Login
Glemt password Opret bruger

Logo til RCD

Kategori: Roma Club Danimarca


Jonas
4091 indlæg.
d. 30/01/12 19:01

Et af de første mål for Roma Club Danimarca bliver at få lavet et logo der bliver fanklubbens kendetegn og ansigtet ud ad til. Målet er at logoet repræsentere vores elskede klub AS Roma, men selvfølgelig også fanklubbens tilholdssted Danmark. Logoet skal derudover indeholde enten det fulde navn; Roma Club Danimarca eller initialerne RCD.

Vi har allerede modtaget nogle bud på et muligt logo, som også blev vist frem ved den stiftende generalforsamling. Men hvis lige du sidder derude og har en rigtig god idé i ærmet og er dygtig grafisk, vil vi meget gerne have dit bud!

Du er velkomme til enten at linke til logoet i denne tråde eller sende det til mig på jonashwesterdahl@gmail.com

Logoer:

Sofus:

Logo

Noroma:

Logo

Logo 5

RomaFanDK:

Roma-logo

Roma-logo 2

Samt de tre bud som vi havde modtaget til den stiftende generalforsamling:

Logo 2

Logo 3

Logo 4

Deadline d.19 februar
Så er det ved at være tid til at vi skal have fundet RCDs logo! Der er derfor muligt at komme med nye idéer frem til søndag d.19, hvorefter vi vil holde en afsteming.

[Rettet af: Jonas - 12/02/12 - 16:43]



noroma
525 indlæg.
d. 31. januar 2012

Laver nok et nyt :)


Link-tekst



Sofus
3087 indlæg.
d. 31. januar 2012

Hej Jonas! Jeg har sendt dig en mail med et muligt logo! :-)


Dige
67 indlæg.
d. 01. februar 2012

burde logoet ikke have noget man forbinder Danmark med??
ligesom den norske fan klub har en viking i deres :)
syns jeg i hvert fald kunne være fedt


Kim89
1171 indlæg.
d. 01. februar 2012

Jeg syntes logo 3 og 4 er de pæneste :-)De har romas logo, fan klubbens navn og det danske flag.


Andreas
789 indlæg.
d. 01. februar 2012

@Jonas

Er det ikke smartest at samle alle budene øverst i tråden? Samt sætte en deadline for hvornår budene skal være modtaget og hvornår der bliver afholdt afstemning (eller hvordan det nu skal afgøres) :)


Jonas
4091 indlæg.
d. 01. februar 2012

*Andreas

Jo helt sikkert - tænkte præcis det samme selv, men nåede ikke lige videre med det imorges ;)

Så skal vi lige have snakket sammen om en deadline og hvordan det endelig logo findes.


Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 01. februar 2012

Jeg er også mest på logo 3 + 4. Især logo 4 er jeg vild med. Fedt at både få ulven og det danske flag med.



noroma
525 indlæg.
d. 01. februar 2012

Så har jeg lavet et nyt logo :)


Kim89
1171 indlæg.
d. 02. februar 2012

Logo 5 er også pænt syns jeg :-)


geggeri
656 indlæg.
d. 02. februar 2012

Jeg syntes det er nogle rigtig gode bud.

@Noroma:

Jeg syntes logo 5 er bedste, men syntes kanten er for står, flaget og ulven bliver meget små.


C. Panucci (inaktiv)
50 indlæg.
d. 02. februar 2012

Jeg har sat min grafikerven (som er skabsromanista) i sving. det er dog ikke noget der lige bliver lavet i løbet af 1,2,3 sekunder.

Vi har aftalt at mødes næste weekend. Så ser vi 7-10, af mig, udvalgte Romakampe. fx skal vi se mesterskabslukkeren fra '01, Liverpoolkampen fra '84, hjemmesejren over United i '07 osv. osv. samt brainstormer lidt på historien i klubben og generel fankultur.

Processen er igang...


erlind
89 indlæg.
d. 02. februar 2012

Logo 3, hvis i spørger mig...logo 4 er heller ikke værst.


noroma
525 indlæg.
d. 02. februar 2012

@Geggeri

Har været så dum at jeg har glemt at gemme det i psd format :S



Sofus
3087 indlæg.
d. 02. februar 2012

Er klart til nummer 5 eller 2 :-)


RomaFanDk
57 indlæg.
d. 02. februar 2012

Her er mit bud: Roma-logo


Dige
67 indlæg.
d. 02. februar 2012

RomaFanDK
den er nice! den er jeg mest til :D


Montella9
278 indlæg.
d. 02. februar 2012

Kan godt lide logo 5, men syntes ikke der skal være en stjerne enden vi har en på trøjen. Var der ikke tale om at roma skulle have nyt logo?


Giallorossi
372 indlæg.
d. 02. februar 2012

Jeg synes logo 2 er ret cool - Det er dejligt old school i sit udtryk. - dog synes jeg et lille dansk flag "rundt om 2012" ville gøre det endnu bedre. Altså så 2012 stod i korset i flaget.


Simon88
448 indlæg.
d. 02. februar 2012

Helt klart Logo nr. 5! :)



grandefalcao
35 indlæg.
d. 03. februar 2012

Jeg er til logo nummer 4 og 5.


Kelevra
1260 indlæg.
d. 03. februar 2012

Jeg kan sgu godt li' RomaFanDKs bud.


RomaFanDk
57 indlæg.
d. 03. februar 2012

Ja det kan ikke blive meget mere dansk med Holger Danske, og så med Roma som skjold! :)


Stigtotti
265 indlæg.
d. 03. februar 2012

Kan bedst lide RomaFanDKs logo, da Roma jo er gladiatorere og her i Danmark er en vores kæmpere jo Holger Danske, så ret så nærliggende. Betydningen har en vigtig rolle synes jeg!


Lund
466 indlæg.
d. 03. februar 2012

Jeg støtter ligeledes op omkring RomaFanDks logo. Super fed idé!


RomaFanDk
57 indlæg.
d. 03. februar 2012

Jeg kommer lige med endnu et bud: Roma-logo 2

[Rettet af: RomaFanDk - 03/02/12 - 20:58]



Kim89
1171 indlæg.
d. 03. februar 2012

der er ingen tvivl om at RomaFanDks logo er det fedeste, dog syntes jeg at skjolet er for lille iforhold til Holger Danske, altså Roma logoet er ikke stort nok, men hvis skjolet kunne laves støre så ville jeg være go på RomaFanDks logo også :-)

ellers er jeg stadig på 4 eller 5 sådan som det ser ud lige nu, da de har Romas logo i støre fokus :-)

rettelse RomaFanDks andet logo er det fedeste af dem alle :-)

[Rettet af: Kim89 - 03/02/12 - 20:35]


MLP09
129 indlæg.
d. 03. februar 2012

Det sidste bidrag fra RomaFanDk er super fedt. I øvrigt fedt med så mange seriøse bidrag - godt gået.


LassW
83 indlæg.
d. 04. februar 2012

Skal der fastsættes en dato til sidste frist?

Og så oprettes en afstemning efterfølgende?


Andreas
789 indlæg.
d. 05. februar 2012

Ked af at smide malurt i bægeret, men jeg ser altså et problem i at der i flere af buddene indgår elementer som brugeren ikke har ophavsrettighederne til. Her tænker jeg på AS Roma's officielle logo som AS Roma S.p.A har rettighederne til, samt Holger Danske-logoet, som vist er taget fra Holger Danske-flytteforretning (??)

Personligt sidder jeg i bestyrelsen i den kommende fanklub og jeg vil ikke stå til ansvar for for et logo hvor RCD ikke har ophavsrettighederne.

På det fornyligt afholdte RCD-møde, virkede det til at der var stemning for at den nye fanklub og as-roma.dk skulle struktureres og fremstå mere professionelt - derfor synes jeg det ville være ret uheldigt at starte med bruge et ulovligt logo.
Det er ikke usandsynligt at vi kunne få lov til at bruge Roma-logoet, da det nok vil være i klubbens interesse at få det markedsført mest muligt, men hvordan man ansøger om den slags ved jeg ikke.

Sædvanligvis når man støder på konkurrencer af denne art, skal man ved deltagelse forsikre om at man selv har ophavsrettighederne til logoet, samt at man overgiver alle rettigheder til, i dette tilfælde, RCD.


noroma
525 indlæg.
d. 05. februar 2012

Hmm, hvad kan jeg sige, har selv tegnet ulven :P


Hvis i har lyst kan jeg lave noget andet , med noget der forhåbentligt ikke er ulovligt


Greatdane
5 indlæg.
d. 07. februar 2012

Til Andreas,
der skal selvfølgelig være styr på det juridiske, men mener ikke at der skulle være problemer omkring et OK fra Roma om at bruge deres logo. Det er vel kun at spørge AS Roma og få et skriftligt svar.
Med hensyn til Holger Danske: Det er ingen sag at tegne Holger Danske så han bliver "din egen". Holger Danske ligner nu engang Holger Danske og han kommer nok også til at ligne ham i et eventuelt logo om han så er repræsenteret i et logo fra en flyttemandsforretning eller ej.

Til Noroma;
som jeg forstår det, så har du selv tegnet ulven til logoet. Det minder 100% om logoet fra disse links, og det kan jo også blive et problem som jeg ser det. Med mindre det altså er dig der har tegnet det først, og du kan bevise det, så er der jo ingen problem i det.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-552994/Italian-sex-sirens-strip-tease-United-foes-Roma-conquer-Europe.html

Link-tekst

[Rettet af: andreas - 07/02/12 - 22:19]



noroma
525 indlæg.
d. 08. februar 2012

haha, da det er en skide nem ting at tegne, valgte jeg at tegne den selv for den optimale kvalitet, at det ligner den rigtige er jeg helt klar over, og nej, jeg mener slet ikke at det mig der har fundet på den, det var lidt ment som en joke :)


Jonas
4091 indlæg.
d. 12. februar 2012

Deadline d.19 februar
Så er det ved at være tid til at vi skal have fundet RCDs logo! Der er derfor muligt at komme med nye idéer frem til søndag d.19, hvorefter vi vil holde en afsteming.


Jonas
4091 indlæg.
d. 19. februar 2012

Så er det i dag, at det er sidste chance for at oploade sit logo!


ClausA
263 indlæg.
d. 19. februar 2012

Logo 4 er klart fedest


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma