Login
Glemt password Opret bruger

VM, 2010!

Kategori: Off Topic

AndersRoma
831 indlæg.
d. 11/05/10 19:40

VM trupperne er blevet offentliggjort de seneste dage, og jeg synes derfor at det er på tide at få ét topic omkring fodboldens største begivenhed. Her kan tales om alt lige fra Romas spillere til det danske landshold og har derfor tænkt på nogen sjove emner.

* Det italiensk landshold
* Det danske landshold
* Roma spillere
* Bedste spillere under VM
* Spillere der er værd at lægge mærke til
* Hvem bliver verdensmestre

også selvfølgelig en HELT masse andet. Håber på at få noget god debat igang :-)

KoldingFC
371 indlæg.
d. 11. maj 2010

Det italienske og brasilianske landshold, er da helt hent i hegnet :D Det da gået helt galt for de udtagelser..

Hvorfor pokker tager man en mand med som Doni, og Bappen for den sags skyld? De får jo næsten ingen spilletid, tag dog Sergio med.

Det Danske landshold er hellere ikke lige efter min smag.. Hvor er Junker? Og to spillere fra AGF, som ligger til nedrykning, som er elendige, katastrofe!

Og Romme orker jeg ikke at kommentere på.

Jonas
4077 indlæg.
d. 11. maj 2010

Vil også sige at jeg synes der mangler noget på både det brasilianske og italienske landshold.. Jeg er ikke videre begejstret for det Danske landshold heller, synes altså ikke det er særlig stærkt, og jeg tror vi vil få svært ved bare at gå videre.. desværre

Som jeg tidligere har sagt mener jeg at Spanien er favorit til at tage titlen, og Argentina er i mine øjne den største konkurrent, hvis altså Maradona fucker holdet helt op!

Dejligt med nogle Roma spillere :D tror bestemt nok De Rossi skal fighte som en gal på den italienskemidtbane, mens Juan nok skal gøre dte godt sammen med Lucio.. Doni og Julio Baptista havde jeg også forventet at se, dog har ingen af dem spillet en særlig god sæson for Roma, så tror ikke på de får meget spilletid.. Dunga har dog tidlgere haft meget tiltro til Bappen..

cactus
8 indlæg.
d. 11. maj 2010

Jeg er lidt forbløffet over Italien og Brasiliens landsholds udtagelse. Der er alt for mange Juventus spillere på Italiens, og savner virkelig nogen bedre emner på det Brasilianske. Det er naturligvis altid let at finde fejl ved de forskellige spillere men for delan da hvordan kan man tage så mange Juve spillere med. Og Melo??????

Det danske landshold er også lidt mystisk. Det bliver et spændende VM at følge uanset hvad.

KoldingFC
371 indlæg.
d. 11. maj 2010

Arhhhh!! Menez ikke udtaget, suk.

mexes
1753 indlæg.
d. 12. maj 2010

Danske:
Jeg har heller ikke den store tiltro, til en dansk vm succes .Men mener heller ikke at holdet kunne sættes meget bedre. Havde dog lige to ændringer, som jeg mener burde gøres! :p
Martin Jørgensen -----> Byt med------ > Martin Vingaard
Morten Duncan ------> byt med-----> Mads Juncker

Italienske:
Kunne godt havde set et par roma profiler med, men det er ikke en kæmpe overrakselse at der nu ikke var flere.
De Rossi, selvskrevet, og måske holdets bedste.
Synes faktisk at Perrotta havde fortjent en udtagelse, og så gad jeg rigtig godt have set Motta med, men han har bare ik fået nok spilletid.

Franske:
Desværre uden mexes og menez.

Brasilianske:
Forstår ikke Doni, overhovedet! Julio Sergio burde da af alle grunde komme med i stedet. Bappen forstår jeg nu godt, da han fungere så godt på landsholdet.

Vudering af vinder chancer.
Jeg ser som de fleste Argentina og Spanien som farvoritter.
Outsider som kan overraske - England.

Tror ikke engang at DK går videre.

Jonas
4077 indlæg.
d. 12. maj 2010

Dunga has also justified his decision to pick players who have not been first-team regulars at their respective clubs.

"It's simple. Julio Baptista is a reserve because there is a player called [Francesco] Totti, who is the king of Rome that plays at that position.

"About Doni, he had a fight with the club to be in the Selecao to face England. Because of that, he was penalised at Roma. I can't forget about him. If I do that, the other players will feel that I was not fair to him, and will question if I will be unfair to other players," Dunga concluded.

Jonas
4077 indlæg.
d. 12. maj 2010

Og selvfølgelig var Nicolas Burdisso med i Argentinas trup ;) dog var hverken Inters Cambiasso eller Javier Zanetti med? måske lidt overraskende?

AndersRoma
831 indlæg.
d. 11. juni 2010

Kom så drenge!!! Så starter VM om 45 minutter, lad os få noget gang i denne tråd. Hvem tror I vinder dagens kampe? Tror Mexico og Frankrig

KÆFT HVOR ER DET STORT DET HER...

Jonas
4077 indlæg.
d. 11. juni 2010

Så kom vi endelig igang! :D hvor dejligt!

Dog en lidt sløj første dag, hvor især Frankrig virkelig skuffede, igen! Glæder mig til Argentina imorgen..

Kvistus
1506 indlæg.
d. 11. juni 2010

Starter burdisso inde?

[Rettet af: kvistus - 11/06/10 - 23:18]

Jonas
4077 indlæg.
d. 12. juni 2010

Nej Burdisso ligner ikke en mand der starter inde, desværre..

Argentina stiller i 3-4-1-2;
Romero
Demichelis, Samuel, Heinze
Gutiérrez, Mascherano, Veron, Di Maria
Messi
Tevez, Higuan

Et virkelig offensivt hold, som nok skal sørge for en masse mål!

AndersRoma
831 indlæg.
d. 12. juni 2010

Så er Argentina da foralvor kommet igang.

Kvistus
1506 indlæg.
d. 14. juni 2010

HAHAHAHHAH, citat fra TV2 kommtatorer "Problemet med Roma og Inter er jo at de ikke har nok spillere fra italien" hmm, Hvor mange skal Roma lige have for at der er "nok" ?

AndersRoma
831 indlæg.
d. 14. juni 2010

Det var ikke det som han sagde... Han sagde at de ikke havde nok spillere som Lippi mente var værdige til landsholdet hvilket også passer. For Roma & Inter er der samlet 1 spiller og det er De Rossi - Så, så dumt et citat var det heller ikke.

Kvistus
1506 indlæg.
d. 14. juni 2010

Nej, han sagde det før, det der.
Det kan godt være det er mig som har hørt forkert..

[Rettet af: kvistus - 14/06/10 - 21:38]

Kvistus
1506 indlæg.
d. 14. juni 2010

Lippi har også næsten kun taget Juventus spillere ... Efter deres flotte sæson, kan det diskuteres om det var en god beslutning

[Rettet af: kvistus - 14/06/10 - 21:40]

AndersRoma
831 indlæg.
d. 14. juni 2010

Grande De Rossi!

Kvistus
1506 indlæg.
d. 14. juni 2010

Når ingen andre kan, kan Romaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 14. juni 2010

De Rossi var vel alt i alt Italiens bedste mand. Målet i mente og så styrede han jo midtbanen. Lavede virkelig mange gode afleveringer og fangede mange bolde!

Kvistus
1506 indlæg.
d. 14. juni 2010

Det ville være nice hvis Pizzaro var italiener :D

AndersRoma
831 indlæg.
d. 14. juni 2010

Det ville være nice hvis Cristiano, Messi, Kaká osv. var danske eller italiensk? Altså det er sgu da noget underligt at skrive :-D

[Rettet af: andersroma - 14/06/10 - 22:44]

Andreas
787 indlæg.
d. 14. juni 2010

Italien spillede en meget fin kamp, men jeg synes langt fra at de lignede en kommende Verdensmester. Angrebsspillet virker idéforladt og meget tilfældigt, mens defensiven ikke når op på tidligere tiders høje niveau. Når det er sagt, skal man slet ikke afskrive Italien endnu og hvis Pirlo kommer tilbage vil det nok forbedre opspillet en del. Efter min mening bør Lippi også overveje om det er det rigtige valg at spille med Giladino alene i front og med Iquinta på kanten.

DDR spillede en god kamp og kronede indsatsen med en scoring, dog kunne jeg godt ønske at han trådte endnu mere i karakter og styrede holdet mere. Pepe skal også roses for sin indsats.

AndersRoma
831 indlæg.
d. 14. juni 2010

Rigtigt enig med dig Andreas og især med at Simone Pepe skal roses, spillede en super super kamp. Kunne faktisk godt ha' tænkt mig vi fik fingrene i ham sidste år, da vi havde chancen... Men mon ikke Italien går videre alligevel ;-)

[Rettet af: andersroma - 14/06/10 - 23:09]

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 14. juni 2010

Synes Andreas beskriver det meget godt så det vil jeg bare erklære mig enig i. Synes også Pepe imponerede.

Vi skulle aldrig have sluppet ham, Anders ;)

[Rettet af: Julii Caesares - 14/06/10 - 23:36]

AndersRoma
831 indlæg.
d. 15. juni 2010

Han skulle jo lige ud og få noget selvtillid ;-)
haha, ej vil ærligt indrømme at jeg ikke vidste han havde været ungdomsspiller hos os

Jonas
4077 indlæg.
d. 15. juni 2010

Synes Italien spillede rigtig god fodbold, de formåede bare ikke at skabe nogle chancer.. gode indlæg, men ´Gilar var slet ikke god nok i boksen.. Og Iaquinta er jo ikke kantspiller!

Synes klart Lippi har en del af ansvaret, med sit Juventus positive syn..

Forstår slet ikke Di Natale ikke starter inde, vel en af årets spillere i Serie A.. Hán kunne starte inde på venstrekanten, og så fysisk stærke Quagliarella i front, eller måske Pazzini.. Pepe gjorde det rigtig godt, og var klart den bedste i front..

Det kunne have været godt med Totti på den offensive centralemidt..

Andreas
787 indlæg.
d. 15. juni 2010

Kan det virkelige være rigtigt at Juan ikke starter inde for Brasilien i aften? Ifølge goal.com bliver det Thiago Silva der skal spille ved siden af Lucio, og jeg har også set andre bud på opstillinger hvor Juan ikke var blandt de 11.

Selv set objektivt synes jeg det ville være en skandale hvis ikke Juan starter på banen!

Jonas
4077 indlæg.
d. 15. juni 2010

Jo Juan starter inde, alt andet ville da også være tåbeligt..

AndersRoma
831 indlæg.
d. 16. juni 2010

Han spillede ;-) Spillede faktisk en fin nok kamp, men var bare ikke god nok oppe foran de gange han prøvede, haha. Måske skal Juan også bare blive hjemme (der hvor ved vi han er bedst)... Goal.com gav han 6.5 hvilket nok passer meget godt på hans kamp. Dog var Brasilien generalt en smule skuffende.

Tror faktisk godt Tyskland kunne gå hen og blive verdens mestre, det eneste hold (indtil videre) som har formået at spille som et hold. Nu mangler vi så lige at se de alt overskyggende EM mestre fra Spanien imorgen :-)

Santon
296 indlæg.
d. 16. juni 2010

Wtf happened there Spain? -.-

Jonas
4077 indlæg.
d. 20. juni 2010

Hvor er det dog skidt Italien!

Kvistus
1506 indlæg.
d. 20. juni 2010

nu har De Rossi reddet Italien 2 gange :D

Zmartguy
1026 indlæg.
d. 20. juni 2010

ja vedens bedste midtbane spiller,,,, hvis det ikke var for at ronaldo og messi kan mere end alle andre med en bold var han sku verdens bedste fodbold spiller!!!!

Zmartguy
1026 indlæg.
d. 20. juni 2010

så er brasilien vel så godt som videre!!! tror i så ikke de sparer nogle stam spiller og giver baptista nogle minuter,,,, så kan han forhåbentlig gøre det godt og der vil værre nogle køber til ham!!!!

Kvistus
1506 indlæg.
d. 20. juni 2010

Ja, romme gjorde det godt mod Cammeroun, men nu var det kun én kamp... alle behandler ham som en konge fordi han har spillet én god kamp.
Jeg synes stadig væk ikke at han er en særlig god spiller.. Men ja det var vigtigt at han scorede.

AndersRoma
831 indlæg.
d. 21. juni 2010

Puha, der blev Nord Korea da godt nok smadret fuldkommen. Flot kamp og dejligt med nogle mål! Nu må vi håbe spanien kan vinde her til aften :-) Er faktisk ikke enig med dig Kvistus, synes det er fortjent at han blive behandlet som konge efter sådan én kamp som Rommedahl spiller, han spiller jo i absolut verdens klasse og laver både en assist og ét mål. Så synes det er fortjent med den behandling - Han spillede jo også rigtigt godt i den første kamp mod Holland!

AndersRoma
831 indlæg.
d. 21. juni 2010

Puha, der blev Nord Korea da godt nok smadret fuldkommen. Flot kamp og dejligt med nogle mål! Nu må vi håbe spanien kan vinde her til aften :-) Er faktisk ikke enig med dig Kvistus, synes det er fortjent at han blive behandlet som konge efter sådan én kamp som Rommedahl spiller, han spiller jo i absolut verdens klasse og laver både en assist og ét mål. Så synes det er fortjent med den behandling - Han spillede jo også rigtigt godt i den første kamp mod Holland!

Beatminister
146 indlæg.
d. 21. juni 2010

AndersRoma, dine ord er ligeså vis som dit navn. Begge dele ;) Jeg syntes du har 100% ret. Nu når Romme har været udsat for så megen kritik, så skal han vel også have ros i samme omfang, når han spiller SÅ godt? Den svarer jeg selv på.. Ja!
Nu lyder jeg lidt åndssvag, men jeg har altid forsvaret Rommedahl. Syntes det er træls fok kigger så meget på han spiller nogle dårlige træningskampe, for når man ved man er sikker på holdet, så kan det altså være svært at sætte sig op til en træningskamp (det ved dem, som selv spiller fodbold også). Plus man er bange for at blive skadet lige op til VM.

Baun
25 indlæg.
d. 22. juni 2010

Hejsa

Jeg har lige opdaget, at Jose-Maria Garcia-Aranda er dommerchef for FIFA

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfodbold/vm2010/article1367033.ece

Hvis der er nogle der ikke kan huske denne dommer, så læs nedenstående link:

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/uefa_cup/1183479.stm

Hint: Liverpool-Roma 2001

Hvordan kan sådan en skovl for at sige det pænt blive dommerchef fir FIFA????

Kvistus
1506 indlæg.
d. 22. juni 2010

Ærgeligt at Pizarro ikke er på landsholdet

[Rettet af: kvistus - 22/06/10 - 22:33]

AndersRoma
831 indlæg.
d. 23. juni 2010

Baun? Har faktisk før læst om at han skulle være en skandale i den kamp (den dommer) men at gå så meget op i at han er blevet dommerchef for FIFA er måske en overdrivelse... Tror ikke der er nogle dommere som kun har dømt gode kampe hvis jeg skal tror lidt på mig selv.

Kvistus
1506 indlæg.
d. 24. juni 2010

Lippi er eleeeeeeeeeeeeendig

mexes
1753 indlæg.
d. 24. juni 2010

og det var danmark !!!
kæft det var elendigt...

AndersRoma
831 indlæg.
d. 24. juni 2010

Det blev så farvel til Danmark & Italien... Hvilke holder I så med?

Jonas
4077 indlæg.
d. 24. juni 2010

Til grin af Italien bliver sidst i deres gruppe - Lippi og alle han juve fjolser ud!

Det sjoveste er vel næsten af de to spillere som scorer i dagens kamp, var de to der burde havde startet inde i den første kampe..

Men håber virkelig Prandelli får styr på landsholdet og får ryddet godt og grundigt op - ligesom skal ske på det Danske landshold.. Skidt VM af både Danmark og Italien..

Må indrømme at jeg holder med Argentina, grundet Burdisso og deres flotte offensive spil! har dog stadig en lille fidus til Spanien..

mexes
1753 indlæg.
d. 25. juni 2010

Jeg holder også med Argentina, grundet burdisso os' samt messi.
Men bare brasilien eller spanien vinder så er jeg tilfreds :)

Angående d'Italia:

Fratelli d'Italia,
l'Italia s'è desta,
dell'elmo di Scipio
s'è cinta la testa.
Dov'è la Vittoria?
Le porga la chioma,
ché schiava di Roma
Iddio la creò.

Stringiamci a coorte,
siam pronti alla morte.
Siam pronti alla morte,
l'Italia chiamò.
Stringiamci a coorte,
siam pronti alla morte.
Siam pronti alla morte,
l'Italia chiamò!

Deres nationalsang handler om at ofre sig for sit land, hvilket de godt nok aldirg fik gjort. eller rettelse, hvilket de gjorde de sidste 10 min idag.
Det er en stor skuffelse, men faktisk fortjent. Jeg har sku en dårlig smag over for lippi og hans valg af hold. jo vidst skulle buffon være med, men resten har jo været så elendige ?! ... nu ser vi så hvad resultatet blev, og italien blev en fiasko. Selv DDR skuffede idag, og var næsten skyld i to af målene.
øv øv øv....

sur dag idag...

AndersRoma
831 indlæg.
d. 25. juni 2010

Præcis! Hold kæft hvor var De Rossi dog dårlig, er ked af at sige det men synes sgu han var den dårligste på banen...

mexes
1753 indlæg.
d. 25. juni 2010

Iaquinta, montolivio og di natalie var sku endnu dårligere...

mexes
1753 indlæg.
d. 25. juni 2010

hvilket siger en del^^

AndersRoma
831 indlæg.
d. 25. juni 2010

Både Julio Baptista og Juan er med fra start, så kan være men skulle sætte sig ned og se denne kamp ;-)

AndersRoma
831 indlæg.
d. 28. juni 2010

Flot mål af Juan!!! :D

mexes
1753 indlæg.
d. 28. juni 2010

Flemming Povlsen citat om juan og lucio:
"Brasilien har to kæmpe store midterforsvar"
^^ aldrig hørt de ord om Juan før :D...
Men flot mål af Juan !

AndersRoma
831 indlæg.
d. 02. juli 2010

Puha, hvor spiller Juan pt. pisse godt! :-)

AndersRoma
831 indlæg.
d. 02. juli 2010

Den kunne han så godt ha' sparket ind, men flot løb af ham inden.

Kvistus
1506 indlæg.
d. 03. juli 2010

Brasilien skulle ha' taget sergio med ^^

AndersRoma
831 indlæg.
d. 11. juli 2010

Så det sgu finale dag :-) Hvem tror I vinder? Har selv sat 500 på at Spanien bare vinder VM, så det gælder også forlænget og evt. straffe.. Kom så Spanien forfanden!!!

Kvistus
1506 indlæg.
d. 11. juli 2010

Spanien vinder... Paul har forudsagt det!

AndersRoma
831 indlæg.
d. 14. juli 2010

Der sluttede VM... Faktisk utroligt trist - 4 lange år før det starter igen, desværre. Det har virkelig været lækkert at stå op med lidt tømmermænd, købe en pizza også sætte sig til at se en kampe. Kommer jeg fandeme til at savne. Men så er det jo heldigt at Serie A snart starter igen!!! Stort tillykke til Spanien herfra :-)

Kontakt | Copyright 2003-2019 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca