Login
Glemt password Opret bruger

RCD - fodboldhold

Kategori: Roma Club Danimarca


59971Cools
686 indlæg.
d. 05/06/12 22:27

Hey boys,

Er efterhånden nogle år siden jeg sidst har spillet fast i en klub, og har længe haft lyst til at komme igang med noget bold igen. Så en strø-tanke jeg lige ville lufte og mærke stemningen af:

Et RCD - fodboldhold.

Jeg tænker umiddelbart at et 7 mands hold ville være mest sandsynligt, med mindre opbakningen er meget stor, så self et 11-mands hold.

Primært fokus er kampe, træning er mere noget vi kan tage som det kommer og afhængigt af stemningen.

Jeg selv bor i Roskilde, og arbejder i Søborg, men tænker umiddelbart at det skulle oprettes/tilknyttes et sted i KBH, da der sandsynligvis er flest der hører til derindeomkring.

Så helt overordnet, hvor mange kunne eventuelt have interesse i et sådant fodboldhold og deltage heri?

Ville lige veje stemningen inden jeg meldte mig ind i en anden klub igen, da det her kunne være fedest i min verden :-)

Kommentarer/bemærkninger/spørgsmål/forslag, fyrer I bare op for!

De bedste hilsner
Simon



grandefalcao
35 indlæg.
d. 06. juni 2012

Lyder bestemt som en god ide. Vi starter træning på søndag til FanCup, kommer du forbi :-)



59971Cools
686 indlæg.
d. 06. juni 2012

Det var i denne forbindelse jeg kom til at tænke på det.
Som skrevet (tror muligvis det dog var på facebook), så bliver jeg muligvis nødt til at læse til eksamen søndag, men ellers fremtidige træninger regner jeg med at være klar ;-)


Andreas
789 indlæg.
d. 06. juni 2012


Der har været lidt spredt snak om det i fanklubben, men jeg kan ikke helt gennemskue hvordan stemningen er for et sådan projekt.

Jeg tror at det nemmeste vil være at oprette et hold gennem Dansk Arbejder Idrætsforbund (DAI), hvor man spiller mod andre lukkede/private hold - at starte en klub i DBU-regi er vist helt håbløst...
For at blive medlem af DAI skal man oprette en forening med vedtægter und alles (jeg ved ikke om RCD som forening kan bruges, da den ikke er oprette til formålet). Derudover er der lidt forskellige udgifter f.eks (kontingent, holdgebyr, dommergebyr osv)


59971Cools
686 indlæg.
d. 06. juni 2012

Godt tænkt Andreas! havde ikke tænkt på muligheden for DAI (Vi er også tilmeldt der med min arbejdsplads), men ja såfremt det er en mulighed at RCD kunne blive tilmeldt der ville det nok være lettere end DBU's show...


Andreas
789 indlæg.
d. 28. august 2012

Efter RCD's fornemme indsats i Krølben - og Fan Cup, må det nu være tid til, at få gang i det her projekt!

Jeg har taget kontakt til DAI for at forhører mig om hvordan og hvorledes vi skal gøre. Desværre kan RCD ikke fungere som forenning for et fodboldhold under DAI, da det ikke er en del af fanklubbens formål, at drive et fodboldhold og dernæst er fanklubben heller ikke officielt registreret som forening i Danmark. Derfor skal vi oprette en ny forening, hvilket betyder at vi skal holde en stiftende generalforsamling - ligesom vi gjorde i januar, da vi oprettede RCD.

Heldigvis har DAI sendt mig nogle standardvedtægter, som vi bare skal udfylde sende ind - det er nemt nok :) Vi skal så også have fastsat en bestyrelse (formand, kassere og 3 bestyrelsesmedlemmer) - de skal findes blandt spillerne på holdet, men der burde ikke være alt for meget arbejde i det, så mon ikke vi kunne finde folk til posterne. Når så vi er blevet stiftet som forening, skal vi så søge om optagelse i DAI. Deres sæson løber med kalenderåret og er derfor ca. midtvejs nu og vi kan altså først komme ind i turneringen i 2013-sæsonen. Der er dog ansøgningsfrist d. 24. november 2012, til den sæson, så vi skal til at igang nu, hvis det skal være.

Der er lidt økonomi vi skal tage højde for i forbindelse med deltagelsen. Jeg har regnet mig frem til, at det vil koste 5-7000 kr. her i opstartssæsonen i depositum, startgebyr, kontingent og dommersalær. Dertil skal der lægges diverse, bl.a. spilletøj.
Det er kun registrerede spillere der kan spille for holdet og DAI's siger, at vi skal mindst registrere 12 mand til et 7-mandshold. Derfor skal vi nok regne med at det kommer til at koste ca. 500 kr. per person + tøj.

Det vi skal nu er;
1) At finde ud af om der er tilslutning til projektet. Vi SKAL være mindst 12 mand.
2) Hvis vi kan samle interesserede nok, skal vi finde en dato for en stiftende generalforsamling. Det burde ikke være det helt store show, så vi kan gøre det i forbindelse med en Roma-kamp på Krølben (eller evt. på KU)

For at vi har noget at arbejde ud fra, så sætter jeg en deadline til lørdag d. 15. september. Så har alle interesserede næsten 3 uger til, at få bestemt sig få stillet de spørgsmål der måtte være.


Rüemenapp
100 indlæg.
d. 28. august 2012

Jeg er på, som jeg også sagde i søndags. Det må vi da kunne få op at stå, der er jo nok af medlemmer og tage af.

Hvordan med leje af baner, er det også indregnet i prisen? Det er sgu heller ikke en dyr pris for et år.


Andreas
789 indlæg.
d. 28. august 2012

Fedt :)
Ja, til kamp sørger DAI for baner. Vi får hjemmebane enten i Kløvermarken eller i Ryparken.

Og nej, det er ikke voldsomt dyrt. Hvis man skal være medlem af en "rigtig" fodboldklub, koster et års kontingent gerne 1000 kr.

[Rettet af: andreas - 28/08/12 - 22:54]



59971Cools
686 indlæg.
d. 28. august 2012

Er også på!

Hvordan fungere det under DAI - er det noget med at man selv vælger kamptidspunkt for hjemmekampe, ligesom hos fx SBU etc. eller er det styret af dem?

/Simon


Andreas
789 indlæg.
d. 28. august 2012

Man kan komme med ønsker, men jeg tror ikke man skal forvente, at have alt for meget indflydelse.


Charlie
55 indlæg.
d. 29. august 2012

Hello

Jeg er ikk medlem af fanklubben, men ofte besøger af denne side, og selvfølgelig stor Roma fan! Jeg er super klar på noget bold, men kræves det man er medlem af fanklubben?


stekelenburg31
9 indlæg.
d. 29. august 2012

Hey Jeg er på til noget bold:-)
Mvh Morten Licht(mop31)


Andreas
789 indlæg.
d. 29. august 2012

Dejligt at se at der er opbakning :)
Umiddelbart er tanken, at man skal være medlem af fanklubben - medlemmer af fanklubben får i hvert fald første ret :)

Så det er bare med at melde sig ind. 200 kr. for en hel sæson! For de penge får du bl.a; et personligt medlemskort, RCD-halstørklæde, mulighed for at deltage i RCD-arrangementer og diverse rabatter. Ser her hvordan du melder dig ind


Lupi10
72 indlæg.
d. 29. august 2012

Jeg kunne umidelbart også godt være interesseret. Spiller jo godt nok allerede på et 7mands men er ikke sikker på hvor længe det fortsætter så synes bestemt det kunne være spændene...



Andreas
789 indlæg.
d. 29. august 2012

Du er selvfølgelig på på Mikkel :) Ellers kan jeg måske lokke med en flaske kølig rosé ;)



1

Lupi10
72 indlæg.
d. 30. august 2012

Hahah ja okay, køb mig for en rosé, så er jeg klar ;)


59971Cools
686 indlæg.
d. 31. august 2012

Haha... Jeg deler også gerne en flaske Rosé med dig igen, hvis det er det der skal til... Muligvis en pre-kamp tradition? ;-)

Det er sådan lidt... friskt!

[Rettet af: 59971cools - 31/08/12 - 11:27]


DanielLicht
86 indlæg.
d. 01. september 2012

Jeg er også mega frisk! Jeg tager gerne turen fra Helsingør til kampe..;)


DanielLicht
86 indlæg.
d. 07. september 2012

Andreas:
Vi kunne jo også melde os til nogle indendørsturneringer indtil den nye sæson starter.
Evt. nogle forslag til klubnavn?
Eller er det bare: RCD


Montella
136 indlæg.
d. 07. september 2012

Jeg er 100procent frisk på bold :D

Synes "Roma Club Danimarca" vil se flot ud øverst i tabellen ;)



1


Rüemenapp
100 indlæg.
d. 07. september 2012

Jeg er frisk på noget indendørs Daniel, det er vist også blevet efterspurgt et par gange, dog uden der skete noget. Men lad os da kigge os lidt omkring efter nogle tuneringer, og smide det op. Så må vi da håbe at der er lidt flere som er klar denne gang.


claudinho80
12 indlæg.
d. 11. september 2012

Hej alle, hvis I har lyst til at spille indendørs, har jeg og mine venner (italiener, romanisti og desværre et par laziali) allerede oprettet et hold hos DAI. Vores hold har selfølgelig et italiensk navn og trøjer og resten, vi mangler bare nogle rigtig gode spillere som jer eller en 'sparring partner' for at spille nogle venskab-kampe. Hvad synes I om det?
Claudio


DanielLicht
86 indlæg.
d. 15. september 2012

Hvad er status?


Andreas
789 indlæg.
d. 15. september 2012

Status er, at vi får svært ved skrabe de 12 spillere sammen, der skal til for at starte et hold gennem DAI. Så vidt jeg lige kan se, er der 8 der har meldt positivt tilbage og det er jo desværre ikke nok.
Derfor må vi nok lægge projektet på is for nu og så se om tilslutningen bliver større på et senere tidspunkt.

Som du skrev tidligere, så kunne indendørsturneringer (og udendørs for dens sags skyld) også være en mulighed. Så hvis der er nogen der falder over nogle interessante turneringer, så skriv det til bestyrelsen i RCD eller bare her på siden, så er jeg sikker på at RCD vil hjælpe med at få samlet et hold, så medlemerne kan stille op under RCD's fane :)

Men som sagt, DAI-projektet er lagt på køl for nu. Desværre.


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma