og Iago på midtbanen.


Lamela
1793 indlæg.
d. 06/01/16 13:54

Fint med lidt offensivt indstilling.
I min optil passer bedre Falque bedre på CM end som wing angriber. Og jeg håber virkelig Sadiq starter inde.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 06/01/16 14:22

Roma: Szczesny; Maicon, Manolas, Rudiger, Digne; Florenzi, Vainqueur, Iago Falque; Gervinho, Sadiq, Salah


Arsi
505 indlæg.
d. 06/01/16 15:02

Hvorfor er Florenzi ikke anfører i dag?? Maicon der har anførebindet :-)


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 15:10

Umar fucking Sadiq!!


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 15:11

Hvad skal vi bruge Dzeko til :)


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 06/01/16 15:11

Sådan kan det altså gå når angriberen er inde i feltet :O


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 15:12

Ja, vanvittigt at se. Super 10 minutter indtil videre af Sadiq. Lægger bolden simpelt af. Søger feltet. Står hvor en angriber skal stå. Så simpelt

Præcis sådan en bold Dzeko ikke har været i nærheden af at kunne score på igennem hele sæsonen

[Rettet af: asromadk - 06/01/2016 - 15:14]


VeniVidiVici1927
72 indlæg.
d. 06/01/16 15:13

Det er lige føre jeg synes det er tragikomisk at Sadiq "slår til" så hurtigt i forhold til Edin :D


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 15:15

Nu må man bare ikke håbe Sadiq laver en "Verde". Hvis han ikke spiller sig selv af, så skal Dzeko altså ikke bare tilbage på holdet uden videre.


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 06/01/16 15:18

Lad os nu se. Han ryger vel tilbage på bænken resten af sæsonen, lejes ud næste sæson og så er alt glemt om ham igen - hvis altså det går som det plejer med vores talenter..


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 15:19

Det ville ihvertfald være at lave en Verde. En eller anden dag må det bare få en ende tænker jeg...Sadiq er en fornøjelse at se på indtil videre.


VeniVidiVici1927
72 indlæg.
d. 06/01/16 15:24

Det var sku da en semi hovedlæs tackling Digne laver der!!


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 06/01/16 15:35

Nuij Sadiq igen!


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 15:36

Det var næsten også for meget og for lange. Nej hvor havde det været et vildt mål, der for alvor havde sat Dzeko på plads.


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/01/16 15:36

Ærligt han ikke fik scoret der. Så havde han scoret dobbelt så mange som Dzeko med fødderne i åbent spil...


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 15:39

Bum bum.

Dejlig kamp det her!


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/01/16 15:39

GRANDE FLORENZI


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/01/16 15:42

Det er sjovt som man kan høre vores fans mere når vi er på udebane end på Olimpico.


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 15:47

Paloschi er sku bare en goalgetter


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 15:55

Hvis man ellers kunne få en solid føring, så ville det være spændende at se Tumminello i kamp. Han er desværre nok bare på bænken for at fylde ud, men gad sku godt se ham få nogle minutter.


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 16:19

Manolas har være forfærdelig idag. Er involveret i begge mål (lader spiller vende og giver hjørne unødvendigt)


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 16:20

Han ligner nogle gange en spiller der vil videre. Han har ikke den samme gnist som tidligere. Som om han føler, at nu har han bevist sig selv i Roma og så er det slut.


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/01/16 16:28

@asromadk

Han spiller vel ligesom alle de andre - uden gnisten som tidligere.

Hele holdet har spillet forfærdeligt efter Paloschi's reducering. Sejr, uafgjort eller nederlag i dag er for mig lidt ligemeget, spillet er simpelthen for dårligt under Garcia. På tide at hente Spalletti tilbage.


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 16:31

JA!!!


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/01/16 16:31

Stærkt falque!


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 16:40

Det har virkelig klædt Iago at spille længere tilbage på banen.


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 16:45

Tåbeligt frispark af MANOLAS som de sikkert sparker ind.


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 16:46

Manolas koster 3 ud af 3 idag.


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 06/01/16 16:49

40 minutters fodbold var hvad de kunne præstere idag før vi faldt tilbage i "Garcia" taktikken..


MURO
550 indlæg.
d. 06/01/16 16:49

Tør ikke engang at tænke på Real kampene når vi spiller sådan her.


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 16:52

Synes ikke det passer på idag. Det er truppen den er gal med. Der er simpelthen så mange hjerneblødninger konstant.

Det er denne evige sygdom vi har. Igennem så mange år. Det er som en omvendt 'fergie-time'.

Det handler ikke bare om RG. Det bliver en katastrofe når man så henter Spalletti og alt forbliver det samme mentalt. Det frygter jeg mere end fortsat elendighed under RG

Frygter det at det bare fortsætter under en anden. Spalletti kommer til. Vi vinder 3-1 over Milan. Og så får vi ikke 3 point i de næste 3 kampe mod dårligere modstandere.

[Rettet af: asromadk - 06/01/2016 - 16:53]


asroma87
790 indlæg.
d. 06/01/16 16:52

Haha Manolas har været helt blæst idag....
Endnu en klassis Roma Forestilling, foran 2 gange men fucker det op, vi har set det utallige gange!
Imens cruiser de andre tophold bare videre!
Roma slutter som nr 5 i år, i hørte det her først


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 16:54

Manolas har vel ene mand fået fyret RG idag.


asroma87
790 indlæg.
d. 06/01/16 16:56

Og oven i alle vores bekymringer idag, udgik Salah selvfølgelig også lige med en fiber sprængning!


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/01/16 16:59

Hold dog op, asromadk. Den første var utrolig svær, ja han skal ikke få lov til at få en afslutning, men kom nu lidt. Det er jo næsten helt umuligt ikke at se dum ud i den situation, enten ville han komme til afslutning, eller også ville han få et straffespark.

Den anden slipper han sin markering, men man kan også sige, at der burde have været nogen der burde have losset den bold væk før den rammer Daneilli? Helt utrolig at en halv flad bold får lov til at sejle så langt ind i feltet.

Den tredje er uden tvivl et dumt frispark, men det er satme også godt (og lidt heldigt) sparket ind af Pepe.


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/01/16 16:59

1 sejr i 8 kampe i en klub der har mesterskabet som mål er bare ikke godt nok. Farvel og tak til Rudi for de 2. pladser, kampene mod Lazio, Champions League deltagelse og det til tider flotte spil. Nye kræfter må til nu.

1

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 06/01/16 17:00

"Synes ikke det passer på idag. Det er truppen den er gal med. Der er simpelthen så mange hjerneblødninger konstant.

Det er denne evige sygdom vi har. Igennem så mange år. Det er som en omvendt 'fergie-time'."


Det handler jo om at det er Garcia der er træner:
- det ar Garcia der skal sætte holdet op mentalt
- Garcia skal få harmonien mellem angreb og forsvar til at holde sammen
- Garcia har ansvaret for at spillerne skal levere en samlet indsats

Og det sker altså ikke. Første halvleg har Gervinho frit spil og kører Chievo rundt. Anden halvleg får Chievo fikset deres defensiv og lukker ned for os. Vi mister alt initiativ og mod offensivt og løber rundt som kyllinger uden hoved. Der er absolut intet system over det offensive spil i hele anden halvleg. Taktisk bliver Garcia udmanøvreret igen idag. Garcia har 2 våben: Salah og Gervinho - er de skadet eller lukket ned er holdet fuldstændig færdige. Ingen struktur overhovedet.

1

MURO
550 indlæg.
d. 06/01/16 17:02

Vi har brug for en træner der kan booste spillerne og give dem vindermentalitet. En snu hård negl.


asroma87
790 indlæg.
d. 06/01/16 17:02

Fyr nu ham Rudi...


MURO
550 indlæg.
d. 06/01/16 17:05

Der skal satses 100% på Capello. Overtal manden lige meget hvad.


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 17:07

Manolas 'bør' være en stjerne og en styrmand. Og han har ingen af tingene idag, og koster derefter chance på chance (mål på mål).

Vi har chancerne for at score flere, så det er vel defensivt det halter.

Og der er facit bare, at vi ikke er bedre. Det kan godt være dels RG skyld, men samtidig han har ikke meget at arbejde med.

Ud fra kampen idag, så mangler der jo ganske enkelt en styrmand istedet for en af de to bagerste.


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 17:08

Det er desværre bare ikke et manager-spil. Det er nemt at sige træneren (RG) skal booste spillerne og at han ikke kan få dem op i gear osv. Men til en grad bør det også være spillernes ansvar jo. en træner kan gøre nok så meget, men ingen træner kan gardere sig mod hjerneblødninger


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 06/01/16 17:09

Står as Roma for aldrig scudetto?


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 17:12

Men udover det. Inden vi begynder at skændes :)

Det er jo bare trist. Det kan vi godt blive enige om.


asroma87
790 indlæg.
d. 06/01/16 17:14

Et topholds første prioritet må være at have styr på forsvaret, det har Roma ihvertfald ikke.
Se bare Leverkusen kampene, kampen idag imod Chievo osv osv
Men Romas trup, træner, spil osv er bare ikke bedre. De andre tophold har udviklet sit spil og forbedret deres trupper.
Roma kører videre med Garcias taktik som ikke har udviklet sig og det betaler vi prisen for nu
Vi skal være glade for Milan også er helt væk, ellers lå vi helt nede på 6 pladsen. Min vurdering: Roma slutter 5er i år


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 17:21

Jeg når frem til nøjagtigt de samme som denne skribent

Manolas er kampafgørende.

RG får skabt mere end tidligere - og med dårligere betingelser endda. Han er afhængig af Gervinho og Salah, ja, men det er jo det samme som at sige at Barcelona er afhængig af MSN. Selvfølgelig er vi afhængige af vores offensive spillere og deres kvaliteter.

[Rettet af: asromadk - 06/01/2016 - 17:22]


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 17:33

Derudover så synes jeg der er al for lidt snak om Sabatini. Også i de italienske medier. Han bliver selvfølgelig nævnt i forbindelse med en total-rokade til sommer, men ellers er kritikken bare igen og igen på RG.


Det er i høj grad også Sabatini der har fejlet i tiden under RG. Og i bund og grund, hvilket hold er det han har ført til et mesterskab? Hvad er det for et tophold, han har formået at sammensætte tidligere? Intet.

Det er ikke for at frede RG. Men problemet er bare større end RG.


mester
365 indlæg.
d. 06/01/16 17:40

Vindermentalitet må være et fremmedord i truppen hos ASR , det sejler rundt i bagerste kæde
Ud med RG nu , Vi har ikke råd til flere pointtab nu !!

1

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 06/01/16 17:45

Håber primavera holdet spiller mod Milan på lørdag. Nyt år same shit.
Måske vi forventer for meget? Idag manglede vi 8 mand?!


Lamela
1793 indlæg.
d. 06/01/16 18:18

Det er i høj grad også Sabatini der har fejlet i tiden under RG. Og i bund og grund, hvilket hold er det han har ført til et mesterskab? Hvad er det for et tophold, han har formået at sammensætte tidligere? Intet.


Enig. Desuden så havde Marotta ikke vundet noget som helst med nogen klubber før han kom til Juve. Saba har indtil videre handlet efter, hvilke ønsker en træner havde. Det koster altså kassen at, opbygge en ny trup, hvergang der skiftes trænere.

Og det hjælper hellere ikke, vi ikke stiller med den samme forsvarskæde i to år i streg. Forsvaret et grund aksen for et succes mandskab og kommunikation skal være intakt. En græker, brasser, franskmand og tysker hjælper i hvertfald ikke på det. Plus en polsk målmand, der kun har tankerne et sted. Nemlig Arsenal.

[Rettet af: Lamela - 06/01/2016 - 18:19]


mmmdkRoma
66 indlæg.
d. 06/01/16 18:38

Forventeligt resultat af AS Roma, alligevel er jeg skuffet. Det jeg ser frem til vedr. Roma, er at komme til Rom igen og se det nye stadion m.m., når det bliver færdigt. Det sportslige halter dog stadigt efter, men jeg tror på AS Roma succes på den lange bane. Dog ikke succes på den korte bane, men håber jeg tager fejl.

[Rettet af: mmmdkRoma - 06/01/2016 - 18:39]


P.Totti
953 indlæg.
d. 06/01/16 19:46

Dejligt at folk herinde endelig er ved at indse at Rudi Garcia slet ikke har styr på holdet. En trænerfyring har i min optik længe været tiltrængt. Jeg er dog blevet svinet til utallige gange. ak ja, vi har vundet en del kampe og har ligget pænt til i Serie A det sidste års tid, men vi har været så elendigt spillende i mere end snart i år.

Ved godt det er svært at tage Roma brillerne af, men det her har altså været under opsejling længe.

Garcia er en færdig mand, han kommer ikke til at rykke truppen/klubben yderligere. Garcia har været den rigtige træner for Roma igennem de første 2 år, men nu skal nye kræfter tage over. Dermed ikke sagt at han ikke kan sikre en plads i top 3 i denne sæson, det har vi truppen til med/uden Garcia.


Svenzoni
344 indlæg.
d. 06/01/16 22:17

Igen lort i dag. Pis.

Forbedringer til truppen og en "vinder træner" - (ala Ancelotti, Conte, Capello....)


Lamela
1793 indlæg.
d. 06/01/16 23:02

Tror vist Saba har mere at sige til Garcias situation end Palotta. RG var jo sabas mand fra starten, og nok derfor, han stadig holder hånden over RG.

Vi burde have hentet Spa d. 22/12
Det havde været den perfekte julegave. Nu, hvor vi ikke kan nå det ene eller andet. Kan Spa ligesom godt få resten af sæsonen.


asromadk
3083 indlæg.
d. 06/01/16 23:03

Jo mere jeg ser det sidste mål, jo bedre synes jeg Szezzy ser ud. Det er sku en utrolig dobbelt redning. Og skide ærgerligt at det lige er Roma der skal blive 'offer' for det nye system, der dog virker upåklageligt. Ingen tvivl om, at den aldrig var blevet dømt inde uden teknologi. Men hold op hvor er det bare sur røv.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 07/01/16 12:49

Enig mht szcezny men mener han bør gøre mere ved det første mål. Ikke noget hårdt skud. Tæt på mål ja men er uheldig og lidt tung i at komme ned til den


mexes
1753 indlæg.
d. 07/01/16 19:07

asromadk

Selvfølgelig ærgerligt, at det 'går ud over os'.. :) Jeg er dog kæmpe fan af systemet. Synes det fungerer sublimt. Som du skriver, så havde der aldrig være blevet dømt mål (fejlagtigt jo) uden systemet. Så det er positivt for spillet!


Seneste Nyheder

Udinese - Roma
(17/02/18) 33 1


Roma - Benevento
(11/02/18) 31 0


Verona - Roma
(04/02/18) 25 0


Officielt: Emerson solgt til Chelsea
(31/01/18) 0


Roma v Sampdoria
(28/01/18) 43 0


Sampdoria v Roma
(24/01/18) 41 0


Inter v Roma
(21/01/18) 39 0


Roma v Atalanta
(06/01/18) 35 0


Juventus v Roma
(23/12/17) 15 1


Roma v Cagliari
(16/12/17) 23 0