Login
Glemt password Opret bruger

Arrivederci Capitano

Kategori: Generelt

mexes
1753 indlæg.
d. 16/05/17 10:46

Efter at have læst asroma87's ord fra Roma-Juve tråden, så følte jeg lige at starte en dicideret tråd omkring Totti og hans potentielle karrierestop.

Som asroma87 skriver, så synes bestemt også, at Totti skulle være stoppet sidste år - især set i bagklogsskabets klare lys. Han havde nemlig en rigtig flot sæson, med afgørende scoringer.
Jeg elsker Totti, ligesom alle jer andre. Den største gennem tiden. Men vi må også bare kigge på sæsonen her og nu, og især vigtigheden af at slutte godt.

Jeg kan ikke lade være med at tænke scenariet, at vi er tvunget til at slå Genoa i sidste runde for at sikre os 2. pladsen, hvad gør vi?
Skal Totti state? Skal han ind og få 30 min? Skal han have 10-20 min?
Skal vi sætte Tottis fest-dag, aka. #tottiday, over det sportslige i den kamp?
Jeg er glad for ikke at være i Spallettis sko, og jeg forstår godt hans frustrationer. Totti fylder for meget. For hans niveau bertter ikke længere til ret meget tid på banen.
Som jeg har set det, så har han kun mistet bolde i hans seneste 3-5 indhop. Bidraget med intet. Det er bare kolde facts. Og jeg må sige, at også føler, at han har fyldt for meget i år. Selvfølgelig skal han hyldes - indiskutabelt. Men der er simpelthen for meget negativitet medfulgt. Hvis vi ikke har sikret os 2. pladsen inden sidste runde, så synes jeg ikke, at han skal starte inde mod Genoa.

Drømmescenariet må være, at vi sikre os sølvet i næste runde, således at sidste kamp bliver sportsligt-ligegyldigt, og #tottiday kan blive en stor festdag, med fyldt Olimpico, Totti fra start og med en hyldest udskiftning i de sidste minutter.
Alterantivt kan vi håbe, at vi får opbygget en solid føring i kampen, og Totti deraf kan få løbet de sidste meter på det Olympiske stadion.

Er ingen af disse scenarier tilfældet, så kan jeg kun sige, at jeg virkelig er glad for, at jeg ikke er i Spallettis sko.

Ift. Spalletti, så synes jeg ikke har han gjort noget forkert og generelt håndteret situtationen fornuftigt - DOG eneste minus, at Totti selvfølgelig ikke kom ind på San Siro mod Milan. Det skulle han klart have været.

Jeg kan virkelig ikke forestille mig, at Totti tager en sæson mere. Fristet til at sige, at jeg heller ikke håber det. For hans tid er forbi og tiden til at 'give slip' er kommet.

Grazie Capitano!

7

Sofus
1910 indlæg.
d. 16. maj 2017

Helt og aldeles det samme som jeg tænker på alle tænkelige måder :)

Grazie Capitano!

Roma
33 indlæg.
d. 16. maj 2017

Jeg er enig, som I sikkert også kan læse i kommentaren i kamptråden. Og jeg vil heller ikke være i Spallettis sko. Spørgsmålet er vel ikke, om Totti kommer på banen i kampen mod Genoa, for det vil være fuldstændig vildt, hvis han ikke gjorde. Spørgsmålet er vel, hvor meget tid han skal have, og det, som Mexes også skriver, handler vel om, hvorvidt Roma er sikret andenpladsen før kampen, eller om kampen udvikler sig favorabelt.

bobo
79 indlæg.
d. 17. maj 2017

(just my opinion)
Det er sørgeligt forståeligt han stopper, men mener han har fået for lidt spilletid denne sæson.
Han er jo næsten blevet frosset ude. De sidste 3-5 indhop har ikke været fantastiske men vi snakker altså om sammenlagt ca. 60 min her som indskifter! Det er ok at spille 60 dårlige minutter! (4 min mod Milan uden at røre bolden..)

tidligere i sæsonen har han været god. Europa League med flere assist og rating på 8,4 i hans kampe fra start. og også massere chancer kreeret også i serie a.
udover det liv han bringer på stadion.

Jeg brækker mig, når i hentyder til, at han er skyld i, at roma ikke har vundet mere end de har. Han er skyld i alt vi har vundet og alle de 15 sølvmedaljer :'(

hele sæsonen har han fået omkring 330 min i serie a og 300 i Europa League. svarer til omkring 7 fulde kampe.
Han har set til mens roma røg ud af Europa League. og kunne ikke klare Lazio på 20-30 minutter med et hold som spillede lort.
Mener han burde have spillet mere, da han stadig er en god spiller. og roma er ikke dårlige med ham. (Juan Jesus har spillet næsten 3 gange så meget som Totti!)
En lille fuckfinger til Spaletti (selvom han er meget nice)
tak Totti LEGEND og smukkeste ever! c'è solo un capitano! Glæder mig til roma Genoa på stadion :))

Roma
33 indlæg.
d. 17. maj 2017

Bobo.

Jeg ved ikke helt, hvor din kritik er rettet hen? Jeg kan ikke se, at der er nogen her i denne tråd eller i kamptråden fra Juventus-kampen, der sætter spørgsmålstegn ved Tottis betydning for Roma gennem sin karriere. Det er da indlysende for alle, at Totti gennem en stor del af sin karriere har spillet en stor rolle for klubbens præstationer - sølvmedaljer og trofæer. Det vil jeg ikke have hængende på mig, at du antyder andet. Roma bør altid være taknemmelig for, at en spiller af hans kaliber vælger at spille hele sin karriere i Rom, selv om det ikke har set fantastisk ud altid for klubben. Han har haft mulighed for at vælge og vrage mellem Europas topklubber, men valgte at blive. Men jeg synes også, at der gennem tiden har været andre spillere end Totti, der har andel i præstationerne på banen, og dermed vil jeg påstå, at det hele altså ikke skyldes Totti.

Når det er sagt, så er der vel ikke noget at sige til, at Totti er ved at blive gammel, og at det er svært at sætte ham ind på holdet, når Dzeko og andre spidser spiller, som de gør. MEN. Som jeg skrev inde i kamptråden, så er jeg splittet omkring det, fordi det er for mig at se, en kamp mellem loyaliet til Totti, og hvad der er bedst for klubben i Spallettis optik. Netop denne loyalitet, der gør, at spillere som Totti, De Rossi og forhåbentligt Florenzi bliver i klubben er netop en af grundene til, at jeg holder af Roma. Derfor er det så forbandet svært.

bobo
79 indlæg.
d. 17. maj 2017

Ja fair nok :)
Nej selvfølgelig ikke Totti alene der skal have fortjenesten for alle successer, men han har jo været nok lidt for god til roma i næsten 10 år.
I Juventus tråden var der flere der hentydede til at Totti (og de Rossi) var stopklodser for Romas udvikling og delvist skyld i manglende succes, fordi de fylder/fyldte for meget.
Det er bare det, jeg er uenig i. Synes ikke de har været stopklodser :)
(man kan jo ikke være romafan uden at kunne lide Totti) ;)

Og Spaletti med flere har tydeligvis ikke brug for ham længere, så fair nok han stopper.
kh

mexes
1753 indlæg.
d. 17. maj 2017

Ingen spørgsmålstegn ved Tottis betydning for klubben. Indiskutabelt emne.

Men netop i år ER han jo en potentielt stopklods, hvis vi skal please Totti i stedet for at stille med stærkeste opstilling. Igen tager jeg gerne Genoa kampen som eksempel.

Hvis vi er tvunget til at vinde den kamp, hvad gør vi så? Jeg tror ikke der er nogen herinde, som vi sige, at Totti vil indgå i vores stærkeste opstilling længere. Så på den måde kan jeg godt se argumentet for, at han kan blive en stopklods.

VeniVidiVici1927
72 indlæg.
d. 17. maj 2017

Først og fremmest vil jeg gerne understrege, at jeg har fuld forståelse for at andre ikke deler min mening og at jeg langt hen ad vejen sagtens kan forstå de argumenter, der er blevet bragt her i debatten. MEN.

Personligt synes jeg ikke Totti har fået den spilletid han er berettiget til. Det kan godt være det bare er mig, men jeg synes at i de fleste af de kampe, hvor han har fået mere end et par minutter, har han sat et positivt præg på spillet. Hans evne til at slå en førstegangs aflevering (både kort og langt) har ofte været med til at låse modstandernes defensiv op - noget vi til tider har haft svært ved efter Pjanic afgang. At han derudover stadig kan give en ro til de andre spillere og deres spil er bare en bonus (ikke sagt at han gør det i samme grad som tidligere!).

Også kommer vi til den romantiske del. Som I andre nævner, har vi her en fodboldspiller, som har dedikeret hele sine karriere til klubben vi alle elsker - selvom han kunne være skiftet og tjent flere penge og vundet flere trofæer. Jeg er enig i at en spiller ikke kan være større en klubben, men dette handler om noget andet for mig. Det handler om at når en spiller, der har været SÅ god for klubben i SÅ mange år skal til at stoppe, så fortjener han at få al den tillid og loyalitet, han har vist klubben gennem 25 sæsoner, tilbage. Selv hvis det koster os 2 pladsen og vi må kæmpe røven ud af bukserne for at komme i Champions league, så ville jeg ønske at vi havde set mere til Totti både mod Milan og Juve.

Jeg tror sagtens vi kunne have klaret os lige så godt og samtidig givet den tillid og loyalitet tilbage til en fodboldspiller, der har givet os det samme siden 1993. At vi kunne have klaret os lige så godt er selvfølgelig en spekulation jeg må stå på mål for.

I sidste ende er jeg vel bare af den overbevisning at Roma, ved at have givet Totti den afslutning vi vel alle mener han fortjener, kunne have æret noget som gør klubben unik - at vi stadig har gode spillere der ikke forlader os for høje lønninger og løfter om trofæer. Det at holde fast i sådanne værdier, er for mig, vigtigere end at slutte 2 frem for 3, 4 eller 5.

I sidste ende er der vel ikke så meget andet at gøre end at takke Il Re di Roma for alt han har betydet og gjort for klubben igennem sin karriere. Det vil ALDRIG blive glemt!

1

[Rettet af: VeniVidiVici1927 - 18/05/2017 - 00:34]

mexes
1753 indlæg.
d. 17. maj 2017

Jeg tror også at alle herinde næsten er splittet omkring det hele.
Det er jo heller ikke til at sige om vi havde klaret os bedre eller dårligere med ham på banen. Det kan vi jo kun gætte på. Jeg deler dog ikke holdningen i, at Totti har spillet godt i de få indhop, som han har fået, hvilket også er forståligt. Det er svært at gøre en reel forskel med så få minutter.
Men efter hans længerevarende læg-skade. så synes jeg, at han fysisk har set umådelig dårlig ud. Og det er bare et så essentielt punkt for en eliteudøver, at kunne være med på. Hans touch' på bolden er jo ikke væk - og forsvinder jo heller ikke lige.

Lad os alle håbe på, at vi gør vores arbejde i Verona på lørdag, og at Fiorentina hiver et point med hjem fra Napoli - så bliver #tottiday en uforglemmelig, perfekt afslutning.

59971Cools
Medlem af RCD
471 indlæg.
d. 17. maj 2017

Jeg er langt hen af vejen enig med folk herinde, nogen mere end andre. Det er et ømtåleligt emne!
Men som VeniVidiVici1927 skriver, synes jeg heller ikke Totti har fået spilletid nok, og jeg mener ikke man blot kan konkludere at det nærmest er for sent at stoppe nu, det var svært at forudsige før sæsonen, han havde en ganske fin sæson i sidste sæson (alderen taget i betragtning).
Det er selvfølgelig en svær situation for Spal, men jeg mener ikke han har vist Totti den tillid og respekt han fortjener. Selvfølgelig skal Totti ikke starte hver anden kamp. Men der har været mange kampe i løbet af sæsonen hvor holdet har været foran og set fornuftigt ud, hvor man sagtens kunne give Totti 30 min eller mere, og fået ham ind i en kamprytme og få glæde af ham.
Det er utaknemmeligt ikke at spille andet end få minutter, og uden kamtræning i benene skulle ud og levere mirakler!
Hvis og hvis, men jeg er nu overbevist om vi kunne have fået fornuftigt udbytte ud af Totti, selv uden at sætte holdets resultater på spil.
For ingen tvivl om at Spal har gjort det flot denne sæson, og har en utaknemmelig opgave!

1

Knudsen-rk
Medlem af RCD
253 indlæg.
d. 18. maj 2017

Husk nu at Totti om nogen var manden der stod for alt det kreative i vores Europa leagekampe. Mener han lavede 4-6 assists ...
Men i Serie A har det været lidt en anden histore.

mexes
1753 indlæg.
d. 19. maj 2017

Han lavede 4, ja.

Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 21. maj 2017

Selv irriducibili sender en hilsen til Totti via et banner på Olimpico her til aften
Respekt!

asromadk
Medlem af RCD
3083 indlæg.
d. 21. maj 2017

Tot10
Medlem af RCD
47 indlæg.
d. 22. maj 2017

Også Milans tifosi sendte en hilsen forleden - Billede

Håber vi kommer stort foran tidligt på søndag, så kongen kan komme på banen og få 2. halvleg med.

mexes
1753 indlæg.
d. 22. maj 2017

God stil hele vejen rundt.

Det er lidt et dilemma, hvordan tingene skal ordnes på søndag.
For vi burde kunne slå Genoa (som intet har at spille for) sikkert både med og uden Totti.
Ikke at det er ligeså vigtigt som Totti, men Dzeko føler jeg også man har et ansvar overfor, da han jo kæmper for topscoreværdigheden, som selvfølgelig betyder meget for en angriber.

Jeg tror vi kommer til at gøre det sådan, at Totti starter ude og så får han lov til at føre holdet på banen (nok med børnene i hånden), som er set andre steder. Og så kommer han ind tidligt i 2. halvleg, hvor vi forhåbentlig er foran. Måske han skal skiftes ud igen til sidst? Virker dog meget at bruge to udskiftninger på det.

Håber faktisk at han starter inde og så måske bliver taget ud i starten af 2. halvleg.

Daje Capitano!

Sofus
1910 indlæg.
d. 22. maj 2017

Håber også Francesco starter, men den er godt nok svær for Spalletti... Måske Dzeko og Totti på samme tid? Det bliver også svært at få skruet sammen.

[Rettet af: Sofus - 22/05/2017 - 13:32]

totti er gud
Medlem af RCD
1082 indlæg.
d. 22. maj 2017

Jeg tror at Genoa er gået på sommerferie nu de intet har at spille for, og de giver plads til nogen af de spiller som ikke har fået så meget spilletid, samt måske fremtidens Genoa spiller får tid på banen....

Jeg er 99% sikker på at der bliver plads til at TOTTI kan komme på banen i god tid samt han også får scoret en basse eller 2

Forza Roma

Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 23. maj 2017

Roma v Genoa vises ikke i tv
Skandaløst

Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 23. maj 2017

Gode streams ønskes

mexes
1753 indlæg.
d. 23. maj 2017

Jeg vil næsten hellere have det sådan. Så kan den ses på Viaplay og forhåbentlig kommenteret af Richard Whittle

Knudsen-rk
Medlem af RCD
253 indlæg.
d. 24. maj 2017

Der står at TV3 sport 2 viser den?

Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 24. maj 2017

Ja men først en halv time inde i opgøret
Useriøs prioritering.

Havde det været en PL legende der takkede af og kampen ikke blev vist fra start var jorden gået under men det er jo bare Totti og serie A

mexes
1753 indlæg.
d. 24. maj 2017

Det jo udbud og efterspørgsel.

Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 25. maj 2017

Ja det er jeg med på men at foretrække Sampdoria v Napoli hvor en af spillets legender stopper i en anden kamp?

asroma87
790 indlæg.
d. 25. maj 2017

http://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-103111&menu=news-all

sebbews
264 indlæg.
for 2 timer siden

Nogle der ved hvor man kan se ceremonien henne?

mexes
1753 indlæg.
for 1 time siden

Det var det mest rørende indenfor fodbold jeg nogensinde har set.
Smuk afsked.

Kontakt | Copyright 2003-2017 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca