AS-Roma.dk
Husk Opret

CHL Modstandere.

Tilbage til Generelt

TottiCapitano
132 indlæg. [Talento]
d. 09/12/10 01:37
Så er vi videre i Champion's League og der skal snart trækkes lod om hvem vi skal møde.
Hvem ser i som de nemmeste ofre som Roma skal slagte? Lav eventuelt en liste.. Her er min:
1. Shaktar Donetsk (Spiller ikke så godt på udebane, vi kan sagtens vinde 3-0 i Stadio Olimpico)
2. Schalke 04 (Kører godt for dem for tiden men de er stadig et af de svageste hold der er videre som nummer 1)
3. Tottenham. (Farlig hold med gode unge spillere som Bale osv. Men ikke så gode på udebane)
4. Chelsea (det kører ikke så godt for dem for tiden og hvis de spiller som de gør nu til den tid ville Chelsea være på en klar 4. Plads til at møde men hvis de kommer på rette spor og begynder at slagte bundholdene 6-0 igen vil jeg helst undgå dem og møde Man U istedet.
5. Manchester United (VI SKAL HAVE HÆVN!)
6. FC Barcelona (Et af verdens bedste hold, det kører for dem i alt. Ha et svaghed imod Italienske hold som vi så sidste mod Inter.)
7. Real Madrid (Grunden til at jeg helst vil møde Barca istedet for Real er at de har Mourinho den geniale mand kender virkelig til italiensk fodbold og vi ville højst sandsynæigt ikke kunne komme videre hvis vi mødte dem da jeg ser dem som favoritter til at vinde Champion's League 2010-11)
FORZA ROMA!
Julii Caesares
1219 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 09/12/10 11:27
Shaktar Donetsk eller Schalke. Shaktar har vinterpause hvilket ville være en stor fordel for os! Schalke har ikke et særlig skræmmende hold og burde være overkommeligt.

Madrid er også det hold jeg helst vil undgå.

Angående vores Tottenham-snak i går. Yes, de mangler erfaring i europæisk fodbold, men de har imponeret mig i CL og scoret vanvittigt mange mål. Deres offensiv er skræmmende og kan virkelig gøre ondt på vores dårlige forsvar. Duoen Lennon/Bale er heller ikke noget jeg foretrækker med vores backs i mente. Jeg siger ikke, at Tottenham er på højde med Man utd eller Madrid, men jeg så hellere Chelsea eller Arsenal komme op fremfor Spurs.

Schalke har gjort det godt i deres gruppe, men jeg mener stadig at det er et hold vi kan snuppe såfremt vi trækker dem.

[Rettet af: Julii Caesares - 09/12/10 - 14:45]
DHHRoma
138 indlæg. [Talento]
d. 09/12/10 17:17
Lad os bare fortsætte den her Spurs vs Arsenal. HVORFOR Spurs over Arsenal?

Og nej, vi kan måske ikke bruge historie til så meget, men Arsenal er og vil altid være storebror. Spurs er ikke endt over Arsenal i flere årtier (!!!) Og vil jo heller ikke gøre det i år.

En Nasri & Fabregas vil smadre vores forsvar lige så meget som Bale og ???. Begge forsvars er hullet, men Arsenal er altså mere stabile og har været i CL i årtier. Spurs er debutanter i CL, og mangler stadig meget for at være med. Spurs er bestemt ikke mellem de 8 bedste i Europa, så hvis vi ikke kan slå dem, så hører vi satme heller ikke til i en CL kvartfinale...

Foretrækker Schalke eller Shaktar. Schalke så skal jeg helt klart til Tyskland. :-)
DHHRoma
138 indlæg. [Talento]
d. 09/12/10 17:27
http://www.tipsbladet.dk/blog/thomas-faerch-blog/faerch/2010-12-08-leder-bring-spurs

Syntes ham Thomas rammer fint med Spurs. :-)
Julii Caesares
d. 10/12/10 13:56
Fordi jeg frygter Tottenhams offensiv mere end Arsenals. Jeg tror den kan gøre rigtig ondt på vores vaklende defensiv omend Spurs også har store problemer i centralforsvaret.

Jeg siger ikke at Tottenham er bedre end Arsenal, men mod netop vores forsvarskæde så frygter jeg den speed som Tottenham har. Især med Bale og Lennon, samt en Van der Vaart i topform.
Som det ser ud nu så står Premier League overfor en mindre rokering. The Big Four er ikke hvad den var for fem år siden og Redknapp har skabt et hold der er på vej frem.

http://www.bold.dk/nyt/Drogba-Spurs-kan-vinde-titlen

Jeg siger heller ikke, at vi ikke kan slå Tottenham. Slet ikke, men jeg har respekt deres offensiv. Vi ville være favoritter i et evt. opgør. Kernen i min tale er, at Tottenham er på vej frem og har ændret sig meget på kort tid.

[Rettet af: Julii Caesares - 10/12/10 - 13:58]
Liam Gallagher
668 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 10/12/10 15:30
Altså Barcelona må da være den værste modstander?? Dem ville vi ikke have den mindste chance mod. Madrid er ikke meget nemmere, men vi har altså slået dem før og de er altså ikke ligeså skræmmende som Barcelona, hvilket deres indbyrdes møde da også fortalte ALT om.

Men ja, synes faktisk der er en del hold vi godt kan slå ud. Schalke og Shakhtar er selvfølgelig at foretrække. Tottenham har vi i den grad også mulighed for at slå ud, selvom de har fået et ret stærkt mandskab.

Chelsea er svær at blive klog på. Jeg tror de vender skuden og så kan de pludselig være et af de værste hold at møde. Men vi har før spillet lige op med dem, så de er da i hvertfald bedre at møde end f.eks. Man Utd.

Hvem trækker vi så? Ja vi trækker da selvfølgelig Man Utd. Suk...
Kezic
125 indlæg. [Talento]
d. 10/12/10 15:43
arghh tror altså ikke vi ville være favoritter mod tottenham :)
DHHRoma
138 indlæg. [Talento]
d. 10/12/10 18:27
Hånden 100 % på hjertet, så er der kun et hold vi er favoritter imod i mine øjne, og det er Shaktar Donetsk. Så der 1-2 hold som vil være meget 50-50. Bla. Schalke 04.
Kvistus
1422 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 10/12/10 19:15
Tag dig sammen... Vi er favoritter mod shakhtar og Schalke ik så meget der. og mod store hold skal man ikke undervudere os...
DHHRoma
138 indlæg. [Talento]
d. 10/12/10 19:18
Tag dig selv sammen.. Og stop med at være dumsmart..

Mener Schalke er 50-50 som sagt. Vi slutter af der nede, og nej, man skal ikke undvudere os, men derfor er vi stadig underdogs mod de fleste evt. modstandere.
Andreas
469 indlæg. [Primavera]
d. 11/12/10 02:46
Som vi har spillet i de tre seneste kampe (Palermo, Chievo Verona og Cluj) er vi nok det dårligste hold blandt de sidste 16 i Champions League. Jeps – det er vi! Spillet har været alt andet end sammenhængende og mange/næsten alle spillerene levere præstationer langt under niveau. Forsvaret sejler og det offensive spil lader også meget tilbage at ønske. Til vores held skal kampene først spilles i marts, og hvem ved hvordan situationen er til den tid?
Mexes
641 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 11/12/10 11:48
At sige vi ikke er favorit imod Schalke er jeg bestemt ikke enig i. Hvis vi røg ud til Schalke vil det være en katastrofe.
Dem jeg allerhelst vil møde vil se således ud:
1. Schalke
2. Shaktar
3. Tottenham
4. R. Madrid
5. Chelsea
6. Man Utd
7. BARCA
Jeg anser ikke Real M. for at være en skrækmodstander men derimod er jeg helt enig med dig Liam, Barca vil nok ikke være så sjov en modstander! Vi kunne sku godt rende ind i en ordentlig øretæver! Men vi vil selvfølgelig have en chance imod alle holdehe, men giv os nu forhelvede Schalke, shaktar eller spurs! Mit håb lyder så enkelt som dette her: "Alt andet end Barca".
Julii Caesares
d. 11/12/10 11:53
Omvendt ville en sejr over Barca være så godt. Er ved at være så træt af den Barca-hype der er pt.
DHHRoma
138 indlæg. [Talento]
d. 16/12/10 22:27
Husk at lodtrækningen sendes live på Eurosport fra kl 12:00 imorgen
DHHRoma
138 indlæg. [Talento]
d. 17/12/10 12:14
AS Roma - Shaktar Donetsk!!!!

Møg fed lodtrækning for os, drenge..
AndersRoma
818 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 17/12/10 17:02
Hold kæft, hvor er det nemt for os! Sikker 3-0 hjemme også 0-0 away...
Totti Er Gud
734 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 19/12/10 20:07
det skulle gerne betyde vi går vider..... :-)
Asromadk
1061 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 19/12/10 20:21
Nøglen til CHL succes tror jeg ligger i at få Adriano-Borriello igang. Bygge videre på det de lavede mod Milan. Midtbanen og forsvar har fungeret nogenlunde i et stykke tid, men holdet har længe manglet noget kynisme oppe foran.

Bestemt god lodtrækning, men samtidig vil jeg også gerne have at Roma kan spille op imod alle hold. Shaktar er bestemt ikke noget godt hold, og Roma har mange gange vist sig dårlige som "favoritter". Hvem husker ikke Panathinakos. Shaktar er bestemt ingen walkover.
TottiCapitano
132 indlæg. [Talento]
d. 21/12/10 01:00
Asromadk, det mener du ikke vel? Og hvis du gør så tror jeg at du ikke har set kampen mellem Milan og Roma. For det eneste Adriano fik gjort var at lave syg tricks én gang og det var så det eneste man så til ham set bort fra at han mistede bolden med det samme hver gang han fik den oppe i angrebet, manden er ubrugelig og et har han været i lang tid.
Og angående Borriello, det var godt at se at han scorede et mål men ellers så brændte han en chance som mange andre gode angribere ikke ville brænde! Jeg synes at Menez burde have mere ære end Borriello for målet pga. at han legede med Milan's forsvar og lagde den flot op og Borriello snittede til den så den gik ind. Jeg vil meget hellere se Totti-Vucinic eller i det mindste Vucinic i en af kanterne med Menez i stedet for at lade sådan en nøglespiller starte ude i næsten hver kamp, han fortjener mere for det han har gjort for Roma!

[Rettet af: Totticapitano - 21/12/10 - 01:01]
La Magica
27 indlæg. [Romanisti]
d. 21/12/10 01:27
Undskyld mig, men er det ikke lige hovmodigt nok at skrive at en 16.delsfinale i CL bliver "nemt" for os?

Som asromadk så rigtigt skriver har resultaterne i en lang periode været gode mod de gode hold og decideret ringe mod de mindre gode (dem hvor udgangspunktet er Roma > modstander).
mod de 3 store: 2 sejre og en uafgjort i Torino. Derbyet kan man vel også lige nævne her. det varmer.
mod mindre gode hold: uafgjort mod cesena og bologna hjemme, uafgjort mod parma og chievo ude, nederlag ude mod horrible brescia (dommerkamp jeg ved det), napoli og palermo.

Jeg holder selvfølgelig på samlet sejr over shaktar! Men. den er fanme ikke selvsagt! 2,3-0 hjemme og en stille udekamp ja tak!

offtopic. Jeg synes Adriano gjorde en god figur i lørdags. Han forsøgte og havde hovedet højt under hele kampen + krammer af ranieri da han blev skiftet ud. Han er jo en humørspiller, så hvis han går smilende af banen kan man nok godt regne med at han føler sig tilpas og kan mærke fremgang!
Jeg håber virkelig han kommer igang (selvom tvivlen er STOR!), så foråret kan give guld (HELL YES!) og CL avancement til dér hvor det bliver rigtig sjovt!

Asromadk
1061 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 21/12/10 12:41
Ja jeg så hele kampen mod Milan. Og jeg ved at Adriano ikke laver hattrick og gør ALT perfekt. Men han har stor betydning efter min mening. Det pres han konstant lægger fysisk på modstanderne betyder meget. Hvis det blot er Totti og Vucinic i angrebet, bliver de ofte pillet fra hinanden (derfor holdet kan spille med så store svingninger).

Forhold dig til det en smule objektivt, og ikke lad dig farve for meget. Totti og Vucinic kan lave ting der får roma til at virke som Barcalona. De kan gøre geniale ting, og lave smukke mål ud af ingenting. MEN, de sidste 2 hold, har jeg ikke på noget tidspunkt følt at de har vist kontinuitet, og de er ikke i stand til at sætte sig igennem når det tekniske ikke kører for dem.

Men personlig ser jeg også gerne Vucinic starte inde. fx istedet for Brighi eller Simplicio, og så give ham og Menez mulighed for at skifte kant når de vil. MEN, jeg mener bare ikke han er disciplineret nok, til at spille den rolle som Menez gjorde, når det kommer til de store kampe. Derfor jeg hellere så en Alexis Sanchez istedet for, da han er mere decideret kantspiller og efter min mening disciplineret i sit defensive arbejde.

TottiCapitano
132 indlæg. [Talento]
d. 21/12/10 13:30
Hvis du spørger mig så vil jeg helst satse på 20-årige Okaka end 28-årige fede Adriano. Okaka minder mig om Balotelli, han er stor stærk og sort! :D
Også er han ung og er ikke et problembarn også er han en Roma produkt!
Vejen til Cl succes efter min mening er:

Julio Sergio
Burdisso - Mexes - Juan - Riise

Menez - Pizarro - De Rossi - Vucinic

Totti - Borriello
Også bruge Okaka når Totti eller Borriello er trætte eller spiller dårligt.
Vil også gerne se Perotta og Taddei også Brighi inde på banen nogle gange.
AndersRoma
818 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 21/12/10 14:44
Har lige skrevet den længeste kommentar.. også bliver den slettet! Hold kæft hvor er det dog nedern. Nå, men hvis jeg kort skal skrive hvad den handlede om, var det at jeg mener at Adriano stadig er langt klogere at bruge i Champions League end Okaka er - Okaka har et kæmpe talent (no doubt) men hvis der er én spiller i verden som har et talent så er det sgu Adriano, og jeg synes vi skal prøve at få det talent frem i ham igen!

[Rettet af: andersroma - 21/12/10 - 14:47]

Kontakt | © Copyright 2003-2012 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca