Login
Glemt password Opret bruger

Hyldest.

Kategori: Generelt


Rasmus123
2 indlæg.
d. 03/05/10 21:13

Hej alle sammen.

Jeg må på det dybeste beklage denne umådeligt store lovprisning. Hvis et forum indlæg, bar et advarsels skilt, ville dette læse "farligt for gravide og folk, der græder til Dragonheart". sådan...

Jeg er selv Juventus fan. Dette har jeg været i mange år, siden midten af halvfemserne. Som så mange før mig, var det nok Del Piero jeg forelskede mig i. Modsat mange andre Juventus tilhængere har jeg dog aldrig haft et had til Roma, tværtimod har jeg altså sympatiseret med jeres klub. Aldrig over Juventus, men i forstår nok.

Juventus? Ja i husker nok nogle sort hvide trøjer der engang vandt til højre og venstre, så blev vi knaldet for snyd, og nu er vi til grin.

Jeg skriver egentlig i bund og grund, for at fortælle jer, at som jeg er blevet ældre har jeg set mindre fodbold, jeg har ikke mistet interessen, men andre og vigtigere ting har overtaget. Samtidig med at jeg syntes at fodbolden er blevet alt for kommerciel. Det har derfor været et eventyr at se jeres Roma i denne sæson. Jeg tror alle fodbold fans over hele Europa håber af hele hjertet at det er jer der ender med det mesterskab. Historien kender i jo, og Hvilken en det dog er. 24 kampe uden nederlag, en træner der ikke var "god" nok til Juventus og et hold, der i mine øjne spiller noget af det flotteste fodbold i Europa.
Det er dette der har gjort at jeg ikke kigger efter om Juventus ryger i Champions League, men om i har vundet. Det er dette der gør at jeg tjekker min computer sent ud på aftenen for at se om Inter ikke nok har smidt point.

Jeg vil altid være Juventus fan, men jeg tror sgu, at jeg ville holde med jer, i sådan en sæson, selv hvis det var mit Juventus der var i Inters sko.

Al denne talen, munder ud i at jeg vil sige tak, tak fordi at der et hold som Roma, der kan gøre fodbold eventyrligt. Og tillykke, for selv om i måske ikke vinder i år. Så tror jeg ikke der er nogen der vil glemme hvilken sæson i har fyret af. Næste år håber jeg vi ses i toppen af ligaen. Jeg vil i hvertfald ønske jer alt held og lykke. Jeg tror sgu i tager mesterskabet og Cuppen.


mexes
2514 indlæg.
d. 03. maj 2010

Som altid, så synes jeg det er positivt at man engang imellem modtager beskeder fra andre fans i italien, så længe der er en god tone, så er en fodbold snak aldrig dårlig.

Synes det er skønt at roma får anerkendelse som jeg mener de har fortjent. Og så i sær fra en juve fan!

Jeg må ærlig indrømme at jeg stadig forbinder calciopoli med juventus. Synes det var et stort nederlag for italiensk fodbold. Jeg har dog med tiden indset at det mere var ledelsen (Moggi) der stod bag det, og de værste syndere er ude af klubben (juventus) og i nu burde være reel nok.
Desværre tror jeg, at ryet vil sidde på jer i lang til endnu.

At i ligger hvor i gør er stadig en gåde. Hvis man ser jeres trup, så er det da i hvertflad i den gode ende af ligaen. Men det går ikke altid som det skal, hvis man ser romas trup sidste år og sammenligner den, med den i år, er den stort set ens, men alligevel kan det gå så meget anderledes.

Og angående mit "had" til klubben rundt i verden og i Italien, så må jeg da indrømme at hadet til f.eks. juventus ikke er stort. Jeg har aldrig hadet juventus og ac milan i samme grad, som lazio og inter.
De to hold kan jeg ikke udstå. Milan synes jeg egentlig bare er ringe og gamle. Og juventus har jeg sympati med, og kunne godt unde dem en 4. plads.

Men fint indlæg, og tak for støtten af roma- og ikke mindst held og lykke til jer fremover. Personligt troede jeg inden sæsonen var at juventus var det bedste bud på en vinder, jeres indkøb af diego melo osv.. har ikke være nogen succes, og overraskende nok, har i haft en dårlig sæson. (knækkede efter bayern nederlaget.)



mexes
2514 indlæg.
d. 03. maj 2010

Det kunne godt lyde lidt som om, at du gerne vil gå fra at være juve fan til roma fan! :-)... Det kan vi andre jo kun anbefale, hehe ;-)


Kvistus
1556 indlæg.
d. 03. maj 2010

hahahahah :p


Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 03. maj 2010

Hej Rasmus.

Tak for dit flotte indlæg - det kan jo gøre en helt rørt at høre sådan en ros fra "fjenden" - men så er det jo godt jeg aldrig har grædt til Dragonheart.. eller sågar set den såvidt jeg husker. Men nok om min begrænsede filmviden.

Jeg - og alle andre Roma fans tør jeg godt sige - har selvfølgelig god grund til at være stole af vores sæson, også selvom den skulle slutte uden et mesterskab, men alt det har du selv fortalt om, så det vil jeg undlade.

Vi kan selvfølgelig kun takke for dit fine indlæg. Samtidigt vil jeg også sige, at du skal være meget velkommen til at skrive videre herinde - det er altid dejligt med lidt saglig debat, hvilket jeg er sikker på vi nok kunne få ;)

Bliver i øvrigt spændende at se hvad der sker på trænerfronten til sommer for jeres vedkommende. Der hersker vel ingen tvivl om at et trænerskifte er uundgåeligt. Spørgsmålet er blot hvem der skal stå i spidsen for la Vecchia Signora til næste sæson.


mexes
2514 indlæg.
d. 03. maj 2010

Rygtet går jo på Benitez ? Hvilke jeg ikke ser som en god løsning, men det er jo min mening.
Jeg mener at benitez burde være træner i Spanien, og ingen andre steder. Men det er jo så stadig kun et rygte.


Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 03. maj 2010

Det er et wild guess, men hvis en Lippi skulle gå hen og blive erstattet til sommer ville han så være interesseret i en sidste tjans som Juve-træner?


Kvistus
1556 indlæg.
d. 03. maj 2010

Jeg tror godt Lippi kunne gå hen og blive Juve træner..



Rasmus123
2 indlæg.
d. 03. maj 2010

Tak for de fine tilbage svar.

Nu ved jeg ikke om det er det rigtige link at tage debatten i. Men jeg glæder mig også utrolig meget til sommeren. Som jeg ser det skal der helt nye folk ind, det skal starte helt op på bestyrelses gangen, hvor vi allerede nu har fået en Agnelli ind, hvilket er en drøm. Udover det skal Secco væk. Her ser det ud til at Sampdoria's Marrota er den ny mand. masser af spillere skal ud, men det er en lang snak. På træner posten skal Benitez ikke til, ej heller Lippi. Jeg var en af dem der talte for at Ranieri skulle blive i sin tid, en 3 plads og 2 plads med det hold var mirakuløst. Nu håber jeg så på at vi kan hente endten Giasperini i Genoa, gammel Juve mand, eller måske Leonardo i Milan. Jeg vil gerne have en "ung" træner der kommer med friske ideer. Så han kan forme det her Juventus hold. Men det ender nok med Benitez og en masse semi dårlige spaniolere (pardon my french :-) )


mexes
2514 indlæg.
d. 03. maj 2010

Jeg vil faktisk gerne sætte spørgsmål ved jeres kaptajn. Jeg mener ikke at Del P. er i nærheden af sit tidligere niveau, og jeg mener ikke at han bør bruges (i hvertfald maks som reserve) på et tophold i Italien. klub mand eller ej.


mexes
2514 indlæg.
d. 03. maj 2010

Juventus har ikke en eneste spiller på top 20 listen over topscorer i serie a i år. Skidt for dem.


Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 03. maj 2010

Fornuftigt med en oprydning - Lippi ville ikke være den rigtige løsning, men en (realistisk?) mulighed. En Leonardo ved jeg sgu ikke helt rigtigt med.. jeg tror manden har et godt potentialle, men om evnerne rækker til at løfte Juve op, det ved jeg ikke. Giasperini derimod ville nok være en klassetræner at få ind. Ikke nogen ung træner, men han har den erfaring der skal til for at hive holdet op. Og hans præstationer med Genoa taler jo i den grad for.

I spillertruppen skal der sørme også ryttes op. Alt for mange
semi-gode spillere der burde løbe rundt i en midterklub (hvilket vel næsten er hvad Juve har været i denne sæson). Desværre indser Lippi ikke dette, og derfor bliver det nok et ringe italiensk hold vi ser til VM. Men samtidig er der bestemt potentialle i holdet. Der er spillere som det nye hold skal bygges rundt om og så er der da også lidt på fremtidsfronten. Giovinco (som jeg er meget betaget af) og en Rossi.

Angående spanierne ;) så ligger i jo allerede inde med en offensiv en af slagsen. Hvordan ligger hans nivea/potentialle?

[Rettet af: Julii Caesares - 03/05/10 - 22:48]


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma