Login
Glemt password Opret bruger

Napoli v Roma

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 13/12/15 11:03 af Tottithorsen

Derby del Sole, Napoli v Roma, Higuain (7 mål) v Dzeko (3 mål)!

Danske Spil er ikke i tvivl, en sejr til hjemmeholdet Napoli giver blot 1,67 mens en udesejr til Roma er oppe på hele 4,80 hvilket må siges at være højt sat, idet kampen er mellem rækkens nummer 3 og 4.

Napolis form, hjemmebanefordel med en statistik på 6-1-0 og en målscore på 16-5, gør at Danske Spils odds nok ikke er helt ved siden af med tanke på Romas svage form.

Roma er nu uden én sejr i de seneste 5 kampe, mod hold som Bologna, Torino, Atalanta og CL dysten mod Bate Borisov.

Napoli derimod har netop høstet en europæisk rekord efter 6 sejre i ligeså mange kampe i Europa League og har lavet hele 22 mål.

Fornyligt røg Napoli dog ind i et højst overraskende nederlag i Serie A ude mod Bologna. Den tidligere Roma spiller Destro var med 2 mål med til at nedlægge napolitanerne 3-2.

Napolis træner har været ude og udpege Roma til favorit i kampen. Smart træk af Sarri, at tage presset lidt af spillerne, mens diverse Roma spillere i starten af sæsonen ikke var sene til at melde ud at i denne sæson tager Roma Scudettoen.

I den forgangne uge har Rudi Garcia haft travlt med at fremhæve at der ingen krise er, samt at holdet står sammen som en sammentømret enhed. Pallotta har også været ude og sige at Garcia ikke er fyringstruet, men at han dog er meget skuffet og vred over resultaterne ikke er tilstede. I løbet af ugen har Pallotta afholdt møde med Franco Gabrielli, manden bag opsplitningen af Curva Sud, for at finde en løsning på hvordan de kan få ultras tilbage på Olimpico. Holdet lider under den manglende opbakning og flere af spillerne har også været ude og appellere til at møde op, de vil hellere buhes ud af 70.000 fans end de blot 30.000 der var mødt op til den altafgørende CL kamp forleden.

Salah og Gervinho er meldt klar til aftenens brag, men de italienske medier har kun fundet plads til egypteren i startopstillingen:

Szcesny
Florenzi Manolas Rüdiger Digne
Nainggolan De Rossi Pjanic
Salah Dzeko Falque

Kampen kan ses på Krølben, Canal 9, Dplay og Viaplay kl. 18.00

Daje Roma






50 kommentarer


mexes
1753 indlæg.
d. 13/12/15 11:15

Jeg ser Napoli som storfavoritter. Det er de altid på San Paulo. Jeg har allerede mentalt forberedt mig på, at det kan gå galt. Men kom nu for satan!

Er det ikke Kanal 9 der sender kampen?


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13/12/15 11:47

hov det er på 9´eren kampen vises ;o)))


mmmdkRoma
66 indlæg.
d. 13/12/15 16:23

Hvis AS Roma vil kæmpe for scudettoen, så er en sejr påkrævet i dag. 1 point er la-la og Roma har bare haft for mange svipsere i denne sæson. Et nederlag er ikke en katastofe, men forventeligt og et vink om at mesterskabssnakken kan forstumme. En 3-5 placering er et mere realistisk mål.


Roma1927
113 indlæg.
d. 13/12/15 16:40

...leverer vi ikke på banen må RG hive violinen frem! Daje Romaaa!!!!


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 13/12/15 17:20

oma: Szczesny; Florenzi, Manolas, Rudiger, Digne; Nainggolan, De Rossi, Pjanic; Iago Falque, Dzeko, Salah


Sofus
1910 indlæg.
d. 13/12/15 17:57

Er bange for at vi får en ordentlig omgang i dag.


Sofus
1910 indlæg.
d. 13/12/15 18:08

Fedt med stemning på stadionet. Det giver sgu en del anden følelse end den lidt tamme hjemme på olimpico


mester
365 indlæg.
d. 13/12/15 18:21

Totalt ringe opspil fra Roma's side
Virker utroligt nervøst


Sofus
1910 indlæg.
d. 13/12/15 18:31

Napoli kører også et utrolig stærkt presspil.

[Rettet af: Sofus - 13/12/2015 - 18:31]


Lund
227 indlæg.
d. 13/12/15 18:32

Jeg har ikke tal på hvor mange gange, vi allerede har sparket bolden op i ingenting. Spil jer nu bare ud af det pres.


Lamela
1793 indlæg.
d. 13/12/15 19:03

Vi får ikke lavet to afleveringer i streg. Vi har ellers et godt pasningsstærk hold, men vi vælger at knalde langt efter en Dzeko, der er omkringet af 3 Napoli forsvarer.


asromadk
3083 indlæg.
d. 13/12/15 19:09

Det er og bør være en del af tidens damage control, at der spilles med lidt mindre risiko.

Et større problem er midtbanens komplette manglende evne til at være til stede og levere. Nainggolan smider simple afleveringer over 10 meter væk. DDR suger bolden til sig fra en - i forvejen - elendig Iago og bremser spillet fuldstændig. Pjanic den bedste af de 3, men han er præsterer stadig under middel.

Det er nøglen til at komme tilbage på sporet. Midtbanen skal snart finde sig selv igen. Det er mærkeligt at de 3 spillere på holdet som burde være sammenspillet virker som om de har spillet sammen i 2 dage.

Dzeko fortsætter den sløje stil. Iago ligeså. Salah virker tændt.


Kan man bare køre en kedelig 0-1 hjem, gerne med en scoring fra Dzeko, så er dagen vist bestået.


mester
365 indlæg.
d. 13/12/15 19:21

Selv et program på Charlie er mere ophidsende , desværre !!
Vi har intet at komme med , intet


matti92
108 indlæg.
d. 13/12/15 19:27

Imponerende så lidt man kan få ud af et hold.

Jeg kan slet ikke se ideerne ved taktikken hvad er det for noget bold vi prøver os frem med?


Sofus
1910 indlæg.
d. 13/12/15 19:29

Jeg forstår ikke hvordan Dzeko's first touches kan være så ringe..


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13/12/15 19:39

Falque er elendig. Florenzi skal ikke spille back. Sløj kamp.


Sofus
1910 indlæg.
d. 13/12/15 19:59

To cleansheats og to super kampe fra Polakken i streg. Det må være ny rekord!


Lund
227 indlæg.
d. 13/12/15 20:01

Resultatet er vel godkendt, men det er jo præcist de samme problemer som sidste efter Bayern-afklapsningen. Vi skaber absolut ingenting, vi kan ikke spille os ud af et pres og vores angrebsspil er mere læst end biblen...


DeRossi16
350 indlæg.
d. 13/12/15 20:01

Siger det lige sidste gang for prins Knud - hvad fanden laver Falque på det hold?? Han spiller den Tilbage hele tiden alligevel, og bidrager ikke med en skid!

Nå, set pointmæssigt havde jeg gerne solgt den for en uafgjort inden kampen. Men hold fast hvor vi spiller kedeligt, uattaktivt og vildt ufarligt. Ikke en afslutning inden for rammen? Det satme sløjt! Ved ikke hvad der sker for vi kan bombe dem ind de første kampe - og ikke har scoret i åbent spil siden Lazio kampen!? Det så stygt!

Forbedringer RG eller skrid!


asromadk
3083 indlæg.
d. 13/12/15 20:04

Godkendt. Giver præstationen 5/10. Hvilket var nok, grundet et Napoli, der ikke kendte deres besøgelsestid.

Håber at se et teknisk billede af det annullerede mål. Har absolut ingen ide om, hvorvidt den var ude eller ej. Havde vist også været tyveri ved højlys dag - men de 3 point havde alligevel været mere end rare.


Koch
832 indlæg.
d. 13/12/15 20:04

Skader til Gervinho og Salah har betydet en hel del for vores målscoring. Synes forsvaret stod godt i dag og Rüdiger spillede en solid kamp. Mener dog stadig vi skal forstærke os både i forsvaret og angrebet i vinter transferen.
Szczesny man of the match.


TottiTheBest
1459 indlæg.
d. 13/12/15 20:05

Jeg finder det overraskende, at folk herinde stadig er overrasket over det elendige spil.
Garcia har tabt holdet. Der ingen gejst eller taktik over spillet.
Jo hurtigere et træner-skifte sker, jo større chance er der for det kan ende med en god sæson.

Faktisk forstår jeg ikke hvad ledelsen venter på siden de ikke snart har indset det? Forstår faktisk heller ikke Garcia ikke selv går af.. Med 6 kampe uden sejr bliver trænere fyret selv i små klubber..


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13/12/15 20:08

Ikke efter 0-0 i Napoli. Det er godkendt. Han ryger ikke før til sommer.


TottiTheBest
1459 indlæg.
d. 13/12/15 20:10

Ja, 0-0 i Napoli er godkendt når man er okay kørende..
At en klub som Roma ikke vinder 6 kampe i streg (der imellem kampe mod Bologna, Atalanta og Bate) er aldrig nogensinde godkendt + at det har været fortjent at de ikke har vundet nogen.. Træneren var blevet fyret for længst i alle andre storklubber!

[Rettet af: TottiTheBest - 13/12/2015 - 20:11]


Koch
832 indlæg.
d. 13/12/15 20:15

Prøv at give nogle eksempler på din påstand, TottiTheBest. Jeg er oprigtigt interesseret.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13/12/15 20:16

Enig. Tro mig jeg ønsker ham også væk men ledelsen bakker ham op. Måske der sker lidt hvis vi ikke kan nakke Genoa hjemme som har perotti i karantæne


TottiTheBest
1459 indlæg.
d. 13/12/15 20:34

Hvilken påstand Koch? At trænere bliver fyrret hvis de ikke vinder 6 kampe i træk?
Hvis du har fulgt med i fodbold i længere tid, vil jeg da tro, at du ikke behøver eksempler..

TottiThorsen - Hvis der ikke kommer sejr mod Genoa, så vil alt andet end en fyrring vel være ufatteligt :)


Koch
832 indlæg.
d. 13/12/15 20:44

Hvorfor er hverken Mourinho eller Allegri blevet fyret så? Det kunne være rart hvis du kunne komme med noget til at bakke din påstand op, for ellers hælder du bare vand ud af ørene.
Det skal siges, at jeg ikke er den store fan af Garcia for tiden, men prøv at hold diskussioner saglige. Den evige brok, uanset resultater og præstationer, på denne side er efterhånden til at brække sig over.


asromadk
3083 indlæg.
d. 13/12/15 21:01

Det er jo noget værre vrøvl.

Jeg medgiver, at vi er rykket tættere på, at RG måske ikke er manden. Her har selv jeg - en tro RG støtte - ændret holdning. Muligheden eksisterer i større grad i min verden end for 2 måneder siden.

Men et sted hvor min holdning ikke er ændret:

- Jeg nyder RG og jeg nyder, at klubben virker solid i de fleste overvejelser. Her er ingen Zamparini, her er ingen Abrahamovic, her er ingen Florentino Perez. Her er en gruppo af mennesker - også selvom at der er enkelte personer i spidsen - som jeg føler vil klubben vil det bedste. De ønsker at skabe en klub, der hænger sammen fra bund til top. En økonomisk stærk klub - uden at man direkte vil købe i rovdrift for at få den øjeblikkelige succes.

De satser på en træner, som tilmed tager klubben med storm. 2 godkendte sæsoner, med mål opnået, som man kun havde turde drømme om tidligere. Champions League. En chance for at være med om mesterskabet, som i 15 år ikke har været større og ikke mindst stabil. Som sagt, da vi for nogle runder siden røg på 4 pladsen - var dette første gang under Rudi Garcia.


Jeg er ikke naiv. Jeg ser også en uro på holdet. En ustabilitet, som - når man har svært ved at forstå den - i desperation ønsker at reagere på.

Men jeg er stadig af den overbevisning, at der ikke kommer noget anderledes resultat ud af denne sæson ved at skifte Rudi med Ancelotti fx. Skulle der ske en markant forskel - ikke bare over 1-2-3-4 kampe - men over resten af den indeværende sæson - så er jeg sikker på, at dette vil skulle tilskrives, hvad der sker i januarvinduet og/eller spillere, som finder formen af sig selv.

Jeg er da med på at, da man for nogle runder siden stod med

Atalanta
Torino
BATE
Napoli

der havde 2 point + CHL KVAL ikke været herligt. Men i bund og grund er det sku bare godkendt. Omend med røven i vandskorpen.

Med ro i forhold til CHL, så er jeg sikker på, at med

Genoa
Chievo
Milan
Verona

så venter der sig et skift. Kan lige se for mig at man nupper 10-12 point, og så er vi tilbage til den dårlige stemning herinde grundet debatten om Rudi Garcia. Med folk der siger "hvad sagde jeg" "rudi raus" (ironisk) osv.


Lad nu være med at afskrive RG, holdet og ikke mindst projektet.

3

[Rettet af: asromadk - 13/12/2015 - 21:04]


TottiTheBest
1459 indlæg.
d. 13/12/15 21:01

Det kunne være rart hvis du kunne komme med noget til at bakke din påstand op, for ellers hælder du bare vand ud af ørene. For hverken Mourinho eller Allegri har prøvet, ikke at vinde 5-6 kampe i træk ;)

Du kan bare lade vær med at læse de oplæg du ikke finder saglige!

1

Koch
832 indlæg.
d. 13/12/15 21:11

Jeg venter dog stadig på noget eksempler. Kan du også lige forklare mig hvorfor Klopp ikke blev fyret i Dortmund sidste sæson da de lå og rodede nede i bunden? Det ville alle andre klubber i hele verden da have gjort.


TottiTheBest
1459 indlæg.
d. 13/12/15 21:46

Jeg kan godt se sammenligningen mellem en mand der vandt pokaler og endte i CHL-finalen.. Med en der ikke har vundet noget overhovedet i flere år nu og umiddelbart heller ikke ser ud til, at han kommer til..
Har ikke tid til at finde deciderede eksempler til dig. Går ud fra folk selv kan regne det ud, hvis de har fulgt med i fodbold i længere tid.

Det var de 2-3 inputs jeg havde at komme med i dette år.
I må alle have en god jul og godt nytår :D

PS: Ønsker mig en fyrring af Garcia til jul.

1

Koch
832 indlæg.
d. 13/12/15 22:04

Det var dig selv der mente at SAMTLIGE topklubber ville have fyret deres træner, derfor bruger jeg Dortmund som eksempel.
"Har ikke tid til at finde deciderede eksempler til dig." Med andre ord: du aner ikke hvad du snakker om og kommer bare med tomme udtalelser.


TottiTheBest
1459 indlæg.
d. 13/12/15 22:08

God jul og godt nytår til dig, fodbold-ekspert-Koch :D
PS: Ønsk dig evt. lidt fodbold-realitets-sans til jul.


Koch
832 indlæg.
d. 13/12/15 22:14

Tak og i lige måde.
PS: Du kunne bruge noget af det samme + en evne til at bakke dine udtalelser op.


Lamela
1793 indlæg.
d. 13/12/15 22:40

Bum. 5. Plads


NEMO
331 indlæg.
d. 13/12/15 23:43

Godt indlæg "asromadk"- helt enig!


tdj89
837 indlæg.
d. 14/12/15 11:53

Sjovt som Sabatini gang på gang kan slippe for den ellers hårde kritik herinde.


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 14/12/15 11:59

@tdj89

Hvis det var hans idé, at lade Ljalic gå til fordel for Falcao, så vil jeg da godt være den første til at kritisere ham!


Lokumspoet
94 indlæg.
d. 14/12/15 12:47

Asromadk, du skriver at:

"Skulle der ske en markant forskel - ikke bare over 1-2-3-4 kampe - men over resten af den indeværende sæson - så er jeg sikker på, at dette vil skulle tilskrives, hvad der sker i januarvinduet og/eller spillere, som finder formen af sig selv."

Uanset hvem vi henter i januar, er det vil i et eller andet omfang trænerens ansvar, at de bliver implementeret i truppen, systemet og spillestilen. Og der synes jeg, at vi indtil videre har set RG skuffe flere gange. Flere gange er der blevet hentet spillere, som lige præcis var dét, vi manglede. Et godt eksempel er Doumbia. Lige præcis den striker, vi håbede, der kunne spytte 20 pinde ind på en sæson, men som skuffede fælt. Tilbage i CSKA er han jo kommet i gang igen. Jeg siger ikke, at hans skuffende præstationer i Roma udelukkende skal tilskrives RG. Men han bærer en del af ansvaret. Iturbe har også til gode at blomstre trods ihærdige forsøg. At sige det samme om Dzeko er vel en underdrivelse.

Når spillere, der er udset en nøglerolle, skuffer på den måde, er det i mine øjne træneren, der skuffer. At "spillerne finder formen af sig selv", synes jeg også, er lidt naivt at tro. For det er jo lige præcis det, træneren skal sørge for, at de gør. Og det formår RG ikke - længere.

Jeg har respekt for RG, og det, han indtil videre har præsteret, men i mine øjne har han bare ikke meget mere at bidrage med.


tdj89
837 indlæg.
d. 14/12/15 12:52

@Crap_Bag

Det kan jeg naturligvis ikke svare på. Men jeg ved, at indkøbene er kommet rigtig sent, eller i dårlige forfatninger. Dette går udover Garcias arbejdsbetingelser.


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 14/12/15 15:49

Jeg er helt enig, tdj89.


asromadk
3083 indlæg.
d. 14/12/15 15:54

Selvfølgelig er træneren ikke uden ansvar. Men at fyre træneren lige pt i vores konkrete situation er for mig at se symptombehandling. Og det er jeg ikke tilhænger af. En træner er ikke uden ansvar, men der er jo heller ikke nogen garantier for en træner. Det vil sige, at en træner kan have en idé som ikke lykkes. Her er jeg bare tilhænger af, at en træner skal have tid. Og jeg mener stadig ikke man har nået enden i forhold til RG.

Fyrer man træneren så får man kastet alle tingene op i luften. Og det kan der nogle gange komme noget godt ud af - på kort sigt. Men det ændrer ikke ved, at størstedelen af vores problemer pt. også bunder i helt absurd dårlige og usikre præstationer fra Manolas, DDR, Nainggolan, Pjanic, Florenzi etc. Og så kan det godt være, at man er tættere på, at det faktisk er træneren som skal fyres - men det er jo et facit at det ikke udelukkende er en træner-ting. Disse spillere har jo fx i andre tider vist sig fænomenale under RG (og hans ideer og måde at spille på).

Jeg siger ikke, at Rudi Garcia ikke ligner en træner i problemer. Men tiden er der for mig stadig til, at man skal bakke projektet op. Hvilket, jeg er glad for, at ledelse osv ser ud til at gøre.

Engang hen i foråret kan man evaluere med henblik på et sommerskifte. Når sæsonen måske (formel set) er ovre.

Men lige nu er det som at tisse i bukserne. Det ville varme i noget tid. Men så starter vi pludselig fra 0 med alt hvad dette indebærer. Og det er jeg ikke tilhænger af.


Lokumspoet
94 indlæg.
d. 14/12/15 21:44

Der kan vel lige så godt komme noget godt ud af det på lang sigt som noget dårligt. Det er da i hvert fald sket før. Det kan man jo ikke forudsige. Lige så vel som man ikke kan forudsige, om RG får vendt skuden. Lige nu har vi bare spillet elendigt i seks kampe, og der er ikke noget, der får mig til at tro, at det ændrer sig. Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle gå bedre for RG end for en ny træner til marts, april eller maj.

Jeg er enig i, at alt for mange spillere præsterer absurd dårligt, men det mener jeg bunder i træneres taktiske dispositioner og nok især hans mandskabsbehandling. Nu ved jeg ikke, hvad han siger i omklædningsrummet, men det virker som om, at han har svært ved at motivere spillerne. Og lige præcis det faktum, at spillerne tidligere har præsteret under ham, synes jeg bare beviser, at han er ved at tabe omklædningsrummet og ikke kan kompensere for det taktisk.

Uden at drage nogen sammenligninger i øvrigt minder det lidt om Michael Laudrup i snart sagt alle de klubber, han har trænet. Han præsterede, over hvad man forventede, i sin første sæson i samtlige klubber, men i 2. sæson floppede han. Jeg læste engang en artikel om, at det var fordi, at spillerne mistede troen på ham. I starten var alle meget imponerede over hans kvaliteter på banen og hans stjernestatus, men når de havde vænnet sig til ham, typisk efter en sæsons tid, havde de ikke længere den samme respekt for ham, og det viste sig på banen. Nå, det var et sidespor...

Man kan sagtens vente med at ændrer noget indtil foråret/sommerpausen. Så har jeg bare meget svært ved at se, hvordan vi nogensinde skulle komme til at spille med om en pokal og måske endda chl-kval.

I øvrigt synes jeg jo ikke, at man bare skal fyre for at fyre. Man bliver nødt til at vurdere alternativerne. Men når Spaletti angiveligt skulle stå klar til at tage over, er det bare om at komme i gang!




asromadk
3083 indlæg.
d. 14/12/15 22:02

"When you think about it, he came in in late 1986 and we didn't win the league until 1993, so we gave him six or seven seasons to win that league," he added. "It is important that you give managers time to build and look at how we have benefitted from that decision. It has been tremendous.

Der havde måske for United kunne have fået en umiddelbar opblomstring ved at have fyret Alex Ferguson efter 2-3 sæsoner. Jeg er bare så inderligt overbevist om, at man øger sine chancer for reel, langvarig succes, hvis man har tålmodighed og sammenhold over en endnu længere periode.

Jeg elsker at vi på en måde - måske - stiller os uden for de generelle tendenser i fodboldverdenen Diskussionen her handler vel så bare om, at jeg tror, at vi vil blive belønnet på sigt. Folk der siger mig imod må være i frygt for, at det slet ikke går. Det er en fair diskussion og problemstilling, vi ikke bliver enige om, tror jeg.

[Rettet af: asromadk - 14/12/2015 - 22:23]


Lokumspoet
94 indlæg.
d. 14/12/15 22:42

Ja okay. Jeg vil nu mene, at der er et stykke vej fra Ferguson til Garcia. Men det kan han jo nå at indhente. Jf. den sammenligning kan man jo ikke fyre en træner før efter 7 år.

Jeg kan også godt lide ideen om, at give folk tid. Forudsætningen må bare være, at der er udsigt til, at den givne tid kaster resultater af sig, og det har jeg som sagt svært ved at se ske for Roma lige nu. Lige nu synes jeg, det lugter rigtig meget af sidste sæson år post Bayern. Og det var jo ikke en udpræget succes.

Men jeg håber da, at du får ret i, at spillet bliver bedre efter jul.

[Rettet af: Lokumspoet - 14/12/2015 - 22:43]


asromadk
3083 indlæg.
d. 14/12/15 23:46

Jeg kan jo nok ikke komme udenom, at jeg ønsker at drage en parallel.

3/4 sæson svær.
Ingen liga titel (men udover det en - omend langsom - fremgang). Det er vel især her, at vores meninger strider hinanden imod. For, hvor "I" har fokus på den øjeblikkelige tilbagegang (med et fornuftigt ræsonnement til sidste år), så har jeg fokus på noget overordnet, som jeg trods alt ikke synes er så håbløst igen.

Men den helt afgørende parallel, som jeg (måske for ihærdigt) ønsker at drage er, at man tænker lidt ud af boksen. Går imod, hvad "man gør" i en pågældende situation. At man overvejer, hvorvidt det egentlig er i klubbens bedste at fyre Rudi Garcia.
Måske kunne jeg endda derimod ønske mig, at Walter Sabatinis rolle overvejes. Ingen ved jo egentlig, hvor magtfuld Rudi Garcia er - og jeg er klart tilhænger af en klubs træner i en manager rolle. Man sidder vel sjældent med en fornemmelse af, at Sabatini er underordnet Rudi Garcia. Det er vel snarere omvendt - en struktur jeg ikke er fan af.

I mine øjne kunne man derved til sommer - hvis vi ender på med at få røven med i CHL på en 2/3 plads - ligeså godt vurdere, om man ikke skal gå all-in på Rudi Garcia, og så se hvor det bringer klubben hen. Men det er en anden diskussion.


Men under alle omstændigheder bliver de næste måneder altafgørende. For det er klart, at hvis formen ikke snart vender, så er selv jeg da heller ikke mere stædig end at en trænerfyring måske bør komme på tale.

[Rettet af: asromadk - 14/12/2015 - 23:47]


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 15/12/15 08:15

Garcia har altså for endnu engangs skyld, ikke præsteret noget ekstraordinært i klubben. Den første sæson var sprudlende, med frit spil og primært en Gervinho med stor fart der tog fusen på Serie A med en del mål og mange assists. Men udover Gervinho, hvem har Garcia ellers fået til at fungere i offensiven? Der har jo været utallige udskiftninger og mange typer, som Garcia gennem tiden ikke har fået til at fungere. I forsvaret har vi været gudsbenådet med nogle rigtig flotte køb af Manolas, Benatia, Castan de første par sæsoner. På midtbanen verdensklassespillere som Nainggolan, Pjanic, De Rossi og Strootman.

Men taktisk er Garcia blevet udmanøvreret de sidste halvanden sæson pånær små glimt. Hele vores offensiv er i langt de fleste tilfælde forladt på Gervinho og Salahs individuelle præstationer, mere end en samlet holdpræstation. Er de skadet eller har en dårlig dag, ja så lykkes offensiven yderst sjældent med at præstere noget som helst. Der er ingen plan for hvordan vi angriber - ingen mønstre, ingen plan. Det hele ser ud til at være overladt til spillerne selv, og det har vi set hvordan fungerer..

Her ser det altså ud til at Garcia efterhånden bliver taktisk udmanøvreret flere gange af sine kolleger end han formår at udmanøvrere dem på trods af et bedre spillermateriale i de fleste tilfælde. Der er så og sige ikke rigtig sket nogen udvikling for holdet, tværtimod.

Holdets mentale tilstand ser igen igen helt forfærdlig ud. De skændes indbyrdes, er ukoncentrerede, løber ikke rigtigt for hinanden og ser ofte komplet opgivende ud på banen. Man kan bruge mange undskyldninger - uprofessionelle, manglende bans og bla bla. Fakta er jo at i sidste ende er det Garcia der er cheftræner - det er ham der skal holde holdet oppe mentalt, få banket gejst ind i dem og få dem til at spille sammen. Det formår han igen ikke.

Det er også ret rystende at folk herinde bare fejer 7-1 og 6-1 nederlag til Bayern og Barca væk som ingenting. Vi er sgu da ikke Carpi eller andet? Hvis vi har nogen som helst ambitioner kan sådan noget ikke bare overses. Vi er et tophold! Vi kan da ikke acceptere at få en røvfuld af andre storhold hver sæson. Mod Barca var det i hvert fald også Garcias skyld med en komplet fejlet taktik. Han havde en nogenlunde taktik i den første kamp mod Barca, hvor holdet fungerede som en enhed, forsvarede sammen og angreb til tider. I den anden kamp vælger han så at gøre det komplet modsatte og står med høj defensiv linje mod Suarez, Messi og Neymar - det tror jeg nok de fleste kunne have regnet ud ville gå galt.

Hans resultater? Den første sæson var flot. Han har holdt os konstant i top 3 - ja man kan sgu da ikke forvente andet uden konkurrenter? Forrige og sidste sæson var Inter og Milan nærmest ikke eksisterende. Napoli og Fiorentina ikke ligeså stærke som denne sæson. Vi kom på 2. pladsen med kun 70 point sidste sæson. Vi skal helt tilbage til 2006 hvor Juventus i øvrigt blev tvangsnedrykket for at se det ske igen. Det vil jeg altså ikke mene man kan bruge til et forsvar af Garcia.


Jeg er også afhænger af kontinuitet og tillid til folk, men kun hvis fornemmelsen er at det er de rigtige folk. Og det synes jeg på ingen måde Garcia har lignet den sidste halvanden sæson, eller stadig ligner. Jeg er klart fortaler for en udskiftning på trænerposten!

1

asromadk
3083 indlæg.
d. 15/12/15 11:49

Herligt at diskutere det her i en god tone! Tak DanieleTotti!

En ting er ihvertfald sikker - et eller andet er der galt i kulisserne. En utrolig spændende 1½ måned nu her. Det bliver interessant at se den 1.feb. hvilken vej klubben vælger at gå.

1

Seneste Nyheder

Sassuolo - Roma
(20/05/18) 17 2


Roma - Juventus
(13/05/18) 0


Cagliari - Roma
(06/05/18) 0


Roma - Liverpool
(02/05/18) 34 0


Roma - Chievo
(28/04/18) 1


Liverpool - Roma
(24/04/18) 43 2


SPAL - Roma
(21/04/18) 12 0


Roma - Genoa
(18/04/18) 13 0


Lazio - Roma
(15/04/18) 0


Roma - Barcelona
(10/04/18) 35 0