Login
Glemt password Opret bruger

Dårlig statistik på udebane?

Kategori: Generelt


Bato
32 indlæg.
d. 02/05/12 08:13

Hvad tror I skyldes Romas generelt dårlige resultater på udebane i denne sæson? Det er vist kun blevet til fem sejre, og vil man blande sig i toppen, så er det simpelthen ikke godt nok :( Jeg kender ikke selv svaret...

[Rettet af: bato - 02/05/12 - 08:14]


Lindboe
93 indlæg.
d. 02. maj 2012

Generelt er alle hold dårligere ude end hjemme. Så de 5 sejre viser jo bare Romas ekstrem svingende sæson, som point mæssigt selvfølgelig ikke er godkendt. Men har store forventninger til en væsentlig forbedring næste sæson :)



Kim89
1171 indlæg.
d. 02. maj 2012

Kort svar. Vi spiller for offensivt på udebane.


Lindboe
93 indlæg.
d. 02. maj 2012

Man kan sagtens spille afsted med at spille offensivt på udebane. Problemet har været, at vi bare ikke har været gode nok til den taktik.



1

Kim89
1171 indlæg.
d. 02. maj 2012

Ja man kan godt spille offensivt på udebane, men man kan ikke spille lige så offensiv som man ville kunne gøre på hjemmebane.


Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 02. maj 2012

"Ja man kan godt spille offensivt på udebane, men man kan ikke spille lige så offensiv som man ville kunne gøre på hjemmebane."

Helt enig. På udebane vil hjemmeholdet lige lidt mere, og der går det ofte galt hvis man forsøger at spille for offensivt uden at have evnerne til det. Der bør vi justere taktikken lidt til den defensive side, men selvfølgelig ikke til betondefensiv.


Kim89
1171 indlæg.
d. 02. maj 2012

Nemlig Don-Emilio


dog vil jeg sige at mod de helt store hold som Juve, Milan eller Barca (hvis vi skulle løbe ind i dem) der ville det godt kunne betale sig at bruge den der botondefensiv eller barca knuseren, som jeg syntes vi skal døbe den :D


totti er gud
1115 indlæg.
d. 02. maj 2012

barca knuseren??? jeg vil ikke kunne holde ud at skulle se Roma spille som Chelsea gjorde mod barca... jeg syntes det var mega øv for fodbolden med sådan en tilgang til fodbold.... Inter slog dem på hjemme bane med flot fodbol og vandt fortjent over dem, da de vandt CL..



Kim89
1171 indlæg.
d. 02. maj 2012

Men aligevel det er den måde man slår barca på, så møder man dem så skal man spille sådan.

Jeg er sgu ligeglad med hvordan et hold vinder, bare de vinder. En smuk fodbold kamp er en kamp hvor ens hold vinder, sådan er det bare.


totti er gud
1115 indlæg.
d. 02. maj 2012

arhhhhhh kim89... chelsea vinder kun 1 ud af 10 kampe med sådan spil mod barca....de var jo mega heldige....


Lokumspoet
94 indlæg.
d. 03. maj 2012

Jeg synes man må anerkende Chelseas indsats! Det kan godt være, at det ikke var sååå spændende fodbold, men med Cahill udskiftet efter allerede 20 min. (tror jeg, kan ikke huske det præcist) og rødt kort til Terry i 1. halveg, kan man ærligt talt ikke forvente andet! Hvilket hold i Verden ville nogensinde angribe Barca, når ens ene CB er udgået med en skade, og den anden, endda anføreren og måske holdets vigtigste i sådan en kamp, er blevet udvist? - Jo, det skulle da lige være Roma under Enrique!

Og at sige de kun vinder 1 ud af 10 kampe på den måde, er jo tal der er taget ud af den blå luft!

Ja, det var måske heldigt at Messi skød på overliggeren. Men så var det vel også heldigt, at straffet blev tilkendt? Og hvis det var klodset forsvarsspil - og ikke uheld - så var det vel også bare ringe eksekveret?

OT: Den primære forskel på vores hjemme- og udekampe har vel været at vores Curva har manglet, og at de andre hold har haft deres. Jeg tror ikke, at man skal undervurdere effekten af den såkaldte '12. mand'! Samtidig går hold som Atalanta (som vi jo slog hjemme, og blev TÆSKET af ude) jo heller ikke ind på Olimpico, med samme ambitioner som når de spiller mod Roma hjemme. Ude stiller de sig sikkert tilfreds med 1 point, mens de forsøger at nappe de 3 hjemme.

Så Curva Sud - og mangel på samme - er mit bedste bud.

Derudover tror jeg også, at Enrique har været for kompromisløs med sin taktik. Uagtet hvilket hold vi møder, og hvilken måde det pågældende hold spiller på, har han jo stillet med den samme offensive taktik, der efter skuffende få kampe blev for let at læse for modstanderne.



1

Kim89
1171 indlæg.
d. 03. maj 2012

Totti Er Gud

Men hvis den ene kamp så er med til at smide Barca ud af CHL så kan alt andet være lige meget jo.


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma