Login
Glemt password Opret bruger

Er penge lige med succes?

Kategori: Generelt


Bato
32 indlæg.
d. 04/04/12 14:29

Og med tilførelsen af de ekstra penge, kan Roma så sammenlignes med de nyrige Malaga, Chelsea, man City og PSG? Hvad skal være Romas fodboldfilosofi og hvilken rolle ser I Romas ejne unge spillere får? Er det nok bare at købe nogle af de bedste spillere i verden?


geggeri
656 indlæg.
d. 04. april 2012

Roma har ikke penge som Malaga, Chelsea, City eller PSG. Vi er ejet af en forening(eller hvad man nu skal kalde den) som er gode til at køre og videreføre sportsklubber og få dem til at lave overskud. Dog er de meget villige til at putte penge i klubber, men kun udfra en forventning om at pengene vil yngle og skabe et overskud, som de kan få tilbage.

Tror dog også de gør det er interesse for sporten, men de kommer aldrig til at købe spillere for overpris, da de simpelthen ikke kan betale sig.



3


Lamela
2782 indlæg.
d. 04. april 2012

Jeg håbe ikke Roma går hen og bliver en køber klub, som Inter, Juve, Real, Chelsea, City, PSG til dels malaga. Det vil fuldstændig fjerne charmen fra klubben, og succesen vil kun være kortvarig. Det jeg elsker ved Roma er passionen, hvor vores spillere spilller for klubbe med hjertet og ikke for pengene alene.

Husker stadig DDR's jubel scene, da Luca Toni bragte Roma foran mod Inter for et år siden. Manden vidste ikke, hvordan skulle juble da glæden og euforien overvældede ham fuldstændig. Det er sådan noget, jeg ønsker at se mere af i Roma. Ikke noget ala Balotelli's jubel scener efter scoringerne. Spillerne skal sætte klubben i fokus og dem selv.



Bato
32 indlæg.
d. 05. april 2012

Geggeri & Lamela, tak for jeres gode kommentarer, og tror mig - jeg har det på samme måde. grunden til at jeg stillede dette retoriske spørgsmål er baseret på min frygt; jeg er bange for, at penge = succes. med andre ord; hvis du vil vinde national mesterskab eller enda CL-titel, så skal du simpelthen sælge din sjæl til djævlen, hvilket i denne sammenhæng er højestbydende rigmand fra Arabien, Rusland, Kina, Thailand, USA... :(


Kim89
1171 indlæg.
d. 05. april 2012

Er penge lige med succes?

Nej tværtimod da. Selv om klubber som Malaga, City og Chelsea bruger masser af penge på stjerner så har de stadigvæk meget meget svært ved at vinde pokaler.
City har kun vundet en FA cup (dog er de stadigvæk et nyt hold så hvem ved)
Chelsea vandt har vundet 3 mesterskaber på 8 år eller der omkring samt lidt Fa og liga cups, de har aldrig haft succes i europa lige udover en CHL finale.
Malaga har heller ikke vundet noget og det er svært at se dem gøre det når de spiller i No fun league med Real og Barca.

Af andre flop eksempler med mange penge kan man nævne Real Madrid da de var galakticos. der vandt de vist 1 mesterskab og en coppa del rey.

Så traditionelt set er den bedste måde at styre sin fodbold klub på, faktsik den taktik som bl.a. United og Barca (hvor ondt det end gør på mig at rose barca) nemlig at hente største delen af sine spillere fra ens ungdomshold også hente mega stjerner til at fylde op på de positioner hvor ens trup er lidt tynd.

Så derfor håber jeg da også Roma vil gøre det samme og specielt fordi vi har det bedste ungdomshold i Italien.

Dog forstår jeg din frygt. og jeg bryder mig heller ikke om den købeholds kultur der er kommet ind i fodbold verdenen siden Abramovic. Jeg så gerne fifa og uefa gik ind og lavede regler mod disse købe hold, så mang kunne få nogle tætte ligaer, samt holdene kunne blive belønnet for deres eget talent arbejde.



3

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 05. april 2012

Okay jeg er nok lidt irriterende nu. Men kan vi ikke godt blive enige om, at man altså ikke kan sige: "penge er lige med succes." Derimod kan penge godt være LIG med succes:)

Men altså Kim89, jeg synes nu slet ikke at du har ret. Altså tænk lige på City FØR de pludselig blev stenrige. Et middelmådigt hold, som ikke var i nærheden af toppen i engelsk fodbold. Nu slås de om mesterskabet. De er jo blevet et grotesk meget bedre hold på få år. Så de er selvfølgelig et eksempel på pengenes magt i fodbold-verdenen.
Chelsea er blevet et rigtigt storhold (de er altså i CL semifinalen) siden de kom til penge. Kan du huske dem i årene før de blev opkøbt? De er da netop det gode eksempel på at rigmænd i den grad har magten til at skabe storklubber, som det passer dem. Så at kalde Chelsea for et "flop," det virker da dumt?
Selvfølgelig er penge i den størrelsesorden lig med succes. Men altså, Romas projekt er jo helt anderledes og heldigvis for det.



1

Kim89
1171 indlæg.
d. 05. april 2012

Liam Gallagher

Ja jeg kan godt huske de to klubber før de blev købt, og ja de er blevet bedre. MEN de vinder jo ikke alle de titler de gerne vil. Hvis man har så mange penge som de har og køber de spillere som de gør, så er det jo ikke nok at vinde en gang imellem, nej så skal du sgu vinde hvert år. Og det gør de ikke og det er der min pointe ligger.

Set fra rigmændenes side er det jo ikke nok bare at kæmpe om mesterskabet, nej det skal sgu vindes. Der er jo lige som en grund til at Chelsea har skiftet træner så mange gange siden Abramovic kom til, og den grund er lige netop at han ikke mener de vinder nok.
Så bevares Chelsea er blevet et top hold, men jeg tror ikke Abramovic er tilfreds med at de ikke hente pokaler hjem.

Og det samme gælder City, det er ikke nok for rigmanden at de kæmper med om mesterskabet, nej det skal sgu vindes. Alt andet er ligegyldigt.


TheTotti
456 indlæg.
d. 05. april 2012

Jeg vil sådan set give både Liam og Kim ret. Liam har ret i at klubberne har været igennem en rivende udvikling på meget kort tid efter de er blevet købt af pengestærke mænd. De er blevet markant bedre. Men, Kim har sådan set ret i at penge ikke altid er lig med succes. Succes skal jo selvfølgelig ses ud fra de forventninger der er til klubben inden og i løbet af sæsonen. Jeg er sikker på at Chelseas bestyrelse ikke ser det som en succes at ligge på 5. pladsen efter 31 kampe, eller Manchester Citys ditto ser det som en succes at ligge 4 point efter lokalrivalerne fra United når det klare mål før sæsonen var at vinde mesterskabet! (Dertil tidlige exits i både Champions League og Europa League)

Succes måles altså ud fra de forventninger man selv og andre stiller til en forud for en sæson.
Med i tankerne er penge bestemt ikke altid lig med succes i fodboldens verden.



1


Bato
32 indlæg.
d. 10. april 2012

Liam: Jeg formulerede det netop som et spørgsmål og ikke som en statement, altså; Er penge lige med success? ;)
Ellers vil give jer alle ret, igen, dog med en lille tilføjelse af hold som QPR samt Blackburn, begge fra engelsk Premier League... de har nogle pengestærke folk bag sig, men det kører skidt for klubberne. På den anden side har vi set, omend begrænset, success hos 'købe hold' som Man City (vandt FA cup for første gang i 50 år i 2011), Chelsea (tre engelske masterskaber, FA Cup og Carling Cup samt deltagelse i tre CL-semi-finaler og to finaler. Malaga har således i de sidste mpske ti år kæmpet mod nedrykning i Spanien, nu er holdet i spil om de eftertragetede CL-pladser. Alle vil vel gerne tilføje kapital til deres klub, uden at gå på kompromis, og det føler jeg hold som ity har gjort :( derfor denne, måske ubegrundede, frygt for at det samme vil ske med vores elskede Roma?! :(


asromadk
3631 indlæg.
d. 10. april 2012

Derfor hedder det stadig 'lig med'.


Penge avler succes. Indiskutabelt. (succes er dog ikke det samme som at vinde alt hvad der er muligt)

Men mere vil have mere, og man glemmer at se små fremskridt i jagten på en treble i første sæson.

Roma er ingen købeklub som City, Chelsea, Malaga, som Geggeri så smukt er inde på - er det en helt anden holdning til indkøb fra "Roma Ejerne", end hos dem der henter spillere til de andre klubber.

Jonas har egentlig fat i noget af det rigtige i sin blog (Roma, ti guarda). Også jeg møder i højere grad en holdning om at - jamen det her er starten, og der er jo sådan set rigtig god mulighed for at slutte med et bedre resultat end sidste år - og hvordan kan det nødvendigvis være en fiasko.? Og sjovt nok er det den unge generation i Italien, som efterhånden er ved at løsrive sig fra tidligere tiders naivitet omkring trænere.


Penge avler succes, men ikke nødvendigvis pokaler. Det er det smukke ved fodbold - at Roma kan tabe til Lecce etc.

Hvad der derimod giver pokaler, er kontinuitet, sammenhold, tillid, og klare linjer for hvem der har styringen.

Dette har Roma manglet, og mangler stadig - i form at folks evige mistro til hvem end klubben ansætter som træner.









[Rettet af: asromadk - 10/04/12 - 19:08]


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma