Login
Glemt password Opret bruger

EURO 2012

Kategori: Off Topic

Andreas
787 indlæg.
d. 06/06/12 16:40

Så er der efterhånden ikke lang tid til at Polen og Grækenland sparker Europamesterskaberne i gang.

I denne tråd kan vi debattere alt om den store fodboldfest. Gå amok :)

Andreas
787 indlæg.
d. 06. juni 2012

Seneste nyt fra den italienske lejr er, udover diverse betting-skandale, at Prandelli skulle være klar til at smide De Rossi ned i et 3-mandsforsvar med Chiellini og Bonucci - hvis altså at Barzagli ikke bliver klar til kamp.

IMO er det virkelig sørgeligt for sporten hvis man bliver nødt til at spille holdes bedste spiller ude af position...

Skytt0
1151 indlæg.
d. 06. juni 2012

Roma spillere til EM:

Maarten Stekelenburg (Holland)
Simon Kjær (Danmark)
Daniele De Rossi (Italien)
Fabio Borini (Italien)

Altså 4 Roma spillere deltager i dette års EM.

Jeg tror at Stekelenburg, Kjær og De Rossi alle vil starte inde hver kamp, mens Borini nok kun bliver brugt som indskifter.

Jeg holder med Danmark, og derefter Italien og så håber jeg også at Holland kommer langt pga. Stekelenburg.

Selv ser jeg Frankrig som vinder af EM, da jeg mener de har lært af de seneste års fejltagelser. Det er et utrolig stærkt hold de stiller med i år, og alle har været start 11 i deres respektive klubber i løbet af sæsonen.

TottiTheBest
1459 indlæg.
d. 06. juni 2012

Hvis vi første gang sparker så langt ude, så han er nødt til at gå på sin venstre, og hvis så han også skal gøre det næste gang, så får han måske ondt. Jeg har ikke sagt noget til nogen endnu, men alle kneb gælder jo så mon ikke, jeg siger det videre, siger Kjær med et glimt i øjet.
- Kjær om Stekelenburg og skaden der holdte ham ude i sidste del af sæsonen..

Klam udtalelse af Kjær!! Håber fandme ikke Stekelenburg får nogle flere problemer med den skade..

Kim89
1171 indlæg.
d. 06. juni 2012

Det der er så fucking klamt at sige om en anden Roma spiller.

nøj der faldt min respekt for Kjær lige ned på 0 igen!!!!!!!!

Koch
832 indlæg.
d. 06. juni 2012

Fald nu ned. Det kan godt være at de er holdkammerater i Roma, men snart står de over for hinanden som modstandere og derfor er det da klart, at man vil udnytte hinandens svagheder. Jeg er sikker på, at Stek også vil give råd til de hollandske spillere omkring Kjærs svagheder.

1

Andreas
787 indlæg.
d. 06. juni 2012

Det er fair nok at bruge den viden man har om modspillerne, men det er fandme dumt at sige i pressen! Hvad skal det gøre godt for? Han kunne da have nøjedes med bare lie at holde den internt på holdet - med den her udtalelse risikere han bare at der opstår problemer mellem ham og resten af Roma's omklædningsrum.

Får Lars Hendel ikke løn for Simon undgår den her slags udtalelser??

napstah
136 indlæg.
d. 06. juni 2012

"nøj der faldt min respekt for Kjær lige ned på 0 igen!!!!!!!!"

Haha! Hvor dumme er i lige at høre på? Tror i ikke Stek kommer med råd til sit hold omkring Kjær's svagheder?! Hvis ikke, så i fandme naive.

1

Wør3n
306 indlæg.
d. 06. juni 2012

Rolig nu. Som han selv siger gælder alle kneb jo. Og samtidig gør han det med et glimt i øjet. De er modstandere, så selvfølgelig skal vi da spille på at Stek kan få problemer med sin skulder!!
Personligt kommer jeg til at hade manden de næste uger, da dette handler om DANMARK OG KUN DANMARK og jeg vil skide på hvordan vi vinder - bare vi vinder!!! Og at det så indebærer at Stek får lidt ondt i skulderen, både fordi der bliver gået til ham på dødbolde, samt afsluttet i den svage side - så det helt fint med mig!

Og selvfølgelig vil det ikke skabe splid i Romas omklædningsrum! Bliver van der Wiel og Eriksen så uvenner i Ajax når Eriksen har lavet en tunnel på ham og smadret den op i hjørnet!?

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 06. juni 2012

Den slags kneb bruger alle spillere. Det er professionelle sportsudøvere og selvom de er holdkammerater så er de modstandere når de tørner sammen til EM. Helt fair.

Glæder mig helt vildt til det begynder!! Har fra barnsben holdt med Gli Azzurri og denne slutrunde er ingen undtagelse. Holdet er en sjov størrelse og jeg ved egentlig ikke, hvad mine forventninger er.

Jeg er mildest talt ærgerlig over, at hele den skodsag er ramlet ned over landet netop nu. Nu står man så uden et af sine stærke kort i form af Criscito og samtidigt er Barzagli ude. Det har kastet lidt grus i min optimisme, men jeg håber stadig at man gør en god figur og kommer forholdsvist langt i turneringen.

Jeg har Tyskland som favoritter til at snuppe titlen i år.

Kim89
1171 indlæg.
d. 06. juni 2012

Napstah

Det tror jeg ikke, eller det behøver han ikke fordi Holland er så meget stærkere end DK at de ikke behøver sådanne svinske metoder.

til tråden.

Den næste måned er mit hjerte skiftevis. Blå og hvid eller hvid og sort. Jeg holder 110% med Italien og Tyskland. ikke fordi jeg er der fra fordi det er jeg desvære ikke, men fordi de to lande alligevel betyder meget for mig og jeg kan lide fodbolden for de to lande.
Dog kommer jeg til at gå glip af Tyskland vs DK fordi jeg ikke vil se DK og Spanien vs Italien fordi jeg ikke vil se Spanien. Fordi jeg simpelthen ikke gider den hype der er omkring disse to hold i de danske medier.

Hjertet siger at Italien vinder, men fornuften siger at det er tyskernes tur til at vinde igen.

mexes
1753 indlæg.
d. 06. juni 2012

#Kim89

Holland er så meget stærkere end DK at de ikke behøver sådanne svinske metoder

come on...
Svinsk alligevel?

Jeg holder med Danmark?

Kim89
1171 indlæg.
d. 06. juni 2012

Mexes

Jep fordi hvis det skulle lykkedes at få "lokket" Stek til at skade sig selv, så kan det komme til at gå ud over Roma. Og Roma frem for alt! Roma er det vigtigste!

Og i min verden, så siger du ikke sådan noget om en fra dit eget hold. Det er okay at sige du ikke kan lide personen og at du måske syntes han er en idiot, nar what ever. Men du må ALDRIG komme med udtalser om at man kan gøre sådan og sådan også kan det være han bliver skadet.

Med hensyn til min Roma frem for alt kommentar, så ved jeg godt der ikke er mange der giver mig ret i min holdning om at klubben og specielt hvis klubben er Roma er vigtiger end landsholdet, men det er nu en gang sådan jeg syntes :-) at andre så har en anden og måske mere "normal" mening det er fair nok.

ps. Det skal så lige siges at jeg ville mene det samme hvis det var, Stek, De Rossi, Borini eller en anden en der havde kommet med sådan en kommentar!

[Rettet af: Kim89 - 06/06/12 - 22:02]

napstah
136 indlæg.
d. 06. juni 2012

Det er vel egentlig bare dit sædvanlige Kjær had der spiller ind her?

mexes
1753 indlæg.
d. 06. juni 2012

Kjær har sku da ingen forhåbninger om, at Stek bliver skadet??

Det er sjovt hvordan nogle af de nyeste brugere herinde har så travlt med at fortælle om deres forhold til klubben.

Du kan ikke sammenligne landshold med klubhold. Jeg holder med Danmark FREMFOR f.eks. Italien og Tyskerne.

3

Wør3n
306 indlæg.
d. 06. juni 2012

Selvfølgelig vil han da ikke gå efter at han bliver alvorligt skadet. Det er jo blevet til en latterlig diskussion det her!
Kan vi ikke gå tilbage til det som tråden handler om? Altså at vi på fredag går et par fantastiske uger i møde med en masse lækker fodbold!!

Hvem tror i bliver de store overraskelser? Både positivt og negativt. Jeg har en fidus til danskerne. Kan vi ramme det niveau vi viste i efteråret mod Norge og Portugal kan vi virkelig lave rav i den og snuppe en af de to øverste pladser i gruppen.
I den anden ende af skalaen tror jeg England virkelig får en forfærdelig sommer. De fik deres træner på plads alt for sent, der er masser af interne problemer (Terry) og så er de hårdt ramt af skader. At deres træner så vælger at udtage en spiller som Stephen Kelly (Liverpool) siger egentlig det hele...

Romaswag
78 indlæg.
d. 06. juni 2012

Hovhov, vil lige pointere at selvom man er ny, elsker man stadig klubben - måske ligeså meget som jer 'gamle ræve' ;)

Håber på Danmark, men må indrømme at jeg ikk ser dem videre fra gruppen da Tyskland og Holland er enormt stærke!

Tror turneringens positive overraskelse bliver Polen, da de er værtsland og har en overkommelig gruppe, samt England bliver turneringens flop!

mexes
1753 indlæg.
d. 06. juni 2012

Det er fuldstændig irrelevant hvor stor fan man i teorien er. Man bliver ikke en bedre fan af at have støttet klubben i længere tid. Men det er en hel anden diskussion. Min pointe var bare, at jeg synes at mange af de nyere brugere herinde ofte skal frembringe deres forhold til klubben og bruge det som et argument i en sag, hvor deres besked egentlig bare er i udtryk for, at den pågældende bruger er en bedre og større fan end en selv. #Romaswag, at være Romanista er ikke noget man udvikler sig til - det er noget man er. At nogle så har oplevet flere "roma-sommre" end andre er vel ikke så vigtig.

Glæder mig som et lille barn til EM!. Det passer lige med, at jeg kan få overstået en eksame og få trænet, inden jeg så skal hjem og se fodbold hele fredag aften! Så bliver det næsten ikke bedre! :-)

TottiTheBest
1459 indlæg.
d. 06. juni 2012

Det er okay, at bruge viden om en klub-medspillers svagheder..
- Men det er da fandme ikke okay, at bruge kneb, der gøre at en klub-medspillers helbred sættes på spil.. I dette tilfælde en skade som har holdt Stekelenburg ude i flere kampe, hvor Roma kunne havde nydt godt af ham i!

Især mener jeg det er uacceptabelt at udtale sådan noget til medierne!!

Btw - 100% enig med kommentaren:
Kim89
586 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 06/06/12 21:52

1

[Rettet af: TottiTheBest - 06/06/12 - 23:17]

Andreas
787 indlæg.
d. 06. juni 2012

Når jeg kigger ned over listen af deltagende lande, synes jeg sgu det er lidt svært at finde en egentlig farvorrit.

Spanien - mangler et par vigtige spillere i forhold til VM2010 og så er der også hele spørgsmålet omkring specielt Barca-spillernes mæthed.

Tyskland - ser lidt for unge ud i min optik. Jeg ved godt at de har en del landskampe på CV'et efterhånden but still. Desuden synes jeg heler ikke at forsvaret virker helt sammenspillet.

Holland - offensivt ser de skræmmende ud, men defensiven er altså ikke blandt de bedste.

England - don't get me started...De viker slet ikke som et hold.

Italien - mangler en stamme af sammenspillede spillere. De virker lidt som et kludetæppe

Frankrig - lidt samme historie som Italien - mangler identitet

Af de grunde er jeg begyndt at hælde en anelse til at vi kan få en Europamester uden for de traditionelle storhold. Jeg tror at man skal holde øje med Rusland, Polen, Ukraine og måske endda Svensken...

mexes
1753 indlæg.
d. 06. juni 2012

Jeg tror faktisk på en fransk succes. Deres hold er efterhånden godt velspillet efter det katastrofale VM i Sydafrika

Romaswag
78 indlæg.
d. 06. juni 2012

@Mexes
Jeg er helt enig, men som 'ny' mente jeg ny bruger ikke fan.! Det var nu ikke for at starte en diskussion.

@Andreas
Er også til dels enig med dig. men tror stadig mere på Holland, Tyskland og Spanien frem for en outsider, men man skal aldrig sige aldrig. Det er det fede ved disse slutrunder ;)

Xedem
551 indlæg.
d. 07. juni 2012

Jeg siger bare; Hold øje med Belgien!

De ser overraskende gode ud :)

[Rettet af: xedem - 07/06/12 - 02:12]

P.Totti
953 indlæg.
d. 07. juni 2012

kim89

øv for dig hvis det bliver dk vs spanien i finalen,så kommer du ikke til at se kampen, haha.
tror dog ikke det er muligt, har ikke set hvordan puljerne er sat sammen.

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. juni 2012

P.Totti

Hehe ja, det kan du have ret i :D men jeg overlever nok, jeg er jo i forvejen ikke stor fan af landsholdsfodbold :-)

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. juni 2012

Napstah

Nej det har jeg faktisk også skrevet at det er det ikke, det er en gennerel holdning om at klubben er over landet der spiller ind.

Mexes. Det plejer da og gå godt nok for mig, med at heppe på Tyskland og Italien til slutrunder. fordi de spiller på den måde jeg godt kan lide. at i andre så vil være nationale og stå sammen side om side med resten af dette lille bitte grå land, det må i selvom.

Også vil jeg sige at min holdning til at klubben er over landet, ikke kun gælder for Roma spillere, den gælder for alle klubber. Dvs. man får heller ikke smidt en med spiller ud af en kamp, som Ronaldo gjore ved Rooney til var det VM i 2006.
Du er på dit klub hold i hvad skal vi sige 10 måneder på et år, du er på dit landshold 1 månede og så har du vel fri en 1 måned cirka, så derfor er du nød til at sætte klubben forrest og ikke gøre noget dine team mates kan blive sur over. (så skal det holdes internt i klubben)

Så Mexes, det har ikke noget med MIT forhold til Roma at gøre, men derimod en holdning jeg har der gælder for alle hold i verden.
Og btw. Har du passion, så kan det være lige meget om du er ny eller gammel fan, men har du ikke stor passion for den klub, du holder med/ spiller i. Så har man ikke noget at gøre i klubben.

59971Cools
471 indlæg.
d. 07. juni 2012

Xedem:
Enig Belgien ser ud til at få en super spændende trup for fremtiden (Hazard, Lukaku, Vermalen, Kompany, Vertonghen, Fellaini, + Chelseas øvrige unge belgiere, ham målmanden og midtbanespilleren)...

MEN - de skal (desværre), ikke med til EM i år... Så vi kan ikke helt holde øje med dem i år ;-)

mexes
1753 indlæg.
d. 07. juni 2012

#Kim89

Jeg gentager gerne mig selv for din skyld. Romanista er ikke noget man udvikler sig til - det er noget man er. Det differentiere sig ikke ret langt fra det du skriver omkring passion?

Nej Belgien bliver ikke så sjove at følge til dette EM ;-)

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. juni 2012

Mexes

Det er helt rigtig, Romanista er noget man er og det er man nemlig ved hjælp af passion :-)

Mht. Belgien så kunne det være dejligt hvis de snart kom med til Slutrunder igen, det er ved at være 10 år siden de var det sidst. Og deres hold kommer til at blive meget stærkt i fremtiden :-)

mexes
1753 indlæg.
d. 07. juni 2012

Det må kun være et spørgsmål om tid før, at Belgien kommer med til slutrunderne. Deres hold er jo fra spiller til spiller helt suverænt!
Det skal da også siges, at de var tæt på at komme med til em :)

Brad Pitt
49 indlæg.
d. 07. juni 2012

Kim89. hva så hvis roma spiller mod barcelona. et hold som du hader overalt på denne jord jo. ville du så heller ikk se kampen???

Kim89
1171 indlæg.
d. 08. juni 2012

Brad Pitt

Jeg ville forsøge, men hvis Roma kom bag ud 2-0 ville jeg slukke fordi jeg ikke kunne holde lidelsen ud mere.

Kim89
1171 indlæg.
d. 08. juni 2012

Som de fleste ved er jeg ikke glad for spanske fodbold spillere, og nu må jeg sige jeg bliver mindre og mindre glad for spanske dommere. KÆFT den dommer han er ring, han dømmer jo alt Polens vej :-(

Skytt0
1151 indlæg.
d. 08. juni 2012

Spændene kamp, selvom dommerne er lidt på Polens side.

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 08. juni 2012

Den havde da alt, hvad en åbningskamp kunne drømme om. Underholdene kamp og et fair nok resultat.

Andreas
787 indlæg.
d. 08. juni 2012

Glimrende kamp - bare surt når man har Sczsczcszcszsccny (eller hvordan det nu staves) på sit managerhold... :( fjols!

Russerne ser stærke ud - omend det formentlig er på en billig baggrund.

Andreas
787 indlæg.
d. 08. juni 2012

Kom lige i tanke om denne "quiz" om EM.

Den har nogle måneder på bagen, men jeg synes fandme den sjov :)

Lamela
1793 indlæg.
d. 09. juni 2012

Det gjorde lidt ondt at se bolden ryge mellem benene på Stek. Men at en BIF mand gjorde det, kom glæden tilbage.

Forza Danmark!!!

[Rettet af: Lamela - 12/06/12 - 21:52]

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 09. juni 2012

Flot kamp af Danmark. Holland skal vist finde kynismen frem, hvis de vil noget i de næste to kampe.

Rigtig, rigtig flot kamp af Kjær! Lækkert at se ham lukke munden på kritikerne!

Zmartguy
1026 indlæg.
d. 10. juni 2012

er lidt træt af roma ikkke har sikret sig kjær endnu. for hvis han spiller så godt som i går, i resten af em stiger hans pris jo bRe..

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. juni 2012

Syntes jeg læste op til flere gange i den her uge, at Roma ikke vil beholde Kjær, men jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det var sandt, eller om det bare var rygter.

mexes
1753 indlæg.
d. 10. juni 2012

Synes ellers Zemans udtagelser har peget den anden retning?

59971Cools
471 indlæg.
d. 10. juni 2012

Enig, hvad jeg har kunne læse mig til skulle Zeman være særdeles interesseret i Kjær...
og jeg sad og tænkte det samme igår efter kampen... Den handel skal lukkes... NU!

Respekt til Kjær, manden går ikke bare ud og laver en "Lindegaard" og tale sig på holdet, han tager skeen i den anden hånd og beviser sig selv på banen... Gang på gang!

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. juni 2012

Det er også rigtig, men her er den artikel jeg tænkte på.

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold/intfodbold/serie_a/article4713973.ece

Om det så bare er et led i planen om at få prisen sat ned, det skal jeg jo så ikke kunne sige ;-) Jeg syntes faktisk godt de må hente ham permanent, de skal bare have ham til en billiger pris. Han startede rigtig skidt, men han kom bedre og bedre med. Og var mere en del af holdet til sidst. Han udtaler jo også at Roma er klubben han gerne vil være i, og det er sådan noget jeg kan lide at høre, fordi det kunne tyde på han gerne bliver lige så længe klubben ønsker det :-)

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. juni 2012

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/em/ekspert-er-kjaer-virkelig-saa-god

- Han var et tabt talent. Han minder mig en del om vores egen Mexes. Men i aften (i går, red.) viste Kjær noget, jeg ikke regnede med, at han havde i sig på det niveau. Han løftede sig.

Jeg er sikker på gårsdagens kamp var hans vendepunkt. Han har fundet selvtilliden frem, noget der har været væk siden Palermo tiden.
Hans første lange aflevering til Rommen lignede den ala. mod Cameroun ved sidste VM.

Jeg er ganske sikker på, han ender i Roma til august. Manden elsker klubben og kærligheden er gengældt fra klubbens side af.

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 10. juni 2012

Corriere skriver også at Kjær har udtalt, at hvis Roma vil have ham så skriver han under med det samme.

Jonas
4077 indlæg.
d. 10. juni 2012

Ifølge Il Messaggero skal Sabatini have spurgt Wolfsburg om muligheden for at forny lejeaftalen, med forpligtigelse om at købe Kjær næste sommer for 3 mio. euro. Wolfsburg skal angiveligt have afvist at forhandle om Kjær, før efter EM.

Madshood
71 indlæg.
d. 10. juni 2012

NEJ, hvor er De Rossi dog en prægtig mand!

mexes
1753 indlæg.
d. 10. juni 2012

Det er ren win-win for Wolfsburg og vente.
Hvis Kjær slår igennem, så er der kun en vej for prisen og det er opad! Hvis han derimod flopper så kan de godt sælge ham til en ok lav pris.

Men mht. det Jonas skriver, så vil det være en udemærket handel - kan dog ikke se hvorfor han så ikke bare købes nu? Kan ikke forstå hvorfor det altid skal udskydes, men pengene skal måske bruges på noget andet? :-) Men 3 mio er da godt nok også lidt? Hvad var den oprindelige aftale? Var det ikke 7--10 mio.?

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. juni 2012

Jo de der 7 mio euro, kan sku da hurtigt blive til 15 hvis man skal ud og matche eventuelle bud efter en super slutrunde..

Dumt man har vente så lang tid her. Han skulle bare have været sikret for uger siden.

mexes
1753 indlæg.
d. 10. juni 2012

Helt enig. Men det er trods alt positivt, at Kjærs absolutte førsteprioritet er Roma.

mexes
1753 indlæg.
d. 10. juni 2012

Men nu skal vi altså heller ikke gøre ham bedre end han er, fordi han spillede så godt mod Holland. Men jeg har skam altid været glad for ham og jeg håber også på en signing. Men om han er god nok til en top klub i Italien over en hel sæson? ... Det afhænger nok af hvem han får lov at spille ved siden af :-)

Italien spiller nu ellers fornuftigt idag!

Zmartguy
1026 indlæg.
d. 10. juni 2012

ved godt det er off topic. men viste hvor jeg skulle sætte det hen,

nogle der ved om der er nogle selvbiografier, om nogle af Roma spillerne, på dansk eller engelsk?

eller nogle om Romas tidliger trænere? Capello. spalletti, eller Zeman?,

59971Cools
471 indlæg.
d. 10. juni 2012

DDR er bare en smuk smuk mand <3
Tak for atter en flot indsats. Den man kan man smide i angrebet eller på mål, han skal nok gøre det til UG alligevel ;)

2

Andreas
787 indlæg.
d. 10. juni 2012

Det er vanvittigt, så god han er! Generelt spillede Italien er rigtig god kamp, men DDR var i særklasse kampens bedste spiller - han fik jo afvist alt hvad spanierne havde at komme med. Weltklasse!
Hvis italien kan bygge lidt videre på det her spil, så kan de godt nå langt i turneringen i år.

Goal.com ratings
Goal.com artikel om DDR i forsvaret
Football-Italia.net ratings
CdS afstemning om kampens spiller

[Rettet af: andreas - 10/06/12 - 22:13]

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. juni 2012

Romas elendige defensiv i sidste sæson har scoret top karakter efter de første par kampe.

Kjær 4 - Goal
DDR 4 - Goal

Jeg glæder mig allerede til næste sæson.

1

Andreas
787 indlæg.
d. 12. juni 2012

Rundens hold på Goal.com
Zeman - are you watching??

1

Rasmus
161 indlæg.
d. 12. juni 2012

Fedt med en Roma-duo i det centrale forsvar! :)

1

TottiCapitano
175 indlæg.
d. 13. juni 2012

Roma burde købe Dzagoev....

1

Zmartguy
1026 indlæg.
d. 13. juni 2012

ja men hans pris kommer jo til at stige, og vil ikke give 200 mio for ham..

asromadk
3083 indlæg.
d. 13. juni 2012

Hans pris har ligget på 200 mio FØR em.. Nu stiger den til 400 mio, hvis Al-Manchester, Chelseavic eller Real-Kredit ellers ønsker ham efter turneringen.

Han er, og har i 1-2 år, været en urealistisk handel for en klub som AS Roma.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 13. juni 2012

EM er et godt scoutingvindue for vores talentspejdere, mens vi samtidig skal være glade for at vi ikke har flere af vores egne spillere med :)

Kim89
1171 indlæg.
d. 14. juni 2012

Er der nogen der har en ide om hvorfor i alverden De Rossi spiller med et langt ærme på den ene side af trøjen og kort på den anden side??

Har det på en eller anden måde noget med hans skadet hånd at gøre??

Lamela
1793 indlæg.
d. 14. juni 2012

Måske må han ikke vise hans arm sleeve tatoo? Eller vil ikke?

Irriterende med Giacherrini på kanten. Der kommer intet godt fra hans side, og defensivt er han helt væk. Balzaretti burde erstatte ham.

1

[Rettet af: lamela - 14/06/12 - 18:51]

mexes
1753 indlæg.
d. 14. juni 2012

Gør han altså også for Roma ^^

Lamela
1793 indlæg.
d. 14. juni 2012

Prandelli er da helt væk. Tager banens bedste ud i stedet for Giacherini, som intet har vist endnu i slutrunden.

Jonas
4077 indlæg.
d. 16. juni 2012

Hva fanden sker der!? Vild afslutning på Gruppe A! Viser bare igen at man ikke kan regne med noget som helst.

shah-e-roma
240 indlæg.
d. 17. juni 2012

Hvis Danmark og Portugal begge vinder med 1-0 vil Tyskland og Holland, to af forhåndsfavoriterne til at vinde hele turneringen, være ude. Det ville virkelig værre sjovt, hvis dette skete.

Lamela
1793 indlæg.
d. 17. juni 2012

På trods af vanvittig dårlig Hollandsk indsats, så er det vel kun Stek., der kan være sin indsats bekendt.

1

Andreas
787 indlæg.
d. 18. juni 2012

Endnu en stærk indsats af De Rossi. Der er ikke så meget Bull shit, han gør bare det nemme hver gang. Til gengæld spiller Pirlo IMO en skrækkelig kamp. Marchisio og Thiago Motta ser man ikke meget til.

@Lamela
Jeg er ikke helt enig i at Stek kan være sin indsats bekendt. Jeg husker ikke at han lavede nogle redninger, hvor man ikke havdet regnet med at han ville tage den. De helt store målmænd kan vinde kampe for sit hold - det gjorde Stek ikke i denne omgang.

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 18. juni 2012

JAAAA!!! Det var ikke kønt og blev sværere end jeg troede, men det lykkedes!

Kynismen skal virkelig findes frem til næste kamp. Det var alt for nervepirrende i dag. Pisse ærgerligt at Chiellini må gå ud - den så ikke god ud.

[Rettet af: Julii Caesares - 18/06/12 - 23:01]

Lamela
1793 indlæg.
d. 18. juni 2012

Andreas

Helt fint, du ikke er enig. Men evt. gense kampen mod Tysken og Pordugal.

Hvis hollændernes normalt så giftige offensiv havde slået til, så kunne han måske have vundet det for sit hold.

Holland har spillet som en flok nisser, så han skal ikke blames.

1

Andreas
787 indlæg.
d. 19. juni 2012

Enig - han har ikke fået meget hjælp fra sit forsvar, men jeg synes bare ikke han har ramt det niveau han havde ved VM2010, hvor han flere gange diskede op med store redninger og vel var turneringens bedste målmand.

chrfugl
70 indlæg.
d. 19. juni 2012

Der er tidligere i denne tråd blevet spurgt til den sleeve De Rossi har om den ene arm, og om denne evt. kunne dække over en tatoo. Det lader ikke til der er nogen der præcist ved hvorfor han bærer denne.
Derfor kommer jeg her med et nyt spørgsmål angående hans kropsudsmykning. Jeg har tidligere på sæsonen set ham med denne sjove tatoo (link neden for), og synes at læse at det kun var en "midlertidig" tatoo af en art, men så så jeg den igen igår, og vil derfor høre om der er nogen der ved om denne tatoo bare er midlertidig eller om det er ætge vare ?

http://www.whoateallthepies.tv/fail/117580/snapshot-daniele-de-rossis-calf-tattoo-is-quite-something.html/attachment/06rwk

Andreas
787 indlæg.
d. 20. juni 2012

Så er debatten omkring henholdsvis DR og TV2&apos;s dækning af slutrunden gået igang. Det kunne da være meget interessant, at høre hvordan stemningen er herinde - hvilken kanal leverer den bedste EM-dækning?

Jonas
4077 indlæg.
d. 20. juni 2012

Har generelt ikke været særlig imponeret over hverken DR eller TV2. Poul Hansen er dog uden tvivl min favorit, mens Mads Junker driver mig til vanvid!

Dog er jeg endnu mere frustreret over niveauet på deres kommentatorer! Især mister Faxe er en decideret skændsel, ikke nok med at han tydeligvis ikke kan lide Italien, er han vel det bedste bevis på, at selvom man er tidligere fodboldspiller behøver man ikke have nogen viden om sporten. Han tager uden tvivl prisen som den værste kommentator nogensinde - DR få ham væk! Jeg er dog bestemt heller ikke imponeret over TV2&apos;s kommentator valg - Thomas Rasmussen? Jesus Christ. Og er jeg den eneste der synes Flemming Toft er over the hill?

Kunne faktiske rigtig gode lide Frank Arnesen til at starte med, da jeg nød at høre om hans store viden igennem mange år som talentspejder og sportsdirektør. Men på det sidste er han også begynde at nævne de mest latterlige ting (dog ikke på niveau med Dennis Ritter der ved alt ligegyldigt!) og så bare han generelle udtale af spillernavne, som må være blevet alvorligt påvirket af hans mange år i Holland og Tyskland.

Det var så lige dagens sure indlæg fra mig - hav en fortsat god dag :)

1

Skytt0
1151 indlæg.
d. 20. juni 2012

De er jo begge to kanaler, som gør meget ud af at dække EM så godt som muligt.

Men jeg kan bedst lide DR1 med Møller og Junker. Også DR´s tema er bedre en tv2´s. Jeg kommer ihvertfald i bedre´EM stemning af DR1. Jeg synes bare at tv2 er for kedlig og for meget debat omkring fodbolden, hvorimod DR1 også sætter lidt fokus at vise reportager og sjove klips.

Så jeg stemmer for at Italiens kampe bliver vist på dr1, inklusiv finalen.

Andreas
787 indlæg.
d. 20. juni 2012

For mig at se er TV2, TV-branchens svar på Ekstra Bladet - det er konstant laveste fællesnævner der er omdrejningspunktet og de seriøse debatter skal man lede meget langt efter. Det er helt tydeligt, at TV2 forsøger at lægge vægt på at "det skal være rart", hvilket også afpejler sig den rollebesætning som de har valgt. Jeg synes at de to værter, Morten Ankerdahl og Thomas Kristensen er for "fjollede" og mangler indsigt i fodboldsporten - det virker til at deres kendskab til spillerne kun indebærrer Barcelona-, Real Madrid- og Manchester United-spillere (More or less...).

Thomas Kristensen irreterre mig særdeles - er han virkelig sådant et spots-orakel, at han både skal tage sig af Tour de France, håndbold og nu også EM i fodbold. Næppe.

TV2 fortsætter deres tvivlsomme "cast" i form at Ulla Terkelsen - ja, hun er vanvittig dygtig til at formidle udenrigsstof og jeg kan også godt se relevansen i, at berette om Ukraines syn på menneskerettigheder (eller mangel på samme), men den slags kræver bare meget mere dybdegående repportager end hvad man kan nå på et 30 sekenders indlag mellem en "Top 3 over sjove navne" og et indslag om en Wayne Rooney-motorcykel.

På ekspertsiden hiver TV2 faktisk nogle fine kortind - især i form af Poul Hansen, men han bliver fanget i TV2&apos;s ønsker om at ramme bredet og er med statsganranti blevet bedt om kun at snakke om spillere og hold der altment kendt.
Desuden er TV2&apos;s hetz mod Italien efter hånden gået hen og blevet pinlig for dem selv - det er utroligt at man kan fyrre så mange klichéer af på så kort tid. Jeg spår et nyt lavpunkt i forbindelse med kampen mellem England og Italien...

Til DR.
DR rammer min smag langt bedre. Jeg er fodboldnørd - ingen grund til at benægte det. Derfor er det også befriende, at DR har valgt, at satse benhårdt på sagens kerne - nemlig fodbold. Peter Møller gør der fremrangende som vært og formår, at stille gode spøgsmål til eksperterne, som så for lov til at forholde sig fodboldfagligt til debatten. Dejligt. Især Mads Juncker har været en fornøjelse. Han er med længder den bedste ekspert ved denne slutrunde - han formulere sig godt, har nogle gode observationer og virker meget velfoberedt. Dog mødte jeg ham i byen efter Tysklands-kampen - der var han mere interesseret i Lisa Lents end fodbold :)
Jeg er også stor fan af Niels Christian Frederiksen - Danmarks mest fodbold-kyndige, når det kommer til kendskab af spillere og klubber? Dog virker det ikke som om han "ping pong&apos;er" så godt med de andre i studiet.
Selv DR&apos;s mellemsekvenser med kvinden der retter på de tre mænd i sofaen, er super nørdede og helt sikkert noget der falder i min smag.
Alt i alt vinder DR stort i min bog, da jeg ikke kan få fodbold nok, men jeg forstår godt hvis Hr.- og Fru. Danmark, bedre kan sluge TV2, da det er mere "folkeligt".

[Rettet af: andreas - 20/06/12 - 13:19]

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 24. juni 2012

Nejjj De Rossi!!

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 24. juni 2012

Få dog Montolivo ud. Alt han rører ved er jo en katastrofe!

Kim89
1171 indlæg.
d. 24. juni 2012

Andreas

Hørt!!! det du skriver er en af de ting jeg har brokket mig over, her der og alle vejne, men aldrig har jeg skrevet det så godt som du skriver det der :-)

Skytt0
1151 indlæg.
d. 24. juni 2012

Forza Italia!!!

1

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 24. juni 2012

JAAAAAAAAAA!!! Hvor er det smukt!! Semifinalen, baby!

Forza Italia!!

BOversoe
74 indlæg.
d. 25. juni 2012

@Andreas
TV2 dummede sig i den grad da de fjernede LPS, og i stedet begyndte at fokusere på deres elendige fodboldprogram Huttelihut. Deres programmer, omend de som du også nævner har en glimrende ekspert i Poul Hansen, drukner simpelthen i breakere - alle indslag er ekstremt korte, og meget indholdsløse. Samtidig er der en tendens til at forsøge den her elendige form for værtspingpong, som vist er åbenlyst for en hver, er helt vildt falsk og meget påtaget. På DR har de besluttet sig for at lade tingene tage sin tid, at lade snakken handle om fodbold - som du også nævner. Men vigtigst af alt, er de i DRs studie langt bedre til at lade debatten flyde. Det er jo netop, når vi får de forskellige vinklinger at det bliver interessant, i stedet for som de gør på TV2, hvor værten giv et spørgsmål pr. ekspert.

Derudover vil jeg give dig ret i at det er utroligt hvor lidt fodboldfagligt der egentlig foregår i Tv2-studiet. Det meste er overfladiske viden, og de virker overraskede over spillere, så snart de ikke spiller i PRL eller i Barca og Real Madrid. De kunne i det mindste have læst deres egen Tv2 EM Guide som de har udgivet.

Noget andet som virkelig sætter prikken over i&apos;et for mig, er hvor elendige de forskellige med kommentatorer har været - på begge kanaler. Frank Arnesen kan ikke finde ud af at komme frem til sine pointer, mens John Faxe måske er jordens dårligst formulerede mand(Og derudover går i stå hele tiden. Har ham mistænkt for at tale hurtigere, end han tænker) I forlængelse heraf kan man nævne det pinlige faktum med TV2, som flere gange har kommenteret, enten delvist eller helt fra et studie i Danmark. Så kan de ligeså godt lade være.

Alt i alt har den dårlige danske dækning, faktisk gjort at jeg har været mere irreteret på manglerne og fejlende, end jeg har koncentreret mig om fodbold, som faktisk har været af høj kvalitet ved denne slutrunde. Der har været meget få kedelige kampe indtil videre, hvilket er genialt - og jeg kan kun glæde mig til udvidelsen af slutrunden næste gang. Hold som Tyrkiet(Som tævede Portugal inden EM), Serbien, Belgien mv. vil være til stede!

Andreas
787 indlæg.
d. 26. juni 2012

Politiken er tydeligvis ikke helt up to date på hvem Daniele De Rossi er! Skandale - det kalder vist på en storm af læserbreve :)

Artikel 1

Artikel 2

Btw super ærgerligt hvis DDR ikke når at blive 100% til semifinalen - Italia har brug for en De Rossi i topform til den kamp!

[Rettet af: andreas - 26/06/12 - 21:13]

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 26. juni 2012

Det er virkelig skidt, hvis De Rossi ikke er helt klar. Han betyder utrolig meget for holdet, som samtidig må undvære Chiellini - som i bedste fald er med, men ikke på toppen.

I øvrigt en skandale den måde UEFA har lagt turneringen, hvor det ene hold får to dages ekstra hvile, men det er der ikke noget at gøre ved. Prandelli skal nok få gjort drengen klar til en super kamp.

Jonas
4077 indlæg.
d. 28. juni 2012

Sikke en første halvleg af Italien - IMPONERENDE! Jeg trækker alt tilbage jeg sagde før EM :p

Lamela
1793 indlæg.
d. 29. juni 2012

Uha, Jeg sidder og håber på Balo til ROMA. Hvis Italien vinder EM, så er Romas had til ham vel forduftet går jeg ud fra?

Af mere realistisk handel, håber jeg på Balzaretti, han har spillet fantastisk indtil videre. Han vil kun være et plus for os. Men jeg tror dog, han bliver en dyr herre efter EM.

[Rettet af: Lamela - 29/06/12 - 01:16]

mexes
1753 indlæg.
d. 29. juni 2012

Helt enig med Balzaretti. Han har virkelig også imporneret mig til EM. Men Balo og Totti på samme hold? Never gonna happen.

shah-e-roma
240 indlæg.
d. 29. juni 2012

Nu mangler en kamp. Håber Italian kan vinde den også..Spanien er så freakin kedlige at se på. man falder sku helt i søvn af det de kalder &apos;&apos;smuk fodbold&apos;&apos;. Det Tyskland og Italian spiller, sådan noget kalder jeg &apos;&apos;smukt fodbold&apos;&apos;.

1

Jonas
4077 indlæg.
d. 29. juni 2012

Super kamp og super slutrunde af Italien - især De Rossi og Pirlo har i mine øjne spillet rigtig godt..

Nu er jeg måske lidt kritisk - men jeg håber på ingen måde at se Balo i Roma! Ja han havde en god kamp i går, men så eget har han vel heller ikke vist ved denne slutrunde? Kæmpe talent, men kæmpe problembarn og en kæmpe løn.
Balzaretti har gjort det godt det han har spillet, men Palermo har tidligere gjort klart at han kun vil blive solgt til PSG, da hans kone er fra Frankrig og bor i Paris. Så den handel ser jeg som urealistisk.

Men kom så Italien lad os nu slå Spanien i finalen!

Skytt0
1151 indlæg.
d. 01. juli 2012

Trods aftenens nederlag, så har Italien spillet en fantastisk slutrunde, og har lavet nogle overraskende resultater, blandt andet over Tyskland.
De Rossi har også spillet en god slutrunde, og forhåbentlig har han fået ekstra blod på tanden til at tørne ud for Roma, og vinde scudettoen til klubben.

Når vores primavera spillere har fået lidt erfaring, er det dem der overtager for Pirlo og Buffon. Og så skal Azzurri nok triumfere.

Nu glæder jeg mig bare endnu mere til serie a starter igen.

Forza Azzurri, forza Roma!!!

Kontakt | Copyright 2003-2019 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca