Login
Glemt password Opret bruger

Den Store Kjær Tråd

Kategori: Generelt


mexes
2514 indlæg.
d. 04/04/12 13:33

Der er efterhånden blevet tid til at tage stilling. Til sommer skal der afgøres, om Roma vil vælge at købe Simon Kjær, eller om han skal sendes retur til Wolfsburg. Personligt er det ingen hemmelighed, at Kjær selv ønsker at blive i klubben. Men hvad mener i? Skal vi satse på ham?

Personlig er jeg stadig lidt i tvivl. Kjær er et stort talent, som på sine gode dage kan være fremagende. Men han har bare også vist sin usikkerhed og kan lave store fejl og dumheder. Det store problem for mig ligger dog ikke i dumhederne og fejlene, men derimod prisen. hans pris må siges at være ret høj og hvis vi vælger at satse på ham og købe ham fri, så betyder det nok, at der ikke kommer flere andre store signinger i forsvaret, hvilket i mine øjne er bekymrende!

Men når det så er sagt, så vil jeg elske at have en dansker fortsat i klubben! Kjær er en rigtig romanisti og hans kærlighed for klubben er allerede enorm! Så inderst inde håber jeg nok, at vi beholder ham! Men hvad synes i?



DeRossi16
515 indlæg.
d. 04. april 2012

Kjær skal blive! Synes efter han har fået mere spilletid at han viser sit værd. Han er rigtig dygtig i luften, hvor han vinder stort set alt (bortset mod Zlatan :)) OG rigtig dygtig i mand mod mand. Noget af det som han kunne forbedre er helt klart hans markering. Den kan til tider godt blive lidt sløset.

Men synes klart han skal blive. Jeg er overbevist.



mexes
2514 indlæg.
d. 04. april 2012

Haha ja - han så lidt lille ud i Zlatan-duellen der! jeg synes tilgengæld også, at de dansker medier har fået en trang til at gøre ham til syndebuk i ALT ??? Synes der er kommet en hater-tendens om Kjær blandt danskerne?


geggeri
656 indlæg.
d. 04. april 2012

Jeg mener han bør hentes. Han er allerede en del af holdet, han har spillet sig op og lader til at have fået noget selvtillid, noget som har virkelig har brug for.

Jeg mener samtidig at det ville være et større sats at finde en anden forsvarsspiller i stedet for Kjær, da jeg stadig mener at vi mindst skal hente en mere. Juan vil gerne hjem og spiller til tider meget ustabilt, Burdisso var fantastisk, men en så lang skade kan altså godt sætte sine begrænsninger, selvom jeg håber(!!) at han kommer tilbage i storform. Heinze har overrasket mig meget, men han har nok sine bedste dage bag sig.

Køb Kjær og find ham en makker, som kan blive Romas forsvar i mange år frem.


Romadk
151 indlæg.
d. 04. april 2012

Jeg forventer at, Sabatini lader ham gå tilbage til Wolfsburg. Det vil Kjær synes meget dårligt om og derefter måske komme med et bud på mindre end de 50 mio som står i aftalen. Synes faktisk han har gjort det godt på det sidste, selvom jeg ellers aldrig har været den store fan af Kjær :)
Men alt i alt synes jeg han skal blive i klubben :)

Forza Roma


Kim89
1171 indlæg.
d. 04. april 2012

Jeg syntes godt han må blive. Men prisen skal altså ned, den er alt alt for høj


mexes
2514 indlæg.
d. 04. april 2012

Det ideelle er vel, at vi får kjær, hvor prisen så bliver lavere? Men tror I det er muligt? Umildbart, så tror jeg ikke Wolfsburg vil gå med til det - men Sabatini er jo en klog herre...?


Jonas
4091 indlæg.
d. 04. april 2012

Håber helt sikkert på at Kjær bliver i klubben! Synes virkelig han er vokset i takt med at han har fået tillid og spilletid. Det må ikke være nemt for en 23'årig forsvar at skulle rotere konstant. Jeg synes derimod han er blevet bedre i takt med at han har fået spilletid og jeg har tro på at han vil forsætte den stime frem mod sommeren.

Derudover kommer igen prisen - 7 mio. euro.. Jeg tror ikke Roma er villige til at betale de penge. Men spørgsmålet er om Wolfsburg overhovedet er interesseret i at få ham tilbage? En løsning kunne som rygtet, være at vi lejer ham endnu en sæson, hvilket jeg virkelig håber på - eller selvfølgelig får et nedslag i prisen.. Håber Sabatini hiver handlen hjem!

Dog mener jeg stadig at der skal hentes en rigtig styrmand til forsvaret - for det er Kjær uden tvivl ikke! En Vertonghen er stadig en drømme signing i mine øjne..



1


mexes
2514 indlæg.
d. 04. april 2012

Hvis jeg havde indflydelse i bestyrelsen i Rom, så vil jeg ansætte dig Jonas som indkøbschef! Helt enig i en signing af Vertonghen - som jo efterhånden er klar til et niveau højere, vil være verdens klasse! Det vil da være oplagt at leje Kjær igen! Men spørgsmålet er så bare om Wolfsburg ikke bare vil HELT af med ham, så de kan få nogle penge!



1

Denner
527 indlæg.
d. 04. april 2012

Vi skal beholde ham! men vi skal godt nok prutte lidt om prisen! ;)


Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 04. april 2012

Kjær skal blive i klubben. Han har leveret fine præstationer i en tid, hvor forsvaret ofte bliver solgt af den offensive mentalitet som Enrique lægger for dagen. Udover rotationsprincippet, som Jonas kommer ind på, så er der blevet lagt en helt ny filosofi for dagen. Spillestil, træningsmetoder og forberedelse er anderledes end, hvad man er vant til i Italien. Det er en stor omvæltning for hele holdet.

Kjær har haft et mareridt i Tyskland. Ja, han kommer tilbage til sikre rammer i Italien, men han kommer ikke tilbage til den velkendte filosofi, hvorfor en tilvænningsperiode er/var påkrævet. Læg dertil diverse skader og uheldige (til tider uforskyldte) episoder, som ikke just har speedet den periode op. Nu er han godt på vej med et par fine præstationer, som nu skal følge op på.

Dernæst skal vi huske på alderen. Kun lige fyldt 23 og der kan ikke herske tvivl om mandens talent. En pris på €7m. er ikke højt sat i min verden; hvor mange forsvarsspillere i den alder og med det talent, kan anskaffes til samme pris?

Jeg håber stadig på Astori til sommer som supplement, men sådan en handel synes ikke realistisk. Vertonghen kender jeg kun grundet hans omdømme, så ham vil jeg ikke udtale mig for meget om.


Lamela
2782 indlæg.
d. 04. april 2012

Vi skal helt sikkert beholde ham. Men som Geggeri skriver, skal vi hente min. 1 makker til ham. Jeg håber de herrer direktøre kigger efter en Jan Vertonghen. Han vil blive guld værd for os. På trods af en ung alder, har han massere af rutine og han er den fødte leder til forsvaret. Han kan både bruges i midterforsvaret eller på midtbanen, hvis L.E får brug for ham der.
Sammen med Vertonghen håber jeg også lidt på Astori. Så har vi 3 dygtige CB's med Juan som back up. Hvilket vil kunne passe perfekt til L.E's rotations princip.

Men Kjær skal bestemt hentes, selvom Roma ikke spiller den slags fodbold der passer til ham. Men hvor kan man købe en midterforsvar med det talent og alder han har til den spot pris, vi kan få ham for.

/Lamela


P.Totti
1008 indlæg.
d. 04. april 2012

kjær skal hentes, ingen tvivl om det.

forstår ikke hvad i mener med at han er for dyr??? 50 mil? det jo en spot pris som lamela skriver. hvor finder man en spiller med den kvalitet og talent for lignende penge. altså hvis i synes det er for mange penge at smide efter kjær, så kom gerne med eksempler på spillere der er billigere og samtidig bedre end kjær??

Husk på at forsvaret inklusiv kjær er blevet udstillet i mange kampe, men men, der var der heller ikke styr på tingene, vi har forbedret os fra kamp til kamp, og efterhånden har vi fået styr på defensiven, og så kan man virkelig se hans kvaliteter. sjovt man stort set aldrig har hørt et positivt ord om kjær indtil for en lille måneds tid siden, hvor vi begyndte at spille bedre i forsvaret og fået nogle gode sejre.

nu virker alle til at ville have ham. selv kim89 er hoppet med på kjær vognen. det sku for nemt at være en medfølger, stram op.



1

Tomas R
374 indlæg.
d. 04. april 2012

Jeg synes stadig han har mangler ift markeringer, men omvendt er manden jo super i luften, mand mod mand, og så er han - i hvert fald isoleret set på Novara-kampen pludselig begyndt at kunne bidrage det opbyggende spil. I stedet for de lange adresse-løse afleveringer han tidligere har været kendt for...
Han udvikler sig. Synes han skal blive - i hvert fald som tredje-valg. :-)

Enig med P. Totti angående prisen:
Hvor meget er det lige vores offensive kort har kostet - hvoraf eks Lamela og Bojan stadig har mindst lige så meget - hvis ikke mere end Kjær - at bevise.



Kim89
1171 indlæg.
d. 05. april 2012

P.Totti

Stramme op????? hvad skal det nu betyde, da jeg var efter Kjær spillede han virkelig af lort og nu hvor han spiller godt så må han da godt blive for min skyld, så det har da ikke noget med at være medløber at gøre, det har noget med at være realist at gøre og at man giver en spiller de bank han fortjener og den ros han fortjener.

Så det er klart Kjær har fået rosende ord den seneste måned fordi der har han gjort det godt.Og det gjore han ikke før.

Så jeg mener ikke nogen skal stramme op, men måske nogen skulle gemme den der rød hvide hat og briller væk ;-)

[Rettet af: Kim89 - 05/04/12 - 14:56]


TheTotti
456 indlæg.
d. 05. april 2012

Det handler nok nærmere om at man skal give spillerne lidt tid til at vise hvad de har at byde på, i stedet for når første chance byder sig slå hånden af ham og male fanden på væggen. Alt skal jo ses i en større sammenhæng. Vil tro de fleste vil give mig ret i, at det ikke har været de bedste arbejdsbetingelser for en centerforsvare i AS Roma i løbet af efteråret med så meget tilvending for hele holdet.

Kritik, negativt såvel som positivt hører sig naturligvis til inden for fodbolden, og specielt i en så passioneret klub som Roma. Men synes nu lige man bør give folk chancen før man hakker dem ned!


P.Totti
1008 indlæg.
d. 05. april 2012

Lige præcis thetotti!! Tør ikke engang tænke på de ting der er blevet skrevet om kjær i kamptrådene, allerede fra begyndelsen af, men nu er det lige pludseligt en helt anden tone!

Man skal se tingene i et større perspektiv, hvos man bare har fuldt en smule med i kjærs karriere kan man jo se manden har potentiale og virkelig brænder for det, desværre fik vi ham, mens han var i sin indtil største krise i sin karriere, alt var gået skidt før han kom, så man kan ikke forvente at sådan en ung spiller som ham præsterer fra første minut.

Det er i hvert fald ikke mange på dette forum der er gode til at spotte talent ud fra hvad de har skrevet om kjær. Så mon ikke man skal vente lidt med at dømme se nye spillere. Osvaldo blev også svinet til i starten, nu er han helten! Bojan bliver svinet til, hvem ved om han lige havde brug for tid til at blomstre i italien! Folk elsker lamela, allerede fra da han ankom. Han startede godt, men han er da om nogen faldet et niveau igen, selvom holdet er på vej frem! Men det hører han intet fra!!!

Kjær brænder for at slå igennem, han ser sig allerede som en romanista, så lad os da åbne armene og byde ham velkommen til sommer.


Kim89
1171 indlæg.
d. 06. april 2012

Så skulle man måske også lige vente lidt med at dømme gamle spillere på nye positioner!!!!!!! just saying.

Laver folk fejl så skal en ny ung spiller have lige så mange tæsk for det som en gammel spiller på en ny position.

[Rettet af: Kim89 - 06/04/12 - 00:09]


Jonas
4091 indlæg.
d. 06. april 2012

Jeg mener heller ikke 7 mio. euro er meget, men som jeg skriver er jeg ikke sikker på at Roma er villige til at betale dem. Mange af de ting jeg har læst tyder i hvertfald ikke på det. Det er selvfølgelig ærgeligt, men håber da alligevel vi får en aftale på plads, på den ene eller anden måde..

Også inden i generaliserer for meget, var vi da nogle der støttede Kjær fra starten og havde troen på ham - ellers ville det have været dumt at købe en trøje med ham i sommers. Og ligeså med Osvaldo..

Men jeg synes da bestemt at folk skal have lov, til at ændre mening i løbet af en sæson..


mexes
2514 indlæg.
d. 06. april 2012

Selvfølgelig skal man da have lov til at ændre mening undervejs. Jeg går ud fra, at vi alle herinde håber på, at Kjær får succes og er med til at gavne holdet. Jeg tror egentlig ikke at der var så mange, som havde noget imod Kjær, dengang det gik skidt. Jeg tror bare, at dem som skældte ham meget ud, var mere dominerende og fremme i skoene. Min opfattelse er i hvertfald, at de fleste herinde har været støttende og glade over for Kjær - hvilket jeg også har været hele tiden. Mega fedt at have en dansker i klubben - håber det forsætter!
Tænk også på Kjær - inside... Det er sku da pisse fedt?



1


Lamela
2782 indlæg.
d. 06. april 2012

Vi ønskede en Mexes erstatning i form af Kjær. Jeg havde sat mine forventninger for højt, end hvad realt burde have gjort. I og med vores spillestil ikke har passet til Kjær, har det derfor været svært for til at nå mine høje forventninger. Mexes var en uigennem trængelig mur i sine gode dage, det håbede jeg lidt, Kjær vil kunne indfrie.
Kjærs rolle er anderledes end hvad Mexes's rolle. Uden en fast makker, har han prøvet få de bedste ud hans spil, men jeg dog rose ham for hans forsøg. Jeg tror os, med en solid god makker, hvor Kjær kan føle sig tryg, vil vi komme til nyde godt ham, hvis vi vælger at ham.

Han har været uheldig mange gange, straffe mod Lazio, skaden mod Udinese, sidst Zlatans 2.mål. Det er fejl og uheld der kan ramme selv de bedste i verden. Vi skal bare være tålmodig med ham. Han skal desuden selv ændre sin måde og spille på..


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma