Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Napoli

Kategori: Kampe

Jonas
4091 indlæg.
d. 17/10/13 10:21

Fredag kl. 20.45 er der brag i Serie A - det er nemlig tid til Derby del Sole!

Du kan læse optakt til kampen her. Ifølge de seneste reporter fra Italien skal både Maicon, Pjanic og Strootman blive klar. Balzaretti er ude med karantæne.

Forventet opstillinger:

Roma 4-3-3: De Santics; Maicon, Benatia, Castan, Dodo; Pjanic, De Rossi, Strootman; Florenzi, Totti, Gervinho

Napoli 4-2-3-1: Reina; Mesto, Albiol, Britos, Zuniga; Inler, Behrami; Callejon, Hamsik, Pandev; Higuain

Kampen vises på Canal 8 og selvfølgelig på Krølben hvor der vil være Quiz.

Quiz information: Quizen kan afhentes i baren fra kl. 18 og skal være afleveret kl. 20.30. 15 spørgsmål - man kan deltage enkeltvis eller som par. 2 kander øl til vinderen eller vinderholdet.

[Rettet af: Jonas - 17/10/2013 - 10:21]

Dingding
134 indlæg.
d. 17. oktober 2013

2 giftige hold med et godt forsvar. Jeg frygter det værste og håber på det bedste.
Men hvis Roma vinder imorgen, så kan jeg altså ikke holde igen med mine mesterskabsdrømme, og hvis Fiorentina tager point fra Juventus på søndag, så kan i godt regne med, at i vil se en tosseløbe rundt med Romatrøje på i Aarhus Midtby!

1

Jonas
4091 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Medierne er uenige om to startpositioner. Torosidis skal have overhældet Dodo som favorit til at starte på venstrebacken, mens det er usikkert om Gervinho eller Ljalic starter inde.

Romadk
151 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Kom så ROMA ! Vi er klar i Aalborg!!!

1

mexes
2516 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Gervinho har været på en landsholdstur, så jeg kan godt følge argumentet for, at Ljajic skulle starte inde. Ift. venstre back, så må jeg indrømme, at jeg nok har mest tillid til Torosidis ren defensivt. På den anden side er Napolis angreb ret ekspulsivt, og der vil Dodos fart måske komme ham til gode.

Det gode ved kampen i mine øjne i aften er, at det på ingen måde vil være en katastrofe, hvis vi gik hen og tabte. 7 sejre og 1 nederlag efter 8 kampe, er jo stadigvæk fremragende. Derfor er jeg faktisk forholdsvis rolig. Men for katten hvor vil det se lækkert ud, hvis vi fik 3 point!
Kæft jeg glæder mig! :-)

Dingding
134 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Personligt kan jeg godt forstå argumenterne for at Gervinho skal være indskifter.
Han vil være utrolig giftig hvis han kommer ind når forsvaret er træt.
Men det afhænger lidt af, at vi kan holde nullet, for hvis Napoli kommer foran og graver sig ned, så er han lige pludselig ikke så giftig.
Der er jo fordele og ulemper ved både Ljalic og Gervinho.
Jeg glæder mig bare som et lille barn, og jeg tror vi vinder uanset hvem der starter inde.

ROMA!!!

Lamela
2782 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Jeg vil gerne have Ljajic starter ude igen i aften.

Angrebet kører fantastisk med Ger-10-Florenzi, de skal nok gøre Napolis forsvar rundtossede i de minutter, de får på banen.

Ljajic er en anden type, han er en ener, og kan afslutte kampe på egen hånd, enten via snævre driblinger eller flotte langskud, vigtigst er det, han tør at tage ansvar, ligesom han tog straffet sikkert i sit første derby.

Romaneren
1956 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Håber på at se Ljajic starte inde - og så se Gervinho komme ind i anden halvleg og drive gæk med Cannavaro og Britos, som ikke er noget imponerende midterforsvars-par for et italiensk tophold.

Jeg tror at starten på kampen bliver lidt stiv og nervøs, og der har vi mere gavn af Ljalic, som har et skidegodt skud og kan gøre nogle vilde ting på egen hånd. Når så spillet er blevet mere flydende og Napolis forsvar er blevet en anelse mørt, SÅ skal vi ha' Gervinho ind og trække skeletter ud af røvhullerne på dem!

Jeg tør næsten ikke kigge med i aften - men det bliver i hvert fald den sværeste test, vi har været udsat for i sæsonen. Vover pelsen og håber og tror på en 1-0'er - måske på tide med en kongekasse fra Pjanic?

Forza Roma!

[Rettet af: Romaneren - 18/10/2013 - 19:05]

kunenklub
69 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Håber klart at Gervinho starter, tror vi kommer til at stå forholdsvis lavt på banen, lidt ligesom mod Inter, hvor Gervinho var uhyggelig farlig! Hvis, ( som jeg har læst) at Zuniga ikke er med, er der jo ingen i deres forsvar som har tilnærmelsesvis den fart han har!

Helt enig i at en konge kasse fra Pjanic ligger lidt og lurer, han spiller med en enorm selvtillid. Talte de første 3 kanaler i første halvleg mod Inter;-)

Rigtig god kamp til alle
Forza Roma❤❤❤

Tomas R
374 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Startopstillingerne

Roma (4-3-3): De Sanctis, Maicon, Benatia, Castan, Dodò, Pjanic, De Rossi, Strootman, Florenzi, Totti, Gervinho
Napoli (4-2-3-1): Reina, Maggio, Albiol, Britos, Mesto, Behrami, Inler, Callejon, Hamsik, Insigne, Pandev.

Ljajic og Torosidis på bænken hos os
Higuain på bænken for Napoli... Zuniga helt ude. Interessant.

[Rettet af: Tomas R - 18/10/2013 - 20:35]

Lamela
2782 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Der røg kampen.

Totti... :'(

romeren10
332 indlæg.
d. 18. oktober 2013

skidt 1. halvleg. heldigt og takket være DeRossi er vi ikke bag ud. Lad os håbe at Rudi retter op på det endnu engang i pausen.

Lamela
2782 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Det er ikke mange chancer, vi er kommet frem til.

Der var straffe der, ffs.

Lamela
2782 indlæg.
d. 18. oktober 2013

PJANCIC!!!!!!!!!!!!!

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Lænte mig ganske sagte tilbage i stolen og sagde til mig selv, med et lettere hovent smil på læben: "den sparker han ind, den dér" :-) Geniale Pjanic!!

2

Tomas R
374 indlæg.
d. 18. oktober 2013

"Det er ikke mange chancer, vi er kommet frem til."

Nej og Napoli har haft to 100 procents chancer, de har brændt. Men vi fører. Det er klasse! Intet mindre.
(kan godt være, jeg må æde mine ord om 45 min. Men fuck det!)

[Rettet af: Tomas R - 18/10/2013 - 21:44]

Romaneren
1956 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Miralem <3

Scarflux
2 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Første post her... Hej Alle:-) Hold kæft en kasse følte mig sikker på den da Pjanic tog tilløb;-)

3

Skytt0
1536 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Godt nok et flot mål af Pjanic. Vi spiller egentlig en god 1 halveg, men vi skal være mere skarpe i defensiven. Napoli har kommet til et par store chancer, så så længe vi bare score 1-2 mål mere, skl det nok gå.

Håber på en fantastisk 1. halveg

Lamela
2782 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Vi har det så godt, alt for godt, og hvor vi har fortjent det. Lad det endelig blive ved.

Smukke Miralem!!!

Lamela
2782 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Skytt0, du mener 2.halvleg right? :)

asromadk
3931 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Lige pt. konsoliderer vi os som tophold.

Vi spiller ikke hverdens bedste kamp, men vi har marginalerne (og opsøger dem) - og så slår vi til når det kræves. VERDENSKLASSE, intet mindre.

asromadk
3931 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Vinder vi idag så tror jeg på os hele vejen. Vi forstærker os til vinter og så bliver vi endnu svære at vælte af pinden.

Romaneren
1956 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Shit, vi er godt nok presset i bund!

Svenzoni
352 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Hold fast drenge!!!!

Svenzoni
352 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Nogen der kan opdatere mig på Totti's udskiftning? Blev han skadet? Kan ikke se kampen.

romeren10
332 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Håber vi vinder i dag, så venter et pare nemme kampe forude.

napstah
289 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Kunne godt ligne at han fik en forstrækning i baglåret.

romeren10
332 indlæg.
d. 18. oktober 2013

25 minuter mere, så er den hjemme

Svenzoni
352 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Tak Napstah!!!

romeren10
332 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Maicon spiller bare så godt. en fornøjelse at se den mand.

Romaneren
1956 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Maicon er så vild :D

Romaneren
1956 indlæg.
d. 18. oktober 2013

STRAFFEEEEEEEEEEE

Svenzoni
352 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Pjaniiiiiiiiic!!!!

Thinggaard
161 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Watch and learn, Balo.. Sådan passerer man Reina på straffe (eller dødbolde generelt)

Pjanic <3

Romaneren
1956 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Stensikkert af Pjanic. Fandme godt at se Borriello skaffe os det straffespark, fucking vigtigt. Grazie Marco!

asromadk
3931 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Alle spiller op til deres bedste.

Vi laver utrolig få fejl - vi har vist lavet halvt så mange 'wrong passes' som Napoli.

De har deres chancer i 1H, men ellers nu ligner det mere og mere en fortjent sejr.

a2j
76 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Det er jo vanvid det her! Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Føler hele tiden, at vi har stolpe ind, og at det snart må stoppe. Men når man vinder 8 kampe i streg, så kan det bare ikke være held det hele.
Men man må knibe sig i armen. Hvis Roma var et cykelhold, og Serie-A et etapeløb, så ville jeg være sikker på vi blev knaldet for doping om lidt...

1

[Rettet af: a2j - 18/10/2013 - 22:32]

Romaneren
1956 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Ej, men vi driver jo fandme gæk med dem..... Hvor er det fedt at se!

asromadk
3931 indlæg.
d. 18. oktober 2013

TÆNK at vi var så mange der var kritiske overfor Garcia.

Manden (og hans assistenter) er jo det største træner håb i EUROPA? Det vildt hvad han har gjort på det mentale plan.

Scarflux
2 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Smukt... Fantastisk start på weekenden... Fejlfri præstation, og med de rette forstærkninger i januar, hvem ved hvad det kan føre til:-)

Thinggaard
161 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Fantastisk at se dem juble efter kampen!!

Føj for den, det er svært ikke at være jubeloptimist!

romeren10
332 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Så næste uger tæver vi Udinese, og derefter har vi rigtige mange ''nemme'' kampe, kampe som vi burde vinde. Det er først i december måned vi møder et top 5 hold (Fiorentina), så til den tid hvem ved måske har vi stadig 100% rekorden intakt

De næste mange kampe:

Udinese - Roma
Roma - Chievo
Torino - Roma
Roma - Sassuolo
Roma - Cagliari
Atalanta - Roma

Kan vi mon vinde disse kampe før Fiorentina og Milan kampene?

Roma - Fiorentina
Milan - Roma

[Rettet af: romeren10 - 18/10/2013 - 22:49]

a2j
76 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Sådan!! Det lugtede ellers af en udligning men men men ;) forza Roma. Mandfolke præstation. I år viser de kojonos!! ;)

Romaneren
1956 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Man tror snart ikke sine egne øjne..... Det er så smukt!!

romeren10
332 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Udinese
Chievo
Torino
Sassuolo
Cagliari
Atalanta

6 dejlige kampe, der alle sammen skal og burde vindes.

[Rettet af: romeren10 - 18/10/2013 - 22:51]

TheTotti
458 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Behagelig fredag aften.. Bliver en god lang weekend :)

Lamela
2782 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Det her er utroligt!
Forza Roma jeg elsker jer!

mexes
2516 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Lidt sjov stof til eftertanke; Hvem starter inde på venstre back næste kamp? Dodo eller Balza? Spørgsmålet er om Dodo er ved at være klar? Jeg synes han gjorde det fremragende i aftes.

Tomas R
374 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Yes! Sidder med en lige så fed, men også mere "retfærdig" følelse efter kampen i dag, end mod Inter.
I dag scorer Napoli bare ikke på deres to 100 pcts chancer, mens Pjanic bare knalder den ind på frispark.
Det er sateme klasse.

Håber ikke, både Totti og Gervinho er skadet . Det vil svække vores angreb betragteligt.
Så hedder den Ljajic, Borriello, Florenzi. Evt Gervinho. hmmmm....
der er endnu en måned før Destro er klar :-/

NEMO
331 indlæg.
d. 18. oktober 2013

ATTENTION ADMINS!!!!!

Hvordan pokker kunne jeg lige pludselig være logget ind som "Lamela"??? weird
Det var mig der skrev "det her er utroligt, forza roma jeg elsker jer"

Tomas R
374 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Edit: Det har VAR sgu en ægte topkamp. Nu venter Udinese. Og hvis vi klarer dem, fem kampe mod mindre hold.
Det er NU vi skal vise klassen. Kan vi slå til uden Totti og Gervinho?

a2j
76 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Ja det kan vi godt. Holdet er fyldt med selvtillid nu og kan godt klare sig uden Totti. Pjanic kan fylde rollen ud!!

a2j
76 indlæg.
d. 18. oktober 2013

A2j?? I må vist se på problemer med bruger log in

a2j
76 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Jeg kan se, at jeg må ligge navn til en helt masse indlæg, som jeg ikke umiddelbart kan nikke genkendende til. Der må være noget galt med login - misbrug nu ikke mit gode navn ;-)

[Rettet af: a2j - 18/10/2013 - 23:23]

mexes
2516 indlæg.
d. 18. oktober 2013

Eftersom Gervinho spillede lidt videre, så tror jeg nu nok han skal blive klar til udinese. Det var vidst også "bare" et trælår, som han pådrog. Totti frygter jeg lidt mere. Vores spil flyder meget bedre, når han er med. Men altså, Totti kom ud ved 0-0 og vi vandt jo som bekendt 2-0, så dejligt at se, at vi kan vinde uden Capitano!

Lamela
2782 indlæg.
d. 19. oktober 2013

Nemo

Jeg sad og kiggede blankt på den kommentar der. For det havde jeg slet ikke skrevet.

Frankie
32 indlæg.
d. 19. oktober 2013

Jeg elsker Roma. Gud hvor jeg dog elsker det der sker atm.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 19. oktober 2013

Hvor er det dog vildt. Vi holdt altså lige nullet mod det det mest scorende hold, udover os selv. Selvfølgelig burde de have scoret 2 mål på deres meet store muligheder, men nullet står der! Castan og Benatia er virkelig virkelig vilde inde i det centrale, med De Rossi som en 3. centrale forsvarer meget af tiden idag også. Selvom Maicon og Dodô havde et par få blundere i dag.

Vores offensiv var dog ikke helt så imponerende idag som mod Inter. Dog heller ikke forfærdelig. Vi mangler lidt en spiller mere helt oppe foran a la Totti. Men alt i alt flot. Borriello gjorde det glimrende også!

asroma87
3707 indlæg.
d. 19. oktober 2013

Link til highlights?

tommaso
216 indlæg.
d. 19. oktober 2013

borriello har ikke nogen fremtid på det her hold, hvis jeg var træner

geggeri
675 indlæg.
d. 19. oktober 2013

@alle med login forvirring:

Er det kun indlæggene der har forkert afsender eller står I også som logget ind på en forkert bruger?

Tomas R
374 indlæg.
d. 19. oktober 2013

Uhh! Der er Serie A special i Fodbold FM på 24syv mandag aften. Det blvier lækker lytning med gårsdagens kamp in mente.

asromadk
3931 indlæg.
d. 19. oktober 2013

Og så kom lige og sige der ikke var Klart Straffe

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 20. oktober 2013

Bedste hold i Europa lige nu? Det tror jeg sgu vi er ? :)

romeren10
332 indlæg.
d. 20. oktober 2013

Nogen der ved, hvilke hold har den bedste start i Serie A nogensinde?
Jeg ved i hvertfald at Juve har 3 gange før vundet de første 8 kampe og nu har Roma også formået dette...

edit: har lige fundet ud af at hvis Roma vinder mod Udinese, så vil dette hold skrive sig ind i Serie A historiebøgerne. Ingen har nogensinde formået at vinde de første 9 kampe i Serie A. Endnu en grund til at glæde sig til kampen næste søndag.

link: http://www.thehindu.com/sport/football/roma-matches-best-start-in-serie-a-history/article5252063.ece

[Rettet af: romeren10 - 20/10/2013 - 12:07]

Romadk
151 indlæg.
d. 20. oktober 2013

Det var ikke vores bedste kamp, men Napoli har også været vores stærkeste modstander. Bekymrende hvis gervinho og totti skal sidde ude med skade. Vi kan godt begynde at finde en angriber som kan tage over efter Totti også har samme spillestil. Jeg foreslår at Jovetic skuffer i City og vi gør brug af vores gode kontakt med klubben og henter ham "hjem" til Italien!

Derudover kan dodo godt fortsætte på venstreback !

Arsi
756 indlæg.
d. 21. oktober 2013

http://www.bold.dk/nyt/Roma-haaber-paa-kort-Totti-pause

Det ikke for godt..

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma