Login
Glemt password Opret bruger

Sæson 16/17

Kategori: Generelt


mexes
2514 indlæg.
d. 21/07/16 20:12

Så er der blevet trukket lod til Coppa Italia:

En god lodtrækning for os, hvis jeg skal sige det.

Vi træder ind i ottendedelsfinalen.
Her møder vi værst tænkelig enten Sampdoria eller Cagliari
I en evt. kvartfinale venter hold som Sassuolo, Empoli eller Cecena som værst tænkelige
I en evt. semifinale kan vi møde Lazio eller Inter.

Vejen til finalen går altså udenom Juve og Napoli, som kan mødes i en evt. semifinale i den anden ende af turneringstræet.

OT: Jeg synes god nok Coppa Italia turneringen er ALT for fordelagtig for de gode hold. Det har jeg tænkt i mange år. Vi træder så sent ind - tænk på Milans vej til finalen sidste år! (Vel og mærket også pga. Romas elendighed), but stil.

Charmen med cup turneringer synes jeg er, ligesom i FA Cup, at alle tidligt kan møde alle. Men ja. Det jo kun en fordel for Roma.

Se Coppa Italia planen hér

[Rettet af: mexes - 21/07/2016 - 20:17]



mexes
2514 indlæg.
d. 23. juli 2016

Higuain til Juventus lyder så godt som officiel.

Det sjovt, men den handler gør mig på en eller anden måde glad.
Det som et lille plaster på såret ift. at Juve hapsede Pjanic. Napoli tilhængere må føle dette som et endnu større chok.

Jeg forstår godt Juventus' fans er glade for de her handler. Det er suveræne spillere de får ind. Men de køber sig da godt nok også til succesen nu. Hvis de betaler fuld pris for Higuain er det jo mere eller mindre vanvittigt.

Juves hold kommer til at bestå af forhadte spillere; Pjanic og Higuain. Begge tilsyneladende mænd uden format i mine øjne, som mand ellers troede havde hjertet i deres forhenværende klubber.

Men vi tager da bare Juve alligevel i år ;) ! FORZA ROMMA <33



asromadk
3631 indlæg.
d. 23. juli 2016

Gør ikke mig særlig glad. Det er en magtdemonstration på et niveau, jeg ikke husker magen til. Juventus kan potentielt sælge verdens dyreste spiller og piller en stor profil hos både Roma og Napoli ved at udløse deres frikøbsklausuler.

Har ikke rigtig ord for det. Betydningen bliver næppe så markant som man kunne frygte (Juventus vandt og konsoliderer vel bare deres position som 1'er - så det er ikke fordi det ændrer så meget på tingenes gang i Italien).

På image, fans og 'udstråling'/armbevægelser - her er der tale om et Juventus, som har sendt andre klubber i Italien til tælling. Igen. Og denne gang tror jeg ikke man rejser sig (og kan begynde at være 'tæt' på Juventus).

Så, for at blive i en boksejargon - så handler det vel om at få restitueret og så ellers komme stærkere tilbage til en ny kamp. Så jeg håber virkelig at man i Roma begynder at handle klogere. I form af indkøb, salg og klausuler i de bedste spilleres kontrakter.

Og Roma står jo som den helt store taber. Napoli har i det mindste fået kassen for Gonzalo, imens Roma har fået et semi-lavt, standard-beløb for en klassespiller, hvor denne skifter fra en mindre klub til en større.

Samtidig er det bare så utrolig ærgerligt, at man ikke prøver at svare igen med at bruge pengene fra Pjanic-handlen på en fuldgod erstatning. Man kunne have skiftet Pjanic ud med Wijnaldum og stadig stå med et lille plus. På den måde kunne man have reddet en smule ære og sikret sig at man stadig kunne tale om ambitioner.

Indtil videre, så agerer Roma vel som en klub, der sigter efter top 5 snarere end at ville give Juventus kamp til stregen.






Lamela
2782 indlæg.
d. 24. juli 2016

Vi kommer ikke til at udfordre Juve om titlen, før kvalificere os direkte til CHL hvert år og får bygget vores (skide) stadion. Eller skal vi have en kinesisk/arabisk eller russisk rigmand, der går efter succes på den korte bane. Det sidste er jeg ikke fan af, håber det hellere ikke det sker.


asromadk
3631 indlæg.
d. 24. juli 2016

Jeg er med på, at det stadion er vigtigt og potentielt kan være den afgørende nøgle til at komme op på Juve-niveau. Men det er også bare blevet en sutteklud synes jeg.

Lidt budget har man vel, og de skal bruges rigtigt - så burde man godt nok bygge en trup op der kan tage kampen op.


DanieleTotti
790 indlæg.
d. 24. juli 2016

Stadionet er helt sikkert afgørende, men man skal også huske på at vi igennem lang ikke har haft en decideret hovedsponsor så vidt jeg husker? Ifølge Wikipedia har vi ikke haft siden 2013 sæsonen sluttede, men synes der har været nogle midlertidige ind over? Det er rigtigt mange penge vi er gået glip af der, i modsætning til Juve der selvfølgelig er så heldige at have en god sponsor i deres ejer! I forhold til at vores nye amerikanske ejere er meget markedsorienteret med fokus på indtjening og branding er det sgu utroligt og en fadæse at vi ikke har landet en solid sponsoraftale endnu. Der burde også snart være styr på det økonomiske kaos fra Sensi-tiden! Dette år må være Sabatinis sidste.

Lidt om vores økonomi: http://www.italy24.ilsole24ore.com/art/business-and-economy/2015-10-26/assemblea-as-roma-131434.php?uuid=ACjTmONB

Hvis vi i 2014 lånte 175 millioner, over 5 år, skal vi betale 35 millioner euro om året + 7 procent rente = en Pjanic om året i gæld? Det er alligevel ret meget.

[Rettet af: DanieleTotti - 24/07/2016 - 10:08]


mexes
2514 indlæg.
d. 24. juli 2016

Uenig, asromadk

Du skriver, at Roma bliver den store taber her. Jeg synes BESTEMT Napoli ved et Higuain salg bliver en endnu større taber i den ligning.

Du har helt ret i, at vi underbetales for Pjanic, mens Napoli suverænt overbetales for Higuain. Men jeg synes stadigvæk, at vores situation er mere fordelagtig.

Jeg synes klart det ligner, at Roma har været forberedt på et Pjanic exit, og derfor har ageret ud fra dette i en vis tid. Napoli har på ingen måde budgeteret ud fra, at Higuain - deres med afstand største profil sidste år, skulle væk. Langt fra. Det har aldrig været et tema.
Jo vidst står de så med en kæmpe pose penge. Men der er jo reelt set ikke nogen strategi for, hvordan de skal bruges. Og det er farligt. Man kan hurtigt kaste for store beløb væk på spillere, som man ikke er garanteret for slår igennem. (Se hvad Tottenham brugte Bale-skillingerne på)
Higuain exit er et markant større slag for Napoli.
Også rent sportsligt, hvor han jo nærmest ene mand sikrede napolitanerne CHL i 2016/2017.
Jeg tror han bliver meget sværere at erstatte end Pjanic.
Jeg kan ikke se, at Napoli kommer styrket ud fra vinduet nu. Det tror jeg vi ender med.


asromadk
3631 indlæg.
d. 24. juli 2016

ja, det var bestemt også ment som den store taber på image osv. Sportsligt er Roma bedre stillet. Har selv været fortaler for, at Pjanic måtte ryge såfremt valget stod imellem ham, Manolas og Nainggolan. Sportsligt skal det nok gå, men synes alligevel det er et hårdt slag.

Tidligere har Pjanic været rygtet til en klub som Barca, og så synes jeg bare det er ærgerligt (egentlig også for ham selv), at han ender i Juventus.

Nu SKAL det virkelig også bare betyde at vi slipper for Pogba!



kunenklub
69 indlæg.
d. 24. juli 2016

Tror desværre vi sælger Manolas også;-( på den anden side er det jo ikke godt at have en utilfreds spiller i truppen. Kan man så bare strikke en eller anden lokumsaftale sammen, så man først sælger ham efter 1. September, så vi trods alt får en god pris for ham.

Håber virkelig IKKE at Juve sælger pogba. Synes han er mega overvurderet både i hype og pris!!
Tror at hvis han bliver i Juve at han kan blive en stor hemsko for dem. Tror han vil bliver overshinet af både Pjanic og Higuain, hvilket jeg ikke tror han kan håndtere.


kunenklub
69 indlæg.
d. 24. juli 2016

Tror desværre vi sælger Manolas også;-( på den anden side er det jo ikke godt at have en utilfreds spiller i truppen. Kan man så bare strikke en eller anden lokumsaftale sammen, så man først sælger ham efter 1. September, så vi trods alt får en god pris for ham.

Håber virkelig IKKE at Juve sælger pogba. Synes han er mega overvurderet både i hype og pris!!
Tror at hvis han bliver i Juve at han kan blive en stor hemsko for dem. Tror han vil bliver overshinet af både Pjanic og Higuain, hvilket jeg ikke tror han kan håndtere.


mexes
2514 indlæg.
d. 24. juli 2016

Kunenklub

1. Vrøvl med Manolas. Kom med bare én kilde på, at han direkte er utilfreds i klubben. Selvfølgelig sælges han ikke.
Klubben har endda selv meldt ud, at han på ingen måde sælges.

2. Det kommer aldrig til at ske, at Juve både har Higuain og Pogba på samme tid.
Det er jo Pogba-pengene som overhovedet gør financieringen af Higuain mulig.


mexes
2514 indlæg.
d. 27. juli 2016

Nogen der ved om Roma bliver seedet i CHL play off?


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 08. august 2016

Napoli baskede Monaco med 5-0 i går! 4 mål af Gabbiadini og 1 af Alan, så det ser ud til de hurtigt har glemt Higuain!!


mexes
2514 indlæg.
d. 08. august 2016

Jeg synes at der står lidt hist og pist i de italienske medier om, at Higuain vidst ikke er særlig fit pt. Vi må håbe det tager noget tid at få ham i omdrejninger for Juve.
Dybala ser dog mere og mere skræmmende ud.



Sofus
3087 indlæg.
d. 08. august 2016

Skadeupdate:
Rui er først klar i december, og vidst nok det samme med Rudiger.


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 08. august 2016

Bliver en stærk defensiv næste år

Florenzi, Manolas, Rudiger, Fazio, Vermaelen, Jesus, Rui, Emerson, Gyomber


asromadk
3631 indlæg.
d. 08. august 2016

Kan ikke finde ud af om det var ironisk thorsen, haha. Udover det, så ryger Gyomber nu hvor Vermaelen kommet til.

Jeg synes bestemt ikke det er en god defensiv. Det er en defensiv som er tættere på at være en noget a la Fiorentina end Juventus.

Tænk at man for - hvad - 35 mio euro (mere eller mindre lige over i forhold til Pjanic) kunne have stået med

Florenzi-Benatia-Manolas-Digne

Tilmed med en gns.alder på 25. Dette forsvar havde - især på sigt, hvis de fire fik lov til at spille sammen i flere år - kunne matche Bonucci-Chiellini-Barzagli.


Nu har man hentet en vanvittig langsom og middelmådig 29 årig Fazio, en kronisk skadet 30 årig Vermaelen og Juan Jesus - der vel sagtens er det bedste køb af de 3.

AS Roma skal nok klare den.

Men Florenzi-Benatia-Manolas-Digne --> Gad vide om man nogensinde kommer så tæt på igen. Så tæt på chancen for at kunne sætte så god en 4-backkæde sammen.









3

mexes
2514 indlæg.
d. 10. august 2016

Dagens XI

Alisson
Florenzi
Vermaelen
Fazio
Jesus
Nainggolan
Paredes
Gerson
Iturbe
Totti
Perotti

Byt Manolas med Fazio og jeg tror vi har de bagerste 5 mod Porto.
Alisson starter idag (måske de får 45 min hver) men er det mon et tegn på han er 1. Valg som udgangspunkt?

[Rettet af: mexes - 10/08/2016 - 18:52]


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 10. august 2016

Fazio!!


mexes
2514 indlæg.
d. 10. august 2016

Jeg er lidt bekymret over kvaliteten på vores modstandere her i optakten. Liverpool var fin, men resten har da virkelig været 2. rangs hold. Håber ikke vi får et chok over tempoet, når vi gæster Porto næste uge.



asromadk
3631 indlæg.
d. 11. august 2016

Bekymret. Nervøs. Enig. Vi kan måske få 2 spændende kampe og gå videre. Men chancen eksisterer også for at blive kørt rundt på røv og albuer af et stærkt Porto hold der altid er rutineret i CHL og ved hvad der skal til fra starten af...

Bredden i truppen virker skrantende og næsten ringe. Alt for mange som virker 3 måneder fra at være der hvor de skal være. Håbet kan være en kæde bestående af Stroot-Paredes-Radja, der lynhurtigt finder hinanden og kan danne grobund for noget stabilitet.

Det bedste ved dagens kamp mod Latina var fraværet af Torosidis. Endelig har man vist fået ham til at forstå han ikke har nogen fremtid i klubben og nu må man håbe man kan få ham solgt. Malaga nævnes.


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 11. august 2016

asroma.dk: jo jeg var nok en anelse ironisk i min udmelding ;)

Spændende hvem Spa stiller op med i midterforsvaret mod Porto udover Manolas....
Mit bud er Vermaelen!

Roma melder at Paredes og Iturbe er til salg!

[Rettet af: Tottithorsen - 11/08/2016 - 12:33]


mexes
2514 indlæg.
d. 11. august 2016

Føler mig rimelig sikker på at vi spiller således mod porto

Alisson/(Szczesny)
Florenzi-Manolas-Vermaelen-Jesus
Strootman-Paredes/(De Rossi)-Nainggolan
Salah-Dzeko-Perotti

Er lidt i tvivl om målmandsposten og om hvem af De Rossi/Paredes der starter inde.
Alt ligner at Alisson skal stå, men det skulle ikke undre mig, at Szczesny skulle stå på holdkortet på onsdag.


Sofus
3087 indlæg.
d. 11. august 2016

@tottithorsen

De har ikke selv meldt ud at de er til salg, men ja, det ligner sgu at vi må sige farvel til Paredes.


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 19. august 2016

Spa kan hvis alle var klar rotere og stille med dette hold:

Szczesny; Rui, Rudiger, Fazio, Florenzi; Paredes, Gerson, Emerson; El Shaarawy, Totti, Iturbe.

Sgu en meget god trup!!


mexes
2514 indlæg.
d. 19. august 2016

Jeg tror måske vi ser Szczesny fra start imorgen.
Håber på at Bruno Peres er med!



mexes
2514 indlæg.
d. 19. august 2016

Truppen til imorgen.

Peres er med, Florenzi ude med skade. Så det ligner en debut til Bruno !!

Goalkeepers
Alisson Becker, Wojciech Szczesny

Defenders
Federico Fazio, Kostas Manolas, Riccardo Marchizza Emerson Palmieri, Bruno Peres, Moustapha Seck
Juan Jesus, Thomas Vermaelen

Midfielders
Daniele De Rossi, Gerson, Radja Nainggolan, Leandro Paredes, Diego Perotti, Kevin Strootman

Forwards
Mohamed Salah, Juan Iturbe, Edin Dzeko, Francesco Totti, Stephan El Shaarawy, Federico Ricci

[Rettet af: mexes - 19/08/2016 - 20:54]


Max Tonetto
5 indlæg.
d. 03. september 2016

Roma spiller mod San Lorenzo lige nu


Max Tonetto
5 indlæg.
d. 03. september 2016

(4-2-3-1): Lobon&#355;; Bruno Peres, Fazio, Emerson, Seck; Paredes, Grossi; Iturbe, Perotti, El Shaarawy; Totti.

[Rettet af: Max Tonetto - 03/09/2016 - 19:51]


asromadk
3631 indlæg.
d. 03. september 2016

Seck skulle have været en af banens bedste.

Iturbe på tavlen? Uha... Men har vist spillet en ringe kamp udover målet. Karakterer

Keba Coly scorer? Keba hvem? Han er godt nok gået under radaren hos mig.

2-1 målet sker på baggrund af en kombination af "Tottis kreativitet og Peres' eksplosivitet".


Derudover skulle det have været et enormt 'random' hold, hvor opstillingen, især offensivt, har været spøjs. Men det er selvfølgelig pga. landsholdssamlingerne.



mexes
2514 indlæg.
d. 04. september 2016

Jeg tror ikke lige der skal konkluderes alt for meget ud fra en velgørenhedskamp mod San Lorenzo.. :)


asromadk
3631 indlæg.
d. 04. september 2016

Var bestemt heller ikke ment som en vurdering fra min side. Så den ikke og tingene er taget direkte fra vocegiallorossa. Det var bare for at imødekomme eventuelle "er der nogen der ved hvordan det gik"-efterspørgsler.



1


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 04. september 2016

4-2-3-1 blev testet af grundet el karantæne på 3 kampe til DDR.
Strootman og paredes som defensive med ninja i en mere offensiv rolle. Interessant.
Lækkert mål til 2-1. Fantastisk chip af Totti til peres som elegant løfter den over en mand og derefter spiller keba fri som let kan sparke den ind. Klasse mål.


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 06. september 2016

Godt at se strootman laver fejlene på landsholdet ;)


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 10. september 2016

Juve ser desværre rigtige gode ud allerede kort inde i sæsonen
2 af higuain og 1 af pjanic.


mexes
2514 indlæg.
d. 11. september 2016

Har vi ikke kun tabt én ligakamp siden Spa overtog? (Hans 2. eller 3. kamp, ude mod Juventus)


Sofus
3087 indlæg.
d. 12. september 2016

@Mexes

Jo, og kun spillet 3-4 uafgjorte. Han har gjort et hæderligt stykke arbejde indtil videre.


mexes
2514 indlæg.
d. 12. september 2016

Ubesejret de sidste 20 serie a kampe.
16 sejre, 4 uafgjort og 0 nederlag

[Rettet af: mexes - 12/09/2016 - 20:42]



Skytt0
1510 indlæg.
d. 18. september 2016

Har lige tunet ind på Fio - Roma, men blev noget målløs over trøjerne. Troede det var Barcelona eller Galatasaray jeg havde trykket på istedet.

Nogen der kan fortælle mig, hvorfor vi spiller i det sæt idag?

BTW, så er de ret fede!


AS-Roma-Italien
1674 indlæg.
d. 18. september 2016

Det er vores nye tredje trøje.
Den blev offentliggjort for nogle par dage siden.

Det er vel sådan en kamp, hvor det hold der score først også vinder kampen.


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 18. september 2016

Vi savner virkelig kreativitet idag. Desværre er pjanic stærkt savnet.
Lever på lange bolde op imod dzeko.
Tag Ninja ud og sæt Totti ind


mexes
2514 indlæg.
d. 18. september 2016

Jeg synes nu vi spillede en udemærket kamp. Dzeko fik skod bolde konstant at arbejde med, især fra Salah. Vi fortjente ikke at tabe idag. Men den sidste skarphed manglede. 0-0 havde været et fint resultat.
Florenzi spillede rigtig godt idag (endelig!). Især offensivt.

Op på hesten igen, det var ingen slet kamp!

FORZA!


asromadk
3631 indlæg.
d. 19. september 2016

Må godt nok melde mig uenig. Jeg synes det er fornærmende ringe en dag som igår. Folk kan ikke lave en aflevering over 10 meter, spillerne er sjældent på bølgelængde med hinanden og det gennemgående koncept er tilsyneladende at slå tidlige indlæg.

Frem for alt - wow hvor var det kedelig og ineffektivt fodbold. Skuffende, da LS trods alt har et udmærket hold til rådighed.

[Rettet af: asromadk - 19/09/2016 - 11:16]


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 19. september 2016

Er enig med asroma.dk, kampen i går viste hvor meget vi savner kreativitet.
En midtbane med Nainggolan, DDR og Strootman er på papiret klasse, men ingen af dem
kan strø sukkerboldende som Pjanic kunne, derfor bliver det en omgang tonserbold.
Perotti er ikke god nok til at sætte Salah op så offensiven lider under vi ikke har nogen der kan diktere spillet. For meget boldflytteri og ingen der kan sætte modstanderen af.
Dzeko ser tungere og tungere ud - en færge vender hurtigere!!

Gad godt se en 100 meter mellem Dzeko og Fazio og min afdøde mormor!



mexes
2514 indlæg.
d. 19. september 2016

Jeg siger ikke at vi spillede en konge kamp, men vi spillede på en af de sværeste baner i italien - der kan vi ikke bare forlange at vi spillede drømmebold fra første til sidste minut. Det gjorde vi bestemt heller ikke. Min pointe er også bare at det var stolpe ud igår og ind for Fiorentina.

Men vi behøver jo heller ikke være helt enig. Jeg er stadig ganske fortrøstningsfuld for sæsonen.


asromadk
3631 indlæg.
d. 19. september 2016

Resultatet er NÆSTEN "fint" i sig selv. Det er muligt at tabe i Firenze på et giftigt mål alt imens man selv har stolpe ud på den tilsvarende chance (i en dårlig kamp).

Men det er spillet jeg kommenterer. Næsten fra begge hold. Elendig fodbold og røvsyg kamp, som kan hives frem af folk der vil trampe på italiensk fodbold i disse år. Spalletti skuffer, synes jeg. Hvad er planen? Hvor er visionerne? Hvornår får man en taktisk genistreg at se (som lykkes og som får glæden til at blomstre på og udenfor banen). Hvor er talenterne og hvor er klubånden. Synes næsten, det kan ses på Radja; hans frustrationer (og faldende niveau) eksemplificerer den negative kurve.
Når man ser på den aktuelle Totti-saga, så synes jeg det siger alt. Når en mand på 40 skal redde klubben med sine sportslige kvaliteter, så synes jeg sku' det siger mere om AS Roma end om Totti. Og guderne skal vide at jeg forguder hans afleveringer og hans blik for tingene - men det må jo ikke ske at alt uden ham sejler og er ideløst i sådan en grad.



Kvaliteten af det AS Roma bringer pt. er simpelthen bare langt under niveau - og det er sagt helt uden at forholde mig til resultaterne.





[Rettet af: asromadk - 19/09/2016 - 16:23]


DanieleTotti
790 indlæg.
d. 19. september 2016

Vi spillede jo elendigt. Spalletti havde læst Fiorentina godt defensivt, men offensivt var horribelt. Dzeko får intet ud af noget og står på de forkerte steder på de forkerte tidspunkter, samt hans teknik gør at han ikke magter at modtage og skille sig fornuftigt af med bolden på så højt taktisk niveau. Salah-Dzeko er helt uden offensiv kemi. Perrotti lider af det samme som Totti har gjort de sidste 10 år: intelligente medspillere med evner og vilje. Den offensive bevægelse var på et minimum udover Florenzi og Peres der kommer i mane dybe løb, men enten ikke formår at slå et habilt indlæg eller osså har Dzeko bevæget sig alle andre steder hen end feltet. Vi ligner en flok gamle mænd med dårlig kondition det meste af tiden - og deraf heller ikke noget overskud til at gå efter 2. boldene. Florenzi falder helt igennem som anfører - formår ikke at få ro på holdet overhovedet. Horribelt overall pånær defensiven der holdt fint styr på de 3 spillere der af og til forvildede sig væk fra Fiorentinas banehalvdel. Szezny så fint skarp ud og så var der vel en lille offside på målet?


Skytt0
1510 indlæg.
d. 27. september 2016

Tillykke med Fødselsdagen, Il Capitano!


asromadk
3631 indlæg.
d. 29. september 2016

Det er bare skuffende tider hele vejen rundt for tiden. Synes jeg.

Dage med CHL. FCK præsterer på et niveau, hvor selv Roma ville få problemer. Euforien er stor. Atletico (et hold som jeg for 5 år siden ville forvente Roma kunne køre kapløb med) bliver bare ved og ved og ved med at præstere. De har et koncept der spiller max. Nye folk præsterer. Systemet er effektivt og de spiller med så meget hjerte. Stadion er en ægte 12.mand.

M'Gladbach præsterer som man forventer af tyske hold. De er simpelthen bare gode. Stabilt organisserede og kæmper også røven ud af bukserne. Spændende spillere. Dahoud fra egne rækker, der er intet mindre end en stjerne i svøb. 20 år - var det i Roma, så havde han vel spillet sæsonen på lån.

Borussia Park er godt pakket i underkanten af de 50.000 og man spiller op med de bedste.

For slet ikke at tale om Sigdal Iduna Park i forgårs. Dortmund er en klub, jeg er fuld af beundring for. En klub, der på mange områder minder om Roma, synes jeg. Dog har klubben et klart projekt og koncept, der endda gang på gang overlever at miste sine bedste spillere. Et fantastisk koncept, succesfulde spillere og måske Europas bedste hjemmebane. Forskellen: Dortmund ved hvad de vil og træffer ekstremt gode beslutninger i kulisserne. Roma - klubben som helhed (hele vejen rundt) - ville ikke kunne finde sin egen røv selvom man befandt sig i en spejlsal.

I aften møder AS Roma så Astra Giurgiu, fordi man ikke kunne slå et historisk svagt Porto-mandskab. Et Porto-hold, som meget vel kan vise sig at blive sat til vægs i gruppen af FCK.

Olimpico forventes tomt, som det har været så mange andre gange. 12.000 forventes at møde op i Rom og støtte holdet.

I så mange år har jeg forgæves følt en klar overbevisning: Roma skulle kigge mod hold som Atletico og Dortmund. Begge hold har over de samme år, 3-4-5 år bevæget sig mileskridt foran AS Roma. Har de andre rykket sig? Har AS Roma stået i stampe? Taget skridt tilbage? Begge dele? Man skal vel efterhånden rettere kigge i den anden retning imod hold som Villereal, Ajax, Lyon. Altså hold som skifter meget: rimelig højt topniveau og pludselige, gode sæsoner, men som så forsvinder fuldstændigt fra talentens overflade over længere tid. Hold, som sjældent for alvor tror på at kunne lege med hvor det er helt sjovt. Hold, hvor der sjældent præsteres stabilt over en længere periode og da slet ikke på et konsekvent højt niveau.

Facit er ihvertfald, at AS Roma befinder sig midt i en ufattelig skuffende tid, en ørken af manglende holdepunkter, ideer og frem for alt - viljen og evnerne til at skabe succes ud fra et koncept.

Triste tider.





[Rettet af: asromadk - 29/09/2016 - 10:52]


Sofus
3087 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Hvad sker der for aktiviteten herinde?? Ingen optakt eller indlæg til en af sæsonens største kampe?!

Forza roma!!



ClausA
263 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Synes faktisk Napoli har et forholdsvis bedre hold end vi har. Når man også lige kigger på bænken. Nå men lad os få os 3 point Idag


Sofus
3087 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Koulibaly er så satans god


ClausA
263 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Jeg tror også at det kan være en fordel at milik er ude.


DanieleTotti
790 indlæg.
d. 15. oktober 2016

hvor er Dzeko dog ekstremt langsom...


Koch
844 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Dzeko on fire.


Sofus
3087 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Hvor er det stærkt! 2-0 i Napoli! Rystende ringe forsvarspil fra deres side



Romaneren
1506 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Bliver bare nødt til at sige det igen - Dzeko, der gør sit job er et smukt syn <3


Sofus
3087 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Et godt odds ville være rødt til Juan Jesus


Sofus
3087 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Emerson for Juan Jesus. Godt nok sløje alternativer vi har til den venstre-back.


asromadk
3631 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Hold nu op en omgang røvsyg fodbold. Kampen idag siger alt om tilstanden i italiensk fodbold.


Sofus
3087 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Jaaaa - Super bold fra De Rossi!


Sofus
3087 indlæg.
d. 15. oktober 2016

@asromadk

Vi er foran 3-1 i Napoli, kan du ikke være lidt optimistisk? :)



asromadk
3631 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Jo jo, det er flot og effektivt. Holdet har stået rimelig godt defensivt. Tænk at det var Fazio som skulle komme ind og spille kampene.

Men derudover, så har det været en voldsom kedelig affære. Som har manglet overskud, kvalitet, ideer og pondus. Begge hold. Og det er netop disse mangler, som gør at man ikke kan sende Porto ud af CHL blandt andet. Jeg er ikke helt tosset med tingenes gang pt - sådan er det bare. Nogle skal jo være lidt pessimistiske.

Stort at Dzeko sparker tingene ind. Sammen med en defensiv som virker afstemt, så er det dagens succes. Napoli har været ringe, men de er klart også blevet gjort dårlige af Roma som konstant står dybt med mange mand. Godt læst af LS.


Sofus
3087 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Enig i det du skriver. Spillet er ikke prangende, men jeg vil hellere se 3 point med kedelig, effektiv fodbold end 1 point med indianerbold.

Godt taktisk arbejde af LS og en god holdindsats. Også en stor kamp af Florenzi på højrebacken, som havde fortjent en assist på Dzekos sidste chance.

Forza Roma!


asromadk
3631 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Ja, det er også en smule pessimistisk - det er jeg klar over. Men idag spiller man med lange bolde, kører med en afl.procent på 83 og rammer målet under halvdelen af gangene. Så bliver det jo jævnt kedeligt at se på.

Men man får clearet, erobret og blokeret, og vinder kampen på det defensive (selvom man får lavet 3 bevares).


Under alle omstændigheder, Napoli eller ej, så gad jeg godt man var i stand til at spille mere - med alternativer til at Plan A er lang bold til Dzeko.

For min pessimisme består som sagt i, at dette spil nok sagtens kan skaffe en topplacering. At man spiller med om 2.pladsen. Men at man pt. er på vej til at finde formula og formen til at spille med Juventus - det er næppe sandt.


mexes
2514 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Jeg synes heller ikke tingene bare er som guld og grønne skove, men for faeen boys, man kan sgu ikke rigtig tillade sig at være så pessimistisk 5 min efter man slår Napoli 3-1 på San Paulo.

Fazio var suveræn idag. MOM i mine øjne. Dzeko gjorde det også formidabelt.

Nu har vi et mere overkommeligt program i lang tid. Så skal der hentes point!

FORZA ROMA!


ClausA
263 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Helt klart godt gået af gutterne i dag. Lad dette være et vende punkt.

[Rettet af: ClausA - 15/10/2016 - 18:51]


Lamela
2782 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Efter vores nederlag til Torino og Fiorentina, så var jer sikker på, spilerne havde nået bunden, og det nok vil blive en so&aso sæson. Men, de seneste to kampe og ikke mindst resultaterne giver håb om sølvtøj igen. Scudettoen er nok et passe. Men 2. pladsen skal vi sikre.



asromadk
3631 indlæg.
d. 15. oktober 2016

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. oktober 2016

Endnu en gave fra Milano klubberne, nu er det op til os. Jeg er altså desværre ikke, helt overbevist om, vi vil tage imod gaven.


mexes
2514 indlæg.
d. 23. oktober 2016

Jeg tror vi vinder med en 3-4 mål imorgen.


59971Cools
686 indlæg.
d. 23. oktober 2016

Stærkt af 2 tidligere Roma-spillere at score mod Lazio og snuppe 2 point fra dem :)


mexes
2514 indlæg.
d. 23. oktober 2016

Uafgjort var nok bedst ja. Men det sgu lige før jeg frygter Toro mere end Lazio!
Men selvfølgelig bør vi uden problemer ende over dem begge.


Knudsen-rk
283 indlæg.
d. 24. oktober 2016

Nogen der følger Torinos kampe?
Hvordan klarer Castan den?



mexes
2514 indlæg.
d. 25. oktober 2016

Rudiger med i truppen mod Sassuolo! Klasse!

Må dog sige, at jeg nu også er blevet overraskende glad for Fazio imens!


Lamela
2782 indlæg.
d. 25. oktober 2016

Enig, Fazio gør det simpelt, men effektivt. En god back-up til Rudy og Kostos, når der formentlig kommer til at blive roteret meget mere nu.


Lamela
2782 indlæg.
d. 25. oktober 2016

Torino og Genoa bliver et helvede for storholdene på udebane i år.
Milan bliver banket tilbage til Milano med 3-0 i skrivende stund.


mexes
2514 indlæg.
d. 25. oktober 2016

Jeg oddsede på en hjemmesejr til Genoa idag. Jeg synes på ingen måde, at Milan har et særlig godt hold?
Jeg synes de gjorde det utrolig flot mod Juve i weekend, helt klart.
Men jeg ser på ingen mulig måde Milan som en 'fare' denne sæson. Det må jeg ærligt mene. Jeg dejligt med lidt hjælp fra Genoa. Helt enig i, at Toro og Genoa er tog af de sværeste udebanekampe, når man tager topholdene fra.


DanieleTotti
790 indlæg.
d. 27. oktober 2016

Det manglede da også bare at Fazio præsterer når vi har hentet 3 andre defensive nulboner i Emerson, Jesus (indtil videre) og Vermaelen (skade). 3 gode centrale forsvarere er ikke overvældende, mens Rüdiger måske endda kan ende ude på backen (forhåbentligt ikke) i nogle kampe med Florenzis super ærgerlige skade.


Lamela
2782 indlæg.
d. 27. oktober 2016

Lidt en uventet succes fra Fazio ja. Jeg er enig med kritikken af Vermaelen og Jesus. Dog har Vermaelen ellers præsteret fint, lige bortset fra det tåbelige røde kort i Porto. Jesus derimod, har været fuldstændig horribel. Jesus og Vermaelen er nok ikke Roma spiller, når lejeaftalerne slutter.

Emerson har da ellers gjort der fint i de seneste to kampe. Nu bliver han endnu mede vigtig, hvor prinsen er ude resten af sæsonen.



Lamela
2782 indlæg.
d. 02. november 2016

DanieleTotti
790 indlæg.
d. 02. november 2016

Emerson småskadet. Manolas ude i 2 uger pga. operation. forsvaret ser tyndt ud efterhånden.


asromadk
3631 indlæg.
d. 02. november 2016

Vucinic beskriver omstændighederne meget godt, ja. Men han er samtidig også inde på, at Juventus har en stor fan-base uden for Torino - det er netop en af de helt store forskelle på Roma og Juventus. Juventus er i høj grad en klub som følges af et udsnit af hele Italien.

Glemmer aldrig min gamle frisør i Salerno, der, godt op i årene som han var, havde fulgt Juventus siden sin ungdom, hvor især Agnelli-familien og dens tyngde igennem tidens løb skaffede mange fans. Det handlede om en form for stolthed over Italien og her repræsenterede Juventus netop dette. I højere grad end Roma ihvertfald. Hans far havde været Juventus-fan, og således var faklen bare gået videre. Vi snakker onkler, som havde tjent til føden pga. FIAT og en klub, hvor succes har avlet succes i hele dens historie.

Juventus har således en enorm base rundt omkring i Italien - ikke mindst pga. disse faktorer. Vil nærmest sige, at man kan støde på en yngre fyr i Calabria, som er Juventus fan, fordi hele familien har været det igennem generationer. Måske han ikke gør sig det bevidst, men det er ikke mindre sandt. Fortællingen om Agnelli/FIAT, arbejdspladser, en industriel motor man - såfremt man anskuer det således - kan være/har kunne være stolt af, spiller ind. D

Det er selvfølgelig ikke en entydig forklaring, men det er helt sikkert en del af virkeligheden, som også beskrives af Mirko. Dette medfører også, at Juventus (måske såvel som Milan, til dels Inter) er en anden type klub end Roma eller Napoli fx. Her bæres, som jeg ser det, overordnet set, i højere grad en lokal passion - som i bund og grund sjældent er sund...





1

Lamela
2782 indlæg.
d. 06. november 2016

Buh fuxking klamt med et desværre flot Pjanic vinder mål. Juve spillede skidt, næsten umotiveret, og alligevel formår de at slå et flot spillende og kæmpende Chievo mandskab på udebane.


MURO
630 indlæg.
d. 11. november 2016

Når Roma får sig et stadion der leverer tilskuerpres til udebaneholdende som juves og diverse top europæiske klubber så skal det nok blive anderledes i Rom.


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 12. november 2016

Ja for pt er vi elendige på olimpico! Kun hentet 18 point efter 6 kampe... ;)
Klubben har af alle dage manglet vindermentalitet og det kommer ikke automatisk fordi vi får eget stadion.



1


ClausA
263 indlæg.
d. 12. november 2016

Også klart når vores ultra skal have den der børne mentalitet. Når det så er sagt synes jeg egentlig vi er meget godt med i sæsonen point mæssigt. Trods vi ikke har spillet specielt godt. 4 point op til juve er ganske fint. Vores offensiv fejler jo intet. Forsvaret er godt nok sløvt. Men alt sammen kan vi takke sabatini for. Glæder mig til den mand er fortid!!


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 13. november 2016

Sabatini ER fortid. Han er ikke længere i klubben!


ClausA
263 indlæg.
d. 13. november 2016

Ja det ved jeg selvfølgelig. Mente at jeg glæder mig til at alle hans spor er slettet


Kelevra
1260 indlæg.
d. 16. november 2016

mexes
2514 indlæg.
d. 23. november 2016

Jeg tillader mig lige at rykke debatten fra kamptråden om Atalanta herover.
Jeg tillader mig ligeledes at citerer P.Totti:

LS har aldrig været den rigtige og bliver det aldrig lige meget hvor mange midler han får stillet til rådighed.

Jeg ved ikke hvilke midler der konkret henvises til?

Juan Jesus? Vermaelen? Peres?

Sammenlignet med Juventus' midler, så er det jo ingen ting og slet ikke et hold vi egentlig bør sammenligne os med. (Dani Alves, Pjanic, Higuain, m.fl.)

Derfor kan vi ikke forvente andet end, at ende under Juve i tabellen. Vi kan så derimod bestræbe os efter at ende lige under Juve i tabellen. Og her ligger vi altså. Så derfor synes jeg ikke, at vi skal til at male fanden på væggen endnu.
Jeg synes ikke LS har fået det helt store til rådighed, det må jeg bare sige. Vores hold er jo realistisk set ikke til mere end hvor vi ligger og vi kan derfor ikke tillade os at være alt for utilfredse.

Jeg synes pt. at LS klart er manden for os. Det kan selvfølgelig altid ændres med tiden :)


mexes
2514 indlæg.
d. 28. november 2016

Puha, som Spalletti selv udtaler, så kommer de næste 3 kampe virkelig til at definere sæsonen.
Lazio (U)
Milan (H)
Juve (U)

7 point i de kampe, og jeg vil være ovenud lykkelig (No shit Sherlock)
Men så alligevel. Jeg mener vi skal slå Lazio. Jeg mener vi skal slå Milan hjemme. Kampen i Torino bliver selvfølgelig meget svær. Vi har været tæt på flere gange nu, men det godt nok lang tid siden vi har hevet noget som helst med hjem. Sidst var vel sejren, som Riise afgjorde i overtiden, efter nordmanden selv tidligere havde trukket et direkte rødt kort til Buffon?

Men kommer vi stærkt ud af disse kampe, så står vi godt for resten af sæsonen.

Jeg håber/drømmer om et EL trofæ, som virkelig vi pynte, og så selvfølgelig top 2 i ligaen.



1


Lamela
2782 indlæg.
d. 28. november 2016

Det bliver 3 spændende kampe, 2 af holdende spiller pt. op til deres bedste, hvor forsvaret og offensiven er vel organiseret. Og, så et Juve mandskab, der ikke er særlig godt kørende takket være de mange skader. Men, det lyder til deres troldmand Dybala er tilbage mod os, og så har Higuain lige 2-3 uger til at komme i form. Jeg havde gerne ønsket mig en kamp mod Juve allerede i næste uge i stedet.

Nu, hvor vinter vinduet nærmere sig, så jeg forsat gerne forstærkninger i forsvaret og en back-up til Dzeko. Gerne Italianere.

[Rettet af: Lamela - 28/11/2016 - 16:07]


mexes
2514 indlæg.
d. 28. november 2016

Forhåbenligt bliver det en Dybala ude af form.
Bonucci og Dani Alves er med sikkerhed ude.


ClausA
263 indlæg.
d. 28. november 2016

Ser gerne forstærkning(er) til forsvaret. Selvom økonomien ikke rigtig er til det. Offensivt fungere det jo. Specielt med dzeko på vej til sine "gamle" dage i Wolfsburg og City tiden. Problemet er forsvaret som jeg virkelig synes sejler tit. Men med en lidt mere koncentration,seriøsitet og indstilling til tingen, så vi ikke smider dumme point kunne det egentlig godt se ud til at kunne blive en god sæson. Vi burde gå efter coppa'en. Europa League er svær og vi bliver sgu nok ikke modne nok gemmen sæsonen. Synes ikke det går så skidt som nogle folk antyder. Fodbolden vi spiller nogle gange kan dog diskuteres


mexes
2514 indlæg.
d. 01. december 2016

Jeg forstår ikke denne her side længere.
Aktiviteten er slet ikke hvad den har været. Sidste gang jeg prøvede at oprette en kamp optakt - som jeg sad og brugte lang tid på, så blev den aldrig lagt op.
Igen idag har jeg også prøvet at lægge en optakttråd op (denne gang en kortere en) så vi kan få varmet godt op til Derby'et. Men grundet det system der er herinde, så kan man ikke selv lægge det op. Burde man ikke snart ændre det?

Any Way, så starter jeg den her i stedet.

Salah ud mod Lazio. Det jo umiddelbart ikke godt nyt... han har dog været noget sløj og hamrende ineffektiv den seneste tid.. men stadigvæk, så har han altså bare en x Factor at biddrage med. Sjovt nok var det en duel med Vermaelen, som gav ham skaden ...


mexes
2514 indlæg.
d. 02. december 2016

Ja faktisk er han jo måske ude mod Lazio, Milan og Juventus...


Lamela
2782 indlæg.
d. 02. december 2016

Vermaelen har bare været den store gevinst. Så får Iturbe da muligheden i ligaen nu.

Thorsen må være glad?

[Rettet af: Lamela - 03/12/2016 - 09:46]



Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 03. december 2016

Glad er måske i overkanten. Mener dog vi kan sætte sharaawy på salahs plads og stadigvæee skarpe. Han er bedre i kombinationsspillet end salah som er ude indtil februar (inkl ANC)
Vi er interesseret i Depay som erstatning. Alternativt giaccherini som en billigere løsning samt defrel


Lamela
2782 indlæg.
d. 03. december 2016

Jeg er sku lidt pessimistisk i forlod til hans fravær i de næste par kampe. De gange SES har været afprøvet på den plads, har ikke været særlig positivt.

Jeg er ikke fan af, hverken Memphis eller Giac, jeg så hellere vi hentede Ricci eller Verde tilbage og give dem chancen.


mexes
2514 indlæg.
d. 03. december 2016

SES bliver da ikke klar til derbyet?



Sofus
3087 indlæg.
d. 06. december 2016

Strootman med karantæne mod Milan og Juve.

Hvis det havde været for vandkastet ville jeg syntes at det var fint, men syntes det er lidt tyndt at det er for film. Han faldt vel bare og kom op med det samme igen? Ikke fordi han behøver at falde, men der er alligevel set vildere eksempler (*host* Barca med flaskekast *host*) som ikke er blevet straffet.


Kelevra
1260 indlæg.
d. 07. december 2016

Men Morata må i sin tid godt sprøjte vand på Romagnoli uden der sker mere i den sag?

Cataldi får 1 dags karantæne for voldelig opførsel.
Lulic står til 2-3 dage. Stadig til debat om man skal straffe ham for racisme.
Strootman får 2 dage for at simulere.

Hvordan hænger det her system sammen?

Men fint nok, klubben appellerer selvfølgelig, ligesom Juventus altid gør når der er det mindste, og så bliver det bare det gule kort eller højst 1 dags karantæne - det skal jo være lige for alle. (som om)

Normalt griner jeg lidt af konspirations teorier, og kommentarer om korruption.
Men hvorfor lige 2 dage? Fordi Roma skal møde Juventus efter Milan? Det er en tanke der har strejfet mig hvert fald.

[Rettet af: Kelevra - 07/12/2016 - 19:53]



Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 08. december 2016

Hvorfor er min optakt ikke publiceret? Spild af min tid!


TheGladiator
230 indlæg.
d. 08. december 2016

Astra Giurgiu - Roma... Roma har et skud på mål efter 90 minutter ZZZzzzZZZzzz


mexes
2514 indlæg.
d. 09. december 2016

Tottithorsen

Jeg har også flere gange forgæves forsøgt det, men måtte også sande at der intet skete.
Har heller ikke fået svar på min henvendelse omkring det.
Synes det underligt skruet sammen herinde, som i sidste ende bare er med til at mindske aktiviteten.


mexes
2514 indlæg.
d. 09. december 2016

Tottithorsen

Jeg har også flere gange forgæves forsøgt det, men måtte også sande at der intet skete.
Har heller ikke fået svar på min henvendelse omkring det.
Synes det underligt skruet sammen herinde, som i sidste ende bare er med til at mindske aktiviteten.


mexes
2514 indlæg.
d. 09. december 2016

Som forventet blev det årets suverænt kedeligste kampe, hvor jeg egentlig stiller mig fint tilfreds med vi fik point. Og Hey, første clean sheet på udebane i Europa i 7 år!! ;)

[Rettet af: mexes - 09/12/2016 - 00:12]


DanieleTotti
790 indlæg.
d. 09. december 2016

Hvis det er niveauet på vores reserver der skal kæmpe for at vise deres værd mod et ringe rumænsk hold ser det godt nok elendigt ud med bredden på holdet. Iturbes tekniske niveau er jo horribelt, og Emerson kan ikke udfylde en wingrolle!! Og så er det uforståeligt at vi ikke spiller med Eduardo Soleri på toppen i denne gratis kamp. I statur minder han om Dzeko som boksspiller, og hvis det er vores taktiske udgangspunkt ville det være uvurderlig erfaring på alle punkter..



DanieleTotti
790 indlæg.
d. 09. december 2016

"Normalt griner jeg lidt af konspirations teorier, og kommentarer om korruption.
Men hvorfor lige 2 dage? Fordi Roma skal møde Juventus efter Milan? Det er en tanke der har strejfet mig hvert fald.
"

Igennem tiden har der været flere suspekte tilfælde af tvivlsomme tildelinger til Juves fordel. Men lige i det her tilfælde er karantænen på Strootman altså trukket tilbage :)


Lamela
2782 indlæg.
d. 11. december 2016

Miha sælger kampen fuldstændig ved at lave 3 udskiftninger på engang, der ødelagde balancen på holdet fuldstændig i et kort øjeblik. Det var nok til, Juve udnyttede forvirringen og fik scoret det afgørende 1-2 mål. Pis.....


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 14. december 2016

Monchi overtager sabatinis job til juni.
Transferguru fra Sevilla!



1

mexes
2514 indlæg.
d. 14. december 2016

Flotte udtalelser fra Buffon om Roma optil lørdagens brag;
SKY SPORTS

Man kan ikke andet end have respekt for Buffon i min optik.


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 18. december 2016

Napoli har fundet deres afløser for higuain


VeniVidiVici1927
125 indlæg.
d. 21. december 2016

Hvor finder i opstillinger til Primavera kampene?



Sofus
3087 indlæg.
d. 01. januar 2017

87 point i Spallettis første 38 ligakampe. Det er alligevel en sjat.


mexes
2514 indlæg.
d. 13. januar 2017

Hvor er vi egentlig heldige med coppa italia lodtrækningen i år.

1/8 finaler der mangler:
Inter-Bologna
Lazio-Genoa
Sassuolo-Cesena
Roma-Sampdoria.

Hvis vi vinder møder vi Doria i 1/4 finalen og vinderen af den kamp møder enten Inter/Bologna eller Lazio/Genoa i semifinalen.

På den modsatte side af træet af vi nu fundet to 1/4 finaler:
Napoli-Fiorentina
Milan-Juventus

Jeg håber virkelig på et EL og/eller Coppa Italia trofæ i år. Det vil pynte gevaldigt. Især EL.


Lamela
2782 indlæg.
d. 15. januar 2017

Hvor er Juve rystende ringe i aften.


asroma87
3064 indlæg.
d. 15. januar 2017

Nederlag til Juventus! Den perfekte afslutning på weekenden :)



1

asroma87
3064 indlæg.
d. 02. februar 2017

http://www.football-italia.net/97831/official-stadio-della-roma-rejected


Denner
527 indlæg.
d. 02. februar 2017

http://indkast.dk/153171/roma-stjerne-p%C3%A5-vej-til-inter

Manolas til inter i følge Goal.com.

[Rettet af: Denner - 02/02/2017 - 19:29]



mexes
2514 indlæg.
d. 02. februar 2017

Det eneste rationale bag denne handel kan være, at Manolas har afvist, at han vil forlænge med os. Derfor vil klubben føle det nødvendigt at sælge ham til sommer for at få noget for ham. (Han udløber i 19')
Men ja, det virker næsten så åndsvagt dumt for både Roma og nærmest også for Manolas, at han skal til inter.
Så jeg har godt nok svært ved at tro på det. Det eneste som kan trække er jo nok lønnen. Men ja, nu må vi se.

Jeg kan bare næsten ikke tro på, at vi vil sælge til en anden italiensk klub - især når det ikke ligefrem er bejlere, som mangler.

[Rettet af: mexes - 02/02/2017 - 20:19]


Lamela
2782 indlæg.
d. 06. februar 2017

Jeg er typen, der elsker at læse alt om Roma. Men er det kun mig, der er tilfreds med, at Roma og spillerne har været, utrolig stille i medierne i det seneste uges tid.

Jeg synes ofte, når vi har en god stime kørende, så er diskussionen altid om, mesterskab, titler osv.
Før nederlaget til Samp, var det så grelt, spillere i yderste preferie, begyndte at snakke om mesterskab.

MHT. Transfermarkedet, så jeg er glad for, Roma ikke bare spenderede penge, bare for at spendere.

[Rettet af: Lamela - 06/02/2017 - 14:27]


59971Cools
686 indlæg.
d. 07. februar 2017

Kan det virkelig passe at aftenens kamp ikke bliver vist på (dansk)TV på sådan en kedelig tirsdag? Det er sgu en skam synes jeg...


asromadk
3631 indlæg.
d. 07. februar 2017

Har tænkt det samme. Hvis der er nogen der finder Stedet man kan skrive til, så del det lige. Så de kan få at føle hvor tosset en beslutning det er


Lamela
2782 indlæg.
d. 07. februar 2017

Nu bruger jeg viaplay:
Men ellers, Google "reddit Roma - "modstander holdet". Der plejer at dukke HD/HQ kvalite streams op med Engelsk kommentator.


asromadk
3631 indlæg.
d. 07. februar 2017

Jeg mangler ikke steder at streame, men mangler at de danske udbydere har respekt for italiensk bold... Så det var mere for at koordinere det således at eventuelle mails går samme sted hen.



asromadk
3631 indlæg.
d. 07. februar 2017

Om så Barcelona skulle spille findus cup mod Tarragona, var den blevet prioriteret først. Det er selvfølgelig fair nok at kampen skal vises, til trods for det er deres coppa, men efterhånden er der mange kanaler hvor de koordinerer således at italienske kampe sendes i større grad. Men at kampen i aften åbenbart er røget ud i kulden, det synes jeg er en skandale


Lamela
2782 indlæg.
d. 07. februar 2017

Er det ikke Roma og Fiorentina, der valgte at flytte kampen til tirsdag, grundet deres midtuge kampe i sidste uge? Tv-stationer kan jo ikke bage lige ændre på deres programsammensætning.


59971Cools
686 indlæg.
d. 07. februar 2017

Hmm mærkeligt tjekkede lige Easy TV appen, den siger TV3 Sport 1 sender kampen?
Men http://www.betxpert.com/tvguide siger den samme kanal sender Barca (fucking) lona...
Det er vel Barca der sendes?


skals100
18 indlæg.
d. 07. februar 2017

Roma - Fiorentina sendes forskudt (!) på TV3 Sport 2 kl. 22.45 i aften...

Det er jo så vanvittigt useriøst...


asromadk
3631 indlæg.
d. 07. februar 2017

jo men det er bare altsigende. Der er vel efterhånden 5-7 kanaler til rådighed, fordelt ud på forskellige udbydere. Så hvis kampen ikke finder vej, så viser det bare endnu en gang hvor lidt vigtigt de italienske kampe i bund og grund er.


Lamela
2782 indlæg.
d. 11. februar 2017

SPA har sagt, han kun bliver i Roma, hvis han lander en pokal i år.
Personligt er jeg glad for Spa, og den måde han fik vendt skuden i fjord. Vi har også spillet fin fodbold i år, præsteret måske det maksimale af, hvad truppen har at give af.
Dog, vil jeg ikke have noget imod, hvis der kom en ny træner til sommer. Her er mit ønske Di Francesco fra Sassuolo. Tidligere Roma mand, har en stor forkærlighed til vores talenter, og er ikke bange for at benytte dem.
Hvis, vi i fremtiden skal kæmpe om mesterskabet mod Inter & Juventus, skal Roma også levere noget fra ungdomsafdelingen. Vi har ikke det samme økonomisk power til at hente topklasse spillere. Men, vi har topklasse talenter, som vi kan anvende til at styrke bredden og dybden i truppen.

Lorenzo Pellegrini er småt klar til at overtage arvet efter DDR, en Marchiza, der om 2-3 sæsoner vil kunne blive fastmand, hvis han forsætter udviklingen. Mazzitelli, Politano & Ricci gør det godt i ligaen og vi være et kæmpe aktiv i truppen.

Jeg siger ikke alle 11 mand skal være egne talenter, men ligesom den trup vi har nu, mixet med en masse af vores egene.



2


mexes
2514 indlæg.
d. 14. februar 2017

Florenzi udgik fra dagens træning med et forstuvet knæ. Puha, det var da bare nedtur...


asromadk
3631 indlæg.
d. 15. februar 2017

Synes bare man bør tage den helt med ro ang. Florenzi. Ikke stresse hans proces. Om han så slet ikke vender helt tilbage denne sæson... Det er vigtigt han er klar til sommeropstart og derefter.

Bruno Peres har skuffet, men det passer også fint med at han kan spille sæsonen færdig og forsøge at løfte sit niveau. Han har virkelig gode forudsætninger for at slå til pt - så det er op til ham selv.



1

mexes
2514 indlæg.
d. 16. februar 2017

Jeg er da sådan set helt enig i, at man skal passe på med ham.
Men det kan da ikke ligefrem være positivt at han var ved at være træningsklar igen til, at han nu er ude resten af sæsonen. Det er mega bittert.


Lamela
2782 indlæg.
d. 16. februar 2017

Tolket udfra Spas postmatch interview, så bliver det vist lidt blandede bolcher mod Torino i en hyper vigtig hjemmekamp.

Det er noget af et program, Roma har foran sig. (Villareal)- Torino-Villareal-Inter på blot små 10 dages tid.
Også Lazio og Napoli.. 9 meget vigtige point på spil. Det kan være afgørende for vores sæson.

[Rettet af: Lamela - 16/02/2017 - 23:42]


TheTotti
456 indlæg.
d. 17. februar 2017

Jeg kan godt se fornuften i at Spalletti forsøger at brede truppen lidt ud med sådan et heftigt program i sigte.
Dog er jeg også fortrøstningsfuld i forhold til truppens bredde pt.
I går stillede vi med en bænk der hed: Jesus, Paredes, Perotti, Rui, Salah, Szczesny og Totti. Samtidig med at start 11'eren er særdeles slagkraftig.
Det er de næste 3-4 uger at marginalspillerne for alvor skal vise at de hører til i klubben. Spillere som Perotti og El Shar må meget gerne finde topniveauet frem, som vi ved de besidder!

[Rettet af: TheTotti - 17/02/2017 - 10:53]


napstah
272 indlæg.
d. 17. februar 2017

Florenzi ude 6-8 måneder :(



Lamela
2782 indlæg.
d. 17. februar 2017

Mht Emerson. Så er han et skole eksempel på, hvormeget tillid og spilletid kan have effekt på en spiller med et talent. De chancer, så jeg gerne Roma eksperimenterede med oftere. Hvad er det væreste, der kunne ske?


asromadk
3631 indlæg.
d. 17. februar 2017

Her kunne jeg ikke være mere enig. Det er jo argumentet for at man bør give talenter tid, chancer og tillid selvom de spiller 10 middelmådige kampe. Her synes jeg for hurtigt man dømmer klubbens egne ude og sender dem væk


Elzerbe
76 indlæg.
d. 17. februar 2017

@Lamela Det værste der kunne ske, skete vel mod Porto?
Jeg er dog enig i, at talenterne skal have mere spilletid. Som nævnt tidligere, har vi ikke samme købekraft som Inter og Juve.


Lamela
2782 indlæg.
d. 17. februar 2017

Helt sikkert Elzerbe. Porto kampen var dog en howler.

Selvom Emerson var i truppen i hele sidste sæson, så blev han ikke anset for værende noget. Hvilket startopstillingen også viste mod Porto. Da Jesus blev foretrukket på VB i stedet for Emerson. Emerson blev kastet ind på et tidspunkt, hvor holdet var i voldsomt ubalance. Både i det første og i det andet opgør. Men, fint Saba & co. ikke kastede alverdens penge efter en endnu en middelmådig tvivlsom spiller, men satsede og viste tillid til Emerson. I know, det er nemmere at være bagklog. Jeg var også skeptisk i starten af sæson både ved Emerson & Fazio. Ligesom, jeg var stor modstander af Gervinho salget og Perotti indkøbet.

Jeg kan godt lide nyindkøb, men det skal ikke være på bekostning af talenter. Der er masser af talent i primaveraen. Det er ikke ens betydende med, vi skal stille op med 11 primavera. Men, spillere som Keba, Nura, Marchizza & Turminello må gerne komme ind hist og pist og få nogle minutter. Hellere de laver en eller to fejl, end eksempelvis Vermaelen & Jesus.

Derfor er jeg os fortaler for, når Spa en dag skal videre, så vi forsøger med en Di Francesco.

Edit: vi har også en dyrt indkøbt Gerson i truppen.

[Rettet af: Lamela - 17/02/2017 - 19:41]


Lamela
2782 indlæg.
d. 25. februar 2017

Kæmpe gave fra Atalanta. Nu skal vi bare undgå et nederlag imorgen.


asromadk
3631 indlæg.
d. 27. februar 2017

Sketchy....



asromadk
3631 indlæg.
d. 27. februar 2017

Bør man ikke lige slettet indlægget herover, inden at nogle får trykket på linket. Ser sku skummelt ud.


Jonas
4091 indlæg.
d. 27. februar 2017

Done ;)


59971Cools
686 indlæg.
d. 27. februar 2017

Bliver derbyet ikke sendt på dansk TV? :/


Jonas
4091 indlæg.
d. 28. februar 2017

Hverken derbyet eller Napoli kampen.. Ingen danske tv stationer har købt rettighederne til Coppa Italia og Derby del Sole, bliver bare ikke prioriteret. Desværre.


59971Cools
686 indlæg.
d. 28. februar 2017

Tak for update Jonas...
og så lige... RØV!


mexes
2514 indlæg.
d. 28. februar 2017

Altså fair nok, at derbyet ikke vises. Det er i mine øjne til at leve med, at dansk tv ikke sender Coppa Italia, som jeg ærligtalt først bliver sådan rigtig interessant, når det hedder semifinaler og finaler grundet tuneringsstrukturen...
Men hvordan Roma-Napoli ikke er endt på tvguide.dk, det kan jeg ikke begribe. Det er ikke noget problem overhovedet med viaplay / Dplay i baghånden, det er mere af princip, at jeg er mundlam.

Jonas, hvordan ser i coppa'en når I mødes til 'stormskærm'? Bliver det over et almindelig stream? Jeg synes de sidste par gange, hvor jeg har forsøgt at finde et bare acceptabelt stream, har været en mislykkede affære.



Lamela
2782 indlæg.
d. 28. februar 2017

Mexes :
Reddit Stream + (hold navne)


Jonas
4091 indlæg.
d. 28. februar 2017

Jeg har også selv Viaplay, så ingen problem der. Det er mere bare en følelse af at Serie A er ligegyldig.

Kennedys har også en del udenlandske kanaler, så det kan oftest lade sig gøre at finde en der.

Men personligt kan jeg anbefale at hende Acestream player og så finde kampen på arenavision. Ellers som Lamela siger kan Reddit være en hjælp.


mexes
2514 indlæg.
d. 28. februar 2017

Lamela, Jonas

Tak for svar. Det vil jeg prøve :)

Hader (!) Når jeg ikke kan se Roma i ordentlig kvali! Ville ønske man kunne købe adgang eller lignende.
Ville ønske Roma lavede et abonnement som giver adgang til alle klubbens kampe (Europa, serie a, coppa) så man ikke behøvede at have 10 forskellige streaming tjenester.



1

Lamela
2782 indlæg.
d. 28. februar 2017

Selvtak Mexes

Ser Juve-Napoli i HD & på engelsk. (Sky sports 4 HD)
Links
Bruger denne her link (bare den første)

Edit: Er der nogen klubber der gør det? Er det ikke medie selskaberne, der har rettighederne?

[Rettet af: Lamela - 28/02/2017 - 21:07]


mexes
2514 indlæg.
d. 01. marts 2017

Jeg husker svagt, at Barca i hvertfald engang havde sådan en slags løsning, men er ikke 100 P :)


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 04. marts 2017

Vi bliver ydmyget



P.Totti
1008 indlæg.
d. 04. marts 2017

2 nederlag på én uge og så i to så vigtige og store kampe, så er alt som det altid har været.

Først taber man 0-2 til Lazio og dernæst til nærmeste konkurrent i ligaen. Idag var decideret ydmygende, kunne sagtens have blevet 5-1 til Napoli. Vi kan kun være "tilfredse" med de sidste 7-8 min.






Lund
466 indlæg.
d. 05. marts 2017

Napolis tre forreste er og var bare meget bedre end Romas tre forreste. Deres overblik og forståelse for hinanden er langt bedre end vores. Romas tre forreste har ofte svært ved at spille sammen og forstå hinandens løbemønstre. Vi blev desværre slået af et bedre hold i går. Et resultat der vel de facto betyder, at Bianconeri genvinder mesterskabet.

Nu er det vigtigt, at vi holder den andenplads og får direkte adgang til CL taget vores dårlige kvalifikationshistorik in mente. Det forlyder også, at Roma har et underskud på 50 mio. i denne sæson, efter man glippede kvalifikationen til CL. Et hul som nu kun kan lukkes, hvis man når finalen i EL. Skulle dette mislykkedes kan det betyde, at hullet må dækkes via spillersalg.


mexes
2514 indlæg.
d. 05. marts 2017

2. pladsen skal være vores alt overskyggende mål for sæsonen. Vi SKAL i CL.
Men vi er nød til at slå koldt vand i blodet. Vi ligger stadig nummer 2, vi har nu fået overstået et svært program i ligaen, og kommer til at møde langt mere overkommelige modstandere den kommende tid. Vi er bedre indbyrdes end Napoli. Daje!



1

mexes
2514 indlæg.
d. 05. marts 2017

btw. indikerer Manolas' spil på banen ikke lidt, at han måske er på vej væk?


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 07. marts 2017

Er sgu imponeret over Napoli kæft de spiller god bold!!!


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 11. marts 2017

Palotta er ude med riven!!

Han har kritiseret Spaletti og indrømmet at vi har sendt de forkerte spillere afsted i sommers bla Pelligrini.

Fremover vil Roma satse på egne talenter.

Spaletti har iflg CDS indgået en mundtlig aftale med Juventus til sommer



Lamela
2782 indlæg.
d. 11. marts 2017

Selvom jeg er 110% enig med Palotta, så mener jeg stadig, det er skidt at kritisere træneren offentligt. Fokus på talenter er noget, vi her i forummet har skreget efter i mange år. Dejligt præsidenten endelig har fået øjnene op for det.

Jeg giver ikke noget for Spalettis holdning med, man kan ikke kan indlemme talenter i jagten efter titler/pokaler. Barcelona, Real, PSG, Bayern, Chelsea endda Juventus klarer sig da meget godt i deres ligaer, og giver stadig talenter spilletid hist og pist.

I aftes, mens det stadig stod 1-1 på tavlen mellem Juventus og Milan, der sendte Allegri altså kun d.17 årige Moise Kean ind. Havde det været Roma, var SES kommet ind efter 94. min og 23 sek.

[Rettet af: Lamela - 11/03/2017 - 16:59]


Lamela
2782 indlæg.
d. 12. marts 2017

Pjanisk assist fra Grenier. Smuk scoring efter en meget svær start. Godt kommet frem af El Shaarawy.


mexes
2514 indlæg.
d. 15. marts 2017

Curva Sud boycutter Lyon kampen.
Vi har brug for 50.000+ til at vende det her. Det er så forkert. Det er simpelthen så frusterende.
Jeg læste at der er solgt godt 25.000 til kampen.
Pinligt er ikke ordet.


asroma87
3064 indlæg.
d. 15. marts 2017

What?? Hvorfor? Var barriererne ikke fjernet osv, så ultras kunne vende tilbage?

Lamt at de lader holdet i stikken på den måde! De kalder sig Ultras men piver hele tiden over det ene og andet! Støt dog holdet!!!!


mexes
2514 indlæg.
d. 15. marts 2017

Jeg ser det virkelig også som en farce snart. Det går så meget ud over det sportslige!


asroma87
3064 indlæg.
d. 04. april 2017

Bliver Roma vs Lazio ikke vist på dansk tv i aften?? Eller på Dplay eller viasport??



Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 12. april 2017

Er der stadig stemning for optakt til kampene? Synes siden er gået i stå desværre.

Hvor er bestyrelsen?


Denner
527 indlæg.
d. 13. april 2017

Syntes generelt siden er gået i stå, tjekker hver dag for opdateringer men intet er her. Så søger til bold.dk ig indkast.dk for at finde noget om Roma.

Måske i skulle til og lave nogle konkurrencer eller lign. som i gjorde for et par år siden!


Sofus
3087 indlæg.
d. 14. april 2017

Jeg er stadig meget for optakterne! Men siden er desværre gået lidt i stå og mine Roma nyheder får jeg også hovedsagligt fra Football Italia.


DanieleTotti
790 indlæg.
d. 15. april 2017

Ville det være muligt på hjemmesiden at "opgradere" nogle brugere som eks. Tottithorsen der skriver optakter, til bare at kunne uploade nyheder uden at bestyrelsen skal godkende dem ? Det ville gøre det nemmere og hurtigere at få indhold op på siden.



1

Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 15. april 2017

Enig. Har sendt optakt imorges men.....



1

Lamela
2782 indlæg.
d. 15. april 2017

De manglende har pokaler har åbenbart ramt forummet, desværre. Men, jeg ser nu frem til dine optakter før hver kamp, men desværre er der hellere ikke megen aktivitet i kamp trådene hellere, med mindre når Roma taber.



VeniVidiVici1927
125 indlæg.
d. 15. april 2017

@Tottithorsen hvis ikke optakten er lagt op 15-20 min inden kampstart kunne du evt kopiere den over i en tråd, hvis du altså stadig har den liggende? Så ville alt dit arbejde da ikke være spildt :)



1

[Rettet af: VeniVidiVici1927 - 15/04/2017 - 14:00]


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 15. april 2017

Har ikke kopieret den da jeg regner med tingene lægges ud når de modtager


DanieleTotti
790 indlæg.
d. 15. april 2017

Og hvis den var gået direkte ind i morges da du sendte ind havde der været flere timer hvor diskussionen om dagens kamp kunne have gået som optakt til selve kampen - og der måske også mere aktivitet. :)


Kelevra
1260 indlæg.
d. 15. april 2017

Hvorfor ikke bare starte en kamptråd med optakt, og så kan en admin evt lave nyheden og linke til kamptråden. Så er der en dedikeret tråd til den pågældende kamp, om så en admin har tid eller ej.


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 15. april 2017

0-1 suk
Vi går efter cl kval pladsen
Gik jo godt senest

[Rettet af: Tottithorsen - 15/04/2017 - 15:48]


Lamela
2782 indlæg.
d. 15. april 2017

Virkelig ringe spil. Det dårligste i sæsonen so far. Rui rammer intet og er mere farlig for Roma med sine dårlige afleveringer. Dzeko & Salah får Intet at arbejde med.



Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 15. april 2017

Hvor ser i kampen?


Skytt0
1510 indlæg.
d. 19. april 2017

Det er godt nok svært at slå Juve, når de så åbenlyst har bestukket dommeren (Barca - Juve kampen). De skulle mindst have haft 1-2 gule kort (ihvertfald Pjanic og Bonucci).
Hvordan skal vi, Napoli, Milano-klubberne, osv. kunne hamle op med så korrupt en klub?

[Rettet af: Skytt0 - 19/04/2017 - 21:38]


Lamela
2782 indlæg.
d. 28. april 2017

Grazie Atalanta..Nu skal drenge ikke smide chancen væk igen..


Lamela
2782 indlæg.
d. 02. maj 2017

Hug til holdet

Ordet pinligt er ikke nok. Tottis udtalelse op til kampen om at "smadre", motiverede vist mere Lazio end Roma. For fanden, jeg er stadig i dårlig humør efter sådan en omgang bræk.


mexes
2514 indlæg.
d. 02. maj 2017

Karantæne til Strootman mod Milan og Juve
Karantæne til Rudiger mod Milan...
Juhuuu

Hellere set det omvendt

[Rettet af: mexes - 02/05/2017 - 18:59]


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 02. maj 2017

Fortjent at Strootman får karantæne.
Skammelig opførsel!!



Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 03. maj 2017

Det er åbenbart sidste sæson for Totti.
Trist dag!!! Og ultras vælger at lege statuer i tottis sidste derby.

UN capitano. Tak for alle de store øjeblikke og glæder mig til Christian Totti får debut om 6-7 år !!!

Forza Roma



1

Nicklas95
326 indlæg.
d. 03. maj 2017

Håber Ultras har rigtig dårlig smag i munden nu.
Totti.... :'(

Lad os håbe junior kan bare det halve af farmand!

Forza Forza

[Rettet af: Nicklas95 - 03/05/2017 - 21:53]


asroma87
3064 indlæg.
d. 05. maj 2017

http://www.football-italia.net/102120/lazio-ultras-threaten-roma-players

Okay dét er alligevel ret hardcore...


Kelevra
1260 indlæg.
d. 05. maj 2017

Kelevra
1260 indlæg.
d. 07. maj 2017

Mht. Kessie.
Han skal åbenbart koste i nærheden af €28 mio + €2 mio i bonuser.

Er det kun mig der har det sådan lidt.. Hent nu bare Pellegrini for de €8 mio og drop Kessie, der alligevel bare trækker den ud. Hellere "vores" eget italienske talent med en lovende fremtid, end Kessie (selv om han er god).

[Rettet af: Kelevra - 07/05/2017 - 15:03]


asromadk
3631 indlæg.
d. 07. maj 2017

Det er forfærdelig mange penge, såfremt han ikke er tænkt som erstatning for Rajda/Strootman. Virkelig mange penge for en spiller, som skal igennem en 'Paredes'-proces i Rom... Enig i Pellegrini. Især nu hvor man, såfremt man får ham, er gået med på at køre lønnen alt, alt for højt op pga. Milan. Da aftalen var ved at være i hus for 2 uger siden, skulle han til os med en løn på ca 1,2, hvilket må siges at passe fint ind i AS Roma alder taget i betragtning. Nu er man så småt ved at være på 2 pga. Milan og så er det sku vildt, hvis han ikke er tænkt som en start 11 spiller. Hvilket igen må betyde at man forventer at slippe Stroot eller Radja...

Angående lønnen, skulle Monchi nu havde givet Kessie (hans grådige agent) 1,8, som et sidste bud.

Handlen kan i sig selv gå begge veje, det kan være en Iturbe-handel eller en Dybala-handel. Ikke som spiller, men i forhold til, hvordan skiftet til en topklub går.



Svært at se hvordan man skulle kunne overleve at sende Radja til Inter for de 50m som nævnes... Håber man lige har lidt indsigt i, at det ikke er tidspunkt at svække sig selv samtidig med at man styrker hold som Inter og Milan... Man ville isolere sig endnu mere i en position, hvor man aldrig for rigtig er farlig i forhold til mesterskabet.

[Rettet af: asromadk - 07/05/2017 - 16:21]



asroma87
3064 indlæg.
d. 07. maj 2017

Enig enig enig!!!

Hent Pellegrini hjem! Og brug Kessie pengene på noget andet!

Det skulle dog ikke undre mig, hvis man hentede Pellegrini hjem for kun at sælge ham videre for et højere beløb. Ligesom med Bertaloacci og Romagnoli for den sags skyld!

Vi skulle jo nødig få for mange italienere og spillere af egen avl i truppen! ;)


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 07. maj 2017

Mon vi overhales af Lazio??


mexes
2514 indlæg.
d. 07. maj 2017

Tottithorsen.
Nej.

Jeg synes ikke vi har et svære slutprogram nu, end Napoli.

Vores:
Juventus H
Chievo U
Genoa H

Napoli:
Torino: U
Fiorentina H
Sampdoria U

Synes Napoli har 3 svære kampe. Jeg tror 6 point i vores sidste 3 kampe er nok til at sikre os 2. pladsen.

Vil være vigtig. Så hedder det fra næste år 4 hold direkte i CL. Vi vil få en meget større sikkerhed i fremtiden.

[Rettet af: mexes - 07/05/2017 - 23:13]


Lamela
2782 indlæg.
d. 07. maj 2017

Torino kampen er der, hvor der er potential chance for Napoli kan tabe point. Men, ser man på Napolis vævre hurtige spillere sat op mod en Moretti, så ser det tungt ud.
Værd at bemærke, Torinos hårdt arbejdene Acuqa ikke er med mod Napoli efter det tåbelige røde kort mod Juve. Vi må sætte lid til vorezs eks. Romere sætter en kæp i hjulet på Napoli. Jeg tror de kører både Samp & Viola over i den forfatning, de to klubber er i nu.

Vores sidste kamp mod Genoa, bliver nok hellere ikke nemt, da Genoa ligepludselig er tæt på stregen, hvis de bliver ved med at være der inden den sidste kamp, så er overlevelses hold ikke, nem at spille imod.

Ja, kald mig bare sort ser...


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 09. maj 2017

Dzeko ude i 10 dage. Ninja også tvivlsom mod Juve. Spændende om Spaletti vælger Totti fra start for at please medierne og vi taber 3-0 så kan han efterfølgende sige at det er årsagen til at Totti ikke spiller mere.

Han er væk til sommer. Må også være enerverende konstant at svare på Totti spørgsmål


Lamela
2782 indlæg.
d. 10. maj 2017

Man bliver sku en anelse misundlig på Juventus og deres tilhængere. De er en fantastisk enhed, der bare bliver ved med at bygge på, trods afgang af store profiler.

Som jeg ser det, skyldes succesen ikke, stjerner som Vidal, Pogba, Tevez, Higuain, Pirlo etc.. Det er grundstammen, der er bygget op med 3 store ledere af italiensk afstamning. Bonucci, Barzagli og Buffon. De har så meget grinta, hvilket udstråler efter hver deres defensive aktioner. De har så meget individuelt magtfaktor, så selv de kan styre og sætte pridonnaerne på plads ind på banen. No-Bull shit og gå forest kulturen, er misundelsesværdigt!

Helt ærligt, så holder jeg meget vores kaptajner Totti og DDR, men de har ikke den samme coolness som Juventus ditto levere. De taber ikke hovedet og sælger holdet, som vi har set en del gange med DDR eller Totti der glemmer, han er anfører og laver små svinestreger engang imellem.

Der har jeg tilgengæld store forventinger til vores prins Florenzi og forhåbentlig kan vi hente et par stykker til med samme mentalitet. Grundstammen er hamrende vigtigt!!



asroma87
3064 indlæg.
d. 10. maj 2017

Så skal vi da stoppe med at sælge alle vores egne talenter til andre serie A hold!

Romagnoli kunne for eksempel have udviklet sig til vores Chiellini?

Vi har næsten ingen spillere af egen avl på holdet og vi har næsten ingen italienere i truppen.


Lamela
2782 indlæg.
d. 10. maj 2017

Det vil være et godt sted at starte, eller bare handle Italiensk ind. Vores seneste Scudetto hold bestod alligevel af 9-10 italianere. Jeg siger ikke, vi skal have et rent 25 mands Italiensk afstamnet hold. Men grundstammen skal være italiensk, tilført udenlandsk kvalitet.

[Rettet af: Lamela - 10/05/2017 - 10:18]


Denner
527 indlæg.
d. 10. maj 2017

Syntes nu DDR har en form for NO-bull shit over sig!

-men han kunne godt bruge nogle flere at læne sig op af! Det ville hele holdet have gavn af! så ville det ikke altid være ham der var bussemand når han solgte holdet.
Nogle flere skraldemænd ville klubben sku have gavn af.

Edit: nu tænker jeg på hans autoritet og ikke så meget hans position.

[Rettet af: Denner - 10/05/2017 - 12:53]


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 10. maj 2017

Hent Diego Simeone!! Vindermentalitet, vilje, indstilling ja hele pisset.
Han kan give Roma nogle nosser


mexes
2514 indlæg.
d. 11. maj 2017

Ja, problemet er så bare, at Diego Simeone er på samme hylde, som Conte, Allegri og Ancelotti. Helt anden målgruppen. Desværre har han hjertet i Inter, og han kommer uden tvivl til at stå i spidsen for Inter en dag. Måske allerede til sommer?


asromadk
3631 indlæg.
d. 11. maj 2017

Mon ikke LS rykker til Inter, nu hvor Sabatini også er taget til Milano. Så er det bare at vente og se hvor mange af vores spillere der er at finde i Inter efter sommer...



asromadk
3631 indlæg.
d. 11. maj 2017

Mit bud er Manolas, Paredes og Gerson på leje med en uduelig lav obligation på køb (så kan man ærgre sig over dette senere).


mexes
2514 indlæg.
d. 11. maj 2017

Roma-Genoa total udsolgt på en dag.


Lamela
2782 indlæg.
d. 29. maj 2017

Endnu en efterhånden klassisk Roma skade. Denne gang er det gået udover stakkels Emerson, der ellers lige havde fået sit første opkald til Azurri.

Utroligt, Rui & Rudiger før sæsonstarten. Florenzi & Nura under og nu Emerson.

[Rettet af: Lamela - 29/05/2017 - 10:40]


asroma87
3064 indlæg.
d. 30. maj 2017

Så stoppede han!

http://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-103364&menu=news-all

Bliver spændende at se hvem der overtager roret!

Men det er et godt tidspunkt at overtage, Totti er stoppet, et nyt stadion er på vej, vi skal spille CL og truppen er stærk

FORZA Roma!!!

[Rettet af: asroma87 - 30/05/2017 - 09:22]


tdj89
867 indlæg.
d. 30. maj 2017

Nu følger jeg ikke heeelt så meget med længere - Men er det ikke utroligt 'trist' at han stopper? Holdet har vel bortset fra CL, gjort det fremragende denne sæson?


asroma87
3064 indlæg.
d. 30. maj 2017

Rent pointmæssigt og mål scoret mæssigt har Roma aldrig haft en bedre sæson end dette

Så jo Roma har haft en kanon sæson og Spal er super dygtig



Lamela
2782 indlæg.
d. 30. maj 2017

Roma har scoret absurd mange point i år, det er ikke Romas skyld, vi slutter 2. Men et utroligt diciplinæret Juventus mandskab. Jeg er begræder i den grad, vi afskediger med Spa. Men støtten fra fansne var væk, det havde været ligemeget om Spal havde scoret målene selv, så giver de ham skylden for Tottis stop.

Så har han altså nok engang fået en topscorer i truppen. Sådan en har vi ikke haft siden ja, Tottis Golden boot år.

[Rettet af: Lamela - 30/05/2017 - 10:55]


Sofus
3087 indlæg.
d. 30. maj 2017

Jeg syntes også det er virkelig trist - specielt taget i mente at han nok havner i Inter. Spalletti har i ligasammenhæng været absolut klasse og jeg er bange for at starte på nul igen. Jeg håber virkelig De Francesco kan steppe op og vise, at han hører til på højeste niveau. Det ville være stort hvis en tidligere Scudetto-spiller kunne tage os hele vejen op, men som altid, så tvivler jeg på det :)


Romaneren
1506 indlæg.
d. 30. maj 2017

Spalletti har været virkelig god - ingen tvivl om det.

Jeg er nu også kæmpe optimist omkring Di Francesco på trænerbænken. Men jeg tænker, at det signalerer et skridt mod noget, der minder mere om et "projekt". Mere fokuseret på egne talenter, ikke fyre træneren efter 6 kampe, hvor det hele ikke lige kører.. Tror det kommer til at udsætte scudetto-drømmen med en sæson eller to til fordel for noget mere langtidsholdbart.

Det ville jeg i og for sig heller ikke være ked af. Et langtids-setup med Di Francesco, Monchi og et par af klubbens egne talenter tror jeg ville være rigtig godt.


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 30. maj 2017

Jeg hader Spaletti mere og mere for hvert minut der går på trods af de flotte resultater. Han er manden som står bag Tottis karrierestop sluttede på en uværdig måde.

Vi får defrel og pellegrini så ser det godt ud


Lamela
2782 indlæg.
d. 30. maj 2017

Hader ligefrem? Det forstår jeg ikke. Den eneste kamp, jeg savnede at se Totti i, var imod Milan, hvor vi havde en ganske god føring, men også pga. milanesernes afsked salut til Totti. Jeg vil helst gerne have husket Totti som manden, der reddede vores røv kamp efter kamp i sidste sæson. De sidste 6.måneder af denne sæson, har der af natulige årsager ikke været så meget krudt i kongen.

Lige en sidste info, jeg tude brølede ved afskedceremonien, så det er ikke fordi, jeg har mere eller mindre love til Totti end dig TT. Spalletti leverede varen, nemlig en CHL plads i næste sæson.
Hvis du så kampen mod Chievo og Genoa, så var det ikke bare walkover kampe, ligesom mod Juve i de sidste minutter, hvor Higuain og Bonucci var tæt på at reducere. Alt ære til Totti, men han kunne desværre ikke følge med i tempoet, når det gik stærkt.

Det der ærgrer mig vanvittigt efter hans stop, er al kritikken vores ejerne og Spaletti. Det bringer lidt malurt i en ellers smuk afskedceremoni.


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 31. maj 2017

Har været fan i 27 år og græd også som pisket forleden. Har det stadig tungt over vi ikke skal se Totti trylle mere men enig i at der har været langt imellem i denne sæson



Romaneren
1506 indlæg.
d. 31. maj 2017

Rygter om, at Di Francesco tager Pellegrini og Berardi (!!!!) med fra Sassuolo. Det ville være sindssygt!


Lamela
2782 indlæg.
d. 03. juni 2017

Så kampen med to Juve fans, selvom jeg havde haft det fint med se Buffon løfte pokalen med de store ører, så kunne jeg ikke klare kvalmen med at se Juve & Pjanic vinde Champions League.


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma