Login
Glemt password Opret bruger

Sampdoria - AS Roma

Kategori: Kampe

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 08/02/13 14:58

Efter noget af en sidste weekend med alt tumulten omkring fyringen af Zeman skal vi i vælten igen efter at have haft en god uge med en lille landsholdspause til at fjerne en stor del af fokus fra klubben.

Kampen bliver mod Sampdoria der i sidste hjemmekamp vandt 6-0 over Pescara. En kamp der skabte stor hype omkring 4-målsskyten Icardi, der blev rygtet til diverse storklubber i Italien efterfølgende.

Vores egen historie behøver vist ikke den store præsentation. Vi er på den anden side nu, med Andreazzoli i spidsen i kampen i stedet for Zeman.

[Rettet af: Jonas - 08/02/2013 - 15:03]

Jonas
4077 indlæg.
d. 08. februar 2013

Roma må undvære Destro og Balzaretti som er ude med skader, mens Tachtsidis er ude med karantæne.

Forventet opstilling: 4-2-3-1:
Stekelenburg; Piris, Marquinhos, Castan, Torosidis; De Rossi, Pjanic; Florezi, Lamela, Osvaldo; Totti

Kampen sendes på Canal 9, Csports.dk og vises selvfølgelig på Krølben.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 08. februar 2013

Der spekuleres i om Andreazzoli vil gå tilbage til de gamle dyder som Spalletti indførte med den meget levende og visuelt flotte 4-2-3-1 opstilling. Desuden har han givet udtryk for at han vil indføre en større mængde entusiasme og engagement til spillerene. Noget som har syntes manglet på banen under Zeman, og derfor er ganske forståeligt.

Skal vi nu tilbage til Spallettis system, kunne det være interessant at se lidt på hvilke muligheder det kunne byde med sig. Det er lidt et tricky system at skulle sætte over holdet som det er nu, men jeg vil forsøge at give mit bud på hvordan det kunne være.

Grundlæggende vil det altså blive en normal 4-backæde, 2 centrale defensive midtbanespillere, 3 offensive midtbanespillere/2 wings + 1 offensiv midtbanespiller. Forrest en central angriber.

Til at starte med er jeg ikke i tvivl om at De Rossi og Stekelenburg er tilbage i startopstillingen. Målmandsposten går derfor til Stekelenburg.

Ude skulle være: Balzaretti, Perrotta, Tachtsidis, Destro og Lopez. Jeg vil derfor gå uden om dem.

Forsvaret

4-backkæden tror jeg kommer til at bestå af Torosidis/Piris-Castan-Marquinhos-Dodo/Torosidis.

Castan og Marquinhos har et fremragende samarbejde, og vil helt sikkert starte såfremt de begge er fit. Torosidis og Piris er svær at vurdere. Piris har jo egentlig gjort det udemærket, mens Torosidis har det største navn af de to. Jeg tror den ligger på 50/50. Dodo har vist okay takter i de kampe han har spillet. Han har vist stor entusiasme og har et stort løbepensum og god speed, hvilket gør at jeg tror han bliver foretrukket her. Alternativt kan Torosidis blive sendt derover og Piris starte på højre back.

Midtbanen

De to centrale midtbanepladser/defensive midtbanespillere er der egentlig kun 1 plads åben. De Rossi starter helt sikkert på den ene såfremt han er klar. Den anden ville det være naturligt for Perrotta, Bradley og Tachtsidis at kæmpe om, men da 2 er ude af kampen efterlader det denne til Bradley. Jeg kunne forestille mig at en fit Perrotta ville have været foretrukket i første omgang af Andreazzoli qua deres historie og Perrottas kendskab til systemet.
Bradley og De Rossi spillede sammen på positionerne mod AC Milan i december, og holdt Milan fra alt indtil vi fik det røde kort. Det ser fint uf her! Bradley arbejder knaldhårdt og skærmer godt af for modstanderen. De Rossi har en stor aura og arbejder ligeledes hårdt, og vil med sit gode blik for spillet komplimentere Bradley godt.
Ekstra bonus: Bradley bliver forhåbentlig hjemme på egen banehalvdel og skal ikke op og skyde forbi som han ynder.

Offensiven
Så kommmer vi til den sværeste: offensiven. Umiddelbart tror jeg at Andreazzoli vil foretrække at holde det snævert deroppe med 3 forholsvist centrale offensive midtbanespillere med stor frihed til at løbe frem og til siden.

Den forreste plads føler jeg mig overbevist om går til Osvaldo, da han ikke er meget værd andre steder. Han scorer fint med mål, men brænder også meget. Jeg håber Andreazzoli har kronraget ham, således han kan fokusere på banen i stedet for sit hår.
Bonus: Hvis Osvaldo mod forventning skulle blive anvendt lidt længere tilbage på banen, vil han få overordentligt svært ved at stå offside som ellers var hans spidskompetence i sidste kamp.

Det efterlader 3 offensive pladser til følgende spillere: Florenzi, Pjanic, Taddei, Totti og Lamela.

Totti er sikker starter, og vil nok ligge centralt til at fordele boldene.
Hvilket efterlader 2 pladser til Florenzi, Pjanic, Taddei og Lamela.

Lamela og Pjanic er de to der har spillet bedst af de 4. Pjanic vel mest overbevisende og i bedst form i år, da Lamela ikke er helt oppe i gear efter sin skade sidste år. Jeg tror Pjanic kommer til at ligge til højre for Totti i en fri rolle med megen kreativitet og frit løb.

Så er der den sidste plads til: Florenzi, Taddei og Lamela. Lamela har ikke været i specielt god form i år, og jeg tror derfor han trækker en nitte her. Florenzi spillede rigtig godt i sidste kamp, og giver rigtig stor bevægelighed med sin evige energi. Taddei har ikke spillet så meget i år, og det bedste han har præsteret er vel det røde kort på 10 minutter mod Fiorentina i overtiden i Coppaen. Han har efter Spallettis tid haft det meget svært og ikke rigtigt været oppe i samme omdrejninger. Han er også lidt en underlig størrelse som fodboldspiller, der ikke rigtigt ser ud til at høre hjemme nogen steder. Han er en katastrofe i forsvaret. Som wing er han ret høj, har ikke en fantastisk balance, og er ikke specielt adræt der sammen med hans langsomhed gør ham uegnet som wing. Som offensiv midtbanespiller vil jeg mene at hans afleveringer er for dårlige og hans blik for spillet for langsomt.
Min drøm må være at Florenzi får pladsen, men Andreazzolis fortid med Taddei gør desværre at jeg tror han bliver foretrukket.

Opstillingen som jeg forventer den kommer til at være efter Andreazzolis hoved:

----------------------Stekelenburg------------------------

Piris/Torosidis - Marquinhos - Castan - Dodo/Torosidis

------------- De Rossi - Bradley ------------

-------------Pjanic - Totti - Taddei------------

----------------- Osvaldo ---------------------------

På trods af de kæmpemæssige usikkerheder omkring holdet er vi stadig små favoritter i følge bookmakerne. Odds på kampen ser således ud ifølge bet365:

Sampdoria 3.20 X 3.50 Roma 2.15

Jeg håber vi kan bruge resten af fredagen på en god og saglig debat om muligheder og forventninger i forhold til denne "ground zero" inde midt i sæsonen.

[Rettet af: geggeri - 09/02/2013 - 10:46]

Lamela
1793 indlæg.
d. 08. februar 2013

På Football-italia meldes der om 4-3-1-2 opstilling, med DDR lidt trukket tilbage i forhold til de andre 2 MM'er. Det bliver interessant.

Stek.
Piris/Toro-Castan-Marcos-Dodo/Toro
DDR
Bradley-Florenzi
Pjanic
Osvaldo-Totti

Lamela er så skubbet ud af XI.

AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 08. februar 2013

FORZA ROMA

FORZA ANDREAZZOLI

Hvis den forventet opstilling holder stik som Don-Emilio angiver, så er der kun at sige: Super! Det ser ud som en rigtig lovende opstilling.

Arsi
505 indlæg.
d. 09. februar 2013

Roma, 10 febbraio 2013
Sampdoria-ROMA
Lista convocati A.S. Roma
:
BRADLEY
BURDISSO
CASTAN
DE ROSSI
DODÒ
FLORENZI
GOICOECHEA
LAMELA
LOBONT
LOPEZ
MARQUINHO
MARQUINHOS
OSVALDO
PERROTTA
PIRIS
PJANIC
ROMAGNOLI
STEKELENBURG
TADDEI
TOROSIDIS
TOTTI

Min forventede startopstilling:
4-2-3-1
Stek; Piris, Marcos, Castan, Dodò/Torosidis; De Rossi, Bradley; Pjanic, Totti, Lamela; Osvaldo

Jonas
4077 indlæg.
d. 09. februar 2013

Super at både Castan og Osvaldo er med! Glæder mig til at se Andreazzolis betydning for holdet, også selvom han kun har haft en uge med landskamp i midtugen - og hans udtalelser i dag gør ikke spændingen mindre!

[Rettet af: Jonas - 09/02/2013 - 16:17]

P.Totti
953 indlæg.
d. 09. februar 2013

av av av det er lang tid siden jeg har læst så fornuftige svar fra en roma træner, jeg er netop nu lige blevet topmotiveret til kampen i morgen, glæder mig som et lille barn. hvis andreazzoli får spillerne til at spille ligeså godt som han svarer i ovennævnte artikel, så er han også roma træner efter sommerferien!

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 09. februar 2013

Jeg fik næsten tåre i øjnene af at læse den artikel, kæft hvor er det smukt, sagt au Andreazzoli. nøj hvor jeg håber den mand får succes med os, og nøj hvor håber jeg du får ret P Totti i tilfælde af at han gør.
Hvis Andreazzoli får succes, så fortjener han altså at blive, så kan Blanc og hvad de nu ellers hedder bare blive væk.

Jonas
4077 indlæg.
d. 10. februar 2013

Mediernes forventede:

Corriere dello Sport: Stekelenburg, Marquinhos, Burdisso, Castan; Torosidis, De Rossi, Bradley, Florenzi; Pjanic; Totti, Lamela

Gazzetta dello Sport: Stekelenburg, Marquinhos, Burdisso, Castan; Torosidis, De Rossi, Bradley, Marquinho; Pjanic; Totti, Lamela

Il Romanista: Stekelenburg, Marquinhos, Burdisso, Castan; Torosidis, De Rossi, Bradley, Florenzi; Pjanic; Totti, Lamela

Corriere della Sera: Stekelenburg, Burdisso, Marquinhos, Castan, Torosidis, De Rossi, Bradley, Florenzi, Pjanic, Totti, Lamela

La Repubblica: Stekelenburg, Marquinhos, Burdisso, Castan; Lamela, Bradley, De Rossi, Pjanic, Marquinho; Osvaldo, Totti

Aviserne tror altså på en 3-4-1-2 opstilling.

mexes
1753 indlæg.
d. 10. februar 2013

Bliver sku spændende at se, hvordan vi stiller op!
Så nu gerne en 4-2-3-1

Romaneren
573 indlæg.
d. 10. februar 2013

Har aldrig rigtig været fan af 3-mands-forsvar, men jeg håber godt nok at det virker! Altså, på den positive side har vi for eksempel 2 mand, der konstant kan mandsopdække Burdisso :D

Håber desuden også lidt på Marquinho i stedet for Florenzi - dels fordi jeg tror at Florenzi kan blive et rigtig godt våben, hvis han bliver indskiftet mod slutningen af kampen og kan løbe, løbe, løbe og løbe.

Det skal nok blive en god start for Roma og Andreazzoli! Forza Roma!!

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. februar 2013

Jeg håber stadig at De Rossi snart bliver rykket ned som stopper - men det tyder det ikke på ud fra de formodede opstillinger.

Så bliver det ihverfald en meget smal og kompakt 4 mands bagkæde :)

Han er den fødte styrmand nede bagi.

Jonas
4077 indlæg.
d. 10. februar 2013

Dagens opstilling (3-5-2): Stekelenburg; Marquinhos, Burdisso, Castan; Lamela, De Rossi, Pjanic, Bradley, Marquinho; Osvaldo, Totti

Thinggaard
94 indlæg.
d. 10. februar 2013

Jeg synes det en fabelagtig formation med henblik på vores spillermateriale!

TottiTheBest
1459 indlæg.
d. 10. februar 2013

Sejr sejr sejr !!!

Synes opstillingen er lidt mærkeligt.. Havde også gerne set Florenzi inde i stedet for Marquinho..

NEMO
331 indlæg.
d. 10. februar 2013

Kampen bliver vist på Canal 9! Optur :)
Det må de sgu da gerne begynde på! Troede kun det var Canal 8 der måtte vise Serie A??

Fuck jeg håber vi får de 3 point idag! Det så vigtigt!

FORZA ROMA!

tdj89
837 indlæg.
d. 10. februar 2013

Send nu bare Bradley hjem til USA.

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 10. februar 2013

Interessant start.. Bliver spændende at følge!

Tror nu ikke nødvendigvis, at dagens formation (3-5-2) bliver den foretrukne, vi har trods alt en del backs i truppen, som også skal have spilletid..

P.Totti
953 indlæg.
d. 10. februar 2013

Kan godt være at forsvaret har lukket mange mål ind, men hold da op hvor er castaño og marquinhos gode. Castaño er faktisk super med bolden når han kører frem af banen.

Er det kun mig? Eller er der også andre der godt kunne tænke sig at se totti som angriber i stedet for off midt. Synes godt man kunne rykke totti skridtet frem af banen når man har panik bagi.

Dejligt at se de Rossi som oprydder hvilket er hans favorit position. Han har allerede spillet bedre end de fleste af hans tidligere kampe i år.

Romaneren
573 indlæg.
d. 10. februar 2013

LAMELA!!!

Romaneren
573 indlæg.
d. 10. februar 2013

Øv og satans, jeg troede sgu at den var der.

NEMO
331 indlæg.
d. 10. februar 2013

Fucking skandaløst det her!!!
Det kan simpelthen ikke være rigtigt at en dommerfejl skal have lov til at vende kampen! Håber satme at vi vinder alligevel, bare for retfærdighed i det mindste! For helvede da!!!!

Romaneren
573 indlæg.
d. 10. februar 2013

Satans. Det var så lige netop ulempen ved et 3-mands-forsvar. Ingen mand på kanten til at udfordre deres mand ude på flanken. Øv!

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. februar 2013

Boldtab af De Rossi - hvornår forstår den mand at spille mere simpelt, og at han ikke er Xavi. Han smider simpelthen så mange håbløse bolde væk/forsøg på gudebolde.

Rytter
80 indlæg.
d. 10. februar 2013

den dommer der, er da helt ude og skide!

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. februar 2013

Ej hahah!! Det er jo komisk!!!

Rytter
80 indlæg.
d. 10. februar 2013

Hvorfor skyder Totti ikke, istedet for Osvaldo ?

NEMO
331 indlæg.
d. 10. februar 2013

Er ked af at sige det, men det straffespark der lugter af fucking matchfixing!
Kan ikke tro at Osvaldo skyder så tyndt et straffe?!

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. februar 2013

Jeg er bange for, at det bare VAR et skidt straffe. Arrogant.

Vanvittigt mål Samdoria får lavet imens jeg skriver.. Wow.

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. februar 2013

Spørgsmålet er så, om man allerede nu går ud og henter fx Laurent Blanc? - Uden at jeg skal gøre mig klog på, om det er den rigtige løsningen.

Rytter
80 indlæg.
d. 10. februar 2013

Hold kæft et mål

Liam Gallagher
801 indlæg.
d. 10. februar 2013

For helvede, hvor er det tyndt Osvaldo. Hvorfor sådan et arrogant straffespark? Han troede jo, at målmanden var gået til den anden side og så ville han bare trille den i mål. DUM beslutning. Og nu er det 2-0. Tsk

NEMO
331 indlæg.
d. 10. februar 2013

Ked af min kommentar omkring matchfixing, selvfølgelig er det ikke det, jeg kan bare næsten ikke holde ud at han ikke gør det bedre i den situation. Det er vanvittigt det her.

Liam Gallagher
801 indlæg.
d. 10. februar 2013

Og vi er tilbage. Kom så drenge, lav det vilde comeback!

P.Totti
953 indlæg.
d. 10. februar 2013

Har aldrig set en mere talentløs spiller end osvaldo som fører sig frem på samme måde. Han laver absolut intet i kampene, deltager ikke i opspillet og når han endelig får bolden, mister han den. Han prøver konstant at drible, hvilket han ikke kan og så tror han at han er så meget STAR at han kan tjatte et straffespark ind, fy hvor skulle han skamme sig, afsted til Ukraine med dig.....

Svenzoni
344 indlæg.
d. 10. februar 2013

Alt går imod os. ALT! Osvaldo virkede ikke engang ked af at brænde...og hvorfor ham? Totti havde scoret....sÅDAN Lamela

a2j
76 indlæg.
d. 10. februar 2013

Nogle gange spekulerer jeg på om de bare ikke VIL vinde!? Kæreste venner en 2. Halvleg...

Zmartguy
1026 indlæg.
d. 10. februar 2013

Ikke trænerens skyld så han skal nok få mere tid de spiller jo godt

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. februar 2013

Kampen bliver 2-2 - kom så!

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. februar 2013

Nico Lopez skal spille mere - istedet for Osvaldo - han kan godt nok ikke finde formen.

Zmartguy
1026 indlæg.
d. 10. februar 2013

3 chancer 3 mål ca

Svenzoni
344 indlæg.
d. 10. februar 2013

Ligegyldigt. Vi gider ikke dække op!

Liam Gallagher
801 indlæg.
d. 10. februar 2013

Jesus Christ

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. februar 2013

Skidt opdækning af De Rossi. De Rossi og Osvaldo er i denne kamp begge indbegrebet af Romas nedtur. Fesne præstationer som på ingen måde lever op til hvad de og andre forventer. Og måske er der ikke så gode som man gør dem til?

P.Totti
953 indlæg.
d. 10. februar 2013

Haha ej hvor er vi bare en taberklub med taberapillere. Aldrig mere vil jeg tro på sejr, aldrig mere vil jeg glæde mig til en Roma kamp, aldrig mere vil jeg se osvaldo i Roma trøjen.

a2j
76 indlæg.
d. 10. februar 2013

Og Roma har haft 5 kæmpe chancer, og scoret 1. Det er forskellen!! Osvaldo er, og har alle dage været, en kæmpe røv!

Zmartguy
1026 indlæg.
d. 10. februar 2013

Tror folk glemmer vi lige har fået ny træner og ny spille stil og formation

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. februar 2013

Næ, det tror jeg ikke folk har glemt. Man er bare frustreret over, at man gang på gang tror, at holdet er godt nok. Men facit er jo bare, at det er det ikke? Der mangler kvalitet i alt hvad de fleste af spillerne foretager sig.

Det er vel mildest talt kun Lamela som for alvor præsterer.

Rytter
80 indlæg.
d. 10. februar 2013

Længe siden jeg har set, Osvaldo spille så dårligt.

P.Totti
953 indlæg.
d. 10. februar 2013

Håber faktisk vi fejler totalt resten af sæsonen, så vi kan komme af med alle vores skodspillere og købe nye.

Ud med stek, piris, balza, burdisso, de Rossi, Bradley, tacht, pjanic, marquinho, og osvaldo

Staropstilling næste sæson 4-2-3-1

Ny målmand(italiener)
2 nye backs( hvis ikke torosidis og dodo holder niveau), castaño, marquinho
Florenzi, ny central midt, gerne italiener
Destro, ny off midt, lamela
Totti(backup,nico Lopez)

Rytter
80 indlæg.
d. 10. februar 2013

hold da op hvor totti slacker

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. februar 2013

Arhhhh, det håber du forhåbenligt ikke P.Totti ;)

Skal der hentes kvalitetsspillere, så kræver det jo netop, at man får hevet sig en fornuftig placering i serie a hjem.

Rytter
80 indlæg.
d. 10. februar 2013

lidt for sent at sende lopez ind

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. februar 2013

Og det "skifte" du efterlyser P.Totti - det sker først den dag Totti trækker sig. Så kan der startes på et nyt kapitel.

Manden er god og stadig talentfuld - men også en smule afdanket må man bare erkende. Over halvdelen af tiden, synes jeg mest af alt, han er en stopklods for det generationsskifte som bør komme.

NEMO
331 indlæg.
d. 10. februar 2013

Fuck Delio Rossi! Pis ud af stadion og ned med jer i Serie B næste år.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. februar 2013

Nogen burde altså fortælle den horunge til Dodo at han er forsvars spiller, så han skal ikke være andre steder end i forsvaret.
Han var ikke skyld i nogen af målene, men han kan lige så godt lære det, fordi når vi er i den krise som vi er i, så skal forsvars spillere kun tænke på en ting og det er FORSVAR!!!!!!!!!!!! ikke flere offensiveback, 3 eller 4 mand nede bag ved i alle 90 minutter fra nu af.

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. februar 2013

Først, Kim. Horeunge? Dodo? Hvorfor er det lige han fortjener at blive kaldt det?
For det andet, hvad fanden har Dodo gjort? De Rossi koster 2 af målene idag. 2 ud af 3 af målene idag, har intet at gøre med at "så skal forsvars spillere kun tænke på en ting og det er FORSVAR!!!!!!!!!". Det er dødbolde og folk der ikke holder deres mand/smider bolde væk.

Nicklas95
315 indlæg.
d. 10. februar 2013

P.totti kæft du er en joke... de Rossi og pjanic ud? Haha vil godt se hvem du vil hente istedet for dem.. det er ikke football manager det her.

P.Totti
953 indlæg.
d. 10. februar 2013

Jo jeg mener faktisk at vores forfærdelige sæson bare skal fortsætte, vi når ikke en plads i Europa alligevel. Kan godt være at en bedre placering kan lokke bedre spillere til. Men er egentlig ligeglad hvem der kommer så længe de brænder for at bære trøjen. Osvaldo har f.eks ikke fortjent at bære Romas trøje. Roma er en meget tradionsrig klub med en masse følelser. Vil langt hellere have en spiller fra 3 division som gør alt for at få lov til at bære trøjen end osvaldo med stjernenykker.... Jeg vil have mit gamle Roma tilbage!!! Jeg vil se følelser på banen, se spillerne græde efter en tabt kamp og se spillerne helt oppe og køre efter sejr.

Jeg har længe snakket om at totti skulle bænkes så vi kan gennemføre generationsksiftet, men sagen er den, at det ikke sker. Derfor ville jeg bruge totti som afslutter forest i stedet for playmaker længere tilbage i banen, da han som du siger er en stopklods, i mine øjne i spillet, det går for langsomt og for mange blodtab ved svære bolde. Vil langt hellere se ham søge positioner omkring feltet med den henseende at positionere sig til scoringschance for ham selv.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. februar 2013

Det har han heller ikke og den er grov, men jeg er bare trædt af at se forsvarsspillere der tænker på andre ting end forsvar. og jeg er trædt af unge syd amereikanere der ikke er verdensklasse spillere. Og jeg er trædt af at folk skal forsvare ham.

Men ja, det var DDR der kostede 2 mål idag, men heldigvis ved vi at han normalt har klasse så det er stadigvæk fordårligt, men et Roma hold uden ham, det er for svækket, så han skal blive og Mancini det klamme nar skal bare holde sig væk og lade være med at snakke med DDR.

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. februar 2013

Europa er ikke uden for rækkevidde - bare rolig :)

Mht. Totti. Det er ikke løsningen at bøje holdet for en spiller. Spillerne er til for holdets skyld, ikke omvendt.

Svenzoni
344 indlæg.
d. 10. februar 2013

Vi må trække luft ind og have tiltro til at vor nye træner for sat skik på holdet til næste kamp. 1. Halve positiv med højt pres og samp fik intet. Så får vi annulleret et mål og derefter knækker vi. Er meget sårbare for tiden, så træner teamet har en stor opgave forude. Ikke enig i at Totti er stopklods for generations skifte...vi har et hav af purunge spillere... Tværtimod- jeg savner stabilitet og rutine, således at vi ikke vælter i den mindste modvind. Og der skal selvfølgelig arbejdes med attitude og mentaliteten. Holdet skal finde nøglen som kan bære os igennem 90 minutter uden at vi falder fra hinanden som vi gjorde i dag.

Forza Roma. Altid.

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. februar 2013

Du er indbegrebet af håbløse kommentarer som altid Kim. Og nu stopper jeg inden vi kører den for vidt (du er selvfølgelig velkommen til lige at smide 1 mere min vej, men så husk at stop dig selv efter:) )

P.Totti
953 indlæg.
d. 10. februar 2013

Nicklas95, næh det er jeg ikke, det du tværtimod. De Rossi er gået kold i Romas trøje, han har ikke præsteret i flere sæsonen. Måske fordi han har haft en forkert rolle, men facts er at han sejler rundt. Når han spiller for Italien er han derimod stadig kvalitet. I min optik fylder han alt alt for meget i Roma, og virker ikke til at han har samme engagement som totti mere. Mener klart at han et en af Romas kæpheste, præsterer ikke, hele tiden snak om transfer, skabte tumult før kontrakt underskrift. Han skaber mere rod end stabilitet.

En spiller som poli, verratti florenzi kunne pynte i stedet for ham.

Sorts case scenario, de Rossi bliver ikke solgt, så det nye Roma skal bygges op omkring ham da han har en del år i sig endnu, og aldrig vil blive bænket.... De rossis tabermentalitet vil smitte af på de andre nye spillere og vi vil aldrig rykke os. Manden skal væk, og det kan kun gå for langsomt....

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. februar 2013

God kommentar Svenzoni - og er meget enig.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. februar 2013

Det er fair nok asromadk.

og min sidste kommentar, bliver som jeg har nævnt før i andre tråde. Italiano eller verdensklasse. Jeg kan klare at Italienske spillere laver fejl eller jeg kan bedre klare at de laver fejl, end at udenlandske spillere laver fejl.

Fodbolden tilbage til før 1995 og med regler om kun to udlændninge på hverthold JA TAK så kunne vi vinde, med vores egne talenter :-)

NEMO
331 indlæg.
d. 10. februar 2013

Der er en rigtig stor og spændende kamp på Lørdag som vi kan glæde os gevaldigt til!

Kampen idag var decideret absurd, men selvfølgelig kan man ikke forvente guld og grønne skove så snart Zeman er ude af vagten. asromadk har fuldstændig ret i at Europa ikke er ude for rækkevide. Selvfølgelig rejser vi os igen! Det gør bare av med de her nederlag!

Forza Roma!

P.Totti
953 indlæg.
d. 10. februar 2013

Selvfølgelig skal man være tålmodig, og vi kan ikke forvente vi bare vinder fra Day one... Men vi taber 100% på lørdag og efter den kamp er vi endnu længere nede i kulkælderen. Den her dårlige stime kan sagtens fortsætte 5-7 kampe endu og så er vi ude af Europa. Ville det være godt at komme i Europa League?? Måske vi bare skulle koncentrere os om serie A næste sæson og opnå en CL plads, flere andre hold er milevidt foran os, så det kan være en fordel at vi ikke er i Europa!!

Svenzoni
344 indlæg.
d. 10. februar 2013

Coppa???

totti er gud
1082 indlæg.
d. 10. februar 2013

flot spil i store dele af kampen..men desværre ikke nok...

Osvaldo har scoret sådan før for os.der syntes man det var cool. men ja Totti skulle have sparket den hårdt ind....

nu må vi se at komme på rette spor og gå vider i Pokalen så vi kan komme ud at spille til næste år....

Dodo skal nok blive et hit....

Forza Roma.......

Svenzoni
344 indlæg.
d. 10. februar 2013

Men at vi er passionerede Roma fans, kan ingen tage fra os. Ingen her er medløbere men folk med Roma blohjerte...

Svenzoni
344 indlæg.
d. 10. februar 2013

Blod og hjerte. Skulle der stå

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. februar 2013

Når men hvis jeg for lige skal prøve at komme med et sagligt indlæg for en gang skyld, så tror jeg vi har en chance for at kunne klare det godt under Andreazzoli, fordi hey, det gik galt i dag, men det var da først efter liniedommerens kæmpe fejl, ind til det punkt syntes jeg vi spillede godt, at han så skal knække vores spillere ved at dømme med Sampdoria det er jo ikke så godt.
Men der skal selvfølgelig ændres på nogle ting.

Jeg syntes vi skal stille op med en 4-1-2-1-2 formation, med følgende spillere

Mål: Stek.
Backsne: Torosidis og Balzaretti. og nej det er ikke fordi jeg er glad for Balza at han skal være der, det er fordi jeg mener at han trådsalt er bedre til at forsvare end Dodo og Piris.
Centrale forsvar. Marcos og Castan.
defensiv Midt. DDR
Central midt. Marquinho og Pjanic/Perrotta. Hvorfor Perrotta?? jo fordi han kan tilføre lidt af den gamle magi, han skal ikke spille hele kampe selvfølgelig, men bare brug ham en gang imellem lige for at sparke lidt magi ind, som i Siana kampen :-)
Offensiv midt. Lamela
Angreb Totti og Nico Lopez (Osvaldo en gang i mellem når han er sluten nok)

Og som taktisk oplæg, så skal de 4 bagerste have besked på at de må gå til midterlinien, men heller ikke en centimenter længere hvis ikke de er 100% sikre på at de kan nå med tilbage. Hvilket også er grunden til jeg ikke har valgt at tage Piris eller Dodo med, fordi de er bare ikke gode forsvarsspillere, de er super offensivt, men efter min mening dårlige i forsvaret.

og det var mine sidste ord om den her kamp :-)

mexes
1753 indlæg.
d. 10. februar 2013

Min grænse gik så til den kommentar om Dodo. Magen til mangel på respekt, skal man sgu lede længe efter. Balzaretti har været årets flop, og så er den ikke længere. Jeg vil skide på om han er italiener eller ej. Balzaretti burde være 5. Valget på backen.

Ærgerlig kamp. Osvaldo vil desværre hellere være arrogant og egoistisk, end at vinde. Totti skulle selvfølgelig have sparket...

1

[Rettet af: mexes - 10/02/2013 - 17:45]

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. februar 2013

Respekt er ikke noget man får bare sådan, det er noget man skaber ved at være god og spiller på landshold og være god til den position man spiller, og Dodo er ingen af delene. så ingen respekt til ham

Ja Balza har floppet stort iår, men han er stadig den bedste venstreback i truppen og den mest rutineret. Så det er Balza eller en ny verdensklasse venstreback!!

Og min kommentar er ikke meget værre end hvad folk her inde har kaldt Taddei, og Burdisso og hvem der nu ellers er blevet kaldt grimme ting her inde :-)

[Rettet af: Kim89 - 10/02/2013 - 17:50]

mexes
1753 indlæg.
d. 10. februar 2013

Respekt er noget, som man har for mennesker.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. februar 2013

Der er vi så enige :-) jeg har dog mine grunde til ikke at have respekt for Dodo, lige som andre her inde sikkert har det med Balza :-)

mexes
1753 indlæg.
d. 10. februar 2013

Jeg har stor respekt for Balzaretti, men det ændre ikke på det faktum, at hans præstationer på banen jo næsten er en skandale. Tænkt, at han stadig er på landsholdet? Det har intet med hinanden at gøre. Men ja, du må jo have dine grunde :) ... Synes dog det er en virkelig barnlig grund, hvis det er fordi, at han er konkurrent til Balzaretti.

Husk på, at det er en mand, som bære klubbens farver, som du decideret sviner til. Dog vil jeg da næsten sige, at Osvaldo fortjener en sviner, efter hans præstation idag...

[Rettet af: mexes - 10/02/2013 - 18:00]

P.Totti
953 indlæg.
d. 10. februar 2013

Haha kim89 hvorfor tror du ingen herinde har respekt for dine kommentarer? Det fordi du ikke er på landsholdet i nogen sportsgrene, hvis du var det havde vitale sammen respekt for dig. Wtf kim89 tror du skulle sætte dig ind i hvad respekt er.

Det du taler om angående balzaretti, hedder ikke respekt, for at bruge et football manager udtryk, så er det derimod balzarettis omdømme der er langt større end dodo. Bruger et fodball manager udtryk da det virker som om du lever i den verden!!!!

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. februar 2013

Det er ikke kun derfor, og faktisk er det ikke så meget Dodo som person jeg har et problem med, det er det faktum at jeg syntes han er på den forkerte position, fordi helt ærlig, han er ikke en god forsvars spiller, men super offensiv, så hvis han bliver brugt længere oppe på banen så er det fair nok, så må han gerne være der, men så længe han starter som forsvars spiller, så er det der 100% af hans fokus skal ligge.
Også den anden grund til jeg ikke kan lide ham, det er pga. Sabatini, at han vælger at kaste masser af penge efter unge syd amerikanere istedet for at købe spillere der har vist hvad de dur til.
Marcos og Castan har jo næsten været pletfri i deres præstationer, så med dem var det okay, men jeg syntes Piris og Dodo, har gjodt det godt offensivt, men været uhyre ringe defensivt, og Piris har kostet mål også mod Lazio.
At det så lige var Dodo den skulle gå ud over i dag, var fordi jeg var frustreret over at vi tabte og at han havde alt for travlt med at være oppe i angrebet og løb ikke med tilbage i den tid han var på banen, ja vi var bagud, men alligevel træls at se på.

Osvaldo var også mega ringe, men det er vi jo alle enige om, så derfor er der jo ikke noget ved at hakke på ham, så ville vi jo bare gentage hinanden :D

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. februar 2013

P.Totti ja det er en af grundene, men også fordi jeg har nosser nok til at have holdninger som går imod jer andres, og det er ikke alle af jer der lige kan tåle, det, så i vælger at lukke af og dermed ikke have respekt for mig, så det må i jo om, det gider jeg ikke bruge mere tid på :-) Jeg har jo heller ikke respekt for dig og dine kommentare, samt kommentare fra visse andre her inde :-)

med et godt omdømme kommer respekt, så jo det er faktisk det samme :)

[Rettet af: Kim89 - 10/02/2013 - 18:11]

mexes
1753 indlæg.
d. 10. februar 2013

Det giver bare stadig ikke mening, at skrive sådan om ham, fordi du mener, at han ikke skal spille back. Så din første grund, synes jeg ikke giver nogen som helst mening.

Nu blev Dodo jo sådan set hentet på en fri transfer, så din anden grund er altså også helt hen i vejret! :)

Men jeg er skam heller ikke særlig tryg med Dodo på backen. Men for tiden vil jeg hellere spille med Dodo frem for Balza, for han er da godt nok også elendig defensivt - og biddrager tilmed med helt præcist ingenting offensivt også...

[Rettet af: mexes - 10/02/2013 - 18:16]

asroma87
790 indlæg.
d. 10. februar 2013

Håber faktisk vi rykker ned nu

Med en nedrykning kan vi få en chance for at starte helt forfra og fuldende vores katastrofe sæson!

Tror alle andre hold, trænere og spillere osv, har dømt Roma som den klub hvis kampe man skal se hvis man skal vise hvordan et hold ikke skal forsvare.

De andre hold i europa bruger nok Romas tidligere kampe, når de træner deres forsvar. Videoen skulle så hedde "How not to defend"

Vi er jo til grin!

mexes
1753 indlæg.
d. 10. februar 2013

Jeg håber ikke vi ryger ned.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. februar 2013

Men vi kunne jo have hentet andre, spillere på en fri tansfer, spillere der kunne bruges eller også finde en fra ungdomsholdet.
Du har ret i det med mere præcise afleveringer der er Dodo bedst, men på det her punkt, mener jeg ikke at nogle af vores forsvarsspillere skal have lov at krydse midten, vi har så hårdt brug for at få vendt det her, så vi skal have alle de points vi kan, også selvom det skal betyde 9 mand nede ved Steks mål :D

Det med nedrykning det kunne jeg godt se nogle fordele ved, men alligevel lad os håbe det ikke går så galt.

Men skulle det ske, kunne vi slippe af med Amerikanerne, samt, så bygget en god grundstamme op med vores egne spillere og få bygget et godt hold op helt fra bunden :-)

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. februar 2013

Kim

Du ved vel godt, at Dodo er blevet bedt om at være offensiv? Er det ikke netop grunden til han blev hentet?

Desuden spillede Roma med 3 mand i bagkæden, hvilken gjorde DODO's defensive ansvar lidt mindre, da han skulle agere wingback, dvs. mere fokus i offensiven end i defensiven.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. februar 2013

Jo Lamela det ved jeg godt, så klubben har også en del af skylden. fordi så offensiv en wingback som han er bryder jeg mig slet ikke om.

Selv Balza syntes jeg er for offensiv, hvis du er en del af bagkæden, så er det der dit fokus skal være og ikke i den offensive. Med mindre dit hold føre med 3 mål.

P.Totti
953 indlæg.
d. 10. februar 2013

kim89, det så heller ikke rigtigt, bare fordi du er forsvar betyder det ikke at du kun skal forsvare. ville elsker at høre dig argumentere overfor guardiola at backs skal være defensive. dani alves spiller vel højre angriber i nogle kampe for barca under guardiola. guardiola har vundet alt hvad der er værd at vinde, så tror ikke du kan overbevise ham. det handler om at holdet er indstillet på at man spiller med offensive backs, hvilket betyder at de centrale midt skal være klar til at beskytte backs. ligeså vel som et angreb startes fra backkæden, så er angriberen det man kalder for første forsvar.

1

TottiTheBest
1459 indlæg.
d. 10. februar 2013

Dodo spillede venstre-midtbane.. og ikke venstreback eller wingback.. Men midtbane!
Og hvordan man få så stor en debat ud af Dodo's præstation idag - forstår jeg overhovedet ikke.. Han var ikke god, men heller ikke dårlig! Han gjorde hans job fint uden at gøre mere eller mindre end det der var bedt af ham..

Og hvad er det amerikanerne gør dårlig i klubben? Det skuda ikke ledelsen skyld at Pjanic ikke kan score på frit mål, linjedommeren er blind (eller fixet) samt at Osvaldo er en idiot idag..

1

[Rettet af: TottiTheBest - 10/02/2013 - 21:29]

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 11. februar 2013

1. Prinsesse Osvaldine kan komme ned og træne med U-holdet, og få tilbagebeholdt lønnen indtil håret er blevet klippe af og han har fået en hudafskrabning og et blåt mærke, så han kan se man ikke dør af det. Og selvfølgelig ikke på banen heller.

2. Prinsessen er helt ude. Lamela ind som central angriber. Han tager nogle gode løb. Kan med et hurtigt træk sætte en forsvar af og sætte sig i en position til at skyde. Han har vist i denne sæson at han faktisk er ganske fin med hovedet og kommer frem til chancer her.

3. Florenzi ind på højrekanten. Hvorfor? Fordi han faktisk kan slå et indlæg(noget som vores spillere ellers ikke præsterede i sidste kamp.

4. Nico Lopez ind på venstrekanten. Lidt et sats. Men han har lyst til at spille fodbold og har selvtillid.

5. De Rossi og Bradley skal holdes sammen på midten. Det knækkede først helt da Bradley gik ud. Der forsvandt balancen helt på holdet.

6. Bradley skal have ankelhåndjern på der forhindrer ham at løbe i en afstand af 30 m til modstanderens mål, og desuden forhindrer ham HELT OG ALDELES I AT SKYDE PÅ DET MÅL!!

7. Totti skal blive færdig med at sørge over at Zeman er blevet fyret.

8. De Rossi skal liige sove en time længere og blive lidt mere frisk.

8 tiltag der skal laves, og vi vinder mod Juve på lørdag!

[Rettet af: Don-Emilio - 11/02/2013 - 15:04]

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 11. februar 2013

Guide til at bruge forum på as-roma.dk

1. Begynd at læse tråd.

2. Læs indlæg.

3. Når et indlæg ser meningsløst ud: Kig til højre.

4. Navnet Kim89 figurerer: Scroll ned.

5. Gentag procedure ved enhver given lejlighed af disse tilfælde.

- Debatten kommer til at fungere meget bedre, så simpelt er det.

Alternative løsninger: Kim89 opretter sin egen blog UDEN om as.roma.dk og så kan alle der vil følge ham kigge der.

mexes
1753 indlæg.
d. 11. februar 2013

#Don-Emilio

Guide til forum på as-roma.dk

1. Sørge for at det man skriver er korrekt.

2. Stop med personlige angreb, som er fuldstændige ligegyldige og spild af tid for alle.

Vi spiller mod Juve på lørdag.

2

totti er gud
1082 indlæg.
d. 11. februar 2013

vores backs skal med frem...men kun en af gangen.. der skal holdes 3 tilbage og dække,så man ikke har nemt ved at slå kontra og slå en bold på tværs, og man er fri på mål.... det glipper lidt når Castan også tager turen samt Marcos....så skal vores backs blive retur så vi ikke tømmer bagkæden... 3 mand samt en defensiv midt burde være nok til at stoppe en kontra....så spillerne kan nå retur....

TottiTheBest
1459 indlæg.
d. 11. februar 2013

Synes folk overdriver totalt herinde..
Holdet spillede jo faktisk fantastisk mod Sampdoria, dominerede alt, men brændte så flere kæmpe chancer (samt Romero stod en brand-kamp).. Havde spillerne været lidt mere effektive, havde der stået 3-0 i pausen..

Roma scorer - hvor dommeren dømmer forkert offside.. Næste angreb giver mål til samp (på deres første skud på mål).. Osvaldo brænder straffe, og sampdoria scorer igen..
^Det mere held og tilfældigheder, end at holdet spiller en dårlig kamp..

Det sjovt det meste af denne tråd handler om "vores backs", når man ikke spillede med backs i sidste kamp..

Min konklusion på kampen er, at taktik/holdet fungerede fint, men skarpheden, heldet og dommeren gjorde ikke.. Men synes det vildt latterligt, at i sviner nogle af spillerne til osv.

Forza Osvaldo! Forza Dodo! og hvem af spillerne der ellers er blevet svinet til herinde :D

Forza Roma!

1

[Rettet af: TottiTheBest - 11/02/2013 - 21:45]

asromadk
3083 indlæg.
d. 11. februar 2013

Nu faldt snakket kun på vores "backs" pga. én enkelt unavngiven person :)

Enig i, at indsatsen som sådan ikke var en katastrofe. I mine øjne er det De Rossi og Osvaldo som simpelthen ikke gør hvad der forventes som minimum af dem.

Ellers en fin indsats, som sagtens kunne have gået den anden vej.

Problemet, som samtidig er den bagvedliggende årsag til folk frustrationer, er at det er historien, der gentager sig selv. Roma taber kampe, som et rigtig tophold ikke taber. Kampe, som man som et rigtig tophold hold får trukket sig ud af med MINIMUM 1 point.

Istedet falder holdet gang på gang sammen, som det mest skrøbelige midterhold --> og det er man efterhånden godt og grundigt træt af.

Men op på hesten igen - jeg har tro på både smukke kampe, gode resultater og kval.til europa.

TottiTheBest
1459 indlæg.
d. 12. februar 2013

Castan ude i op til 6 uger.. det værste der kunne ske!

Det hele er op til Burdisso nu.. Vi kommer vidst ikke i chl :( :(

Lamela
1793 indlæg.
d. 13. februar 2013

Så er det nu.

DDR i rollen som Libero tak.

Kontakt | Copyright 2003-2018 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca