Login
Glemt password Opret bruger

Olimpico

Kategori: Off Topic

Kim89
1171 indlæg.
d. 21/03/12 11:45

Hej alle sammen, nu kommer jeg lige med et af de der dumme spørgsmål igen.

Jeg skal jo til Rom med skolen her i næste uge, det er med religion så vi skal ud at se en masse kirker, så er det jeg tænker at jeg vil lave min egen lille pilgrims tur ud til Olimpico.

Så nu er mit spørgsmål, hvorlangt ligger Olimpico fra eks, peters kirken?? er det i gå afstand derfra eller???
Og hvis det ikke er køre der så busser fra Termini som køre der ud??

Vh Kim :-)

DeRossi16
350 indlæg.
d. 21. marts 2012

Fra skt. Peters kirken af er der ikke skide langt, og det ligger på samme side af floden. Ellers kan du tage metroen fra Termini til Flaminio, og så gå derfra.

Hvis ikke du magter noget af dette kan du altid hoppe ind i en af de mange taxier og bede dem kører dig. Det koster ikke særlig meget at køre taxi i Rom.

BTW. kan jeg anbefale dig at spise på en restuarant som hedder Caminetto, som ligger på Via Del parioli 89.. Et sted som Totti elsker at spise :D

Andreas
787 indlæg.
d. 21. marts 2012

Da vi var afsted med fanklubben her fornylig tog vi sporvognen fra Piazza del Popolo/"Flaminio" og stod af på "Mancini" det tager kvarters tid.

Der går også en bus fra Termini, men kan ikke huske nummeret :)

Kim89
1171 indlæg.
d. 21. marts 2012

Tak for svarene begge to :-)
Og rigtig mange tak for tippet omkring Caminetto :D det skal da lige prøves tror jeg :D

Kim89
1171 indlæg.
d. 23. marts 2012

Kan man enlig komme ind og se Olimpico eller skal man betale for det eller hvordan forgår det?? :-)

Jonas
4077 indlæg.
d. 23. marts 2012

Du kan desværre ikke komme ind på Olimpico :-(

Kim89
1171 indlæg.
d. 23. marts 2012

Når okay så må jeg nøjes med at se det udefra :-)

Kontakt | Copyright 2003-2019 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca