Login
Glemt password Opret bruger

FC Porto - AS Roma

Kategori: Kampe

Skytt0
1151 indlæg.
d. 06/03/19 20:34

Dagens Opstilling (3-4-3):

Olsen
Marcano - Manolas - JJ
Karsdrop - Nzonzi - DDR - Kolarov
Zaniolo - Dzeko - Perrotti

SPændene med en 3-4-3. Det virker umiddelbart som en defensiv tilgang til kampen, og frygter at vi ikke kan modstå et evt. pres, som Porto må komme med.

Havde savnet en mere offensiv indstilling, evt. med Pellegrini på midtbanen med DDR istedet for Nzonzi, som kunne komme på banen såfremt vi skal holde en føring i 2. halvleg.

Derudover er jeg også nervøs for, om RO kan stå en god kamp, og føler at meget afhænger af, om han rammer en af sine dage (for så er han en rigtig dygtig målmand), eller om han fortsætter den forfærdelige række af præstationer, som han har haft på det seneste?

Om ikke andet, så håber jeg at vi kan gøre en god figur, evt. med et tidligt mål, så Porto skal op og score min. 2 mål - så tror jeg godt at dagens startopstilling kan blive effektiv!

2

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 06. marts 2019

EDF har sat italienerne på bænken idag
Florenzi, Pelligrini, Cristante, SES og Mirante

Lad os håbe ændring på formationen bliver en succes.

Daje Roma

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 06. marts 2019

Synes egentlig det er en fin taktik, som passer til det vi skal i denne kamp. Stå solidt defensivt og spille på kontra. Om vores spiller-materiel er optimalt til 3-4-3, ja det er jo så en anden snak.

Ünder havde været guld værd idag..

Karpsdorp kan bliver af nøglerne idag!

[Rettet af: Crap_Bag - 06/03/2019 - 21:10]

Elzerbe
11 indlæg.
d. 06. marts 2019

Puha... Jeg er bange for, at det bliver en rigtig lang kamp !

2

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 06. marts 2019

Er SES småskadet siden Perotti starter inde? Han kan umuligt være i form med alle de skader

Skytt0
1151 indlæg.
d. 06. marts 2019

Et meget godt billede på, hvordan kampen ville forløbe. Porto trykker os helt i bund, meget hårde i mand til mand duellerne. Karsdrop har slet ikke den defensive kapacitet til at spille denne taktik. DDR agerer skraldemand for den kære hollænder.
Vi må prøve at angribe deres højreside, Kolarov ser skarp ud offensiv, vi skal bare have Dzeko til at bevæge sig lidt mere, men svært for ham at gøre meget, når han ikke får støtte bagfra. Her ville en Pellegrini eller Florenzi være en kærlig hjælp!

Lamela
1793 indlæg.
d. 06. marts 2019

Hold kæft mand, jeg tror de ryster ligeså meget som, jeg gør..shit mand.

Der er for langt mellem kæderne, når vi endelig erobre bolden til en omstilling. Zaniolo har allerede et gult, Olsen er 1-2 målspark fra et gult.

Når..fuck det..nu skal da vi da fremad..ikke alt det der kyllingespil.

[Rettet af: Lamela - 06/03/2019 - 21:27]

ASRMichael
80 indlæg.
d. 06. marts 2019

Den så jeg godtnok som offside :/

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 06. marts 2019

Hvad laver Nzonzi???? Han er jo til ingen verdens nytte

Lamela
1793 indlæg.
d. 06. marts 2019

Den var minimal..

Lamela
1793 indlæg.
d. 06. marts 2019

JAAAAAAAAA

asroma87
790 indlæg.
d. 06. marts 2019

No DDR no Party

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 06. marts 2019

Tak De Rossi!

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 06. marts 2019

Karpsdorp er en af nøglerne - for Porto! Han skal ud i pausen..

Helt anden kamp lige nu.

[Rettet af: Crap_Bag - 06/03/2019 - 21:44]

ASRMichael
80 indlæg.
d. 06. marts 2019

Hvor laver vi dog bare mange fejl
Nu skal der jagtes!

mexes
1753 indlæg.
d. 06. marts 2019

Det er fandme heller ikke let for EDF, når vores forsvar giver det ene mål væk efter det andet!

Petersen
0 indlæg.
d. 06. marts 2019

Kom nu Dzeko.. scor med nakken, røven eller låret... doesn’t matter..

Skytt0
1151 indlæg.
d. 06. marts 2019

Forsvaret har været dårligt, ja, det var der ingen der havde forventet andet.

Men Karsdrop har decideret været pinlig, og fornuftigt at han ryger ud nu!

Lamela
1793 indlæg.
d. 06. marts 2019

DZEKO FOR FANDEN!!!

Og HAM Marega er altså lidt af en bæst..føj

[Rettet af: Lamela - 06/03/2019 - 22:19]

ASRMichael
80 indlæg.
d. 06. marts 2019

Har svært ved at se hvordan vi skal blive farlige?

as-roma
10 indlæg.
d. 06. marts 2019

Perotti??? Spil sgu da Zaniolo helt blank på den opsnapning

Romaneren
573 indlæg.
d. 06. marts 2019

Jeg har nu meget nemt ved at se, hvordan vi skal blive farlige. Det er så primært godt nok i vores eget felt, men altså... Farligt er det stadig! :D

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 06. marts 2019

Tadic havde spillet Zaniolo fri.

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 06. marts 2019

Vi står altså stærkere, efter vi gik til 3-mands midtbane. 3 cb’s kræver, at som minimum én af dem kan deltage i opspillet/boldomgangen..

[Rettet af: Crap_Bag - 06/03/2019 - 23:15]

59971Cools
471 indlæg.
d. 06. marts 2019

FLORENZI DIN IDIOT!!!

1

Lamela
1793 indlæg.
d. 06. marts 2019

Hold kæft mand. Men den er klar nok.

Men Dzeko skulle have vundet den for os.

Vores højre side har kostet alle 3 mål.

[Rettet af: Lamela - 06/03/2019 - 23:29]

Kvistus
1506 indlæg.
d. 06. marts 2019

Hvis der er straffe til porto på den VAR, så er der sgu også straffe til roma på schick, hold kæft mand

Roma
33 indlæg.
d. 06. marts 2019

Vi har meget lidt at lave i den her kamp. Vi bliver spillet ud af banen stort set hele kampen, og der er da ingen tvivl om, at det er det bedste hold, der går videre. Vi ligner godt nok et hold i stor krise, som vi også ser mod Lazio, Frosinone og Bologna. Nu er det store spørgsmål, hvordan vi kommer ud af denne krise og ender i top 4.

[Rettet af: Roma - 06/03/2019 - 23:43]

Petersen
0 indlæg.
d. 06. marts 2019

For f...

3 individuelle fejl koster 3 mål i aften.
Kunne Porto så ikke have scoret nogle verdensklasse mål i stedet, hvis det endeligt skulle være. Super bittert når vi var lige ved at slide os (nuvel, med langt fra flydende spil der berettiger) til en straffesparkskonkurrence hvor alt kan ske

[Rettet af: Petersen - 06/03/2019 - 23:43]

mexes
1753 indlæg.
d. 06. marts 2019

Det er ikke dommerens skyld vi taber i dag, men vores egen. Dzeko havde alle muligheder for at afgøre det for os. Florenzi laver en miniput fejl. Decideret pinligt at han kan finde på at give dommeren den mulighed.
Jeg synes vi havde fortjent mere end 2-1 i den første kamp, men Porto var desværre bedre end os i dag.
Sløj indsats, som ikke manglende vilje, men mere kvalitet. Jeg frygtede for at vi smed det da DDR gik ud. Klart vores vigtigste spiller.
Ros til JJ og Manolas i dag. Vi stod egentlig ok fraset de to mål de får, som skyldes fejl fra Manolas, Karsdrop og tildels Marcano.

Mega sur måde at ryge ud på... Alt fokus på ligaen nu.

Helt enig. VAR-staffe... Så hellere at Tellas havde banket den ind fra 30 meter...

[Rettet af: mexes - 06/03/2019 - 23:44]

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 06. marts 2019

Ja, den kunne sagtens have været dømt!

Nå, øv. Men vi havde ikke fortjent bedre. Vi får først lidt momentum, da vi skifter formation. I bagklogskabens lys var det en stor fejl med 3 cb’s, det har vi ikke spillere til..

Håber egentlig EDF får sæsonen ud, kommer vi i cl, så kan han måske fortsætte, hvis ikke, ja så må vi nok finde en anden..

mexes
1753 indlæg.
d. 06. marts 2019

Helt enig. Lad EDF få sæsonen ud og lad os se hvordan det går i resten af sæsonen.
De mål vi giver væk skyldes jo ikke taktikken. At vi så spillede en sløj kamp kan man selvfølgelig anfægte.
Hvis vi ikke havde lavet de hjerneblødninger, så havde vi måske også være kommet videre på det.

[Rettet af: mexes - 06/03/2019 - 23:51]

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 06. marts 2019

EDF kan fylde bilen med Monchi, Perotti, Schick, Karpsdorp, Marcano og Olsen og køre af helvede til
EDF er desperat. Skifter 6 mand og vælger et totalt defensivt koncept - alle ved Roma ikke kan forsvare. Og han skifter ikke Karpsdorp i tide!! Hollænderen når luge at koste et mål inden EDF vågner
Hov glemte Nzonzi - han må ligge i bagagerummet

3

Skytt0
1151 indlæg.
d. 06. marts 2019

Den her kamp har været rigtig skidt. Vores gadeplan fungerede slet ikke. Da vi spillede med 3 CB’s, var der al for meget mellemrum mellem backerne, og specielt i højre side blev vi straffet. Det blev så noget bedre da marcano gik ud, og vi skiftede til 4-3-3, dog underligt at schick kommer ind istedet for El Shaa? Måske pga hans fysik, men jeg mener nu at El Shaa kunne have pyntet på vores offensiv med nogle hurtige løb til sidst.

Men at gå ind til en kamp, med så smalt et nederlag, og tro at vi kan forsvare os til et videre avancement, det er i min bog så naivt som det kan være! Gammeldags italiensk defensiv er for indstuderet i dagens fodbold, og så har vi tilmed ikke spillerne, som kan spille en så defensiv gang fodbold!
Hvad er der blevet af en offensiv tankegang, hvor vi gør alt for at vinde, istedet for at “nøjes med”?
Jeg føler lidt det er den mentalitet som EDF kører, og det passer bare ikke til en topklub, eller ihvertfald en klub som vil være i toppen!
Jeg synes snart det er på tide at sige farvel og tak til Mr.
Han har ikke formået at løfte holdet i denne sæson, og al den snak om salg af vigtige spillere, burde ikke være årsag til at hele holdet spiller som et brækket ben!
Nu må klubbens ledelse snart tage sig sammen, og få rettet op på tingene. Nyt stadion eller ej, så er det altså ikke en forudsætning for at spille med noget mere gejst, end hvad vi har vist her til aften.

Al respekt til Porto, som er et dygtigt hold.
Men så er de heller ikke bedre ift, hvad Roma har potentiale til! Jeg ser klart at vi har et bedre hold en Porto, og at vi ikke viser det idag, er simpelthen ikke godt nok.
Resultatmæssigt er det ikke en skam at ryge ud til Porto, men måsen vi har spillet på, er bare ikke god nok.
Vi spiller fodbold i 10 minutter af 2 halvlegs forlænget, ellers bliver vi tromlet midt over!
Det er ikke godt nok! Håber vi kan lave en Man U med en my træner, som har en anden tilgang til spillet end EDF!

Godnat og på gensyn til weekenden!

Forza Roma

1

Romaneren
573 indlæg.
d. 06. marts 2019

Synes fandme, det er svært.. Skal EdF ryge på det her? De får 3 mål på tre fejl, som ikke har noget med træneren at gøre - omvendt spiller vi ENDNU en snottet kamp, hvor den eneste grund til, at vi er i live så længe er, at vi scorer på et straffe. Og 3-mands-forsvaret duede jo overhovedet ikke efter hensigten - men hvad kan man også forvente, når man har så ringe et forsvar, som vi har?

Det hele er følgevirkninger af hinanden, føles det som om - vi har et dårligt forsvar på grund af at Di Francesco ikke kan få dem til at stå godt. Det kan han ikke på grund af, at vores forsvarsspillere ikke er specielt gode, og det er de ikke på grund af at DiFra ikke kan få dem til at løbe de rigtige steder hen, men kan man overhovedet løbe det rigtige sted hen, hvis man ikke er en specielt god forsvarsspiller??

Det er tæt på umuligt, men én ting kan man i hvert fald konstatere - EdF får ikke gruppen til at overpræstere. Ude af alle cup-turneringer er der ingen undskyldninger længere - det er all-in på top 4 i ligaen. Det ligger vi ret godt til, og formår vi ikke det, så skal der ske noget. Men hold nu op, hvor synes jeg det er svært at se, hvor fejlen præcist ligger - hos Monchi? Hos spillerne? Hos DiFra? Hos den gode, gamle romerske syge?

mexes
1753 indlæg.
d. 06. marts 2019

Jeg tror netop det er det, som er pointen.
Fejlen ligger flere steder.
EDF har sine begrænsninger, Monchi har ikke sat i nærheden af et godt forsvar sammen og spillerne underpræsterer.
Alt sammen lagt oveni at vi bare må konstatere, at vores klub ikke har en instinkt vinderkultur.

Det hjalp heller ikke meget at både DDR og Pellegrini måtte udgå, trods alt. Med DDR på banen havde vi et resultat.

[Rettet af: mexes - 06/03/2019 - 23:57]

Romaneren
573 indlæg.
d. 07. marts 2019

Helt enig, Mexes. Men hvad er det så, der skal ændres? DiFra? Monchi? Pallotta? "Kulturen"? Det er så uendeligt svært at sætte fingeren på. Bliver det hele bedre med tiden? Er de folk, der er der nu, i gang med at ændre den dér kultur? For det vi ser symptomerne af nu, det er vel historien om Roma siden.... Jamen since forever, i bund og grund. Gennem hundredvis af trænere, spillere, direktører. Historien om holdet, der SÅ sjældent for alvor slår rigtigt til.

Onwards and upwards og alt det skidt dér - vi sidder der jo igen i weekenden og håber på, at vi kommer med nogle svar mod SPAL. Og jeg synes på en eller anden måde stadigvæk, at man er håbefuld. Jeg er ikke grund-deprimeret over, hvordan det står til hos os - men historien har det jo med at gentage sig, og man bliver sgu bekymret for sin elskede klub.

Forza!

mexes
1753 indlæg.
d. 07. marts 2019

Jeg synes det giver god mening at bruge resten af sæsonen til at få nogle svar.
Hvordan spiller vi den sidste del af sæsonen, ender vi i top 4 osv. Disse ting afgøre lidt skæbnen for EDF og co.
Jeg synes indiskutabelt at vores trup har en kæmpe masse potentiale, som skal have tid. Til sommer skal forsvaret og målmanden gerne forstærkes og så tror jeg på, at vi kan bygge noget op lige så stille. Lige nu er det med EDF ved roret. Men han bærer selvfølgelig også et stort ansvar for hvordan vi gør det. Ultimativt så må det jo være ham, som ryger, hvis det er nogen, som skal ryge. Det er vilkårene. Men stod det til mig, så skulle han have sæsonen ud. Spil bedre og skaf os top 4. Så kan jeg sagtens se ham ved roret næste sæson.

Det er ærgerligt at ryge ud til Porto - for alt andet lige, så var det en drømmelodtrækning, selvom det stadig vil blive svært. En bittert måde at ryge ud på. Men vi må op på hesten igen. Top 4 bliver så sindssyg vigtig nu. Det har kæmpe betydning for hvem vi kan få til sommer.

1

Lamela
1793 indlæg.
d. 07. marts 2019

Det der taler imod EDF er, trods et vakkelvorne forsvar og en ustabil målmand til tider, så mangler der et spilkoncept. Noget spillerne kan falde tilbage på, hvis tingene bliver for presset i kampene.

Dog vil jeg ikke give skylden fof nederlaget til EDF. Synes, han stillede fint op taktisk, og vi havde kontrol over kampen. Jeg minder ikke kæmpe Porto Chancer, hvor de har splittet forsvaret ad. Der var et par store chancer som, vi også havde.

Men 3 personlige fejl, så dem her med Manolas, Karsdorp og Florenzi er ultilgiveligt.

Ny bagkæde (undtagen Manolas), ny målmand og en ekstra angriber, der kan score “fra bænken”. Havde Schick overhovedet en afslutning i dag?

Pastore
Olsen
Marcano
Fazio
Karsdorp
Nzonzi (han passer ikke ind i Roma)
Perotti (3m årligt er for meget)
Dzeko (der skal bringes noget andet ind)

Kontakt | Copyright 2003-2019 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca