Login
Glemt password Opret bruger

Venstreorienterede/højreorienterede fodboldklubber

Kategori: Off Topic

A.T
111 indlæg.
d. 24/09/12 19:08

Er der en liste over klubber's ultras(Europa, men måske også i resten af verden) som er venstreorienterede og højreorienterede, eller som står for en af de 2 ideologier? I kan skrive dem ned her.

Dem jeg selv kender.

Venstreorienterede:

St. Pauli
Livorno
Celtic

Højreorienterede:

Lazio
Hansa Rostock
Hellas Verona

asromadk
3083 indlæg.
d. 24. september 2012

Pas på med, at du ikke deler verden op i sort-hvid.

Kim89
1171 indlæg.
d. 24. september 2012

Jeg så en en gang for længe siden hvor Roma var til venstre :-) sammen med bland andre CSKA Moskva.
Til højre ligger klubber som Zenit, Rangers (desvære) også en række andre klubber over fra øst europa.

Giallorossi
372 indlæg.
d. 24. september 2012

Som nævnt er det svært at dele verden op i sort og hvid.

Mig bekendt er det mest åbenlyse eksempel på et udtrykt politisk tilhørsforhold Livorno.
- Der er selvfølgelig undtagelser i alle fan-grupperinger.

Neivelt
19 indlæg.
d. 25. september 2012

Hvad med de hvi'e til højre?
Udover det kan hold som Marseille og Hammarby vist klart siges at ligge til venstre.
Mest udtalt var det måske i gamle dage mellem Torino (FIAT-arbejderne) og Juventus (FIAT-arbejderne). Genoa kan også siges at ligge til venstre med Sampdoria til højre.
Generelt tror jeg, at det er langt mindre opdelt end det har været tidligere, hvor det formentlig heller ikke var sort/hvidt.

NEMO
331 indlæg.
d. 25. september 2012

Den her tråd er farlig

NEMO
331 indlæg.
d. 25. september 2012

rettet

[Rettet af: NEMO - 25/09/12 - 01:52]

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. september 2012

Jo Agf er også til højre det har du ret i Neivelt. Eller de har ihvertfald en fan gruppe der er.

Giallorossi
372 indlæg.
d. 25. september 2012

Ja, AGF har en gruppe der er. Det har mange fodboldklubber. AGF i sig selv ligger sig ikke til højre. Jeg bor i Aarhus og min familie stammer herfra, at AGF er højre ville jeg ikke sige nej.

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. september 2012

Det har du nok ret i Giallorossi.

Så er spørgsmålet jo om der i virkeligheden findes højreorienterede klubber eller om de klubber vi mener er højreorienterede, har fået det rygte pga. den eller de fan grupper der er kendt for at være meget højreorienterede.

Jeg ved godt jeg lige har modsagt mig selv totalt både mht hvad jeg har skrevet i dette indlæg, men også i ældre indlæg, men wtf, vi har jo alle lov til at blive klogere :-)

Neivelt
19 indlæg.
d. 25. september 2012

Det med AGF var ment som en provokation. Jeg erkender, at det nok ikke fremgik videre klart.
Jeg synes dog, det er problematisk, at de som klub ikke tager ordentlig afstand fra det åbenlyse problem med White Pride.

Giallorossi
372 indlæg.
d. 25. september 2012

Jeg er ikke AGF fan, så ingen skade sket. :).

Det med at tage afstand er et svært spørgsmål - Ringer du og spørger AGF vil de jo sige at de tager afstand, så hvad gør man mere?

A.T
111 indlæg.
d. 26. september 2012

Fra wiki:

Since 2005, a group of migrant Livorno supporters resident in northern Europe have styled themselves Partigiani Livornesi Scandinavia (Livornian partisans of Scandinavia). A so-called "triangle of brotherhood" has developed between the most heavily supported left-wing fan clubs of Olympique de Marseille, Livorno, and AEK Athens, namely between Commando Ultras 84, Brigate Autonome Livornesi 99, and Original 21. Their connection is mostly an ideological one. They also have a connection with Adana Demirspor (Şimşekler), Celtic and Omonoia of Nicosia. The team's friendly game in September 2009 with Adana Demirspor created a leftist rally in the city of Adana, surprising everyone in Turkey.

Lucarelli lavede også tit den hævede knytnæve hver gang han scorede, som er et symbol for kommunisme.

Hulio
85 indlæg.
d. 26. september 2012

Spot on Kim89 giver dig fuldstændig ret i dit sidste indlæg :)
Roma er der desværre også højre orienteret ultras... og sådan er der i mange klubber fraktioner til begge sider.

1

Kontakt | Copyright 2003-2019 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca