AS-Roma.dk
Husk Opret

Montella ER den nye træner

Tilbage til Generelt

Don-Emilio
1347 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 21/02/11 13:43
Hvad mener i om det? Fordele/ulemper

Jeg mener at det er glimrende!! Han er intern i klubben publikumsfavorit, har gjort det perfekt med ungdomsholdet.

Han har ingen trænererfaring?? So what ? Det havde Ranieri og det gik elendigt..
Der er så meget rutine i den trup, at de kan støtte ham. Jeg vil garantere for at spillere som De Rossi go Totti vil være perfekt støtte og respektere og hjælpe ham!! Han har respekten blandt spillerne og det vil være en kæmpe motivationsfaktor for holdet at han er så populær.. All in på Roma sejr over Bologna i weekenden!!
Geggeri
460 indlæg. [Primavera]
d. 21/02/11 14:01
Montella har lidt mere travlt, da Bologna kampen allerede er på onsdag.

Men håber klart på at han kan få spillerne sat op.

Sidebemærkning: Få nu klubben solgt, så der kan komme noget ro!
Jonas
3218 indlæg. [Il Capitano]
d. 21/02/11 14:03
Ønsker ham alt muligt held og lykke! Manden var jo en fantastisk fodboldspiller!

Håber han kan gøre det godt, frygter dog lidt hvordan spillerne vil se på ham, da han bla. kun er to år ældre end Totti.. På det punkt kunne Conti nok sætte sig mere i respekt.. Montella kender dog klubben og spillerne, og måske ved han hvad der skal til for at vende skuden..
Sascha_c
104 indlæg. [Talento]
d. 21/02/11 14:24
håber han kan blive vores Guardiola
Sofus
1495 indlæg. [Capitan Futuro]
d. 21/02/11 14:31
Montella ftw.
Julii Caesares
1219 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 21/02/11 14:44
Det er ikke nogen beslutning jeg er synderligt begejstret for. Vi har altså nogen af 30 point at spille for og en vanvittig vigtig CL plads.

Montella trak sig tilbage i 2009 og har været u15 træner siden da. Ganske vist med positive resultater, men jeg behøver nok ikke fortælle hvor enorm forskel der er på de to poster.

Som Jonas nævner så er Montella kun to år ældre end Totti. Man kan frygte, at Montella mere bliver set som en holdkammerat end som holdets træner. Ydermere har han et tæt venskab med især Totti og andre af veteranerne i klubben som måske kan holde hans autoritet tilbage.

Omvendt er Montella om nogen en af drengene og ved hvad det vil sige at spille for holdet. Hvis han kan fyre op under spillerne og give dem noget gejst resten af sæsonen, så kan det gå godt.

Klubben er i en yderst skrøbelig tilstand og spørgsmålet er om Montella kan få sat lidt liv i sejlene eller om masten for alvor knækker.

[Rettet af: Julii Caesares - 21/02/11 - 14:45]
Zmartguy
621 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 21/02/11 14:49
En spændene mand at have da;) plus han er gammel angriber så han vil automatisk have offensive ting med sig og sikkert os nogle mulige unge spiller;)
Jonas
3218 indlæg. [Il Capitano]
d. 21/02/11 15:30
Interessant blog om Ranieris afgang og Montellas tilgang:

http://www.football-italia.net/blogs/jh136.html

Der bla. fortæller at Montella har haft succes med u-15 holdet, samt han vil spille offensivt:

The 36-year-old striker, who scored 102 goals in 251 games for the club, has been in charge of Roma’s Giovanissimi team for one and a half seasons. The players he has coached are generally aged between 14 and 15, and despite blowing the Scudetto on the final day of the last campaign in typical Roman style, they have since recorded 21 victories from 21 matches this season, a remarkable feat.

“Tactics interest me little,” Montella told Il Romanista. “I prefer to give the lads pointers that help them exploit their individual qualities better.” He is being quite reductive in this respect. Montella has shown a proclivity for 4-3-3 and 4-2-1-3 at Giovanissimi level, always choosing to play three strikers.
DeRossi16
314 indlæg. [Primavera]
d. 21/02/11 16:16
en 4-2-1-3 opstilling lyder rigtig spændende i mine øre :)

Sergio

Casetti - Mexes - Juan/Burdisso - Riise

DDR - Pizarro

Menez

Totti - Borriello - Vucinic

Tror Montella har fat i noget af det rigtige og har modet til at spille det.

EDIT: 2 nye backs og en ny centerforsvar ved siden af Mexes, samt evt. en ny keeper så begynder det hold og se virkelig giftigt ud!

[Rettet af: derossi16 - 21/02/11 - 16:17]
TottiTheBest1
101 indlæg. [Talento]
d. 21/02/11 16:51
Håber han holder fast i hans offensive formationer!
Så klager jeg ikke :D

[Rettet af: TottiTheBest1 - 21/02/11 - 16:51]
Kelevra
800 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 21/02/11 17:58
Ved ikke helt hvad jeg skal synes om det. Tror bestemt ikke det bliver nogen nem opgave, og vi må lige huske vi selv har ønsket dette + han lige skal falde til på det niveau. Så man må også være forberedt på at han måske ikke gør det så godt som forventet, lige i starten hvert fald.

Håber han kan vende sæsonen og muligvis redde Roma i CL? Men igen, bestemt ikke nogen nem opgave.

[Rettet af: Kelevra - 21/02/11 - 17:59]
Andreas
469 indlæg. [Primavera]
d. 21/02/11 18:06
Det her kan da kun gå galt! 4 angribere i Serie A - det går ikke!! Jeg kan på ingen måde tro at Montella får succes med den her tilgang. Det er muligt at det har virket på ungdomsniveau, men det er også noget helt andet. På det niveau Montella har været træner er Roma suverænt det bedste hold og derfor kan de styre spillet i de fleste kampe. Sådan hænger tingene bare ikke sammen i Serie A. Jeg tror desværre at det her er et selvmordslignende projekt.

Han kan selvfølgelig overraske mig...
TottiErMejo
1113 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 21/02/11 19:00
Andreas... også når Roma spiller med 5 i forsvaret så lukker vi 4 mål ind hahaha. så kan vi ligeså godt spille offensivt og prøve at scorer flere mål end modstanderen.
Asroma87
207 indlæg. [Talento]
d. 21/02/11 19:17
Det kan da næsten kun gå fremad på dette tidspunkt!:P
Burhøi
77 indlæg. [Romanisti]
d. 21/02/11 21:03
Montella er den helt rigtige mand for resten af sæsonen! Han kender truppen indgående, har tætte relationer til flere nøglespillere og han tør spille spille offensivt! Det er kun en klubmand, der kan tage over resten af sæsonen, så jeg ser Montella som et fint valg(Conti var alternativet)
Montella vil spille offensivt fodbold, som flere spillere har efterlyst og han vil få al den opbakning fra truppen, som han kan ønske sig! Nu er det altså alle i klubben, der skal kæmpe r---- ud af bukserne for at redde sæsonen, så vi kan få den 4 plads!! Jeg tror på at Montella kan gøre det og som flere skriver: "Det kan kun gå fremad!" Nu vil vi se fremadrettet fodbold!
Montella9
94 indlæg. [Romanisti]
d. 21/02/11 21:22
Angreb er det bedste forsvar !
TottiTheBest1
101 indlæg. [Talento]
d. 21/02/11 23:40
Helt enig Montella9 !
Bare se på Barcelona :D
TottiErMejo
d. 22/02/11 06:52
Barcelona er sku da ikke særlige offensive når det kommer til stykket. det er jo bare boldflytteri på midten... 100 afleveringer til hinanden. kan ikke se det fantastiske.
FrækRomaFyr69
36 indlæg. [Romanisti]
d. 22/02/11 09:42
Enig TottiErMejo.

hvad de gør på 100 afleveringer kan gøres på 10, hvilket vil være et stærkt våben for os, med 3-4 farlige angribere.
La Magica
27 indlæg. [Romanisti]
d. 22/02/11 19:36
præsentation af montella

corriere dello sport

bruno conti ser ikke helt tilfreds ud hvis I spørger mig.

edit: se f.eks. billede 30

[Rettet af: la magica - 22/02/11 - 19:37]
TottiTheBest1
101 indlæg. [Talento]
d. 22/02/11 23:33
TottiErMejo @
Hvis Barcelona ikke er offensive, så der satme ikke noget der hedder offensivt! Undskyld, men har du nogensinde set deres kampe??
Barcelona skubber modstanderen så langt nede på deres egen banehalvdel, at selv den bagerste Barcelona-spiller (med undtagelse af målmanden) er over på modstanderens banehalvdel.. Deres back's er nærmest hhv. Venstre og højre angribere.. Det er totalt offensivt Barcelona spiller!
TottiErMejo
d. 23/02/11 06:51
Så tag over på barcelona.dk :). ej gas men jeg synes ikke det er så offensivt. det er spørgsmål om smag og jeg synes ikke barcelona er fantastiske at se på.
Don-Emilio
1347 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 23/02/11 09:16
"Så tag over på barcelona.dk :). ej gas men jeg synes ikke det er så offensivt. det er spørgsmål om smag og jeg synes ikke barcelona er fantastiske at se på."

- vågn nu op.. Barcelona er det vel nok mest offensive hold i verden. Hvis ikke Barcelona er offensive, må du lige tage dig som og give et modeksempel på hvad du syntes er offensivt, i stedet for bare at slynge ud i luften..
Kelevra
800 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 23/02/11 10:45
Barcelona spiller en offensiv taktik jo, men det er kontrol bold. De søger huller og fejl hos modstanderen hvor de så har spillere der er hurtige og effektive nok til at udnytte dette. Det er ikke direkte en offensiv taktik som man f.eks. har set Roma diske op med. Den hører med i den angribende ende af fodbold taktiker, jo vidst - men det er kontrol frem for direkte angreb.
Andreas
469 indlæg. [Primavera]
d. 23/02/11 11:16
Under Spalletti spillede Roma da defensivt! Vi spillede en moderne form for catenaccio, hvor vi ofte stod helt nede på kanten af eget felt og forsvarede. Dernæst spillede vi rigtig god kontra fodbold som gjorde os farlige mod de store hold (eksempelvis Real Madrid, Lyon, Manchester (i Rom!)). Og kan i huske den overgang med de hurtige dødbolde? Bellissimo!

Barcelona spiller (ligesom Spanien) en kontrolleret offensiv hvor man ikke lader modstanderen have bold og så slår man til når de begår en fejl. Lidt uinspirerende hvis du spørger mig...
Julii Caesares
d. 23/02/11 11:24
Jeg er heller ikke begejstret for Barcelonas spil - eller modstanden i Spanien!

Under Spalletti spillede vi jo også uden en angriber, men netop omstillingsspillet var fornemt og kontraerne lynhurtige. Det var gode tider.

Sofus
1495 indlæg. [Capitan Futuro]
d. 23/02/11 17:03
Som jeg sagde i en anden debat her, så synes jeg også Barca spiller defensivt. De spiller den jo bare rundt og lader ikke modstanderen røre bolden!
Arsi
283 indlæg. [Primavera]
d. 23/02/11 17:14
At modstanderen ikke røre bolden gør ikke et holds spil defensivt.
Barcelona er mange klasser over os til at starte med!
De spiller sgu meget offensivt! tjek deres backer? de er utrolig højt oppe samt deres midterforsvare faktisk er helt over på modstanderens halvdel og faktisk er med i spillet i det offensive (for det meste Piqué).
De laver så utrolig mange afleveringer og de venter på at der dannes et hul.
Dette gør bestemt ikke et hold defensivt!
HELE holdet er på modstanderens halvdel og prøver at finde huller og så spiller de den.. og hvad får de ud af det? mål efter mål efter mål!

Et defensivt hold kan ikke gå hen og vinde med mere 3/4-0?
Kontra kan ikke skabe så mange målchancer!
S.P.Q.R Martin
491 indlæg. [Primavera]
d. 23/02/11 18:23
er du barcelona fan eller ROMA fan
Arsi
283 indlæg. [Primavera]
d. 23/02/11 18:24
Jeg er 100% Roma fan men jeg er bare ærlig!
Vi er desværre slet ikke på samme niveau :(
Julii Caesares
d. 23/02/11 18:25
Igen, modstanden i Spanien er sgu heller ikke særlig imponerende; til tider direkte elendig.

[Rettet af: Julii Caesares - 23/02/11 - 18:25]
Arsi
283 indlæg. [Primavera]
d. 23/02/11 18:27
Det vil jeg give Julii ret i!
men hvis et hold som Barca kan slå Real 5-0.. så siger det lidt om dem ;)
TottiErMejo
d. 23/02/11 18:28
Tror ikke Barcelona ville scorer ligeså mange mål i Serie a som de gør i la la liga. la ligas mindre hold er skræmende tinge defensivt.
TottiTheBest1
101 indlæg. [Talento]
d. 23/02/11 18:29
Er helt enig med Arsi!
og det har ikke noget med gøre hvem man er fan af, nogle af os kan godt være Roma fans og stadig sige sandheden om andre holds spil..
Julii Caesares
d. 23/02/11 18:33
Der skal ikke tages noget fra Barcas succes på nogen måde, men da var også tydeligt at Real gik ind til kampen med en forkert indstilling og en forkert taktik. Mourinho undervurderede Barcelona og overvurderede Madrid i den kamp. Jeg tror han har lært meget til næste opgør - præcis som tilfældet var med Inter da de mødte Barca første gang kontra i knockout fasen.
Oscar-AsRoma
55 indlæg. [Romanisti]
d. 23/02/11 20:15
Jeg var en stor fan af Montella da han spillede i klubben. Med hensyn til trænerefaring så tror sagtens han kan håndtere det. Med alle dem han kender kan det være både godt og dårligt. Godt: det vil jo have det godt og stole, på en det har arbejdet med før. Dårligt: måske ville de ikke have det så godt med at blive trænet af ham. Tænker på Totti som måske ikke ville trænes af ham. Lad os håbe det er godt.

Velkommen Montella! Den lille flyver skal nok klare sig godt :)

Kontakt | © Copyright 2003-2012 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca