Login
Glemt password Opret bruger

Tattoo?

Kategori: Off Topic

Rytter
80 indlæg.
d. 31/07/12 22:00

Hej alle dejlige Roma fans!

Jeg har valgt at oprette den her tråd, fordi jeg er meget, meget interesseret i at få lavet en tattoo, og jeg har besluttet mig for at den skal have noget at gøre med Roma, som er min yndlings klub, som jeg har fulgt i mange år.

Men jeg står i den situation at jeg ikke aner, hvordan filan den skal se ud? Har tænkt meget på om AS Roma logo, skal på mit bryst, men jeg er meget i tvivl. Også tænkte jeg på om i drenge måske havde en god ide hvordan en tattoo vedrørende Roma skulle se ud.

Er åben overfor alle forslag omkring en Roma tattoo.

Mvh. Nikolaj

Kim89
1171 indlæg.
d. 31. juli 2012

Jeg syntes da din egen ide, med Roma logoet på brystet lyder som en god ide :-) Måske ikke lige det rigtige roma logo, men det alternative, det hvor man kun kan se ulvens hovede, det tror jeg kunne laves rigtig flot :-)

1

Rytter
80 indlæg.
d. 31. juli 2012

Ja, det var også det jeg havde tænkt på!
Tak for hurtig respons

1

Andreas
787 indlæg.
d. 31. juli 2012

Emnet er oppe og vende med jævne mellemrum. Her er en anden tråd med lidt idéer: Link

Rytter
80 indlæg.
d. 31. juli 2012

Tak skal du have Andreas, havde ikke lige set den ;)

Voller
6 indlæg.
d. 13. august 2012

Jeg fik lavet roma logoet på venstre overarm cxa 8 x 12 cm. Har haft det i 2 år og er den eneste tattoo jeg har. Er stadig rigtig glad for den. God fornøjelse. Kasper

napstah
136 indlæg.
d. 30. august 2012

Håber det okay jeg lige stjæler din tråd.

Er igang med det helt store projekt på min venstre arm, med starten på skulderen som bliver en roma tattoo med noget logo af en art, og resten af armen skal ligesom være i det romerske tema, med noget gladiator, spartan, collosseum, osv

Jeg skal bruge nogle "citater", som kun bliver brugt i Rom, om Roma. Noget i stil med Daje Roma, det bliver da kun brugt i Rom, gør det ikk?

Jeg har været STOR roma fan i mange år, har dog kun haft mulighed for at følge dem herhjemme, så aner ikk så meget om det jeg forspørger :)

Er der nogen der kan hjælpe med noget fed tekst, så ville jeg være glad!

Kim89
1171 indlæg.
d. 30. august 2012

I Stig Krøgers bog "forza Roma" står der 3 citater der muligvis kan bruges.

"Ti Amo" = jeg elsker dig

"Roma non si discute, si ama" = Roma diskutere man ikke, Roma elsker man.

"Finché morte non ci separi" = Indtil døden os skiller.

Nummer 1 og 3 der kan man jo selv tilføje noget Roma.

Jeg ved dog ikke om disse citater kun bruges omkring Roma, eller om andre klubber også bruger dem, med deres eget klub navn selvfølgelig, men jeg ved de stå omtalt i en rigtig god bog om Roma :-)

napstah
136 indlæg.
d. 30. august 2012

Mange tak for det kim89, det undersøger jeg nærmere.

Hvad med S.P.Q.R? Har det noget med selve AS Roma at gøre, eller bare det romerske folk?

Jeg har også et gammelt roma halstørklæde jeg fik af min lillebror hvor der står:

L´Impero Continua
ROMA
Caput Mundi

Nogen der ved hvad det betyder?

[Rettet af: napstah - 30/08/12 - 22:06]

Kim89
1171 indlæg.
d. 30. august 2012

Det var så lidt :-)

mht. S.P.Q.R så står det for Senatus Populusque Romanus "Senatet og det romerske folk" Så det har ikke direkte noget med AS Roma at gøre, men det har rigtig meget med byen at gøre og det står mange steder i byen.
Og da AS Roma vel er byens hold, så passer det jo godt til klubben uden direkte at være ment på den måde. Det er jo blevet brugt siden Romerrigets tid.

napstah
136 indlæg.
d. 30. august 2012

Ja okay, kan faktisk sagtens bruges. Der er alligevel også en del tattoos rundt omkring på nettet med SPQR.

Igen tak for du gider tage dig tid til at hjælpe:)

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 30. august 2012

Det var sørme så lidt, vi er her jo for at hjælpe hinanden :-)

ClausA
227 indlæg.
d. 30. august 2012

Hvad med en romersklegionær som bære et skjold hvorpå Romas ulve hoved er på..

napstah
136 indlæg.
d. 30. august 2012

Ikke et dårligt bud.

Tænker måske noget med en gladiator, med et skjold af romas logo. Men som sagt, hele armen skal dækkes, så alle bud er velkomne :D

Neivelt
19 indlæg.
d. 08. september 2012

Caput mundi betyder "Verdens hoved". Det er vist nok blevet brugt siden dengang, hvor det var sandt.
Noget lignende er pavemagtens traditionelle slogan "urbi et orbi", som betyder "for/af byen og verden". Urbs med stort U betyder ikke en hvilken som helst by, men kun byen over alle byer. Men nu ved jeg ikke, hvor vild du er med paven. Jeg fik på den anden side lov til at nørde lidt latin denne tømmermændsramte eftermiddag.
L'impero continua betyder "Imperiet fortsætter". En bedre oversættelse er engelsk "the Empire goes on"...
Jeg stopper nu.

2

napstah
136 indlæg.
d. 09. september 2012

Fantastisk! Mange mange tak, virkeligt brugbart :)

fckgr
39 indlæg.
d. 13. juni 2013

Er der nogle som kan hjælpe med at oversætte: LOYALTY IS FOREVER til Italiensk? :-)

Knudsen-rk
253 indlæg.
d. 14. juni 2013

Noget i stil med per sempre

Romano
4 indlæg.
d. 10. september 2013

Hvis jeg var dig, så ville jeg kun benytte et ulve-symbol, så det ikke bliver alt for fodboldrelateret. Men det vil stadig have en stærk sammenhæng.

Kontakt | Copyright 2003-2019 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca