Login
Glemt password Opret bruger

Europa League-lodtrækning

Kategori: Kampe

Andreas
787 indlæg.
d. 05/08/11 12:30

Så er tiden efterhånden kommet til at AS Roma træder ind i dette års udagave af Europa League, men først skal der lige findes en modstander til romerne. Det sker idag, kl. 13.30, når der, i Nyon i Schweiz, trækkes lod til Plat-Off runden i Europa League.

Roma er som seedet hold havnet i gruppe 2 - hvilket betyder at Roma's kommende modstander skal findes mellem: Bursaspor (Tyrkiet), FC Vorskla Poltava (Ukraine), Olympiacos Volou (Grækenland), Slovan Bratislava (Slovakiet) og AEK Larnaca (Cypern).

De to kampe vil blive spillet d. 18. og 25. august.

Info

Lodtrækningen streames direkte på uefa.com

maritg0101
101 indlæg.
d. 05. august 2011

AS Roma møter ŠK Slovan Bratislava

[Rettet af: maritg0101 - 05/08/11 - 13:44]

II-Capitano
321 indlæg.
d. 05. august 2011

Ja, det satme lækkert..

10TOTTI10
116 indlæg.
d. 05. august 2011

Skal vi møde ŠK Slovan Bratislava?

På dette link står der vi skal møde Bursaspor fra Tyrkiet. Skal vi møde begge hold?

http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/news/newsid=1656289.html#uefa+europa+league+play+draw+preview

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 05. august 2011

Det link du sender er et preview af lodtrækningen. Holdene var delt op i grupper af seedet og useedet hold, hvor Roma lå i gruppe 2.

10TOTTI10
116 indlæg.
d. 05. august 2011

Julii Caesares:

Nåhh der faldt ti-øren :-) tak!

10TOTTI10
116 indlæg.
d. 05. august 2011

Nogen der tør spå om vores chancer i Europa League? Hvad tror i der forventes af AS Roma?

TottiCapitano
175 indlæg.
d. 05. august 2011

Man forventer nok semifinale eller finale af Roma hos de danske bookmakers. Favoritterne er dog Sevilla (HAHAHAHHA!) efter det kommer Roma, Atletico Madrid og Tottenham vist til odds 15.00
Fedt at i overskriften om Europa League lodtrækningen i Goal.com står: Roma meet Bratislava in Europa play-off. Det viser nok at Roma er det vigtigste hold i den turnering. Jeg tror selv at hvis Roma vil noget i den turnering kan de SAGTENS vinde den, men man ved aldrig om de gider den turnering efter at have set de andre italienske hold i EL..

zambiasi
246 indlæg.
d. 05. august 2011

10totti10 jeg vil sige at det 100% afhænger af truppens attitude til EL da det er der problemet altid har lægget ved italienske hold, men hvis LE kan få truppen opsat på turneringen vil jeg sige vi er tæt på en favoritpalds sammen med et par andre storhold

Kvistus
1506 indlæg.
d. 05. august 2011

Jeg håber de prøver på at vinde den, så kan man i ihvertfald ikke sige at den her sæson har været en total fiasko, hvis det nu går galt i ligaen.
Hvis vi så køber 3-4 spillere mere har vi jo også nok spillere til at præstere i ligaen og EL.

[Rettet af: kvistus - 05/08/11 - 20:13]

Jonas
4077 indlæg.
d. 05. august 2011

Må sige at jeg endnu engang håber på at Roma vil satse på EL, men det er jo ikke ligefrem fordi de har gjort det de sidste gange de har været med..

Håber dog Luis Enrique vil tage det mere seriøst end hans forgænger og hvor ville det dog være skønt med lidt europæisk succes! Også selvom det ikke er i CL..

TottiTheBest
1459 indlæg.
d. 05. august 2011

@Jonas
men det er jo ikke ligefrem fordi de har gjort det de sidste gange de har været med..

Udfra hvad får du denne mening? Jeg vil nu mene Roma spillerne gjorde alt hvad de kunne sidst Roma var med i EL.. Flere spillere var ude og sige, at man ville gøre alt for at vinde pokalen.. Men det gik så galt udelukkende pga. J. Sergio blev skadet og uduelige Doni blev nødt til og stå anden halvleg i Athen + hjemmekampen (hvor han på de 135 minutter lukkede 6 mål ind)..

[Rettet af: TottiTheBest - 05/08/11 - 20:22]

mexes
1753 indlæg.
d. 05. august 2011

Enig med Jonas. EL betød intet

Jeg tror at Enrique er så professionel, at han går efter den.

maritg0101
101 indlæg.
d. 05. august 2011

Syns Roma skal konsentrere seg om Serie A. Sist det ble Scudetto hadde Roma bare Serie A å tenke på. Blir nok vanskelig å gjøre det bra i både Europa League og Serie A, hvertfall nå som vi har et helt nytt lag.

Andreas
787 indlæg.
d. 05. august 2011

Jeg er sgu enig med vores norske ven :)
Europa League er da en meget sjov idé og man møder nogle hold man normalt ikke spiller mod så tit. Den er også fint at man kan få brugt nogle spillere som ikke spiller hver weekend i Serie A, men så stopper roserne også. I min verden er turneringen lidt tidsspild for en klub som Roma. Der er ikke meget prestige i den og økonomien er ikke en brøkdel af det som man kan tjene i Champions League.
Jeg ser hellere at der kommer fuldt fokus på Serie A - hvor vi går en svær sæson i møde! Vi skal til at spille mange nye spillere ind på holdet, så hvis spillerne har formange turneringer at tænke på tror jeg det kan give problemer.
Så min holdning er: Kom i top 3 i Serie A = det fine selskab næste år... det er der vi hører til :)

Jonas
4077 indlæg.
d. 05. august 2011

Roma gjorde det udemærket i EL sidst, men ikke noget overbevisende, synes også klart det kunne ses at man ikke ville satse fuldt på EL, og man i flere omgange sparede spillere for at de kunne være klar til vigtige Serie A kampe.. Det er jo desværre en general holdning omkring EL, som italienske klubber har, noget der også betød at de italienske klubber røg tidligt ud sidste sæson.. Det har dog desværre den betydning at Tyskland nu er placeret over Italien..

Romas totale blackout over to omgange mod Pana, hvor Doni var en skandale, men resten af holdet var altså heller ikke noget at råbe hurra for - men det vil jeg ikke udelukkende sige var fordi man ikke tog det seriøst, det var bare typisk Roma desværre - noget som jeg håber Enrique kan være med til at få fjernet..

[Rettet af: Jonas - 05/08/11 - 21:25]

mexes
1753 indlæg.
d. 05. august 2011

Sad os' tilbage i maj måned, hvor serie a nærmerede sig sin afslutning og tænkte, at jeg egentlig hellere ville være fri for Europa League. Jeg mener skam også at det er en joke at se Roma i turneringen (i hvertfald på nuværende tidspunkt, hvor vi skal kvalificere os til turneringen...)

Men der er alligevel nogle gode aspekter i turneringen:

1) EL giver, trods alt, penge ind på kontoen hvilket jo altid er godt. Både billetsalg og UEFA-penge.
2) Hvis vi kommer langt, så tror jeg vi alle vil savle over et europæisk trofæ - også EL trofæet, og hvem ville ikke gerne se en EL finale med Roma?
3) Succes i Europa for Italien er essentielt, da det ellers bliver sværere for italienske klubber at komme i CL (Mistet seedning til Tyskland)
Jeg synes også at turneringen først bliver interessant for os efter gruppespillet, og jeg mener bestemt også, at vi skal give de unge muligheden i EL. Vi skal dog ikke tage for let på det, da det foruden at give bagslag for os selv, er mangel på respekt overfor de andre klubber.

[Rettet af: mexes - 05/08/11 - 22:39]

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 05. august 2011

Jeg finder heller ikke EL særlig interessant, og så helst vi fokuserede udelukkende på ligaen, men har vi råd til den holdning på ligaens vejne?

Vi vil gerne have CL, men vender ryggen til EL, hvilket har kostet Serie A en plads i CL til Tyskland og fortsættes tendensen med at nedprioriterer EL så bliver det en plads, som Italien får svært ved at generobre.

shah-e-roma
240 indlæg.
d. 06. august 2011

Efter min mening burde Roma gå efter at vinde Europa League. Det er jo ikke ligefrem tit Roma vinder en vigtig trofæ. Vi har ikke vundet andet en Coppa Italia de sidste 10-11 år. Det er altså lang tid, og jeg tror ikke vi kommer til at vinde Serie A denne sæson, så hvorfor ikke prøve og vinde Europa League? Vi kommer da i det mindste til at møde Barcelona eller Real Madrid eller et andet storhold i Uefa SuperCuppen, så kan vi da se om Roma er klar til at måle sig med de allerbedste i Champions League. Plus det ser mega svært ud at blive 3-er, da der er flere gode hold om buddet, heriblandt Napoli, Juventus osv. Eneste vej vi kan få flere pladser til Champions League igen, er jo vel at vinde EL. Håber også at Lazio og formentlig Udinese tager turneringen seriøst. Det ville da være helt lækkert at se Udinese, Lazio og Roma i semifinalerne lidt ligesom i de gamle dage, hvor italienske hold var i finalen hvert år.

Roma vs Lazio i finalen. BRING IT ON BABY. Roma per sempre

Kontakt | Copyright 2003-2018 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca