Vision omkring ledelsen af AS Roma DiBenedetto LLC
Kvistus
1422 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 25/03/11 07:37
1422 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 25/03/11 07:37
Finally, what is your message to AS Roma fans around the world?
Julian Movsesian: “To win the Serie A this year.”
Hehe :D ja det kunne sku være godt hvis det skete...
Julian Movsesian: “To win the Serie A this year.”
Hehe :D ja det kunne sku være godt hvis det skete...
Andreas
469 indlæg. [Primavera]
d. 25/03/11 10:47
469 indlæg. [Primavera]
d. 25/03/11 10:47
Godt initiativ LaasW. Der er desværre alt for langt mellem de seriøse tråde på den her side og alt for ofte handler debatterne om latterlige transferrygter og ønskespillere.
Til sagen:
Jeg må sige at jeg ikke kender meget til de omtalte erhvervsmænd ud over det som LassW nævner i sit indlæg. Når det så er sagt synes jeg at de alle har rigtig pæne CV’er og det virker til at de alle er i stand til at jonglere med kæmpestore beløb og forvalte dem fornuftigt. De må være dygtige og indflydelsesrige personer, for eller får man ikke den slags topposter i erhvervslivet.
Du skriver at de ”vil indgå i det nye setup rent ledelsesmæssigt” – hvad betyder det?
Umiddelbart har jeg svært ved at se dem som en aktiv del af ledelse i Roma. De har alle sammen topposter i fonde og erhvervsliv i New England-området i USA – poster som de formentlig vil fortsætte med at have efter et køb af Roma og det kan vel ikke kombineres med en plads i den daglige ledelse i en fodboldklub?
Det er nok mere realistisk at de er tiltænkt pladser i bestyrelse i klubben. Her behøver de ikke have deres daglige gang i klubben og kan derfor fortsætte med at bo og arbejde i USA – det er mit bud, men jeg kan snildt tage fejl.
Er der nogen der har en idé om hvad DiBenedetto’s rolle bliver? Bliver han klubpræsident? Direktør? Bestyrelsesformand? Eller får han måske bare en ”Sugar-daddy-rolle”, som f.eks. Ambramovich har Chelsea?
Der har været snak om at den tidligere sportsdirektør, Franco Baldinin, skulle være udset til at komme tilbage til Roma i en lignende stilling, men DiBenedetto-gruppen har også været så imponerede af Gian Paolo Montali’s indsats under forhandlingerne, at det forventes at han kunne få en toppost indenfor den sportslige del af virksomheden, måske som sportsdirektør.
Hvis det var mig der stod til at overtage klubben i nær fremtid (Gid det var! :) )ville jeg arbejde på følgende punkter?
Hovedpunktet må være at lave en gennemarbejdet realistisk 5/10 års-plan. Denne skal bruges til at definere sportslige og økonomiske mål og delmål for klubben så alle kan se hvad man arbejder hen imod.
Eksponering: Klubben skal eksponeres langt bedre end hidtil.
- Undersøg hvilke markeder man skal ”angribe” (Europa, Asien, Nord – eller Sydamerika)
- Være innovative markedsføringen
Spillertrup:
- Ryd op i truppen – den fremstår uhomogen
- Få lavet en rød tråd i klubben og transferpolitiken! VIGTIG
Det sportslige setup:
- Ryd op i trænere, læger, fysioterapeuter og andre der har daglig gang omkring holdet.
Infrastruktur:
- Undersøg om træningsfaciliteterne, stadion, kontorer osv. er i orden eller om de skal udbygges og fornyes.
Match-day-income:
- Det er ikke nogen hemmelighed at de italienske klubber er blandt dem der tjener mindst på kampdage set i forhold til England, Tyskland, og Spanien.
- Vær innovative og hent inspiration udefra
Dialog med fansne:
- Få en god dialog op at køre med fansne, således at man kan undgå fremtidige konflikter.
Der er selvfølgelig tusinde andre ting som der skal tages højde for, men det gemme jeg til min universitetsafhandling :)
Til sagen:
Jeg må sige at jeg ikke kender meget til de omtalte erhvervsmænd ud over det som LassW nævner i sit indlæg. Når det så er sagt synes jeg at de alle har rigtig pæne CV’er og det virker til at de alle er i stand til at jonglere med kæmpestore beløb og forvalte dem fornuftigt. De må være dygtige og indflydelsesrige personer, for eller får man ikke den slags topposter i erhvervslivet.
Du skriver at de ”vil indgå i det nye setup rent ledelsesmæssigt” – hvad betyder det?
Umiddelbart har jeg svært ved at se dem som en aktiv del af ledelse i Roma. De har alle sammen topposter i fonde og erhvervsliv i New England-området i USA – poster som de formentlig vil fortsætte med at have efter et køb af Roma og det kan vel ikke kombineres med en plads i den daglige ledelse i en fodboldklub?
Det er nok mere realistisk at de er tiltænkt pladser i bestyrelse i klubben. Her behøver de ikke have deres daglige gang i klubben og kan derfor fortsætte med at bo og arbejde i USA – det er mit bud, men jeg kan snildt tage fejl.
Er der nogen der har en idé om hvad DiBenedetto’s rolle bliver? Bliver han klubpræsident? Direktør? Bestyrelsesformand? Eller får han måske bare en ”Sugar-daddy-rolle”, som f.eks. Ambramovich har Chelsea?
Der har været snak om at den tidligere sportsdirektør, Franco Baldinin, skulle være udset til at komme tilbage til Roma i en lignende stilling, men DiBenedetto-gruppen har også været så imponerede af Gian Paolo Montali’s indsats under forhandlingerne, at det forventes at han kunne få en toppost indenfor den sportslige del af virksomheden, måske som sportsdirektør.
Hvis det var mig der stod til at overtage klubben i nær fremtid (Gid det var! :) )ville jeg arbejde på følgende punkter?
Hovedpunktet må være at lave en gennemarbejdet realistisk 5/10 års-plan. Denne skal bruges til at definere sportslige og økonomiske mål og delmål for klubben så alle kan se hvad man arbejder hen imod.
Eksponering: Klubben skal eksponeres langt bedre end hidtil.
- Undersøg hvilke markeder man skal ”angribe” (Europa, Asien, Nord – eller Sydamerika)
- Være innovative markedsføringen
Spillertrup:
- Ryd op i truppen – den fremstår uhomogen
- Få lavet en rød tråd i klubben og transferpolitiken! VIGTIG
Det sportslige setup:
- Ryd op i trænere, læger, fysioterapeuter og andre der har daglig gang omkring holdet.
Infrastruktur:
- Undersøg om træningsfaciliteterne, stadion, kontorer osv. er i orden eller om de skal udbygges og fornyes.
Match-day-income:
- Det er ikke nogen hemmelighed at de italienske klubber er blandt dem der tjener mindst på kampdage set i forhold til England, Tyskland, og Spanien.
- Vær innovative og hent inspiration udefra
Dialog med fansne:
- Få en god dialog op at køre med fansne, således at man kan undgå fremtidige konflikter.
Der er selvfølgelig tusinde andre ting som der skal tages højde for, men det gemme jeg til min universitetsafhandling :)
Don-Emilio
1347 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 25/03/11 12:22
1347 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 25/03/11 12:22
Jeg håber i hvert fald der bliver skiftet lidt ud i ledelsen.. Prade skal ud, han har slet ikke fungeret på det transfermarked..
Ellers håber jeg på at de lade Rosella sidde som præsident.. Hun brænder for klubben, og det ville være fint af have hende som lokal frontfigur..
Lad grundstammen på holdet bestå: Totti, De Rossi og Mexés..
Få noget stabilitet ind og hav tålmodighed.. Ikke noget med at fyre trænere og personale for hver 4. måned.!
Ellers håber jeg på at de lade Rosella sidde som præsident.. Hun brænder for klubben, og det ville være fint af have hende som lokal frontfigur..
Lad grundstammen på holdet bestå: Totti, De Rossi og Mexés..
Få noget stabilitet ind og hav tålmodighed.. Ikke noget med at fyre trænere og personale for hver 4. måned.!
Julii Caesares
1219 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 25/03/11 12:35
1219 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 25/03/11 12:35
Glimrende tråd og flot indlæg Andreas!
Det er også mit indtryk, at de nye ejere vil satse meget på at forstærke klubbens brand. Jeg menes at have læst, at man vil etablerer sig på nye markeder - hvilke der er tale om er så spørgsmålet. Man kan vel forvente, at Nordamerika vil være inde i planerne eftersom vi taler amerikanske ejere.
Omkring DiBenedetto's rolle, så tænker jeg klubpræsident. Rosella sidder vel ikke på posten når ejerskiftet er en realitet, hvilket vil efterlade en tom plads. Om DiBenedetto selv besidder den position i 'det nye Roma' er så spørgsmålet, eller om man vil køre et præsidentvalg.
En oprydning i spillertruppen er uundgåeligt. Spørgsmålet er bare hvordan den vil foregå? Jeg tvivler på, at vi oplever en revolution til sommer hvilket kontraktforlængelserne med Perrotta og Cassetti vidner om.
Et nyt stadion har også været på tale. Det var vist et 'krav' under forhandlingerne og en yderst tiltrængt forandring i Italien.
I det hele taget er der masser af inspiration at hente hos især de tyske og engelske klubber.
[Rettet af: Julii Caesares - 25/03/11 - 12:35]
Det er også mit indtryk, at de nye ejere vil satse meget på at forstærke klubbens brand. Jeg menes at have læst, at man vil etablerer sig på nye markeder - hvilke der er tale om er så spørgsmålet. Man kan vel forvente, at Nordamerika vil være inde i planerne eftersom vi taler amerikanske ejere.
Omkring DiBenedetto's rolle, så tænker jeg klubpræsident. Rosella sidder vel ikke på posten når ejerskiftet er en realitet, hvilket vil efterlade en tom plads. Om DiBenedetto selv besidder den position i 'det nye Roma' er så spørgsmålet, eller om man vil køre et præsidentvalg.
En oprydning i spillertruppen er uundgåeligt. Spørgsmålet er bare hvordan den vil foregå? Jeg tvivler på, at vi oplever en revolution til sommer hvilket kontraktforlængelserne med Perrotta og Cassetti vidner om.
Et nyt stadion har også været på tale. Det var vist et 'krav' under forhandlingerne og en yderst tiltrængt forandring i Italien.
I det hele taget er der masser af inspiration at hente hos især de tyske og engelske klubber.
[Rettet af: Julii Caesares - 25/03/11 - 12:35]
Jonas
3218 indlæg. [Il Capitano]
d. 25/03/11 12:51
d. 25/03/11 12:51
Har også fulgt rigtig meget med på asroma.no omkring sagen - tror de er bedre informerede om sagen på baggrund af af de har skribenter som kan italiensk og oversætter direkte fra de italienske sites (af hvad jeg har læst mig frem til)..
Men omring salget venter vi alle i spænding på pressekonferencen på Mandag og forhåbentligt, en plan omkring det kommende Roma..
DiBenedetto gruppen har allerede gjort det klart at de ønsker at eksponere Roma bedre i verden, og ikke blot i Italien - hvilket jeg synes er utrolig positivt og nødvendigt for en topklub - og et skridt i den rigtige retning er allerede blevet taget med udgivelsen af den nye officiele Roma hjemmeside, som endelig er kommet på engelsk!
Udover det håber jeg på stabilitet i klubben, Roma har som bekendt haft utrolig mange træner inden for korte perioder.. Jeg håber at man enten får en Ancelotti eller Villas Boas ind og så giver dem en forholdvis lang snor og lader dem bygge et hold op.. Samt en Baldini ville være fantastisk og måske som det bliver nævnt overveje Prades situation.. Montali virker det at have gjort det rigtig godt og er for mit vedkommende meget velkommen til at blive.. Tvivler dog på at Rosella vil få en fremtidig plads i klubben - men ville da være fantastisk hvis hun kunne.
Yderligere ser jeg gerne en oprydning i truppen, får nogle af de ældre spillere ud igennem de næste to sæsoner; Perrotta, Taddei, Cassetti, Doni osv.. Få købt nogle unge nye spændende kræfter - behøver slet ikke være Man. City stil med at smide flere hundrede mio efter Pastore.. Endvidere at man får ført nogle unge spiller (Caprari og Viviani) frem og afprøvet dem på førsteholdet..
[Rettet af: Jonas - 25/03/11 - 15:24]
Men omring salget venter vi alle i spænding på pressekonferencen på Mandag og forhåbentligt, en plan omkring det kommende Roma..
DiBenedetto gruppen har allerede gjort det klart at de ønsker at eksponere Roma bedre i verden, og ikke blot i Italien - hvilket jeg synes er utrolig positivt og nødvendigt for en topklub - og et skridt i den rigtige retning er allerede blevet taget med udgivelsen af den nye officiele Roma hjemmeside, som endelig er kommet på engelsk!
Udover det håber jeg på stabilitet i klubben, Roma har som bekendt haft utrolig mange træner inden for korte perioder.. Jeg håber at man enten får en Ancelotti eller Villas Boas ind og så giver dem en forholdvis lang snor og lader dem bygge et hold op.. Samt en Baldini ville være fantastisk og måske som det bliver nævnt overveje Prades situation.. Montali virker det at have gjort det rigtig godt og er for mit vedkommende meget velkommen til at blive.. Tvivler dog på at Rosella vil få en fremtidig plads i klubben - men ville da være fantastisk hvis hun kunne.
Yderligere ser jeg gerne en oprydning i truppen, får nogle af de ældre spillere ud igennem de næste to sæsoner; Perrotta, Taddei, Cassetti, Doni osv.. Få købt nogle unge nye spændende kræfter - behøver slet ikke være Man. City stil med at smide flere hundrede mio efter Pastore.. Endvidere at man får ført nogle unge spiller (Caprari og Viviani) frem og afprøvet dem på førsteholdet..
[Rettet af: Jonas - 25/03/11 - 15:24]
Jonas
d. 25/03/11 18:09
d. 25/03/11 18:09
Opdatering fra vores kære norske venner (undtagen imorgen) og Gazzetta som påstår at Thomas DiBendetto bliver ny præsident i Roma. Mens tidligere Palermo mand Walter Sabatini bliver ny sportsdirektør og Franco Baldini får et direktør job i klubben.. Gianpaolo Montali bliver angiveligt også i klubben.
Mens Corriere dello Sport spekulerer i at Rinaldo Sagramola (også tidligere Palermo) får en rolle i klubben.. Yderligere skriver avisen at DiBendetto overvejer at fortsætte med Montella som træner, men også har Carlo Ancelotti og Villa Boas som muligheder..
Det lyder altsammen meget spændende og i kan læse mere Her
Mens Corriere dello Sport spekulerer i at Rinaldo Sagramola (også tidligere Palermo) får en rolle i klubben.. Yderligere skriver avisen at DiBendetto overvejer at fortsætte med Montella som træner, men også har Carlo Ancelotti og Villa Boas som muligheder..
Det lyder altsammen meget spændende og i kan læse mere Her
71 indlæg. [Romanisti]
d. 24/03/11 23:34
Tænkte vi kunne få en dialog igen omkring det nært forestående ejerskifte i klubben.
Jeg har fulgt asroma.no (Norges fanklub) og synes de har en virkelig god dækning af sagen. DiBenedetto ankommer til Rom mandag for at fuldføre overtagelsen inden d. 31 marts. Det vides at der er 4 sikre erhvervsmænd, som vil indgå i det nye setup rent ledelsesmæssigt.
Tilgiv mig for, at jeg ikke har oversat de oplysninger, jeg har fundet omkring de nye folk :)
Michael Ruane - of Boston real estate advisory firm TA Associates Realty. Ruane manages hundreds of millions of dollars for Massachusetts' main pension fund and is the chairman of Providence College's Board of Trustees in Rhode Island.
Richard D'Amore - a partner at venture capital firm Northbridge Venture Partners in Waltham. D'Amore is a venture capitalist who donated $5 million to Northeastern University and is on the board of trustees at the school. (kilde:http://www2.washingtontimes.com/neighborhood/haydons-soccer-pitch/2011/feb/10/american-group-seeking-buy-roma/)
Julian Movsesian - is the President and founder of Capital Management Strategies, Inc. and the President and CEO of Succession Capital Alliance. (læs desuden et interview med herren ved at følge dette link: http://thefootballauthority.com/?p=12903)
James Pallotta - Head of the $9 billion Raptor Fund, Pallotta is consistently ranked among the 20 top hedge-fund managers in the nation (and is the 11th-highest-paid, earning a reported $195 million in 2004). He's known for his philanthropy — he gives millions each year through his charitable trust — and personal investments including stakes in Via Matta and the Celtics (for which he ponied up a reported $20 million). Plus, he's cool enough to hang with U2, as he did at Radius last December and in a private box at the then FleetCenter. When Pallotta's not hobnobbing in town with celebrities or working at his office in Rowes Wharf, he's bound to be comfortable in the $19 million, 33,528-square-foot compound he's building on 27 acres in Weston. Han er desuden nummer 18 på listen over de mest velhavende i Boston, som også fremgår i linket!
(kilde: http://www.bostonmagazine.com/articles/the_50_wealthiest_bostonians/page5)
De mest konkrete planer omhandler, at AS Roma skal stå stærkere som brand og dermed få en øget kommercielisering af klubben. Det er på denne baggrund, at klubben skal øge sin indtjening og dermed blive selvfinansierende.
Håber det er af interesse for nogle af jer herinde. Kan i hvert fald anbefale, at I holder jer opdaterede på asroma.no's dækning af sagen (dermed ikke sagt noget negativt om denne side, selvfølgelig).
Forza Roma!