Login
Glemt password Opret bruger

Football Manager 2011

Kategori: Off Topic


Montella9
278 indlæg.
d. 12/11/10 20:50

Nu er det nye manager jo kommet, så vil lave en tråd til det. Hvor vi kan udvæksle taktikker, spillere osv. Så skriv endelig hvis i har nogle gode og dårlige oplevelser. Jeg er selv lige startet, og har ikke rigtigt fundet den taktik jeg vil spille, så skriv endelig hvis i har en der virker :)



vulvasker
71 indlæg.
d. 12. november 2010

Totti er vanvittig i det spil



Montella9
278 indlæg.
d. 12. november 2010

hvordan bruger du ham?


Jonas
4091 indlæg.
d. 14. november 2010

Uhh FM :D Det bedste spil i verden! haha

Er selvf også startet med Roma og havde meget svært ved at finde den rigtige opstilling i første sæson..

Jeg startede med at bruge en 4-1-2-1-2 opstilling, der dog ikke vidste sig at være særlig god, og jeg har senere skiftet til en 4-2-3-1 opstilling, som jeg synes fungere meget bedre..

FM er utrolig realistisk - jeg startede ihvertfald med at spille dårligt i starten af sæsonen, hvor jeg havde meget svært ved at slå de små hold.. Men spillerne kom igang og vi endte på en 3.plads i Serie A, som er helt oki. Før sæsonen var mine forventninger sat til kvalifikation til europa.

Milan var suveræne og vandt stort set alt, og tog titlen. Mens Inter svingede rigtig meget og jeg var tæt på at tage andenpladsen fra dem.. Sæsonens største overraskelse var Catania som endte på en flot 4. plads.. Men Juventus var rigtig dårlige og sluttede på en 12. plads.

I første transfervindue lejede jeg rigtig mange spillere ud og fik samlet lidt penge sammen til at hente Andrea Poli i Sampdoria, han er en ung italiensk midtbanespiller, med et stort talent og en afløser til Pizarro..
I januar fik jeg hentet Sanchez i Udinese - fantastisk køb og han passer til min 4-2-3-1 opstilling..


Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 14. november 2010

Øv... var jeg ikke så fattig så havde jeg nok brugt for mange timer med det spil! Igen igen..

Det ligger forhåbentlig under juletræet i år!


MURO
630 indlæg.
d. 16. november 2010

Jonas jeg kan ikke forstå hvordan du får råd til at købe sanchez og poli den første sæson, de er begge to dyre spillere især Sanchez. jeg selv er startet med Roma og har et latterligt beløb på 500.000 euro at købe for?
det virker urealistisk det du siger.


Jonas
4091 indlæg.
d. 16. november 2010

Ja det gør det måske, men det er ganske sandt og uden snyd af nogen form..
Man starter ikke med særlig mange penge, og umildtbart ligner den eneste mulighed at leje spillere med option på køb.

Jeg lejede dog bl.a. Baptista ud til bayern for nogle millioner. Jeg offentligjorde min interesse på Poli og bød bå ham. Men sampdoria afviste, hvilket medførte han blev udtilfreds og de tilbød ham så selv til mig for hans markedsværdi 55 mio. Ved at redigere i mit lønbudget kunne jeg få omkring 20 mio, så jeg tilbød 20, plus at betale de sidste 35 mio over de næste 3 år.. Svære var det altså ikke :)

Grundet klubbens forbedre øknomi fik jeg sat omkring 60 mio til rådighed til januar transfermarkedet og da jeg var skiftet til en 4-2-3-1 opstiling, manglede jeg en god højrewing og Sanchez var en åbnelys mulighed.. Og Udinese gik med til at få 60 mio nu og 35 mio over de næste 3 år..

Det kan altså lade sig gøre.. Husk man også kan spøre bestyrelse om ekstra midler!

* jeg hentede forresten også Maresca på en fri transfer til at styrke midtbanen, da jeg havde nogle skader i starten af sæsonen.

[Rettet af: Jonas - 16/11/10 - 16:43]


MURO
630 indlæg.
d. 19. november 2010

så er jeg kommet igang med min første sæson :)
kører en 41212 formation pt :)
fik solgt
Doni 5 mil € stuttgart
Perrotta 2.7 mil € FC Bayern
Juan 8 mil € Inter
Riise 7 mil € FC Bayern
Pizarro lånt til St. Etienne 3 mil €
Menez lånt til Man UTD 5 mil euro med 14 mil option
Cassetti 1.2 mil € Hoffenheim
Julio Sergio lånt til Barcelona 1 mil €
Cicinho 4.3 mil € Almeria

fik købt
Enzo Maresca fri transfer.
Federico Fazio 600.000 euro
Guillermo Ochoa 2 mil €
Moussa Sissoko 16 mil €
Sebastien Bassong 475.000 betalt for lån.
Fabio Coentrao 13.25 mil €

Next Goal : Eden Hazard :)



sebbews
270 indlæg.
d. 19. november 2010

hvorfor har du solgt/lånt Perrotta,Juan,Riise,pizarro og Menez


MitLivMitRoma
49 indlæg.
d. 19. november 2010

Aturo Vidal fra Leverkusen er guld værd i det spil!


asromadk
3631 indlæg.
d. 19. november 2010

haha MURO hvad har du gang i?? du ka sku da ik bar starte spillet med at sælge et helt hold haha.. og så endda spillere som burde være inde omkring de første 15 mand haha..
perrotta - klasse spiller som man ikke kan få nok penge for i forhold til hans evner.
Juan - klasse forsvar der ikke burde sælges
riise- klasse venstre back, som burde spille ihvertfald 1 season (og så vil han måske selv videre)
PIZARRO- ???? haha.. ved ik hva jeg ska sige.
Menez- ?? klasse spiller der ihvertfald lige ska ha et par seasoner hvorefter han kan sælges hvis prisen er høj nok.

hold da op. hehe.. godt du ik står for salg/indkøb i virkeligheden hah :) no offense :)


Jonas
4091 indlæg.
d. 19. november 2010

Haha Muro det er godt nok emget aktivitet i første transfervidue og lidt for mange salg :P

Det lykkedes mig at vinde scudettoen samt Coppa Italia i anden sæson :D fantastisk! Tøg desværre du 3-2 samlet til Barceloan i CL - damn..

Der blev bådet solgt og købt en del i sommertransfervinduet før anden sæson, her er et overblik:

Ind:
-Afellay på fri fra PSV, var desværre skader de første 3 måneder, men ellers en fantastisk spiller. Der både kan spille højre wing samt midt.
-Emanuelson på fri fra Ajax, backup til venstreback pladsen, samt han kan spille venstre midt.
-Derdiyok fra Leverkursen for 40 mio. Talent fuld angriber, som kan blive rigtig god.
-Yobo leje fra Everton, backup til midtforsvaret, G.Burdisso ville ikke blive.
-Cassano fra Palermo for 115 mio. rigtig god højreback, som går direkte ind og erstatter Cassetti. Havde en rigtig god sæson.
-Suaréz fra Ajax, for 49 mio. Blev upopulær i Ajax, og kunne ikke sige nej til at hente ham
-Ochoa fra America for 65 mio. fantastisk målmand, som går direkte ind i startopstilling. Julio Sergio havde en del usikre præstationer.

Ud:
-Barusso 7 mio
-Maresca 12 mio
-Pizarro 65 mio, brokkede sig konstant så jeg solgte ham. og Poli overtog hans plads.
-Doni 15 mio
-Baptista 45 mio
-Antunes 11 mio
-Cicinho 12 mio
-Loria 950 k.

Der blev handlet en del, men mente også det var nødvendigt, da holdet var lidt gammelt.

opstilling 4-4-2:
Ochoa
Cassani, Juan, Burdisso, Riise
Sanchez, Poli/Afellay, De Rossi, Menez
Totti, Vucinic/Suarez

Og Vidal er klasse, men af en eller anden grund ville han have omkring 700.000 om ugen, så droppede ham..


Montella
136 indlæg.
d. 19. november 2010

HAHA.. der er da kun i en fiktiv fodboldverden at nogen gider give 950 for Loria!! :D


TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 19. november 2010

Haha, ej tror sku godt man kan sælge Loria for 950 tusinde kroner :P haha



MURO
630 indlæg.
d. 19. november 2010

Smed alle væk som tjente for meget sådan er jeg bare


a2j
76 indlæg.
d. 20. november 2010

I første sæson fik jeg vist ikke handlet så meget. Jeg blot solgt Lobont, Loria og Antunes. Jeg købte Lucho Gonzalez og Steve Mandanda i Marseille.

Men i sæson 2 er der sket en del:

Ind:
Marek Hamsik
Alberto Aquilani
Edin Dzeko
Rafael (United)
Domenico Criscito
Marco Amelia
Mattia Destro
Micah Richards

Ud (bl.a.)
Baptista
Perrotta (kontrakt udløb, manden blev for gammel)
Cassetti (samme som ovenstående)
Doni
Julio Sergio
Riise (blev sur, og ville tilbage til Liverpool)
Brighi


Madshood
71 indlæg.
d. 23. november 2010

Hey romanisti..

Stiller med en 4-2-3-1 opstilling..
Vandt serie a i første sæson (hvilket var godt, da spillerne selvfølgelig fik psykobonus for det..)blev slået ud i kvartfinalen i cl af Arsenal og vandt den italienske cup.. selvfølgelig over Inter - der findes intet bedre..

Købte ingen i 1. sæson, fordi, som I også har nævnt, har man ingen penge overhovedet i starten, men efter de gode resultater var der selvfølgelig en del præmiepenge, tv-penge og ny sponsoraftale..

- da jeg skulle genforhandle kontrakt, satte jeg min nye kontrakt ned til omkring 500.000 i løn om året, da jeg jo alligevel ikke kan bruge dem, og så giver det formentlig penge et andet sted i klubben..

Eneste minus er at Totti spiller ad helved til, men han er dog på vej til at blive min assistent manager i stedet :)

god fornøjelse..

Borriello.
Vucigol - Perrotta - Menez
De Rossi - Pizarro
Riise - Juan - Burdisso - Cicinho
Sergio


P.Totti
1008 indlæg.
d. 23. november 2010

Til A2j

det lyder unægteligt som snyd det du har gang i! du sælger ingen spillere af værdi i 1 sæson, men kan købe Mandanda og Lucho som er 2 spillere af høj værdi.

2 sæson sælger du riise, babben og brighi der giver lidt penge, men ikke de store handler, og på trods af det har du råd til 7 stjernespillere og en marginal spiller.

Dzeko
Hamsik
Criscito
M. Ricards
Rafael
Marco Amelia
Aquilani

Destro

vil meget gerne høre hvordan da har formået dette, du burde være transferchef for Roma med de store handler.


Jonas
4091 indlæg.
d. 23. november 2010

Både Dzeko og Hamsik, lyder vildt? Hva har du måtte betale for dem.. Wolfsburg ville ikke sælge Dzeko for 150 mio. til mig, selvom han var utilfreds og Hamsik ville slet ikke til Roma..


asromadk
3631 indlæg.
d. 23. november 2010

Ja A2J jeg gad godt vide hvad du har gjort :) det virker pænt usandsynligt at du har købt Mandanda og Lucho .. Så har det vel være i Januar?

Hehe. Ja forstår sku heller ikke lige hvad du har lavet haha. Jeg prøvede Dzeko efter 1 season, måtte give 180 mio, men så endte Chelsea med at snuppe ham foran næsen på mig(de har nok kunne give en del mere i løn)

Men havde jeg fået ham, havde jeg ihvertfald ikke kunne købe de spillere du også nævner haha :)



MURO
630 indlæg.
d. 24. november 2010

så er første sæson færdig!
lidt en sjov sæson jeg gik i gennem. sluttede ligaen af som 6'er
men men men men
det endte sgu med at jeg snuppede champions league:d

fik hentet Boateng til klubben i januar månede da de tilbød mig ham gratis.

fik skrevet kontrakt med:
afellay fri
amelia fri
taiwo fri
blasi fri
g. burdisso 3 mil €

fik 25 mil € TV penge
9 mil € for at vinde chl.

har en del penge men er sgu den nærrige type :D

kører en 442 til tider 41212 generelt.

Ochoa
Boateng Burdisso/G.Burdisso Mexes Coentrao
Blasi
De rossi M.Sissoko
Afellay
Adriano/totti Vucinic

har så også en fantastisk bænk
Amelia
fazio
taiwo
rosi
brighi
pizarro
menez
baptista
taddei
okaka

antunes
simplicio
lobont
maresca
er så spillere jeg regner med at sælge.

tror sgu jeg går mod mesterskabet i år :)


MURO
630 indlæg.
d. 24. november 2010

fik også lige thiago motta fra inter på en fri?
sat til salg for ingen penge? tak for det.
De rossi
Motta Sissoko
Afellay
ja tak.


a2j
76 indlæg.
d. 28. november 2010

Hej med jer!

I første sæson lykkedes det mig at købe Lucho og Mandanda ret regulært. De blev sat til salg af deres klub, og jeg gav 65 mio. pr. stk. Det var muligt, fordi bestyrelsen gav mig extra penge, fordi økonomien var så god.

I 2. sæson var de mange andre indkøb mulige, fordi jeg fik en ny bestyrelsesformand. Fru Sensi smuttede, og der kom en ny rigmand.

Købene var ikke særligt dyre, fordi de var blevet sure i deres klubber. Det sker ret tit i FM11, så hvis man er opmærksom, kan man sagtens finde nogle stjerne til spot pris! Hamsik gav jeg 85 mio. for og Dzeko gav jeg 90 mio. for.

Men jeg var selvfølgelig også heldig at få en ny formand, der gav mig 450 mio. til indkøb. Så snyd er der bestemt ingen af...!

[Rettet af: a2j - 28/11/10 - 16:37]


Balbo
165 indlæg.
d. 29. november 2010

Hey Romanistaer. Det kunne være interessant at høre om hvordan I opstiller jeres taktikker, da jeg godt kunne bruge et par gode råd omkring hold og spillertaktikkerne. Jeg benytter ofte C. Daimano's råd og spiller med enten med en offensiv 4-2-3-1 eller en 4-1-2-1-2 (diamant).

4-2-3-1
Borriello (Komplet angriber)
Vucinic (Kantspiller) - Totti (Trequartista) - Menez (Kantspiller)
De Rossi (Boldvindende midtbane) - Pizarro (Dybtliggende playmaker)
Riise - Juan - Mexes - Cassetti
Sergio

4-1-2-1-2:
Borriello(Komplet angriber) - Totti (Dybtliggende Angriber)
Menez (Trequartista)
De Rossi (Boldvindende midtbane) - Simplico (Central)
Pizarro (Ankermand)
Riise(Wingback) - Juan - Mexes - Cassetti (Wingback)
Sergio

Spilfilosofi: Flydende
Startstrategi: Kontrollér
Afleveringsstil: Mere direkte
Kreativ frihed: Mere udfoldende
Skærme af & tackling: Standard
Markering: Zone
Indlæg: Hårde
Bevægelsesfrihed: Mere frihed

Def. linje: Normal
Bredde: Bredt
Tempo: Hurtigt
Tidsspild: Aldrig
Afleveringer: Ned af begge kanter

Indtil videre ligger jeg nr. 1 i ligaen efter 10 kampe med en 2-1 derbysejr over Lazio og en 1-0 CHL-sejr over Barcelona. Ingen nederlag endnu, men syntes mine resultater begynder at falme nu og boldbesiddelsen mangler.

Cheers


Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 29. december 2010

Så har jeg fået fingre på spillet! Finally!

Jeg har valgt en lidt utraditionel taktik i forhold til hvad jeg plejer, men det altid sjovt at eksperimentere.

Spiller en 5-3-2 formation.

3 centerbacks, to wingbacks, to centrale midt, en offensiv midt og to angribere. Min opstilling ser således ud:

Totti/Vucinic; Borriello
Menez/Perrotta
De Rossi/Brighi; Pizarro/Simplico
Riise; Cassetti/Rosi
Juan; Mexes; N. Burdisso
Sergio

Spiller hurtig, direkte fodbold med højt pres. Min offensive midt har rollen som Trequartista. Midtbanen består af en defensiv bolderobrer der hjælper bagkæden og en felt-til-felt spiller. Angrebsrollerne variere lidt fra spiller til spiller og har ikke låst mig fast endnu på de enkeltes roller.

Har netop spillet sæsonens første kamp (udover SuperCoppa) som endte 2-2. Mistede både Juan og Mexes i finalen grundet udvisninger så midt forsvar så skidt ud i første havleg hvor vi var nede med to. Lykkedes dog at hente et point hjem mod Genoa.

Der er sgu ikke så meget at pille ved i sommervinduet hos Roma. Bappen er solgt til Atletico Madrid for 50 mio og han er eneste salg sammen med Antunes.

Jeg har hentet Bassong på en lejekontrakt som ekstramand til forsvaret. Det kræves når jeg skal bruge 3 CB pr. kamp. Desuden har jeg hentet Koke hos Atletico på leje og Rasmus Falk hos OB, også på leje og begge med købsoption.

Så skal det blive spændende at se om min taktik duer til noget!

[Rettet af: Julii Caesares - 29/12/10 - 00:28]


Andreas
789 indlæg.
d. 10. januar 2011

Så er jeg endelig kommet i gang med et ordentligt Roma-spil. Jeg har aldrig spillet Football Manager før, dog har jeg spillet lidt Total Club Manager/FIFA Manager tidligere.
Jeg må sige at jeg egentlig ikke er særlig imponeret af spillet. Jeg synes ikke at det er specielt meget mere detaljeret end f.eks Fifa Manager, det er svært at vurdere niveauet på spillere som man ikke kender i forvejen og jeg synes ikke at det virker til at det ændre så meget at skifte taktik i løbet af kampen. Dette har også gjort at jeg har prøvet med en del forskellige hold, med blandet succes.
Nu har jeg som sagt forsøgt mig med Roma (for tredje gang), og næsten halvvejs gennem sæsonen ser tingene fornuftige ud.
Jeg ligger på en førsteplads i ligaen, med blot ét nederlag og én uafgjort. I Champions League ser det også fint ud, med 2 sejre over FCK og to uafgjorte mod henholdsvis FC Barcelona og Tottenham (mangler to kampe). Desværre har Pizarro og Vucinic været skadet det meste af efteråret, og DeRossi, Taddei og Riise har også haft langvarige skader.
Borriello og Simplicio været blandt de bedste spillere.

Min foretrukne start 11’er:
4-2-3-1
Julio Sergio
Cassetti-Mexes-Juan-Riise
DeRossi-Simplicio
Taddei/Shaqiri-Totti-Menez
Borriello

Inden sæsonstarten lykkedes det mig at komme af med:
Cicinho til Werder Bremen for 48 mio. kr.
Julio Baptista til Man. City for ca. 15 mio. kr. (leje) – 75 mio. kr. ved køb
Bogdan Lobont til Man. United for 10 mio. kr. (leje)

Ind kom:
Xherdan Shaqiri (LW) fra FC Basel for 22 mio. kr.
Taufic Guarch (ST) fra E. Tecos for 8 mio. kr. (kan vist blive god i fremtiden)

Det ser umiddelbart ud til at jeg får ca. 100 mio. kr. til indkøb i januar, men jeg ved ikke rigtig hvad de skal bruges på. Er der nogen der har nogle idéer?

Som sagt er jeg nybegynder og jeg har et par spørgsmål som jeg håber at der er nogle garvede mangerer der kan svare på.

Hvad er situationen med Borriello – er han kun lejet i det her spil? Og hvis han skal købes fri fra Milan til sommer, hvad koster han så cirka?

Der er rigtig mange ungdomskontrakter der udløber til sommer. Hvem er værd at beholde?

Kan man udbygge sine faciliteter? Stadion, træningsanlæg eller ungdomsafdelingen f.eks.



Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 10. januar 2011

Angående dit spørgsmål om Borriello, så har jeg forstået det således.
Han er på en lejekontrakt hele sæsonen, hvorefter Roma modtager ham permanent. Dvs. transferen er på plads og du har Borriello som fuldblods Roma-spiller ét år efter sæsonstart.

Uha, ungdomskontrakterne er lidt tricky. Hvis du vil satse på at pleje ungdomstalenter og bruge dem så er følgende spillere et MUST at forlænge med:

S. Pettinari
Filippo Maria Scardina
Andrea Bertolacci
Alessandro Crescenzi

To første har allerede optrådt på førsteholdet og Scardina har scoret i Europa League.

Faciliteterne kan bestemt udbygges. Dette gøres under 'Bestyrelses' tabletten. Det er ikke sikkert, at ledelsen mener at der skal udbygges. Måske er der ikke råd.

Der er meget at rette på taktisk. Eftersom det er første gang du prøver kræfter med Manager serien, har du så under 'Holdinstruktioner' i 'Trup' tabletten, klikket på avanceret og rettet dér?
Du kan også give hver enkelt spiller specifikke instruktioner, hvilket kan give en masse interessante kombinationer.
Du kan også instruere dine egne dødbolds-instruktioner under din taktik.

Angående spiller indkøb, så kommer det an på hvad du søger? Det afhænger meget af din taktik!

En spiller som Fiorillo (målmandstalent) kunne være interessant.
Andrea Poli er også virkelig spændende (central midt)
Montolivo måske? Også en spændende spiller der måske kunne lokkes væk fra Viola.

Kom med noget feedback om hvad du søger :-)



[Rettet af: Julii Caesares - 10/01/11 - 19:10]


Jonas
4091 indlæg.
d. 10. januar 2011

Borriello er lejet ud til Roma den første sæson, klubberne har dog aftalt en pris på 77,5 mio. Så han skifter for det beløb permanent efter sæsonen..

Har desværre ikke haft held med at nogle af ungdomsspillerne udvikler sig til gode spillere.. Dieme blev rigtig god i det sidste FM, men desværre ikke det nye..

Andrea Poli bliver rigtig god og kunne være en mulighed for dig.. Ellers så hent lillebror Burdisso på en permanent aftale, han bliver også rigtig god længere fremme i spillet.. Også er der selvf den mexicanske målmand Ochoa! som du kan få for omkring 50 mio..


Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 10. januar 2011

Når snakken falder på ungdomsspillerne, så skal man være klar over at de ofte variere fra spil til spil.
Udover det handler det også om at give dem den rigtige træning og spilletid. Gør man det korrekt, så kan man stå med en potentiel stjerne i truppen!

Pettinari og Scardina er lejet ud i første sæson og ser ikke ud af meget, men potentialet er der!
Bertolacci og Crescenzi er såvidt jeg husker ikke lejet ud.

Er Ochoa meget bedre end Sergio? Ville det ikke være bedre at hente et yngre talent som kan tage over, fremfor at skifte Sergio ud? Han er da en ganske god målmand i FM11.

[Rettet af: Julii Caesares - 10/01/11 - 21:57]


Jonas
4091 indlæg.
d. 11. januar 2011

Der er rigtig nok de har potentiele, synes dog ikke selv jeg har haft tålmodighed til at bruge dem på førsteholdet, da ikke har imponeret og jeg derfor har haft dem lejet ud..

Greco er også overraskender dårlig i spillet desværre.. Bertolacci er den eneste jeg har haft lidt held med i spillet og han blev faktisk en okay spiller..

Ochoa var virkelig klasse i mit spil, og han var da også 4 stjernet, hvor Julio Sergio var 3 stjernet.. Det betyder selvf ikke alt, men han er en rigtig god målmand.. Som kan fåes billigt i forhold til sin klasse, og så er han jo altså kun 25 år, så han har rigtig mange år i sig endnu! Julio Sergio er ikke en dårlig målmand og kan derfor forblive backup, han er dog 30 år, så jeg valgte at hente Curci hjem som backup efter to sæsoner..


Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 11. januar 2011

Ja, det kræver en del tålmodighed at få dem til at blomstre.

Greco er usandsynligt dårlig. Han er jo også lidt af en overraskelse i virkelighedens verden, så måske derfor FM-folkene ikke har givet ham mere niveau end hvad man egentlig gik og troede? Lidt ligesom Sergio førhen.
Derfor har jeg også sat hans niveau op selv. Han har vist 2½ stjerne hos mig hvilket nok er meget realistisk.

Okay, jeg fortsætter stadig med Sergio. Der er så mange andre områder jeg vil forstærke, især når man ser på truppens gennemsnitsalder. Curci regner jeg også med at hente hjem.

Jeg troede faktisk ikke vi længere ejede 50 % af Curci.


Andreas
789 indlæg.
d. 11. januar 2011

Tak for inputne...

Borriello:
Jeg ved det er sådan i den virkelige verden med hensyn til Borriello, men er det også sådan i spillet. Og i så fald, SKAL man så betale de ca. 75 mio. kr. til Milan i sommeren 2011? Eller er de betalt?

Ungdomspillere:
Jeg kender skam godt til de fleste af vores unge spillere i virkeligheden. Jeg synes bare at det er lidt svært at vurdere hvor gode de er i spillet – mit U20 hold klarer sig ikke så godt.
Det var mere bare hvis der var nogle der kunne sige at f.eks. ”Dieme bliver sten sikkert en kæmpe stjerne i spillet” – så ville det jo være dumt at sende ham væk.
Men jeg prøver mig bare lidt frem :)
Greco gør det nu meget fornuftigt som central midtbane i mit spil, ikke prangende dog..

Det er faktisk lidt mærkeligt at ungdomsspillerne ikke er bedre, eftersom at vores Allievi (U17, tror jeg) blev italienske mestre i sommer.

Nye spillere:
Jeg synes egentlig at holdet er meget godt og jeg vinder også næsten alle mine kampe. Der er ikke rigtig nogen svage punkter, synes jeg. Igen var det mere ment som hvis I evt. kendte til en spiller som var virkelig god i spillet eller som kan fås til en kanon god pris.
Jeg kan huske da jeg spillede andre manager-spil, at det var muligt at finde spillere som på det tidspunkt var ret ukendte, men som senere er blevet stjerner i den virkelige verden.
F.eks. fandt jeg Asharvin i TCM 2004 – fire år før resten af Europa havde hørt om ham…
Udover det henter jeg nok en højre back – Cassetti laver lige lovlig mange dumheder.
Cassani måske?

Et spørgsmål mere; er der nogen der har oplevet at jeres målmand er blevet skadet i kamp? For hvis ikke, så er der jo ingen grund til at have en målmand på bænken...



Jonas
4091 indlæg.
d. 11. januar 2011

Du skal skam betale for Borriello desværre, for synes godt jeg kunne have brugt de penge på noget andet..

Og jo vi ejer skam stadig halvdelen af Curci..

Omkring Cassani så er han helt sikkert en god spiller, har tidligere kunne skaffe ham for omkring 115 mio. I mit nuværende spil har jeg dog hentet Van der Wiel i Ajax, rigtig god højreback, med mange år i sig endnu.. Ellers kan jeg anbefalde Vidal fra Leverkusen god midtbanespiller, som bliver rigtig god.. John Arne spillede desværre rigtig dårligt for mig, hvilket betød at jeg solgte ham til Man U. Som erstatning hentede Coentrao fra Benfica! Klassespiller hentede ham for 75 mio.

Det bedste kup i forhold til prisen jeg har gjort, var at hente Christian Benitez for 25 mio, det var dog til Malaga, ved ikke hvordan han vil klare sig i en større klub..

Og har aldrig oplevet min målmand blev skadet, så jeg har ingen resverve på bænken :)


Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 11. januar 2011

Jeg har til gengæld oplevet både skade og udvisning til min målmand! Har altid en reserve på bænken.

Coentrao er bestemt en klassespiller. Godt køb!


asolle
99 indlæg.
d. 20. januar 2011

Et godt råd til jer allesammen. Ved hvert halvår der går så tag at gå ind i søg, og så filtrer og så sæt den til at finde spillere hvis kontrakt udløber om et halvt år for dem kan man skrive med gratis og der er altså nogen gange klassespillere imellem. Hentede lige afellay gratis igår:) bare et lille råd herfra.


Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 29. januar 2011

Så er min første sæson med Roma slut. Begyndte en ny karriere for en månedstid siden. Vandt ligaen med to point til Inter, tre til Milan og 4 til Juve og Lazio! Satme en tæt top..

Ingen køb i sommeren 2010 udover en lejeaftale med Koke.

Antunes røg til Blackpool for 10 mio.
Doni til At. Madrid for 8 mio.
Adriano til Sevilla for 20 mio.

Så skete der noget i sommeren 2011! En række fri transfers i løbet af sæsonen har sikret mig nogle virkelig stærke kort og et par klasse transfers har gjort mig yderst tilfreds med mit hold nu.

Først de solgte:

Cicinho til Newcastle; 20 mio
Cassetti; udløbet kontrakt
Simplicio til Valencia; 15 mio
Lobont til Inter; 12 mio
Riise til Arsenal; 29 mio
Barrusso til Torino; 4 mio


Købte spillere:

Coentrão fra Benfica; 87,5 mio
Rakitic fra Schalke; fri transfer fra udløbet kontrakt
Borriello
Thiago fra Barcelona; fri transfer - ungt talent der er 62,5 mio værd efter jeg skrev under med ham!
Castro fra Leverkusen; 60 mio
Simão fra At. Madrid; fri transfer fra udløbet kontrakt
Koke fra At. Madrid; købt via lejeaftale
G. Burdisso; købt via lejeaftale

______________

Formation: 4-1-2-2-1 med offensive kanter.

Sergio
Coentrão, Juan/The Burdisso's, Mexes, Castro
De Rossi
Rakitic/Brighi, Pizarro/Thiago
Menez/Vucinic/D'Alessandro, Simão/Taddei
Borriello/Okaka/Pettinari


Kelevra
1260 indlæg.
d. 30. januar 2011

Dejlig overskueligt indlæg, Julii Caesares. :)

Men hvad har du i baghånden hvis nu f.eks. Sergio bliver skadet?
Ville være fedt hvis du også lige skrev hvad du normalt har med på bænken. :)


Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 30. januar 2011

Min trup er ret bred. Overvejer om jeg skal leje en spiller eller to ud, men tror jeg beholder hele truppen.

Jeg glemte selvfølgelig at skrive jeg arbejdede på målmandssituationen. Med begge reserver solgte skal jeg finde en backup. Til det formål ligger jeg i forhandlinger med Andrea Guatelli. 27-årig reservemålmand i Zurich og ganske habile evner. En helt fin backup som er billig i løn. 80k om ugen.

Som sagt er min trup ret bred så min bænk varierer en del. Jeg har fået en del spillere tilbage fra lån som jeg vil forsøge at arbejde ind i truppen.

Min bænk tæller således:

Alessandro Crescenzi, 19-årig højre/venstreback tilbage fra lån hos Crotone.
Koke, 19-årig defensiv midt.
Andrea Bertolacci, 20-årig midtbane tilbage fra lån hos Lecce.
Greco.
Pettinari, 19-årig angriber tilbage fra lån hos Siena
D'Alessandro, 20-årig venstrekant/angriber tilbage fra lån hos Bari.
Okaka.
Rosi.
Perrotta.
Taddei.
Scardina, 19-årig midtbane/angriber tilbage fra lån hos Como.
Totti.

Læg dertil at spillerne fra ovenstående indlæg jo ikke alle spiller samtidigt, så de roteres jo også på bænken. Bred trup, men jeg kæmper også på tre fronter så stamspillerne har brug for hvile.

Skulle det gå helt galt og jeg mangler noget forstærkning på en position, så har jeg 340 mio. til gode til indkøb. Synes jeg har brugt mine penge fornuftigt! :-)

I modsætning til hvad andre har gjort, så har jeg ikke ville skifte Sergio ud. Han blev valgt ind som årets næstbedste målmand og gjorde det rigtig godt. Jeg har en up-and-coming målmand på ungdomsholdet jeg gerne vil bruge når tiden kommer.


[Rettet af: Julii Caesares - 30/01/11 - 13:01]



Andreas
789 indlæg.
d. 25. februar 2011

Hey.

Jeg vil gerne have solgt en håndfuld spillere, men lige meget hvor lavt jeg prissætter dem får jeg ingen bud på dem. Er der nogle specielle "trick" man skal bruge eller noget?
Og kan man tvinge de unge spillere ud på lejeaftaler? Det pisser mig af at de bliver ved med at afvise diverse klubber fra Serie B f.eks...


Jonas
4091 indlæg.
d. 25. februar 2011

Sætter du dem bare til salg? For ellers kan jeg anbefalde at tilbyde til andre klubber..

Det virker i de fleste tilfælde for mig, men det er klart at nogle gange er der ikke nogle interesserede klubber.. Ligesom i virkeligheden.

Og det er jo klart man ikke kan tvinge unge spillere væk, men du kan også tilbyde dem til andre klubbe - bare til leje, istedet for salg.. ellers kan du forsøge at skifte dem til en af dine samarbejsklubber..


Andreas
789 indlæg.
d. 25. februar 2011

Jeg tilbyder dem til klubber, men som sagt med meget lidt held. Jeg må nok bare smide dem på porten hvis jeg ikke kan komme af med dem via et salg...


erlind
89 indlæg.
d. 27. februar 2011

Gode og dårlige taktiker. Jeg er blivet fyret efter 2 sæson. Havde også svært at finde den rette taktik. Så nu er jeg arbejdsløs:(. Spiller dog stadig, som arbejdsløs, og venter på en klub. Og prøve at arbejde mig videre mod Roma. Det bliver et langt spil.


RomaRomaRoma
43 indlæg.
d. 27. februar 2011

Køb Hulk og Zlatan!!


MURO
630 indlæg.
d. 09. april 2011

Startede en ny :)
Jeg kører en 4-5-1 formation

Vincent Enyeama 375.000 Euro
Eden Hazard 4 Mil Euro For Lån derefter Blev han hentet ind for 12 mil euro da jeg havde en enighedspris på ham.
Ud med
Julio Sergio - Newcastle United 6 mil euro
Doni lån til Stuttgart 1.4 mil plus hele hans tunge løn bliver betalt af Stuttgart.

Jeg sluttede desværre sæsonen af som 6 men vandt Liga cuppen.

2 sæson som jeg lige er begyndt på blev der ændret en del på holdet.
Borriello 10 Mil Euro
Taye Taiwo Free
Vasilis Torosidis 6.75 mil euro
Guillermo Burdisso 2.2 mil euro
Sinan Bolat 2.5 mil euro
Yohan Cabaye Lån 375.000 euro betalt hvor jeg så betaler 20% af hans ringe løn.
Yan M'vila 17.5 mil euro (et af de største talenter i spillet)

Ud med:
Daniele De Rossi - Arsenal 31.5 mil euro(kunne ikke sige nej til pengene)
Juan - Lyon 6 mil euro
Adriano - Sevilla 3.6 mil euro
Vincent Enyeama Arsenal 9 mil euro(god indtjening på en kort sæson)
Rodrigo Taddei Espanyol 2.6 mil euro
Stefano Pettinari - Siena 555.000 euro(40% af næste handel vile gå til roma + kan købes tilbage for 2.1 mil euro)
John Arne Riise Werder Bremen 7.5 mil euro
Simone Perrotta - Fri Agent
Marco Cassetti Fri Agent

Start Elleve består generelt af
Sinan Bolat
Torisidis G.Burdisso Mexes Taiwo
M'vila
Pizarro Cabaye
Menez Hazard
Vucinic.





roma(y)
33 indlæg.
d. 10. april 2011

Har en med Roma, men spiller mest med Reading fra npower Champinship.
Valgte dem fordi jeg har en ven derfra, og begyndet at følge dem lidt og bliver inspireret af dem, specielt spilleren Shane Long, i svære tider heler han altid hovedet oppe og fighter for holdet, en spiller jeg en dag rigtig godt kunne se spille et bedre sted. Roma? Hvorfor ikke?

Men anyways.. Jeg rykkede op i 1. sæson med dem (vandt med 9 p.), i PL bliver jeg dog smadret. Har 4 p. til den gode side af stregen. Har dog udrettet gode resultater som en 1-2 sejr på The Bridge, et comeback fra 0-2 til 2-2 mod Man U, hjemme på Madjeski.

Har købt nogle PL reserver da jeg rykkede op som Seamus Coleman, Ricardo Fuller, Keith Fahey (godt nok 1. sæson). Hentet også Inzaghi som backup på en fri transfer. Så har jeg købt Antunes herfra, men han har floppet fælt.


Sofus
3087 indlæg.
d. 10. april 2011

Taiwo, Ochoa, Arturo Vidal og Srna er klasse i spillet! :D


MURO
630 indlæg.
d. 10. april 2011

Fuck srna :)


Sofus
3087 indlæg.
d. 10. april 2011

Ja fuck ham, men han er vild!


Simon88
448 indlæg.
d. 15. april 2011

Nogle der har succes i den opdaterede version af FM 11? Version 11.3 mener jeg den hedder?
Så må i meget gerne give tips og tricks, da jeg har svært ved at finde den rette taktik og opstilling... :/


Jonas
4091 indlæg.
d. 16. april 2011

Er det til Roma eller hvilket hold snakker vi om?

Jer skifter lidt imellem to 4-2-3-1 formation, den ene med to offensive wing, og den anden med tre offensive centrale midtbanespiller. og det har virket for mig.

J. Sergio; Cassetti, Mexes, Juan, Riise; De Rossi, Pizarro; Menez, Totti, Vucinic; Borriello

Er det bare mig eller er Menez meget bedre i den nye patch?



Simon88
448 indlæg.
d. 16. april 2011

Ja, jeg snakker om Roma selvfølgelig.. :)
Hvordan siger du, at du har dine formation og taktik?
Har prøvet med en formation hvor jeg spiller 4-4-2 med en diamant i midten, med De Rossi som ankermand, Pizarro og Brighi på centralt, og Menez som Off. Midtbane.... Men ja, der går ikk mange mål ind på mig, men jeg scorer desværre heller ikke ret meget...


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma