Login
Glemt password Opret bruger

Empoli - Roma

Kategori: Kampe

Jonas
4091 indlæg.
d. 13/09/14 12:24

Så er det tid til Serie A igen efter en lang og irriterende landsholdspause. Roma kom godt fra start med en 2-0 sejr over Fiorentina - der skal gerne tages 3 point igen i aften, når Roma besøger Empoli på Stadio C. Castellani. Empoli er tilbage i Serie A og det er første gang de to hold mødes siden 2008 - den gang endte det med en 2-1 sejr til Roma.

Kampen spilles i kl. 18.00 og det kan vi lige så godt vende os til, da man skal spille Champions League. Roma kommer dermed til at have flere lørdags kampe, men det tager vi gerne med ;)

De to nytilkomne spillere Holebas og Yanga-Mbiwa er begge med i truppen til dagens kamp og Holebas kan få sin debut. Castan er tilbage efter skade, men forventes at blive sparret. Maicon er ligeledes tilbage og kæmper med Torosidis om en plads i startopstillingen.

Garcia har onsdagens Champions League opgør mod CSKA Moskva i tankerne og forventes at sparre både Totti og Gervinho. Roma skal faktisk spille hele 6 kampe i løbet af de næste 17 dage, så der bliver formentlig spilletid til flere af spillerne. Sidst men ikke mindst et tillykke til Pjanic der spiller sin kamp nummer 100 i Romatrøjen!

Forventet opstilling (4-3-3): De Sanctis; Maicon, Manolas, Astori, Holebas; Pjanic, De Rossi, Nainggolan; Florenzi, Destro, Iturbe

Kampen sendes på Canal 8 og Csport - og vises naturligvis på Krølben!

Jonas
4091 indlæg.
d. 13. september 2014

Dagens opstilling (4-3-3): De Sanctis; Maicon, Manolas, Castan, Cole; Pjanic, Nainggolan, De Rossi; Ljajic, Destro, Florenzi

mexes
2516 indlæg.
d. 13. september 2014

Lidt overrasket over Maicon starter på backen fremfor Toro - men ellers ser det fint ud. Der sparres uden tvivl en del. Kunne dog godt frygte en lidt tandløst offensiv i dag - men dejligt at se Ljajic fra start!

Forza!!!

Tomas R
374 indlæg.
d. 13. september 2014

Fem nye i startopstillingen ift Fiorentina-kampen!

Tandløs offensiv? Tjae. Destro er da med. Det vil jeg ikke kalde tandløst :-D
Men jo, Ljajic og Florenzi skal vise sig i dag!

mexes
2516 indlæg.
d. 13. september 2014

Ja tandløs. Destro skaber intet selv. Hans force ligger inde i boksen, hvor han så også er giftig :-)

Tottithorsen
4990 indlæg.
d. 13. september 2014

Er det mig eller er Cole langsommere end en snegl? Ingen har indtil nu vist noget som helst! Kom nu igang !

Romaneren
1957 indlæg.
d. 13. september 2014

Kun Nainggolan, der har vist noget i denne halvleg

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 13. september 2014

Ind med Totti, ud med Destro!

Lund
466 indlæg.
d. 13. september 2014

Du godeste, hvor bliver der løbet alarmerende lidt for hinanden, når vi er i boldbesiddelse, og presset for lidt, når vi ikke er på bolden. Der er alt for langt mellem kæderne. Vi spiller arrogant og ugideligt - elendig 1. halvleg so far. Gud ske tak og lov for, at vi har Nainggolan og Manolas i dag.

praeste
93 indlæg.
d. 13. september 2014

Forfærdeligt spil af alle andre end Nainggolan, Manolas og Castan. Der skal ske noget i andet halvleg. Florenzi og Ljajic er ganske enkelt for tandløst. De serverer jo intet for Destro inde foran.

Lækker kasse af Ninja, så skarpt!

[Rettet af: praeste - 13/09/2014 - 18:49]

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 13. september 2014

Min mening: Florenzi og Ljajic prøver i det mindste. Hvad med Destro selv gør bare liiiidt for at komme frem til noget :) Han har jo nærmest ikke rørt bolden, i det mindste kan han variere hans spil lidt (løbe lidt tilbage, løbe lidt ud på kanten osv.).

praeste
93 indlæg.
d. 13. september 2014

@TottiTheBest

Det er bare ikke Destros spidskompetencer. Han skal spilles inde i feltet. Selvfølgelig skal han også modtage bolden og lægge den af til midtbanen, men når vi knap nok kan fastholde den inde i midten er det altså ikke let.

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 13. september 2014

Nej, men derfor jeg klart er fortaler for der bliver hentet en angriber der kan "det hele" i stedet for. Havde Totti startet inde, er jeg sikker på Florenzi og Ljalic også havde set meget bedre ud i første halvleg..

Men vigtigt af Nainggolan! Nu skal kampen bare lukkes.

praeste
93 indlæg.
d. 13. september 2014

Kan du helt sikkert have ret i. Destro er ret begrænset i hans evner udover i feltet.
Jeg føler bare, at hvis vi bidrog med mere over kanterne, så ville han se stærkere ud. Vi har jo stort set ikke haft et indlæg. Det er dog mindst ligeså meget Maicon og Cole's skyld.
Sukkerboldene fra Pjanic mangler også lidt.

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 13. september 2014

Det har du ret i. Men Garcia spiller jo bare ikke sådan. Vi ser jo også kanterne tit løber ind i banen i stedet for bredt ud på kanterne, selv Maicon og Cole har gjort det flere gange. Så jeg mener bare Destro slet ikke duer til Garcias system.

praeste
93 indlæg.
d. 13. september 2014

Helt bestemt, Garcia vil gerne have bevægelighed.
Det jeg tænker er bare, at han til denne kamp havde en forestilling om, at Empoli ville pakke sig lidt og vi dermed ville være tvunget til at lave mange indlæg. Derfor giver det også god mening at have både Ljajic og Florenzi inde, som umiddelbart er bedre til at servere bolde i feltet end Gervinho og Iturbe, som nærmere er angribere.

Tottithorsen
4990 indlæg.
d. 13. september 2014

Cole er stadigvæk glad for den blå farve!!!! Sælg ham i januar

Tomas R
374 indlæg.
d. 14. september 2014

Arh, Cole var faktisk ikke den værste.

Det fungerede ikke offfensivt i dag.
Synes Florenzi og Ljajic spillede ringe. og Pjanic var også usynlig.

PS: Elsker robot-live opdatering: her fra eb.dk:

45′
Luigi Sepe banker målet til 1 - 0 ind på Carlo Castellani.
45′
Radja Nainggolan stod bag opspillet.
45′
De første 45 minutter på Carlo Castellani er fløjtet af.

:D

mexes
2516 indlæg.
d. 14. september 2014

Det gik fuldstændig som jeg havde forventet. En fuldstændig tandløs offensiv. Vi mangler kreativitet oppe foran. Hverken Destro eller Florenzi er særlig kreative og kommer sjældent frem til noget selv, mens Ljajic er en stor humørspiller, som heller ikke ramte niveauet. Når både Totti og Gervinho (Itrube er lidt svært at kommenterer på) er ude, så synes jeg altid vi offensiv ser ret svage ud.

Men når man spiller så relativ skidt, og alligevel vinder relativt uden problemer, så vidner det også om klasse! Midterforsvaret så godt ud - især vores nye kære græker virker skarp! Og så må vi igen nævne Radja, som spillede fremragende igår. Han har virkelig startet sæsonen på fornøjelig vis!

matti92
179 indlæg.
d. 14. september 2014

Jeg ved godt det måske ikke ligger til garcia system og taktik. Men når vi stiller op som vi gjorde savner jeg noget bredde og nogle stikninger ned langs kanterne,
Så ljalic og florenzi kan trække til baglinjen og ligge indlæggene til destro, eller udfordre den direkte man og evt ligge en aflevering skråt tilbage i feltet hvor vi ofte har nainggolan og pjanic der begge kan sparke fra kanten af feltet.

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma