Dårlig økonomi - eller dårlig ledelse/trænerstab??
Don-Emilio
1347 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 11/10/10 18:46
1347 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 11/10/10 18:46
Jamen jeg mener helt klart vi mangler nogle kantspillere i truppen..
Derudover er det jo skandaløst at Baptista stadig er i klubben. Ja han ville ikke selv væk, men det burde da være muligt at banke ind i hovedet på ham han er for uduelig til vores klub.
Jeg mener at vi burde have nøjedes med kun at hente enten Borriello eller Adriano i stedet for dem begge. Her var Borriello set i bagklogskabens lys jo at foretrække. Derudover skulle der jo satses noget mere på Okaka.
Istedet skulle der have været brugt flere kræfter på at hente flere kantspillere til truppen. Som det ser ud nu med Taddeis skade har vi 1!! i Menez.
Det kan ikke passe at Cicinho ikke kunne have indbragt det det ville koste at hente Motta!!
Simplicio burde få nogle flere chancer.
Vi burde få en mentalcoach der kan banke noget sammenhold og fighterinstinkt ind i klubben, for det mangler godt nok. Bare så på BS i FC Midtjylland, det dur dælme.
Når vi nu har så mange angribere ville jeg ønske vi spillede med 2 deciderede angribere.
Transferregionen fungerede MEGET bedre da Baldini var sportsdirektør, jeg syntes at mene at han ikke har noget job nu? Jeg er ærlig talt langt fra tilfres med vores ageren på transfér-markedet.
Derudover er det jo skandaløst at Baptista stadig er i klubben. Ja han ville ikke selv væk, men det burde da være muligt at banke ind i hovedet på ham han er for uduelig til vores klub.
Jeg mener at vi burde have nøjedes med kun at hente enten Borriello eller Adriano i stedet for dem begge. Her var Borriello set i bagklogskabens lys jo at foretrække. Derudover skulle der jo satses noget mere på Okaka.
Istedet skulle der have været brugt flere kræfter på at hente flere kantspillere til truppen. Som det ser ud nu med Taddeis skade har vi 1!! i Menez.
Det kan ikke passe at Cicinho ikke kunne have indbragt det det ville koste at hente Motta!!
Simplicio burde få nogle flere chancer.
Vi burde få en mentalcoach der kan banke noget sammenhold og fighterinstinkt ind i klubben, for det mangler godt nok. Bare så på BS i FC Midtjylland, det dur dælme.
Når vi nu har så mange angribere ville jeg ønske vi spillede med 2 deciderede angribere.
Transferregionen fungerede MEGET bedre da Baldini var sportsdirektør, jeg syntes at mene at han ikke har noget job nu? Jeg er ærlig talt langt fra tilfres med vores ageren på transfér-markedet.
Asromadk
1061 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 11/10/10 19:29
d. 11/10/10 19:29
Enig. Der er nogle grundlæggende ting som bare ikke er på plads i klubben. Det er trist at se på, og det gør ondt når man så ser hvordan andre klubber i england, spanien, frankrig, tyskland er i stand til at skabe nogle bedre forretninger ud fra et godt netværk af scouts plus godt ungdomsarbejde.
Jeg tror bare desværre at der skal noget meget drastisk til før der sker noget i klubben. Det kunne fx være en ny udenlandsk ejer der har nogle ideer og visioner, og som eventuel kan hente en IKKE italiensk træner med et godt niveau og nye ideer.
Jeg synes holdet ser rigtigt godt ud, og det er uforståeligt at Ranieri ikke er istand til at få det til at fungere. Motta eller ej, kantspillere eller ej. Han har materialet til at stille en af de bedste tøre 4-4-2 i hele serie a, men der mangler desværre STADIG utrolig meget mentalt arbejde med holdet - så alt er jo som det har været de sidste par år.
Jeg gad godt se en fornuftig mand med penge komme udefra (ikke udelægge, men med passion for fodbold og ydmydhed, respekt og beundring over den fantastisk ekstra dimension AS Roma har) komme og gøre op med nogle ting. Ny ledelse, ikke-italiensk træner - der er dygtig i arbejdet med unge, og som eventuelt kan tage et godt netværk af scouts med. Dette ville kunne vende tingene om for klubben tror jeg.
Men desværre ser vi nok bare snart en fyring af Ranieri, og en anden lign person bliver hentet, en gammel italiensk mand uden visioner for et Roma om mange år.
Jeg tror bare desværre at der skal noget meget drastisk til før der sker noget i klubben. Det kunne fx være en ny udenlandsk ejer der har nogle ideer og visioner, og som eventuel kan hente en IKKE italiensk træner med et godt niveau og nye ideer.
Jeg synes holdet ser rigtigt godt ud, og det er uforståeligt at Ranieri ikke er istand til at få det til at fungere. Motta eller ej, kantspillere eller ej. Han har materialet til at stille en af de bedste tøre 4-4-2 i hele serie a, men der mangler desværre STADIG utrolig meget mentalt arbejde med holdet - så alt er jo som det har været de sidste par år.
Jeg gad godt se en fornuftig mand med penge komme udefra (ikke udelægge, men med passion for fodbold og ydmydhed, respekt og beundring over den fantastisk ekstra dimension AS Roma har) komme og gøre op med nogle ting. Ny ledelse, ikke-italiensk træner - der er dygtig i arbejdet med unge, og som eventuelt kan tage et godt netværk af scouts med. Dette ville kunne vende tingene om for klubben tror jeg.
Men desværre ser vi nok bare snart en fyring af Ranieri, og en anden lign person bliver hentet, en gammel italiensk mand uden visioner for et Roma om mange år.
Burhøi
77 indlæg. [Romanisti]
d. 11/10/10 22:36
77 indlæg. [Romanisti]
d. 11/10/10 22:36
Tja, jeg mener, at det er afgørende, at vi ikke køber os til ruinering af klubben, men derimod erkender, at vi ikke er så pengestærke som Milanoklubberne, desværre! For så var det os, der hentede Zlatan(super verdensklassespiller) uden at skele til økonomien! Så må vi altså nøjes og måske satse lidt på mere ukendte unge spillere på enkelte pladser! Vi har nogle, som vi må give tid og plads på holdet!
Boriello var nok det bedste, der kunne erhverves på dette tidspunkt, nu da Adriano lige vejede 10-15 kilo for meget og Boriello har da også vist, at der er noget at bygge på! Jeg er enig med de fleste i, at Ledelsen, de sidste to-tre år, har gjort nogle uheldige/dårlige køb, hvor de enkelte spillere virkelig har skuffet og en ting er sikkert: Vi har alt for mange dyre spillere, der ikke er i nærheden af fast spilletid! Det er tid til for ledelsen at rydde op på bænken og længere ude bagved og så give reserverne tillid!! Vi skal have max ca. 18-20 spillere, der er potentielle startere og så lidt yngel, der vil æde sig selv for at vise at de er værd at satse på!!
Vedr. Ranieri, så har Roma altså altid været kendt for at spille offensivt fodbold og den der nedgravningstaktik, som Ranieri praktiserer, den duer bare ikke, han er angst for de kommende resultater og det er virkelig skidt!! En fyring lurer!!
Boriello var nok det bedste, der kunne erhverves på dette tidspunkt, nu da Adriano lige vejede 10-15 kilo for meget og Boriello har da også vist, at der er noget at bygge på! Jeg er enig med de fleste i, at Ledelsen, de sidste to-tre år, har gjort nogle uheldige/dårlige køb, hvor de enkelte spillere virkelig har skuffet og en ting er sikkert: Vi har alt for mange dyre spillere, der ikke er i nærheden af fast spilletid! Det er tid til for ledelsen at rydde op på bænken og længere ude bagved og så give reserverne tillid!! Vi skal have max ca. 18-20 spillere, der er potentielle startere og så lidt yngel, der vil æde sig selv for at vise at de er værd at satse på!!
Vedr. Ranieri, så har Roma altså altid været kendt for at spille offensivt fodbold og den der nedgravningstaktik, som Ranieri praktiserer, den duer bare ikke, han er angst for de kommende resultater og det er virkelig skidt!! En fyring lurer!!
Asromadk
d. 12/10/10 17:08
d. 12/10/10 17:08
Ja det er sådan hele holdet spiller og virker. Som om de går ud til kampen rædselsslagne og uden selvtillid. Og det må der rettes op på. Selvom det er urealistisk gad jeg godt se en mand som Laudrup i klubben. Det er ikke realistisk men gad godt se en ung træner med nye tanker og ideer omkring fodbold. ISÆR med den spillertrup der er til rådighed.
1241 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 11/10/10 18:24
Hvis det virkelig passer, at klubben ingen penge har til og købe spillere osv.. hvordan kan de så havde råd til og have så bred en trup, at det helt unødvendigt.. Vi har 4 målmænd (til en plads), 5 midterforsvare (til 2 pladser) og 7 midtbaner (til 2-3 pladser), og hele 7 angribere..
Husk lige at, de op til den her sæson har hentet Simplicio (Rimelig høj løn) og Adriano (meget høj løn).. plus købt Borriello til ca. 13 mio. Euro. (lejet - men er jo en fast aftale) - Dette ligner altså ikke en klub der ikke har nogen penge..
Jeg er enig i, at klubben ikke har pengene til og hente spillere for flere millioner, men mener stadig ikke det kan bruges som undskyldning.. Klubben har penge nok til og hente "meget" gode spillere - hvis ledelsen/trænerstaben var klogere..
Jeg mener det er klubbens trænere/ledelse der tager meget dårlige valg, som i sidste ende resultere i, at Roma ender med "nogenlunde gode" spillere istedet for verdensklasse-spillere..
Hvis Roma's ledelse/trænere var klogere end de er, ville de havde skåret optil mindst 5 spillere af denne nuværende trup.. Hvilket ville havde resulteret i meget mere tilfredse spillere (Spilletid til alle) - plus de unge spillere som er påvej op, vil have muligheden til og udvikle sig og komme ind på første holdet, og i sidste ende mindre lønudgifter..
Så undskyldningen med, at Roma ikke har/har haft pengene til og hente/holde på gode spillere som f.eks. Marco Motta er i min verden bare en undskyldning, for en blanding af dårlige ledelse og dårlige valg hos trænerteamet..
Dette er også grunden til Italien mangler talenter efter min mening - næsten alle de italienske hold har over 28 spillere i truppen (Roma 29) Hvilket ikke giver den store mulighed for nye talenter og komme op i førsteholdstruppen.. Mens de største topklubber i Europa har optil max. 25 spillere (dog med flere ungdomsspillere i truppen) - Her kan nævnes Barcelona med kun 19 spillere, Real madrid og Chelsea med 25 spillere..
Hvad mener I?
Lavede dette forum, for lige at sætte gang i noget god diskution ang. Roma økonomiske krise, men også talentudviklingen - som er gået helt ned de sidste par år i Rom..