Login
Glemt password Opret bruger

FM 14

Kategori: Off Topic

ASRMichael
80 indlæg.
d. 05/11/13 11:02

Hej alle sammen :)!

Er der nogen herinde der spiller FM14 og evt. har nogen gode råd? :)
Jeg startede igår en save game med Roma, men det har desværre været lidt op ad bakke for mig :/

Har egentlig ikke været særlig aktiv på transfermarkedet, så det er kun blevet til følgende:

Ud:
Borielle
Burdisso

Ind:
Jonathan Dos Santos
Damião (Skifter først efter 1. sæson!!! :/)
3 16-17 årige knægte der skal bruges i fremtiden :)

Jeg vil meget gerne spille 4-1-2-1-2 og bruge De Rossi på DM og Pjanic på den offensive plads, men kan simpelthen bare ikke få det til at fungere :( Ligger pt. nr. 8 efter 11 kampe og resten af toppen smutter længere og længere væk fra mig.....

Er der nogen der har nogen gode erfaringer de gerne vil dele vil det være lækkert :)?

sebbews
264 indlæg.
d. 05. november 2013

prøv at lave taktikken om. jeg har for det meste kun succes ved at spille med kanter/indenvige angribere. spiller mest en 4-1-2-2(kanter)-1.

asroma87
790 indlæg.
d. 05. november 2013

Jeg bruger en 4-1-3-2 formation, ingen kanter!

Blev nr. 3 i første sæson og ligger PT. i anden sæson nr. 2 og jeg har nået til januar tranfer vinduet.

Det mærkeligste var at jeg røg i CL selvom jeg blev 3'er, i første sæson

Simon88
448 indlæg.
d. 05. november 2013

Jeg spiller en 4-1-2-2-1 (med kanter), og ligger foreløbig nr. 2 efter 23 kampe, og har ikke forstærket mig på nogen områder endnu, eller solgt nogen af betydning.

Vælger istedet at scoute hele markedet, og finde nogle spillere der passer i mit system efter grundig scouting, og indtil videre kan det jo ende med CL-bold og ekstra penge til sommer.. :-)

Denner
432 indlæg.
d. 12. november 2013

Uha nu kommer jeg snart i gang! har spillet fm 12 lige siden det kom ud og har spillet det spil igennem, nu må jeg ha en update :D

ClausA
227 indlæg.
d. 12. november 2013

Har vundet mesterskabet i første i sæson, efter et par mislykkedes spil.. Jeg måtte dog sælge Pjanic, desværre, for så at hente Bocchetti og Damiao for henholdsvis 120 35 mil.. 1 sæson var fantastisk. Spiller med 4-2-3-1 med de to kanter som support. Fungerer ret godt. 2. sæson er jeg nr. 2, 3 point efter Juve. Og er gået videre i CHL. Har hentet et par unge drenge, Ellers ikke hentet voldsomt ind

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 16. november 2013

Er det umuligt at opdatere truppen i Fifa 13 så jeg får de nye spillere ind som benatia maicon ljajic etc?

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 17. november 2013

Det er til FM13? Jeg søger sommer opdatering til FIFA13?

Kelevra
1091 indlæg.
d. 18. november 2013

Tottithorsen

Er ret sikker på at de stopper updates når nyeste version bliver sendt ud, dvs. ingen fifa 13 squad updates pga fifa 14 er udgivet. Er dog ikke 100% sikker, men tæt på. :)

ClausA
227 indlæg.
d. 07. december 2013

Jeg har et Roma hold næsten kun med spillere fra egen avl, i år 2020! Virkelig liderligt

Skytt0
1151 indlæg.
d. 08. december 2013

Jeg har lige lavet en karriere i Roma, hvor jeg pt. ligger på en 2. plads efter 17 kampe.

Jeg er nu nået til vintertransfervinduet, og jeg ville gerne have mig en ny venstreback.
Desværre afslår klubben min anmodning om flere midler til transfers, da der er en økonomiske restraktioner i klubben.

Jeg er dog ikke villig til at sælge nogle af mine stamspillere pt.

Er der nogen der ved om det er muligt at få ekstra midler til transferbudgettet på anden vis?

Og så vil jeg gerne sælge Burdisso og Borriello, da jeg ikke bruger dem(de er ikke så meget værd).
Men her støder jeg på endnu et problem, da ingen klubber vil købe dem. Har prøvet at sænke deres transferværdi ydeligere, men uden held.

Hvad kan jeg gøre ved dette?

Skytt0
1151 indlæg.
d. 08. december 2013

Og så skal det lige nævnes at Maicon er vanvittig(og jeg mener: VANVITTIG) som wingback. Han er den i ligaen der har fået det højeste spillergennemsnit, og er efter en halv sæson kommet på årets hold i verden, scoret 5 mål + næsten været skadesfri hele sæsonen.

Så jeg ville klart anbefale at putte ham som wingback!

Denner
432 indlæg.
d. 08. december 2013

Jeg er virkelig ringe til 14'eren syntes det er så svært :/

ClausA
227 indlæg.
d. 09. december 2013

Jeg har også prøvet ALT før det begyndte at gå godt.. Jeg startede som sagt med ar sælge Pjanic. Så jeg kunne hente forsvar. Vandt til stor overraskelse mesterskab første sæson.. Du hiver bar Romanogli op i A-truppen. Jeg hentede Bochetti - det løste alt i forsvaret! Burdisso kan du godt skyde af for meget små penge mens lønnen er dejlig at slippe for! Samme med Boriello. Solgte ham dog først efter en sæson.. Der er kommet de mest vanvittige ungdoms spillere. Jeg har aldrig set noget ligende. Desuden er jeg blevet overtaget af en SENSI familien :D

napstah
136 indlæg.
d. 11. december 2013

Hvilken opstilling bruger du ClausA .. Synes ikke jeg kan få det til at fungere som jeg gerne vil :i

ClausA
227 indlæg.
d. 16. december 2013

Spiller en 4-2-3-1. Med bred target spillere i højre side.. Og automatisk begge kanter.. Jeg har måske også prøvet 20 gange på at få et spil op at kører. Jeg er i 2021 ;)

Denner
432 indlæg.
d. 18. december 2013

Er begyndt med FCK og kører super offensivt ala Zeman næsten! det går forrygende! Jeg kører superligaen over. kom i 1/8 finalen i chl (kom næsten i kvartfinalen men tabte smalt :( ... (vandt bla. 2-0 hjemme over bayern. i gruppe spillet) og vandt superligaen STORT med 87 point i alt. Så nu må næste step være at se om mine genialiteter kan overføres til Roma!

Denner
432 indlæg.
d. 17. februar 2014

Ps er der nogen der har erfaring med køb af eget stadion? :D Er røget til Roma i min Fck karriere da Roma tilbød mig jobsamtale, de lå og fumlede rundt nede på 15 pladsen. jeg førte dem til 3. pladsen og chl, og året efter the double!(103 point i ligaen viser ren suverænitet)nu er jeg i år 2018 og økonomien er ved at være ret stærk!

Også hvordan scouter i for de bedste regens? :D

Min taktik er offensiv og hedder 3-2-2-2-1 (wingbacks og indadvendte angribere)Hvis i vil se den kan i bare spørge så skal jeg nok uddybe!

[Rettet af: Denner - 17/02/2014 - 21:25]

Steiniche88
35 indlæg.
d. 18. februar 2014

Jeg vil da meget gerne høre nærmere om den taktik, hvis du kan få 103 point i én sæson? :D

Kelevra
1091 indlæg.
d. 18. februar 2014

Hold da op.. Del gerne med os "lavere" managers, Denner! :D

Denner
432 indlæg.
d. 19. februar 2014

Okay én ting jeg ALTID sørger for:
At få en super assistent manager, der kan tage over når det går skidt(medierne og teamtalks) og lave de taktiske oplæg inden kampen Jeg tror virkelig dette er en ting der er stærkt undervurderet fordi efter jeg fik en der var god til at motivere og lave de taktiske oplæg inden kampen syntes jeg at det gik MEGET bedre.

Hvad jeg går efter på en assistent manager:
Taktik
Taktisk viden
Disciplin niveau
Målrettethed
Mandskabsbehandling
Motivationsevne
(og tilpasning)

Så skal han helst passe ind under ens filosofier.

Men min taktik er:

Målmand(D)
Central forsvar(D) - Central forsvar(D) - Central forsvar(D)
Komplet Wingback(O) - Komplet Wingback(O)
Boldvindene midtbanespiller(D) - Felt til felt midtbanespiller(S)
Indadvendt angriber(kant)(O) - Indadvendt angriber(kant)(O)
Komplet angriber(O)

Spiller instruktioner:
Målmand: Spil kortere.
Forsvarer: Spil kortere.
Wingbacks: Spil kortere, færre risikable afleveringer.
Midtbane: Felt til felt: Spil kortere, færre risikable afleveringer, skyd mindre.
Boldvindene midtbanespiler: Spil kortere, skyd mindre.
Indadvendt angriber: Spil kortere, færre risikable afleveringer, skyd mere, kom længere fremad, flere driblinger.
Komplet angriber: Spil kortere, færre risikable afleveringer, bevægelses frihed fra positionen, løb ud på kanten med bolden.

Instruktioner:

Hold boldbesiddelse
Kortere afleveringer
Spil op fra forsvar
Løb mod forsvar
Søg overlap
Chikanér modstander
Markér tættere
Lavere tempo
Bliv på fødderne
Skub højere op
Hold Positioner
Vær mere disciplineret
Udnyt fløjene
Tillad fløjspillerne at bytte plads
Hårde indlæg
Arbejd bolden ind i feltet

TIPS:
Jeg spiller "frit" og "offensivt" normalt.
når jeg spiller mod de små hold siger jeg "kast alle frem" i sarten af kampen, for at presse dem maksimalt og for at få et hurtigt mål. der efter går jeg over til "offensiv" hvis målet kommer.(mest når jeg spiller hjemme, på udebane vurdere jeg det ud for boldbesiddelse og afslutninger)

Mod storhold plejer jeg at sætte den på "standard" og håber at det taktiske oplæg inden kampen "knækker" modstanderen i løbet af kampen.(både ude og hjemme) men hvis det går godt med boldbesiddelse og afslutninger smider jeg den på "offensiv"(dette er oftest hjemme).

Jeg spiller gerne med 1-2 talenter eller back-up spillere mod små og midter hold fordi de ofte gir sig ekstra. og stjernerne oftest er sværere at motivere til disse kampe. Det smitter af på resten af truppen - (Men lad bagkæden være intakt!)

[Rettet af: Denner - 19/02/2014 - 13:47]

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. februar 2014

Hej.

Er der en der har nogle gode råd til hvordan man får ens forsvar til IKKE, at lave store fejl?

Med store fejl, mener jeg. Fejl på dødbolde, og fejl som at blive overløbet af modstandernes angribere hvis man er kommet for langt frem.
Den slags fejl irritere mig nemlig grænseløst. Som de fleste her inde nok ved, så er forsvaret mit mantra og jeg tillader bare ikke fejl der nede ikke i virkeligheden, men SLET ikke når vi taler FIFA, FM og sådan noget.

Jeg tænker sådan generelt og ikke kun med Roma :-)

Denner
432 indlæg.
d. 20. februar 2014

sørg for dine trænere har 5 stjerner i defensiv. og evt lave et defensivt oplæg inden kampen?

Jeg kan sige at tremands forsvar virker ret godt. Mine wingbacks bliver tilbage på dødbolde og løber alle angriberne op(så længe de er gode i tackling også, så er det som at have 5 forsvars spillere(også når du forsvare)) og at have 3 stærke center forsvarere med fremme på dødbolde(også de defensive af slagsen) er virkelig en luksus. mine har 17-18-18(a-kæden) på hovedstød tror jeg nok. så jeg satser ikke super meget på dødbolde i min taktik men de kommer bare af sig selv da mine kanter og wingbacks er udmærket til dødbold og indlæg.

Kim89
1171 indlæg.
d. 20. februar 2014

Mange tak Denner, det vil jeg prøve om det hjælper :-)

Kontakt | Copyright 2003-2019 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca