Login
Glemt password Opret bruger

Er Roma din eneste kærlighed?

Kategori: Off Topic

mexes
1753 indlæg.
d. 06/09/12 22:25

Efter mange forskellige interessante forums tråde her på siden, med tilsvarende interessante svar, er jeg blevet nysgerrig omkring hvor I hver især står, mht. relation til klub(ber). Især tråden om spillere, som vi godt kan lide, som kim89 lavede fangede mig. Jeg lagde mærke til, at flere brugere, som var med i debatten nærmest havde et halvt hold med spillere fra samme klub. Derfor spørger jeg rundt for at høre, om Roma er jeres eneste "kærlighed" eller I også har andre klubber, som I holder med - måske endda lige så meget som Roma?? (Ved godt lignende tråde har været oppe, men jeg oprettede lige en ny)

Personligt er det kun Roma, som "ejer" mit hjerte. Der vil ikke være nogen som helst kamp, som jeg ikke vil håbe, at Roma vil vinde. Jeg har altid synes, at dem på bold.dk, som havde en liste med "prioriterede rækkefølge" med 5-6 hold har været, ja, nærmest ynkelige. Dermed ikke sagt, at man ikke kan have et favorit hold i f.eks. England eller Spanien. Men at være decideret fan af flere hold, har jeg svært ved at sætte mig ind i.

Dog må jeg sige, at jeg følger Silkeborg herhjemme ofte på stadion. Jeg er født og opvokset i byen og da min far ydermere er en del af staben, så håber jeg selvfølgelig også, at de vinder (Hvilket de så ikke rigtig gør;-)) Men jeg er dog ikke i tvivl om, at hvis Roma mødte SIF, så vil jeg ALTID holde med Roma.

Ingen over, ved siden af eller tæt på
Kun decideret fan af Roma!

Hvad med jer? Er Romas jeres eneste ene eller deles jeres loyalitet af flere klubber?

[Rettet af: mexes - 06/09/12 - 22:27]

Kim89
1171 indlæg.
d. 06. september 2012

Mit hjerte tilhøre Roma og kun Roma.

Dog har jeg det sådan at der jo er nogle klubber jeg helst ser vinde end andre. i de andre store ligaer.
Bayern i tyskland, Man United i england, Atletico Madrid/Deportivo i spanien også vidre. Men Roma er den er den eneste klub hvor jeg gør alt hvad jeg kan for at følge hver kamp, den eneste klub jeg tjækker nyheder om flere gange om dagen og den eneste klub, der giver mig enten varme eller smerte i hjertet når vi spiller.

NEMO
331 indlæg.
d. 06. september 2012

Roma Roma Roma
core de 'sta Citta
unico grande amore
de tanta e tanta gente
che fai sospira

Jeg krydser altid fingre for at Irland og Danmark som nationer klarer sig godt!
Som lille dreng var jeg fascineret af Real Madrid, min far holdte af dem.
Den måde Barcelona har spillet og de kombinationer af spillere de har haft, er jo unægteligt imponerende, men hold da op hvor jeg ikke bryder mig om deres fans især og klubben som helhed.
Ajax er altid spændende pga deres talent udvikling.

Jeg kunne sikkert finde flere positive ting frem ved klubber osv, men for at svare på spørgsmålet ; i DEN grad ja, Roma er mit ENESTE hold!!!!!!!!!

mexes
1753 indlæg.
d. 06. september 2012

#Kim, hvorfor ser du helst Bayern og United vinde deres respektive ligaer? :-)
For at være ærlig, så er United nok den klub, om jeg ubetinget mindst kan lide - og Bayern er for den sags skyld også en klub, som jeg ikke bryder mig om! :P

#NEMO,
Irland?? :P Var alligvel lidt specielt?

NEMO
331 indlæg.
d. 06. september 2012

Hey Mexes!
Klap på skulderen for en spændende tråd! :)

Ja jeg elsker Irland af flere grunde. De er forblevet deres egne, trods en historie der har villet dem alt andet. Folket er fantastisk, stolte, ihærdige og deres kultur ; musikere, forfattere, digtere formår at videregive en tusind-år gammel historie den dag i dag. Åbensindet, dog konservativ. De består som Katolske. Kærligheden til naturen. Sentimentale, men barske.
Jeg holder af dem :)

2

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. september 2012

Mexes. Bayern er fordi jeg syntes de spiller godt og United fordi det var det første fodbold hold jeg lærte at kende :-) også fordi at jeg ikke kan fordrage konkurenterne til de hold :-) også spiller de i rødt :D

Lamela
1793 indlæg.
d. 07. september 2012

Til dem, som har erklæret kærligheden til Roma, så kig forbi denne blog. Www.chiesaditotti.com?

Alt for geniale indlæg, der bliver lagt ud der . :)

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. september 2012

Rigtig fedt link Lamela, det burde du reklamere noget mere for, eventuelt på facebook siden, fordi det er simpelthen genialt :D

"The Mexes award: Osvaldo. The guy has seen more red in 28 Roma games than hundred woman having their periods in one room (at the same time)" konge sammenligning :D

Wør3n
306 indlæg.
d. 07. september 2012

Roma får en større og større plads i mit hjerte. Det er faktisk den klub jeg følger tættest nu. Så har jeg to andre hold, som jeg også holder meget af. Brøndby og Everton.
Lad os starte med Roma-romancen. Den opstod på en studietur til Rom i '08, hvor vi var inde og se en kamp mellem Roma og Fiorentina. Indtil da havde Italiensk fodbold ikke sagt mig det store. Men den dedikation og kærlighed som tilskuerne sendte spillerne fangede mig fuldstændig. Og siden hen har jeg fulgt klubben tæt.

I Danmark har det altid og er stadig Brøndby. Ser en del kampe, men er ikke særlig aktiv længere, da Roma fylder mere og mere. (Og så ser Roma's fremtid liiiiiidt lysere ud end Brøndbys, selvom det ALDRIG må få indflydelse på ens valg af favorithold).

Og så er der Everton i England, som jeg synes har nogen verdensklassefans. Der er altid en super stemning på Goodison og får tit gåsehud når jeg ser deres kampe på tv. Jeg vil virkelig gerne på Goodison en dag.

Ellers håber jeg det bedste for de danskere der spiller i udenlandske klubber. For vores landshold er en lækker ting. Elsker at se landskampe :)

vulvasker
71 indlæg.
d. 07. september 2012

Jeg forstår jer ikke???

Min rækkefølge er:
Roma
Real Madrid
Manchester
Bayern
Lyon
FCK
Barca
Chelsea

Måske er Lyon over Bayern.
Hvad er der i vejen med at være fan af flere hold??

mexes
1753 indlæg.
d. 07. september 2012

Jeg er helt klart også på den med de danske spillere i udlandet! F.eks. synes jeg, at Daniel Agger er en af de mest sympatiske - og bedste - spillere i verden. Jeg holder dog på ingen måde med f.eks. Liverpool og synes det er hamrende morsomt, når de hele tiden taber. :-)

Lupi Junior
208 indlæg.
d. 07. september 2012

I udlandet er der ingen andre, har da en favorit i de store ligaer, men ingen klubber jeg som sådan er fan af. Der er kun Roma i min optik.

Dog må jeg sige at nærmer mig at være lige så stor FCK fan, og kommer i Parken hver gang der spilles bold på hjemmebane, og har gjort det rigtig mange år efterhånden. Ville ikke undvære det at komme på stadion, og derfor er min tilknytning til FCK nok også blevet så stor. En lille drøm er dog at flytte til Rom en dag, og i stedet besøge det nye Stadion ved Tor di Valle hveranden weekenden og i midtuden når den står på Champions League :)

[Rettet af: Lupi Junior - 07/09/12 - 13:33]

mexes
1753 indlæg.
d. 07. september 2012

#Vulvasker

Det er jo ikke noget i vejen med at være fan er flere hold, jeg personlig forstår det bare ikke. Jeg kan ikke se hvordan man kan stille det op - f.eks. i en lang prioritering - som du kan gøre.
Jeg kan også se, at du har flere hold i samme ligaer, hvilket jeg slet ikke kan forstå - men det er selvfølgelig fair nok.

Men f.eks. at have Barca og Real i samme række (bruger bare dit eksempel) det virker især skørt for mig. for er en del af at være fan af en af de to hold ikke, at man netop ikke kan lide det andet hold? Ligesom man næsten kan sige, at en del af det at være roma fan er, at man ikke kan lide Lazio.

Men hvad gør man så, når ens favorit hold mødes internt? Hvem holder man med? #Vulvasker du har så tilsyneladende kunne afklare hvem du holder med frem for hvem, men i mine øjne, så virker det altså bare lidt mærkeligt :-)

En anden måde jeg måske kan forklarer min holdning er igennem tattoofænomenet.
(Jeg har ikke nogen Roma tattoo nej) Man ser ofte fans få deres klub tatoveret på kroppen - men kan man så også få 5 forskellige klublogoer på kroppen?

1

mexes
1753 indlæg.
d. 07. september 2012

#Lupi Junior

Hvem skulle det være, hvis Roma mødte FCK i Champions League? :D
Btw. jeg synes at Cornelius er så awesome!! :D

Lupi Junior
208 indlæg.
d. 07. september 2012

#Mexes

Jamen det ville være svært for mig at vælge, vil jeg sige. I parken ville det nok være med FCK farverne på, men tror jeg ville håbe på samlet avanchement til Roma, da de ville have en større chance for at nå langt i turneringen. ved ikke om det giver mening..

Og ja det er så konge, at han har grebet chancen. Virkelig fortjent at han er udtaget til landsholdet. Mener dog ikke han er klar, men bare det at han kommer ind og smager til det, det er helt genialt. Krydser bare fingre for, at han ikke løber ind i en dum skade.

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 07. september 2012

Jeg følger FCK tæt og har gjort det i mange år. Det er den eneste klub udover Roma, som jeg vil kalde mig fan af.

Jeg har en stor respekt for Real Madrid og ser ofte deres kampe, men decideret fan er jeg ikke.

Xedem
551 indlæg.
d. 07. september 2012

FCK og Roma. Længere er den ikke!

Dog ønsker jeg at Arsenal bliver mere succesrige, da jeg altid godt har kunne lide dem :-)
(Glemmer aldrig the invincibles)

Basnandez
157 indlæg.
d. 07. september 2012

Jeg holder med hold fra forskellige ligaer.
I Italien er det Roma
I Danmark er det FCK
I England er det Newcastle
I Spanien er det Barcelona

Kasper Hørlyck
163 indlæg.
d. 07. september 2012

Kun AS ROMA, intet at diskuterer der...

Roma banner

Roma flag

Skål!

2

Kasper Hørlyck
163 indlæg.
d. 07. september 2012

#Vulvasker

- Hold nu op.. Du er jo ikke "fan" af alle de hold der.. Fair nok, du er måske tilhænger, og følger dem på tv, men fan nej!

Ellers er du jo bare plastik fan, hvis du mener du er fan af alle dem ;-)

Basnandez
157 indlæg.
d. 07. september 2012

Tror nok Vulvasker følger dem. Ellers noget mærkeligt at han er fan af Barca og Real Madrid.

Denner
432 indlæg.
d. 07. september 2012

Er kun fan af Roma.

men holder da af andre hold her i blandt:
Chelsea
Brønshøj
Fck
Real Madrid
og så har jeg lagt mærke til at Brøndby er begyndt at snige sig ind.
var på stadion med nogle af mine venner her for noget tid siden, og jeg blev ganske enkelt overasket over deres fan kultur.

Er dog ikke fan af nogle af de her hold jeg har nævnt.
Sympatisere også altid for tidligere stor hold som deportivo. kan godt lide deres historie, det er ofte det der imponere mig. ligesom med den lykkelige historie om dortmund, den kan man jo ikke overse.
det er jo præcis det der er så awesome ved fodbold, at der er så mange mennesker der bliver rørt af det.

Så ja Roma er min eneste kærlighed!

FORZA ROMA!

[Rettet af: denner - 10/09/12 - 18:39]

Rasmus
161 indlæg.
d. 07. september 2012

Jeg har 2 hold. Roma, som klart fylder mest, og så OB som jeg følger herhjemme, det er dog ikke nær så passioneret som tidligere, da jeg ikke er bosat i Odense længere, men jeg voksede op i Odense, og på den måde kom det ligesom med. :)

@Mexes
Jeg har det præcis på samme måde som dig, med hensyn til signaturer som lyder: Italien: Blablabla, Spanien: Blablabla, osv...
De folk har måske bare så meget kærlighed inde i sig, at 1 klub ikke kan gøre det. ;)

Neivelt
19 indlæg.
d. 10. september 2012

Roma af uforklarlige og Brønshøj af lokalpatriotiske årsager.
Jeg er stor fan af begge hold og får svært ved at vælge side, når de snart mødes i Champions League-finalen.
I England fulgte jeg Leeds engang, men det gik lidt i stå efter deres nedrykninger. De er dog en favorit at spille med i Football Manager. Sympatiserer også med Esbjerg. Jeg vil dog ikke kalde mig fan af de hold.
Som man kan se, er det af en eller anden grund hold med begrænset succes, der tiltrækker mig.

Og så er der en laaaaaaang liste af hold, jeg ikke kan snuppe.

bobo
79 indlæg.
d. 10. september 2012

Roma er den eneste klub jeg holder med.
der er slef nogle hold jeg bedre kan lide end andre.
efter roma er der nogle hold jeg synes er grinern

1. GAIS
2. Ølstykke
3. maccabi Haifa
4. Start
5. Esbjerg
6. fremad amager
7. hammerkammeraterne (hamkam)
8. OB

holder også med Italien og lidt Danmark, selvom de ikke er, hvad de har været

Koch
832 indlæg.
d. 10. september 2012

Roma og FC Nordsjælland er de to hold, som jeg holder med.
Roma fordi jeg fik en Roma trøje med Batistuta på ryggen da jeg var lille, og har holdt med dem lige siden, og FCN fordi jeg har boet i Farum i 15 år.

Skulle de to hold mødes ville jeg dog holde med Roma, og jeg sidder også altid med en anden fornemmelse når Roma spiller end når FCN spiller. Det er en speciel følelse, som jeg ikke rigtig kan beskrive.

tdj89
837 indlæg.
d. 10. september 2012

FCK
Roma
Lille smule Barcelona

Og angående hvem jeg holder med hvis de skulle mødes. Så har jeg det sådan, at jeg holder med dem der har mest brug for sejren. Så hvis Roma fx ligger nr 1 i CL gruppe med FCK, og de er sikret kvali, så holder jeg med FCK :)

Lupi10
72 indlæg.
d. 11. september 2012

"......også spiller de i rødt :D" er du autist, kim89 eller lider du af tvangstanker?

Kim89
1171 indlæg.
d. 11. september 2012

Lupi10

Nixen jeg ser bare skide godt ud i rødt tøj 8-)

1

mexes
1753 indlæg.
d. 11. september 2012

Hahaha :D
Det mest afgørende inden for klubloyalitet!

NEMO
331 indlæg.
d. 13. september 2012

Tilgiv mig at jeg går fuldstændig "offtopic"...
Men hvis vi er nogen her, der virkelig elsker ROMA, så få kuldegysninger med mig!
FORZA FORZA FORZA FORZA!!!!!! ROMA OVER ALLE!
http://www.youtube.com/watch?v=8BfzNNwHXVQ

A.T
111 indlæg.
d. 20. september 2012

Er det da underligt at holde med en klub pga en farve?

Der er mange der holder med FCK/AGF - Real - Tottenham.

Brøndby - Dortmund.

Juventus - Newcastle.

1

mexes
1753 indlæg.
d. 20. september 2012

Men alle herinde vil jo også holde med Roma, selvom de skiftede til at spille i blåt.
Derfor er der vel ingen der reelt set holder med en klub pga deres trøjefarve.

1

Lamela
1793 indlæg.
d. 20. september 2012

Må erklære mig enig med Mexes her.

bobo
79 indlæg.
d. 20. september 2012

enig, men jeg blev fx roma-fan da jeg var ca. 7 pga. den dejlige farve :)

A.T
111 indlæg.
d. 20. september 2012

Selvfølgelig vil man stadig holde med dem, men tror du ikke at folk ville være rasende hvis de skiftede farve. Roma's farver er jo klubbens identitet.

Roma er nok den eneste klub i Europa med Giallorossi-farver.

mexes
1753 indlæg.
d. 20. september 2012

Selvfølgelig vil man stadig holde med dem

Du svarede selv på, hvad det handlede om. Spørgsmålet var ikke om man vil blive glad for det eller ej.

Kontakt | Copyright 2003-2019 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca