Login
Glemt password Opret bruger

FM 2010

Kategori: Off Topic

Jonas
4077 indlæg.
d. 12/10/09 16:54

Er der andre end mig der for længst har bestilt den nye FM 2010 og bare sidder og venter på at det skal dumpe ind af postkassen..

Jeg har længe spillet Manager spil og har aldrig fundet noget utroligt interessant ved det og jeg glæder mig som et lille barn til det nye udkommer..

Som en rigtig Roma fan spiller jeg altid med Roma og jeg glæder mig til at se hvordan det står til med holdet i år.. Og så bliver det mig og ikke Ranieri der skal erstatte Spalletti - det bliver selvfølgelig meget sjovt.. Bliver spændende at se hvor mange transferpenge jeg får at gøre godt med.. Det største minus ved dette års spil er at jeg må undvære Aquilani, som især i 2009 udgaven var et stjerne på mit Roma hold..

Men det bliver uden tvivl en udfordring at spille med Roma - så jeg glæder mig!

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 12. oktober 2009

Jeg ville ønske at det ville komme ind af min brevsprække, men jeg har desværre ikke pengene til at købe det endnu, så jeg må vente lidt og nøjes med mit 09 indtil da.. hvilket egentlig også er fint nok.

Bliver helt sikkert spændende - lader til at være en hel del forbedringer i det nye. Glæder mig også til at se Roma og hvordan deres økonomi ser ud! Og så skal jeg også have et kig på FCK og Tottenham :-)

Jonas
4077 indlæg.
d. 31. oktober 2009

Så kom FM spiller og jeg er i fulg gang.. Lige nu klare jeg den bedre end Ranieri :-) ligger på en anden plads af point med Inter, 21 efter 10 kampe, 6 sejre, 3 uafgjort og et nederlag.. Så er jeg det hold der har lukkket færrest mål ind, blot 4 er det blevet til..

Så det er sku dejligt nok.. Har ingen penge at handle for - så solgte Cassetti for 26 mio til Torini og har lejet Suazo i Inter, samt har jeg lejet Yalqin (ungt tysk talent) i Køln, med mulighed for køb.. Derudover har jeg sikret mig Alejandro Dominguez i Rubin Kazan, han kommer til december, så det ser fonuftigt ud..

I Europa League er jeg i gruppe med FCK, Olympiakos og Maribor, og er kvalificeret videre efter 4 kampen.. Tabte noget overraskende 3-2 til FCK :-/

Spiller en 4-3-2-1 der fungere rigtig godt;
Doni; Motta, Juan, Mexes, Riise; De Rossi, Brighi, Pizarro; Vucinic, Taddei; Totti

De Rossi er den defensive midt, mens Brighi er boldvindende og fungere som support spiller, mens Pizarro er mere offensiv.. Vucinic er rigtig god på venstrekanten, mens Taddei er meget bedre i virkeligheden på højre.. Totti har scoret 7 mål i Serie A..

[Rettet af: Jonas - 31/10/09 - 17:46]

Von_Goal
44 indlæg.
d. 31. oktober 2009

hvorfor sælger du ikke taddei?? Man plejer at kunne få omkring 50 mio for ham?? Også køber marquinhos fra palmeiras??

[Rettet af: von_goal - 31/10/09 - 18:47]

Stigtotti
265 indlæg.
d. 31. oktober 2009

'har også købt det, men desværre virker det ikke over steam, men kun i offline-mode og med cd i, men vil gå i gang nu, da j-dag spulerede min fm-aften :D

Kelevra
1091 indlæg.
d. 31. oktober 2009

Har solgt Vucinic til Man U for 160mio + 25% af næste salg.
Så har jeg hentet Junior Stanislas fra West Ham på lejekontrakt, bruger ham som offensiv højre midt. (Så taddei er uden for min trup)

4-3-3. Har indtil videre spillet 7 Serie A kampe og har vundet alle. Målforskel +12. :D Og har ikke tabt en kamp i Euro Cup endnu heller.

KoldingFC
371 indlæg.
d. 01. november 2009

Kelevra

Hvor mange gange har du taget dem om :D ?

Kelevra
1091 indlæg.
d. 01. november 2009

Kampene? Ingen, har bare været til grin heldig. :D
Vandt f.eks. mod Juventus fordi Buffon var gået ud med bolden, spillet den til chiellini, som så fordi mine spillere pressede ville spille den tilbage til Buffon, han sparkede den så mod mål og så kunne Buffon ikke nå tilbage. :D

[Rettet af: Kelevra - 01/11/09 - 12:32]

Jonas
4077 indlæg.
d. 01. november 2009

Held er også en vigtig faktor :) hehe.. Man U forhørte sig også om Vuci, men ville alligevel ikke kæbe ham, da jeg tilbød ham for 180 mio.

Taddei gør det overraskende godt på mit hold, bryder mig ikke om ham i virkeligheden, men FM er altså ikke kun følelser - dog har jeg solgt Cassetti!

Men det ku være jeg sku kigge på Stanislas ;)

Kelevra
1091 indlæg.
d. 01. november 2009

Jeg er yderst tilfreds med Stanislas! Plus han er ung så han kan kun blive bedre

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 04. november 2009

Så er sæsonstart lige om hjørnet og til trods for at Doni, Mexes, Cicinho, Perrotta og Totti har været skadet hele forsæsonen, har det været lutter sejre samt en 7-1 sejr over Falkirk i kvalen til Euro League. Ganske godkendt, selvom det hårde program først starter nu.

På transfersiden har jeg satset på at få ordnet økonomien og derfor er Cassetti røget til Parma (26 mil) Taddei til Porto (55 mil) og Tonetto til Palermo (9,75 mil). Så har jeg hentet et fremtidsperspektiv i den spanske offensiv, Keko fra Atletico til en pris på 850k.

Spiller en 4-2-3-1 formation med Menez på venstrekanten og Goober/Cerci på højre. Bappen/Totti agere offensiv midt, med Totti som Trequartista. Greco har også været ret imponerende i forsæsonen så han får også chancen af og til. Vucinic/Okaka på toppen. Ikke nogle særlige ændringer i forhold til resten holdet rent defensivt.

Bliver sku spændende at se hvordan det kommer til at gå i Serie A - målet er europæisk bold næste sæson og få ordnet økonomien.

Jonas
4077 indlæg.
d. 10. november 2009

SÅ sluttede den første sæson, men en noget skuffende 6. plads i Serie A, efter en god start hvor vi længe var med i kampen.. I slutning smed vi nogle dumme point mod mindre hold, som afgjorde det.. Men taget i betragtning af det spil vi viser i øjeblikket, må det siges at være ok. Juventus vandt noget overraskende ligaen med 10 point flere end Roma..

Tilgengæld hev vi sejren hjem i Europa League - hvilket jeg er meget glad for :D Jeg vandt gruppen med 15 point, hvorefter jeg på vejen mod pokalen slog, Zenit Sankt Petersborg, Standard Liege, Everton, Aletico Madrid og i finalen Stuttgart.. Så det var fantastisk..

Coppa Italien er ikke værd at nævne, da jeg tabte kvartfinalen til Juventus..

Jeg købte ikke nogle spiller op til sæsonen, derfor skal der ske lidt i dette transfervindue, hvor jeg har været utrolig aktiv.. Meget overraskende blev der sat 300 mio. til indkøb, hvilket Europa League sejren nok havde indflydelse på..

På baggrund af mine dumme pointtab mod mindre hold, valgte jeg at ændre taktik, fra en 4-5-1, som ikke var offensiv nok, til en 4-1-2-1-2, hvor især jeg har stor forventninger til Alejandro Dominguez, som jeg fik på fri transfer i december måned..

Købt;
Silviu Jung (7 mio.) ny reservemålmand, måske kommende første, stort potentiele.
Filipe (7 mio.) Super handel, en seriøs kandidat til venstrebacken og en konkurrent til Riise.
Burdisso (fri) Bredde til midterforsvaret
Sharner (fri) det samme.
Moutinho (115 mio.) Kommende superstjerne, har allerede vist sin klasse
Milevskyi (80 mio.) Nye super angriber, som jeg har stor tiltro til - måske ham der skal afløse Totti i angrebet.
Defour (107) Endnu en klasse midtbanespiller, som har en stor fremtid foran sig.
Vargas (12 mio) Ung mexicaner - kommende stjerneangriber
+ en del unge italienske spillere.

Ud:
Antunes (12 mio) overflødig - med ankomsten af Filipe
Tonetto (fri) det samme
Faty (14 mio.) alt får dårlig og med to nye midtbanespillere er han ikke i nærheden af en førsteholdsplads.
Artur (20 mio) er ikke i nærheden af Doni, samt den nye målmand har langt større potentiele
J. Sergio (fri) Det samme
Loria (fri) behøver vel ikke beskrives?
Guberti (77.5 mio.) Blev overflødig da jeg skiftede til en formation uden fløje. Vidste ikke noget den tidligere sæson.

Så det er en større omveltning, men en jeg ser som nødvendig for at kunne være med helt fremme i kampen om Serie A titlen. Sæsonen er da også startet godt da jeg slog Real Madrid 3-2 i Super Cuppen.

Mit førstehold ser sådan ud; Doni; Motta; Mexes; Juan/Burdisso; Riise/Filipe; De Rossi; Moutino, Pizarro/Defour; Dominguez; Vucinic/Milevskiy, Totti.

sebbews
264 indlæg.
d. 11. november 2009

køb milos krasic (cska moskva) han gør det vildt for mit roma hold

AndersRoma
831 indlæg.
d. 11. november 2009

Med mit At. Madrid hold har jeg valgt at købe Kalou fra Chelsea for bare 30 millioner danske og Van der Vaart fra Real Madrid til 73 millioner, sidst men ikke mindst det italienske stor talent Santon. Ud gik Maxi og Reyes først nævnte smuttede til købe klubben City menes Reyes kom til Lazio.

Mine helt store profiler er Forlan & Aguero, Forlan har opnået hele to gange at få et 10 tal... Er dog stadig først lige begyndt og ligger på en solid første plads efter 3 sejre og én uafgjort.

[Rettet af: andersroma - 11/11/09 - 22:55]

AndersRoma
831 indlæg.
d. 12. november 2009

Købt Malouda og Akinfeev - fik 200 millioner ekstra af klubben. Ligger nr. 1 i spanien og har ikke tabt og kun spillet 3 uafgjort (Real, Sevilla og Villareal) i CL vandt jeg meget overraskende min gruppe, startede med at tabte til Man U, derefter slog jeg Slavia Prag 3-1, Juve 4-2 ude og 3-0 hjemme også har jeg lige slået man u 2-1 ude...

Nogen som har nogen evt. unge transfarmål? kigger selv meget på Neymar

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 12. november 2009

Har startet en karriere med FCK og det går mildest talt fantastisk! Efter en utrolig svag start har jeg erobret 1. pladsen efter en STIME af sejrer. Gruppespillet i Champions League blev en spændende oplevelse. I gruppe med Man utd, Fiorentina og Sporting CP, sluttede de de to førstenævnte på de to øverste pladser, imens jeg måtte nøjes med 4. pladsen á point med Sporting (7 point!). Det blev til sejrer over både Man Utd og Sporting samt en uafgjort mod Viola.

Tja, ved ikke hvor god han bliver, men Thomas Delaney bliver jagtet af Shaktar, Sporting CP, Chelsea, Real Madrid, Milan og Marseille, så lidt potentiale må der da være ;-)

II-Capitano
321 indlæg.
d. 26. november 2009

Mit Roma-hold består sådan her efter 2 sæson.

Vucinic solgte ham for 300 mio. Til Man.Utd.

Brighi fik jeg 120 mio. for, og ham købte Chelsea.

Så har jeg købt, nok spillets største talent, VERRATTI fra PESCARA, Han er vild.. :D

Cardozo har jeg også hentet i den portugisiske liga, han bomber vild meget.

Har købt mange unge og gode talenter, men R.V.D Vaart, er også en spiler man bør og købe hvis man er et hold som Roma.. ;) Roma flag

AndersRoma
831 indlæg.
d. 26. november 2009

Hvor wack kan det være? Da jeg var Roma ville Man U have Vuci og sagde de kunne få ham for 200 mio også takkede de nej? Hvordan kan du få 300 for ham?
Og Brighi ":O"

Jonas
4077 indlæg.
d. 26. november 2009

Vucinic får 300 mio.? det var vildt.. De ville ikke give mere end 150 mio for ham i mit spil.. og Brighi vil de ikke give mere end 55 mio. får, så det er to gode handler du har lavet.

Min anden sæson blev bedre i Serie A, da jeg med en tredje plads fik kvalificeret mit til CL.. Så holdet var igen med fremme hvor de hørte hjemme. i Europa League blev succen dog ikke lige så stor, som året før hvor jeg vandt. Jeg tabte i semifinalen til Aston Villa, som vandt.

Efter en forlængelse er jeg klar til tredje sæson i klubben og denne gang bliver der virkelig satset. Vi skal være titeludfordre og visse os i CL.. Derfor blev der handlet dyrt ind. Med et transferbudget på omkring 550 mio, skulle der handles.

Jeg fik købt Rene Adler for 200 mio, virkelig en klassemålmand som betød utrolig meget for mit hold.
Derudover blev Sidnei og Azpilicueta hentet til forsvar, to unge spillere, så fremtiden ser positiv ud.
Derudover blev Filip Melo hentet tilbage til Serie A, efter en tide i Sevillia, og han har virkelig været god på midtbane, også som erstatning for De Rossi, som får alt for mange kort.
I vinter pausen blev Courcuff hentet for 355 mio - klassekøb, han blev afgørende for sæsonen!

Det blev en skuffende CL, hvor jeg var uheldig og kom i gruppe med Man. City, Shaktar Donetsk og Al. Madrid, jeg blev sidst i gruppen og holdet fungerede ik rigtig i Europa.

Men jeg vandt Serie A med et pænt forspring ned til Juve på anden pladsen :D Gourcuff viste virkelig klasse og i de vigtige kampe var han forskellen og han bliver helt sikkert alle pengene værd. En 4-1 sejr over Lazio og en 3-1 sejr over Milan var med til at give holdet sejren.

Totti er ved at falde af på den og Vucinic er for svingende, Milevskiy har vist sig som en rigtig god indskifter, men ser ham ikke som god nok til at spille hver gang. Vargas er fremtidens mand i angrebet (vidunderdreng), men min mål på transfermarkedet må være en stjerneangriber.. Og næste sæsons mål må være oprejsning i CL og mindst en kvartfinaleplads, mens titlen skal forsvares! Criscito er allerede hentet i Juve og han bliver bare stjerne - tjek ham..

Skytt0
1151 indlæg.
d. 05. december 2009

nogen der ved hvor man kan læse lidt om spillet? har prøvet at kigge på fifa-manager.com men synes ikke rigtig der står så meget om selve spillet

Jonas
4077 indlæg.
d. 05. december 2009

Nu snakker vi jo om Football Manager, så hvis det er det du snakker om, kan du finde mere info her: http://www.footballmanager.com/

Skytt0
1151 indlæg.
d. 06. december 2009

nå for søren...troede det var fifa manager i snakkede om... og tak

Kontakt | Copyright 2003-2019 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca