Login
Glemt password Opret bruger

Transfers 22/23

Kategori: Generelt

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 25/06/22 14:21

Ny sæson, nyt transfervindue. For første gang i lang tid er med den nye ledelse, meldingen at der skal bygges ovenpå, og ikke udrenses profiler i dette transfervindue. Der skal bygges videre på sidste sæsons Conference League triumf, og holdet skal yderligere tilpasses Mourinho. Det kalder på en ny tråd med forhåbentligt sjældent set optimisme fra Romas fans.

Matic er bekræftet til midtbanen. En bundrutineret leder og defensiv midtbanespiller - præcis som Mourinho har ønsket og tilmed Mourinhos mand. Trods alderen en solid tilføjelse der forkortede ferien for at komme i form og på plads.

Det tidligere stortalent Mile Svilar er hentet som backup på målmandsposten. Har rekorden som yngste målmand i Champions League, og yngste målmand der har nappet et straffe i samme turnering. Har dog ikke haft fast spilletid i hverken Anderlecht eller Benfica..

Zeki Celik er hentet til højre back. Tidligere fransk mester med Lille og fast mand på Tyrkiets landshold. Håbet må være at hans defensive evner er højere end Karsdorps, og ellers at han kan agere backup til Karsdorp igennem sæsonen.

Transfers ind:
Svilar (reservemålmand)
Zeki Celik (højre back)
Nemanja Matic (midtbane)
Paulo Dybala (angreb/off. midt)
Georginio Wijnaldum (midtbane)

Ud:
Daniel Fuzato (Ibiza)
Davide Santon (fri)
Ainsley Maitland-Niles (retur fra lån)
Sergio Oliveira (retur fra lån)
Henrikh Mhikitaryan (fri)
Robin Olsen (Aston Villa)
Jordan Veretout (Marseille)
Gonzalo Villar (Sampdoria)
Carles Peres (Celta)

[Rettet af: DanieleTotti - 09/08/2022 - 20:09]

DeRossi16
350 indlæg.
d. 26. juni 2022

Lad os åbne snakken om Ronaldo. Der er flere medier som melder om, at han er tilbudt til Roma. Hvad tænker i?

For og imod.

For:
Giftig foran mål, en sand vinder og et kæmpe navn. Hans branding i Rom vil skabe vildskab og stort kendskab samt større fanbase (økonomisk).

Imod;

Primadonna af Guds nåde. Evt. Ændring af spilsystem? (Skal der spilles for ham?) og så en kæmpe lønsum.

Skytt0
1151 indlæg.
d. 26. juni 2022

Som jeg har nævnt tidligere - hvis han kan hentes for en slik (lad os sige 20-25 mio), så siger jeg helt klart ja tak!

Omvendt, så er også andre steder de penge kunne bruges, og hvis vi kan holde på Abraham, så synes jeg også det kunne være en for udtog løsning!

Romaneren
573 indlæg.
d. 26. juni 2022

Hvis Mourinho vil ha’ ham og han kan fås uden at kaste klubbens økonomi i lokummet, så kan jeg godt se pointen i det.

Selv er jeg ikke verdens største fan af idéen - jeg så klart hellere, at man ikke bruger store (løn)summer på 36årige.

Der er rygter om, at Juve er villige til at smide navne som Filippo Ranocchia og Nicolai Rovella oveni handlen for Zaniolo. Det må jeg indrømme gør det lidt mere interessant. HVIS nu Zaniolo ikke genfinder sit højeste niveau og vi kan få 50 mio plus to kæmpe italienske talenter, så synes jeg faktisk, at handlen minder lidt om den handel, der bragte Zaniolo til klubben i første omgang, hvor vi byttede med penge og Ninja, der aldrig rigtig fandt niveauet i Inter.

asromadk
3083 indlæg.
d. 26. juni 2022

Ronaldo er jo bare spin. Om han så halverede sin løn, så ville han stadig springe rammerne for hvad klubben kan og vil give sine spillere.... Lige lidt perspektiv med i silly season, ellers bliver det sku bare lidt fjollet...

Hele dilemmaet omkring Zaniolo handler om at klubben ser ham i en ny kontrakt til en 3,5-4 mio. Zaniolos folk skulle ville ønske ham helt i top i klubben på en 6mio ish. Tammy er pt. lønførende på 5, LP7 4 og kommer folk som (Mikhi), Smalling, Spinna...
Hvis Ronaldo halverede sin køn og rundede ned, ville han vel stadig ligge på 10+, med det kendskab jeg har til hans løn.

Men ja, gad vide om han ikke ville tjene det hele ind trefold i merchandise...

Juventus skulle være ret aggresive pt., men de forsøger sig med den tilgang de altid har haft (og haft succes med når det kommer til at nuppe spillere fra Roma, Fiorentina osv) - blive ved og så vente på at den mindre klub bukker under.
De skulle eftersigende på ingen måde ville gå over 35mio euro i cash - og så er der tale om at de skulle have luftet ideen om Ranocchia ELLER Rovella ELLER Arthur ELLER McKennie. Desværre. For det er klart, at hvis der kom nok spillere ind i handlen, så er det interessant.

Juventus er bare nogle røvhuller, håber virkelig at man får sat foden ned. Hellere sælge til Tottenham for 16 mio euro næste sommer end en handel med Juventus der ikke ubestridt er til klubbens fordel. 35mio euro + 3 af ovenstående spillere, hvis Mou er interesseret, så fair nok herfra. Ellers ikke.

asroma87
790 indlæg.
d. 26. juni 2022

Helt enig med din vurdering af Ronaldo! Hvordan skulle vi kunne betale hans løn?? Vi kan ikke engang betale dybalas løn og hente ham på fri.

Håber sku vi forlænger med Zaniolo! Det ville næsten ikke være til at bære at se ham i en Juventus trøje! Jeg hader fandme den klub. Så hellere sælge ham til England

asromadk
3083 indlæg.
d. 26. juni 2022

Nogle gange er ting bare lidt vigtigere end penge - Zaniolo her er lidt sådan en sag, synes jeg. Altså vi er jo ude i et eller andet "'alle tiders dyreste handen 2 italienske klubber imellem', før jeg synes man skal overveje det.
Zaniolo vil dog gerne blive i Italien. Fint, så stik ham dog den kontrakt og sats på ham. Giv ham den løn han vil have, men bind ham 5 år uden nogen salgsklausul. Done og videre.

Arsi
505 indlæg.
d. 27. juni 2022

Alt tyder på at Zaniolo ikke er at finde i Rom når den nye sæson skydes igang... Synes det ærgerligt især fordi jeg synes at han er guld værd på en højrekant, men det vil vi åbenbart ikke spille med.

Holdet burde have været skabt omkring 3 spillere: Pellegrini, Tammy og Zaniolo efter min mening.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 27. juni 2022

Zaniolo kræver for meget i løn. Tror han har mistet jordforbindelsen!

TheGladiator
7 indlæg.
d. 27. juni 2022

Ser det heller ikke som noget problem hvis zaniolo smutter til sommer. Han var god inden hans skadesmarridt, men denne sæson har han været dårlig, han har ingen blik for spillet og holdet.. hvis Juve betaler til pas mange penge, synes jeg det er fint.. så kan vi forhåbentligt finde en god afløser

[Rettet af: TheGladiator - 27/06/2022 - 19:35]

asroma87
790 indlæg.
d. 27. juni 2022

Smid Zaniolo af helvedes til og hent Belotti på fri! Så spil med Tammy og Belotti på toppen og Pellegrini som 10’er

1

Arsi
505 indlæg.
d. 28. juni 2022

Jeg håber klubben også vil kigge mere mod ungdomsholdene. Vi har en Faticanti der ikke engang er fyldt 18 endnu, som eftersigende skulle være spændende. Giv dem nogle brugbare minutter hist og pist, som der er gjort med Bove og Felix til dels.

Zaniolo skulle vidst ryge til Juve og det bliver for mindre en 50/60 mio euro. Dog vil Roma have nogle ungdomsspillere med i handlen (vi laver en Zaniolo handel på Zaniolo).

Ingen melding om Celik endnu. Ej heller ikke for Frattesi.
Er nok også bare lidt utålmodig, men det står liiiidt stille.
Aouar er også rygtet til Sevilla. Tror ikke på at Roma henter ham selvom jeg egentlig håber det. 20 mio ish synes jeg sgu er en mega billig pris.

Hvornår stopper vi egentlig med at sælge ud?
Først og fremmest skal vi spille CHL, men vi skal forhåbentlig da også kunne udfordre til Scudettoen igen. Ved at være for længe siden.
Det var vel under Spalletti sidst? (Ham gad jeg så gerne at have tilbage. KLAR idé om spillet og vi spillede bare godt. Det lort mellem ham og Totti gør dog at han ikkee kommer tilbage igen).

Arsi
505 indlæg.
d. 28. juni 2022

asroma87

Et angreb med Belotti og Tammy tror jeg bliver for "langsomt". Men er du gal jeg synes han ville være en god deal. Han ryger dog nok til Monaco!

TheGladiator
7 indlæg.
d. 30. juni 2022

Er jeg den eneste som synes der er bekymrende stille angående transfers?
Juve, Inter, Milan kører derudad
Hvis vi ikke snart henter noget kvalitet synes jeg top 4 ser svært ud?

asroma87
790 indlæg.
d. 30. juni 2022

Celik skulle være 99% nu! Og så er Frattesi næste mål.

Men ja der er meget stille!

Zaniolo tror jeg også ryger til Juventus og det er faktisk ok. Hans attitude er simpelthen forfærdelig

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 30. juni 2022

Zaniolo er vores -og et af italiensk fodbolds- største talenter, så jeg vil være ærgerlig over, at se ham gå.

Omvendt skal vi ikke holde på ham for enhver pris, specielt ikke, hvis han ikke ønsker at være her. Og enig i, at hans attitude ikke altid er den bedste. Så en god sjat penge og evt et par talenter vores vej, eller sende ham til prl og få del i deres mange milliarder, så er det måske den bedste løsning for alle.

En nu tidligere Roma-dreng, Cancellieri, har netop skrevet under med Lazio (af alle). Højre wing og som jeg forstår det, et ret fornuftigt talent. Frygter lidt, at vi har dummet os her, skulle ikke undre mig, om han gør det godt hos de lyseblå. Dét vil godt nok gøre nas..

[Rettet af: Crap_Bag - 30/06/2022 - 23:13]

asromadk
3083 indlæg.
d. 01. juli 2022

Cancellieri er bare LP7, Frattesi osv om igen. Føler jeg bare siger det samme igen og igen.
Det er håbløst, den måde man i 0rtier nærmest træffer dårlige valg når det kommer til ungdommen.

Alt ofte skiver man relativt lovende spillere afsted og bruger for mange penge på Breddespillere.

Kommer nok aldrig til at forstå det. Håber det er slut, at man ikke skifter Bove, Volpato og Felix ud med 3 "fyld" spillere til sammenlagt 40 mio eur...

Størstedelen af de handler man laver bør i min optik være spillere som man oprigtigt tror han være en faster starter. Det er her jeg er lidt efter Celik-handlen. Kan man virkelig ikke finde en ungdomsspillere som kan udvikles lidt på. Zelewski kan vel også bruge næste sæson på at udvikle sig mere og til at kunne dække HB.

Henter man en 'færdigudviklet' spillere, så synes jeg at det er alfa og omega om man tror på at det er en upgrade eller ej. Selv 7 mio euro er mange penge for en der bare skal stå i skyggen af Karsdrop og som sikkert ikke en gang kommer til at gøre det godt, fordi han sikker ikke engang får nok spilletid til at kunne komme ordentlig igang..

Håber man kan tage yderligere et skridt næste år og rent faktisk BRUGE de unge. Håber at vi undgår 7 nye Bredde spillere a ala Eldor, Perez, Vina, som primært koster dyrt og tager pladsen fra ungdommen - uden at løfte niveauet og klubben nogen steder hen alligevel.

asroma87
790 indlæg.
d. 01. juli 2022

Så er Svilar ankommet i Rom! Vores nye 2. Målmand

Spændende hvordan det ender og hvor stort talentet er.

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 01. juli 2022

Hvis Cancellieri kan finde på at skifte til Lazio, er vel ikke rigtig Roma-dreng? Desuden kan jeg heller ikke se hvad han har præsteret for at være noget specielt?

Jeg tror mest vi skal ligge mod 3-4. pladsen, og ikke si meget mod Inter og Juve. De er økonomisk i en liga for sig stadig. Hvem har Milan hentet, er det ikke mest bare rygter, der ikke rigtigt bliver til noget?

Der er stadig ret stille med transfers, men det kommer vel egentlig også an på hvad man forventer? Grundlaget for truppen er jo i det store hele lagt. En backup til målmandspositionen og højreback var åbenlyse mangler, og de er sikret. Midtbanen har fået en tilføjelse med Matic.

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 01. juli 2022

Han er inde omkring landsholdet, så helt håbløs er han vel ikke. Måske valgte han Lazio, fordi han vil blive i Rom?

Indgik vidst i kumbulla-handlen, i sin tid, måske vi skulle have vist ham lidt tillid i stedet for. Kumbulla har vel ikke ligefrem sprængt rammerne for solidt forsvarsspil. Ikke at han har været decideret dårlig, men som asromadk skriver, lad os nu tro lidt på de unge gutter (vores egne) også.

[Rettet af: Crap_Bag - 01/07/2022 - 15:05]

DeRossi16
350 indlæg.
d. 01. juli 2022

Hvor holder i jer iøvrigt opdateret? Nogen favorit hjemmesider?

Skytt0
1151 indlæg.
d. 01. juli 2022

Jeg bruger for det meste:

Football-Italia.net
Chiesaditotti.com
Newsnow.com.uk

1

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 01. juli 2022

Hvis man holder inderligt med Roma vælger man ikke Lazio, heller ikke selvom man gerne vil blive i Rom :)

Zalewski, Bove får ikke lov til at smutte i dette transfervindue, selvom der er bud efter dem. Darboe har også spillet en pæn del i seneste sæson, dog mindre overbevisende. Synes nu 2-3 ungdomsspillere med fin spilletid og med fokus på at integrere dem på førsteholdet er ganske fint pt. Det kunne jo tyde på at den nye ledelse har anderledes fokus. Det er vel begrænset hvor mange teenagere vi kan have på holdet med forventning om spilletid og samtidig gå efter top 4?

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 01. juli 2022

+1 skytt0

Jeg er tilbøjelig til, at give dig ret DanieleTotti. Lazio er selvfølgelig den sidste klub, han måtte vælge. Det skulle så bare aldrig være kommet dertil, at han skulle have spekuleret i andre klubber end Roma. I hvert fald ikke før vi evt kunne have tjent kassen på ham.

Håber vi ser andre takter, med de lovende spillere vi har pt. Bovo og Zalewski, som du nævner, men også Volpato, Faticanti, Calafiori mfl.

asromadk
3083 indlæg.
d. 03. juli 2022

Altså nu er det jo ikke fordi han har valgt Lazio frem for Real Madrid. Synes sådan noget klubfølelse for de unge er ok at se bort fra, hvis klubben svigter dem Max. Han fik jo ikke engang chancen for at skabe sig et gennembrud a la Zalewski.

Der er i min optik stor forskel på hvis han var en etableret spiller, som stod og kunne vælge mellem en masse gode klubber. Synes han er fin i sin ret til at tænke Lazio som en sportslig god mulighed, nu Roma åbentlyst ikke har interesse i ham.

Synes som altid, det er utroligt. Der er vel en håndfuld Bredde spillere i truppen som man rent faktisk har brugt penge på. Det havde været sjovere, billigere og et federe projekt, hvis de 4-5 spillere hed Cancellieri, Milanese (også netop solgt her nu), Sadiq osv. Sadiq er vist eftergivende på blokken I Ajax pt. Bruge endnu flere penge på reelle stjerner men stoppe med at spilde penge på bredden. Tag fra egne rækker istedet

1

DeRossi16
350 indlæg.
d. 03. juli 2022

I min optik, kan man ikke forvente at de unge spillere “bare” skal have lidt tid, samtidig med at man spiller med om chl. Pladser. Der er det nødvendigt at få mere erfarne og sikre spillere.

Bove, Gyan, Darboe, Zalewski og volpato havde ikke sikret os et trofæ og en fin placering i år.

Det giver mening for mig at leje dem ud, så de kan spilles skarpe (Calafiori eksempelvis). Vi giver dem mulighed for at udvikle sig og få spilletid mere kontinuerligt.

Så er der enkelte som kan lege med og den vej igennem sikre sig spilletid. Zalewski eksempelvis.

Sassuolo er for min en genial måde at udvikle vores spillere på. En klub hvor de unge får massere spilletid, kan lære af lidt mere rutinerede og som spiller flot fodbold.

Jeg er fan af konceptet. Særligt når/hvis de kommer tilbage. Pellegrini og Frattesi som eksempler. Manglede bare Scamacca også kom retur.

asroma87
790 indlæg.
d. 03. juli 2022

Zelik er landet i Rom!

asromadk
3083 indlæg.
d. 03. juli 2022

Hej DeRossi16 - du er med på, at Calafiori er næste spiller, som man sælger, ikke?

og er lodret uenig - du kan ikke finde mange spillere, som slår igennem på rent talent alene. Det kræver minutter, tillid, en træner der tror på dem og som indtænker dem i voksenfodbold.

Hvis ikke Spinnazola var blevet skadet, så havde Zalewski jo netop været på vej til Sassuolo denne sommer?

Synes det er vanvittigt, hvis man ikke beholder Calafiori. Ud med Vina, Spinnazola er altså ikke helt ung mere og Zalewski burde kunne re-omskoles til at kunne dække af modsat side også.

Jeg er også fan af konceptet om at man sender sine spillere på græs, hvis de kan få sig fast starttid i Serie A i en midterklub. Fan, uden tvivl. Men synes man skyder sig selv i foden, hvis man ikke sikrer sig en aftalt pris, klausul - så man er uden om at skulle forhandle, hvis pågælndende spiller slår igennem. Frattesi solgt i sin tid for 5, klausul på 20 havde været på sin plads...

Men summa summarum - det er vel fair og OK at jeg er skuffet over klubbens evne til at få klubbens egne frem til at kunne udfylde en rolle i truppen. Lidt for mange gange henter man en backup som hverken er god nok til at slå den nuævrende spiller af ELLER god nok til at være længder bedre end hvad man kunne finde 5-7 år yngre i egne rækker, gratis.

1

TheGladiator
7 indlæg.
d. 03. juli 2022

Kluivert vil deltage i holdets pre-season, og mourinho vil se ham an. Mou havde et godt øje til ham i Ajax-tiden.. hvis han kan finde niveau under mourinho, kunne han så overtage zaniolos rolle?
Synes han har noget fart (som vi i den grad mangler) osv, men han skal godt nok oppe sit niveau, hvis han skal være en del af vores hold ;)

1

DeRossi16
350 indlæg.
d. 04. juli 2022

Asromadk;

Jeg tror langt hen af vejen at vi er enige. Jeg ville elske at se roma bestå af rene talenter, ikke skibe dem afsted (navnligt hader jeg eksempelvis en kommende Zaniolo/juve transfer).

Det jeg påpeger er, at Roma har ikke den tid til at spille dem op, og en bred/stærk nok trup til at beholde dem. Og når alt kommer til alt, er det et fåtal som egentlig bliver klassespillere.

Riccardo Alessio, Luca Pellegrini, Marco Tuminello, Elia Capradosi, Federico Viviani. Blot for at nævne spillere, som har været indover vores 1. Hold, for senere at fedte rundt i serie B eller middel/bund serie a.

Så ser jeg hellere de lejes ud, end at satse på dem.

Vi er HELT enige i, at spillere som Vina skal skride og unge have chancen.

Jeg ser bare hellere vores unge spillere vise sit værd på lejekontrakt andre steder, for så at returnere.

Eksempelvis, så er jeg ret skeptisk ift. Afena Gyan. I min optik, og måske jeg deler vandene her, så havde han en god kamp mod Genoa, og har efterfølgende fået rødt kort og brændt ret store chancer. Hvorfor ikke leje ham ud - se ham an og, som du siger og jeg stemmer i, have en tilbagekøbs klausul?

Han kommer ikke til at shine igennem i Abrahams skygge, med 10-25 min hist og pist. Men gør han måske med 60-70 min. I saasuolo, Genoa eller cagliari.

Håber det giver mening?

1

[Rettet af: DeRossi16 - 04/07/2022 - 19:55]

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 05. juli 2022

Synes det giver rigtigt god mening DeRossi16.

Har personligt heller ingen problemer med, at se dem lejet ud, medmindre de beviseligt er gode nok, til at bidrage her og nu. Der burde være plads til en 3-4 unge gutter, som kan få tilstrækkeligt med spilletid, henover en sæson. Resten kan med fordel udlejes.

Bare vi ikke bytter vores bedste talenter væk og får en semi-god breddespiller den anden vej. Det er som at tisse i bukserne..

Og iøvrigt helt enig mht Felix. Kan slet ikke se, hvorfor folk er så betagede af ham. Der er helt sikkert noget råt talent (fart), men han er jo slet ikke mentalt klar, til at begå sig på det hér niveau? Så medmindre der er sket noget markant på den front hen over sommeren, kunne en udlejning give rigtig god mening, som du også anfører.

asromadk
3083 indlæg.
d. 05. juli 2022

Enig i det meste.
Men det er lidt det her, som jeg også er inde på. Ud med Felix til fordel for hvem? Hvem er det man forventer at kunne have som 2/3 valg på de positioner Felix dækker, som ikke blot er en "semi-god breddespiller".

Det er lidt her kæden hopper af for mig. Jeg ser det bare ikke ske, og derfor er Felix klart et bedre bud på en breddespiller på de positioner.

Så igen, det er altså sjældent fordi jeg påstar at de unge er super talenter, som er klar til at spille 90 min hver gang. Det gælder sig for Bove, Milanese, Volpato, Felix og spillere som Frattesi, Politano, Caprari dengang.
Det man får ind istedet er historisk set bare ikke særlig godt og det kniber også pt. Derfor giver det ingen mening, at man ikke forsøger dig med disse spillere som brikker i puslespillet istedet.

Zalewski er det perfekte eksempel - han er på 12 måneder gået fra at ligne en skræmt lille dreng uden format, til at være en solid spiller som måske endda kan tage yderligere skridt og blive en reel stjerne?

Det var bare ikke sket, hvis Spinnazola ikke havde været skadet. For så havde den hedde Spinnazola, så hentede man Vina ind og ´Zalewski var blevet skudt afsted til en anden klub, hvor man så kunne spilde en masse penge på ham senere. Han var blevet solgt, så han kunne komme ud og "udvikle sig, da han jo ikke er god nok til Roma". Men det var han - og det er der flere af de unge hvert år (tror jeg) som er - men man kan bare ikke tro, at det er Plug N Play med dem. Det tager tid og det kræver mod fra Klubben og Træneren.

Der vil naturligvis være spillere, som man beholder og giver chancen, som så ikke kan stå distancen. Og så er det jo også fint, så ryger de naturligvis videre.
Men synes man er lige hurtig nok til at gøre det - for så at bruge dumme penge på "semi gode breddespillere", som selv når de får chancen ikke gør det bedre end det som en af de unge havde kunne præstere. og i sidste ende lider man under det økonomisk.

[Rettet af: asromadk - 05/07/2022 - 10:14]

oscarkrarup
15 indlæg.
d. 08. juli 2022

Nyeste rygte siger at vi er interreserede i Zaha fra Crystal Palace (meldt af Romano). Hvad tænker I? 14 mål sidste sæson som venstre kant. Tror ikke vi vil have råd til ham dog.

1

[Rettet af: oscarkrarup - 08/07/2022 - 15:30]

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 09. juli 2022

Stadig masser af rygter, nogle mere urealistiske end andre. Ikke så meget handling, Men Frattesi skubber på for et skifte til Roma, og enderne mødes nok økonomisk med Sassuolo snarest.

Det værste er snart de manglende afgange. Diawara må snart være synonym med mareridt. Utroligt han er så svær at komme af med.. Derudover er William Bianda, Ante Coric, Gonzalo Villar, Justin Kluivert vendt tilbage fra lån og skal formentligt også ekspederes videre - suk..

C. Panucci
12 indlæg.
d. 11. juli 2022

Mon ikke det meste af krudtet pt bruges på Zaniolo og Juve?
Zaniolo sender mig direkte tilbage til Cassano. Hvis han vil lege primadonna, så fis af. Længere er den ikke. Mon ikke hans karriere risikere at blive lig Cassanos.

Det øjeblik Friedkins ser 50 mio euro sikret ift Zaniolo, så tror jeg der kommer ægte fut under tingene.

Jeg føler mig faktisk ganske overbevist om, at den handel vil være startskuddet til et hurtigt og effektivt mercato for Roma. Jeg tror sådan set rigtig meget på: Dybala, Frattesi og Grillitsch/Torreira ind og så siger jeg bare velkommen til næste sæson!

1

Sofus
1910 indlæg.
d. 11. juli 2022

Har virkelig også haft ægte Cassano-vibes over Zaniolo det sidste år. Er enig med dig Panucci!

asroma87
790 indlæg.
d. 12. juli 2022

Vi har forlænget med Mancini!

Nyeste rygter er at man afviser Juventus og får forlænget med Zaniolo

Thinggaard
94 indlæg.
d. 12. juli 2022

Det jo på mange måder usædvanligt for Roma, at kunne starte en ny sæson med den samme stamme af spillere. Det tror jeg nærmest er "den vigtigste transfer" for klubben. For mig gælder det her vindue om, at få fjernet de spillere, som modtager tunge lønkroner og ikke får den spilletid, som lønnen beretter. Når det er klaret, så vil jeg gerne drømme om Dybala. Er spændt på den nye sæson!!

1

Arsi
505 indlæg.
d. 12. juli 2022

Håber også på Dybala, også selvom Zaniolo bliver!!

Ift. Frattesi, så finder de ud af om det sker eller ej i denne her uge

bobo
79 indlæg.
d. 13. juli 2022

Villar til Monza for 10mio € …
Ikke officielt endnu.

Føler sku vi lader en klassespiller smutte, men jaja hvis han ikke bliver brugt så fint.

Han har
Blik for spillet
Fantastisk teknik og dribling
Gode afleveringer.
Lidt spinkel men 1.84m høj alligevel.

Han var klasse i flere kampe.
Havde håbet han kunne blive starter eller at man kunne få 40m € for ham.

Ser også gerne kluivert blive.
Han har fandme teknik og fart i høj klasse.
Bare mangel på selvtillid og bedre beslutningstagen.
Lad os se hvad mourinho beslutter.

2

asroma87
790 indlæg.
d. 13. juli 2022

10 mio. euro for Villar er da et flot salg i min verden. Så måske med en procent del af næste salg inkluderet også, så er det helt perfekt.

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 13. juli 2022

Enig med bobo her, føler ikke han fik en reel chance.

Ok, ret høj fejlmargin, men det skal også ses i lyset af, at han rent faktisk forsøgte at kreere noget. Leverede desuden god fight, omend defensiven ikke var hans force.

Frygter lidt, at vi laver en lille Schick..

Skytt0
1151 indlæg.
d. 13. juli 2022

Enig - han fik ikke en fair chance

Men hvis hverken Fonseca eller Mourinho har troet/tror på ham, så skal han bare ud af svingdøren - potentiale eller ej!

Så kan det sagtens være at han slår vildt igennem i evt. Monza og bliver solgt til Inter/Juve/Atletico, m.fl. om 2-3 år for 40-50 mio euro, men det er ikke det samme som at han ville slå igennem i Roma.
Det samme med Schick - ville han nogensinde være slået igennem i Roma, eller var skiftet til Leipzig/Leverkusen det der gjorde det for ham?
Det er ikke ligesom i FIFA, hvor en spiller uanset spilletid når et vis potentiale og bliver en "Superstar" - det her er real life, og meget andet en spilletid kan være en afgørende faktor.

Håber vi lander Frattesi snart, og så må vi se hvad der ellers kommer af rygter og reelle transfers.

Guedes, CR7, Dybala, Zaha

Kommer ovenstående kaliber ind af døren, så ser det ikke helt skidt ud for den kommende sæson vil jeg sige.

[Rettet af: Skytt0 - 13/07/2022 - 09:34]

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13. juli 2022

Dybala og Zaha vil være vildt!!

Kluivert er ikke rejst med truppen til Portugal - sælges formentlig til enten West Ham eller Marseille

Sofus
1910 indlæg.
d. 13. juli 2022

Ser Roma - Sunderland venskabskampen. Zaniolo kom ind i det 65'ende minut ved 0-0. Han starter et stort pres, hamrer den på stolpen, Felix scorer et par minutter senere og nu scorer Zaniolo selv til 2-0. Han ligner en der er motiveret. Ved ikke helt hvad man skal tyde ud fra det

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13. juli 2022

At han skal vise Juventus hvorfor de skal købe ham… eller at han er motiveret for at blive i Roma

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13. juli 2022

Hvordan gjorde Svilar, Matic og Zelik det?

asroma87
790 indlæg.
d. 13. juli 2022

Zaniolo kom ind i starten af anden halvleg.

Svilar tog en friløber, efter Veretout havde smidt bolden væk ellers gjorde ingen sig synderligt bemærket synes jeg. Veretout var virkelig ringe og smed bolden væk flere gange.

C. Panucci
12 indlæg.
d. 14. juli 2022

Villar på vej Til Monza, Diawara til Galatasaray. Veretout linkes igen med Newcastle og Marseilles (efter præstationen mod Sunderland er det måske okay). Kluivert meldes tæt på West Ham. Og mon ikke Zaniolo rejser til Torino i løbet af ugen, når De Ligt er ude af vagten. Perez meldes igen på vej til Valencia eller Atalanta, hvor også El Sha rygtes hen i en bytter med Pasalic.

Jeg synes, der var nogle gode takter i træningskampen mod Sunderland. Defensiven stod bom stærkt, Kumballa spillede roligt og sikkert. Matic fylder godt i hullet mellem forsvar og midtbane.

Offensivt var det ikke særlig spændende, før Zaniolo kom in. Offensiven bestod af Shomurodov, El Sha, Perez og det er - desværre - tydeligt, at vores andenbølge ikke er stærk nok. Men med de rygter, der florerer pt, så kunne vores andenbølge jo pludselig risikere at bestå af folk som Pasalic, Miranchuk og Mata (vel tæt på 1:1 erstatningen af Mhiki).

[Rettet af: C. Panucci - 14/07/2022 - 09:01]

Sund
2 indlæg.
d. 14. juli 2022

Fint hvis der kan blive ryddet op i truppen.

Det må umiddelbart frigøre lidt på lønbudgettet til nye spillere.
Evt. smide en stor lønpose til Dybala, hvis det er det der skal til (selvom der nok er mange andre ting der spiller ind - som CL).

Jeg er virkelig spændt og optimistisk på den nye sæson.
Mourinho har klaret "test-sæsonen" og set holdet ordentlig an.
Jeg stoler på ham og processen med holdet, men håber da at Friedkins lytter til ham og han får nogle midler at arbejde med.

Spændende om vi beholder Calafiori.
Jeg har en god fidus til ham, men ved godt at han er bag Spinna og Zalewski.
Spinna har tidligere i hans karrier også spillet HB og kunne det tænkes at vores unge polak også kunne tage denne side af og til? Så har vi pludselig 4-5 fornuftige backs til de to pladser.

Det vigtigste lige nu er fokus på 1-2 spillere som kan skabe noget i den offensive.
Håber inderligt at vi lander Dybala, som jeg mener kan løfte os til næste niveau (hvis han holder sig skadesfri). Men der er ingen tvivl om at klubben gør hvad de kan for at hente ham.

asroma87
790 indlæg.
d. 14. juli 2022

Igår så det ud til at Calafiori spillede den venstre midterforsvar, i vores 3 mands forsvar. Han var da inde samtidig med Zalewski. Det kan være det er den position som vi skal bruge ham på, så slipper vi også for at hente en forstærkning til midterforsvaret.

Jeg har længe savnet at få solgt alle de overskuds spillere. Kan de give penge til bare Dybala og Frattesi, så er jeg glad.

Dybala ville være helt vanvittig at få til klubben. Jeg ville med glæde skibbe Zaniolo afsted, for at få Dybala. Det ville også være et kæmpe statement, fra klubbens side af.

TheGladiator
7 indlæg.
d. 16. juli 2022

Zaniolo er ?kaptajn? i dagens træningskamp og spiller fænomenalt, klart banens bedste spiller i dag :-)

Sund
2 indlæg.
d. 17. juli 2022

Dybala status.

Roma er stadig favoritter og jeg begynder at tro på den.

Dybala vil blive i Italien:

- Milan har meldt sig ude
- Napoli har en filosofi om at ingen er over holdet rent lønmæssigt, og det begrænser ift Dybalas krav
- Inter har meldt ud at de ikke har plads til ham pt. Det kræver at spillere som Sanchez, Dzeko mfl skal afsted.

En måned til sæsonstart, så Dybala må blive lidt desparat med at finde en klub snart. og kan han se bort fra CL er Roma jo den oplagte.

Tænk en offensiv med Abraham, Zaniolo, Dybala og Pellegrini.

Her hjemme er begejstringen stor og der er flashback til året vi hentede Batistuta og med det samme vandt scudettoen

Lad os håbe at det lykkes

Thinggaard
94 indlæg.
d. 17. juli 2022

Tror også mere og mere på Dybala nu. Men det er Roma, så man ved aldrig. Rygterne går på, at vi er blevet tilbudt Wijnaldum, men ikke rigtig kan være med i forhold til den lønpakke, han kommer med fra Paris. Synes ellers han kunne være en virkelig spændende tilføjelse til vores midtbane.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 17. juli 2022

Mon ikke Dybala vælger Napoli og cl bold??

asroma87
790 indlæg.
d. 17. juli 2022

Vi skulle eftersigende have mødtes idag med Dybalas folk og afgivet et konkret kontrakt tilbud. Så nu afventer vi svar

Sund
2 indlæg.
d. 18. juli 2022

Rygtet siger at Dybala har sagt ja til Roma.

Spændende at følge de næste par dage

asroma87
790 indlæg.
d. 18. juli 2022

DYBALA ER ROMA SPILLER!!!!!!!!

oscarkrarup
15 indlæg.
d. 18. juli 2022

Sindssygt! Dybala må være den største spiller de har hentet i min tid som fan. Hvilke transfer tænker I er vildere end denne? Bati?

TheTotti
410 indlæg.
d. 18. juli 2022

De breakede den også lige på TopCalcio24!
Jeg sendte ungerne og konen til poolen mens jeg kunne få ro til at se TV :-)

Jeg mindes ikke Roma har hentet en etableret superstjerne siden Batigol?

Arsi
505 indlæg.
d. 18. juli 2022

HERE WE GO!

Fuck hvor det vildt mand! Håber han kan holde sig skadesfri, fordi så tror jeg han bliver vild med Tammy!

Håber dog ikke at han tager 10'eren haha.
Spændende hvad der sker med Zaniolo nu?

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 18. juli 2022

Ikke vildere end da vi hentede Karpsdorp :)

TheTotti
410 indlæg.
d. 18. juli 2022

En offensiv med Dybala, Tammy, Pellegrini, Zaniolo og Shumorodov (joooke)!
Den er i min bog fuldt ud berettiget til at kæmpe med om mesterskabet, hvis de præsterer.
Kan vores defensiv fortsætte den vilde udvikling og midtbanen blive stabiliseret, jamen så er det her nok det bedste mercato jeg sådan lige kan huske de sidste 20 år.

DeRossi16
350 indlæg.
d. 18. juli 2022

Den er ikke officiel endnu vel?
Jeg venter med at juble, indtil den officielle udmelding. SÅ jubler jeg til gengæld også!!

Arsi
505 indlæg.
d. 18. juli 2022

Fabrizio Romano har meldt en "Here we go", hvilket oftest har betydet at den er officiel. Alle melder i hvertfald at den er hjemme.
Han flyver til Portugal og skal til medical. Så bliver han vidst præsenteret i aften/i morgen

asromadk
3083 indlæg.
d. 18. juli 2022

Shit, den går sku igennem tror jeg. Ligner det unægteligt. Hold op det er vådt. Spændende om han virkelig trækker 10'eren over hovedet.
Hvis han er lidt klog, så frasiger han sig nummeret i første sæson og beviser lidt først...

DeRossi16
350 indlæg.
d. 18. juli 2022

Mine bukser dunker løs! Sidste nye er Zaniolo forlænger og skal være en del ad coren sammen med Tammy og Dybala. Seriøst - hør lige de 3 sammen - med Pellegrini bagved…
Skid mig i munden og kald mig Susan, det er frækt!

asromadk
3083 indlæg.
d. 18. juli 2022

Hahah samme herfra. Det kilder for vildt alle de rigtige steder.

Dybala er vel 99,99 % her lige pt. Landet i Portugal. Dumper han ikke lægetjek er det done deal
Zaniolo har tabt sig 7kg og lignede jo en i sidste træningskamp som havde tænkt sig at tage skeen i den anden hånd. Anfører med ild i røven? Sygt.

Man lader til at kunne holde sammen på Kernen og tilmed lægge på. Det er hvad man har hubgret efter i halvandet årti.

All hail MOU, man skal bare ikke undervurderer hvad det betyder at have sådan en træner, en ægte kaptajn ved roret i en klub.

asroma87
790 indlæg.
d. 18. juli 2022

https://www.pagineromaniste.com/paulo-dybala-e-atterrato-in-portogallo-sara-il-nuovo-numero-10-della-roma/

Sig hej til VORES NYE 10'er!!!!!!!!!!!!!!

TheGladiator
7 indlæg.
d. 18. juli 2022

Drømmesigning intet mindre!!
Er der stadig plads til både lp7 og zani??

Romaneren
573 indlæg.
d. 18. juli 2022

Vi får ham fandme!! Hvor er det vildt

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 18. juli 2022

LP7 rykker ned på 8’er positionen

asroma87
790 indlæg.
d. 18. juli 2022

Rui
Mancini-Chris-Ibanez
Rick-LP7-Cristante-Spina
Dybala-Zaniolo
Tammy

Stærkt hold alligevel :-)

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 18. juli 2022

Det er sgu vildt! Flot arbejde af den nye ledelse. Det går lidt trægt sommetider, men de mener det !

Sund
2 indlæg.
d. 18. juli 2022

En stærk start-11.

Hvor kunne den forstærkes?

Mancini/Karsdorp er det svageste led i min verden. Ikke deciderede dårlige spillere, men Mancini er simpelthen faldet i niveau og som om han kun går efter at få flest gule kort. Men synes nu stadig der skal satses på ham.

Karsdorp har hevet sig lidt op, men blegner på højresiden når man ser Spinna/Zalewski på venstre.

Mourinho har en fidus til Cristante og nu har han også fået Matic til pladsen. Men vi har vel brug for en klasse oprydder på midten, så der er mere frihed til LP7?
Hvordan er Matic spillemæssigt??

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 18. juli 2022

Jeg er ikke sikker på, at jeg helt har forstået, hvad der er sket i mit liv idag. Men det føles godt. Det føles rigtigt godt..!

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 18. juli 2022

Tør ikke juble før den er officiel
Ved sgu aldrig..

Skytt0
1151 indlæg.
d. 18. juli 2022

Det er jo den sygeste transfer jeg nogensinde har været vidne til.

Synes det minder meget om en Papu Gomez til Sevilla, så det er jo bare ren klasse!

Jeg mindes de største transfers i min Roma tid som værende:

J.A. Riise
Maicon
Benatia
Pjanic
Nainggolan
Gervinho
Dzeko

Men Dybala topper dem alle (måske på nær Dzeko)

Capitano10
0 indlæg.
d. 19. juli 2022

La Joya i Roma er 100% en drømme-transfer.

Kølig tekniker og en stærk karisma som rigtig mange af nutidens (ligegyldige??) spillere ikke ejer - verdensklasse af Mou, Friedkins & Co.

Batigol var en af tidens superstjerner da han blev hentet i Firenze og var en giga handel i sin tid. Dybala-handlen kommer i min optik ikke helt op på det niveau - men satme tæt på!

Nogen der ved om Totti er rykket tættere på en ny rolle i klubben?

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 19. juli 2022

Dybala stadig ikke officielt - hvad sker der for det? Har han fortrudt?

Elzerbe
11 indlæg.
d. 19. juli 2022

Det kan være han tager et fly til Barcelona nu…

Noget andet er, at flere medier melder om en frikøbsklausul på 15-20 mio euro til sommeren 23 på Dybala. Lad os håbe, at det kun er hvis CL glipper eller lignende.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 19. juli 2022

Ha ha ja eller til Milano ;)

Thinggaard
94 indlæg.
d. 19. juli 2022

Læser mig frem til, at den skulle blive annonceret i aften. Kilde: https://www.forzaroma.info/news-as-roma/dybala-roma-ci-siamo-nel-pomeriggio-lannuncio-ufficiale/

Desuden går rygterne på at vi også går efter at lande en aftale med Belotti samt at PSG skulle være interesserede i at halvere lønningsudgifterne på Wijnaldum. Det er spændende tider.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 19. juli 2022

Kan vi også hente Donnarumma mens vi er igang? ;)

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 20. juli 2022

Roma er godt nok længe om at offentliggøre Dybala. Håber papirerne er i orden snart!!!

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 20. juli 2022

Wijnaldum er en klasse spiller, men tvivler lidt på, at vi kan matche hans lønkrav. Desuden skal der sælges først og det går ret trægt desværre. Har en fornemmelse af, at Diawara simpelthen nægter at forlade klubben, selvom der har været en del interesse om ham, ligesom sidste år.

[Rettet af: Crap_Bag - 20/07/2022 - 11:58]

asroma87
790 indlæg.
d. 20. juli 2022

Så blev den officiel

https://www.pagineromaniste.com/roma-ecco-lannuncio-dybala-e-ufficialmente-giallorosso-contratto-fino-al-2025/

mexes
1753 indlæg.
d. 20. juli 2022

Hvad tænker folk om den frikøbsklausul? Synes lidt noget af sensationen falmer med den?

asroma87
790 indlæg.
d. 20. juli 2022

Frikøbsklausul?

mexes
1753 indlæg.
d. 20. juli 2022

20 mio angiveligt

asroma87
790 indlæg.
d. 20. juli 2022

Er det bekræftet?

mexes
1753 indlæg.
d. 20. juli 2022

Alle medier skriver i hvertfald at den er . Ikke offentligt meldt ud

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 20. juli 2022

I så fald har det vel været et ultimatum fra Dybala’s side. Uanset hvad, så synes jeg at vi skal hæfte os ved, at vi har hentet en (forhåbentlig stadig) klassespiller gratis.

asromadk
3083 indlæg.
d. 20. juli 2022

Klausul, det er ikke helt umuligt at jeg godkender den.
Synes jeg læste noget om at der var uklart, hvad der relaterede sig til klausulen. Har intet læst om, at det skulle være en klausul uden betingelser og ej heller at det skulle have været et ufravigeligt krav (i så fald er det ikke sivet ud til pressen, tror jeg).

Jeg håber og tror, at det er en klausul som kun aktiveres ved fx manglende CHL Gruppe deltagelse. Det ville jeg godt kunne acceptere. At hente Dybala går vel hånd i hånd med at man tror så meget på at det kan løfte sig - og det ville vel være tomme løfter, hvis man holdt brandtaler for Dybala men så på den anden side ikke ville være med til at give ham en ok lav klausul såfremt klubben slet ikke rammer den sportsligt.

Synes det ville være en klausul som giver mening og som begge parter kan leve med.

Jeg bliver derimod jævnt skuffet, hvis det er en knastør 20 mio euro klausul, som er gældende fra underskriften er sat til kontrakt slut uden en eneste betingelse - for så synes jeg ikke man er kommet særlig meget videre.

Håber der kommer nyt om det - for det er virkelig afgørende for hvor god en handel jeg mener det er. Synes både det er ærgerligt og farligt at bygge en trup op af spillere som godt ved de skal videre indenfor 1-2 år.

asroma87
790 indlæg.
d. 20. juli 2022

Lad os nu vente og se om der overhoved er en klausul.

Jeg har undersøgt og læst overalt og googlet osv osv og kan ikke finde noget konkret om nogen klausul.

Til gengæld har jeg set nogle trænings videoer, af Dybalas første træning og damn han ser god ud! Shit mand

1

[Rettet af: asroma87 - 20/07/2022 - 20:50]

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 20. juli 2022

Du har ret asroma87, ingen grund til at tage eventuelle sorger på forskud..

Wijnaldum skulle angiveligt have ytret ønske om at arbejde med Mou. Vi snakker altså endnu en potentiel nøglespiller hér, minder mig lidt om en Strootmand, da han var på sit bedste.

Har svært ved at sove for tiden……

mexes
1753 indlæg.
d. 20. juli 2022

https://gianlucadimarzio.com/en/roma-the-details-for-dybala-s-contract-and-buyout-clause

Her skulle detaljerne være.
Altså ikke en tør 20M frikøbsklausul. Synes det er lidt kringlet formuleret, men roma kan umiddelbart blokere et skifte udefra prædefineret forhold (eks øge hans løn mm)

1

asroma87
790 indlæg.
d. 21. juli 2022

Andre end mig som tænker vi skal forstærkes med en klasse midterforsvar? Så må Wijnaldum gerne vente

Thinggaard
94 indlæg.
d. 21. juli 2022

Nej, jeg er faktisk enig asroma87. Især efter kampen mod Lissabon. Læser rygter på Twitter om, at Roma skulle have sat Ibanez på transfermarkedet med Milan og Newcastle som interesserede. Han må gerne smutte for min skyld, hvis meningen er at man henter en forstærkning. Men håber nu alligevel på Wijnaldum også. Tror han vil passe godt til holdet.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 21. juli 2022

Mon ikke vi lykkedes med at hente Senesi i Feyenoord? Og så sender vi Kumbulla til Torino til at lappe hullet efter Bremer er skiftet til Juventus

TheTotti
410 indlæg.
d. 21. juli 2022

CorSport melder at vi er tæt på at hente Wijnaldum på en låneaftale.

asromadk
3083 indlæg.
d. 21. juli 2022

Wijnaldum, fanme også en bombe hvis den går igennem. Mon ikke. Mou sweet talk og så skille det være lige ud af landevejen med en løn på 9mio som man i PSG skulle være villige til at slå halv skade på.

Men. Men men. Tillader mig at være bekymret lidt endnu. For selvom Matic, Dybala, Wijnaldum er 3x forbedring af start 11, noget man har sukket efter som transferpolitik - så synes jeg stadig man overset vigtigheden af at man for styrket med minimum 1 ny regista type. Frattesi er ikke ham. Man er nødt til at finde noget på markedet som kan styrke holdet i den opbyggende fase.
Kunne man tilføje Wijnaldum + Pirlo anno 2022, så har man altså et hold der spiller med om mesterskabet i min verden.

Men har ærlig talt svært ved selv at lege på hvem det kunne være, og som man realistisk set ville kunne hente.

asroma87
790 indlæg.
d. 22. juli 2022

Dagens rygter er at vi har budt 10 mio. euro for Lucas Torreira.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 22. juli 2022

Fornuftigt. Torreira eller Maxine Lopes i Sassuolo

Elzerbe
11 indlæg.
d. 22. juli 2022

Fabrizio Romano nævner også Roma, som værende meget interesseret i Zagadou fra Dortmund.

Skytt0
1151 indlæg.
d. 22. juli 2022

Zagadou, Wijnaldum og Torreira - Så er det uden sammenligning det bedste transfer vindue i min Roma tid!

napstah
136 indlæg.
d. 23. juli 2022

Zagadou er konstant skadet. Risky synes jeg.

asromadk
3083 indlæg.
d. 23. juli 2022

Enig. Og man får jo afvist de her bud på 10 mio euro, som jeg sågar synes er for højt. Zagadou på fri eller til spotpris, ja fint, men synes det er summe penge at brugt på en Bredde spiller.

Synes egentlig man burde gå efter Leandro Paredes, ville nok være mit bedste bud på en ok realistisk mulighed til at få nogle visioner ind på midtbanen, en regista.

Matic-Paredes-LP7, under ledede af Mourinho = er i min optik en midtbane med Scudetto potentiale. Den perfekte storm af typer, som både kan forsvare, skabe og score selv.

Cristante som den perfekte 4.mand på den midtbane, kommer til at spille masser kampe, da han kan gå ind og udfylde alle tre roller.
Ind med Frattesi, der er rigelig kampe til ham også som 5mand.
I min verden en midtbane med 5 stk til 3 pladser i verdenklasse målt på sammensætning. Tror de ville passe rigtig godt sammen. Bove og Darboe 6,7 mand, Bove kan også komme ind længere fremme på banen og Darboe er utilgængelig. Og så henter man en ung mere op fra Primavera til at supplere for Darboe indtil han er klar igen.

Får lange løg af nogle af de andre man sættes i forbindelse med til midtbanen. Ind med Frattesi og Paredes, så er den lukket.

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 24. juli 2022

Scamacca til West Ham. Ham fik vi ikke i denne omgang, men hvis han om nogle år gerne vil tilbage til Italien og ikke har fået den helt store succes, så kan der måske være en billig handel i sigte? Ift. Frattesi sælger Sassuolo helst ikke for mange stjerner i samme vindue. Der har været stille i flere uger, så det kan måske påvirke den handel i negativ retning?

Sund
2 indlæg.
d. 26. juli 2022

Vild præsentation af Dybala.

Der er sgu høje forventninger til ham når man laver sådan en flot kulisse.

Nu må sæsonen gerne snart gå i gang :-)

asroma87
790 indlæg.
d. 28. juli 2022

Så er Wijnaldum næsten en done deal!

Og Eric Bailly meldes som næste mål

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 28. juli 2022

Jeg kunne egentlig godt li’ tanken om Frattesi tilbage i Rom, men hvis Wijnaldum kommer, så klager jeg heller ikke. Han var et bæst i Liverpool og fordi man ikke slår til i P$G, er det ikke ensbetydende med, at man ikke har mere at byde på. Håber vi lander ham!

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 28. juli 2022

Veretout, Perez og Shomudorov er ikke med til Israel og kampen mod Tottenham. Veretout skulle være på vej ud efter Wijnaldum kommer til. Shomudorov har ikke imponeret Mourinho i preseason, og hans exit må betyde, at der skal hentes en angriber ind - Belotti ?

asromadk
3083 indlæg.
d. 30. juli 2022

Villaer til Samp er close. Men man forhandler vist om hvorvidt de 10mio euro skal valgfri eller obligatorisk.

Jeg forstår faktisk slet ikke man giver dem en klausul, når den er så lav. Villar har i min verden allerede vist at han besidder noget ekstraordinært, som, bevares, nok skal forløses et andet sted end under Mourinho.

Jeg forudser at han ender som sådan en spiller der lejes ud, han brænder igennem og Samd aktiverer klausul for blot at sælge ham videre for over det dobbelte.

Jeg husker stadig hvor vild han var, det var virkelig klasse noget af det han leverede. Forstår ikke helt hvad der er sket.

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 31. juli 2022

Det er fint ift. Villar, men vi prøvede med Monza at hard-balle og insistere på obligatorisk. Der faldt handlen til jorden.. Hvis vi skal af med nogle spillere i det her vindue, bliver vi nok nødt til bare at acceptere sådan noget engang imellem..

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 01. august 2022

Diawara kan se frem til 2 sæsoner med alene træning - afviser alle tilbud!
Kontraktudløb 2024

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 01. august 2022

Belotti har skrevet under på en 3-årig kontrakt og tiltræder når enten Perez eller Shumorudov er væk…
Hvad synes i om det?

TheTotti
410 indlæg.
d. 01. august 2022

Endnu et statement fra klubben!
En angriber der har bevist sig selv i ligaen over lang tid. Klasse backup, som nok skal få masser af minutter i løbet af sæsonen.

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 01. august 2022

Rutineret angriber, kender Serie A, hårdtarbejdende, Mourinho kan lide ham. Det tæller for det hele. At han ikke har scoret vildt mange mål hænger måske mere sammen med at spille for et "mindre" hold. Stats over de seneste sæsoner er han umiddelbart markant skarpere end Dzeko, mens han også ser skarpere ud end Abraham. Jeg tænker umiddelbart han er et godt alternativ til Tammy, og dermed en fin transfer for en spiller på fri der heller ikke er over 30!

TheGladiator
7 indlæg.
d. 01. august 2022

Hvis den går igennem er dette en klasse transfer! Eldor ud og belotti ind!! Kæmpe forbedring(krydser fingre)

VeniVidiVici1927
72 indlæg.
d. 01. august 2022

Belotti på fri er vanvittigt lækkert dog har jeg en smule svært ved at tro, at han er med på at spille anden violin efter Tammy.

Tror I at han bare skal være back up eller kan Mou fedte både Belotti og Tammy ind i starteren?

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 01. august 2022

Det giver i hvert fald nogle flere muligheder ift formationen.

Kunne evt se sådan her ud i en 5-3-2;

Karps - Mancini - Smalls - Iba - Spina

Cris - Pelle

Dybala

Tammy - Boletti

Ikke nødvendigvis stærkeste opstilling, det finder vi nok først ud af hen ad vejen.

Arsi
505 indlæg.
d. 01. august 2022

Ift Wijnaldum, så kan jeg ikke finde ud af hvad obligationen/optionen på ham bliver? Nogle steder læser jeg 10 mio €, 6 mio € og så har jeg i dag læst 30 mio €.
30 mio € synes jeg godt nok er meget for en mand på hans alder. Selvfølgelig er han helt vild dygtig, men for de penge så foretrækker jeg altså Frattesi istedet. Han er yngre, Roma dreng og koster omtrent det samme.

Hvad tænker i?

TheGladiator
7 indlæg.
d. 01. august 2022

Tror wijnaldum er det bedste kort hvis vi skal spille med i toppen.. han har rutine og har bevist sig på den største scene - derimod er Frattesi stadig ung og usleben, men selfølgelig altid lækkert med en rom-dreng

Men torrerira for 7m €, kunne også være en god deal

[Rettet af: TheGladiator - 01/08/2022 - 22:59]

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 02. august 2022

Belotti er imo en væsentlig forstærkning ift. vores ven fra Uzbekistan og så tiltaler det mig at Belotti er italiener! Men han har altid været giftig og sindssyg hårdtarbejdende som helt sikkert nok skal lave sine mål for giallorossi. Har altid været ved at pisse i bukserne når vi har mødt Torino...
Han må være pisse irriterende at skulle dække op.

Får vi Wijnaldum og ham ind er det et mere end godkendt transfervindue.

Thinggaard
94 indlæg.
d. 03. august 2022

Så melder Fabrizio Romano at det er på plads med en lejeaftale med købsoption med Wijnaldum. Så skal vi bare have Belotti ind og så ellers få ryddet godt op i overskuddet i truppen.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 03. august 2022

Vi var efter Bailly - har vi opgivet at hente ham eller Senesi?

asroma87
790 indlæg.
d. 03. august 2022

Jeg tænker også en ny midterforsvar må være et must. 4 forsvarspillere om 3 pladser er da ikke nok. Især ikke når Kumbulla er 4. Mand

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 03. august 2022

Med alle de gode offensive kort vi har, eller er ved at lande, ville det vel give mere mening med en 4-back kæde. I hvert fald i størstedelen af kampene.

Vil også gerne se Zalewski på den VF, han har gjort det fint som wingback, men hans forcer ligger jo klart i det offensive.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 04. august 2022

Wijnaldum lander kl 16.50 idag
Lægetjek imorgen tidlig

Veretout skifter til Marseille

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 04. august 2022

Vi skulle være tæt på også at hente Bailly - hvor god er han?

TheGladiator
7 indlæg.
d. 04. august 2022

Mourinho er stor fan af bailly, og kender ham fra United tiden. Han kalder ham for en stor holdspiller, hvilket må være positivt :-)

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 04. august 2022

Bailly er en fysisk stærk spiller, som tager en del chancer i sit forsvarsspil, hvilket han til dels kan tillade sig pga sin hurtighed. Til gengæld synes jeg han mangler lidt overblik og taktisk forståelse.

Købt ind som et stort talent, men har haft mange skader.

Sevilla mfl skulle også være interesserede.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 04. august 2022

Frattesi, Belotti og Bailly så er vi ved at være der…

Sofus
1910 indlæg.
d. 04. august 2022

Tror Frattesi-løbet er kørt nu. Men jeg er godt nok tilfreds med at få Wijnaldum i stedet. Hold da op et transfervindue

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 04. august 2022

Frattesi havde jeg også håbet meget på, primært fordi han er Roma-knægt og meget gerne ville “hjem”. Vi henter ham næste år..

Siger det gerne igen, Wijnaldum var altså til tider vanvittig god i Liverpool, hans drev med bolden er eminent. Håber han kan finde lidt af den gamle form!

Men ja, Bettiol og så en solid CB, så er det det bedste vindue jeg kan huske at have oplevet. På papiret, om ikke andet :-p

asromadk
3083 indlæg.
d. 04. august 2022

Kan man lande Baily og Frattesi, så har man vel gjort rent bord. Så ligner det at man har fået samtlige spillere, som kan tænkes at have været kastet ud i luften ved første møde.. Man får imo sat nogle hakket på sin shortlist.

At jeg så stadig synes man desperat mangler en playmaker til def midt, det er noget helt andet. Tror desværre Mourinho går med Cristante til den rolle. Paredes i PSG synes jeg ellers må være en oplagt kandidat. Men ok, man kan nok godt klare sig uden - men det er bare i min optik en af de positioner, som kan være forskellen på en 3 plads og en scudetto.. Man er nødt til at have en derinde som ønsker bolden og som rent faktisk kan være lidt kreativ i sin ageren. Matic, Cristante, de er bare ikke den. Wijaldum, LP7, er begge mere boks til boks typer. Har så uendelig svært ved at se hvem der er holdets regista, dets kreative omdrejningspunkt. Alt for ofte har man set at det ender med at være fra de bagerste det skal komme, fordi Cristante kun ser sideskiftet eller den lange diagonal...

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 05. august 2022

Juve ser desværre ud til at løbe med Paredes og Kostic!

Elzerbe
11 indlæg.
d. 05. august 2022

Gini med nr 25! Han bliver fandme vild for os, hvis der bare er lidt fra Liverpool tiden tilbage i ham.
Spændende hvad vores fans har planlagt til ham efter Dybala-showet :-)

Sund
2 indlæg.
d. 05. august 2022

Jeg ved ikke med jer, men jeg er ovenud begejstret over hvordan transfervinduet er forløbet indtil videre.

Vi har virkelig hentet kvalitet for ingen penge, og nettolønningerne er endda faldet pga oprydningen i truppen.

Lander vi lige Belotti (han skal nok komme) og en Stærk CB ser det uhyggeligt ud. Roma er klart det hold ser har forstærket sig mest.

Vi kan godt tillade os at have høje forventninger til sæsonen!

Jeg ser Inter som favoritter i år, men hvordan ligger de andre???

- Milan synes jeg overpræsterede sidste sæson
- Juve er i en dårlig forfatning og har ikke nær så stærk trup som førhen
- Napoli er Napoli, men er sgu bange for ham den nye Kvhach..
- Lazio tror jeg ikke op

Det er nu vi skal have høje ambitioner med den trup og træner vi har!

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 06. august 2022

Fuldstændigt enig Sund, det ser rigtigt spændende ud. Sådan tolker jeg også den generelle stemning, både herinde og på “chiesaditotti”.

Håber desuden til det sidste på, at vi formår (eller måske rettere er interesserede i) at holde på Zaniolo. Han er altså ekstraordinær når han rammer niveauet. Og så er jeg generelt bare tilhænger af, at vi har en stamme af italienske spillere på holdet.

Som minimum skal vi ikke sælge ham for et slik, det er os der sidder med de bedste kort her. Og er han overhovedet interesseret i et skifte længere, nu hvor “det nye” romerske imperie er ved at tage form?

Sund
2 indlæg.
d. 06. august 2022

Enig. Kan vi og vil han gerne blive skal han beholdes.

Jeg var varm på ideen med at skyde ham afsted for et fornuftigt beløb, hvis det var det der skulle til for at skaffe penge til forstærkninger.

Men der er handlet utroligt klogt uden behov for den ekstra likviditet fra et Zaniolo salg.

Håber han bliver en bedre holdspiller og holder sig fra skader og andre skandaler :-)

Nu må sæsonen gerne snart gå i gang, og har da også selv allerede booket tur til Rom. Tror Dybala effekten gør at ekstra mange kommer på stadion

Thinggaard
94 indlæg.
d. 06. august 2022

Jeg håber virkelig også Zaniolo bliver. Er helt enig - tabet af ham føles ikke så stort, når vi har Dybala, men jeg tror virkelig det kan få noget godt frem i begge to, at de begge er på banen, da modstanderen skal forholde sig til mere.

Hvad der gør mig glad, er at læse, at vi sænker lønniveauet samtidig med vi forstærker truppen. Nu skal vi bare have Eldor afsted (har efterhånden opgivet Diawara), Perez meldes også tæt på Celta og Kluivert er også på rampen. Spændende, hvad der kommer til at ske de næste par uger.

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 06. august 2022

Der er i hvert fald ingen grund til, at vige fra de ca 50m€ vi forlanger.

Som du også skriver Thinggaard, så har vi, ud over at have forstærket truppen, tilsyneladende formået at styrke vores økonomiske situation. Vi har alle grunde til at spille “hardball” denne gang.

asroma87
790 indlæg.
d. 08. august 2022

Så røg Villar til Sampdoria og Perez til Celta Vigo

totti er gud
1082 indlæg.
d. 09. august 2022

så gerne vi hentede Dan Axel Zagadou. er han ikke på en fri transfer nu ?

eller har han fundet ny klub? (West Ham)

[Rettet af: totti er gud - 09/08/2022 - 12:11]

asroma87
790 indlæg.
d. 09. august 2022

Han er for meget skadet skriver medierne.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 09. august 2022

Nu må Shumorudov godt smutte til Bologna så vi kan få Belotti

2

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 11. august 2022

Seneste rygter omkring Zaniolo er, at Chelsea skulle være interesserede i et direkte bytte for Pulisic.

Som tidligere nævnt, så håber jeg egentlig bare, at Nico bliver hvor han er. Men hvis det absolut er hans ønske at forlade klubben i dette vindue, så synes jeg altså at Chelsea’s tilbud er mere attraktivt end dem (de spillere) Tottenham er kommet med, omend jeg gerne så lidt kontanter vores vej, nu hvor Chelsea er den opsøgende part.

Pulisic er en klasse spiller og så er han højrebenet/dækker AML, hvor hverken Pelle, Nico eller Dybala passer særligt godt ind. Desuden er han amerikaner, hvilket vores ejere nok vil sætte pris på (sponsorater etc). Skadeshistorikken er unægtelig også mere opløftende.

Så igen, har Zaniolo besluttet sig for et skifte, så er det her nok ikke det værste bytte vi kan gøre?

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13. august 2022

Jeg er ved at være lidt nervøs for at vi ikke får Belotti at se i vores lækre trøje!
Ærgerligt hvis backup til Abraham fortsat hedder Shumorudov

Sund
2 indlæg.
d. 13. august 2022

Selvom vi allerede har haft det bedste transfervindue i mange år, vil jeg godt nok blive lidt ked af at misse Belotti.

Håber kabalen snart går op og at vi også finder en CB.

Sjældent har jeg glædet mig så meget til en sæsonstart som i morgen!

asromadk
3083 indlæg.
d. 13. august 2022

Sportsligt er jeg ikke helt med på, hvorfor Belotti kun kan komme ind hvis Eldor ryger. Synes egentlig godt man kan give Eldor et år mere. Han var tydeligvis en som Mourinho umiddelbart gav thumbs up til. No bullshit fra øst kind of guy, piver ikke ligefrem. Kan jeg godt lide.

Fjern LP7 fra ligningen og smid ham tilbage på midtbanen næste år, så står man med

tre pladser som skal besættes af følgende spillere som det ser ud lige nu (inkl. Belotti)

Tammy/Belotti/SES/Dybala/Felix/Eldor/...

Det synes jeg egentlig ikke er overkill og der er interessant muligheder. 2-mands angreb med Eldor og Belotti, hvis Tammy skal sidde over en kamp?

SES - Belotti - Zaniolo ... stærkt italiensk lineup.
Felix - Eldor - SES ... Europa league walkover kamp.

Belotti - Tammy
Dybala ... to angribere og wingbacks helt frem i kampe hvor man forventer at sidde solidt på det.

Standard opstilling i den nuævrende formation ville naturligvis være Dybala - Tammy - Zaniolo... men synes egentlig ikke det er helt hen i skoven at have en trup med BÅDE Belotti og Eldor.. Har ikke helt givet op på ham endnu personligt.

[Rettet af: asromadk - 14/08/2022 - 09:37]

Kontakt | Copyright 2003-2022 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca