AS-Roma.dk
Husk Opret

Indkøbsliste

Tilbage til Generelt

Don-Emilio
1347 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 02/05/11 14:13
Taget udgangspunkt i vores nuværende opstilling fortsætter næste sæson vil jeg her prøve at opstille vores opstilling, og hvilke positioner jeg mener kræver indkøb til næste sæson. Det skal ses som et oplæg til en lille debat(da jeg mener at emnet er ret stort):
Positioner markeret med fed behøver erstatning og forbedring:

GK
HB CD CD VB
CM CM
OM OM OM
BO

GK: Der kan ingen tvivl være her. Doni har slet ikke niveauet til et tophold. Erstatning skal være en ung og god keeper af en hvis kvalitet, gerne en der kan kommunikere med forsvaret, og en de stoler på.

HB: Cassetti er over the hill. Alt for langsom, ikke specielt stærk, ikke helt vild god taktisk, svingende niveau. En af de mest kritiske positioner

CD: Der mangler noget i vores forsvar, når Mexes ikke er med. Jeg tror at det er en der går forrest, råber og styrer de andre. Gerne en med rutine som makker til Juan/Burdisso.

VB: Er ligesom højrebacken utrolig kritisk. Vores venstre side lukker slet ikke af for modstanderen. Godt illustreret igen igår, hvor straffesparket til Bari opstår i venstre side, samt indlægget til deres 2. mål flyver ind her. Riise kan intet defensivt. Lukker ikke af, tackler ikke og snorksover. Han skal UD.

CM: Her skal vi have en erstatningsspiller for Pizarro. Vi har ingen der ligner ham her overhovedet. Gerne en ung, teknisk god spiller med blik for spillet. Pizarro kan ikke holde en hel sæson. Syntes Brighi er en fin back-up for De Rossi

OM: Markeret 3 gange!! Først midt i: Perrotta lider af det samme som Cassetti: Over the hill. Han kan ikke følge med længere, og hans store rutine gør det ikke op for at han ikke har hurtigheden til at kunne gøre sig gældende i det offensive spil - UD.
Menez/Vucinic: Har været utroligt uskarpe i foråret, som sjældent set. Kan til nød godt få lov til at blive på holdet. Vi mangler dog back-ups her i stor stil. Taddei har ikke mere offensivt i sig. Rosi har ikke kunnet gøre sig gældende. Alternativt kan der nøjes med 1 back-up: En kreativ lille sydamerikansk troldmand med en utrolig speed til at løbe i farlige positioner. Totti skal gerne rykkes ned i den skabende rolle til at lave de dræbende afleveringer, samt Caprari skal være en fast del af holdet. Måske skal en af Vucinic/Menez sælges.

BO:: Vi skal sgu have en målscorer. Alt ære og respekt til Totti, men han skal ikke ligge som den enlige angriber og tage de store kampe med 2 centerforsvarere. Han har ikke fysikken til at vinde duellerne eller speeden til at løbe fra dem. Han skal en position længere tilbage i banen, hvor han kan skabe spillet, og komme i farlige positioner samt tage langsskud, så hans EXELENTE blik og kreativitet i verdensklasse kommer til sin ret!! Alt andet er spild! Gerne 2 angribere her. En fysisk angriber MED målnæse, her kan Borriello godt gå an. En mindre spiller med speed og evnen til at opfange og opsøge de farlige situationer, med de kølige afslutninger - A la SOLDADO som det bedste eksempel.

Hvilket giver at følgende faste startere skal være at finde i start-elleveren i næste sæson: Juan/Burdisso, De Rossi, Pizarro, Totti. Altså kun positioner ser jeg som værende stærke nok til næste sæson!!!! Skræmmende.

Bud på hvem der skal købes:(Håber på at det er her på positionerne i vil komme med flere bud på hvem der skal indkøbes)

GK: Frey fra Fiorentina. Muligt skifte, god keeper, kender ligaen og kan italiensk
CD: Flere har været nævnt. Lugano virker ikke til at være helt ude i hampen som den styrende spiller her. Ellers er drømmen Subotic fra Dortmund(dog ikke realistisk)
HB: Mattia Cassani. Har nogle virkeligt gode afleveringer offensivt, hurtig, stærk og rutineret samtidig med at han er italiener.
VB: Taiwo - gratis, og kan finde ud af at forsvare!
CM: Montolivo fra Fiorentina er typemæssigt lidt lignende Pizarro. Er italiener samt forholdsvis ung! Er min drømmesigning. Samt han er farligere på langskud en Pizarro.
OM: Pablo Piatti til den farlige rolle som den hurtige spiller i kæden. kan samtidig sætte en mand af.
Manden til at løbe ind i feltet, er lidt svær. Greco kunne måske prøves. Ellers er Lampard den vel nok bedste i verden, men ham får vi ikke. De Rossi kunne jeg godt tænke mig se forsøgt i denne rolle, da han har evnerne, farten og ret gode afslutninger. Samtidig vil han få en mere central rolle på holdet - et fint match
BO: Soldado ville være drømmen, men jeg tvivler på det desværre. Her er jeg ret overbevist om at en spiller kunne findes i hollandsk fodbold til forholdsvis billige penge. Castaignos, Janko og Vleminckx er de spillere jeg umiddelbart har set, og vil mene kunne gøre det bedst til prisen. Falcao vil dog være den foretrukne men også et dyrt alternativ.

Godt nok ikke de store stjerneindkøb, men vil altså forstærke holdet markant, og gøre det konkurrencedygtigt samt dynamisk og solidt i mine øjne.

Dyre indkøb vil dog være: Falcao, Piatti, Cassani. Eventuelt skal der spenderes lidt mere på en styrende forsvarsspiller der i forvejen er etableret i international sammenhæng. Tror faktisk at Otamendi kunne bruges her.
Mexes
641 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 02/05/11 14:36
Ganske fine ideer du kommer med, og jeg er enig på mange punkter.

Jeg mener på en måde ikke, at vores målmandsproblem er det største. Dette mener jeg ikke fordi, at Julio Sergio i mine øjne, er en ganske god keeper, og også god nok til Roma. Det er mig stadig en gåde hvorfor han ikke spiller. Men hvis Sergio heller ikke kan bruges, så ser jeg en god mulighed i Curci. Han er en dygtig og forholdsvis ung målmand, som jo ligger lige til højrebenet.

Vores forsvar trænger til stabilitet. Den eneste spiller i forsvaret, som jeg pt stoler på, er Burdisso. Selvom han måske ikke er ligeså dygtig som de andre (juan & mexes) så kæmper han sig ofte ud af det. Riise kan i mine øjne godt bruges, så en ny midterforsvar og så en højreback skal hentes. I sær højrebacken - hvor jeg seriøst mener, at Marco Motta skal hentes tilbage på stedet!! Største fejl at "lade ham gå".

Pizarro og de Rossi anser jeg som værende et fint centralt par på midtbanen. Brighi, Greco er fine erstatninger, og derfor mener jeg ikke, at vi bør bruge pengene her.
Offensivt skal vi af med nogle! Taddei og Vucinic ser jeg gerne væk. Menez er fremtiden og han skal beholdes - og bruges.
Totti er fremragende for tiden, og hvis (og kun hvis) han kan forstætte i dette tempo, så skal han bruges fra start næste år. Ellers kunne Pastore være fantastisk!! Men nok ikke som boksspiller, så derfor skal han ligge på den offensive midt, bag angriberen. Sanchez kunne passende tage den anden kant, mens en ny angriber ligeledes skal hentes ind. Hvem det så kunne være ved jeg ikke helt. Men Borriello kan ikke være vores eneste centrale angriber.
Don-Emilio
d. 02/05/11 14:43
Marco Motta har jo været horribel i år.. Der er jo en grund til at han tabte pladsen til en 18-årig dansker fra Lyngby!!!!! Jeg syntes helt klart stadig er det bedste transferobjekt på højrebacken.. Vi har intet at bruge Motta til, der er nok ustabilitet i forsvaret.
Riise forstår jeg stadig ikke at nogen har tillid til.. Hele sæsonen igennem har vores venstreside haft åbent hus. Riise har været ukoncentreret, passiv og langsom. Han har slet ikke ageret på den plads. Fint at han har givet lidt mål offensivt engang imellem, men når han koster dobbelt så mange vores eget mål, har vi intet at bruge ham til. Ser ham faktisk dårligere end Cassetti for tiden.

Jeg syntes stadig vi mangler en boldholdende spiller for Pizarro. Det var så tydeligt hvor meget vi manglede hans evner da han var skadet, og ingen på holdet kan opfylde hans rolle bare 70%. Der skal en ung og lignende spiller ind her!

Sanchez ville være fantastisk at få, og han har altså osse skarpheden!! Falcao som boksspiller :)
Kvistus
1422 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 03/05/11 23:07
Så længe vi ikke køber Adebayor...
TottiTheBest
1241 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 04/05/11 23:14
Jeg fatter virkelig ikke hvor "dum" klubben kan være, siden de ikke allerede har hentet f.eks. Taiwo og Pirlo.. Som i selv siger, holder Riise ikke mere, derfor er Taiwo (gratis) da helt klart en verdensklasse signing Roma for længst burde havde færdiggjort.. Det værste er de ikke engang "af hvad vi kan vide" er ude efter ham..

Derudover mener jeg klart Pirlo burde hentes som back-up til Pizarro.. Det kan godt være han er gammel, men at få en som Pirlo til klubben gratis i en 2-årig kontrakt, er da et virkelig godt scoop..

Disse to signings vil gøre, at klubben allerede vil forstærke sig mærkant uden rigtigt at bruge penge, hvilket vil gøre, at pengene så kan bruges på f.eks. at hente Sanchez..

KOM NU I GANG ROMA!
Don-Emilio
d. 04/05/11 23:25
Helt klart TottiTheBest.. Havde ikke lige overvejet Pirlo. Men jeg vil nu hellere have et yngre alternativ, da jeg vil tror at Pirlo kræver en ret høj løncheck..

Klubben kan selvfølgelig have sikret Taiwo, men vil bare ikke have det offentliggjort ;)
Skytt0
850 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 05/05/11 00:18
GK
Marchetti, De Gea, Curci, Guillermo Ochoa.

HB
Samuel Inkoom, Bosingwa, De Silvestri, Mauricio Isla.

CB
Höwedes, Diego Godin, Christian Zapata, Rafael Toloi.

VB
Taiwo, Balzaretti, Alvaro Pereira, Domenico Criscito.

CM
Sandro, Toulalan, Montolivo, Yoann Gourcuff, Stephane Mbia.

OM(Kantspillere tæller også med her)
Alexis Sanchez, Arda Turan, Pablo Piatti, Christian Rodiguez, Jefferson Farfan, Andre Poli, Balázs Dzsudzsák.

BO
Nilmar, Luis Fabiano, Guisippe Rossi, Milan Baros, Lukas Podolski, Lisandro Lopez.

Bare Google de spillere i ikke kender, eller gå på Youtube.

[Rettet af: skytt0 - 05/05/11 - 00:22]
Montella9
94 indlæg. [Romanisti]
d. 05/05/11 10:54
GK:
Curci, Julio Sergio, Salvatore Sirigu

HB:
Bosingwa, Inkoom, Isla, De Silvestri

VB:
Criscito, Taiwo, Santon, Juan Manuel Vargas, Paolo De Ceglie

CB:
Kæjr, Salvatore Bocchetti, Zapata, Subotic, Cesare Bovo

CM:
Poli, Montolivo, Galloppa, Pirlo, Aquilani

OM:
Sebastian Giovinco, Sanchez, G Rossi, Hamsik, Stevan Jovetic

BO:
Hernández, Alberto Gilardino, Naymar
Don-Emilio
d. 05/05/11 12:26
Guiseppe Rossi er måske ikke helt umulig HVIS vi kvalificerer os til CL.. Han vil jo gerne tilbage til Italia :)
Don-Emilio
d. 05/05/11 12:49
Syntes nu stadig vi skal kigge lidt på Shakhtar og nuppe en eller 2 af deres offensive spillere af: Jadson, Willian eller Douglas Costa. De er hurtige, har teknik, direkte i spillet, kan sætte en mand eller 2 og så ved de sgu hvor målet står og er effektive når de får chancen modsat andre(host host = MENEZ OG VUCINIC)..

Kontakt | © Copyright 2003-2012 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca