Login
Glemt password Opret bruger

Roma trøjer i Rom.

Kategori: Off Topic

Kim89
1171 indlæg.
d. 26/02/12 11:04

Hej jeg skal til Rom med skolen her i slutningen af marts. Det er min første tur til Rom siden jeg er blevet Roma fan (skete på min første tur til Rom :-)) Så jeg kunne godt tænke mig at stille et meget dumt spørgsmål ville nogen måske syntes, men for mig betyder det rigtig meget.

Er det farligt at gå rundt med Roma tøj på i Rom????

Altså jeg tænker på om i andre har oplevet tilråb fra Lazio fans eller sådan nogle ting?

mexes
1753 indlæg.
d. 26. februar 2012

haha - synes det er et sjovt spørgsmål! :)
Nej det skal du bestemt ikke være bange. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men der er ikke ret mange fodboldfans, som går efter skolebørn. Så bare roligt.
Desuden forholder det sig således, at Roma "ejer" byen, mens Lazio (som er regionen) er placeret mere Nord for byen. Hvis du går med en Roma trøje i centrum oplever du måske 20 "Forza Roma" tilråb, før du møder en "Merda Roma". Og hvis du iført en Roma trøje møder en Lazio fan, hvilket jeg for lang tid siden gjorde, så smiler han og vender tommelfingeren i bunden. Så bare rolig ;-)

Kim89
1171 indlæg.
d. 26. februar 2012

Jeg er 23 og meget øretæve indbydende :D men okay så er jeg mere rolig, hvis jeg bare lader være med at råbe noget efter en Lazio fan så slipper jeg nok for bank :D

Jeg spurgte bare fordi jeg har hørt grumme ting om eksempelvis Glasgow og Beograd, så jeg ville bare lige høre om det samme gælder Rom, men det gør det så ikke.

Så det er bare på med Roma trøjen Forza Roma :-)

Sofus
1910 indlæg.
d. 26. februar 2012

Jeg har blandt andet fået gratis måltid pga min Roma-trøje. Så gå med den Roma-trøje i byens gader!

Kim89
1171 indlæg.
d. 26. februar 2012

Sofus, det der var den bedste kommentar længe :D så ja nu skal jeg da helt sikkert gå med den :D

chrfog
331 indlæg.
d. 27. februar 2012

ja, du kan roligt tage roma tøj på ;) jeg har selv haft roma trøje på i store dele af nord italien og toscana. der sker altså intet. folk ryster måske på hovedet eller råber forza chievo, milano whatever. jeg droppede det dog i napoli, da jeg ikke var helt sikker på modtagelsen :) men i rom er det ganske velset, så køb du bare hele sættet og trav rundt nede på forum romanum

Kim89
1171 indlæg.
d. 27. februar 2012

Tak for alle de gode indput, jeg har lige været inde og købe 2 Roma trøjer så nu har jeg i alt 3 som jeg kan gå med i Rom :D
Det bliver nice

Giallorossi
372 indlæg.
d. 28. februar 2012

Da vi var i Roma under et Derby. Lazio som "hjemmebanehold" blev vi faktisk anbefalet ikke at have noget på der viste hvem vi holdte med. Anbefaling af bl.a. en taxachauffør - men tror nu kun det var i henhold til før og efter kampen. - Desuden meget meget ubehagelig stemning udenfor stadion efter kampen i dette tilfælde.

Det var så også en af de "meget store" derbys for et par sæsoner siden - Lazio kunne nå at rykke ned og Roma kunne nå at vinde mesterskabet.

[Rettet af: Giallorossi - 28/02/12 - 01:33]

Kontakt | Copyright 2003-2019 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca