Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Sampdoria

Kategori: Kampe


chrfog
333 indlæg.
d. 15/02/14 23:41

Efter 2 utrolig fesne kampe er det forhåbentligt blevet tid til at vende skuden. Søndag klokken 20.45 tager Roma imod Sampdoria i Rom.

Sampdoria havde en rigtigt skuffende efterårssæson under Delio Rossi, der fik sparket efter 12 spillerunder. Efterfølgende kom Mihajlovic til og han har formået at vende de dårlige resultater fra hans forgænger.
Han har fået 11 kampe i klubben, hvor det er blevet til 5 sejre, 4 uafgjorte og 2 nederlag. Det må man sige, er over alt forventning, hvis man bl.a. ser på spillermaterialet. De 2 nederlag var til Juventus og Napoli, hvilket man må sige er godkendt. Hovedårsagen til dette findes primært i, at han har fået forsvaret til at fungere.

Rudi Garcia har lovet, at han sender en flok sultne ulve på banen, der er 100% opsat på at vinde kampen. Spillerne har dog ikke fuld opbakning fra klubbens fans, da begge curvaer er lukket pga. straffesagen omkring territorisk racisme, hvor Sampdoria kampen er den første af 2 kampe, hvor både curva nord og sud er lukket. Den sidste er Inter kampen i starten af marts.

Roma truppen:
Bastos, Benatia, Castan, De Rossi, De Sanctis, Destro, Di Mariano, Florenzi, Gervinho, Jedvaj, Ljajic, Lobont, Maicon, Nainggolan, Pjanic, Ricci, Romagnoli, Skorupski, Strootman, Taddei, Toloi og Torosidis.

Totti har fået et mindre slag, der har fået Rudi til at holde ham ude af denne kamp. Det skulle dog ikke være noget alvorligt.

Sampdoria truppen:
Berardi, Bjarnason, Costa, Da Costa, De Silvestri, Eder, Falcone, Fiorillo, Fornasier, Gabbiadini, Gastadello, Krsticic, Mustafi, Obiang, Okaka, Palombo, Regini, Renan, Rodriguez, Sansone, Salamon, Sestu, Soriano, Wszolek.

Okaka ringer nok en klokke hos de fleste Romafans. Han har tidligere været i klubben. Selvom han dog var ude på lån det meste af tiden.
Han var bl.a. med til at vinde over Napoli 3-0 på udebane i Coppa Italia tilbage I midten af 00’erne.

Formodet opstillinger (CdS):

Roma (4-3-3):
De Sanctis; Maicon, Benatia, Castan, Torosidis; De Rossi, Strootman, Pjanic; Ljajic, Destro, Gervinho.

Sampdoria (4-2-3-1):
Da Costa; De Silvestri, Mustafi, Gastadello, Regini; Palombo, Krsticic; Gabbiadini, Soriano, Eder; Okaka.

Garcias drenge har i den grad noget at bevise i denne kamp. De kommer sikkert til at spille mod et Sampdoria hold med mange mænd bag bolden.


1


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 16. februar 2014

Spil hurtigt og forsøg fra distancen grazie Roma ;)
Det skal blive til 3 point Idag især efter Fiorentina tabte igår så kan vi lægge afgørende afstand til 4 pladsen...



Romaneren
1506 indlæg.
d. 16. februar 2014

Vi SKAL bare vende skuden og vinde den her - med Fiorentinas nederlag in mente, så må vi sgu kunne sikre os minimum CL-kval-kampe til sommer.

Forza Roma!


chrfog
333 indlæg.
d. 16. februar 2014

Dagens opstilling (4-3-3): De Sanctis; Maicon, Benatia, Castan, Torosidis; Pjanic, Nainggolan, Strootman; Florenzi, Destro, Gervinho


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 16. februar 2014

DDR på bænken. Det må betyde benatia som capitano Idag? Super at give DDR en kamp på bænken efter de seneste "præstationer"!!


Romaneren
1506 indlæg.
d. 16. februar 2014

Fedt med Florenzi og Gervinho i angrebet - vi får virkelig brug for nogle bevægelige typer for at nedbryde Sampdorias defensiv! Håber og tror at Destro kan stå i boksen og få sidste fod på et indlæg eller to.

Godt set af Garcia, at vi ikke nødvendigvis har brug for en skraldemandstype som De Rossi i denne kamp - langt mere optimalt at have Nainggolan og Pjanic på midten til at kunne skille forsvaret ad med lidt sukkerbolde.

Vi skal tilbage på sporet!


tommaso
216 indlæg.
d. 16. februar 2014

kan Strootman godt spille i dag efter rødt i pokalen ?????


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 16. februar 2014

Rødt kort i Coppa italia giver karantæne i Coppa italia ;)



mexes
2514 indlæg.
d. 16. februar 2014

Olimpico er godt nok dødt uden Curvaerne ...



1

Denner
527 indlæg.
d. 16. februar 2014

Tænkte det samme Mexes. næsten skræmmende.


asromadk
3631 indlæg.
d. 16. februar 2014

Hold op det er elendigt at se på.

Uinspireret.

Alt for afhængige af Gervinho. Destro, Florenzi har problemer for tiden synes jeg. De skaber godt nok ikke meget det meste af tiden.

Uinspireret midtbane. Pjanic er sku faldet lidt for meget i niveau synes jeg.


asromadk
3631 indlæg.
d. 16. februar 2014

Der mangler virkelig, virkelig, virkelig en streng mere at spille på offensivt.


Lamela
2782 indlæg.
d. 16. februar 2014

Ligner lidt af en langgaber.

Svært at spille mod et hold, der har taget bussen med ind på en bane.


Romaneren
1506 indlæg.
d. 16. februar 2014

Synes faktisk, vi spiller ret fint. Skaber gode chancer, men vi mangler lige at prikke dem ind.

Håber dog at vi når at få en basse før pausen, ellers kunne jeg godt blive bange for, at de pakker sig helt efter pausen og at 2. halvleg bliver røvkedelig.



Lamela
2782 indlæg.
d. 16. februar 2014

Forhelved Destro... De skal ind de chancer der.


Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 16. februar 2014

Nogle af de mere italienskkyndige på siden der kan fortælle om "Destro" direkte oversat betyder "lige ved og næsten" ? :) Lidt hurtigere og lidt højere og han havde været hattrick-helt allerede nu!


asromadk
3631 indlæg.
d. 16. februar 2014

Ja, vi spiller OK. Men så heller ikke mere. Det er jo langt fra det verdensklasse-niveau man forventer af de opstilling. Pjanic, Stroot..


Synes mistænkeligt meget det ligner en kamp vi taber 0-1.


asromadk
3631 indlæg.
d. 16. februar 2014

Absurd hvor vi brænder


Romaneren
1506 indlæg.
d. 16. februar 2014

WOW, den skulle have været der, Stroot


Lamela
2782 indlæg.
d. 16. februar 2014

Har ikke ord til at beskrive den afbrænder fra Kevin Strootmann. Elendig afslutning.



Lamela
2782 indlæg.
d. 16. februar 2014

Sådan destro!!!!!


Romaneren
1506 indlæg.
d. 16. februar 2014

DESTROOOOOO


Lamela
2782 indlæg.
d. 16. februar 2014

Hvorfor skal du smide trøjen????


P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2014

jaaaaaaaaaa fucking nice destro, konge!!!!


P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2014

fordi han har haft det så svært med skader osv.
Når han kommer ordentligt igang er han italiens angrebshåb på sigt!!!


Koch
844 indlæg.
d. 16. februar 2014

@Don-Emilio

Destro betyder "højre" tror jeg nok. Og sinistro er venstre.



Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 16. februar 2014

Mon ikke destro får 1 års karantæne for politisk ukorrekthed overfor Napoli ved at smide "skraldet"? (Trøjen)


MKH1987
25 indlæg.
d. 16. februar 2014

Hvorfor helvede har Torosidos bolden så meget. Han er jo nærmest vores playmaker. Benatia er simpelthen en fornøjelse. Dejlig agressiv i sit spil.


Romaneren
1506 indlæg.
d. 16. februar 2014

Ekstremt vigtig kasse af Destro - vi SKULLE bruge et mål i den halvleg.

Nu skal den fandme bare næsten hjem på cruise control. Det er ikke meget, Sampdoria har skabt indtil videre.


P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2014

Cruise control, arh tror jeg næppe, sidder med en skidt fornemmelse hvis det er vejen frem, vi virker nemlig skrøbelige rent defensivt i øjeblikket, vi skal da ud og lukke kampen med 1-2 mål hurtigst muligt og så kan den hedde cruise control. Roma er ikke født til cruise control ved 1-0!!!


P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2014

fucking yeah, stærkt pjanic


Romaneren
1506 indlæg.
d. 16. februar 2014

Pjanic!!! Perfekt!



asromadk
3631 indlæg.
d. 16. februar 2014

Dejligt at mit pessimisme blev gjort til skamme. Pjanic træder til med klassen jeg efterspurgte.


Men jeg synes stadig vi mangler noget helt fundementalt oppe foran. Kunne vi lige have den ene spiller med højest kvalitet oppe foran, så ser jeg ingen grænser for det her hold.


P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2014

meget meget flot mål, av av


Romaneren
1506 indlæg.
d. 16. februar 2014

DESTRO IGEN!


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 16. februar 2014

Hvem sagde 0-1???? ;)


Romaneren
1506 indlæg.
d. 16. februar 2014

@asromadk

Ikke kun påvirket af rusen over dagens præstation - men er det ikke lige netop den spiller, som Destro er ved at blive? Han er 22, hvis han kan fortsætte formen i denne sæson og holde sig fri for skader, så tror jeg i hvert fald bestemt, at han kan blive ligeså god som en Higuain eller en Mario Gomez.


asromadk
3631 indlæg.
d. 16. februar 2014

Jo, det kan der nok være noget om. Han KAN blive endnu bedre ihvertfald.

Kom nu lige med Ricci også Rudi - så har du sat mig på plads :)



asromadk
3631 indlæg.
d. 16. februar 2014

Havde slet ikke set Benatia bar anførerbindet - hold nu op altså.. Sikke et skift for alle parter. Verdensklasse den mand.


Lamela
2782 indlæg.
d. 16. februar 2014

Pis på ungdommen, Mariano eller Ricci havde pyntet.


TheTotti
456 indlæg.
d. 16. februar 2014

Gervinho man of the match.


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 16. februar 2014

3 vigtige point i en kamp som ikke var den nemmeste at vinde men vi viser klassen. Sidste sæson var den endt 0-1!! Pjanic og destro var rigtig gode Idag sammen med benatia naturligvis. Strootman og gervinho så trætte ud!
Så mangler vi lige bologna inden det går løs mod Inter hjemme og Napoli ude. Vigtige kampe.
Forza Roma

[Rettet af: Tottithorsen - 16/02/2014 - 22:39]


Tomas R
374 indlæg.
d. 16. februar 2014

Åh, helt opgivet ungdommen har Garcia da ikke.
Romagnoli kom da ind :-)

Men altså. Indtil målet, så det sløvt ud (minus mega afbrænder af Stroot og Gervinho.)

Destro scorer to i dag. Men jeg synes stadig ikke, han er klinisk nok til at være en klasse-angriber. Potentialet er der. Men der skal godt nok bruges en del chancer, på at få den i kassen.

Til gengæld er vi sgu pludselig lidt tynde i forsvaret. Det havde jeg ikke lige set komme.
Maicon ud med en forstrækning/fiber i læggen, og Benatia med noget, der lignede det samme ved lysken. Eller havde han bare fået fyret kuglen i de marokkansk-franske kronjuveler?

[Rettet af: Tomas R - 16/02/2014 - 22:51]


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma