AS-Roma.dk
Husk Opret

As Roma 09/10

Tilbage til Generelt

AndersRoma
d. 16/06/09 17:07
Goal.com: Hvem skal Roma købe?

Goal.com har skrevet denne flotte lille tekst om hvordan Romas hold nok kommer til at se ud næste år. Sad og læste teksten og kiggede på det, og hvis man ser det på den lyse side ville goals ideer være noget af det bedste som kunne ske... De mener at hele 11 spillere skal ud mens fem skal ind, det ligner at Roma skal satse ungt men med en bomber som Treze helt i front. Hvis Goal.com's analyse holder tæt kommer vores trup til næste sæson til at se sådan ud -Doni, Motta, Mexes, Juan, Riise, De Rossi, Pizarro, Guberti, Totti, Vucinic, Trezeguet, Curci, Pipolo, Cassetti, Andreolli, Tonetto, Cicinho, Esposito, Brighi, Filipe, Taddei, Aquilani, Menez, Baptista, Montella.
Ville faktisk mene at det er pænt giftigt.. Goal har leget med en starter og det vil jeg også gerne prøve. Det kunne være sjovt hvis I også gad. Min ser sådan ud;
Doni-Curci 50/50
Motta - Mexes - Juan - Riise
De Rossi - Aquilani
Menez - Totti - Vucinic
Trezeguet...
Bænken så; Pipolo, Cassetti, Andreolli, Tonetto, Cicinho, Esposito, Brighi, Filipe, Taddei, Baptista, Montella, Guberti, Pizarro.

[Rettet af: geggeri - 16/06/09 - 18:43]
Io C'ero
d. 16/06/09 18:09
Unskyld men hvor er det sjove med Goal.com foreslag? De har beskrevet den samme trup som 2008/09 plus Trezeguet, der alligevel aldrig vil komme til Roma. Og det er også til Romas bedste, fordi normalt spiller Roma hurtigt og Trezeguet er en statisk spiller der bare venter på bolden.
Måske vi skulle prøve a lege med de nye navne som Roma er virkelig interesseret i: Pavlyuchenko, Voronin e Fred.
Andreas
d. 16/06/09 18:29
Først og fremmest synes jeg kun at Goal kommer med den halve sandhed. Der er vel to scenarier for Roma her til sommer. Enten fortsætter vi med Sensi-familien i spidsen, og så ser Goal's bud fornuftigt ud, men hvis klubben bliver solgt til nye ejere (der har penge!2 Thumbs up) Men okay, lad os antage at klubben ikke skifter ejere - og at vi ikke har nogle penge.

(Vi spiller 4-2-3-1, Spalleti's foretrukne system)

Curci ind, Artur ud – kan der vel ikke være meget tvivl om. Jeg forstår ikke helt hvorfor klubben har været sat i forbindelse med en række ældre målmand. Curci burde efter en god sæson i Siena have niveauet til at udfordre Doni.

Forsvaret har været akilleshælen i den forgangne sæson så et eventuelt salg af Mexes eller Juan ville sætte os yderligt tilbage – må ikke ske! Derimod så jeg gerne at Motta blev hentet permanent, Andreolli kommer hjem fra lejeopholdet i Sassulo og Esposito hentes, formentlig kun halvdelen af ham. Antunes skal lejes ud igen.
Ud skal selvfølgelig Loria (Surprise!), Diamountene og så synes jeg ligesom Goal også godt at vi kan lade Panucci bruge sine sidste år i en anden klub. Cicinho kan vi også godt afskibe hvis der er nogle der vil give en sjat penge for ham.

På de to centrale midtbanepladser (i en 4-2-3-1) er vi meget stærkt besat med De Rossi, Pizarro, Aquilani og Brighi, med Filipe som joker. Vi kunne egentlig godt sælge Pizarro hvis det rigtige tilbud kommer.

Truppen har rigtig mange spillere til de fire offensive pladser. Jeg så gerne at vi gør følgende; Totti rykkes til 10'er rollen – ligesom på Goal's hold. Vucinic ryger helt i front. På kanterne håber jeg meget på Menez finder formen i næste sæson og at Guberti viser sig at være god nok til Serie A. Ellers kunne man også forsøge at lokke Rosina (Torino) eller Pepe (Udinese) til klubben. Det efterlader Baptista, Taddei og Perrotta (som Goal har glemt). Jeg så gerne et salg af minimum én af de tre, det kunne finansiere Pepe/Rosina.

Ligesom Goal synes jeg også at vi skal vinke farvel til Faty, Okaka og Barusso og Maruro Esposito. Cerci og Rosi ved jeg ikke helt hvad der skal ske med.

Alt dette burde kunne gøres for ca. 20 mio. €uro – uden salg af nuværende profiler.
Jonas
d. 17/06/09 13:57
Det her er da positive udsigter til sæson 09/10: LINK

Det ville være kæmpe hvis vi vandt EL :D

[Rettet af: Jonas - 17/06/09 - 13:59]
Asroma Lover
d. 17/06/09 20:55
hvad er det der foregår her.. i nævner nogen lorte ukendte spiller som skal ku gør en forskel til næste sæson. det er nogen middelmådige spiller. roma kan ikke vinde serie a eller uefa med de spiller i nævner. hvad med at hente robben og van der vart eller babel og huntlaar?? eller spiller som ben arfa etoo forlan osv roma vinder ikke noget med de spiller som rosina og guberti.. det er landsholdspiller og stjerner der kan gør en forskel ¨som skal hentes...
Andreas
d. 17/06/09 22:18
Wtf??!!
Jeg ved ikke om du er ny Roma-fan, eller om du bare ikke rigtig er inde i klubbens økonomiske situation! Man lige for at skære det ud i pap (igen) - AS Roma har næsten ingen penge!
AndersRoma
d. 18/06/09 11:01
FFS??!!
Du virker i hvert fald som ny Roma fan, men kan du ikke bare blive Real Madrid fan? Tror en klub som dem ville passe godt til dine behov.. Så kan du også se andet en (middelmådige spiller) håber at du skifter hold, fordi det du skriver kommer ikke fra en Roma fan.
2 Thumbs up
Il Lupi
d. 18/06/09 11:50
Jeg tror vi alle er enige om at Asroma Lovers teori er forholdsvis rigtig - altså at ASR utroligt godt kunne bruge spillere som Robben, Huntlaar, Eto'o og Forlan frem for Guberti. Men som Andreas og AndersRoma, var inde omkring så er økonomien ikke den bedste, når man er en topklub i Europa. Når en topklub som Roma, har top 4 placeringer som målsætning hver år når fløjten lyder for første gang - vil jeg gerne tro at ASR også havde købt Eto'o, Forlan og en anden stjerne for flere hundrede millionerne kr. noget før. Men det har vi ikke gjort og dermed tror jeg vi ikke har pengene til at hente stjerner ind som du (Asroma Lover) efterlyser.
Don-Emilio
d. 18/06/09 13:51
Det ser ikke ud til at Sensi er interesseret i at sælge klubben, og er hun ikke det får vi kun penge til transfers ved salg.. Skal vi det ser jeg ikke noget galt i at vi skiber Juan afsted til Chelsea for en slat penge. Han er 30, og var skadet næsten hele sidste sæson, og forsvaret sejlede i sidste sæson. Sker det, skal vi have Esposito og Moretti ind. Esposito er en ung centerforsvarer der kan blive bedre. Moretti som en habil venstreback, der vil lave plads til at vi kan teste Riise yderligere i centerforsvaret.. Behold Antunes og lad ham få chancen af og til, så er venstre forsvarsside vist dækket ind. Ellers har vi jo Mexes i centerforsvaret osse, der skal lade være med at få så mange kort. Andreolli skal vi beholde. Endnu en ung spiller der kan spille centerforsvar, og evt. højre back. Motta skal købes på en permanent aftale, og så er forsvaret vist på plads.

På midtbanen plejer vi at stille med 2 centrale midtbanespillere. De Rossi, Brighi og Aquilani skal selvfølgelig blive. Der synes jeg godt vi kan sælge Perotta, og få købt en ny central midtbanespiller, med potentiale. Pizarro har vi stadig, men kan vi sælge ham for en god pris, må han godt smutte.
På de 2 "fløje" skal vi beholde Menez og Taddei. Derudover kommer Guberti ind. Vi har brug for en mere, og der ser jeg gerne Simone Pepe komme ind. Så har vi Taddei og Menez til venstre side, med evt. en Vucinic. Højre side har vi Pepe og Guberti, og en Cerci der kan få chancen engang imellem.
Så har vi den offensive plads bag angriberen. Der har vi flere alternativer. Baptista er vel den mest oplagte. Men der ser jeg gerne Totti blive rykket tilbage, så vi kan få udnyttet hans kreative og tekniske evner til fulde. Derudover har vi flere alternativer på den plads med blandt andet Aquilani der kan blive rykket derop. Jeg synes at vi skal forsøge at sælge Baptista, og få bragt en ny mand ind. Han er ikke slået til, og jeg tvivler på han gør det. En mand som Rosina, ser jeg som ideel erstatning her.
Så har vi angriberpladsen. Her skal Totti rykkes væk fra, og Vucinic overtage pladsen som førsteangriber. Derefter skal vi have en ny reserve her. Ærgerligt at Zarate er væk, da han godt kunne have været brugt. Men en spiller som Cavani tror jeg vil passe godt ind i vores system. Derefter skal vi have en spiller som Cruz der indimellem kan give lidt mere tyngde og fysik hvis alt andet slår fejl.

Sidst men ikke mindst skal Doni skiftes ud med Amelia!

så min drømmeopstilling:

Amelia

Motta/Casetti Mexes/Andreolli Esposito/Riise Moretti/Riise

De Rossi/Brighi Aquilani/Pizarro

Pepe/Guberti Totti/Aquilani Taddei/Menez

Vucinic/Cavani/Cruz
Jonas
d. 18/06/09 14:28
Men interessant analyse..

På målmandsposten tror jeg at vi beholder Doni, desværre da jeg meget gerne så en ny på posten.. Synes han har været alt for svingende og hvis Man City ville købe ham, sys jeg vi sku sælge.. Men situaionen ser ikke sådan ud.. Curci ser ud til at forblive i Siena, så heller ikke han er en mulighed.. Amelia ville helt sikkert være en kanon køb, men jeg tror desværre ikke på det.. Mit bud er at vi beholder Doni og henter en ny reservemålmand, da Artur simplethen ikke har niveauet.. Jeg ville foretrak at vi hentede en ældre, men erfaren målmand og gerne gratis eller meget billigt..

Til forsvaret håber jeg utrolig meget på at vi beholder Motta, da han har vist klasse.. Derudover har vi både Cicinho og Cassetti, hvor især jeg gerne ser Cassetti forlade klubben, da jeg ikke mener han er god nok.. Jeg håber vi både beholder Juan og Mexes, da de har vist, når de begge er skadesfri at de spiller rigtig godt sammen, det har vi desværre ikke set så meget i år, men det er nødvendigt at han en erstatning til forsvaret og Eposito er et rigtig godt bud.. Riise beholder sin plads på venstre kanten da han virkelig har overrasket mig i denne sæson.. Moretti er også en rigtig god spiller og så kan han spiller alle pladser i forsvaret, sådan en spiller er altid god at have og med Tonetto på vej mod sin pension, synes jeg det ville være et rigtig godt køb..

Som i nævner tror jeg heller ikke at Spalletti og co. får noget stort beløb at handle ind for og hvis vi skal skaffe ekstra penge, mener jeg godt at vi kan sælge Taddei, Perrotta, Baptista eller Pizarro.. eller to af dem..

på den centrale midt foretrækker jeg De Rossi og Aquilani, med Brighi som resverve.. både Pizarro og Perrotta spiller os denne plads og derfor kan vi sagtens sælge en af dem.. På den offensiv håber jeg lidt på at Totti falder ned og skal styre spillet her fra, da han ikke har hurtigheden til at være helt på toppen.. vi har så Baptista, Menez, Vucinic, Taddei, Perrotta og ja Cicinho kan spille de andre to pladser..

Jeg synes at enten skal vi investere stort (alt efter hvad der bliver råd til) i enten en angriber eller en offensivspiller.. Det er lidt op til om vi vil bruge Vucinic i angrebet eller på den offensiv venstre midt.. Jeg synes det kunne være spændende at forhøre sig i Real Madrid omkring, Robben, Sneijder og Drenthe ellers er Rosina et oplagt mulighed.. I angrebet ville det være en mulighed at hente Cruz som er en anderledes spiller end Vucinic, mere fysisk, og ikke så dyr..

Doni

Motta/Cicinho - Mexes - Juan/Esposito - Riise/Moretti

De Rossi - Aquilani (Brighi)

Menez/Guberti - Totti - Robben/Sneijder/Drenthe/Rosina

Vucinic/Cruz
Andreas
d. 18/06/09 16:42
I store træk er vi jo ret enige i klubbens fremtid...
I Lupi
d. 21/06/09 16:25
Man kan velæ sagtens være Roma med store ambitioner. Synes det er lidt store armbevægelser at sige at han skal smutte til Real eller noget i den stil. lad dog manden ha hans holdninger.

Mange af de marginalæ spillere der bliver sankekt om er jo ikke af Roma's avl, og kan for min skyld osse godt smutte. Synes bare det er vigtigt at hodle fast i stammen der hedder Juan/Mexes - De Rossi/Aquilani og Totti. Derudover er der flere spilelre itruppen som sagtens kan være med i Niveau. Jeg synes Riise skal fremhæves for en flot sæson, og så har jeg tiltro til at næste år bliver Menez år. Men et bud på en starter med lidt drømme i kunen se sådan ud. Og jeg vil osse gerne tilbage til den gamle opstilling fra før Romakrisen i starten af sæsonnen

Curci
Motta Juan Mexes Riise

De Rossi Aquilani

Guberti/Menez Totti Vucinic/Schneider

Huntelaar

Og eller sørge for at beholde spiller til bænken som
Panucci, Brighi, Loria, Cicinho, Taddei, Doni og Pizarro
I Lupi
d. 21/06/09 16:26
Det vil sige jeg er i meget store træk enig med dig Jonas, fornuftig analyse. Men håber dog på Curci på kassen. Bryder mig ikke specielt meget om Doni, og synes svingende præstationer er pænt sagt..
Jonas
d. 21/06/09 21:09
Håber helt bestemt også på at vi får Curci tilbage.. Efter de seneste rygterne, lyder det desværre til at han bliver i Siena endnu en sæson :-/
Von_Goal
d. 22/06/09 16:55
Jeg er meget enig i jeres analyse om, hvordan holdopstillingen ser ud til næste sæson. Jeg mener dog at i kun sætter spillere som Roma lige er blevet meldt interesserede i. Derfor har jeg kigget på spillerne, som vi var interessede i fra nogle måneder siden:

Sorrentino/Doni

Motta Geromel/Juan/Mexes Riise

De Rossi Aquilani

Maxi Rodriquez/Afellay Totti Vucinic

Huntelaar/Trezequet/(Higuan)
Stolt Romanista
d. 22/06/09 17:41
jeg giver dig til dels ret i din analyse jonas

dog mener jeg godt der kan laves nogle små ændringer

Curci/doni

Motta/Cicinho - Mexes - Juan/Esposito - Riise/Moretti

De Rossi - Aquilani (Brighi)

sneijder/afellay(godt set von_goal)- Totti - Robben/Sneijder/Rosina

Vucinic/higuain/huntelaar

unge talenter som også ville være gode: Emiliano Insua, Miralem Sulejmani, Jerome Boateng, walcott, asenjo (målmanden), wijnaldum, ´

alt dette vil dog kun være muligt vis et salg af klubben bliver en realitet.

[Rettet af: stolt romanista - 22/06/09 - 17:43]
Magnusharding
d. 23/06/09 13:45
Doni

Motta - Mexes - Juan - Riise

De Rossi - Aquilani/ Miguel Veloso

Afelley(virkelig en go' spiller)- Totti - Menez

Vucinic/Babtista/Gomis/Higuain

Bænk: Cicinho, Esposito, Panucci, Guberti, Perotta, Fillipe Gomes og til sidst en ny reserve målmand - alle andre end Athur!

Synes vi burd sælge spillere som Taddei og Pizzaro, og måske en til for at få råd til nye spillere eftersom det jo nu ser ud som om aftalen om opkøbelse er gået i vasken.

Kontakt | © Copyright 2003-2012 | Credits | Retningslinier | Støt AS-Roma.dk