Kategori: Kampe
Ovenpå weekends 4-0 nederlag i Torino skal Roma endnu engang forsøge at rejse sig.
Det skal ske allerede på onsdag kl. 15.00 på Stadio Olimpico.
Modstanderen er Fiorentina som ligger helt nede på en skuffende 15. plads.
De kæmper imod nedrykning og vil gøre alt for ikke at tabe kampen.
Hvis Roma vil holde liv i sine drømme om Europæisk fodbold til næste år, så skal en sejr i hus.
Roma kommer til kampen uden Stekelenburg, Bojan og Lamela, som alle sider over med karantæne.
Bojan og Stekelenburg har karantæne i 1 kamp, mens Lamela har fået 3 for sin spyt klat imod Lichtsteiner.
Lobont, Juan og Burdisso sidder desuden også ude med skader, mens det ikke vides om Cassetti langt om langer er blevet sin skade kvit.
Det forventes at Curci får chancen fra start i målet, eftersom både Lobont og Stekelenburg sidder over.
Derudover er det så sandsynligt at Mirko Pigliacielli (Målmand fra Primavera og Roma's fjerde målmand), sidder på bænken til kampen.
Xedem: Ved ikke lige hvor længe siden du blev Roma fan, men det er slet ikke den samme klub som jeg blev forelsket i og blev fan af i sæsonen 2002/2003.
Kæft hvor er det bare slet ikke det samme. Virkelig sørgeligt at se ens klub ryge ud i et tomrum.
Kender snart ikke den klub mere. Hvad er det også for nogle spillere vi har. Give me a break. Ber slet ikke om verdensstjerne spillere eller klassespillere.
Men spiller der gider spille for klubben når det virkelig gælder.
Virkelig ynkeligt.
@AS-Roma-Italien
Kan skam godt se det du mener med, at indsatsen blandt spillerne, f.eks. idag. Er alt for ringe! Ingen tvivl om at de burde give sig 110% hver kamp, specielt med den løn de fleste spillere får. Men det at gå hen og sige at de direkte ødelægger klubben. Det er lidt for groft sagt.
:-)
Måske groft. Men hvor er det bare pinligt og røv sygt at se på sådan en flok "primma donnaer" der ikke kæmper for klubben.
Jeg ber ikke engang om Champions League, ber bare om Europa League.
Men det kommer vi heller ikke engang i. 2 år uden Europæisk deltagelse, er simpelthen ikke godt nok.
Men fuck den bestyrelse vi har nu. De handler overhovedet ikke.
Grunden til jeg er sur er passion og følelser for klubben. Jeg elsker Roma.
Derfor er det svært at se sådan en omgang halv hjerteri.
Man har sku fundet sig i meget, men nok er nok.
14 nederlag i Serie A
Samlet nederlag til Slovan Bratislava.
Det for meget at bære. Når man tænker på alle de andre sæsoner også.
Det ser ud til jeg er den eneste Roma-fan der stadig mener Luis Enrique kan blive en kæmpe succes..
- Sjovt nok, var jeg imod ham i starten af sæsonen..
Spilsystemet som Luis Enrique prøver og indføre er der jo slet ikke noget galt med! Det er spillerne der ikke fatter noget..
Spilsystemet er det rette, om Luis Enrique er, er jeg begyndt at tvivle på.. Men men.. Jeg kan virkelig ikke se en anden træner der kan tage over, spille ordenligt fodbold (ligesom Barca), og gøre det bedre end Luis Enrique i hans første sæson..
Det punkt hvor jeg mener Luis Enrique har fejlet (dog ikke alene) er spillerindkøb.. De eneste jeg mener er gode køb er Stek, Jose Angel, Lamela og Gago (leje).. Resten er ikke gode nok! og nu vil I sige, at Pjanic har gjort det fantastisk, jeg mener dog det modsatte..
Pjanic har lavet mange assists og spillet godt i nogle kampe. Men ikke på den måde han burde! Han holder på bolden alt for længe, er for langsom og jeg sidder lidt med følelsen, at han selv mener han er verdens bedste og hvergang skal lave noget "smart".. - Det er ikke sådan en type man skal have som spilfordeler i Tika-taka fodbold!
Hvis Luis Enrique her til sommer går ud og henter en ny "Xavi", en ordenlig angriber, og et par forsvar.. Så bliver Roma helt sikkert det bedste hold i Italien i næste sæson med dette spilsystem!
btw - Jeg er ligeglad om ultra-defensivt-kontra-fodbold vinder kampe, jeg vil se ordenligt fodbold! Gider ikke bruge mit liv, på at se Roma spille hver kamp med 7-8 i forsvaret, have 2 skud på mål og vinde 1-0.. Så heller spille ordenligt fodbold og se dem tabe med hovedet højt!
Forza Roma!
[Rettet af: TottiTheBest - 25/04/12 - 19:09]
Luis Enrique tager skylden, De Rossi tager skylden og Baldini tager skylden? Hvad sker der lige?
Baldini bekræfter dog at Enrique bliver... hmm...
Sæsonens dårligste indsats hjemme på Olimpico - så langt henne i sæson.. Vi burde nu kunne se ændringer, udvikling, hvor holdet er på vej hen - men jeg kan ikke se noget af det!
Rygtet om Capello tilbage i Roma, er sød musik i mine øre.
@ AS-Roma-Italien.
Hvad er det for et AS Roma, du egentlig vil have?
Skal lige siges, at sidst Fiorentina vandt i Rom, var for 20 år siden.
@ Agurk:
Et holder hvor spillerne spiller for holdet og ikke bare falder sammen. Hvor de viser de står sammen, i stedet for at sige det i medierne.
Der intet vilje over det her hold. Hvor mange gange gik bolden ikke ud over sidelinjen, hvor folk bare så modløst på?
For mange gange!
Selv dengang i 2002/2003 og 2004/2005 hvor Roma spillede svingende og røg nr. 8, så var der vilje og gejst og spillerne kæmpede virkelig for holdet.
Nu... ja, man ved sku snart ikke hvad man skal sige.
Igen bliver jeg nød til at nævne Slovan Bratislava. Det havde aldrig sket dengang.
Og i det mindste havde vi en mand der kunne håndtere et hold: Capello.
Legendary træner i Roma.
Bring him back.
Mange af spillerne fortjener ikke at bære Roma trøjen. Ikke med den lønseddel og den præstation.
Respekt til Genoa fansne får at vise deres utilfredshed og respekt til spillerne for at aflevere deres trøjer. Har ikke andet end respekt for det.
Det passion og følelser.
FORZA ROMA
@ TottiTheBest
Jeg tror du har en pointe, LE eller hans spillestil fortjener nok ikke hele kritiken. Samlet set over hele sæsonen har vi kun scoret 5 færre mål end Juventus. Havde vi et bedre forsvar/organisation på det bagerste kæde var det måske os der var på 1. pladsen eller deromkring. Vores forsvar er uden tvivl det store problem her. Problemet er at vi slet intet forsvar eller organisation har. 80% af alle de mål der er scoret mod os ville undgås, hvis vi havde et verdensklasse forsvar. Vi har forfanden DeRossi på midterforsvar, hvor mere ringe kan situationen blive?
Flyttet.
ClausA:
Er der nogle som ved om der nogle karatæner til lørdagens kamp mod Napoli ? Udover Osvaldo og Lamela!!
[Rettet af: Jonas - 25/04/12 - 20:35]
Ja De Rossi er ude med karantæne.. Det tegner allerede godt..
Må indrømme jeg savner de 2 fantastiske franskmænd, som var en del af os sidste år. Jeremy Menez og Philippe Mexés. Dem kunne vi godt have brugt i denne sæson :-)
Det har ikke fungeret godt nok, og jeg er os begyndt at hælde til en fyring af LE.
Dog synes jeg ikke Capello skal ansættes, ser heller Spalletti! Da jeg synes vi skal holde fast i den offensive tilgang.
LE har ikke fået Roma til at spille som Barcelona men har i glimt vist nogle glimrende offensive momenter der kan bygges videre på. Dette skal bare gøres med en mere rutineret træner som er fuldt ud engageret i Roma.
Hvor meget jeg end rasende på L.E og hans, synes han burde blive en sæson mere. Vores angrebs spil er effektive nok, og næste sæson kommer vi formentlig til at lave kasser. Vores defensiv skal derimod strammes op. Hvis L.E ikke kan magte det, skal Baldini og CO. kigge efter en serie A træner, der forstår defensiv spil, som hans assistent.
Det kunne f.eks være en af mindre holds trænere.
Hvis L.E ikke magter det, skal han bare ud af døren. 15 nederlag and still counting, det er ikke Roma stil. Det hører ikke nogen steder henne.
Der er mange gode navne på markedet, som gerne vil spille offensiv spil fodbold med korte og hurtige pasninger. Mange trænere som man kunne bygge projekter op om. Jeg er helt en af fortalerene for projekter. Men efter det her flop, ser jeg gerne Capello eller Carlo en eller to sæsoner, vinde nogle pokaler. Derefter begynde på noget projekt med f.eks. Jürgen Klopp, DeChamps, Blanc, AvB, eller vores egen Montella. Why Not.
Calciomercato estivo 2026
85
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0
Transfers 2025/26
123
1