Login
Glemt password Opret bruger

Den Danske EM trup.

Kategori: Off Topic

Knudsen-rk
253 indlæg.
d. 16/04/12 16:44

Her til sommer skal vores fædre land være med til EM, og for engangsskyld er halv delen af første holdet ikke enten skadet eller uden kamptræning.
Men hvis i nu skulle stå som Morten Olsen og udtage 23 mand som kunne gøre en god indsats i Polen og Ukraine, hvem ville i så udtage ?
Og hvordan ville en evt. start 11`er se ud ?

Knudsen-rk
253 indlæg.
d. 16. april 2012

Min ville nok blive :

De Sikre:

Målmænd:
Thomas Sørensen, Anders Lindegaard og Kasper Schmeichel

Forsvare:
Daniel Agger, Lars Jacobsen, Simon Kjær, Daniel Wass, (Adreas Bjelland), (Nicolai Boilesen), Jannick Vestergaard og Simon Puolsen

Midtbane:
William Kvist, (Nicki Zimling), Christian Poulsen, Christian Eriksen, Jakob Poulsen, Lasse Schøne, Kasper Lorenzen, Thomas Kahlenberg,

Angribere:
Nicklas Bendtner, Dennis Rommedahl, Michael Krohn-Dehli og Nicklas Helenius

Boblerne:
Jores Okore, Michael Silberbauer, Mads Junker, og Mathias Zanka Jørgensen.

Hvis Bjelland kan nå at komme i kampform inden EM skal han med, hvis ikke kommer Okore med.
Det samme gælder for Boilesen, hvor Silberbauer er afløser.
Hvis Zimling Bliver sin skade kvit skal han med ellers indkaldes Mads Junker

Kim89
1171 indlæg.
d. 16. april 2012

Da jeg vurdere DK ikke kan gå hele vejen med A landsholdet, så ville jeg satse, fordi hvis de alligevel ikke kan vinde EM så kan man jo lige så godt satse.

Så jeg ville udtage hele U21 landsholdet og tilsætte lidt af de unge talenter som også er med på A landsholdet.Når ja og Mads Junker :D

Kasper Schmeichel
Kristian Fæste
Nicolai Oppen Larsen
Daniel Høegh
Jores Okore
Nicolai Boilesen
Frederik Sørensen
Jakob Ahlmann Nielsen
Jannik Vestergaard
Jesper Lauridsen
Mads Fenger Nielsen
Casper Sloth
Mads Albæk
Mathias Wichmann
Thomas Delaney
Andreas Laudrup
Christian Eriksen.
Bashkim Kadrii
Emil Larsen
Jeff Mensah
Nicklas Helenius
Simon Makienok
Mathias Zanka Jørgensen.
Mads Junker

Start 11.
Kasper Schmeichel
Jannik Vestergaard
Nicolai Boilesen
Frederik Sørensen
Jores Okore
Mathias Zanka Jørgensen
Thomas Delaney
Andreas Laudrup
Christian Eriksen
Bashkim Kadrii
Mads Junker

Holdet ville selvfølgelig ikke vinde EM, men det ville give de unge drenge erfaring, så de eventuelt efter VM i 2014 ville kunne blive en magt faktor. Så jeg vil hellere tænke ud i fremtiden end gå efter en kedelig kvartfinale eller sådan noget til EM. Det er mit argument for den trup.

1

[Rettet af: kim89 - 18/04/12 - 10:57]

Lindboe
78 indlæg.
d. 17. april 2012

Mit bud:

Thomas Sørensen

Simon Poulsen
Daniel Agger
Simon Kjær
Daniel Wass

Niki Zimling
William Kvist
Christian Eriksen

Michael Krohn Dehli
Tobias Mikkelsen
Nicklas Bendter

geggeri
649 indlæg.
d. 18. april 2012

@P.Totti: Lad nu Kim89 have den mening som han ønsker. Du kan ikke ændre den.

@Kim89: Din holdning er helt i orden, men kan du ikke lade være med at svare tilbage på alle indlæg, som tydeligvis ikke prøver andet end at få dig til at skrive endnu mere.

Kim89
1171 indlæg.
d. 18. april 2012

Jeg vil prøve :-) , men jeg kan ikke love jeg kan lade være, fordi jeg er bare ikke typpen der lader andre svine mig til

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 18. april 2012

Vi tager til EM med en træner der spiller 4-3-3, og jeg mener derfor man bør tage udgangspunkt i det. Alt andet, som rutine vs. talenter og andre formationer må høre ind under et andet debatemne.

På målmandsposten mener jeg Lindegaard skal stå hvis han er klar. Han spiller og træner på højere niveau, og har vist sig bedre end Thomas Sørensen i de kampe han har fået.

Højre back: Tilhører helt klart Lars Jakobsen. Der er ikke meget andet at komme efter her.

Højre centerforsvar: Mange kandidater, der alle ligger på samme niveau i mine øjne. Kjær, Bjelland(hvis han bliver klar) må være de to kandidater. Holder Kjær den fine form til slutrunden bliver det ham.

Venstre centerforsvar: Daniel Agger. Dk's bedste forsvarsspiller når han er helt fit. Desuden i stand til at styre centerforsvaret.

Venstre back: Den svageste position. Simon Poulsen har spillet fast i toppen af Æresdivisionen. Jeg er dog ikke overbevist om hans defensive evner, hvor han kommer til kort med kvalificeret modstand. Boilesen er lidt urutineret, og jeg tror ikke hans niveau er helt højt nok(hvis han bliver klar). Jeg vil dog vurdere Boilesen som bedste valg, da jeg mener han er en tand bedre defensivt.

den centrale midtbane: Der kan ikke være noget at diskutere. Kvist og Zimling. De har et dynamisk og velafbalanceret samarbejde, der ikke kan rokkes ved.

Højre fløj: Dennis Rommedahl. Meget udskældt og har en anden rolle i Brøndby. Spiller dog for det meste godt.

Venstre fløj: Lasse Schøne. Trækker meget ind i banen, men har altså de tekniske forudsætninger for at spille her. Krohn-Dehli har simpelthen ikke kvaliteterne til det. Schøne vil desuden skabe et dynamisk samarbejde med Eriksen der ofte trækker ud på venstrekanten. Dette vil være med til at skabe plads og forvirring i modstanderens forsvar.

Offensiv midtbane: Ingen tvivl, Christian Eriksen. Vores bedste kreatør, og er fast mand her.

Angriber: Bendtner syntes jeg ikke præsterer nok til at være så sikker her. Han er meget svingende for sit klubhold, og desuden meget langsom med bolden. Det bryder vores spil op når han får den, fordi det trækker tempoet ud. Derfor vil jeg hellere foretrække Søren Larsen som forreste mand. Han er meget mere end goalgetter og targetman end Bendtner er det. Han har bare et naturtalent for at score mål, som Bendtner ikke har i samme stil. Hans karriere har desværre ødelagt for meget af skader. Ingen ørn med bolden, så der mener jeg ikke han skal deltage i samme stil. Han skal være i boksen og score målene. Det mener jeg han vil være den bedste kandidat til!

2

Kim89
1171 indlæg.
d. 18. april 2012

Søren Larsen istedet for Bendtner det ville faktisk være en god ide :-) fordi som du siger Søren Larsen har en bedre mål næse end Bendtner.

0,55 som er Larsens landskamps snit er meget bedre end de 0,39 som Bendtner ligger på.

Lamela
1793 indlæg.
d. 18. april 2012

Man kan jo ikke på debat forum, ytre sine holdninger og meninger, samt kommentere på andres ditto, og ikke forvente, andre også kan reagere på den måde?

Hvis man skriver noget, Kim89 gør, om det er rigtigt eller ej, så er det hans holdning. Fint med det, vi skal ikke ændre på hans holdning og mening. Men jeg kan ikke se problemet i, hvor en f.eks. P.Totti ikke må kommentere på han indlæg? Det er vel derfor, han skriver det her på et debat forum.

Hvis Kim89 ikke ønsker, hans holdninger bliver besvaret med vores holdninger til emnet, så burde han måske skrive lukkede blogs, hvor man ikke kan kommentere på indholdet.

Ikke fordi, jeg har ondt af nogen, men debatten/tonen har været voldsomt nedadgående kvalitetsmæssigt de seneste par dage. Jeg håber folk kan finde den rigtige tone med saglige argumenter frem, så vi kan diskutere vores elskede Roma på en pæn måde.

Peace out there fellows.

Kim89
1171 indlæg.
d. 18. april 2012

Jeg har intet imod folk svare på hvad jeg skriver eller er uenige for den sags skyld, men jeg har noget imod at folk begynder at gå efter manden og ikke holdningen.
Og i de tilfælde der har været her har angrebet mest været på manden, hvilket er imod retningslinierne, hvilket kan ses ved at indlægene er blevet slettet.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 18. april 2012

"Jeg har intet imod folk svare på hvad jeg skriver eller er uenige for den sags skyld, men jeg har noget imod at folk begynder at gå efter manden og ikke holdningen.
Og i de tilfælde der har været her har angrebet mest været på manden, hvilket er imod retningslinierne, hvilket kan ses ved at indlægene er blevet slettet."

Jo du har noget mod det, for du går direkte i forsvarsposition og bliver spydig, fremfor at føre en konstruktiv debat.

Kim89
1171 indlæg.
d. 18. april 2012

Fordi i går efter manden.

Det er ikke til at føre nogen form for debat, hvis man bare er blevet svinet en lille smule til.

mexes
1753 indlæg.
d. 18. april 2012

OMG.... hver indlæg jeg går ind på er der debat om Kim89's holdninger.... Så stop dog og lad ham have sine, nuvel anderledes, holdninger!

3

[Rettet af: mexes - 18/04/12 - 14:52]

Zmartguy
1026 indlæg.
d. 18. april 2012

er der overhovedet noget Kim89 er enige med nogle i=???

Kim89
1171 indlæg.
d. 18. april 2012

Zmartguy

Ja da :-) Roma er verdensbedste fodbold hold og Totti er stort set gud, hvis ikke han rent faktisk er den menneskelige version af gud :-)

De to claims der skulle der da gerne være et par stykker her inde der er enige med mig i, eller er de da gået forkert :D

1

[Rettet af: Kim89 - 18/04/12 - 18:53]

Lamela
1793 indlæg.
d. 18. april 2012

Roma er på ingen måde verdensbedste klubhold, men det er muligvis, det hold sammen med Pool, der kan glæde og skuffe fansene lige meget på en sæson. Roma er et hold, man ikke være sikker på noget som helst med. Det synes jeg er charmen ved Roma, modsat Barca/Real, hvor de 95% af gange kommer sejerigt ud af en kamp. Nogle alt for forudseelig hold, hvilket kan blive kedelig i længden.

Der er ikke mange Roma fans i Danmark, hvilket gør, os der holder med Roma helt unikt, da vi er en sjælden race åbenbart. Derfor er det fantastisk at møde en Roma fan engang imellem, i stedet for, hver anden man render rundt i enten er Real, Barca eller Man UTD supporter.

Det vist nok offtopic på denne tråd.

Tilbage til emnet DK til EM 2012

Danmark er allerede dømt ude på forhold, og med rette. Vores chancer for videre avancement er meget smalle, da vi nok er kommet i døds puljen. (Dam you UEFA)

I forhold til VM sidste gang, hvor DK var en af favoritterne i gruppen til at gå videre, og skuffede fælt, er der modsat denne gang ingen press på spillerne. Danmark er bedst når vi er underdogs. Vores store sejre i de store tuneringer, er kommet, hvor DK har være levnet små chancer.

I kvalen, hvor DK var dømt ude, leverede drengene 3 pragt præstaioner i træk, og hev første pladsen hjem.

Jeg tror og håber DK overrasker til EM. Vores seneste betydningsfulde landskampe har givet forhåbninger, ikke at vi går hele vejen, men vi er i stand til at drille de store nationer.

Holland, Tyskland og Portugal, er store nationer, der er glade for at spille offensiv fodbold. Bortset fra tyskerne har Holland og Portugal et defensiv der til at tale med.

Hvis DK, pakker sig helt ned, som grækkerne til EM gjorde, bliver kørt over, da vi simpelthen ikke har spillerne, der kan holde hovedet koldt i 90 min, og tænke på defensiv bold hele tiden. Hvilket heldigvis hellere ikke er M.O's kop te.

DK skal self spille 4-3-3, som de har gjort indtil videre, og tro på de 1-2 chancer, som vil dukke op løbet af kampen. Olsen skal derfor hellere skifte truppen ud med, 23 unge talenter, og tro på de kan få nogle erfaringer i kampene i gruppespillet, og kan vinde VM i 2014, det er simpelthen for naiv tankegang. Hvis, det var sandt, så vil alle klubber og landshold havde gjort det samme.

Målmandsposten.
T.Sørensen/Lindegaard (hvis han bliver klar), ellers S.Andersen

Forsvaret
Lars J./Wass-Kjær/Bjelland-Vestergaard/Agger-S.Poulsen/Silber

Midtbanen
Kvist/CP - Zimling/TK

Angrebet
Romme/T.Mikkelsen - CE/Scöne - Krohn Dehli/Kahlenberg
Bendtner/ Junker

Som joker, kunne han tage evt. Mike Jensen, som back - up for TK og Zimling. Da Mike mestre forudseenhed og god til at slå de lange tværpasninger til kanterne. Men hans og TK's manglende rutine gør nok, de ikke bil udtaget til EM. TK's form er dog på vej op.

En anden joker, kunne være Lucas Andersen. Men det vil nok være en smule overkill.

Lamela
1793 indlæg.
d. 18. april 2012

Totti er hellere ikke Gud, så havde været Roma verdensbedste klubhold, hvis han været det. At han er en fantstisk fodboldspiller, giver jeg dig gerne.

Kim89
1171 indlæg.
d. 18. april 2012

Han er da den romerske gud :D

TottiTheBest
1459 indlæg.
d. 19. april 2012

Ej, nu må folk altså tage sig sammen! Hvorfor er det I konstant skal komme med holdninger eller facts der "ødelægger" det Kim89 skriver?

@Lamela
"Ja da :-) Roma er verdensbedste fodbold hold og Totti er stort set gud, hvis ikke han rent faktisk er den menneskelige version af gud :-)"

- Kan du virkelig ikke regne ud, at han siger det med et glimt i øjet? det jo bare en anden måde at sige, at Roma er det dejligste hold i verden og Totti er "vores konge"!

On Topic:
start 11'er

Lindegaard
Lars J - Bjelland - Agger - Silber
Kvist - Eriksen - Zimling
Romme - Junker - Bendtner

1

Kontakt | Copyright 2003-2019 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca