Doni Tråden
Asromadk
d. 03/03/10 19:12
d. 03/03/10 19:12
Forstår din holdning men mit forhold til Doni har altid været at han er en målmænd der bestemt ikke er dårligt. Men han er bestemt heller ikke en KLASSE målmand som kan føre sit hold til store ting. Det laver han for mange fejl til. Når det så er sagt så er Julio S nok heller ikke denne type, men hvis han fortsætter som han gør så slutter han sin karriere af på en fantastisk måde..
Når jeg mener Doni ikke er en klasse målmand så er det fordi han simpelthen bare ikke hiver niveauet op i nok kampen. Dette mener jeg målmænd som Van Der sarr, casillas, julio cesar, abbiata, buffon og nogle flere.. mener ikke han når i deres "niveau" i toppen. Simpelthen fordi hans niveau er for svingende. hvis han kunne holde sit niveau på det højeste hele tiden var han fantastisk.
MEN . sådan er det jo med mange målmænd. det er ikke deres redninger som gør forskellen det er deres fejl.
Når jeg mener Doni ikke er en klasse målmand så er det fordi han simpelthen bare ikke hiver niveauet op i nok kampen. Dette mener jeg målmænd som Van Der sarr, casillas, julio cesar, abbiata, buffon og nogle flere.. mener ikke han når i deres "niveau" i toppen. Simpelthen fordi hans niveau er for svingende. hvis han kunne holde sit niveau på det højeste hele tiden var han fantastisk.
MEN . sådan er det jo med mange målmænd. det er ikke deres redninger som gør forskellen det er deres fejl.
Mexes
d. 03/03/10 21:36
d. 03/03/10 21:36
Jeg kan sagtens følge dig, og er egentlig også meget enig. Men det er mere set over hele linjen (måske mest forsvar og målmand rent defensivt mæssigt) Vores defensiv bliver alt for let usikker især til sidst i kampe med en smal førring, samt i top kampene generelt set. Og det påvirker i den grad en målmand!
Men en top sikker målmand med et højt niveau uden svingninger er i hvertfald af kæmpebetydning. Hvis man ser AC Milan så svinger de sku os en del, de mangler os balancen i buret og i de defensive kæder
Men en top sikker målmand med et højt niveau uden svingninger er i hvertfald af kæmpebetydning. Hvis man ser AC Milan så svinger de sku os en del, de mangler os balancen i buret og i de defensive kæder
Asromadk
d. 03/03/10 21:40
d. 03/03/10 21:40
Ja siger ikke at det er Donis skyld alt sammen. vil sige at done og fx victor valdes er præcis den samme type spiller.. og der har man lige præcis forskellen... doni ville også godt kunne være en go målmand i fx barca.. fordi resten af holdet er så godt.. men det er slet ikke det der er brug for i roma.. der er brug for en bundsolid keeper der laver utrolig få fejl - og så måske har et anelse lavere niveau i form af vanvittige redninger osv
Kelevra
d. 03/03/10 21:44
d. 03/03/10 21:44
Jeg har nok stået for en lille del af kritikken mod ham. Synes ikke selv jeg har sagt noget ondt men jeg har kommet med nogle små indlæg her og der om at han ikke er god nok.
Der er ingen tvivl om at han er en god målmand, men desværre ikke god nok til Roma efter mit hovede. Og for at være ærlig så har jeg altid ment Doni ikke var/er god nok. Det første jeg har gjort i samtlige FM spil gennem tiderne har været at skifte Doni ud så hurtigt som muligt. Ser ham helt klart som et af de svagere led i Roma.
Som Asromadk rigtigt nok siger "Det er ikke deres redninger som gør forskellen det er deres fejl." Er helt enig med dette, en målmand kan stå flot en hel kamp og så måske lige lave en fejl til sidst der koster et mål, og så er al skylden KUN på ham, ligemeget om han kan gøre for det eller ej.
Men så igen? Når jeg f.eks. hører navnet Buffon.. Hvad tænker I? Kan ikke være nogen tvivl om at den mand er i særklasse. Han har da også lavet fejl, men han er til gengæld så stabilt på et topniveau, hurtig reaktion, bliver sjældent fanget på det forkerte ben, sikre hænder. Osv. osv. osv.
Ham husker jeg hvertfald for fantastiske redninger, godt holdspil og helt sikkert en mand man 100% kan kalde for "last line of defence" Selv friløbere har det svært mod ham.
Siger ikke vi skal ha' en Buffon på mål, selv om det havde været super lækkert. Men jeg mener bare at Doni ikke besidder noget i nærheden af det niveau, der synes jeg til gengæld at Julio Sergio gør det flot. Ja ja, han er da heller ikke Buffon! Men han gør et flot arbejde. Fejl? Jo, men ellers rigtigt godt målmandsspil.
Men ja, Doni. Nej.. han er bare ikke god nok. Ikke til at spille i en top klub i Serie A. Der er for mange modspillere der er for gode til ham på en måde. Når jeg f.eks. ser Amauri med bolden mod Doni så tænker jeg bare "Åh nej, sikkert mål." Ja, Amauri er også super dygtig. Men.. Vi snakker top klubber her. Hvor mange har ikke set Buffon lave fantastiske redninger mod exceptionelle strikers? Og vi kan alle en masse gode målmænd på top niveau der presterer det samme. Asromadk har kun nævnt toppen af isbjerget.
Få fejl er netop det der gør en god fodboldspiller god. Stabilitet stabilitet stabilitet.
Der er ingen tvivl om at han er en god målmand, men desværre ikke god nok til Roma efter mit hovede. Og for at være ærlig så har jeg altid ment Doni ikke var/er god nok. Det første jeg har gjort i samtlige FM spil gennem tiderne har været at skifte Doni ud så hurtigt som muligt. Ser ham helt klart som et af de svagere led i Roma.
Som Asromadk rigtigt nok siger "Det er ikke deres redninger som gør forskellen det er deres fejl." Er helt enig med dette, en målmand kan stå flot en hel kamp og så måske lige lave en fejl til sidst der koster et mål, og så er al skylden KUN på ham, ligemeget om han kan gøre for det eller ej.
Men så igen? Når jeg f.eks. hører navnet Buffon.. Hvad tænker I? Kan ikke være nogen tvivl om at den mand er i særklasse. Han har da også lavet fejl, men han er til gengæld så stabilt på et topniveau, hurtig reaktion, bliver sjældent fanget på det forkerte ben, sikre hænder. Osv. osv. osv.
Ham husker jeg hvertfald for fantastiske redninger, godt holdspil og helt sikkert en mand man 100% kan kalde for "last line of defence" Selv friløbere har det svært mod ham.
Siger ikke vi skal ha' en Buffon på mål, selv om det havde været super lækkert. Men jeg mener bare at Doni ikke besidder noget i nærheden af det niveau, der synes jeg til gengæld at Julio Sergio gør det flot. Ja ja, han er da heller ikke Buffon! Men han gør et flot arbejde. Fejl? Jo, men ellers rigtigt godt målmandsspil.
Men ja, Doni. Nej.. han er bare ikke god nok. Ikke til at spille i en top klub i Serie A. Der er for mange modspillere der er for gode til ham på en måde. Når jeg f.eks. ser Amauri med bolden mod Doni så tænker jeg bare "Åh nej, sikkert mål." Ja, Amauri er også super dygtig. Men.. Vi snakker top klubber her. Hvor mange har ikke set Buffon lave fantastiske redninger mod exceptionelle strikers? Og vi kan alle en masse gode målmænd på top niveau der presterer det samme. Asromadk har kun nævnt toppen af isbjerget.
Få fejl er netop det der gør en god fodboldspiller god. Stabilitet stabilitet stabilitet.
Asromadk
d. 03/03/10 21:51
d. 03/03/10 21:51
Ja der er virkelig mange at tage imellem. Efter min mening er selv en Thomas Sørensen (selvom jeg hader ham) en bedre målmand overall. Ganske simpelt fordi han har et højt bundniveau. Til gengæld er det svært at forholde sig til Julio S for tiden. Ingen tvivl om at vi har de næste års målmand hvis han kan fortsætte som han gør nu - MEN det tror jeg ikke han kan. før eller siden vil hans niveau falde og vi vil se HVORFOR han trods alt har stået i skyggen i mange år.
jeg synes en spiller som Andreas Isaksson kunne være interessant hvis roma kan betale prisen. stor, stærk, autoritær VIKING :D lige hvad der mangler.
ik flere brasilienere på målmandsposten. artur,doni,julio s nu må det være nok :) så ser jeg hellere at vi bare giver Curci chancen
jeg synes en spiller som Andreas Isaksson kunne være interessant hvis roma kan betale prisen. stor, stærk, autoritær VIKING :D lige hvad der mangler.
ik flere brasilienere på målmandsposten. artur,doni,julio s nu må det være nok :) så ser jeg hellere at vi bare giver Curci chancen
Zmartguy
d. 03/03/10 22:19
d. 03/03/10 22:19
Dejligt!! det manglede os bare.... vi er hvis ikke i tvivl om hvad jeg syntes om doni... Har ikke et personligt had til manden. han er sikkert fin nok.
Men lige siden han fik sine første kampe, har jeg altid følt og tænkt tanken, "nu laver han noget lort", lige meget om de skyder udefra eller helt inde i feltet har jeg altid været utrolig nervøs.
vi har italiens kommende målmand! i curci, der har spillet utrolig mange undomskampe og kun fået få chancer i roma trøjen.
har meget mere ro i kropen selv når han spiller.
men for at gøre det kort, så skulle vi have taget en italensk vetaran målmand, indtil curci var klar.
det er en fejl fra roma ledelsen og syntes de har lavet rimelig mange køb salg bommerter, skal prade snart udskiftes???? nu ser vi jo ikke hvordan doni gør det på træningsbanen, men hvis træneren kan li hvad han ser, er det jo hans valg og han må regne med der kan komme kritik fra fans.
glæder mig nu bare til curci kommer hjem igen og tager overfor sergio.
sergio har nok været romas bedste i den her sæson, så lad os håbe han holder stillen.
håber vi stadig kan holder en god stemning og holde medd vores hold og stå sammen, i må undskylde mine ubrud nogle gange roma betyder bare alt, og man har følserne på tøjet.
Men lige siden han fik sine første kampe, har jeg altid følt og tænkt tanken, "nu laver han noget lort", lige meget om de skyder udefra eller helt inde i feltet har jeg altid været utrolig nervøs.
vi har italiens kommende målmand! i curci, der har spillet utrolig mange undomskampe og kun fået få chancer i roma trøjen.
har meget mere ro i kropen selv når han spiller.
men for at gøre det kort, så skulle vi have taget en italensk vetaran målmand, indtil curci var klar.
det er en fejl fra roma ledelsen og syntes de har lavet rimelig mange køb salg bommerter, skal prade snart udskiftes???? nu ser vi jo ikke hvordan doni gør det på træningsbanen, men hvis træneren kan li hvad han ser, er det jo hans valg og han må regne med der kan komme kritik fra fans.
glæder mig nu bare til curci kommer hjem igen og tager overfor sergio.
sergio har nok været romas bedste i den her sæson, så lad os håbe han holder stillen.
håber vi stadig kan holder en god stemning og holde medd vores hold og stå sammen, i må undskylde mine ubrud nogle gange roma betyder bare alt, og man har følserne på tøjet.
Mexes
d. 03/03/10 23:00
d. 03/03/10 23:00
#Zmartguy
Når du nu skriver første kamp, mener du så hans debut eller i den her sæson?
Personligt ser jeg gerne at en Julio Sergio kunne stå et par sæsoner endnu , hvis han da kan holde niveauet, og så henter vi Curci hjem (Som vi alle er enige om!) den mand er på den tid blevet en fast keeper i serie a, og hvis han kan få fuld udbytte af hans potentiale så har vi vores mand!
Isakson = NEJ TAK :D Han falder og falder i niveau! SÅ hellere Artur!
Når du nu skriver første kamp, mener du så hans debut eller i den her sæson?
Personligt ser jeg gerne at en Julio Sergio kunne stå et par sæsoner endnu , hvis han da kan holde niveauet, og så henter vi Curci hjem (Som vi alle er enige om!) den mand er på den tid blevet en fast keeper i serie a, og hvis han kan få fuld udbytte af hans potentiale så har vi vores mand!
Isakson = NEJ TAK :D Han falder og falder i niveau! SÅ hellere Artur!
Zmartguy
d. 03/03/10 23:13
d. 03/03/10 23:13
de første kampe og siden han desværre blev fast, var det enten Super redning DOni!!! eller Nej nej nej dit store klump.... og er bekymret over han stadig svinger sådan på banen og lige fortiden reder minus bolde.... han er ved at være en erfarene herre og han har fået en masse støtte af træneren.
bliver i ikke også nervøse når der gøres klar til skud mod doni da???
Og så har jeg aldrig set ham redde et endeste straffe bevares han er bleven bedre og været tæt på men det sutter han til...
bliver i ikke også nervøse når der gøres klar til skud mod doni da???
Og så har jeg aldrig set ham redde et endeste straffe bevares han er bleven bedre og været tæt på men det sutter han til...
Mexes
d. 03/03/10 23:15
d. 03/03/10 23:15
Nej - straffe er ikke hans speciale...
Han kostede os sejren i straffe imod Arsenal i samarbjede med Vuci og Tonetto ...
Han kostede os sejren i straffe imod Arsenal i samarbjede med Vuci og Tonetto ...
Zmartguy
d. 03/03/10 23:16
d. 03/03/10 23:16
Baaptsita tabte os kampen mod arsenal no doubt.... kan godt lig ham og håber han snart finder formen igen...
Mexes
d. 03/03/10 23:26
d. 03/03/10 23:26
Ja det rigtigt - i selve kampen. Hans straffe kan man ikke pille ved ;-)
Kelevra
d. 04/03/10 00:21
d. 04/03/10 00:21
Tror I Curci bliver vild?
Er og har altid været nervøs når Doni står/stod på mål. Nok også derfor at spillere som Mexes og Juan betyder meget for Roma i mine øjne. Måske hvis Roma havde haft en klasse målmand så ville de to spillere ikke være lige så store for Roma fans? Altså, man kan ikke drage tvivl om hvor dygtige de er, men måske ville de ikke ha' været lige så.. synlige?.. som de er nu. :)
Især Mexes er en stor favorit hos mig. :D
Er og har altid været nervøs når Doni står/stod på mål. Nok også derfor at spillere som Mexes og Juan betyder meget for Roma i mine øjne. Måske hvis Roma havde haft en klasse målmand så ville de to spillere ikke være lige så store for Roma fans? Altså, man kan ikke drage tvivl om hvor dygtige de er, men måske ville de ikke ha' været lige så.. synlige?.. som de er nu. :)
Især Mexes er en stor favorit hos mig. :D
AndersRoma
d. 04/03/10 07:23
d. 04/03/10 07:23
For lige at slå noget fast er Curci altså på ingen måde Roma mand lige nu, han har stået i roma da han var yngre men blev altså solgt til Siena// ikke lejet ud, men solgt. Det til kan der siges at der har været mangen snak om han skal tilbage igen, men det er jo på ingen måde sikkert :-)
Omkring Doni ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal sige. Har altid godt kunne lide manden men efter han er kommet tilbage virker det som om han ikke tror på sig selv som han i den grad har gjort før i tiden, hvor han kunne hoste op med nogen helt igennem klasse redninger ligesom JS gør det her fortiden. Men ingen tvivl om at JS er et pt. bedre valg og jeg ser derfor ikke rigtigt nogen grund til at have såden en løn tung spiller som Doni på bænken... Men er 100p enig i at Doni har været en super og helt igennem fin keeper for os, men det er måske på tide at komme af med ham.
Omkring Doni ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal sige. Har altid godt kunne lide manden men efter han er kommet tilbage virker det som om han ikke tror på sig selv som han i den grad har gjort før i tiden, hvor han kunne hoste op med nogen helt igennem klasse redninger ligesom JS gør det her fortiden. Men ingen tvivl om at JS er et pt. bedre valg og jeg ser derfor ikke rigtigt nogen grund til at have såden en løn tung spiller som Doni på bænken... Men er 100p enig i at Doni har været en super og helt igennem fin keeper for os, men det er måske på tide at komme af med ham.
Jonas
d. 04/03/10 08:59
d. 04/03/10 08:59
Doni, Doni, Doni.. Jeg må endnu engang ytre at jeg aldrig har været sikker ved Doni, hans bundniveau er alt for lavt og som i siger, han kan det ene øje blik lave en super redning og det næste en kæmpe fejl, og dem har han altså lavet et par stykker af.. Igen - hele holdet spillede skidt mod Man U. (7-1 nederlaget - snakker ikke højt om det), men mener stadig Doni skulle have taget nogle af deres forsøg!
Mener heller aldrig Doni har været god nok, hvis vi skulle være med helt fremme i Serie A.. Ser ham mere i en midterklub.. Ingne tvivl om at han har haft sine gode kampe for os - men han er ike fremtidens løsning.. Det ved jeg heller ikke om Julio S. er, men hvis han kan holde sit niveau kan han vist sagtens tage nogle flere år..
Isaksson er slet ikke god nok! Ingen tvivl om at han viste potentiale i sine første år, men han har bare ikke vist noget siden..
Omkring Curci så ejer vi jo halvdelen af ham, så vi har nemmere ved at købe ham en nogen anden klub.. og mon ikke Siena bliver tvunget til at sælge lidt ud, hvis de rykker ned i Serie B? Han er meget velkommen i Roma!
Mener heller aldrig Doni har været god nok, hvis vi skulle være med helt fremme i Serie A.. Ser ham mere i en midterklub.. Ingne tvivl om at han har haft sine gode kampe for os - men han er ike fremtidens løsning.. Det ved jeg heller ikke om Julio S. er, men hvis han kan holde sit niveau kan han vist sagtens tage nogle flere år..
Isaksson er slet ikke god nok! Ingen tvivl om at han viste potentiale i sine første år, men han har bare ikke vist noget siden..
Omkring Curci så ejer vi jo halvdelen af ham, så vi har nemmere ved at købe ham en nogen anden klub.. og mon ikke Siena bliver tvunget til at sælge lidt ud, hvis de rykker ned i Serie B? Han er meget velkommen i Roma!
Asromadk
d. 04/03/10 10:18
d. 04/03/10 10:18
Isaksson er på ingen måde dårligere end Doni og Julio Sergio, det er min påstand :) Men fred være med det.
Curci er klart en mand der er velkommen. Men er han i tryppen som 1-2 målmand efter sommeren så KRÆVER det at der er en anden go målmand der kan tage kampen op med ham. Kunne være Julio S måske. og så inkasseres der penge for Doni. synes jeg er en fin løsning..
men ville godt nok blive lykkelig hvis Guillermo Ochoa blev hentet og så kunne ham og curci kæmpe om det
Curci er klart en mand der er velkommen. Men er han i tryppen som 1-2 målmand efter sommeren så KRÆVER det at der er en anden go målmand der kan tage kampen op med ham. Kunne være Julio S måske. og så inkasseres der penge for Doni. synes jeg er en fin løsning..
men ville godt nok blive lykkelig hvis Guillermo Ochoa blev hentet og så kunne ham og curci kæmpe om det
AndersRoma
d. 04/03/10 14:26
d. 04/03/10 14:26
Næsten sikker på vi ikke ejer noget af Curci. Nogen der kan give mig ret eller?
Zmartguy
d. 04/03/10 14:34
d. 04/03/10 14:34
Club career
Curci is a product of the Roma youth academy. At only 19, he became the club's first choice goalkeeper for the second half of the 2004–05 season after injuries to fellow goalkeepers Ivan Pelizzoli and Carlo Zotti. He was replaced in the 2005–06 season by new Brazilian keeper Doni. He received his first call up to the Azzurri squad for a friendly against Hungary. Curci, along with Marco Amelia, is seen by many as a natural successor to Buffon for the Azzurri.
On June 25, 2008 Siena confirmed to have signed Curci in a co-ownership deal from Roma. Curci impressed in his all his matches but notably his last two Serie A matches helping Siena overcome Roma 1-0, and preventing Genoa C.F.C. from running wild. Curci then impressed in the Tuscan Derby vs A.C. Fiorentina performing 3 incredible reaction saves to help Siena win 1-0.[1]
Curci is a product of the Roma youth academy. At only 19, he became the club's first choice goalkeeper for the second half of the 2004–05 season after injuries to fellow goalkeepers Ivan Pelizzoli and Carlo Zotti. He was replaced in the 2005–06 season by new Brazilian keeper Doni. He received his first call up to the Azzurri squad for a friendly against Hungary. Curci, along with Marco Amelia, is seen by many as a natural successor to Buffon for the Azzurri.
On June 25, 2008 Siena confirmed to have signed Curci in a co-ownership deal from Roma. Curci impressed in his all his matches but notably his last two Serie A matches helping Siena overcome Roma 1-0, and preventing Genoa C.F.C. from running wild. Curci then impressed in the Tuscan Derby vs A.C. Fiorentina performing 3 incredible reaction saves to help Siena win 1-0.[1]
Kelevra
d. 04/03/10 14:36
d. 04/03/10 14:36
Mener også kun han er delejet af Siena.
Men det er fedt hvis han en dag - snart kan overtage målmandsposten!
Men det er fedt hvis han en dag - snart kan overtage målmandsposten!
Jonas
d. 04/03/10 16:05
d. 04/03/10 16:05
Ifølge Football Manager er Curci også delejet af Roma - og det plejer altså at have helt styr på deres facts.. Har heller ikke hørt noget om at Siena har købt den sidste halvdel, så er sikker på vi stadig ejer halvdelen af ham..
Asromadk
d. 04/03/10 16:07
d. 04/03/10 16:07
Nej det er 50/50 med ham.
d. 03/03/10 18:57
Jeg tror vi alle godt kan blive enige om at Julio Sergio har været fantastisk for os i år - uden tvivl en fantastisk målmand, og har fortjener også at stå mellem stængerne, det tror jeg egentlig at vi alle kan blive enige om.
Det er derimod om vores forhold til Doni at vi er meget splittet og uenige her.
Personligt mener jeg virkelig at nogen herinde har et lidt for stort had til af - pludsligt.
Inden han blev skadet var han en fast mand, og har været det i efterhånden mange år, og sågar os en seriøst bejler til den brasilienske målmands post (med stærke konkurrenter som J. Ceasar og Gomes) Faktum er at han af en eller anden grund er blevet "ringe" og "ubrugbar" for os.
Jeg vil igen slå fast at jeg heller ikke pt ser ham for et førstevalg i Roma.
Jeg vil tilgengæld heller ikke begynde at hade ham, give ham skylden bare fordi Sergio er bedre.
Doni lavede en brøler imod Chievo og blev smidt ud. Dog i den situation var Juan's (Sjældne!!) dårlige forsvars aktion ikke til meget hjælp, og Doni var nød til at gå ud - som så godt kunne være gjort bedre...
Imod Panastinakos har han heller ikke en speciel god kamp. Men han kostede os som sådan jo egentlig ikke nogen mål? Jeg mener at det var mere forsvaret skyld end Doni.
^^ Dette gælder endda begge kampe.
Doni er en fantastisk målmand med højt niveau, måske er hans bundniveau lidt for lavt, men ellers en fantastisk målmand !
Jeg synes vi skal droppe de trælse angreb imod ham, og egentlig kigge på hvor fejlen sker - Doni er ikke = med fejl.
Doni har tjent roma i mange år, og har også skyld i meget succes, så bak op om vores spillere - især når de har det svært for tiden, hvilke Doni jo har!
FORZA DONI!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=lNHR8uBT_LA
http://www.youtube.com/watch?v=2wIzwOVkyKw&feature=related