Login
Glemt password Opret bruger

Serie A tråden 12/13

Kategori: Off Topic

Kim89
1171 indlæg.
d. 12/07/12 12:24

Denne her tråd kan lige som den gamle tråd bruges til at debattere Serie A generelt og ikke kun Roma :-)

Kim89
1171 indlæg.
d. 12. juli 2012

Og jeg starter lige selv med noget sjovt vi kan diskutere. Buffon som Juves nye nummer 10, hvad syntes i andre om den ide?

http://football-italia.net/21058/buffon-juve%E2%80%99s-new-no-10

Selv syntes jeg trøjen skal trækkes tilbage, for at vise respekt, men hvis den ikke bliver det, så ved jeg da ikke lige om det er Buffon der skal have den, men okay han er jo et ikon i klubben på næsten på højde med Del Piero, men det virker alligevel underligt at give nummer 10 til en målmand, i mine øjne :-)

Lokumspoet
94 indlæg.
d. 12. juli 2012

Jeg synes uden tvivl at 10'eren skal forblive aktiv. Derimod synes jeg ikke, at den nødvendigvis skal overtages allerede fra næste sæson. Hvis den skal, synes jeg Buffon er et godt bud, da han er den eneste potentielle aktive profil i klubben, der har nosser til det.

Men jeg synes man burde lægger den på hylden og vente på den næste Del... For han kommer jo en dag

mexes
1753 indlæg.
d. 12. juli 2012

Selvfølgelig skal 10-trøjen ALDRIG trækkes tilbage! Så sandelig heller ikke i Rom!
Det vil jo i fremtiden ende med, at man ikke benytter trøje nr. 1-30 fordi at tidligere storspillere har spillet.

Kim89
1171 indlæg.
d. 12. juli 2012

Nu er det jo heller ikke alle trøjer der bliver trukket tilbage, men jeg syntes det er iorden, at gøre det i speciele tilgælde som med Totti, Maldini. Man skal ikke bare gøre det ved stjerner, man skal kun gøre det ved one club men og dem bliver der jo færre og færre af. Men jeg syntes det er en god tradition, som kommer fra USA :-)

Men skal man blive ved med at bruge nummer 10 i Juventus, så syntes jeg også man skal vente, fordi at give den til Buffon virker lidt overdrevet, fordi en målmand jo ikke har ret meget med nummer 10 at gøre, men lige pt er han det bedste bud.

mexes
1753 indlæg.
d. 12. juli 2012

Jeg har så sandelig heller ikke sagt, at jeg synes Juves idé er god? Der er forskel på at trække trøjen tilbage eller det faktum, at ingen af klubbens spillere pt benytter sig af nummeret.

Kim89
1171 indlæg.
d. 12. juli 2012

Nej det har du heller ikke, og den var heller ikke myntet på dig det var mere generelt :-)

ja der er en forskel og et eller andet sted så syntes jeg at Milan har valgt at gøre det rigtige ved Maldinis nummer 3. den bliver kun taget i brug igen den dag en af hans sønner eventuelt sgu komme til at spille for klubben, den syns jeg er den rigtige måde at gøre det på, den er ikke trukket tilbage, men den bliver heller ikke bare lige taget i brug igen :-)

Thinggaard
94 indlæg.
d. 12. juli 2012

Er der nogen som ved hvornår Serie A starter op igen?

Hold op en bombe i AC Milan - eftersigende forsvinder både Silva og Zlatan til Paris..

Kim89
1171 indlæg.
d. 12. juli 2012

programmet bliver vist snart præsenteret, syntes jeg Jonas har skrevet, men lige hvornår det er kan jeg ikke huske. Men mon ikke selve ligaen begynder omkring september :-)

Jonas
4077 indlæg.
d. 12. juli 2012

Kampprogrammet offentliggøres d.26 juli og sæsonen starter sidste weekend i august ;)

1

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 13. juli 2012

I forhold til sidste år, er situationen med holdet den samme. Vi er ikke blevet dårligere end sidste år!! Og der var forventningerne om god fodbold og en god sæson generelt lidt større end jeg fornemmer den er i år. Sidste sæson var dog præget af utroligt meget usikkerhed, og lappeløsninger. I år er strategien meget mere klar, og vi har en træner der virker meget mere afklaret. Spillerne bliver købt ind efter hans filosofi. Jeg er derfor meget mere optimistisk med denne sæson i forhold til den sidste. Jeg tror vi kommer til at klare os markant bedre!

1

Wør3n
306 indlæg.
d. 14. juli 2012

Det rigtig nok, Don-Emilio. Og den vinkel har flere brugere (mig selv inklusiv) glemt at bruge. Glemmer konstant at transfervinduet er åbent 1½ måned endnu...
Hænger det sammen med alle de rygter der så længe har kørt, men at der sker ingenting!?!

Andreas
787 indlæg.
d. 17. juli 2012

Det er nok noget off topic, men dog kan det komme til at handle om Serie A - på sigt.

Jeg læst lige, at en række italienske banker har fået sænket deres kreditværdighed af Moody's Investor Service, som følge af den skrantende økonomi i landet. Blandt banker er UniCredit, som ejer 40% af det joint venture-selskab, der sammen med DiBennedetto LLC sidder på 67% af aktierne i AS Roma - og dermed også magten.
Hvis UniCredit for alvor kommer i problemer (konkurs, opkøp etc.), så får det formentlig konsekvenser for AS Roma - hvilke er nok svært at spå om, men det er sjældent godt når ejeren af en sportsklub går nedenom og hjem bare spørg AGK og Kasi-Jesper.

Artiklen på Politiken
Artiklen på Wall Street Journal (for nørderne)

[Rettet af: andreas - 17/07/12 - 09:42]

Andreas
787 indlæg.
d. 18. juli 2012

Et lille klip fra Lucio's Juve-debut

40 sekunder! Den kunne Heinze nok ikke have gjort meget bedre :)

mexes
1753 indlæg.
d. 18. juli 2012

Profilerne ryger godt nok væk fra Serie A denne sommer... Ibra, Thiago SIlva, Lavezzi, Veratti og Borini for at nævne nogen. Selvom Milans svækkelse (som i mine øjne slet ikke kan erstattes af andre spillere) er selvfølgelig godt for Roma, og chancerne i ligaen. Men det er skidt for ligaen - og også roma i sidste ende, at ligaen i sidste ende kan miste prestige, når der ikke er så mange kæmpe stjerner. Men for at se med de positive øjne, så er Milan nu til at spille med næste år!
Kun Juve ser jeg pt som værende favorit.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 19. juli 2012

Helt enig med Mexes. Juventus begynder at tegne sig som storfavoritten, og det er svært at se hvem der skal udfordre dem, som transfermarkedet går indtil nu. Tabet af Thiago Silva kommer til at gøre ondt på Milan, og deres hold mister i den grad en klasse med Ibrahimovic oveni. Inter er sammen med os i en opbygningsfase, og vi ved vel reelt ikke helt hvor vi og de står. Napoli kunne godt gå hen og blive en af de mest seriøse udfordere, men jeg tvivler lidt, da jeg syntes de ofte har seriøse downperioder. For ligaen og den internationale kvotient der skal give os den 4. CL plads tilbage er det virkelig slemt. Fra vores klubmæssige vinkel, er det godt, da kampen om CL-pladserne ser ud til at blive markant nemmere med svagere rivaler. Jeg glæder mig til at se kampene fra USA, da det vil give det første fingerpeg om hvordan vi står med Zeman som træner!

1

Wør3n
306 indlæg.
d. 19. juli 2012

Helt enig Don-Emilio! Juve ser virkelig stærke ud. Vi og Inter er i en opbygningsfase. Napoli er nærmest mere svingene end vi kan formå at være. Milan får ikke så gode spillere ind som de sendte ud. Silva og Zlatan kunne jo afgøre kampe for dem på egen hånd. Udinese sælger ALT og køber INTET. Fiorentina sender to gode spillere, især Behrami synes jeg er fremragende, til Napoli. Og Lazio leder bare efter en snor, så de kan holde styr på deres fugl.
Så konklusionen herfra må være, at Juventus er storfavoritter, mens sub-toppen er en kamp mellem 6 hold, som ingen ved hvor står (ikke engang dem selv).
Jeg glæder mig personligt meget til kampen mod Liverpool på onsdag, så jeg med egne øjne kan se hvor vi selv står pt.

mexes
1753 indlæg.
d. 19. juli 2012

Udinese har solgt mange ja, men de har nu også købt spillere ind! Især brasilianske.

Wør3n
306 indlæg.
d. 19. juli 2012

Ok. Lige der har jeg ikke være opmærksom nok :)

A.T
111 indlæg.
d. 19. juli 2012

2 ud af 3 CL pladserne er "up for grabs".

Juventus skal spille CL, det skulle de ikke sidste sæson.

Milan har nu penge til at forstærke holdet, de bliver nød til at hente en angriber.

Inter er i en opbygningsfase.

Kontakt | Copyright 2003-2019 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca