Hvordan startede i med at følge Roma?
Asolle
77 indlæg. [Romanisti]
d. 12/12/10 18:18
77 indlæg. [Romanisti]
d. 12/12/10 18:18
Jamen det startede dengang Totti fik sin debut for landsholdet sånset. Syns han spillede flot fodbold så begyndte selvfølgelig at lave lidt research om ham og hvilken klub han spillede i og sån og ja så har jeg faktisk holdt med Roma lige siden. Så var på grund at Totti jeg blev roma fan;)
II-Capitano
321 indlæg. [Primavera]
d. 12/12/10 18:32
321 indlæg. [Primavera]
d. 12/12/10 18:32
Jeg var tidligere AC Milan fan, men efter at Roma hele tiden vandt hele lortet i Championship Manager 2001/2002, så tænkte jeg sgu at jeg li ville prøve at være dem, og siden dengang har jeg altid holdt med dem :D
Skytt0
850 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 12/12/10 19:57
850 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 12/12/10 19:57
Første gang jeg fik øje på Roma var dengang de vandt 3-1 over chelsea i 2008.. Jeg sappede over på tv3 og så, at det var to store hold der skulle spille. Jeg kan huske hvordan tv3´s rapporter roste romas spil og stadion, og derfor blev jeg intereseret, og så den flotte kamp hvor de altså vandt. Derefter så jeg hjemmekampen imod Bordeaux, og efter den kamp begyndte jeg at følge roma en lillesmule på texst tv(altså jeg var ikke begyndt at holde med dem der, men fulgte dem bare lidt). Så.. Lige inden sæsonen 09/10 begyndte, søgte jeg på roma videoer og opslag på nettet, og der stødte jeg på denne side, som jeg godt kunne lide. Og siden jeg fandt hjemmesiden, begyndte jeg at holde med Roma.
[Rettet af: skytt0 - 12/12/10 - 19:58]
[Rettet af: skytt0 - 12/12/10 - 19:58]
LassW
71 indlæg. [Romanisti]
d. 12/12/10 22:38
71 indlæg. [Romanisti]
d. 12/12/10 22:38
Spændende tråd :)
Min kærlighed til klubben skyldes især Cafu og Candela og Romas spillestil i slutningen af 90'erne/starten af 00'ern.
Jeg husker i hvert fald ikke nogle hold, der spillede så attraktivt angrebsfodbold som Roma. Mener at Roma var blev de første store hold til at spille med wing backs på en så offensiv metode.
Når man så dertil ligger spillere som Aldair, Batigol, Tommasi, Delvecchio og Totti så var jeg sgu solgt!
Siden da har jeg fulgt dem i medgang og modgang. Desværre har der ikke været råd til at se dem på stadion særlig mange gange, men det kommer jo forhåbentlig, når man engang er færdig med at være studerende ;) -Dog så jeg kampen mod Lazio i april, som muligvis var et af de mest nervepirrende oplevelser jeg nogensinde har haft! Der var jeg tæt på tårer efter kampen!
Forza Roma!
Min kærlighed til klubben skyldes især Cafu og Candela og Romas spillestil i slutningen af 90'erne/starten af 00'ern.
Jeg husker i hvert fald ikke nogle hold, der spillede så attraktivt angrebsfodbold som Roma. Mener at Roma var blev de første store hold til at spille med wing backs på en så offensiv metode.
Når man så dertil ligger spillere som Aldair, Batigol, Tommasi, Delvecchio og Totti så var jeg sgu solgt!
Siden da har jeg fulgt dem i medgang og modgang. Desværre har der ikke været råd til at se dem på stadion særlig mange gange, men det kommer jo forhåbentlig, når man engang er færdig med at være studerende ;) -Dog så jeg kampen mod Lazio i april, som muligvis var et af de mest nervepirrende oplevelser jeg nogensinde har haft! Der var jeg tæt på tårer efter kampen!
Forza Roma!
TottiCapitano
132 indlæg. [Talento]
d. 12/12/10 22:45
132 indlæg. [Talento]
d. 12/12/10 22:45
Jeg var 11 år og kæmpe Ronaldo og Real Madrid fan. Så efter at Italien vandt VM købte jeg Fifa 06 og spillede karriere, ville vælge Real men jeg kunne ikke fordi at jeg skulle starte med de lidt "mindre" hold så ville jeg vælge en italiensk klub og fik øje på Roma og valgte dem pga hovedstaden. Jeg lavede så holdopstilling og fik øje på at Totti spillede der og satte ham på toppen så han kunne score alle målene :) Jeg spillede så og scorede rigtig mange mål med Totti og det endte med at han blev min yndlingspiller og jeg fulgte Romas kampe osv så har jeg været Roma fan siden. Elsker Roma af hele mit hjerte!
Xedem
479 indlæg. [Primavera]
d. 12/12/10 22:58
479 indlæg. [Primavera]
d. 12/12/10 22:58
Jeg kendte til Roma da jeg gik i 6-7 klasse pga. Totti.
Synes faktisk han var lidt af an nar til at starte med, med episoden mod C. Poulsen. Efter det lavede jeg lidt research på Totti og Roma. Der blev jeg rigtig overrasket over at Totti havde spillet hele sin karriere i Roma. Så jeg tænkte at det måtte være en speciel klub!
Lidt efter blev jeg total Mexés fan, elsker hans fight og explosivitet! Da han spillede i Roma tænkte jeg at jeg hellere måtte følge lidt med, det gjorde jeg så. Langsomt blev jeg så roma fan :)
Synes faktisk han var lidt af an nar til at starte med, med episoden mod C. Poulsen. Efter det lavede jeg lidt research på Totti og Roma. Der blev jeg rigtig overrasket over at Totti havde spillet hele sin karriere i Roma. Så jeg tænkte at det måtte være en speciel klub!
Lidt efter blev jeg total Mexés fan, elsker hans fight og explosivitet! Da han spillede i Roma tænkte jeg at jeg hellere måtte følge lidt med, det gjorde jeg så. Langsomt blev jeg så roma fan :)
Kvistus
1422 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 12/12/10 23:14
1422 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 12/12/10 23:14
Dengang hvor Panucci scorede for Italien, i en 1-0 sejr tror jeg nok.. blev jeg lidt fan af ham :) og nogle dage senere kom min far hjem med en Roma trøje, (han vidste ik at kunne lide panucci eller noget..) jeg vidste ik rigtig noget om klubben så jeg tjekkede lige hvem der spillede der osv.. og fandt ud af at panucci og de rossi og totti spillede der så jeg tænkte okay, syg klub :D og baam, roma fan. ;)
[Rettet af: kvistus - 12/12/10 - 23:18]
[Rettet af: kvistus - 12/12/10 - 23:18]
DeRossi16
314 indlæg. [Primavera]
d. 13/12/10 11:26
314 indlæg. [Primavera]
d. 13/12/10 11:26
Fik øje på Totti og Batistuta og fandt ud af de spillede for samme klub der og boom :) så har den heddet Roma lige siden.
MBAH
19 indlæg. [Romanisti]
d. 13/12/10 11:57
19 indlæg. [Romanisti]
d. 13/12/10 11:57
Jeg har altid været utrolig interesseret i italiensk kultur og sport, og det kombineret med nogle af de mest fantastiske spillere som Totti, Montella, Batistuta og Nakata, da vi vandt i 2001, gav mig lysten til at følge holdet med de mest fantastiske fans, støtte byen Rom, og hade "Nazio". Og hvilke fantastiske spillere vi har haft de senere år med De rossi, Vucinic, Mexes, Juan og så videre.. denne klub er noget helt specielt når den både i med og modgang kan holde på sine fantastiske spillere, i en tid hvor penge betyder alt i fodbold! Stor respekt for spillere som Totti og De Rossi med deres store klubfølelse!
Jonas
3218 indlæg. [Il Capitano]
d. 13/12/10 18:29
3218 indlæg. [Il Capitano]
d. 13/12/10 18:29
Jeg startede med at følge Batistuta til VM 98, før han blev den store helt og jeg begyndte derfor stille og roligt at følge Fiorentina, og italiensk fodbold generalt.. Da han så skiftede til Roma i 2000, begyndte jeg at holde med dem, og Totti, Montella, Delveccio og Batigol - var jo fantastiske at følge! Og da klubben så vandt Serie A, har jeg været kæmpe fan lige siden!
Og der er intet så fantastisk som byen Rom og den italienske kultur! ligesom hele historien om romerriget er utrolig spændende!
Og der er intet så fantastisk som byen Rom og den italienske kultur! ligesom hele historien om romerriget er utrolig spændende!
Don-Emilio
1347 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 13/12/10 20:54
1347 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 13/12/10 20:54
Som flere andre: Da Batistuta kom til klubben!! Fantastisk angriber, der ikke har set sin lige siden :)
Og med kærlighed til klubben kom der automatisk medhold til klubfolkene TOTTI, De Rossi og Mexés.. Er siden stadig fanget af den specielle atmosfære der er om klubben..
Og med kærlighed til klubben kom der automatisk medhold til klubfolkene TOTTI, De Rossi og Mexés.. Er siden stadig fanget af den specielle atmosfære der er om klubben..
Zmartguy
621 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 13/12/10 23:32
621 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 13/12/10 23:32
Begyndte at holde med Roma da jeg så Totti spille mod Danmark som 18 årig hvor de vandt 3-2 hvor han lavet assist til det sidste mål... Så fuldte jeg Roma og da de blev mestre var jeg helt hug på dem. så i alle fodbold spil har jeg altid spillet Roma og har kun, mod min egen vilje spillet med andre hold.. Så er Roma fan helt i hjertet der har fuldt hele tottis fodbold liv.. Og man må desværre også huske at de har værret ufattelig dårlige i Champions legue. Og altid har værret lidt et hold ingen rigtig regner med, men altid siden de blevet mestre værret et af de store i Italien... Vil altid værre Roma fan og glæder mig til Totti som træner og se hvad tottis dreng kan når det kommer....
AndersRoma
818 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 14/12/10 00:21
818 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 14/12/10 00:21
Begyndte at holde med Roma efter de slog Bari i et brag af en kamp i weekenden. Det var min yndlings spiller Juan der scorede målet og har elsket ham lige siden!
[Rettet af: andersroma - 14/12/10 - 00:22]
[Rettet af: andersroma - 14/12/10 - 00:22]
Sisseg
43 indlæg. [Romanisti]
d. 14/12/10 14:08
43 indlæg. [Romanisti]
d. 14/12/10 14:08
Jeg har fulgt Roma siden de tabte til Cluj i CL i Sæson 08/09. Det startede med at jeg ville finde en udenlandsk klub og mange ser jo engelsk fodbold så jeg valgte at følge et italiensk hold da mig og min familie har rejst meget i Italien. Jeg glemmer aldrig da jeg var ved Gardasøen og Italien var gået videre ved VM. Hold kæft en stemning de italienere kunne skabe og da vi sad på et hotelværelse i Tyskland og så hvordan Italien vandt VM. Så smukt. Jeg ved ikke om det var fordi jeg lige havde haft mit første møde med Rom eller hvad det var der skete men jeg undersøgte både Nazio og Roma og valget faldt på Roma. Den dag i dag følger jeg: AaB, Roma, Paris SG, Hearts FC.
A2j
11 indlæg. [Romanisti]
d. 14/12/10 22:18
11 indlæg. [Romanisti]
d. 14/12/10 22:18
Jeg har været trofast Roma fan, siden jeg så dem første gang mod Brøndby, i UEFA cup semifinalen i 1991. Et sent mål af Rudi Völler, og jeg var solgt. Jeg var bare draget af trøjens farver, logoet med ulven og den fascinerende historie. Siden da har jeg fulgt Roma tæt...!
Svenzoni
113 indlæg. [Talento]
d. 14/12/10 22:57
113 indlæg. [Talento]
d. 14/12/10 22:57
Har fulgt AS Roma siden 2002. Lidt af et tilfælde
men da jeg altid har været draget af Italien faldt
valget på Roma da jeg så deres fede kappa trøjer...
- ja det lyder meget overfladisk men det var sku det
der "tændte" mig i første omgang... Har siden været
to gange i Rom og se dem mod Sampdoria og Juventus.
Roma er hovedstaden og den mest fascinerende storby
jeg har været i. Har læst en masse historie om klubben
og har siden da aldrig været i tvivl. Jeg er stadigvæk
stolt når folk spørger hvad holder du med?...
men da jeg altid har været draget af Italien faldt
valget på Roma da jeg så deres fede kappa trøjer...
- ja det lyder meget overfladisk men det var sku det
der "tændte" mig i første omgang... Har siden været
to gange i Rom og se dem mod Sampdoria og Juventus.
Roma er hovedstaden og den mest fascinerende storby
jeg har været i. Har læst en masse historie om klubben
og har siden da aldrig været i tvivl. Jeg er stadigvæk
stolt når folk spørger hvad holder du med?...
Kelevra
800 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 15/12/10 19:40
d. 15/12/10 19:40
Lazio fan i byen der kaldte mig en svans.
Burhøi
77 indlæg. [Romanisti]
d. 15/12/10 21:13
77 indlæg. [Romanisti]
d. 15/12/10 21:13
Uha, jeg skal tilbage til midt- og slutfirserne, hvor Falcao, Roberto Pruzzi, Berggren m.m. spillede og ikke mindst datidens svar på totti nemlig Giannini, som var mit store idol. Jeg husker, at han og flere andre fra Italien, til et VM, ikke ville lade sig barbere før at de røg ud. Til sidst løb de fleste rundt på banen med mega fuldskæg!! Han var nok grunden til, at jeg blev rigtig Roma fan! Så lå det lidt stille i en del år, men under en ferie i Rom i 2001(scudetto år), blussede det op igen og siden har jeg fulgt klubben tæt! Jeg husker, at der i Rom var plakater af Totti overalt og i Trastevere var der Roma bannere overalt. Der blev jeg klar over, hvad Totti betød for klubben og hvad klubben betød for Rom og Rom er en fantastisk by!
DHHRoma
138 indlæg. [Talento]
d. 15/12/10 21:35
138 indlæg. [Talento]
d. 15/12/10 21:35
LOL Kelevra :)
Kadim
68 indlæg. [Romanisti]
d. 16/12/10 21:48
68 indlæg. [Romanisti]
d. 16/12/10 21:48
Det var omkring år 2000/2002, første gang jeg hørte til Roma Real skulle spile champions legue , mod Roma, jeg så optakten, og de snakkede om Totti og batistuta, hvor vigtig de var for holdet( begge var skadede og var ikke med ) . Da jeg så kampen , elskede jeg deres spilletrøjer , det er de fedeste af dem alle , især den sorte/orange farve:D , men gruden batistuta og totti , trøjerne , blev jeg Roma fan . Roma tabte desuden 3-0 den kamp , kan jeg huske .
TheTotti
230 indlæg. [Talento]
d. 19/12/10 15:02
230 indlæg. [Talento]
d. 19/12/10 15:02
Hahaha Kelevra!
Jeg opdagede Roms herligheder da jeg spillede FIFA i en online liga hvor jeg blev tildelt Roma, det er snart 10 år siden. Er helt ked af jeg ikke opdagede dem et års tid tidligere så jeg kunne ha oplevet scudetto sejren som ægte Roma fan!
Jeg opdagede Roms herligheder da jeg spillede FIFA i en online liga hvor jeg blev tildelt Roma, det er snart 10 år siden. Er helt ked af jeg ikke opdagede dem et års tid tidligere så jeg kunne ha oplevet scudetto sejren som ægte Roma fan!
Kelevra
d. 19/12/10 16:28
d. 19/12/10 16:28
Jeg har altid fulgt med i fodbold, men længe havde jeg ikke et hold jeg synes var helt unikt. Gad ikke holde med Manchester United, Real Madrid & Barcelona ligesom alle andre, fordi for mig virkede det ikke som om at man var rigtig fan - mere en der bare red med på succesen.
"Lazio fan i byen der kaldte mig en svans." Er faktisk sand nok, men en mindre detalje, det var på et tidspunkt når jeg var begyndt at følge netop Roma at jeg blev udsat for Lazio propaganda. Jeg var ærlig og sagde at jeg ikke var interesseret i det fordi for mig virkede Roma som en meget mere speciel klub, den samtale fortsatte lidt hvorefter han sagde "Så er du også bare en svans jo.."
Begyndte så at følge Roma endnu mere nu når jeg ligesom var på det spor, og det gik hurtigt op for mig at det var den unikke klub jeg så længe havde ledt efter, en klub med et stort hjerte, loyale spillere, masser af gejst og fighter mentalitet. En klub der kæmpede sig frem og ikke bare købte sig til de bedste spillere i verden, men alligevel kunne de være med i toppen af deres liga. For mig er det en helt speciel klub og der er en helt speciel stemning. Udover det, så er deres trøjer fede.
Jo, det kan være hårdt at være Roma fan til tider, som I nok alle kan nikke genkendende til, men hold da op en fantastisk klub! :)
"Lazio fan i byen der kaldte mig en svans." Er faktisk sand nok, men en mindre detalje, det var på et tidspunkt når jeg var begyndt at følge netop Roma at jeg blev udsat for Lazio propaganda. Jeg var ærlig og sagde at jeg ikke var interesseret i det fordi for mig virkede Roma som en meget mere speciel klub, den samtale fortsatte lidt hvorefter han sagde "Så er du også bare en svans jo.."
Begyndte så at følge Roma endnu mere nu når jeg ligesom var på det spor, og det gik hurtigt op for mig at det var den unikke klub jeg så længe havde ledt efter, en klub med et stort hjerte, loyale spillere, masser af gejst og fighter mentalitet. En klub der kæmpede sig frem og ikke bare købte sig til de bedste spillere i verden, men alligevel kunne de være med i toppen af deres liga. For mig er det en helt speciel klub og der er en helt speciel stemning. Udover det, så er deres trøjer fede.
Jo, det kan være hårdt at være Roma fan til tider, som I nok alle kan nikke genkendende til, men hold da op en fantastisk klub! :)
TottiErMejo
1113 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 19/12/10 18:14
d. 19/12/10 18:14
Du skulle havde klasket den lazio fan med en flaske haha
Kelevra
d. 19/12/10 18:44
d. 19/12/10 18:44
Tja, men sagde noget i stil med "Hvor er det sløvt at du ikke engang kan finde på noget intelligent at sige, men andet kan man vel heller ikke forvente af en Lazio fan?" Så vidste han ikke rigtigt hvad han skulle sige og så gik jeg bare min vej.
TottiErMejo
d. 19/12/10 18:47
d. 19/12/10 18:47
Det kunne man så også gøre :P
Sofus
1495 indlæg. [Capitan Futuro]
d. 21/12/10 14:47
1495 indlæg. [Capitan Futuro]
d. 21/12/10 14:47
Blev forelsket i Totti i 2002, men var kun 3 år der. Så begyndte jeg at følge Roma noget ved 07 sæsonen og siden 2008/09 har jeg set næsten alle deres kampe på fjernsyn eller computer (: Så skal jeg på rundvisning på Olimpico til sommer :D
Rasmus
94 indlæg. [Romanisti]
d. 22/12/10 11:04
94 indlæg. [Romanisti]
d. 22/12/10 11:04
Jeg tror desværre ikke man kan komme ind på Olimpico og få en rundvisning. :(
Det har man ihvertfald ikke kunnet de gange jeg har været dernede..
Det har man ihvertfald ikke kunnet de gange jeg har været dernede..
Giallorossi
312 indlæg. [Primavera]
d. 23/12/10 11:38
312 indlæg. [Primavera]
d. 23/12/10 11:38
Jeg er faktisk lidt i tvivl om hvonår kærligheden til holdet opstod..
Fra 2000 har den i hvert fald været der, efter Totti's em var det svært ikke for alvor at elske holdet...
Dog var første gang jeg så Roma på stadion i sidste sæson; kampen var mod Lazio, hvor Roma vandt 1-2 efter at ha' været bagud 1-0 og Julio undervejs reddede et staffe...
Til alle der ikke har været dernede endnu vil jeg sgu anbefale det... Skal også snart selv ned og ha' oplevet Roma som hjemmehold, så jeg kan få lov at høre; "Roma Roma Roma"..
[Rettet af: Giallorossi - 04/01/11 - 00:23]
Fra 2000 har den i hvert fald været der, efter Totti's em var det svært ikke for alvor at elske holdet...
Dog var første gang jeg så Roma på stadion i sidste sæson; kampen var mod Lazio, hvor Roma vandt 1-2 efter at ha' været bagud 1-0 og Julio undervejs reddede et staffe...
Til alle der ikke har været dernede endnu vil jeg sgu anbefale det... Skal også snart selv ned og ha' oplevet Roma som hjemmehold, så jeg kan få lov at høre; "Roma Roma Roma"..
[Rettet af: Giallorossi - 04/01/11 - 00:23]
Geggeri
460 indlæg. [Primavera]
d. 23/12/10 13:14
460 indlæg. [Primavera]
d. 23/12/10 13:14
Der var engang hvor man bare skulle holde med et hold i hvert land. I Danmark var det Ikast FS, i England var det en overgang Arsenal, i Spanien var det Osasuna og i Italien faldt valget på Roma.
Ikast var det lokale hold i suppen.
Arsenal havde Dennis Bergkamp.
Osasuna var overraskelsen i Spanien.
Roma var ikke rigtig nogen direkte grund, ud over deres hold var rigtig godt i det managerspil, som var populært at spille sammen med vennerne. Det var nok lidt Batistuta, lidt De Rossi og lidt Totti.
Tiden gik. Interessen for Arsenal og Osasuna forsvandt. Ikast blev til FCM og jeg var til en masse kampen med holdet, men hjertet bankede ikke for holdet i nær så høj grad som Roma.
Ikast var det lokale hold i suppen.
Arsenal havde Dennis Bergkamp.
Osasuna var overraskelsen i Spanien.
Roma var ikke rigtig nogen direkte grund, ud over deres hold var rigtig godt i det managerspil, som var populært at spille sammen med vennerne. Det var nok lidt Batistuta, lidt De Rossi og lidt Totti.
Tiden gik. Interessen for Arsenal og Osasuna forsvandt. Ikast blev til FCM og jeg var til en masse kampen med holdet, men hjertet bankede ikke for holdet i nær så høj grad som Roma.
33 indlæg. [Romanisti]
d. 12/12/10 16:26
Jeg vil gerne selv starte... jeg er meget ny Roma-fan, jeg var i Rom her i ferien med familien, min far er også meget fodboldinteresseret. Vi køber billetter til Roma-Basel. Godt nok en lorte-kamp som vi taber 3-1. Alligevel, selvom vi er bagud, synger fansne, man kunne heller ikke selv lade være med at blive helt varm inden i.
Dagen efter køber jeg min første Roma-trøje. Alle fans der ser mig med den kommentere og smiler, man kan ikke lade være med at tænke hvor fed en klub det er. Så begyndte jeg fra den dag at følge Roma.
Hvad med jer?