Login
Glemt password Opret bruger

Sæsonen 2023/2024

Kategori: Generelt

Skytt0
1518 indlæg.
d. 01/09/23 13:46

EL lodtrækning:

AS Roma
Slavia Prag
Sheriff Tiraspol
Servette FC

God lodtrækning - som minimum at vinde puljen må være kravet!

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 01. september 2023

Virkelig usexet pulje

Kelevra
1261 indlæg.
d. 01. september 2023

Vi skal bare videre

59971Cools
690 indlæg.
d. 01. september 2023

Usexet, men super pulje.
Der bør vær rig mulighed for at roterer og holde reserverne i gang.

1

Skytt0
1518 indlæg.
d. 14. september 2023

Dejlig læsning!

https://football-italia.net/reports-dybala-eager-to-extend-roma-contract/

Sund
1121 indlæg.
d. 14. september 2023

Her i landsholdspausen kommer man nogle gange til at reflektere lidt over vores hold.
Vi kan faktisk mønstre en meget sexet start-11'er hvis vi levede i en fantasiverden uden skader og hvor Mou spiller med 4 på linje nede på bagerste kæde:

Lukaku
Dybala LP7/Aouer

Paredes R.Sanchez
Cristante

Spina Ndicka Mancini Zalewski

Rui

Med Cristante i en rolle, hvor han kan gå ned og agere backup som CB, når de offensive backs mangler.
Og en dynamisk midtbane med Paredes og Sanchez, så vi kan komme i flere overtals situationer når vi har bolden.

Lukaku genial som opspilsstation med hans styrke - førhen smed vi mange bolde væk da Tammy/Belotti ikke har samme evne til at holde på bolden og modspilleren væk.

Kreativitet fra Dybala og LP7 (Hvis han ikke stepper op ser jeg som Aouer et bedre alternativ)

Glæder mig til at se Ndicka i rigtig aktion - han ser spændende ud!

Ovenstående kommer nok ikke til at ske så længe Mou er ved roret, den er for offensiv for ham.

Forstærkninger? Stod det til mig skulle der kigges på følgende spillere: Rui P, Mancini og Cristante.
Ind med en boldsikker/STABIL målmand.
Mancini er fin, men et af de svageste led efter min mening.
Cristante - tænk at have en defensiv midtbanespiller der var mobil og kunne vende rundt hurtigere end containerskibet Cristante (Makelele Real Madrid tiden eller Kante typen)

Nå, men det er faktisk en spændende trup vi har og efterhånden en fin bredde - bliver spændende om vi kan indløse potentialet for der skal point på kontoen nu!

[Rettet af: Sund - 14/09/2023 - 19:00]

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 21. september 2023

Vi spiller godt nok også totalt uinspireret og langsomt. Helt fortjent udligning

Romaneren
1623 indlæg.
d. 21. september 2023

To kampe i streg med vanvittige assist fra Cristante! Fedt at Lukaku er i gang

2

Romaneren
1623 indlæg.
d. 21. september 2023

På den positive side var dette første gang i sæsonen, hvor vi spillede absolut middelmådigt og vandt på samme tid. Så det er vel altid noget - og trods alt et vigtigt skridt på vejen mod at få afgjort denne gruppe så tidligt som muligt.

Dybala var forskellen i dag, som så ofte før. Det er vildt hvor god han er.

Synes stadig der er mange positiver ved vores midtbane, når Paredes er den dybtliggende og Cristante bliver skudt frem. Paredes' evner udi spilfordeling bliver tydelige, og Cristante gør en langt større positiv forskel for os, når han er på den anden side af midten.

Håber Sanches ikke er for ilde tilredt - han virker godt nok så skrøbelig, at han får Dybala til at se massiv ud. Denne gang fik han spillet 70 minutter fordelt på to kampe før han gik i stykker. Grove løjer.

3 point og videre. Ekstremt vigtig kamp i weekenden (og langt sværere modstand end de seneste to), der også skal vindes med hiv og sving, men dejligt at se, at vores Roma har fået hul på sejrsbylden.

1

JonasS
218 indlæg.
d. 28. september 2023

Vidste I dette: Opbakningen på udebaneafsnittet i Torino var hæmmet af at fans fra Lazio provinsen ikke måtte købe billet til kampen. Udelukkende fordi Napoli skulle til Bologna samme dag, og så frygtede man optøjer og kampe på A1 motorvejen. Fuldstændig talentløst af det italienske fodboldforbund!!
Så vi var en flok fra alle egne af landet. Stod ret tæt, så utrolig flot fremmøde stadigvæk, men ikke helt den samme stemning.

Anyone der kommer til Genoa-kampen? 😀

Romaneren
1623 indlæg.
d. 08. oktober 2023

Alt godt i dag bortset fra skaden til Dybala - man må håbe at vi kun snakker om et par uger. På den måde kommer landskampspausen på et belejligt tidspunkt.

Ellers masser af positiver på en baggrund, der er marginalt mindre end den mod Empoli.

Ndicka positionerer sig rigtigt gennem hele kampen i dag.

Belotti runder en fantastisk uge af med et flot indhop og et knaldgodt angribermål. Han virker god sammen med Lukaku og har virkelig oppet sig. Skal vi spille uden Dybala i et par uger er dette i det mindste en god ting.

Ved ikke om det er fordi Rasmus Nissen har set så sløj ud, men jeg er virkelig glad for at se Karsdorp tilbage og synes han ligner vores bedste højre wingback. Rimelig vildt at man stadig skal sige det efter SÅ mange sæsoner med Karsdorp (forestiller mig hvad man ville kunne udrette med højere klasse på den plads), men synes han har mere at byde på end i hvert fald Nissen og nok også end Celik, der dog spillede rigtig godt i midtugen. Generelt har vi fået et par gode assist fra wingback-positionerne i disse kampe - og de er måske nøglen til de overlegne sejre. Håber det er tegn på bedre tider og mere kvalitet fra vores WBs, for vi har savnet det.

Paredes med god spilfordeling, igen masser af spilletid til Bove, en halv time til Pagano… Og Lukaku… Han ligner en garanti i sig selv. Bedste spidsangriber vi har haft i klubben i mange år.

Håber på en rask Llorente og Smalling efter landskampspausen, ikke så meget for forsvarets skyld, men mere så vi kan se Cristante fortsætte de enormt fine og offensive midtbanetakter han havde, før han blev rykket ned i forsvaret.

Et par sejre mere i rap inden Inter-kampen, og så er der forhåbentlig snor i top 4 oven på den rædderlige sæsonstart!

3

Sund
1121 indlæg.
d. 09. oktober 2023

Det er helt uvant som Roma tilhænger, at en søndagskamp gør at weekenden slutter godt. Plejer altid at gå slukøret i seng efter en Roma fadæse :-)

Rigtig mange positive ting at tage med, selvom det er mod en ringe modstander:

- Bove er virkelig en fighter, vores egen lille bull terrier. SKønt han får masser af spilletid.
- Lukaku er en klasse angriber og scorer på hans chancer + vi får det ekstra element at man altid har en at smide en op til der kan holde på den.
- Vi vælter ikke i chancer, men scorer på dem vi skal.

Ærgeligt med Dybala, men han havde faktisk ikke en god kamp inden. Fint indhop af Belotti som kæmper og scorer et dejligt mål.

Nu mangler vi bare at vise nogle nosser mod de større hold og så begynder man og få håbet tilbage.

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 09. oktober 2023

Dybala satser på at være retur mod Inter d 29/10

Romaneren
1623 indlæg.
d. 30. november 2023

Svilar har gået nok stået en vanvittigt flot 1. halvleg i dag! Spændende om man tør satse på ham i næste sæson - ville være stort, hvis klubben rent faktisk havde de helt langsigtede briller på, da man hentede ham på en fri transfer i sommeren '22. Han har i hvert fald lavet nogle smukke redninger i dag, og hans spil med fødderne samt hans hurtighed over boldene i feltet gør ham interessant - og han er jo stadig purung for en målmand.

JonasS
218 indlæg.
d. 30. november 2023

Hold no FAST hvor er det ringe, at vi ikke kunne vinde den ultra nemme EL-gruppe - nu står den på play-off, for at overleve! HA HA!

asroma87
3242 indlæg.
d. 01. december 2023

Det er bare totalt uacceptabelt!!! Intet mindre

Typisk Roma

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 01. december 2023

Hvordan spillede vi i går?

Romaneren
1623 indlæg.
d. 01. december 2023

Vi spillede en okay første halvleg - og mistede for meget initiativ i anden halvleg. Servette udligner på sådan et klassisk hovsa-mål - derfra var det op til os at styre kampen og få momentum, men vores indskiftede spillere (Pellegrini, Spina, Sanches, Belotti) havde overhovedet intet at komme med, da de blev skiftet ind i stedet for Aouar (som igen var usynlig), ElSha (som var præcis som alle de andre gange, han har startet inde - ikke en 'difference maker'), Bove (som kæmpede bravt) og Dybala. Når det så er sagt, så skulle vi ha' vundet kampen alligevel, og især Dybala formåede at brænde to kæmpechancer ved 1-1, som han ellers ville sætte ind 9 ud af 10 gange. Lukaku var igen strålende som plads-skaber i spillet med ryggen mod mål.

Klassiske sidste 10 minutter hvor vi ser forfjamskede ud over at vi skal jagte sejren, mens vi panisk prøver at hælde bolden ind i feltet med en kaskade af indlæg uden kvalitet.

Der var jo så 20 minutter af anden halvleg, hvor det så ud til at 1-1 alligevel var ret fint, fordi Slavia var i gang med at tabe i Transnistrien, men de begik jo så et virkelig flot comeback, og så endte det hele med at Slavia trak fra os, mens vi endnu en gang trak veksler på Dybala, Lukaku, Cristante, Paredes og de andre gutter, der stort set altid spiller.

Synes egentlig ikke at vi var uacceptable eller elendige (som vi var i nederlaget mod Slavia) - men situationen ender jo med at være umådeligt dum, og den manglende skarphed på sidste tredjedel af banen koster os dyrt.

Og hvad der er endnu værre er, at førstepladsen i gruppen jo stadig er matematisk inde for rækkevidde - for hvis Servette kan spille uafgjort mod Roma, så kan de sgu også godt slå Slavia på en god dag - og slår vi så Sheriff, så er vi 1'er i gruppen alligevel. Og derfor tror jeg, at vi kan se frem til endnu et EL-slagsmål, hvor vi er nødt til at stille med stærkeste opstilling for at spille for sejren - men at det meget vel kan vise sig i sidste ende at være unødigt, fordi Servette ender med at tabe til Slavia, eller fordi vi ikke selv kan lukke den mod Sheriff. Og så er der mere slid på alle nøglespillerne inden december måneds svære Serie A-kampe.

Romaneren
1623 indlæg.
d. 15. december 2023

Solid kamp i går - præcis sådan som jeg havde ønsket at hele EL-kampagnen havde set ud. Hvil så mange af de faste støtter som muligt, lad marginalspillerne vise deres værd og giv de unge lidt tid, hvis kampen forløber efter planen.

Midtbanen med Sanches-Bove-Aouar var jo faktisk rigtig spændende. Bove spiller en gennemgående god kamp og bosser midtbanen. Aouar er meget synlig i den første halve time inkl en nøgleaflevering til første mål, hvorefter han fader lidt ud og bliver udskiftet i halvlegen, forhåbentlig ikke pga af noget slemt. Sanches spiller en hel time uden at blive skadet (sensationelt!!!) og gør et virkelig godt indtryk, inkl afleveringen der skaber 2-0-målet.

Zalewski betaler tilbage på weekendens fadæse med to solide assist. Belotti scorer og får boostet selvtilliden før vigtige og svære kampe, hvor han er vores mand i angrebet. Håber eddermame det hele bare klikker for ham og vi ser den farlige Belotti, vi havde i starten af sæsonen.

Svilar gør det igen upåklageligt mellem stængerne. Proaktiv og reaktionsstærk. Han fortjener en chance på et tidspunkt, for han viser mindst lige så fine takter som Rui.

Pagano, Pisilli og Mannini får spilletid - og Pisilli med et debutmål, der giver et smukt øjeblik på Olimpico. Han ser i øvrigt meget spændende ud.

Alt i alt en fornem europæisk kamp - ærgerligt og 100% vores egen skyld, at vi ikke vinder gruppen og sparer to kampe. Når det så er sagt, så ser de potentielle modstandere fra CL fornuftige ud, og med undtagelse af Benfica ville jeg føle, at vi var små favoritter. Young Boys, Galatasaray og Braga ville jeg nok foretrække.

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 18. december 2023

Hvem kan opsummere kampen i går for mig der ikke så kampen?

bobo
107 indlæg.
d. 18. december 2023

En rimelig lige kamp mod et lidt bedre Bolognahold. Som er godt kørende.
Bologna var nok bedre lidt bedre i første halvleg. De havde mest possession og pressede os, så vi mistede den hurtigt. Var også lidt farligere end os.
Dybala var savnet. Der var ikke meget hurtigt 1-2 spil.

Kommer lidt bedre med i anden halvleg, men bologna holder godt fast på bolden.
Vores mest velspillede angreb var vel nogle ok kombinationer og så ud til Kristensen som laved okay indlæg.

Belotti havde dog en friløber som måske kunne have bragt os tilbage i kampen, men han brænder.

Fortjent bologna sejr, som bare havde en bedre plan end roma. De bevægede sig bedre.
Zirkzee på toppen er klasse og lavede ikke en fejl og Freuler styrede midtbanen fornuftigt.

Ærgerligt med nederlag, men er ikke særligt overrasket eller bekymret.
Uden Dybala og Lukaku og med en dårligt-spillende Pellegrini, så er vi bare et midterhold.

Bove gør det fint som indskifter.
Spinazzola ser ikke så motiveret ud desværre. Tror ellers med noget mere tillid at han kunne gøre en forskel. Han spillede i går og viste indimellem gode takter.
Pharaoh prøvede lidt og er vel en af de få med lidt X-faktor. Gik ikke i dag..

Jeg forventer en 5-7 placering i serie a.
4 plads kan man drømme om. (lykkedes for Lazio sidste år, selvom de ikke havde holdet til det)
8 plads kan man frygte.

Forza Roma! (gider ikke mere europa league og conference league!!)

bobo
107 indlæg.
d. 18. december 2023

Mourinho forklarer det også meget godt.
https://football-italia.net/mourinho-i-want-to-continue-with-roma-leaving-not-my-choice/

“Without Paulo, there is no quality in this squad. Without Romelu, there is no physicality in this squad. Without either of them, I knew it would be tough for us.

“I could tell obviously the players wanted to do better, but if we had no tactical problems – when they scored the first goal, it was a very balanced match – we did have huge difficulties on a physical level. Bologna have players with intensity, engine and legs, whereas we do not have those characteristics.

“As an example, Kristiansen has limitations technically, but he has physicality. After that, the game became more complicated.

Mourinho brokker sig over at bologna har spillere som Moro, Ferguson og Ndoye hahaha

“Gianluca Mancini is really struggling a lot. He is playing with this lumbago, he plays because he wants to help and the team needs him. Other players have their limitations in technical or physical terms. If you compare them to the engine of players like Moro, Ferguson and Ndoye, it’s tough for ours.

“Of course the team is struggling physically.”

DanieleTotti
831 indlæg.
d. 19. december 2023

Mourinho udtaler også at der måske kommer en ny strategi hvor primavera spillerne får en større rolle og mere spilletid i kampene fra næste sæson. Dette i stedet for de gratis spillere der ikke kan forbedre sig synderligt og niveauet ikke er godt nok.

Det giver jo god mening. Mange af de spillere vi henter ender jo her, fordi de ikke har evnerne til topholdene. Herudover brokker han sig også over at spillere som Aouar ikke har nok "intensitet" i sit spil. Lignende har han udtalt om Azmoun, der ikke er en Mourinho-spiller og ikke arbejder godt nok defensivt.

Alt i alt er de nok kommet frem til at denne metode nok kun giver status quo. Holdet udvikler sig ikke ved at indhente spillere med tvivlsom indstilling og skadeshistorik..

Sund
1121 indlæg.
d. 01. januar 2024

Godt nytår herinde på trods af et manglende resultat mod Juventus.

Er det måske på tide at reflektere over vores Forum og aktiviteten herinde?
Jeg er selv for dårlig til at bruge forummet men er altid inde og læse jer andres meninger både til kampene, transfers osv.

Altid skønt med “ligesindede”

MEN burde forummet rykkes til en lukket Facebook gruppe og fortsætte der? Ligesom man gør i langt de fleste andre danske fanklubber?

Jeg selv vil nok være pænt mere aktiv i trådene, hvis det foregik på Face.
Dog skulle det være en lukket gruppe, da jeg ikke er interesseret i at hele omgangskredsen kan se hvor meget man bander af spillerne og Mou hele tiden :-)

Lad mig endelig høre hvad i andre har af meninger!

3

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 02. januar 2024

Enig Sund. Ryk det over på Facebook

JonasS
218 indlæg.
d. 02. januar 2024

Hmm, jeg har brugt sitet hér meget, dog ikke skrevet så meget selv. Er vældig glad for stedet hér.
Men kan ikke umiddelbart se hvad der skulle mangle hvis vi skiftede over til fb.

Arsi
711 indlæg.
d. 02. januar 2024

Jeg er enig. Jeg har gjort meget brug af denne her side om det så har været at læse eller skrive. Umiddelbart er jeg begyndt at skrive mindre herinde end hvad jeg tidligere har gjort. Men jeg mener at en lukket Facebook gruppe ville være en super god ide!

asroma87
3242 indlæg.
d. 03. januar 2024

https://football-italia.net/gazzetta-roma-and-mourinho-regret-selling-calafiori/

Jeg kunne ikke forklare Roma’s transfer strategi/politik bedre end denne artikel

Pisse i bukserne konceptet kan man også kalde det

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 10. januar 2024

Så slap vi for yderligere spænding i årets coppa Italia efter en komplet miserabel “indsats”. 4 nederlag i træk til Lazio

asroma87
3242 indlæg.
d. 10. januar 2024

Hvis det er korrekt det jeg læser forskellig steder, at klubben vil forlænge med Mourinho, så er Friedkins da totalt hjernedøde.

Ind med en moderne frisk træner!!! NU!!!!

1

TheGladiator
247 indlæg.
d. 10. januar 2024

Kan slet ikke fatte hvor ringe vi er - man væmmes helt! vi kan INTET offensivt INTET INTET INTET! HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE! JAMMERLIG SÆSON VI HAR GANG I. og udsigten til bedre tider og sprudlende fodbold virker til at være uendelig lang

Sund
1121 indlæg.
d. 10. januar 2024

Det var godt nok en tam indsats.
Vi skabte absolut intet i den kamp.

Synd Huijsen laver straffe, da han ellers har en fin kamp.

Vi må indse at vi har for mange “middel-spillere” der ikke kommer til at løfte holdet.

Kunne jeg skifte holdet havde jeg skiftet alle spillere undtaget Dybala, Lukaku, Bove og Mancini. Resten hører ikke til en stor klub som de spiller.

Cristante og Paredes har bare ikke evnerne til at fører bolden frem på midten, de stopper op og spiller - tá nu meter!

Og tænker vi har de ringeste indlæg i serie a

asroma87
3242 indlæg.
d. 10. januar 2024

Ps - hvor er det dog også deprimerende at klubbens økonomiske tilstand er så ringe, at man er nødt til at leje en 18 årig fra Juventus, som skal ind og være fast mand fra start.

Og hvad sker der forresten med det forbandede stadion? Det har snart været 10-15 år undervejs

asroma87
3242 indlæg.
d. 10. januar 2024

Ps - hvor er det dog også deprimerende at klubbens økonomiske tilstand er så ringe, at man er nødt til at leje en 18 årig fra Juventus, som skal ind og være fast mand fra start.

Og hvad sker der forresten med det forbandede stadion? Det har snart været 10-15 år undervejs

asroma87
3242 indlæg.
d. 10. januar 2024

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 10. januar 2024

Ig Dybala skadet igen. Det er sgu efterhånden ret komisk.

Sund
1121 indlæg.
d. 15. januar 2024

Tiltagende rygter om at ejerne har mistet tålmodigheden med Mou.

Ja tak her fra.

Men hvem skulle tage over, hvis han smuttet allerede nu?
Rygterne går på De Rossi, men hvad kan han som træner?
De Rossi er en af mine absolut favoritspillere gennem tiden, men har han nok erfaring?
Det gik ikke særligt godt dengang vi hentede Montella ind som træner der også manglede trænererfaring

ASRMichael
383 indlæg.
d. 15. januar 2024

Ud med Mou og ind med De Rossi indtil sommer.
Er ikke sikker på De Rossi er den permanente løsning, men lad ham få resten af sæsonen til at bevise sit værd og så må vi tage den op til sommer. Tror han vil kunne sparke lidt gejst ind i spillerne og at han kan være det rigtige valg på den korte bane.

Sund
1121 indlæg.
d. 15. januar 2024

@Michael
Jeg tror du har har helt ret her.
Er 100% med på De Rossi løsningen indtil sommerpausen.
Skulle det gå bedre end forventet kunne man kigge på ham som permanent løsning.

asroma87
3242 indlæg.
d. 15. januar 2024

Kunne være fedt med DDR som midlertidig træner indtil sommer men pt er jeg næsten ligeglad med hvem der kommer ind, bare Mou snart bliver fyret.

Totalt spild af 3 år med ham… de skulle have valgt en ny og moderne træner. I stedet for dinosaur træneren over dem alle

Arsi
711 indlæg.
d. 15. januar 2024

Har også hørt rygter om at vi ikke har råd til at fyre ham… tror i hvertfald ikke der sker noget hvis vi vinder mod verona. Det gør mig ondt at sige at jeg rent faktisk håber vi taber og jeg håbede vi tabte 4/5-0 mod Milan, så de kunne smide ham af helvedes til

Men håber at vi gør det og henter DDR ind indtil sommer og så prøver at satse på Thiago Motta eller Italiano. Jeg vil bare gerne se la magica Roma igen, hvor vi spiller lækkert fodbold som vi altid har gjort nærmest.

Derudover skal vi måske tænke på at ligge spillere på dårligere hold i serie A fordi vi har ingen penge + ingen af vores nuværende spillere har høj nok værdi til et stor salg. Vi skal væk fra de løntunge gamle stjerner som er skadet hele tiden. Dybala er FANTASTISK! Ingen tvivl, men synes godt nok det er ved at være presset når han er skadet hele tiden… Lukaku bliver ikke og vi hsr ikke råd til at hente ham. Tammy aner vi slet ikke hvilken forfatning han kommer tilbage i. Der sgu mange spørgsmål som vi skal have besvaret til sommer.

Derudover synes jeg man skal have fat i spillere med fart! Vi må være et af de langsommeste hold i Serie A.
Men lad os nu bare starte med at få Mourinho UD

1

[Rettet af: Arsi - 15/01/2024 - 22:43]

Arsi
711 indlæg.
d. 16. januar 2024

MOURINHO FYRET!!!

totti er gud
1115 indlæg.
d. 16. januar 2024

Hent Thiago Motta til den nye sæson

han kunne ta Joshua Zirkzee med under armen til Roma

asromadk
3720 indlæg.
d. 18. januar 2024

Man er et snert ærgerlig, men det kunne bare ikke være anderledes.

Næste 2,5 sæson hvor jeg følte mig bag Mourinho.

Selvom det lyder tosset, så føler jeg næsten Lukaku og Dybala blev hans endeligt.

For det første pga. den kvalitet de besidder - man føler bare at den trup Mourinho har haft til rådighed, skader eller ej, er til mere end en nuværende 9.plads. Og med tanke på at han er på 3 sæson, hvor man burde forvente at ting virkelig begynder at klikke, så har det været tydeligt at det ville udeblive. Som en DJ der formår at stable en fed fest på benene med en mobilhøjtaler og elendige rammer. Og med tiden så forstår han ikke at det var gode og taktisk kloge musikvalg som var nøglen, når han bliver samme sæt igen og igen. Mourinho fremstod i min optik taktisk, trupmæssigt og spillermæssigt skarp og som en “top” træner især i første sæson…
… den måde han analyserede klubben og dens udfordringer, kiggede på truppen og på mulighederne og så skabte han noget med udgangspunkt i dét. I min verden var det 1.sæsons spillerne som blev definerende for den taktisk han lagde for dage og det blev hans endeligt i sæson 3

For det andet, i naturlig forlængelse heraf, har han manglet modet. Modet til at genbesøge truppen fra sit analytiske standpunkt. Jeg kommer nok aldrig til at forstå hvordan i alverden han bare kunne blive ved med at køre plug and play på taktikken fra første sæson, når man fx pludselig havde Belotti, en af tidens største goalgettere i Serie A. Tror mæsten en old school 4-4-2 diamant ville have gjort det.
—- man ville have indkasseret mere og stået mindre “solidt” bagtil måske, men omvendt ville en offensiv med Dybala liggende bag Lukaku og Belotti være en top 3 offensiv…
Føler det er det han manglede. Kontekst. Han har ikke værer villig til at genbesøge og revurdere de taktisk beslutninger fra første sæson (som i næsten 2 sæsoner var de rigtige at lave)

For det tredje, og her bærer han nok kun delvist ansvaret - hvor er de unge. Det er min påstand, at Missori havde været bedre at have i truppen end Nissen fx. Missori til baglinjen og ind til frontduoen. Der er en håndfuld spillere som man skulle have beholdt - om ikke andet fordi det havde været lettere at sluge en nuværende 9 plads hvis man kunne se at man var igang med at køre 5 spillere under 20 i stilling til det helt store… så havde jeg gerne ofret CHl, hvis formålet var at skabe langsigtet success og en klub i økonomisk balance. Men er nok som sagt ikke kun Mourinhos skyld.

Sund
1121 indlæg.
d. 18. januar 2024

@asromadk

Fine betragtninger som jeg er enig i.

Det er også værd at nævne at Mourinhos opførsel overfor dommere har været decideret tåkrummende til tider og ødelæggende.
Hvilket også har smittet af på spillerne, som efter min mening har tudet og brokket sig for meget overfor dommerne.

Ja, der har været dårlige dommere i hans tid, men det er ikke noget nyt og helt sikkert noget de andre hold også rammes af.

Håber DDR kan holde sig mere i ro og kører en no-bullshit stil

Sund
1121 indlæg.
d. 12. februar 2024

Er der nogen der har fulgt med i African Nation Cup og kan fortælle hvordan Ndicka har gjort det?

I og med de vandt det hele med ham som fast mand må jeg gå ud fra han har været udmærket.

Glæder mig til at se ham i vores 4 back kæde

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 12. februar 2024

Vel lidt udfordret da de tabte 0-4 til Guinea i puljespillet ;)

Romaneren
1623 indlæg.
d. 23. februar 2024

Så blev det Brighton - nok hverken det bedste eller det værste, vi kunne få. Så på den måde ok - kan vi ikke slå Brighton, så fortjener vi alligevel ikke at gå videre.

Arsi
711 indlæg.
d. 23. februar 2024

Det kan faktisk ende med at blive to viiildt fede kampe!

Vi skal dog være opmærksomme på deres bold og ikke falde for langt tilbage. Er egentlig mest glad for vi ikke fik Leverkusen eller Liverpool

Sund
1121 indlæg.
d. 11. marts 2024

10 kampe tilbage i serie a:

Sassuolo - Roma
Roma - Lecce
Lazio - Roma
Roma - Udinese
Roma - Bologna
Napoli - Roma
Roma - Juventus
Atalanta - Roma
Roma - Genoa
Empoli - Roma

Det bliver et hårdt program når vi også har Euro League.

Jeg ser 5 af ovenstående kampe som must-wins og 5 svære kampe, hvor især kampen mod Bologna bliver afgørende.

Vi må håbe på at nogle af vores direkte konkurrenter får gummiben i slutningen af sæsonen. 4. Pladsen bliver svær, men er realistisk!

DanieleTotti
831 indlæg.
d. 12. marts 2024

De Rossi foreslår at spillerne "afviser" den tidligere treback-kæde som kroppen kan afvise et nyt organ. Det lyder lidt spøjst og der er måske noget med oversættelsen, men budskabet bør være klart, at tremandsforsvaret taktisk ikke fungerer for holdet lige nu.

DanieleTotti
831 indlæg.
d. 12. marts 2024

Det er i år ikke kun 4. pladsen der giver Champions League kvalifiktion. Omlægningen af Champions League-strukturen giver nemlig to lande mulighed for en ekstra plads i CL denne sæson. Dvs. at såfremt Italien kvalificeres her, giver 5. pladsen også intro.

Italien fører lige nu den liste, som er opdateres med koefficient-point efter runderne i de tre europæiske turneringer. Vi skal derfor holde med alle italienske klubbers færd i Europa! Det betyder også, at kampene i Europa League ikke blot er en vej mod finalen, men hver sejr og avancement bidrager til Italiens koefficient, og dermed at vinde den ekstra plads til Champions League, som ligger præcis lige der hvor vi kæmper lige nu i ligaen!

https://www.espn.co.uk/football/story/_/id/39054486/the-race-five-places-next-seasons-champions-league

asromadk
3720 indlæg.
d. 14. marts 2024

Roma eller ej, så er der bare noget fjollet over at man kan blive nummer 5 og komme i CHL.

Skytt0
1518 indlæg.
d. 15. marts 2024

Ja det er en bøvet struktur. På den ene side er det en forfordeling til de store ligaer og en garanti for top 15 hold i Europa at deltage i CHL hver evig eneste sæson. På den anden side er det en kæmpe gave til Roma, hvis klubben skal forblive i kapløbet med de største klubber.
Så bare fedt at det i den grad ser muligt ud for CHL næste sæson!

Romaneren
1623 indlæg.
d. 15. marts 2024

Tjah, det er jo ikke fordi, det ikke er på merit - kommer jo heldigvis på baggrund af, at de italienske hold (heriblandt ikke mindst Roma!!) har gjort det fantastisk i Europa de seneste par år.

Vi er selv nummer 9 i UEFAs ranking-system, kun bag Inter som nummer 6. Og foran ikke uanseelig modtand som Barca, Atletico, United, Dortmund, Juve, Arsenal osv. Det er virkelig heller ikke dårligt gået.

... Og fjollet system eller ej, så håber jeg virkelig også at Roma får den ekstra plads, som klubben i allerhøjeste grad har været skyld i, at Italien har optjent.

Skytt0
1518 indlæg.
d. 15. marts 2024

Det er jo en form for garanti med de store klubber fra top 5 ligaer, når fordelingen ser således ud:

Top 5 hold = 4 bedst (undtagen Frankkrig som får 3) placerede hold fra ligaen automatisk kvalificeret
Chl og EL vinder = højst sandsynligt top 5 liga hold i begge turneringer
2 ekstra pladser til de 2 lande der klarede sig bedst i 23/24 på UEFAs coefficients rangliste, hvoraf det er et hold fra hvert af de to lande der ligge højst på UEFAs rangliste og ikke kvalificerer sig via ligaen, CHL eller EL.

Dvs. hvert år vil fordelingen se mere eller mindre sådan ud:

England: 5-7 hold
Spanien: 5-7 hold
Italien: 5-7 hold
Tyskland: 5-7 hold
Frankrig: 4-6 hold

Så af de 36 hold vil top 5 ligaer maksimalt udgøre 23/36 hold (altså 2/3 af alle deltagende klubber).

Det vil altså sige som UEFAs rangliste er lige nu, at hvis Roma ender på 10 pladsen og Italien bliver det næst bedst placerede hold i Europa sæsonen 23/24 (tvivler på det sker efter Napolis, Inters og Merdas exit i CHL), så vil Roma komme med selvom de får en dårlig placering i ligaen, og ikke vinder EL.
Det vil så også betyde, at langt færre "mindre" klubber kommer langt i turneringerne, og vi vil sæson efter sæson se de samme top 15 hold i kvartfinalerne, hvilket til sidst udvander turneringen for klubber fra mindre ligaer.

Synes sgu det er en fej fordeling for de resterende ligaer i Europa. Men det er et resultat at Super Leagues mulige opståen, og en strategi for UEFA på at være den førende klubturnering i europa.

Men selvfølgelig er det en fordel for Roma at sådan en struktur indføres, da det vil være lettere at komme i det fine selskab og kæmpe med de største klubber.
Uanset hvad, så håber jeg at Roma selv kan afgøre det enten ved at slutte i top 4 (5 hvis Italian klarer sig godt) i Serie A eller vinde EL.

asromadk
3720 indlæg.
d. 15. marts 2024

Godt for Roma eller ej, så er det en latterlig måde at lave turnering på.

De facto en liga hvor der kun lige skiftes lidt ud blandt “boblerne” som kan rotere pladserne lidt mellem sig.

Er sku ikke fan, Roma eller ej. Synes det er en voldsom udvidelse og konsolidering af at man bare skal sidde og se de samme kampe år efter ør, og hvem skal købe Mbappe for 3 billioner og nu er Chelsea ude efter 12 nye spillere til hver især et par hundrede mio.

Jeg tænker at der før eller siden kommer en modreaktion. Om det er om 5, 25 eller 50 år, det ved jeg ikke. Men jeg tror den kommer. FxFærre seere, efterfulgt af stigende interesse for et eller andet up and coming turneringskoncept som genskaber og fornyer bare et eller andet romantik omkring tingene.

Den nye struktur kunne MÅSKE fungere hvis man så rent faktisk fik en FFP eller andet initiativ som kunne indskyde lidt romantisk kapital i lortet. At man vidste (og kunne se på trupperne at fokus i højere grad er på at købe rigtigt ind fremfor dyrt. Fx hvis der var en form for spending cap

Amerikanske tilstande kommer til at ske en dag, hvis ikke man får styr på det der sker de her år. Flere, flere, mere, dyrere, dyrere… hvor skal det ende… spørger mig selv om man virkelig gider se 10 klubber med hver deres “håbløse” ejerskab dyste i de samme kampe igen og igen

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 16. marts 2024

Pænt irriterende at Bologna vandt i 94. minut i går

Sund
1121 indlæg.
d. 16. marts 2024

Ja sad også og så den.
Da Empoli kom i undertal havde man fornemmelsen at målet ville komme..

Men hatten af for Bologna og det Thiago Motta har leveret. Det er imponerende.

Sund
1121 indlæg.
d. 16. marts 2024

I øvrigt vigtigt at Atalanta gik videre i Euro League både for point til Italien, men også at det bliver et stramt program ift Serie A

Skytt0
1518 indlæg.
d. 07. april 2024

Tak til Frosinone og Cagliari!!!

Nu må Viola gerne fuldende en fantastisk fodbold weekend!

[Rettet af: Skytt0 - 07/04/2024 - 19:55]

TheGladiator
247 indlæg.
d. 08. april 2024

Der går rygter om at Friedkins har samtaler med manuel pellegrini som mulig ny træner til næste sæson, tak for kaffe……….
Hvorfor dog ikke fortsætte med DDR? (Hvis det er sandt)

DanieleTotti
831 indlæg.
d. 08. april 2024

Der er så mange rygter hele tiden og jeg tvivler meget stærkt på af Friedkins tager en beslutning allerede nu, DDR har vel lavet ligeså mange point i halvt så mange kampe som Mourinho...

DanieleTotti
831 indlæg.
d. 09. april 2024

Dagen efter er De Rossis forlængelse blot formaliteter væk: https://romapress.net/sky-sport-only-a-question-of-time-for-daniele-de-rossis-renewal-to-become-official/

asromadk
3720 indlæg.
d. 09. april 2024

For min skyld nupper han bare lige 30 år og en masse titler. Nøj, hvor ville det være en smuk historie - og onder ham det virkelig (når nu hans karriere som spiller bare ikke lige blev til det helt store mht. titler, så kan han jo passende lykkes med det som træner).

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 25. april 2024

Fuck hvor vildt at vi vinder 2-1 i sidste minut af den udsatte kamp.

Meeen spørgsmålet er om vi får godkendt sejren? Llorente udskiftet efter 73 min og kommer ind igen efter 88??

asromadk
3720 indlæg.
d. 25. april 2024

Haha tænk hvis det sker igen. At vi bliver bortdømt 3-0 på sådan en ting. og så ender man med at misse 5 pladsen med 2 point, og så var straffen udslagsgivende.. Wow det ville være vildt og slå den gamle sag med længder.

VeniVidiVici1927
129 indlæg.
d. 25. april 2024

https://football-italia.net/udinese-roma-line-ups-change/

Ifølge denne artikel er det kun Dean og Aouar der ikke ville var tilgængelige

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 25. april 2024

Fik svar fra asroma.dk på FB

De udskiftninger, der står for det 73. minut, er ændringerne i forhold til det tidspunkt, hvor kampen blev afbrudt. Llorente blev således ikke skiftet ud, men startede bare ikke, da kampen blev genoptaget. Var han blevet skiftet ud inden afbrydelsen, var han formentlig ikke spilleberettiget.

Romaneren
1623 indlæg.
d. 26. april 2024

Så utroligt vigtig en sejr i går, og godt at komme ovenpå allerede igen efter det dumme nederlag til Bologna.

Så venter der en benhård kamp mod Napoli, som vi dog møder på et fordelagtigt tidspunkt, hvor de har svært ved at få tingene til at køre - og Atalanta møder et Empoli-hold, der stadig kæmper for livet og må have fået løftet moralen af sejren over netop Napoli. Og Davide Nicola kan snildt udrette et par overlevelses-mirakler mod slutningen af en sæson, det har vi set flere gange. Logikken tilsiger, at det er en runde hvor Atalanta bør hente ind på os, men der skal ikke være meget held i sprøjten før at vi 'overlever' denne runde uden pointtab til Atalanta... Og måske giver 90 minutters fodbold om onsdagen trættere ben end 20 minutters fodbold om torsdagen, hvem ved.

Tror måske der ligger en positiv overraskelse og gemmer sig her i den kommende runde!

JonasS
218 indlæg.
d. 08. maj 2024

En EL titel betyder en billet til CL næste sæson.
Lad os antage at Atalanta tager EL titlen, og ender f.eks. 6'er i Serie A.
Så vil det mig bekendt betyde at 5. pladsen i Serie A ikke giver adgang til CL, da en land ikke kan få mere end 5 hold med i CL...?
Altså, Atalanta må IKKE vinde EL!

Jeg synes vores CL muligheder svinder langsomt uge for uge.

Skytt0
1518 indlæg.
d. 08. maj 2024

Hvad sker der for de Chiesa rygter?

Godt nok en vanvittig signing hvis vi lander ham!!!

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 08. maj 2024

Vinder Atalanta EL giver 6. pladsen adgang til Cl!

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 19. maj 2024

Og pt. ligger vi nummer 7…

asromadk
3720 indlæg.
d. 19. maj 2024

Den engelske kommentator snakker i hvertfald om det. Forstår ikke helt hvorfor det pludselig er sådan. Synes jeg læste flere steder at det var very unlikely at 6 hold fra Italien ville gå i CHL lige gyldig hvad...

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 19. maj 2024

Den er god nok. Vinder Atalanta EL og slutter som 5’er giver 6. pladsen adgang til CL
Men vi skal selv sørge for at blive nummer 6 og vi ser godt nok trætte ud i dag

Sund
1121 indlæg.
d. 19. maj 2024

Genoa har 46% possesion. Resten har Ndicka..

Vi skaber intet udover langskud med sofaen i ryggen

1

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 19. maj 2024

Deprimerende omgang

Sund
1121 indlæg.
d. 19. maj 2024

Baldanzi var et frisk pust ellers.
LP7 var ikke tilstede..

Kom nu lige med det mål..

Sund
1121 indlæg.
d. 19. maj 2024

Det var alligevel flot af Paredes ligesom vi begyndte at presse på

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 19. maj 2024

Lukakuuuuuu

Romaneren
1623 indlæg.
d. 19. maj 2024

Så er det officielt - jeg er verdens største Atalanta-fan på onsdag!

Sund
1121 indlæg.
d. 19. maj 2024

Vi spiller bedre idag med en mand i undertal.
Vigtig sejr, så Lazio ikke kan nå os.

Nu er resten næsten op til Atalanta

asroma87
3242 indlæg.
d. 19. maj 2024

Hahaha tænk hvis vi ender i CL alligevel

Sku meget sjovt at der stadig er en lille chance

Men Atalanta skal op i gear, hvis de skal vinde over Leverkusen - eller nok op 3 eller 4 gear

AS-Roma-Italien
1686 indlæg.
d. 19. maj 2024

Helper i hvert fald ikke på Atalanta på onsdag.

Ellers tak, ville være decideret pinligt hvis vi skal "reddes" af 6.plads.

Vi har ganske enkelt ikke fortjent CHL & jeg trives også meget bedre med Roma i EL.

Sund
1121 indlæg.
d. 20. maj 2024

Enig i at Roma ikke har noget at gøre i CL som tingene ser ud nu.

Jeg håber dog stadig på CL af den årsag at vi kan samle en stærkere trup over sommeren, hvis der er garanti for CL penge + vi kan tiltrække bedre spillere.

Det var en stærk indsats igår efter det røde kort. Lukaku gad ikke spille flere kampe, så han smed trøjen ved scoringen og har karantæne i sidste kamp.

Men hvad skete der lige med Paredes?
Virkelig en hjerneblødning eller var dommeren for hård? Uanset hvad er det virkelig uprofessionelt at give dommeren muligheden for det.

Romaneren
1623 indlæg.
d. 20. maj 2024

Med den økonomiske situation, klubben har været i gennem de seneste sæsoner og den basale indtægt, der er ved et CL-gruppespil, så skal man være tæt på tosset for ikke at håbe at Roma kommer med - fortjent eller ej.

Hvis man ønsker, at grundstenen i dette projekt skal være andet end frie transfers og lån fra Leeds, så vil man rigtig rigtig gerne have de cirka 40 mio euro, som et CL-gruppespil garanterer.

Jeg er sådan set enig i, at man ikke ønsker at se Roma deltage i et gruppespil, hvor vi skiftevis får tæv af alt fra Girona til RB Leipzig - men det tror jeg først og fremmest ikke vil ske. Tag bare disse halv-hypotetiske scenarier, som ikke er grebet ud af den blå luft, men som har bund i faktiske historier, der har været om klubben i den seneste tid:

Tænk hvis CL betyder at Dybala gerne bliver her.

Tænk hvis CL genererer nok indtægt til, at vi ikke behøver at finde 30 mio indtægt i plusvalenza på transfermarkedet (hvilket mest effektivt kunne genereres via et salg af Ndicka, Bove eller Svilar).

Tænk hvis en type som Chiesa ser et lys i Roma - og måske han er tilgængelig for de cirka 15 mio euro, der snakkes om. Hvad hvis CL-kval er den eneste måde, vi kan få de penge på uden at svække truppens bredde samtidigt??

Det er godt nok næsten idioti at håbe på, at klubben ikke får adgang til de indtægter, der vil kunne hjælpe klubben så meget på lang sigt.

Og igen synes jeg også det er relevant at nævne, at denne situation med de mange italienske hold i CL aldrig ville være sket, hvis ikke Roma havde leveret så stærkt og konsekvent i løbet af de seneste par sæsoner. Så hvis man ikke synes, at vi fortjener det på baggrund af indsatsen i år (hvilket jeg er tilbøjelig til at være enig i), så kunne man måske godt synes, at vores flotte ECL- og EL-sæsoner gennem de seneste år fortjener ét skud i det fineste selskab ét enkelt år.

1

[Rettet af: Romaneren - 20/05/2024 - 13:15]

AS-Roma-Italien
1686 indlæg.
d. 20. maj 2024

Du kan kalde det alle de gloser du har lyst til.

Jeg blander mig ikke i hvordan andre føler som fans.

For mig har jeg oplevet langt flere glæder & "kærlighed" til klubben de sidste 4 år gen em vores europæiske kampagner, end alle vores tidlige CHL exit.

Kan virkelig ikke føle det store i at deltage i et CHL gruppespil, bare for at få indtægter & spillere med dyre lønninger.

Oplever langt flere glæder og følelser ved at nå en Europa League semifinale i maj, end et CHL exit mod Porto eller Real Madrid i februar eller marts.

Vi er der eneste top 8 hold som ikke har deltaget i en Coppa Italia finalen siden 2013.
Alle andre har deltaget mere end 1 gang i den periode.
Kunne da have været stort med et Coppa Italia trofæ eller bare finale deltagelse, især hvor finalen spilles på Olimpico.

Kan virkelig ikke se det fede i at deltage i CHL hvis man ikke har en plan eller får opbygget en vinder kultur så man i det mindste kan kæmpe med om trofæer.

I sidste ende så vil klubber, spillere, trænere & fans altid huske vundne trofæer, selv tabte finaler, langt højere end CHL gruppespil eller CHL 1/16 finale exit.

Romaneren
1623 indlæg.
d. 22. maj 2024

Blæret indsats af Atalanta i den finale - og skønt for italiensk fodbold med et europæisk trofæ.

Så må man jo altså for Guds skyld håbe, at Atalanta holder vindergejsten oppe og slår Torino og Fiorentina i de sidste Serie A-kampe, så Roma (og Italien) undslipper den ekstra plads i Champions League og risikoen for at ryge ud til Porto i en playoff-kamp i februar ‘25 … ;-)

asromadk
3720 indlæg.
d. 25. maj 2024

Gået under radaren hvordan det er helt håbløst at Bologna ikke kunne slå Genoa.

Chancen for CHL via 6plads gik lige fra ok mulig til virkelig usandsynlig… pga Bologna ikke kan slå Genoa…

asroma87
3242 indlæg.
d. 25. maj 2024

Det var meget mistænksomt, for Motta havde sat adskillige spillere på bænken, som normalt ville starte inde.

Men ja, CL ser svært ud nu. Men er EL ikke bedre næste år? Vi kan umuligt sammensætte en trup, som både kan kæmpe med i CL, Serie A og Coppaen.

asromadk
3720 indlæg.
d. 25. maj 2024

Penge er bare alt lige nu. Heldigvis går vi en sommer i møde hvor udgangspunktet ikke er salg for overhovedet at leve op til FFP, men mon ikke Ghisolfi kommer ind og bruger penge man ikke helt har lige nu... Og så står man igen med pistolen for panden næste år, hvor man mister et par profiler fordi man skal sælge.

Det er utrolig afgørende at man holder en stabil økonomi nu, så man er herre i eget hus og bygger noget op, som kan stå uanset om man sælger sin bedste spillere eller ej. Og i den forbindelse ville CHL bare have skæppet godt i kassen.

Jeg synes ikke man fortjener det - og hvis man får den CHL via 6 plads er det vel definitionen af "badebillet".... men pengene...

Føler bare ikke der er nogen chance nu efter Bologna ikke kunne vinde. Atalanta skal nok vinde en af kampene. Desværre. Havde Bologna vundet i går, så havde jeg faktisk troet på det, Atalanta kan godt smide point - men ikke alle nærmest.

Tottithorsen
4458 indlæg.
d. 26. maj 2024

Så står den igen på Europa League næste sæson. Vi kan igen i år takke os selv for de dumme pointtab gennem sæsonen.
Ærgerligt vi misser de mange millioner kroner som vi godt kan bruge og ikke mindst at det nok bliver svært at overtale f.eks Chiesa

asroma87
3242 indlæg.
d. 26. maj 2024

Vi har jo ikke fortjent at spille CL - vi er allerede bagud imod Empoli efter 13 minutter…

DanieleTotti
831 indlæg.
d. 26. maj 2024

Det er ikke realistisk at opbygge en trup der er konkurrencedygtig i både Europa og Serie A til næste sæson. Der er for store udskiftninger på holdet og for mange middelmådige spillere. Al ære og respekt for at gøre det godt i Europa og økonomien er forbedret, men vi kommer ingen steder uden CL penge. Lad os håbe at Ghisolfi og De Rossi kan arbejde sammen om en strategi med unge spillere og fokus på Serie A og så må U-spillerne optræde i Europa i Europa.. Og så vil det da være kønt hvis sportsdirektøren og træneren arbejder sammen, og ikke modarbejder som Pinto/Mourinho. Pintos gode ry har for i øvrigt sendt ham til Bournemouth....

asroma87
3242 indlæg.
d. 26. maj 2024

Pintos gode ry LOL - Prøv at læse dette:
https://football-italia.net/roma-wasted-tiago-pinto-signings/

asroma87
3242 indlæg.
d. 26. maj 2024

Og hov… en af vores Romerske ungdomsspillere scorer imod os igen - skæbnens ironi har ingen grænser

DanieleTotti
831 indlæg.
d. 26. maj 2024

Abrahams positionering i feltet er jo decideret katastrofal som angriber.

Sund
1121 indlæg.
d. 26. maj 2024

Ser i lige den frie header Abraham misser fra ca 1-2 meter afstand inde Cristante scorer?
Av han ligner en der er langt fra formen.

Han har været ude længe, men synes godt vi kan stille lidt højere krav til hans indsats efterhånden, der er jo helt helt galt.

Romaneren
1623 indlæg.
d. 26. maj 2024

Lidt ‘sjovt’ at med aftenens mål er Aouar på en delt fjerdeplads på listen over klubbens topscorere i denne sæson sammen med Mancini - foran Azmoun, ElSha og Cristante. Siger nok en hel del mere om holdets evne til at score mål end det gør om Aouar. Men trods alt fint at få fire mål ud af en SÅ ustabil sæson med så lidt, som Aouar har fået. Synes godt man kan se en spiller, som pludselig kunne stikke af, hvis han fin tur i den - men om det nødvendigvis skal foregå i Roma er en anden sag…

Sund
1121 indlæg.
d. 26. maj 2024

Vi har nævnt det mange gange efterhånden, men det er virkelig skræmmende med Zalewskis slutprodukt.. Det gælder både afslutninger og indlæg

asroma87
3242 indlæg.
d. 27. maj 2024

Nu hvor vi er igang alligevel, hvad pokker sker der med det nye stadion???!!! Bliver det nogensinde til noget.
Har de ikke snart været igang med planlægning i 15-20 år

Skytt0
1518 indlæg.
d. 06. juni 2024

4 Roma spillere med i Italiens EM trup

- Gianluca Mancini
- Bryan Cristante
- Lorenzo Pellegrini
- Stephan El Shaarawy

Klasse!

asroma87
3242 indlæg.