Login
Glemt password Opret bruger

Fiorentina - Roma

Kategori: Kampe


Jonas
4091 indlæg.
d. 03/05/13 09:37

Fiorentina vs. Roma lørdag kl. 20.45

Roma skal lørdag aften en tur til Firenze, hvor Montella og Fiorentina venter. Det bliver en spændende og tæt topkamp om de øverste pladser i Serie A, når nummer 4 tager i mod nummer 5.

Roma decideret udraderede Siena sidste weekend, med en overbevisende 4-0 sejr. Og det spil skal forsætte lørdag, hvis man ønsker at nærme sig Fiorentina på 4. pladsen med 61 point. Roma ligger på 55. Roma har allerede slået Fiorentina to gange i denne sæson. Første gang var hjemme på Olimpico i Serie A, hvor holdet virkelig viste sig frem under Zeman og vandt 4-2 i en fantastisk kamp. Anden sejr kom ude i Coppa Italia, hvor Destro scorede det afgørende mål til 0-1, i forlænget spilletid.

Fiorentina er dog inde i en rigtig godt stime og det bliver bestemt ikke nemt lørdag aften. Fiorentina har vundet deres seneste tre kampe (mod Sampdoria, Torino og Atalanta). Fiorentina kæmper noget overraskende med om den Champions League givende tredjeplads, hvilket er et godt billede på hvor god en sæson de lilla har haft. Fiorentina må også siges at have et godt slutprogram, hvor Roma er klart den største forhindring på vejen mod CL-bold.

Stekelenburg er ude med en skade.

Forventet opstilling 4-2-3-1:
Lobont; Torosidis, Castan, Marquinhos, Balzaretti; Bradley, De Rossi; Lamela, Totti, Florenzi; Osvaldo

Kampen vises på Canal 8 og Csports, kampen vises på Studiestræde 6 (rykket fra Krølben) - facebook begivenhed.

[Rettet af: Jonas - 04/05/2013 - 16:25]



Agurk
93 indlæg.
d. 03. maj 2013

AA har udtaget truppen:

BALZARETTI
BRADLEY
BURDISSO
CASTAN
DE ROSSI
DESTRO
DODO'
FLORENZI
GOICOECHEA
LAMELA
LOBONT
LOPEZ
MARQUINHO
MARQUINHOS
OSVALDO
PERROTTA
PIRIS
PJANIC
ROMAGNOLI
SVEDKAUSKAS
TACHTSIDIS
TADDEI
TOROSIDIS
TOTTI
(asroma.it)

Jeg var i samme båd som Jonas og troede, at Pjanic var ude med karantæne. Men det er han ikke. Åbenbart.

Opstillinger
Romanews.eu:
(4-3-3): Lobont; Torosidis, Burdisso, Castan, Balzaretti; Pjanic, Bradley, Florenzi; Lamela, Osvaldo, Totti

Voce Giallorossa:
(4-2-3-1): Lobont; Torosidis, Marquinhos, Castan, Balzaretti; De Rossi, Bradley; Lamela, Totti, Florenzi; Osvaldo

Corriere dello Sport:
(4-2-3-1): Lobont; Torosidis, Marquinhos, Castan, Balzaretti; De Rossi, Pjanic; Lamela, Totti, Florenzi; Osvaldo

La Gazzetta dello sport:
(4-2-3-1): Lobont; Torosidis, Marquinhos, Castan, Balzaretti; De Rossi, Pjanic; Lamela, Totti, Florenzi; Osvaldo

LaRoma24:
(4-2-3-1): Lobont; Torosidis, Burdisso, Marquinhos, Balzaretti; De Rossi, Pjanic; Lamela, Totti, Florenzi; Osvaldo.

[Rettet af: Agurk - 04/05/2013 - 14:52]



Jonas
4091 indlæg.
d. 03. maj 2013

Har han ikke karantæne? Bonus! Var ellers 100 på at de skrev sidste weekend, at han med sit gule kort fik en kamps karantæne..


Arsi
682 indlæg.
d. 04. maj 2013

Hjernedød vigtig kamp!!! Vi er bare nød til at vinde, hvis vi skal have forhåbninger om 3 pladsen, det er stadig muligt, men svært, dog skal vi bare vind for at kunne holde på 5 pladsen!


Jonas
4091 indlæg.
d. 04. maj 2013

Kampen vises på Studiestræde 6 (rykket fra Krølben)!


Agurk
93 indlæg.
d. 04. maj 2013

Startformation
(4-2-3-1) Lobont; Torosidis, Burdisso, Castan, Balzaretti; De Rossi, Bradley; Lamela, Totti, Florenzi; Osvaldo


TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 04. maj 2013

Noooooooo, Burdisso??? Hvor Marquinhos :(


NEMO
331 indlæg.
d. 04. maj 2013

Hold kæft hvor har det egentlig været en turbulent sæson. Ville være rart at se drengene gå ind og tage 3 point i aften. Vi fortjener om nogen en rigtig pæn afslutning!
Forza!



Lamela
2782 indlæg.
d. 04. maj 2013

Vi spiller alt for højt på banen, og Viola lokker Castan med frem ofte. Det kan godt give nogle giftige omstillinger.

Og hvad fuck sker der for vores hjørnespark i hele sæsonen. Korte, korte og korte??


NEMO
331 indlæg.
d. 04. maj 2013

Hvor er det godt blocket af Burdisso!!!!!!!!


kadir58
22 indlæg.
d. 04. maj 2013

Buridsso spiller jo super godt idag


NEMO
331 indlæg.
d. 04. maj 2013

Jep :)
Lad os håbe han fortsætter!


Lamela
2782 indlæg.
d. 04. maj 2013

Hellere en skadet Lobont end Goi på mål.


Tomas R
374 indlæg.
d. 04. maj 2013

Åh nej, Gøgleren ind. Nu taber vi :-(

[Rettet af: Tomas R - 04/05/2013 - 21:59]



NEMO
331 indlæg.
d. 04. maj 2013

Lobont gjorde det rigtig godt!
Hvorfor er Stek ikke med idag?
Håber der er bedre styr på valg af 1 keeper til næste sæson. Det er problematisk at pladsen er så usikker. Kan kun være dårligt mentalt for dem alle.


P.Totti
1008 indlæg.
d. 04. maj 2013

Føj hvor er osvaldo ringe igen. Han scorede 3 skod mål sidste gang og så er han lige pludseligt en "stjerne" igen. Han laver Nadal offensivt eller defensivt. Ufatteligt at han kan være så stillestående i det opbyggende spil, og hvis han endelig får den misser han 8/10 gange afleveringen. Ud med osvaldo og ind med noget energi i Destro.


P.Totti
1008 indlæg.
d. 04. maj 2013

Derudover skal florenzi også ud hurtigst muligt. Kan ikke sætte en finger på hans arbejdskapacitet, men han kan absolut intet offensivt idag. I mine øjne minder han for meget om Bradley til at de kan være på banen samtidig.


Lamela
2782 indlæg.
d. 04. maj 2013

Det brænder på, jeg vil være tilfreds med et point fra kampen..


NEMO
331 indlæg.
d. 04. maj 2013

Kæft hvor er Cuadradro dog øretæveindbydende!!!!
Håber De Rossi nakker ham.


P.Totti
1008 indlæg.
d. 04. maj 2013

Cuadrado er da for vild, tænk hvis vi havde ham og lamela på kanterne. Florenzi har ikke sat en fos rigtigt idag, blodtab hver gang han har den.



Lamela
2782 indlæg.
d. 04. maj 2013

Vi har slet ikke styr på Curdrado, og Lamela, er han overhovedet med?

Pil ham ud, og send Destro ind..


asromadk
3631 indlæg.
d. 04. maj 2013

Nu kommer Toni ind og afgør kampen. Just sayin.


Roma fortjener ikke at få noget med fra den her kamp desværre. Hele holdet spiller som en sæk kartofler. Det er sjovt som AS Roma aldrig kan styre positive resultater til flere. Når det går godt, glemmer alle spillerne hvad det kræver at vinde kampe. Alle render rundt som om man kan gå på vandet lige pludselig


asromadk
3631 indlæg.
d. 04. maj 2013

Ingen er så meget tæt på at vinde 2.boldene.

Dumme boldtab af de 4 forreste.

Alle prøver det svære.


[Rettet af: asromadk - 04/05/2013 - 22:27]


NEMO
331 indlæg.
d. 04. maj 2013

Slet ikke enig. Der skal ikke mere end et heldigt sekund til oppe foran før vi pludselig har kampen.
Lad os nu se.


Lamela
2782 indlæg.
d. 04. maj 2013

Uhh

3-5-2

Godt der sker noget fra trænerens side, det oprindelige system virkede åbentbart ikke idag.

I øvrigt er vi heldige med ikke at være bagud endnu. Begge keeper har gjort det godt, og Viola er blevet snydt for et straffe.


P.Totti
1008 indlæg.
d. 04. maj 2013

Osvaldo du er simpelthen til grin. Du laver intet defensivt og så får du bolden på egen banehalvdel og prøver at løbe/drible fra 4 Fiorentina spillere. Til Info, du er ikke hurtig og du kan ikke drible. Kæmpe klovn.



P.Totti
1008 indlæg.
d. 04. maj 2013

Hvorfor ligger du den ikke tilbage til totti osvaldo??? Nårh ja du vil selv være helten!!!


Lamela
2782 indlæg.
d. 04. maj 2013

Slap af P.Totti

Han er angriber, han skal forsøge.


NEMO
331 indlæg.
d. 04. maj 2013

Come on drenge, synes i går lidt hårdt til den... det er fint nok med kritik af eget hold, men se det nu fra lidt flere vinkler. Det er sgu trods alt flot at vi efter SÅ turbulent en sæson ligger på 5 pladsen nu og spiller lige op med et solidt Fiorentina hold på udebane. Plus kampen ikke er slut endnu.
Der er da helt klart en masse vi kan blive enige om og næste sæson skal vi da klart gøre det bedre!
Men kampen lige nu er altså ikke håbløs!
Forza Roma!


Lamela
2782 indlæg.
d. 04. maj 2013

Rimelig godt lavet af Osvaldo..


P.Totti
1008 indlæg.
d. 04. maj 2013

Lamela: nej det skal han lige præcis ikke.... Når totti er helt blank så spiller man den. Osvaldo er og bliver en selviscenesættende klovn, Palermo drenge som tror han er the shit!!!


Lamela
2782 indlæg.
d. 04. maj 2013

Haha Osvaldo.



P.Totti
1008 indlæg.
d. 04. maj 2013

Vigtigt mål. Men det værste der kunne ske, osvaldo bliver nu helten igen, og så glemmer man hans latterlig dårlige præstation



1

NEMO
331 indlæg.
d. 04. maj 2013

Att : P.Totti -
Skal være fuldstændig ærlig og sige at jeg ikke kender så meget til Cuardradro. Men du har da ret i at han har været små-giftig. Lige nu hader jeg ham bare for at være en flab imod vores spillere.


Denner
527 indlæg.
d. 04. maj 2013

Det er lige meget, han score og det ligner vi får 3 utrolige vigtige point!


Romadk
151 indlæg.
d. 04. maj 2013

Haha . Ufortjent så det basker, men det ager vi gerne med ;-)


asromadk
3631 indlæg.
d. 04. maj 2013

Tyveri ved højlys dag.

Elendig indsats af hele holdet. Fint med 3 point. Men det er lige præcis dage som denne, som gør at man lige pt. ikke har et CHL hold. Utroligt man kan have så lavt bundniveau.


sebbews
270 indlæg.
d. 04. maj 2013

fremragende, det er det her vi skal have noget mere af når vi ikke spiller godt. Dvs. en solid defensiv (den var virkelig god i dag) og en angriber der kan putte den i kassen!!!



Daniele16
175 indlæg.
d. 04. maj 2013

Osvaldo!!!! Hvor er det dog dejligt at det lige er ham der score!!! Forza ROM!!!'


NEMO
331 indlæg.
d. 04. maj 2013

Kan slet ikke få armene ned!! HVOR ER DET GODT GÅET AF DRENGENE!!!!!


P.Totti
1008 indlæg.
d. 04. maj 2013

Nej det er ikke lige meget, vi er blevet spillet ud af banen idag og har intet skabt. Mega heldige med at vinde, men fantastisk at vi gør det. 9/10 gange ville vi have tabt her til aften, rent held at dommeren er på vores side ved flere kendelser.

Osvaldo gør hvad han skal, score. Men alt i alt var hans præstation ufattelig ringe. Vi vil aldrig kæmpe med om noget stort med ham på toppen, han er alt for stillestående og har alt for mange blodtab, plus umenneskelig dårlig attitude. Vi burde afskille ham hurtigst muligt mens han på papiret er brændvarm.


asromadk
3631 indlæg.
d. 04. maj 2013

Elendigt elendigt elendigt trods 3 point.

Fiorentina snydt for straffe. Pizarro (som ene mand driver gæk med Roma konstant) er så utrolig tæt på med sit stolpeskud. Toni mangler 2mm ved hjørne (hvor gioco sejler).

Det er alt sammen meget fint - men vi ved jo godt det ikke er godt til en 3 plads det her. Færdig slut.


asromadk
3631 indlæg.
d. 04. maj 2013

Kan på ingen måde glæde mig over så ringe en præstation. 3 pladsen er kun en illusion - vi er trods alt stadig for mange resultater der skal flaske sig fra at nå den.


Aldair
65 indlæg.
d. 04. maj 2013

Roma vinder 0-1 i en svær udebanekamp, mod et hold som er ubesejret i syv kampe. Og folk er utilfredse - specielt med målscoreren, som man mener bør sælges...?!



4


Lamela
2782 indlæg.
d. 04. maj 2013

Jeg havde solgt kampen for enkelt pind før kamp start. Viola har været rigtig gode og stabile, samtidig er de stærke på hjemmebanen.

Som hjemmehold, forventer man også, de tager taktstokken frem og sætter sig på spillet.

De var bare møg uheldige idag, og vi havde, noget så sjældent marginalernr med os idag.

Selv om vi havde tabt, havde jeg ikke været utilfreds, for det hold vi har, er slet ikke ligeså homogent som Violas. Men vi har både været heldige og dygtige til at tæve dem 3 x på en sæson.

Torres bliver kritiseret i Chelsea, på trods af, han lavet masser af defensivt arbejde. Han mangler målene.

Osvaldo laver det omvendte, hvem vil du helst have?



1

NEMO
331 indlæg.
d. 04. maj 2013

asroma.dk -
Jeg forstår godt grobunden for din bekymring omkring bundniveau. Det gør jeg virkelig.
MEN, helt ærligt, kan du ikke se det flotte i at holdet henter 3 point mod Fiorentina idag? Det er i virkeligheden klassisk Italiensk det vi lige har set.
Jeg savner lidt forståelse for holdet og klubben i det hele taget. Det er nemt nok at forvente al verden. Se på det realistisk, situationen taget i betragtning.
Vi er trods alt ubesejret hele April og nu har vi stjålet 3 point mod et hold der ligger over os!


Lindboe
93 indlæg.
d. 04. maj 2013

Nu må i satme lige vågne lidt op.
Vi har lige slået ligaens bedste hjemmehold.. Hvis i ikke er tilfredse efter sådan en kamp kan i jo aldrig gøres tilfredse. Kan godt være Osvaldo har dårlig attitude men han har lige reddet 2 point til os. Det siger vist alt!!



1

NEMO
331 indlæg.
d. 04. maj 2013

Har selv været mega skuffet over Osvaldos attitude og var klar til at sparke ham af helvede til da han brændte straffe mod Sampdoria (måden han gjorde det på) - men vi må altså også lige komme ned på jorden igen og anerkende at han skaber resultater fra tid til anden.
Igen, se på det realistisk. Osvaldo er værd at beholde.


Tomas R
374 indlæg.
d. 04. maj 2013

Til alle Osvaldo-haters.

Hvis vi ser bort fra, at han nu - igen - scorer, så er det selvfølgelig rigtigt, at han ikke spiller godt i dag. Men DEstro ville have leveert en lige så pivringe indsats. Ingen af de tre omkring topangriberen leverer noget i dag. Intet:
Lamela taber bolden gang på gang og sætter farlige omstillinger i gang.
Florenzi får ikke fat i noget.
Totti spiller faktisk også en rimelig dårlig kamp. Han er sindssygt tung i r... i dag og kan ikke skille sig af med bolden.

Godt at se vores tredjemålmand Goi spille sin bedste kamp i sæsonen (kun et drop, som Toni brænder...) Med Stek skadet, håber jeg ikke det er alvorligt med Lobont...

Det ser efterhånden godt ud ift EL. (Glem Chl)


Tomas R
374 indlæg.
d. 04. maj 2013

"Fiorentina fortsatte med at vise de bedste takter efter pausen, og det førte til en stor chance til Adem Ljajic efter en times spil, men serberen misbrugte på det skammeligste. Et kvarter senere følte hjemmeholdet sig snydt for et straffespark, da Mauro Goicoechea så ud til at tage hånden til hjælp i feltet."
(Kilde: bold.dk)

Nåh, så forstår man da bedre, hvorfor dommeren ikke fløjtede straffe. Fyyyh, Goi! :-D



2


Lamela
2782 indlæg.
d. 04. maj 2013

CHL is far far away.

Milan skal tabe til os, samt miste point i to andre kampe.

Violas program ser noget mere overkommetligt ud. Hvis vi slår Milan, så er Viola lige pludselig i førersædet. Men vi kan håbe på, de taber i Derbyet mod Siena.

[Rettet af: Lamela - 04/05/2013 - 23:11]


asdf1234
5 indlæg.
d. 04. maj 2013

Osvaldo gør efter min mening det helt rigtige i dag! At klandre ham for noget mener jeg er uopmærksomt. Som flere af jer har været inde på, skal vi nok lige vågne lidt op og se kampen i perspektiv. Vi kommer ikke til at styre den kamp. Det er sæsonens bedste hjemmebane, og de spiller i øjeblikket væsentlig hurtige bold end vi.

Træner gør det HELT rigtige! En modig taktik, som han vil være blevet lynchet for, hvis målet var gået til anden side i slut minutterne. Læg mærke til hvordan normalt offensive florenzi og pjanic hele tiden trak sig tilbage. Ligeledes gjorde bradley (naturligt nok). Man spillede korrekt defensivt og afventende i stedet for romas vanlige agressive presspil.

Derfor ser det ud som om vi spiller af h' til, derfor ser det ud som Osvaldo ikke gider! Han er alene hele kampen og løber sin røv ud af bukserne! Alene! Jeg tager hatten af for ham! Ligeledes gør jeg for træneren! Flot taktisk opvisning! Kønt er det dog ikke!

Vågn op drenge! Alternative taktikker er jeg bange for havde efterladt et nederlag!



5

asromadk
3631 indlæg.
d. 04. maj 2013

Nej, for lige pt. handler det ikke kun om resultater. Det handler om at få skabt en stabil mentalitet og derved spil.

Idag ligner man igen Roma-holdet fra december

- Man sidder simpelthen ikke tæt nok på sin nærmeste modstander.
- Man vinder ingen 2.bolde - man er simpelthen ikke i nærheden af at kunne tage kampen op
- Man smider bold efter bold væk på håbløse afleveringer, der mest af alt virker som manglende koncentration (evnerne skulle man jo mene de har??)
- Man har INGEN indbyrdes forståelse og blik for manden ved siden af ('kan man gøre chancen større for en anden vs. skal jeg prøve at drible 7 mand selv og smide den op i krydset' mentaliteten er tilbage)
- Man gør Fiorentina farlige i omstillingerne gang på gang ved at prøve det svære alt imens der er 5-6 spillere med i angrebet - så skal den altså bare afsted!! Det er jo et mirakel at Cuadrado ikke får sat et mål eller 2 op med alle de gode muligheder for at komme afsted 3 mod 3 Roma-forsvarer. Dette går jo ikke når man møder bedre hold (eller fiorentina en anden dag). Så laver modstanderne jo 4 mål på denne måde.
Spiller man europæisk og møder tophold - får man tocifret tæv hvis man spiller på denne måde. (Hvor tit ser man Carrick/Busquets/Xabi A/J.Martinez osv osv. smide bolde væk når hele deres hold er på vej frem?) - ikke særlig tit. Hvor tit sker det med De Rossi (og Totti for den sags skyld når han kommer for langt tilbage? HELE TIDEN.

Og jeg kunne blive ved med at ridse de mest kedelige og obligatoriske ting på fodboldens A B C side 1 op - og idag er man tilbage til et Roma hold som ikke formår at udføre disse ting. Og det er lige præcis her, at man beviser hvor ens bundniveau ligger.


DERFOR kan jeg ikke glæde mig over disse 3 point. For man spiller igen igen som et dybt uprofessionelt hold.

De mere spektakulære og særlige ting er der helt styr på. Og man har heldet osv.

Men de helt BASIS ting, som burde være udgangspunktet og grundlagdet for enhver kamp (OGSÅ en 'svær' udekamp mod Fiorentina) formår man ikke. DETTE er jeg utilfreds med.

[Rettet af: asromadk - 04/05/2013 - 23:22]


Lindboe
93 indlæg.
d. 04. maj 2013

Enig i at Roma spiller skidt idag, kan alle vist se. Men lad os dog glæde os over en ekstrem vigtig sejr og håbe på bedre spil de sidste 3 kampe.
Synes generelt Roma har spillet på et rimeligt niveau de sidste 10 kampe, derfor føler jeg absolut ingen grund til at panikke.


Aldair
65 indlæg.
d. 04. maj 2013

Hvordan forholder du dig til at AS Roma vandt fodboldkampen, Asroma.dk?


asdf1234
5 indlæg.
d. 04. maj 2013

Jeg synes sådan set, du (asromadk) har fat i nogle gode pointer i dit indlæg. Jeg synes bare ikke det er rigtigt at kalde dem uproffessionelt. MDet var helt overlagt, det var vanvtittigt tydeligt at se i spillernes måde at bevæge sig på! Bagudrettet primært! Havde de spillet decideret dårligt alle sammen, som i december, havde det også lignet os fra december! Offensivt lort! Dette var en opvisning i taktisk genialitet! En spillestil blot! Man anderkender en bedre modstander og spiller derefter! Derfor mener jeg ikke man skal se denne kamp som et udtryk for, at Roma ikke lykkes at spille deres normale flotte spil, fordi man mangler kompetence. Fordi man spiller af lort til. Man skal se det som et udtryk for et taktisk valg.

Jeg mener ikke det er denne stilart, roma skal spille, og jeg er heltenig med dig i, at det ikke var det vanelige roma og heller ikke kønt, men i dag var det det, der lå det til grund for, at Roma hentede det maksimale ud af kampen!

[Rettet af: asdf1234 - 04/05/2013 - 23:26]



Lamela
2782 indlæg.
d. 04. maj 2013

Jeg tror alle er enige i, vi spiller en elendig omgang bold idag.

Men jeg ser os stadig, som et hold de ikke har fundet det basale spil endnu. Så derfor bliver vi nemt presset tilbage, og laver en masse sløsede blodtab, fordi aftalerne slet ikke er der.

Desuden, skifter A.A formation og oplæg fra kamp til kamp, jeg tror ikke, det gør det hele nemmere, for at opfylde dine forventninger @asromadk.

Lad os slutte på en 5.plads, vind Coppaen, og start en kampagne mod en CHL plads, fra første træningspas af efter sommerferien er overstået.


P.Totti
1008 indlæg.
d. 04. maj 2013

Kan godt være at osvaldo er den der scorer målet, men han spiller også angriber så han er vel og den der skal score målene. Målet er efter en dødbold, der kan alle score. I åbent spil idag var han elendig, kan overhovedet ikke sætte sig selv i scene. Meget meget dårlig positionering.

Enhver anden angriber havde gjort mere væsen af sig, og det er ham vi skal have i stedet for..


asromadk
3631 indlæg.
d. 04. maj 2013

Nej det har intet med stilart at gøre. Selvom man spiller 'solidt defensivt' er der helt simple opgaver der skal udføres.

For fx: når jeg siger man ikke sidder tæt nok på sin modstander, så betyder det ikke at man bliver ved med at bakke. Man kommer simpelthen bare for sent og bliver rundet.


Man kan spekulere i, at man under Zeman havde tabt idag (pga. mere en offensiv tilgang).

Men det bunder mest af alt idag, i at Fiorentina er skide uheldige. Skuddene sniger sig gang på gang 2 cm forbi målet, stolpe, snydt straffe. Mener ikke man som sådan kan klappe sig selv på skulderen idag og være tilfreds.


--> Og det er vel sikkert også her problemet ligger. En manglende erkendelse af hvad man gør rigtigt og forkert. Jeg tror langt fra det er urealistisk at man i hele truppen og staben jubler over 'veludført taktik'. Stor fejltagelse i mine øjne. Idag skal man prise sig heldige og indse, at sådan en ringe indsats kun har en lykkelig udgang 1 ud af 10 gange - 'stabil defensiv indsats' eller ej. Det går bare ikke at spille så ringe på dette niveau.

[Rettet af: asromadk - 04/05/2013 - 23:34]


asdf1234
5 indlæg.
d. 04. maj 2013

Osvaldo er den sidste, jeg ville have pillet ud i dag... Han var guldværd i forhold til det den måde, man spille kampen på.

[Rettet af: asdf1234 - 04/05/2013 - 23:34]


Lamela
2782 indlæg.
d. 04. maj 2013

Den nye angriber næste sæson kunne f.eks. Være en Jovetic. Men han brændte nu endnu større chancer end Osvaldo idag.

Alle kan score på hjørne, det har angriberne os lov til.

Et mål er et mål. Og vi vandt, så er jeg ligeglad med om, det bliver via åbent spil eller efter dødbold. Som han desuden er med til at skabe, efter nogle geniale træk.

Vil man se sort, så ser man også sort.



2

asdf1234
5 indlæg.
d. 04. maj 2013

Jeg er i øvrigt enig i, at vi er heldige i dag! Jeg mener af den grund heller ikke, at vi bare skal klappe os selv på skuldrene og ellers tro at alt er i skyndeste orden.

Dog mener jeg bare vi skal være realistiske og indse, at en sådan kamp, mod et sådan hold (på hjemmebane endda) bør vi ikke forvente at skulle spille vores vanelige spil og samtidig vinde. Det er en typiks forventning. Havde vi være juventus, havde jeg også været skuffet over dagens disposition. Vi er netop i en slags overgangsperiode, hvor vi helt rigtigt ikke har fundet vores spil endnu. Det synes jeg bare er med til at understrege, hvor vigtig en (taktisk) triumf, det egentlig var, som vi var vidne til i dag. Vi spillede vores chance og var heldige og dygtige nok til, at det lykkes.

Lad os håbe næste sæson byder på mere stabilt romaspil. En sæson hvor vi netop kan komme ud og domminere kampe som denne - med vores eget spil!



asromadk
3631 indlæg.
d. 04. maj 2013

Når man læser om Andreazzoli og spillernes udtalelser efter kampen, siger det alt jo.

Generelt bliver der udtalt at man har kæmpet for det, og har udført taktikken og vundet en svær kamp. INTET om at man også må have lidt ydmyghed overfor det faktum at man rent faktisk ikke spiller nogen god kamp og er ekstremt heldige med at få noget som helst med fra kampen.

Manglende tørst efter at være de absolutte bedste (og derved også at man er i stand til at forholde sig ekstremt kritisk til det man præsterer i en evig søgen efter at optimere og forstå hvad man skal gøre bedre) - det, som har været det altoverskyggende problem i mange år for AS Roma. Ingen indser at man ikke gjorde det godt nok og falder i selvtilfredshedens stille søvn over 3 point.

[Rettet af: asromadk - 05/05/2013 - 00:03]


Aldair
65 indlæg.
d. 05. maj 2013

Baseret på de sidste 11 kampe:

Juventus 9-1-1
Roma 7-3-1
Milan 6-4-1
Fiorentina 7-1-3
Napoli 5-5-1

Asroma.dk: Hvordan forholder du dig som fan til at AS Roma vandt over Fiorentina?


Beatminister
151 indlæg.
d. 05. maj 2013

Hold da op hvor kan nogle folk dog få en super sejr ødelagt.. Fiorentina på udebane, som ligger højere i tabellen og er godt kørende på hjemmebane. Alt skal svines til selv om vi vinder. Jeg behøver bare kigge på topscorelisten, for at se Osvaldo er delt nr 3 og i en sæson der ikke har kørt på skinner. Så forventer man godt nok for meget, hvis det ikke er mere end godkendt! Og han har endda ikke spillet alle kampe.

Ja, vi spiller ingen god kamp, men det samme gjorde Fiorentina heller ikke. Det må have været en ærgelig kamp som neutral tilskuer at være vidne til. Vær da glad for vi kan vinde sådan en kamp her i stedet for den ender med en 1-0 sejr til Fiorentina. Det er også klasse at vinde kampe, når man ikke spiller optimalt.


Zmartguy
1033 indlæg.
d. 05. maj 2013

Endelig får Roma noget stor holds held og så vigtig Osvaldo bliver varm nu er ligeglad med haters for osvaldo gør det han skal tak deppy boy;) forza Roma ;) som Totti sagde engang 3 point er alt vi Behøver sjov kan man få i cirkus ;) Forza il Lupi;)


asdf1234
5 indlæg.
d. 05. maj 2013

Chill! Der er også gode pointer i det, der bliver skrevet herinde af mere negativ karakter! Ingen tvivl om, at drengene skal forholde sig kritisk til deres præstationer i en stræben efter at blive de bedste. I dag må rigtig nok ikke blive brugt til "falde i selvtilfredhedens stille søvn"! No doubt!

I dag kunne lige så godt (og burde måske) være faldet til anden side, og det skal man have med i sine overvejelser til næste kamp. På papiret fik vi tre point og osvaldo ligger på en tredje plads på topscorelisten. I praksis har tingene måske nok set mindre sikre og firkantet ud end som, de fremstår i tallene.

Det sagt, står ved mine tidligere kommentar på tråden.. Synes sgu de spillede deres chance i dag! Frisk at se, at A.A. turde spille den chance! Jeg håber sgu på, han får en chance til sommer! Og fedt at se, at spillerne opførte sig professionelt og disciplineret holdt taktikken selvom alle kunne se, de blev spillet ud af banen. Det gav i sidste ende pote! Forhåbentlig viser de en anden side på tirsdag mod Chievo!

[Rettet af: asdf1234 - 05/05/2013 - 02:02]


asromadk
3631 indlæg.
d. 05. maj 2013

@Aldair
Jeg har, som skrevet et andet sted, svært ved at virkelig glæde mig over så ringe en præstation. Såfremt det havde været sæsonens sidste kamp, og de 3 point var nøglen til CHL, så ville jeg nok se anderledes på det og være ligeglad med hvordan sejren kom i hus.


Jeg vil have vedvarende succes til klubben; ikke bare enkeltstående gode kampe, som det har været de sidste 5-10 år. Og DERFOR falder jeg ikke i svime over 3 vanvittigt heldige point igår.





Agurk
93 indlæg.
d. 05. maj 2013

Jeg starter med et spørgsmål. Hvem var det, Roma mødte i går?

Nej, det var ikke Siena eller Pescara eller Reggiana fra Serie C1 A.
Det var Fiorentina. I Firenze.

Nummer 4 i Serie A, det næstbedste hjemmehold bedømt på pointantal, med (før denne kamp) ét nederlag på eget græs, det mest scorende hjemmehold, Italiens største opblomstring i denne sæson og måske holdet med den største selvtillid.

Hvad havde folk forventet inden en sådan kamp? Champagnefodbold? Flydende presspil? Lækre afleveringer? Champions League-bla-bla-bla.

Det blev kun tydeligere, at Aurelio Andreazzoli er en god træner og en dygtig taktiker. Han viste mandsmod og at holde nullet ude mod et mandskab som Viola er en stor præstation. Han har skruet og pillet ved forsvaret, og i går fremstod det næsten som et decideret forsvar. Jeg tør slet ikke tænke på udfaldet, hvis Tjekken havde været træner.

Gårsdagens sejr betyder, at Andrea. har et pointgennemsnit på 2.0 i Serie A. Hvad mere behøver han at bevise for at blive forlænget?

Man kan forøvrigt stille spørgsmålet, om Fiorentinas misbrugte chancer er et udtryk for manglende held eller manglende dygtighed?

Ps. Roma scorede på en dødbold, på en af de få muligheder, holdet havde. Og det er vel det, som kendetegner et storhold; at være effektiv, når chancen tilbyder sig.

Pss. Roma skal ikke i Champions League. Det ville kun være et flot syn, det ville ikke være sundt for Roma som klub. For den er endnu ikke gearet til det. Succes kan måles på mange andre parametre end blot at kunne åbne døren ind til landet med de mange millioner. Men man skal jo heller ikke tabe med vilje...

Psss. Stop diskussionen om Osvaldo. I går løb han mere end Totti og tog selv flere gange initiativ til pres. Og han - bom bom bom - scorede. Hvad forlanger I mere af en - bom bom bom - angriber?



1

[Rettet af: Agurk - 05/05/2013 - 10:46]


Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 05. maj 2013

P. Totti - hvorfor den hetz mod Osvaldo? Han var da ikke doven i går. Han var faktisk en af de få spillere, som virkelig udfordrede Viola-forsvaret. Hjørnesparket kom jo f.eks. også i hus efter en god løbetur af Osvaldo. Han har nu scoret 17 mål i 28 kampe i denne sæson. Det kan vi da ikke klage over?



1

Romaneren
1506 indlæg.
d. 05. maj 2013

Vildt lækkert med 3 point i går! Altså, et af karakteristika ved et tophold er da at score, når man har chancen. Uanset hvor få chancer, man så faktisk får. Et andet kendetegn er også at et tophold vinder, selv på de dage, hvor man spiller dårligt. Og det lever vi da for en gangs skyld op til i går. Dermed ikke sagt at vi er et tophold endnu (overhovedet). Vi har stadig tabt adskillige dumme kampe og point i denne sæson, også under AA. Men 3 point på udebane mod Viola, det skal man eddersatme anstrenge sig for at se de negative i. Vi spiller ikke specielt prangende, men vi tager 3 point hos et hold, der ligger over os i tabellen. Det er sgu i orden og godkendt. Bum.


Osvaldo-hetzen har jeg snart bare ikke mere at sige til - 17 mål i 28 kampe er et faktum, som ingen kan løbe fra. Han vinder os 3 super vigtige point i går. Og så løber manden sågar også den ekstra kilometer, som nogle af os har forespurgt. Han er en af dem, der går forrest lige for tiden.

Forza Andreazzoli! Forza Osvaldo!

Grazie Roma!



1

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 05. maj 2013

Vi kan altså ikke være tilfredse. Ja fint at vi får lukket af og holder nullet. Men at vi er absolut ringe og intet kan fremad banen er ikke godt nok. Og der er Osvaldo netop en stopklods. Fodboldblind meget af tiden, og boldspasser i de fleste situationer. Det er ikke godt nok ! Men fint at han får scoret og er okay på hjørnespark.

Han har scoret okay med mål. Men som før sagt, grundstenen er lagt under Zemans Gung-ho system hvor det kun er hvad man kan forvente. Jeg mener stadig han ikke har præsteret under Andreazzoli hvor der kræves mere af en angriber. Jeg håber stadig han ryger til sommer!


Agurk
93 indlæg.
d. 05. maj 2013

Jovist er Osvaldos ego på størrelse med gamle Ronaldos mave, men at kalde ham for fodboldblind og boldspasser er respektløst. Det er også forkert.

Osvaldo lagde flere gange presset alene. Han løb mere og længere, end han har gjort tidligere. Han var bedre til at holde fast i bolden. Han søgte egne chancer, ja, men han er angriber. Han er installeret til at tænke på sig selv. Han faldt i niveau i løbet af kampen, men det var sammen med resten af holdet, så hvad kan man forvente?

Du kategoriserer 16 mål som 'okay'. Hvornår er det så 'godt' eller 'flot'?

[Rettet af: Agurk - 05/05/2013 - 14:36]


tdj89
867 indlæg.
d. 05. maj 2013

Forstår virkelig ikke folk, og kan blive ved med at gentage mig selv.

Osvaldo ER EN GOD spiller. Han er den type spiller vi har brug. Men Roma har bare ikke brug for PERSONEN Osvaldo.

Folk herinde har den sygeste tendens til at lade sig rive med, for derefter at komme ned på jorden igen. Vi så det bla med Zeman herinde.

Osvaldo er et symbol på, hvorfor vi højstsandsynlig glipper 3. pladsen og CL som vi ellers har haft god mulighed for at få.

Ugidelig i nogle kampe. Karantæne pga fjollet kort og udvisninger..
Vi snakker altså om en mand her, som i sæsonens vigtigste kamp (Lazio), har fået karantæne, og ikke nok med det, så vælger han istedet for at støtte holdet, at tage til England for at knalde kæresten.
Det er uacceptabelt, og hvis vi skal præstere kontinuerligt over en hel sæson, så er det ikke den type personligheder vi skal have i truppen..

Er glad for han præstere nu. Det gør ham nemmere at sælge.

[Rettet af: tdj89 - 05/05/2013 - 15:20]



Beatminister
151 indlæg.
d. 05. maj 2013

Haha det har jo intet med at lade sig rive med. Selvfølgelig er man glad for at vinde en kamp, men det er ikke ensbetydende med at nogle lader sig rive med! Det tror jeg de sidste mange sæsoner har lært os.

Du siger Osvaldo "vælger" at få karantæne til Lazio kampen.. den taler vist for sig selv. Men håber da vi kan blive enige om du ikke kender personen Osvaldo. Og det gør jeg selvfølgelig heller ikke. Derfor kender vi ikke hans bevæggrunde uden for banen, men kan kun gisne om det. Osvaldo minder mig lidt om Suarez fra liverpool. Det er to typer der vil gøre alt for at vinde på banen og skyr ingen midler for at nå det mål. Suarez måske lidt mere ekstremt :) Men tænker mere på den måde at feks, så koger Osvaldos temperament over i kampene. Det har vi også set i et tilfælde med Lamela, men sådanne ting sker altså i professionel fodbold, når man vil vinde kampe. Dermed ikke sagt at jeg synes det er fedt eller i orden, men det kan ske og vil ske masser af gange endnu i alle klubber.
Og så må jeg lige nævne at kalde ham boldmongol :) det tangerer til ikke særlig smart. Du skal være i besiddelse af en rimelig stærk teknik for at score nogle af de saksesparks mål han har lavet.
Nu kan det godt lyde som om jeg er helt forblændet af Osvaldo, men det er jeg bestemt ikke, for jeg kan da også godt se hans fejl, men at have sådan en målscore er guld hver for alle hold.


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma